Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Masina SH buget ~4000 eur
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
CeaCare
Buna seara dragi forumisti!

Postez pentru prima data pe acest forum, cu speranta ca fie gasesc un raspuns, fie o confirmare.

Am luat carnetul de curand, scoala facuta pe Sandero, exam dat pe Logan cu 280.000km - vai de mama lui cum mergea, condus de cateva ori de atunci un Fiat Punto Classic fara servo - yey si doresc sa-mi achizitionez prima masina. Suma va fi obtinuta integral dintr-un credit, in jur de 4000 eur, masina intre 2004-2006, benzina, cat mai aproape de valoarea de 100.000km.

Pana acum am cautat/citit pe forumuri despre modele/ trecut peste multe posibilitati. Initial am vrut un opel Corsa; nu prea am gasit una care sa inspire incredere in bugetul meu. Am trecut apoi scurt la Ford Fiesta, dar nu-mi place deloc cum arata (puteti sa radeti de mine, dar mi se pare necizelata). Ulterior am ajuns la Fiat Punto Classic, insa problemele cu servo directia si ambreiajul care scartaie sunt foarte des intalnite, asa ca m-am indepartat si de aceasta masina. In plus, cum am zis mai sus, am condus una putin si nu mi-a placut deloc cum merge. Am ajuns la Nissan Micra, draguta, mica, de oras, consuma putin, dar e de oras...nu m-as aventura cu ea pe drumul spre orasul natal, la mai bine de 200km distanta de Buc. De dimineata am fost in targ la Vitan unde am facut si o Skoda Fabia, dar avea motor de 1.2 si vreo 60 de cai si nu prea m-a convins.

Acum am ajuns din nou la Opel, Astra de data asta. Am vazut in Vitan/gasit pe internet cateva variante de 1.6 16V 100CP din 2003-2004, cu vreo 130.000 de km care imi fac cu ochiul foarte tare. Eu m-am cam decis asupra unei astfel de masini, am "terminat" netul (stiu ca nu exista asa ceva) in cautare de informatii despre eventuale probleme care pot aparea samd. Eu am vrut de la bun inceput opel, insa ma gandeam ca 100 de cai sunt prea multi pt un incepator, iar Corsa era mult prea scumpa pt ce vroiam eu, asa ca mi-am luat gandul. Insa am revenit la el...marca imi place mult. Tatal meu ma bate la cap ca e masina "proasta" pt ca are peste 100 de mii si ca va consuma foarte mult din cauza capacitatii mari a motorului. El nu conduce.

Acum probabil ca nu mai intelegeti nimic din ciorba mea de masini, tipuri diferite si credeti ca sunt foarte confuza in legatura cu ceea ce vreau si asa si este. Notiunile mele despre masini tind spre zero. Insa cum am mai zis, cred ca m-am decis asupra Astrei.

In speranta ca nu v-am plictisit cu povestea mea, acum intrati voi in scena: ce parere aveti despre decizie? Este o masina potrivita pt un incepator? Ce altceva ar mai fi - nu vreau Dacie, Renault, Citroen. Deloc!
RUE
buna, din text ai dovedit ca nu mai tinzi spre zero si ai invatat cate ceva repede.
ca sa glumesc acum as sugera sa l abordezi pe Halba si sa prinzi momentul cand vinde A3 ul ala neumblat (mai strangi ceva bani pana atunci).
cauta o fabia de 1.4 benzina sau diesel, dezi cea de 16V - 101 cp se zice ca are niste slabiciuni dar eu cred ca daca o gasesti in km sub 100 000 ar merge.
alt sfat e sa nu iei de la samsari (iei nr si il dai pe google si vezi daca a mai vandut ceva si cate si ce anume, afland imediat samsarul din claia cu fan).
Acele masini in mod evident ascund cat mai multe (km, accidente urate si reparate cumva etc(.
CeaCare
M-am uitat si dupa Fabia, insa in general nu gasesc pe la 100.000km o masina pana in 4000 eur. Fie ea Opel Corsa/Astra, fie Fabia. Apoi iar, 8V vs 16V, din cate am inteles pt oras cel cu 8 valve e mai recomandat decat cel cu 16, consum mai mic in principiu si cuplul mai "jos" decat cel cu 16V. In marea majoritate a timpului voi folosi masina in "lejerul" Bucuresti, pt a ma deplasa pana la munca (din fericire locuiesc destul de aproape de birou, maxim 30 de min in aglomeratie), cu un drum pe luna pana acasa si poate un weekend iesit din oras pe la munte. Iar motorul cu 16V e mai bun pt drumuri in afara orasului, te ajuta in depasiri, cuplu mai ridicat, dar la modul in care conduc eu, extra-super preventiv, nu stiu in cate depasiri m-as baga.

Cate probleme pune un motor la 140.000km? Care sunt sansele sa raman cu ea in drum? La diesel am inteles ca sunt costurile de intretinere mai ridicate, in sensul ca adaca ajungi cu ea la service ai sanse la lasi cu pana la 50% mai mult. Iar un motor diesel la 140.000km e mai mult uzat ca unul la aceeasi km dar pe benzina. Lumea imi spune ca aia 20 de CP in plus (84 vs 100) vor face diferenta in depasiri si ca oricum la un motor cu asa uzura oricum nu mai "exista" toti caii. La inceput probabil ( de fapt mai mult ca sigur, am avut un accident minor acum ceva timp, nu conduceam eu, insa am putina teama de viteza de atunci) ca o sa fiu foarte prudenta in fortat masina, o s-o conduc prost, fortata, subturata samd, insa planuiesc sa o tin cam 3-4 ani si ma gandesc ca dupa un an o masina slabuta poate nu o sa-mi mai placa. Nu ma gandesc sa particip la curse sau sa fac slalom, insa Fiatul condus avea 45 de CP si mi se parea ca dureaza o vesnicie pana ajunge la o viteza de 50km, iar vitezele le schimbam imediat pt ca "huruia" motorul de mi se parea ca o sa-l las in urma. Masina respectiva are deja 200.000km la bord in 10 ani.

Toate lucrurile de mai sus le-am aflat de pe internet. Nu ma pricep la masini, dar am cautat problemele des intalnite la anumite modele de masini, ce motoare se recomanda si altele asemenea. De exemplu din ce am citit, la Astra G Z16XE, adica motorul la care ma gandeam, se defecteaza destul de des ECU.

Nu aruncati cu pietre din cauza a ceea ce am spus, astept cu interes sa aflu mai multe. Dar cu siguranta, daca intreb 10 persoane diferite voi primi 10 recomandari doferite in legatura cu ce ar trebui sa cumpar, fiecare cu preferintele/experintele personale.
Mariustom
Ce ai scris până acum, pt mine, reprezintă cea mai complexă și completă descriere pt un boboc/boboacă pe șosele. Ai cuprins și exprimat foarte concis cam ce cauți.

Ca sfaturi: caută o benzinară, ceva pe la 1,4 l (din cauza mersului preponderent în Buc, dar care să nu te facă de rușine la mers în afară).
Chiar dacă ești d-șoară, caută ceva cât mai util, nu frumos wink.gif
Lasă frumosul pt ... amant/amanți biggrin.gif
T u d o r
Sa stii ca in ciuda parerii formate pe internet sau printre mecanicii "care stie toti ca germana frate, tedei e cea mai tare" francezii fac unele dintre cele mai bune masini de clasa mica. In plus sunt mai aproape de gusturile unei femei dpdv estetic.

Eu ti-as fi recomandat un Renault Clio cu motorul 1.4 (are parca 100 CP) sau un Peugeot 207 cu similar. Inainte de a elimina din discutie (pe criteriul "din auzite") o marca sau un model incearca sa-ti faci propria opinie despre el, urca-te in masina, condu-o daca ai ocazia.
Avantajul masinilor frantuzesti e ca la SH le gasesti cu preturi excelente si crede-ma ca n-au nimic in minus fata de una germana. Nici VW nici Opel nu sunt etaloane ale fiabilitatii.

Ahh... si nu te lua dupa Mariustom, el e mai in varsta si nu intelege ca la 18 ani esteticul are un cuvant important de spus. Deh, o sa ajungem si noi la varsta lui si ne vom uita cu totii dupa niste cutii cu roti urate dar foarte functionale. laugh.gif

Sa revenim la subiect. Poti cauta pe site-urile de profil si Honda Jazz. Are motor cum il vrei tu, e foarte spatioasa si fiabila si in plus e deosebita de ce vezi pe strada la tot pasul. Iar dotarile de serie sunt mai mult decat suficiente. In plus japonezele au preturi mici la vanzarea SH in Romania, the land of german cars. teehee.gif
habibi
o varianta buna ar fi suzuki swift este o masina buna cu care te vei descurca bine in bucuresti si in afara.
CeaCare
@Rue: am inceput sa iau varianta cu Skoda Fabia din ce in ce mai serios; motor de 1.4 cu 75CP sau 100CP. O sa ma apuc de maturat din nou internetul in cautare de informatii.

@Mariustorm: de acord cu 1.4l pe benzina, dar totusi nu vreau sa conduc o conserva confused.gif dpdv estetic.

@Tudor: ms frumos de compliment dar am depasit de ceva vreme varsta de 18 ani sad.gif . Esteticul are ceva de spus, normal, trebuie sa-mi placa in ce ma urc. Dar partea cu "frumusetea" este foooooaaarte subiectiva. De exemplu, Pejo 207 nu-mi place deloc cum arata. O fi masina perfecta pt o fomeie, dar aspectul nu ma atrage. Honda Jazz, ah Honda. Citisem pe undeva ca e una dintre marcile cele mai fiabile. Insa masina se vinde pe undeva pe la 6500 eur, deci cu mai bine de 50% mai mult decat vreau eu sa cheltuiesc. Am gasit o singura varianta dubios de ieftina, 3500 eur, insa era in Hunedoara si nu pot ajunge acolo nici in cele mai frumoase vise.

@Habibi: Suzuki Swift, un pic cam "indesata" mi se pare.


Stiu ca la 4000 de eur nu pot sa am prententii, dar totusi vreau ca masina sa-mi inspire cat de cat incredere si sa nu trebuiasca sa fac 10 matanii + 3 rugaciuni de fiecare data cand plec cu ea la drum. Nu vreau performante, dar nici sa fie lenesa incat sa-mi vina sa alerg eu pe langa ea. Totusi sunt un pic suparata de faptul ca nu reusesc sa gasesc ceva cat de cat decent cu banii astia. Nu mi se par atat de putini, iar eu intr-o prima masina nu sunt dispusa sa investesc mai mult. Din ce am gasit pana acum si ce mi-a captat atentia, vreo 2 Skoda Fabia + vreo 5 Opel Astra, pareau toate vandute de samsari dupa o mica cautare pe Google. Incep sa ajung la ideea ca nu o sa-mi gasesc niciodata una, fie ca o sa risc enorm in momentul in care o voi face si-o sa ma bazez pe instincte (care nu exista din pacate sad.gif ). Tin sa precizez ca de vreo 2 luni imi sacrific tot timpul liber ca sa studiez preturile, ce a mai aparut, ce alte variante mai sunt, pareri pro/contra, deci a trecut ceva vreme si imi pierd rabdarea... + 1 luna de cand am luat carnetul si am condus doar de 2 ori in timpul asta. Timpul trece in defavoarea mea
Mariustom
CITAT(CeaCare @ Jul 24 2011, 12:21 PM) *
@Mariustorm: de acord cu 1.4l pe benzina, dar totusi nu vreau sa conduc o conserva confused.gif dpdv estetic.

Mi-ai greșit nick-ul !!! verymad.gif verymad.gif verymad.gif
Nu am zis deloc să conduci o conservă, mă refeream să înclini balanța spre fiabilitate în detrimentul frumuseții, nu s-o neglijezi de tot wink.gif
Adică, un + la fiabilitate față de frumusețe.
Părerea mea ...
Tu ia-ți ce dorești, poți, vrei smile.gif
ninja.gif
Titi1988
jur ca si eu pana acum tot mariustorm am citit laugh.gif marius storm (furtuna) ma gandeam ce nick tare 36182451.gif

Te-ai documentat foarte bine thumbsup.gif Sa stii ca cel mai bine alegi o masina "live" adica te duci sa o vezi, nu te uiti pe net si zici pe asta o iau. nuuuuu te duci frumos pe rand la cat mai multe modele si il alegi pe cel care iti place. Una ii masina pe care o vezi in poze si una ii cand te asezi in ea , cand iti dai seama cum te simti in acea masina. Poate una care nu ti-a facut cu ochiul sa fie aleasa, cine stie, te urci in ea, o conduci ( daca te lasa proprietarul) etc. teehee.gif succes
SI nu uita, samsarii o sa incerce sa te fure, si cand o sa vada ca esti si femeie si mai tare o sa te minta ( crezand ca nu ai cunostinte auto) AI MARE GRIJA!!!
Skoda Fabia mi se pare si mie cea mai buna alegere..

Un link foarte util http://www.motorstory.ro/2010/08/cum-verif...d-la-cumparare/
22nst
Am citit si eu ce scrie pe acolo legat de masina sh. Ce mi-a atras atentia este schimbatul suportilor de numar.
Eu i-am schimbat la 2-3 zile cu unii simplii, neinscriptionati si fara ca masina sa fi fost lovita.

Skoda Fabia... A venit un prieten pe la mine cu masina de la serviciu, o Fabia Combi, 1.2 htp. Masina are 305.000 km! Zice el ca inca merge bine smile.gif
laurentiu
Eu zic ca pot fi multe optiuni bune la banii astia si nu trebuie sa te uiti la un Opel Astra care e condus de soferi de la 20 pana la 60 de ani. Ar fi pacat sa nu iti cumperi ceva deosebit, care sa-ti placa si in acelasi timp destul de bun. De exemplu eu ti-as recomanda sa te uiti si la Toyota Yaris. Sunt masini rezistente, iar faptul ca nu prea se vand in Romania (deh, masina nemteasca e la putere), loveste puternic in pretul sh. Si poate fi un adevarat chilipir. La 4000 de euro poti sa gasesti masini de prin 2002-2003 sau 2004 in stare buna. Mai mult, motorul de 1.0 si 68 CP pana anul trecut a fost considerat cel mai bun motor la cilindreea lui. De cand a aparut (de mai bine de 10 ani) nu a fost an in care sa nu fie laudat. Poate vei spune ca e cam mic, dar ai zis ca nu vrei viteza si in plus vei avea consum mic (stiu cum se merge in Bucuresti... eu am 1.4 75 CP pe caroserie de 1100 de kg iar consumul masinii mele nu e tocmai punctul ei forte). In plus ajunge la 100 km/h in 14,5 secunde si atinge max. 160 km/h. Yarisul de 1.0 sta mai bine la capitolul acceleratie. Si cu toate astea ma descurc fara probleme si in oras si pe autostrada si in depasiri. Daca se punea problema ca nu sunt motoare puternice pentru depasiri insemna sa nu fi existat masini cu puteri sub 80-90 CP, asa cum erau pana prin anii 70-80 foarte multe. Aia cum depaseau? rolleyes.gif
O chestie pe care foarte putine masini mici o au, printre care si Yarisul, este bancheta spate care, le langa faptul ca e rabatabila mai si culiseaza. Asta inseamna ca fie poti sa maresti spatiul pentru pasagerii din spate, fie portbagajul. O chestie simpla si totusi f practica si f utila. Crede-ma ca asta conteaza foarte mult, iti vorbeste cineva caruia i se mai intampla sa puna plasele de la cumparaturi si pe bancheta din spate.
Inca ceva: spuneai de nr de km. Este si nu prea un factor decisiv in alegerea unei masini. O masina cu 130000 de km de care nu s-a avut grija poate fi terminata mecanic. Asa cum si una cu 170-180 000 de care proprietarul a avut grija poate merge perfect. Ideea e ca, pe langa o analiza atenta iti trebuie si ceva noroc. Pentru ca, pana la urma o masina sh este si o loterie.
Sper ca nu te-am plictisit cu mesajul asta.
Succes! thumbsup.gif
22nst
Uite un Yaris
Are 5 ani, cu motorul de 1 litru. Gasesti si mai ieftine dar si mai vechi, modelul anterior.
laurentiu
Eu la modelul anterior ma referam. Dar se pare ca poate sa gaseasca si ultimul model. smile.gif
CeaCare
In priml rand @mariustom: scuze, dau o coasta de miel de Paste tongue.gif

@Laurentiu: da, multumesc frumos de sugestie, o sa ma uit atent. La prima vedere pare foarte ok masina, arata bine si intr-adevar sunt in pretul meu. Am deja o mica lista de numere de telefon, mai pun cateva pt Yaris si saptamana asta ma pun serios pe vizionat. Stai linistit cu scrisul, dupa cum vezi si eu sufar de "degetarita", adica scriu mult (si vorbesc mult de asemenea sad.gif ). Stiu ca toata chestia este o loterie si am pornit de la bun inceput cu gandul asta.

Eu facusem o treaba cand m-am apucat de cautat. Intrasem pe un site mi-am pus limita de pret 4000, benzina, perioada 2003-2006 si apoi m-am uitat la rezultate. Care au fost un pic dezamagitoare. Din anumite motive necunoscute, nu am vazut nicio Fabia, nicio Yaris, doar cele pe care le-am si mentionat in primul post. Deci ma bucur sa stiu ca mai am si alte variante. Pretul maxim pe care sunt dipusa sa-l platesc e 4400 eur, insa as prefera sa nu dau toti banii si sa am o mica rezerva acolo, ca nu se stie. Plus urmeaza cauciucuri de iarna daca nu are deja si mai ales ca au bagat si legea aia noua, schimbat distributie & filtre. Asta era in capul meu.

Multumesc frumos si va tin la curent cu desfasurarea actiunii!

James Kilowatt
Eu sunt sigur ca vei gasi o masina acceptabila la bugetul asta. Sunt convins pentru ca la 4450 am vandut eu masina anterioara, care era absolut acceptabila si in oras si afara, n-avea nevoie nici de filtre nici de distributie (inca) si am dat-o si cu un set suplimentar de jante+pneuri de iarna...
Totul e sa nu dai peste traficanti, altfel in mod normal ar trebui sa gasesti o masina decenta de banii aia.

PS
Si eu voiam sa recomand un swift, insa nu iti place cum arata. Pacat, ca e o masina practica in oras fiind asa "indesata" si simpatic de condus afara smile.gif
Seri
Te-ai orientat foarte bine catre Astra G Z16XE, eu am acelasi model de 4 ani si sunt foarte multumit. Eu nu circul cu ea in oras in timpul saptamanii, doar drumuri extraurbane in weekend.

Cei 100 cp sunt potriviti pentru aceasta caroserie. Eu nu merg cu viteza mare, max 120, dar am de depasit foarte multe TIR-uri si nu m-a pus niciodata in situatii limita. Cu mai putini cai ai fi nevoita sa stai mai mult pe contrasens in depasiri, iar dupa cum scrii cred ca esti suficient de cerebrala incat sa nu faci boacane nici cu 200 cp.

Referitor la costurile de intretinere, o revezie mica/anuala este vreo 650 de lei, iar o revizie mare ce include si schimb de distributie este 1.500 lei. Daca nu le faci la reprezentanta iesi mai ieftin. Cauciucurile pe aceasta dimensiune au preturi de pornire de la 200 de lei bucata. Ai 4 reprezentante Opel in Bucuresti. Daca o tamponezi sau ti se strica ceva, gasesti dezmembrari la tot pasul. Cate Jazz sau Yaris sunt la dezmembrari?

Consumul extraurban este aproximativ 6%, mers destul de sportiv. Se poate si mai putin.

Starea unei masini cu 130.000km depinde foarte mult de felul in care a fost intretinuta, insa Astra 1.6 este o masina destul de simpla si fiabila.
BaiatuldeCartier
Merge sa te axezi pe un astra, o masina care si-a dovedit fiabilitatea in timp, dat fiind faptul ca a fost fabricata pana de curand (modelul despre care vorbesti). La 130 km nu este deloc obosita, iar daca a fost ingrijita (schimburi la timp), te va duce cu brio peste 300 km, dar ca la orice masina conteaza sa ii dai la timp ceea ce ii trebuie
Mircea104901
Stiu ca ai spus ca nu vrei Dacia, dar eu zic sa te mai gandesti la un Sandero 1,4/75CP. Gasesti sub 4000EUR din 2008-2009, cu 25-35.000km la bord. Adica aproape noua.
Pe orice parte ai intoarce-o, e peste tot ce s-a specificat pe aici: vechime, stare tehnica, costuri de intretinere, fiabilitate, consum bun, etc.
Si nu arata rau deloc. Ca si confort/tren de rulare - iar e peste toate, pentru ca e gandita pentru drumurile din Romania (spun din experienta); nu vei baga curand bani in bucsaraie fata de o masina de peste 7-8 ani gandita pentru asfalt ca in WE.
Parerea mea.
laurentiu
Alternativele spuse de voi nu sunt neaparat rele. Si eu personal am o parere buna despre Opel.
Sfatul meu referitor la Yaris a fost datorita faptului ca la o varsta nu prea iti doresti orice masina. Ai timp pentru ea si mai tarziu. RUE de exemplu are Logan, James are Skoda Superb, Solmar are Octavia si toti 3 sunt familisti. Eu am ales New Beetle si pentru ca nu am nici nevasta si nici copil. Adica eu cred ca uneori iti poti permite niste mofturi. Ai timp si de masini serioase mai tarziu. Si asta e unul dintre motivele pentru care cand am cumparat masina am renuntat la Volvo destul de usor, era prea serios pentru varsta mea. Insa va veni si timpul lui. smile.gif
habibi
poate gasesti ceva interesant aici http://www.meridianocazie.ro/Masina-2372/
si nu este reclama mascata.
HalbaSus
Așaaa.. ca și idee eu personal susțin teoria ca oricine poate să conduca o mașină de 200 cp însă trebuie să ai experiență ca să conduci un jaf de 50 cp între 2 localitati din românia fără sa te apuce disperarea.

Revenind la subiect, părerea mea e că cele mai bune soluții sunt loganul (eventual sandero) și opel astra. Daca nu vrei dacia atunci opelul pare câștigător, mai rămâne să gasesti unul bun.
laurentiu
Mie faza asta cum ca nu se gasesc piese pentru masini japoneze si ca sunt scumpe la intretinere e ca in anii '90 cand se zicea ca daca iti iei masina straina iti goleste buzunarele de bani si te ce faci daca se stica... nu sunt nici mecanici priceputi.... si pana la urma tot Dacia era mai tare. Asa ar fi in cazul de fata faza cu masinilie nemtesti.
Sincer eu nu am auzit pe nimeni care sa se planga ca nu gaseste piese pentru o japoneza. Mai bine zis nu prea am auzit posesori de masini japoneze care sa fie nevoiti sa schimbe ceva ca s-a stricat.
CeaCare
Asta caut si eu in principiu, o masina mititica. N-am familie, copii, deci nu am nevoie de o masina mare, cu 7 locuri si ditamai portbagajul. Si cat planuiesc eu sa o tin cu siguranta nu ma marit smile.gif). Imi trebuie o masina pe care sa invat si nu o vad doar ca pe un obiect care sa ma duca din punctul A in B, ci este o placere nu neaparat o necesitate. As fi putut merge cu trenul/metroul in continuare ca pana acum. In timpul scolii eram foarte dezamagita cand vedeam ca mi se scurge sedinta si mai ales cand o ora din o ora jumate trebuia sa merg cu a 1-a din cauza traficului. Oricum nu pot sa zic ca am invatat cine stie ce in cele 20 de sedinte facute (am luat 5 in plus ca sa ma asigur ca iau examenul din prima tongue.gif), dar din fericire am facut destule parcari, pe care acum nu mai am cu ce sa le exersez. Deci da, o masina rabdatoare cu care sa fac primii pasi in viitorul meu automobilistic tongue.gif, nu ca as planui vreodata sa particip la Nascar.

Mai rarut zilele astea cu postarile pentru ca serviciul ma omoara sad.gif. In continuare am in plan sa vad cateva masini saptamana asta, deci o sa va tin la curent. Sper numai sa mai am cu cine sa ma duc..
andreww
http://www.autovit.ro/fiat-panda-C19717901.html

Fiat Panda, o masina ok, aproape noua.
BaiatuldeCartier
Legat de costuri de intretinere si piese, opel are un avantaj faptul ca parcurile de dezmembrari sunt full cam cu toate modelele, mai ales astra, corsa, vectra.. gasesti la greu, aduc baietii din Anglia.
Un prieten a avut o defectiune la servodirectie si ii cereau in service 3000 de lei pentru una noua, s-a dus la un parc unde dezmembrau si a luat o pompa dupa o masina din 2007 cu 150 de euro, si merge si azi la fel de bine ca in prima zi. Daca iei o masina sa o tii o scurta perioada de timp poti sa te arungi si la altele mai pretentioase, daca iei una pe care iti propui sa o detii o perioada mai mare de timp trebuie sa analizezi achizitia si din perspectiva costuri intretinere/taxe/consum...
habibi
pe weltauto,logisticon sau la tiriac , te-ai uitat poate vezi ceva.
laurentiu
Daca vrei o masina pentru termen scurt, gen 2-3 ani, nu prea se merita o masina mai "de fita", pentru ca vei pierde mai mult la revanzare. Imaginea unei masini face mai mult decat calitatea ei propriu zisa. De-asta o Fabia va fi mereu mai scumpa la mana a doua decat o Toyota Yaris, Micra sau Colt.
Pe de alata parte, daca vei alege o masina asa cum ti-am zis, sunt slabe sanse sa o vinzi curand, fiind stiut faptul ca cine a ales o japoneza a ramas cu ea pentru ca nu prea a avut motiv sa o vanda si oricum iesea in pierdere cam mult cu banii.
CeaCare
Ma duc maine sa vad un Toyota Yaris si-o sa va spun ce impresie mi-a lasat. Opel Astra a fost bifat deja pe lista de vizionari si acum trebuie sa am un termen de comparatie.

Stiu ca dpdv al gasitului de piese usor & ieftin, un Opel ar fi mai indicat pt ca efectiv il vezi pe toate strazile. La munca cam 2/3 masini din 10 sunt Opel. Mai mult ca sigur voi renunta/uita de unele aspecte mai practice in favoarea altora; deh "costul de oportunitate" - nu le pot avea pe toate tongue.gif

Ideea e ca o sa tin masina cel putin pe perioada in care imprumutul o sa fie in derulare, deci de la 4 ani in sus. Ma gandesc si la faptul ca atunci cand o sa vreau sa o vand, sa zicem ca peste 4 ani, o masina din 2004 o sa aiba deja 11 ani vechime - cam batranica. Sunt multe pro/contra pentru fiecare model in parte si dupa cum am zis anterior, daca intrebi 10 persoane primesti 10 recomandari diferite si e normal, fiecare cu gusturile si nevoile lui. Acum sa vedem asupra careia ma decid eu si sper sa am noroc cu carul smile.gif

CeaCare
@ 22nst: tu ai Yaris cu bordul asezat in consola centrala? Cum te impaci cu el? Nu stiam de treaba asta la masina, iar cand am vazut pozele am stat putin si m-am holbat la ele blink.gif . Arata ca o nava spatiala tongue.gif.

(dublu post, mi-am adus prea tarziu aminte)
James Kilowatt
In conditiile in care ai de gand sa tii masina atat de mult, tot Dacia (cat mai noua, cat mai putini km) e cea mai indicata optiune. Mai ales ca la revanzare Dacia bate de departe orice alta masina din istorie biggrin.gif
HalbaSus
Dacia își ține valoarea mai bine ca orice mașină din istorie asta e clar dar treaba merge in ambele sensuri: o cumpara scump si o vinde scump pe cand un opel sau fiat il cumpara ieftin si il vinde tot ieftin.
Oricum devalorizarea la un sh de 4000 va fi destul de mică, probabil il vei putea vinde cu peste 2000 de euro și peste 5 ani.
James Kilowatt
Uite cat sunt p-aici Astrele de 11 ani, ca sa compar cu ce spunea CeaCare. Cam tot atat se cere si pe o Solenza, care insa noua a fost de vreo 4 ori mai ieftina...

Luat la modul absolut devalorizarea e rezonabila, insa daca mai e nevoie si de reparatii ca sa poata fi vanduta (destul de probabil pt o masina de 11 ani) devine repede neinteresant.

BaiatuldeCartier
Daca stam sa ne gandim o masina se depreciaza inca de cand a iesit din curtea fabricii... inca de la primul km si tot asa smile.gif, ideea este ca in primul rand conteaza sa iti iei o masina care sa mearga bine mult timp de acum incolo, o masina intretinuta cum trebuie pe benzina te duce cum am mai zis la peste 300km.

Frecventez periodic targurile auto sa vad cum mai sta treaba cu preturile, si la noi s-a implemantat o mentalitate buna/rea voi decideti, cand se duce romanul in targ primele masini la care se uita sunt cele nemtesti (Opel, volkswagen, Audi), de multe ori cu multi km la bord dar care estetic arata bine si le acapareaza privirea, chiar daca langa el poate are o masina cu km mai putini, mai tanara, un pret mai rezonabil... el tot cu ochii pe nemtoaice este
CeaCare
Am inceput sa ma interesez care sunt actele pe care trebuie sa le am de la fostul proprietar pt a putea trece masina pe numele meu. La inceput stateam linistita gandidu-ma ca am 30 de zile la dispozitie sa inmatriculez masina, dar acum am vazut ca este un certificat fiscal pe care vanzatorul trebuie sa mi-l dea si care nu e valabil decat 10 zile.

Acum problema mea este: pentru toata hartogaraia asta eu trebuie sa plec acasa si va trebui sa ma duc singura pt ca nu am cu cine altcineva. Nimeni nu-si poate lua concediu pentru mine (ar fi putin absurd sa cer asta oricum), deci primul meu drum serios va fi de 200 de km in conditiile in care nu am condus decat de 3 ori de cand am luat carnetul (maxim o ora mereu) si ultima data acum 2 saptamani. Deci sunt un pic speriata.

Dupa ce semnez contractul de vanzare-cumparare, in ipoteza in care el nu-mi lasa numerele, pot face rost de unele temporare din Bucuresti? Si apoi chiar trebuie sa ajung in maxim 10 zile pt a-mi depune dosarul de impunere la primarie (pt ca acolo ti se cere certificatul asta fiscal). Vai de steaua mea...
Mircea104901
Nu fii speriata de drumul de 200km. Daca-mi permiti un sfat: cumpara-ti o "lamaie" de incepator cat mai mare (la Selgros am vazut ultima oara) si pune-o pe luneta intr-un colt care sa nu te deranjeze.
Daca: a) nu vei sta cu pieptul pe volan, si vei incerca sa nu conduci incordata, ci cat mai relaxata, dar atenta
B ) vei respecta regulile de circulatie (legea).
>99% nu vei avea probleme pe drum.
P.S. Si sa incerci afara din localitate sa mergi cu macar 70km/h, chiar daca vei frana mai mult inainte de curbe.
James Kilowatt
Cumnata-mea si-a luat carnetul la +30 ani. L-a luat fizic joi, vineri a stat cu nasul pe net sa isi gaseasca masina, iar sambata am mers impreuna sa o cumpere cam la 150km de casa. Era un suzuki swift din ala indesat de care tie nu-ti place, 1.3 benzina 93CP (mie unuia mi se pare o masina f simpatica).
Primul ei drum a fost deci singura in masina, de 150km, tinandu-se dupa mine. Si a fost OK, normal ca a fost putin stresata, insa a supravietuit. Iar dupa doua luni a trebuit sa se mute si a avut de facut un drum de aproape 900km.

Si repet, nu e vorba de cineva nascut cu volanul in mana, ci de o persoana care mult timp a fost convinsa ca e antitalent, ca nu e pentru ea condusul, si care si-a luat carnet fortata de imprejurari.
laurentiu
Eu zic ca daca faci cum au zis James si Mircea nu vei avea probleme. Iar apoi condusul ti se va parea mult mai usor.
Ai vazut Yarisul?
Seri
Eu iti recomand sa mergi noaptea prin oras in primele doua zile dupa ce iti iei masina, ca sa te obisnuiesti cu ea. Dupa ora 12 este trafic redus, dar fii atenta la raceri, in special motociclete. Opreste muzica si dechide putin geamul, ca sa auzi ce e pe langa tine.

La drumuri extraurbane, mergi cu viteza la care te simti confortabil. Daca se face coloana in spatele tau, tragi pe dreapta cateva secunde, in special pentru TIR-uri e destul de greu sa te depaseasca si te preseaza.

Hmm, inca o chestie la care sa te uiti cand alegi o masina: cum este capacul de la airbag-ul pasagerului. Designul ales difera de la masina la masina.
La Yaris capacul nu este perfect integrat in bord si nu se vede daca a fost sarit.
La Astra capacul este acoperit de un strat subtire de plastic care se taie atunci cand sare airbag-ul. In mod normal suprafata bordului este continua. Daca se vad urme de lipituri nu e bine. Poate parea o chestie elementara care iti sare in ochi instantaneu, dar cunosc fraieri care nu si-au dat seama de chestia asta si si-au cumparat daune totale.
habibi
nu renunta la swift asa de usor chiar daca este indesata iti spun ca masina este foarte buna si comparabila cu skoda fabia opel corsa toyota yaris .parerea mea este urmatoarea sa te duci sa vizionezi si un swift ca nu ai nimik de pierdut .poate ai norocul sa mergi cu el .este stabil puternic mere pana la 190 kmh testat .si spatiu ai grupa mare . thumbsup.gif este masina tinereasca poate citesti un pic si la forum sa vezi ce spune lumea .
Titi1988
Eu am primera cu bord pe mijloc, 3 dacii si conduc frecvent leonul prietenei mele, nu este absolut nicio diferenta.
PS verifica sa nu fie masina furata whistling.gif
getodac
Eu mi-am luat carnetul de conducere la 30 de ani si nu am condus cateva luni dupa ce am terminat scoala de soferi, primul meu drum pe care am fost nevoit sa-l fac a fost la Bucuresti la doua zile dupa ce mi-am luat masina in conditiile in care aveam impresia ca am uitat tot ce am invatat la scoala de soferi in lunile de pauza si nu puteam sa ma orientez deloc in spatiu. Am circulat stresat si incordat doua zile prin oras si cand am plecat la Bucuresti (dus-intors in aceasi zi) mi-sa parut floare la ureche pe autostrada si dupa inca vreo doua zile am plecat pe Valea Prahovei si deja ma consideram "profesionist" cand am ajuns la destinatie si am constatat ca m-am descurcat excelent pe serpentinele de care fusesem pur si simplu ingrozit de gandul ca va trebui sa le parcurg incat nici radioul nu l-am deschis. Cu toti am trecut prin asta si dupa o perioada scurta o sa te amuzi cand iti vei aduce aminte smile.gif. Urmeaza sfatul lui Seri si totul va fi bine thumbsup.gif

QUOTE (Seri @ Jul 27 2011, 04:20 PM) *
Eu iti recomand sa mergi noaptea prin oras in primele doua zile dupa ce iti iei masina, ca sa te obisnuiesti cu ea. Dupa ora 12 este trafic redus, dar fii atenta la raceri, in special motociclete. Opreste muzica si dechide putin geamul, ca sa auzi ce e pe langa tine.

CeaCare
Multumesc tuturor pentru sfaturi, asa o sa procedez. Cam cat dureaza toata pologhia asta cu RAR + inmatriculare? 3-4 zile, o saptamana? Stiu ca numerele vin mai tarziu...

Masina ma duc s-o vad in seara asta, problema e ca pretul a fost schimbat, in sensul ca a fost marit cu 300 de eur sad.gif, dar nu a mentionat daca a facut modificari de banii astia . O sa discut in seara asta cu domnul sa vad exact ce si cum.
BaiatuldeCartier
QUOTE (CeaCare @ Jul 28 2011, 05:40 AM) *
Multumesc tuturor pentru sfaturi, asa o sa procedez. Cam cat dureaza toata pologhia asta cu RAR + inmatriculare? 3-4 zile, o saptamana? Stiu ca numerele vin mai tarziu...

Masina ma duc s-o vad in seara asta, problema e ca pretul a fost schimbat, in sensul ca a fost marit cu 300 de eur sad.gif, dar nu a mentionat daca a facut modificari de banii astia . O sa discut in seara asta cu domnul sa vad exact ce si cum.


pai daca ati vorbit prima data pentru un pret nu-l lasa sa mai puna, 300 de euro sunt bani in ziua de azi, doar nu bagi 300 de euro deodata in masina... se vrea a fi functionala, daca nu revine la pretul initial nu are rost sa dai 300 de euro in plus...
Titi1988
Poate a facut o revizie sau vreo interventie mecanica..
CeaCare
Am vazut in seara asta masina. A condus-o un prieten si a testat serios frana tongue.gif; masina avea cateva zgarieturi, pe aripa dreapta era una mai adanca, usa de la portbagaj un pic infundata, motorul mie personal mi s-a parut ca suna obosit, prietenul meu a zis ca nu i s-a parut nimic ciudat. O alta problema a fost faptul ca motorul la relanti vibra, dar daca il turai un pic era ok si nu se mai simtea nimic. Masina e stabila, concluzie trasa dupa cateva optulete facute pe-acolo smile.gif, iar acceleratia e foarte moale, imediat iti fuge...

Acum persoana cu care am fost a zis ca daca n-ar fi fost cu vibratul la relanti, masina ar fi fost ok. El se gandeste ca poate fi de la injectoare, iar vanzatorul a spus ca vibreaza pt ca e in 3 cilindri. Voi ce ziceti de vibratul asta?

Maine planuiesc sa vad alta!
BaiatuldeCartier
QUOTE (CeaCare @ Jul 28 2011, 06:54 PM) *
Am vazut in seara asta masina. A condus-o un prieten si a testat serios frana tongue.gif; masina avea cateva zgarieturi, pe aripa dreapta era una mai adanca, usa de la portbagaj un pic infundata, motorul mie personal mi s-a parut ca suna obosit, prietenul meu a zis ca nu i s-a parut nimic ciudat. O alta problema a fost faptul ca motorul la relanti vibra, dar daca il turai un pic era ok si nu se mai simtea nimic. Masina e stabila, concluzie trasa dupa cateva optulete facute pe-acolo smile.gif, iar acceleratia e foarte moale, imediat iti fuge...

Acum persoana cu care am fost a zis ca daca n-ar fi fost cu vibratul la relanti, masina ar fi fost ok. El se gandeste ca poate fi de la injectoare, iar vanzatorul a spus ca vibreaza pt ca e in 3 cilindri. Voi ce ziceti de vibratul asta?

Maine planuiesc sa vad alta!


chestia asta cu vibratul am intalnit-o si la peugeot 206, motor 1400, benzina

uite aici un citat de la un cunoscator " Un motor cu trei cilindri are vibratii de ordinul I, care nu exista la un motor cu patru cilindri. Cu arbori de contraechilibrare, motorul cu trei cilindri poate elimina acest tip de vibratii. Dar acesti arbori nu exista la toate motoarele in trei cilindri. De aceea, in general, in practica, motoarele in trei cilindri vibreaza mai mult decat cele in patru cilindri. Teoretic, vibratiile mai mari genereaza si un zgomot mai mare. Iar motoarele diesel sunt mai afectate de vibratii decat cele pe benzina, pentru ca au piese in miscare mai grele si inertie mai mare."
laurentiu
Stiu de la cineva care are motorul asta pe un Peugeot 107 ca are arbor de contraechilibrare si masina vibreaza foarte putin. Un necunoscator nu si-ar da seama ca e motor in 3 cilindri.
Cati km avea masina si din ce an?
CeaCare
Masina era din 2006 si avea cam 80.000 km.

Intr-adevar motorul era mai zgomotos decat unul "normal". Azi o sa vad una din 2003 tot cu vreo 80.000km
HalbaSus
Despre ce masina e vorba ? (poate ca ai spus dar pana ieri am urmarit topicul doar pe mobil asa ca e posibil sa-mi fi scapat detaliul asta). Un prieten a avut un polo 1.2 in 3 cilindrii.. intr-adevar vibra putin mai tare decat un motor in 4 cilindrii dar trebuia sa te concentrezi la treaba asta ca sa o observi. Nu era o chestie care sa-ti sara imediat in ochi (sau in urechi mai exact).
Ahh, inca o chestie, e foarte bine ca nu te duci singura sa testezi masina, dar merita sa o conduci si tu putin sau macar sa vezi cum te simti la volan, vezi cum simti ambreajul, cum ti se pare schimbatorul... desigur te poti obisnui cu orice pozitie de condus in timp, dar e mult mai usor daca iei o masina care ti se potriveste bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.