mike.omega
Jan 9 2012, 10:04 PM
1. Exista LED-uri speciale care imita prezenta becului clasic W5W, vb cu Doru pentru mai multe detalii
2. Daca te pasioneaza schimbatul de roti si eventual locuiesti la casa, poti achizitiona un cric hidraulic tip crocodil(~150 lei) care ajuta foarte mult
GoldnSlitz
Jan 9 2012, 10:13 PM
am eu megan 1.5dci 105cp lux privilege din oct 2007...
ce-i naspa...intr-o zi banda prin care trece comanda la airbagul din volan n-o sa mai tzacane cand virez la maximum, ci o sa se rupa de-a binelea...iar inlocuirea ma costa cam 1000ron si nu 300 cum am vazut scris mai inainte....
din vara dupa momente in care masina apuca sa stea pe dreapta 2-3 zile, odata pornita, ventilatorul AC refuza sa porneasca...lucru care mi s-a intamplat si azi de ex....dupa care porneste brusc pana sa ajung vreodata in poarta service-ului....sa le pot dovedi celor de acolo problema la vreun contact imperfect sau soft...deh, frica de doctor...
in primii doi ani cu rabdare in condus, acceleratii progresive, pilot automat mai tot timpul in afara,mers in primele doua viteze pe drumuri de tara sau cu gropi, fara boala vitezei si a depasirilor in forta etc, fara relanti aiurea iarna sa incalzesc masina, dar tot timpul cu clima in functiune la 22 grade fie iarna, fie vara, zi sau noapte, am scos un consum mediu de 5.6L/100km si nu de 4.8L ca in carte....
dar mai nou fiindca piciorul meu a devenit mai greu, etc, drumuri de tara mai dese, consumul mediu este undeva la 6.7L....
asta si pt ca pot sa dovedesc pe asfalt unor masini cu nume mult mai mari ca reno ca pot rancamane binemersi in urma...si asta in rampa....adica depasind cu fata la deal...unde am fost luat totusi de un bmw x5....
nu am esp, desi mi l-am dorit...inca nu mi-a trebuit...dar esp-ul face diferenta o data dar bine intre a fi sau a nu fi....
revizia ca la carte cu distributie, etc la 60000km ma usurat de 2750ron, celelalte erau intre 500 si 800 de ron, dar fara zgarcenie, la timp si ca la carte....
mi s-a ars becul de faza lunga de trei ori la un singur far in trei ani....la un passat din 92 inca nu mi s-a intamplat asta...
la unele porniri imi pornesc aiurea si stergatoarele de parbriz si trebuie sa pun maneta care le actioneaza in punctul mort, sau sa mai pornesc odata masina....
in prima revizie la 10000km mi-au schimbat un furtun de retur ca-mi picura, in garantie, eu nu observasem deloc...
altadata mi-a inundat mocheta condensul de la aerul cond care nu mai curgea in afara ca se infundase nu stiu ce scurgere de la noroiul de pe drumurile de tara, etc...
si o deja clasica problema pt mine la rotile din fata...cateodata, uneori des, in functie de drum, scapa intre discul de frana si aparatoarea de tabla, pietricele de anumite dimensiuni, care scartaie atat de acut de zici ca s-au terminat placutele...si daca nu crapa ele dupa manevre inainte-inapoi dr-st, crap eu de ciuda ca trebuie sa dau roata jos, cric etc....
si inca una ...un cunoscut cu masina identica i-a cazut ambreiajul pe la 30000km....dar aici depinde si cum uiti piciorul pe pedala de ambreiaj...cred?.............
si acum de bine!...
rezerva de putere- potop...nu-ti trebuie 1.9dci cand ai cel mai bun propulsor de la reno+ 6 viteze...decurg de aici taxe mai mici, asigurare mai mica, rovigneta si tot ce ai de platit, consum mic....extern 3-4L la suta daca consum mic vrei si stai cu ochii in calculatorul ei pt asta...siguranta 5 stele...cauta pe youtube renault megane smash - top gear si ai sa inchizi gura tuturor cu testul de impact dovedit c u cobai uman...
dotari bune...eu am si senzori de parcare pe care initial nu mi i-am dorit, dar care s-au dovedit absolut necesari avand in vedere structura lunetei spate sacrificata pt design si aerodinamica....
frumusica, suficienta la interior, inalta pt borduri si drumuri de kkt, sigura, economica, fiabila, baterie mutlu turceasca inca originala si buna, ieftina, mai putin servisul, care este in oras si peste tot in tara, deci nu trebuie sa ajung nu stiu pe unde pt revizii sau orice problema minora,
si apropos.....la 100 000km parcursi pretul unui megan diesel ajunge sa fie egal cu al unuia pe benzina, in sensul ca ce iei pe mere dai pe pere...eu mi-am dorit totusi propulsorul asta 1.5dci 105cp 6viteze la care sotia mea nu a avut ce sa mai discute cu mine...am ramas in schimb fara esp, si doua airbaguri torace spate la capitolul siguranta deplina...bune si rele...
acum am 65000km in 4 ani si putin...ard cam 1tona de motorina pe an dupa calculele mele si asta nu este un lucru bun pt viitorul copiilor nostri...dar este un lucru bun pt guvern...s-auzim de bine
Titi1988
Jan 10 2012, 11:41 AM
Cand citesc posturi de genul de mai sus imi vine sa merg la nissan si sa-l sarut pe volan, dragul de el, in 108.000 km nu am avut nicio problemal!!! La mine cea mai mare revizie a fost de 1.200 de lei in rest 500-700. eceptand ultima care a fost 900 ca am schimbat curelele. Si daca calculam cat a bagat Goldnslitz in revizii + cate probleme a avut, tot mai bine iesi cu benzina+japoneza! Eu frantuze nu imi iau niciodata!
AlexTM
Jan 10 2012, 12:05 PM
Imi pare rau, eu nu am putut sa citesc mesajul ala.
Am incercat, un rand, doua, apoi am mai sarit pe la mijloc, apoi la sfarsit ... oricum, n-am prins ideea. Deci concluzia, e de rau?
Atunci bine ca n-am citit, ca daca ma luam dupa el si dupa altii cu prejudecati, nu aveam in ultimii 5 ani masini frantuzesti, sau ma rog, aveam insa eram in permanenta panicat ca mi se va strica ceva cand mi-e lume mai draga.
Si mi-ar fi stricat placerea de a conduce 4 ani (70000 km) un Peugeot si ... uite ca se facu juma de an, un Citroen (10000km), cu care n-am avut probleme si pe care le prefer oricand unui Nissan Primera
Titi1988
Jan 10 2012, 02:15 PM
decat un pejos 207 mai bine un logan din semnatura
fiecare cu parerea lui
HalbaSus
Jan 10 2012, 02:53 PM
Stati un pic, nissanul nu e tot renault ? Ca se vand in aceeasi consignatie la noi
@GoldSlitz, bine ai venit pe forum, foarte informativa postarea ta, dar data viitoare incearca sa desparti textul in paragrafe. E foarte dificil sa citesti un bloc compact de text nu foarte bine delimitat cu semne de punctuatie.
AlexTM
Jan 10 2012, 03:24 PM
Sunt frati
Nissanu insa nu mai are compacta, ca a lansat Cus-cus-ul ala. Asa ca a ramas Megane.
Eu in continuare cred ca dintre cele 3 modele de Megane, sedan-ul e cea mai proasta alegere. Portbagaj este, dar greu accesibil, mai ales daca vrei sa introduci obiecte fara volum mare insa cu forme ciudate (stative, umbrele, trepiede).
QUOTE (Titi1988 @ Jan 10 2012, 02:15 PM)
decat un pejos 207 mai bine un logan din semnatura
fiecare cu parerea lui
207 si MCV sunt masini diferite, cu aplicatii diferite, nu se pot compara
Titi1988
Jan 10 2012, 05:18 PM
QUOTE (AlexTM @ Jan 10 2012, 02:24 PM)
Sunt frati
Nu stiu de unde ai informatia asta dar tin sa te dezamagesc. Toata partea mecanica de pe nissan este japoneza! Si megane-ul
nu este in clasa cu Primera. Laguna este, avensis etc. Din cate am obsevat primera are aceleasi lumini pe usi si pe plafon cu renault, in rest totul este diferit..
Si cum am mai umblat mai mult cu Alex ( posesorul de primera 1.9 ) pe la service-uri am aflat ca motorul lui si cutia de viteze sunt diferite de 1.9 de la renault..
AlexTM
Jan 11 2012, 10:21 AM
Nu m-am referit strict la Megane si Primera, nu te mai ataca si tu asa usor cand vine vorba de masina ta.
Vorbeam de Nissan si Renault, ca si companii.
Bine, Megane nu e in clasa cu Primera. Megane a repetat un an.
Oricum, alea jacta est, omul e hotarat sa-si ia de-asta, trebuie doar sa-i deschidem ochii si sa-l salvam de la cumpararea unui sedan
Titi1988
Jan 11 2012, 09:25 PM
Sa inteleg ca ceva de genul asta are boggy in cap
http://www.autovit.ro/renault-megane-C21906172.htmlhmmm... interesant si pe deasupra mai ii si la weltauto ceea ce pentru mine este un plus mare!
BoggyPhoto
Jan 12 2012, 12:29 AM
QUOTE (Titi1988 @ Jan 11 2012, 09:25 PM)
Sa inteleg ca ceva de genul asta are boggy in cap
http://www.autovit.ro/renault-megane-C21906172.htmlhmmm... interesant si pe deasupra mai ii si la weltauto ceea ce pentru mine este un plus mare!
Da, e pe lista si aia, insa la asta ma uitam serios:
http://www.autovit.ro/renault-megane-C22388224.htmlAia neagra n-are ESP din descriere.
Titi1988
Jan 12 2012, 02:10 PM
Sigur cea gri are ESP? ai sunat? ca sunt multi care pun ESP in descriere aiurea. Inteleg scopul la ESP, am vazut cum functioneaza pe leonu-ul prietenei mele dar eu in 5 ani de condus cred ca de 2 ori imi era de ajutor dar si atunci am redresat eu singur masina. in situatii limita cred ca isi face treaba cel mai bine ( deci merge la dotari obligatorii)
DRAGOS
Jan 12 2012, 02:59 PM
ESP-ul poate fi uneori nasol daca ai instincte de "sofer". Eu cand ma dau tare la masina merg cu ESP off, am facut odata greseala sa merg tare pe un drum virajat cu ESP on si cand a plecat masina am redresat-o si eu si a redresat-o si el.
A avut un comportament total aiurea fata de ce ma asteptam eu de la ea, era s-o scap in balarii in momentul in care VSA-ul (esp-ul honda) si-a bagat nasul si a franat una din rotile spate.
In concluzie, ESP-ul e bun, dar nu trebuie sa intervii tu, trebuie sa-l lasi sa-si faca treaba.
BoggyPhoto
Jan 12 2012, 05:59 PM
QUOTE (Titi1988 @ Jan 12 2012, 02:10 PM)
Sigur cea gri are ESP? ai sunat? ca sunt multi care pun ESP in descriere aiurea. Inteleg scopul la ESP, am vazut cum functioneaza pe leonu-ul prietenei mele dar eu in 5 ani de condus cred ca de 2 ori imi era de ajutor dar si atunci am redresat eu singur masina. in situatii limita cred ca isi face treaba cel mai bine ( deci merge la dotari obligatorii)
Degeaba sun daca n-am banii. Cand o sa am 6500 in mana ma apuc de dat telefoane/interesat.
ESP-ul la Megane se poate dezactiva? Sau e ca la Duster?
Titi1988
Jan 12 2012, 10:46 PM
din cate am citit eu sunt 3 butoane in stanga volanului printre care si cel de activare/dezactivare ESP
GoldnSlitz
Jan 15 2012, 06:43 PM
MEA CULPA pt textul ala prea lung despre megan. Am vrut numai sa-i fiu de ajutor lui buggy, descriind cu lux de amanunte ce inseamna sa ai de a face cu un megan sedan, cu bune si cu rele. Mai detin un passat variant (break) 1.9D vechi ce-i drept, care nu este neaparat zana zorilor in comparatie cu o masina frantuzeasca, luata de noua ce-i drept (sedan). Am sa-i dau dreptate cuiva dinaintea mea, sustinand ca intr-un "break" intra mai multe lucruri...de exemplu un sifonier intreg cu urmatoarele dimensiuni 190/90/60, dupa ce ai rabatat banchetele spate in prealabil... e bine de stiut. De asa ceva s-ar putea sa ai nevoie intr-o buna zi...ca si de esp. Si am uitat sa mentionez data trecuta, ca in primii km facuti cu meganul imi tot balanganeam capul prin carlinga (obisnuit ca-n passat), lovindu-l in mod repetat de suportul de ochelari situat stanga sus (si-n care nu intra defel ochelarii de soare, poate numai aia de vedere, dar ce folos?), lucru pe care azi l-am corectat, stand tzapan la volan. La volanul unui megan. S-auzim de bine.
BoggyPhoto
Feb 16 2012, 10:58 PM
Nu mai gasesc niciun 1.9 in banii aia.
Doar un break.
Am gasit insa un 1.5 110 cai full options, 10 airbaguri, ESP, 45.000km, din 2009, cu 6950 euro.
22nst
Feb 16 2012, 11:15 PM
eu sunt curios unde sunt cele 10 airbaguri
2 fata
2 laterale in scaun
4 corina
si 2 unde?
AlexTM
Feb 17 2012, 12:46 AM
QUOTE (22nst @ Feb 16 2012, 11:15 PM)
eu sunt curios unde sunt cele 10 airbaguri
2 fata
2 laterale in scaun
4 corina
si 2 unde?
Corina are 4 airbaguri??? Eu credeam ca doar 2.
E o vaca?
DRAGOS
Feb 17 2012, 02:15 AM
ar fi mai fi 2 laterale spate, dar nu sunt foarte sigur daca a existat asa ceva pe megane2.
22nst
Feb 17 2012, 09:46 AM
Ce înseamnă să mănânci o literă
De exemplu la Yarisul meu, cel de-al 9-lea airbag... ca doar 9 am este la genunchi șoferului.
BoggyPhoto
Feb 17 2012, 03:50 PM
QUOTE (22nst @ Feb 16 2012, 11:15 PM)
eu sunt curios unde sunt cele 10 airbaguri
2 fata
2 laterale in scaun
4 corina
si 2 unde?
Dragos a zis bine, sunt 2 fata, 2 cortina fata, 2 laterale fata, apoi in spate inca 2 cortina si 2 laterale.
E echiparea full pe Megane in ceea ce priveste airbagurile. Variantele cu 8 nu au lateralele spate.
It's like being in a fucking bubble in a crash.
Halba_35438
Feb 17 2012, 06:09 PM
in a fuckin hot buble... avand in vedere ca airbagurile sunt niste saci umpluti cu aerul dilatat datorita unei explozii... deci fierbinte... De ce crezi ca masinile de raliu si F1 nu au nici macar un singur airbag ? oare nu au avut buget pt asa ceva ?
Seri
Feb 17 2012, 08:21 PM
Nu stiu sa existe vreo masina cu airbag-uri pentru torace in spate.
Megane are in total 8 airbag-uri, insa lumea include in numaratoare toate cele 6 capsule de pe stalpi si asa le da 10.
Masinile de curse nu au nevoie airbag deoarece au centuri in 4 puncte stranse foarte tare si care te tin lipit de scaun la impact.
BoggyPhoto
Feb 17 2012, 08:28 PM
QUOTE (Halba_35438 @ Feb 17 2012, 06:09 PM)
in a fuckin hot buble... avand in vedere ca airbagurile sunt niste saci umpluti cu aerul dilatat datorita unei explozii... deci fierbinte... De ce crezi ca masinile de raliu si F1 nu au nici macar un singur airbag ? oare nu au avut buget pt asa ceva ?
Atat timp cat nu te arzi cand plantezi fata in ele, sa zicem mersi ca sunt acolo.
Adevarul e ca si centurile cu pretensionare pirotehnica fac vanatai dupa.
22nst
Feb 17 2012, 08:31 PM
Eu am facut cunostinta cu airbagurile unei masinite, chiar 2 din ele
Volan si genunchi sofer...
Cel din volan a avut o atingere placuta, probabil si din cauza faptului ca eu conduc ffff departe de volan, dat cel de la genunchi mi-a lasat o vanataie pe picioare.
BoggyPhoto
Feb 17 2012, 11:00 PM
Cam la ce impact de declanseaza airbagurile? Ma gandesc ca la chestii gen 20 km/h ar fi inutil sa se umfle.
http://www.youtube.com/watch?v=zUHbHD9Jc8APare fake, dar ca idee.
GoldnSlitz
Feb 17 2012, 11:38 PM
22nst
Feb 18 2012, 12:02 AM
Din cate stiu, nu viteza conteaza ci forta impactului, decelerarea...
Eu aveam cam 60-70 km/h la momentul impactului
BoggyPhoto
Feb 18 2012, 01:48 AM
Crap, bine ca esti ok... S-a tinut bine masinuta.
James Kilowatt
May 8 2012, 10:27 PM
Eu de vreo saptamana drive-testez intensiv una cu 1.5dci 105CP 6M model nou, break, inchiriata. 29kkm la bord.
Parerile...hmmm.... amestecate.
+ E economica, consum mediu 6.8 pe 600km facuti cu o medie de viteza de 40km/h. Insa mare parte facut in treptele 2, 3 (uneori chiar si in prima treapta ca sa urce unele pante), intrucat prin zona toate strazile fie urca in draci, fie coboara in nas. Nu stiu daca am mers vreun metru pe drum drept. Mers normal probabil ca poate consuma fara probleme sub 6 sau chiar sub 5. LA 100km/h in ultima treapta, la blana, nu consuma peste 14l/100km instant.
+ E destul de bine izolata fonic
+ E relativ spatioasa, cu sofer de inaltime medie se poate sta comod si in spate.
- Insa scaunele sunt banale, as spune chiar inferioare celor din Skoda care nu-s nici alea stralucite.
- E lenta. F lenta. Mai lenta decat un benzinar aspirat de 1.4. Are un lag cat china si sub turatiile la care se simte turbina pur si simplu nu te intelegi cu ea. La deal esti obligat sa o urci in ture inainte de schimbare ca sa pici pe o turatie la care sa traga in trepta superioara, daca urci ceva panta si schimbi la 2500 si ai picat apoi pe 1400 mori. Si O2 cu celebrul 1.9TDI are tot 105CP insa trage mult mai bine.
- Daca deschizi geamul, ai impresia ca ai iesit la treierat (in sarcina).
- Cand trantesti usile suna ca o cutie de conserve. Ciudat totusi, intrucat izolatia nu e rea, macar se face liniste dupa.
- Deja are ceva greieri.
- Frane de kkt, probabil datorita exploatarii aiurea. Discurile sunt ovale rau, iti clantane dintii cand franezi. Probabil cei care au mai condus-o au coborat pantele cu piciorul pe frana (si sunt pante si de 10km in care nici in tr2 nu e suficienta frana de motor). Probabil nu e vina masinii ci a celor care au facut-o posta inainte. Cu soferi idioti, pe aici din 29kkm, 14500km ar fi putut fi facuti cu piciorul pe frana (si ceilalti 14500 cu acceleratia la fund).
- Volanul e reglabil doar pe inaltime, nu si pe adancime. O fi un model mai saracut.
- ARE RUGINA. La portiera din dreapta mai exact. Undeva probabil se atinge de rama portierei si s-a ros vopseaua si a aparut rugina. O sa pun poza..
James Kilowatt
May 13 2012, 11:34 AM
Si poza cu rugina de care spuneam.
iulian68
Jul 11 2012, 05:52 AM
Eu am o alta problema,nu porneste la prima apasare de buton de fapt rar porneste din prima
e un megane 1,5 din 2004.Nimeni nu stie ce are.Poate v-ati lovit de acceasi problema.Astept sfaturi
de la cei care sau lovit de aceasta problema ca mie mi-a scos peri albi
Am uitat sa mentionez:bateria e noua si e de 75 amperi,plus ca de multe ori ceasurile de pe bord o iau razna se duc pana la capat becurile se aprind toate dar apas pe butonul de la turometru,probabil resetarea si ceasurile revin la normal,problema e de ce nu vrea sa porneasca la prima apasare de buton la a doua fura cheia cum se zice
alehandro70
Jul 12 2012, 08:09 AM
QUOTE (iulian68 @ Jul 11 2012, 03:52 AM)
Eu am o alta problema,nu porneste la prima apasare de buton de fapt rar porneste din prima
e un megane 1,5 din 2004.Nimeni nu stie ce are.Poate v-ati lovit de acceasi problema.Astept sfaturi
de la cei care sau lovit de aceasta problema ca mie mi-a scos peri albi
Am uitat sa mentionez:bateria e noua si e de 75 amperi,plus ca de multe ori ceasurile de pe bord o iau razna se duc pana la capat becurile se aprind toate dar apas pe butonul de la turometru,probabil resetarea si ceasurile revin la normal,problema e de ce nu vrea sa porneasca la prima apasare de buton la a doua fura cheia cum se zice
BUBA CU ELECTRICA E DIN COMPIUTER SI SE REZOLVA DOAR CU UNUL NOU..
SFAT: maritisul,pana ce nu se opreste de tot!! Acelasi cazuri sunt garla la Renault
Alexander2120
Nov 18 2012, 06:52 PM
Buna tuturor, Am nevoie de parerea proprietarilor de Renault Megane..... Am gasit un anunt si imi pare tentant,
Aici. Vreau sa imi spuneti ce parere aveti despre motorizare, km, si in general daca e o masina cat de cat fiabila. Orice informatie credeti ca mi-ar fi de folos.(precizez ca ma aflu momentan in germania)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.