Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 4x4 pentru mers la cabana
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2, 3
Seri
Mai exact, pe tine te intereseaza blocant spate, doar asa poti iesi din acea situatie.
Cred ca maxim 20% dintre masinile 4x4 au blocant spate, in rest toate au doar blocant central. Vreo 5% au si blocat fata.

Cea mai ieftina varianta ar fi sa-ti montezi doua manete de frana de mana, cate un pentru fiecare roata spate. Astfel franezi roata fara aderenta, ca si sisteme electronice moderne.
HalbaSus
stati un pic... despre ce fel de cabana discutam noi aici... eu cred ca daca o vitara cu gume adecvate nu urca atunci e un semn divin ca acel loc e parasit de civilizatie si nu trebuie urcat acolo.
Titi1988
jeep grand cherokee de prin 1990 avea diferential blocabil sau doar reductor?
Titi1988
QUOTE (HalbaSus @ Jan 28 2012, 08:41 PM) *
stati un pic... despre ce fel de cabana discutam noi aici... eu cred ca daca o vitara cu gume adecvate nu urca atunci e un semn divin ca acel loc e parasit de civilizatie si nu trebuie urcat acolo.


atunci eu subestimez ce poate face un 4x4. drumul prin comuna este asfaltat, mai exact in padure as avea nevoie de 4wd si nu vorbim de chestii extreme doar urcat pe drumuri pe care urca si un tractor spre exemplu. Si iarna la fel, sa nu am probleme pe drumuri forestiere acoperite cu zapada.
James Kilowatt
Titi, nu e un overkill ce vrei tu? Din cate intelesesem acolo ajungeai cu un pejeu fwd mai vechi, probabil fara prea mare branza in materie de control al tractiunii. Prin urmare orice awd cu niste pneuri decente, o mana de electronica si ceva garda la sol ar trebui sa fie OK.
Titi1988
QUOTE (James Kilowatt @ Jan 28 2012, 09:17 PM) *
Titi, nu e un overkill ce vrei tu? Din cate intelesesem acolo ajungeai cu un pejeu fwd mai vechi, probabil fara prea mare branza in materie de control al tractiunii. Prin urmare orice awd cu niste pneuri decente, o mana de electronica si ceva garda la sol ar trebui sa fie OK.

am schimbat subiectul jk.. citeste mai sus teehee.gif la fel si pt halba read up pe la inceputul paginii
James Kilowatt
"Plimbari prin sat". "padure"... asta ce inseamna, drum forestier sau offroad?
Titi1988
QUOTE (James Kilowatt @ Jan 28 2012, 09:27 PM) *
"Plimbari prin sat". "padure"... asta ce inseamna, drum forestier sau offroad?


sunt cam 5 drumuri forestiere pe valea Ocolisului unele mai circulabile si unele mai putin circulabile( putem zice ca off-road, cu masina normala fara 4x4 si garda la sol mai inalta este imposibil sa te bagi)

PS in plus ca ii tot prezent spiritul de aventura deci vreau si pt fun sa ma urc pe unde apuc
T u d o r
Un ARO nu mai gasesti?
Watcher
Pentru a merge pe drumuri forestiere sau nu, nu ai nevoie de blocant.
Vitara este o masina foarte ok pentru ce ai cerut.
La vitara nu ai nevoie sa ii pui blocant daca inveti sa o conduci. Daca ii pui blocant cu siguranta vei rupe ceva.
Blocantul este pentru offroad adevarat. Si cand spun asta ma refer la complet altceva decat iti imaginezi tu.
Uite un film unde ar fi contat daca imi mergea blocantul:

Daca nu intentionezi sa faci asta atunci nu ai nevoie de blocant.
Titi1988
ok.. deci vitara+cauciucuri de noroi si ajunge. Si nu intentionez sa ma bag in astfel de ...situatii turned.gif
Titi1988
http://www.youtube.com/watch?v=5E6olV0yigI...=watch_response

ceva de genul asta ar fi maxim la ce as avea nevoie eu, fata de stock ce au un plus? cauciucuri de noroi, bara fata metalica, kit de inaltare au?
James Kilowatt
blocante n-au
Titi1988
QUOTE (James Kilowatt @ Jan 29 2012, 10:16 AM) *
blocante n-au


am observat deci nu sunt obligatorii, ajunge un old fashion 4x4 pt ce am eu nevoie thumbsup.gif plus ca au reductor deci ii chiar ok. vitara is the chosen one
mike.omega
Nu mai bine pui tu niste poze cu drumu ala? smile.gif
Titi1988
QUOTE (mike.omega @ Jan 29 2012, 10:35 AM) *
Nu mai bine pui tu niste poze cu drumu ala? smile.gif


asta ii pt mine, mike. socrul s-a decis la tucson si acum pune de vanzare 406-le
mike.omega
In functie de pretul cerut pe 406, vorbim prin vara asa biggrin.gif

In alta ordine de idei, eu am abordat mai multe drumuri forestiere acoperite cu zapada/gheata si n-am avut 4x4. Din cauza asta cer poze cu drumu ca tare imi e ca ai nevoie de putin tupeu si atat thumbsup.gif
Mircea104901
QUOTE (Titi1988 @ Jan 29 2012, 05:59 AM) *
QUOTE (mike.omega @ Jan 29 2012, 10:35 AM) *
Nu mai bine pui tu niste poze cu drumu ala? smile.gif


asta ii pt mine, mike. socrul s-a decis la tucson si acum pune de vanzare 406-le

Daca ai nevoie de ceva mai "hard", vezi ca Tucson-ul nu e bun.
In afara de unghiuri bune si o garda la sol mai mare decat un sedan, nu ofera prea multe.
Tractiunea 4x4 e cam slabuta, nu are reductor, si cursa suspensiei nu ajuta. Pentru un drum usor accidentat nu intampina probleme, dar in rest... Nu as recomanda. Pe unde sunt cei cu Vitara din clip nu ar avea sanse fara stricaciuni.
22nst
Nu Tucson, nu Tucson...
Vineri cand ma duceam la birou, impreuna cu alti participanti la trafic am impins la un Tucson ce nu putea iesi din parcare si blocase strada cu tot 4x4 lui...
Titi1988
QUOTE (mike.omega @ Jan 29 2012, 11:04 AM) *
In functie de pretul cerut pe 406, vorbim prin vara asa biggrin.gif

In alta ordine de idei, eu am abordat mai multe drumuri forestiere acoperite cu zapada/gheata si n-am avut 4x4. Din cauza asta cer poze cu drumu ca tare imi e ca ai nevoie de putin tupeu si atat thumbsup.gif


am fost acum 2 saptamani la cabana cu leonu-ul iuliei si nu am reusit nici cum sa urc panta acoperita cu zapada. are o portiune abrupta si nu poti lua avant ca te arunca in sant.
mike.omega
@22nst: exista Tucson 2wd only smile.gif

@Titi: inca astept poze biggrin.gif
Titi1988
QUOTE (mike.omega @ Jan 29 2012, 11:32 AM) *
@22nst: exista Tucson 2wd only smile.gif

@Titi: inca astept poze biggrin.gif

ins farsit am gasit pozaaaaa

pare usor de urcat dar nu se vede unde coteste strans si acolo trebuie sa mergi incet in special pe zapada ca te arunca in lateral.
mike.omega
Parerea mea biggrin.gif
MCV + caucioace de iarna + lanturi, n-ai cum sa nu ajungi!
Titi1988
om batran la aproape 60 de ani sa puna lanturi si sa le ia jos la fiecare plimbare nu cred ca are chef. I-am dat de cateva ori MCV-ul cel mai nou la socru si a fost foarte incantat, a zis ca daca avea 4x4 nici nu mais tatea pe ganduri si isi lua..
da, cu lanturi nu ai problema.
mircea si 22nst am schimbat subiectul, cititi la inceputul paginii. scuze ca v-am dus in eroare confused.gif
DRAGOS
MCV + 4X4 = duster smile.gif

eu in loc de tucson as lua duster fara sa ma gandesc prea mult...

Watcher
Ce inseamna "modificarea culturala" : eu vazand poza ma gandeam ca este imposibil sa fi urcat cu seat ul prin araturile din prim plan, si ca nici tucson ul nu are cum. Dupa aia mi-am dat seama ca drumul e in planul 2 smile.gif))

Duster 4x4 ar fi o idee buna.
Totusi, daca schimbi datele problemei si mergi pe abordarea gen vitara, uiti de orice problema, iar toate preturile sunt exact in genul 2000 -4000 euro. Sa iti fie clar insa ca daca vrei modificari (roti agresive, inaltare suspensie, etc) astea se fac pe ceva banuti ...
RUE
astia cu casele de lemn si ceilalti cu creatia de mobilier.. mai iesiti la impadurit ca ati chelit dealurile! :-)
Titi1988
Vai ce le-am incurcat. Poza este cu drumul la cabana iuliei unde merge in fiecare weekend socrul si a decis sa ia tucson ( o sa-i propun si duster ) discutia aia s-a terminat.
Iar eu pe pagina anterioara am inceput alt topic cum ar veni. Si anume am nevoie de un 4x4 sa ma plimb cu el prin padure, iarna sa merg pe drumuri forestiere acoperite cu zapada. Un light off-road. Si se pare ca vitara este alegerea cea mai buna. Ieftina, ok pt off-road, multiple modalitati de tuning ulterior etc
Titi1988
din stock cam asa as vrea sa o pregatesc pentru off-road ( logic in decurs de 2-3 ani pentru ca aceste modificari costa de 2 ori masina)
- body lift 5cm
- suspension lift 5cm
- flanse roti de 3.5cm
- scut sub toata masina
- troliu
- anvelope mud
vio
sau un samurai .. e si mai ieftin si mai ok decat vitara .
Titi1988
QUOTE (vio @ Jan 30 2012, 09:56 AM) *
sau un samurai .. e si mai ieftin si mai ok decat vitara .


prea mic la interior si prea rudimentar
DORU
QUOTE (vio @ Jan 30 2012, 10:56 AM) *
sau un samurai .. e si mai ieftin si mai ok decat vitara .


Da' ce-ai cu rinichii si maselele omului ? biggrin.gif
Samurai nu este pt light-offroad, ci o baza solida de plecare heavy-duty (arcuri cu foi sper sa nu gresesc, sa ma corecteze Watcher ca AirWolf...)

Vitara este perfecta pt ce-i trebuie lui thumbsup.gif
Watcher
Vitara e mai ok daca nu vrei sa ii rupi fashul. Fiindca e mult mult mai comod.

Titi: Legat de ce modificari intentionezi sa faci, am urmatoarele observatii:
- bodylift - tiganie, e pacat, e util de-adevaratelea numai daca vrei roti mult mai mari, caz in care :
- iti trebuie alte rapoarte pentru rotile alea mari (scumpicel)
- mai bine decupezi cu flexul din aripi ca sa faci loc acelor roti mai mari decat sa faci bodylift.

Vitara este sensibila din cauza basculelor de pe fata, dar daca inveti ce poate e o masina foarte smechera.
Titi1988
Nu-ti fie frica watcher ca nu o sa ma bag la prostii, aici in zona Cluj sunt foarte multe vitara modificate in toate felurile posibile ( am gasit forumul dedicat). In primul rand astept sa-mi dea tatal meu mana libera la cautat masina si dupa aia vad ce modific la ea. Mie imi este frica ca dupa ce nu am circulat mult cu nissanul l-am scos la o tura si iar face figuri gen ca si cum ar patina ambreiajul, dar cu cat circul mai mult cu el cu atat isi revine. Eu chiar nu inteleg faza.. si sper sa nu trebuiasca sa bag din banii pt vitara in alt ambreiaj/cutie confused.gif confused.gif
Watcher
Apropos de asta: mai ales in 4x4 low, ambreiajul la minim (mai degraba faci ca la racing , dai drumu la ambreiaj dintr-o data'la 2000rpm decat sa patinezi ambreiajul)
James Kilowatt
Daca zici ca nu trebuie inmatriculata
http://www.2ememain.be/autos/autos/mini/la...l?list_cat=mini
Watcher
Nu,nu,nuuu.
Orice numai land rover nu.
Fiabilitatea si calitatea fabricatiei sunt la mare concurenta cu ARO si Lada Niva.

Exista chiar conceptul de "toleranta land rover" care inseamna ca piesele ORIGINALE achizitionate de la reprezentanta nu se potrivesc niciodata la fix pe masina ohmy.gif

Un alt exemplu fascinant este ca un prieten a rasturnat pe primul discovery pe care l-a avut si a fost nevoie sa prepare altul (sora / frate).
Ei bine, decupand aripile de la cel nou, la aceeasi distanta fata de geam, intr-o parte a ajuns sub contra aripa si in cealalta peste ea...

Alta vorba este ca daca din LR nu iti curge nimic inseamna ca deja sunt goale toate rezervoarele de lichide...

again: land rover = big nono
James Kilowatt
Ei, e o masina de legenda, nu trebuie sa fie si buna smile.gif
E totusi ciudat ca mare parte din ele sunt inca in viata chiar daca sunt batrane. Daca erau atat de proaste ar fi trebuit sa fie la fier vechi de mult. Probabil ca sunt masini simple care se repara usor, chiar daca se strica des.
DORU
Era o vorba: "If you want to see Africa bring a Land Cruiser, if you want to meet the people bring a Land Rover” biggrin.gif

Totusi, Discovery 3 sau 4 imi plac f mult in configuratia HSE TDV6 tongue.gif
DRAGOS
Cred ca Watcher vorbeste totusi de modele mai vechi. Nu cred ca se mai pune asa problema la masinile mai recente. Normal, astea de obiei au alte probleme, de obicei electronice, dar nu cred ca se mai pune problema de aripi care nu se potrivesc la un discovery4 2011...
mike.omega
QUOTE (DORU @ Feb 14 2012, 06:46 PM) *
Era o vorba: "If you want to see Africa bring a Land Cruiser, if you want to meet the people bring a Land Rover” biggrin.gif

Totusi, Discovery 3 sau 4 imi plac f mult in configuratia HSE TDV6 tongue.gif


Ca tot e offtopic. TDV8 e mult mai interesant biggrin.gif
Titi1988
Jk cred ca pun in balanta si posibilitatea sa il inmatriculez pt ca azi am ramas inzapezit cu dacia si nu a fost o experienta placuta. Daca mai am drumuri mai neumblate de parcurs sa pot sa circul legal si cu vitara. Si daca tot am de gand sa iau o masina atat de veche cred ca cu cat mai simpla cu atat mai bine.
Referitor la caroserie: hard top sau soft top? Prun panza aia iarna nu se face foarte frIg??
mike.omega
Hard top adica din plastic sau ce-o fi el sau caroserie intreaga?

Eu as alege caroseria intreaga smile.gif
Titi1988
Hard top-caroserie intreaga
Soft top-partea din spate iidin material textil pe are il poti lua jos vara
DORU
QUOTE (mike.omega @ Feb 14 2012, 08:52 PM) *
QUOTE (DORU @ Feb 14 2012, 06:46 PM) *
Era o vorba: "If you want to see Africa bring a Land Cruiser, if you want to meet the people bring a Land Rover” biggrin.gif

Totusi, Discovery 3 sau 4 imi plac f mult in configuratia HSE TDV6 tongue.gif


Ca tot e offtopic. TDV8 e mult mai interesant biggrin.gif



Nu zic NU, dar din ce stiu asta vine doar pe Range Rover, ori eu sunt chitit pe Discovery biggrin.gif
M A R I A N
QUOTE (Titi1988 @ Feb 14 2012, 06:55 PM) *
Si daca tot am de gand sa iau o masina atat de veche cred ca cu cat mai simpla cu atat mai bine.
Referitor la caroserie: hard top sau soft top? Prun panza aia iarna nu se face foarte frIg??


Eu votez pentru Jimny - simpla si fiabila

Hard top daca vreai sa o folosesti tot anul, soft top daca numai vara
Titi1988
Ultimele stiri sunt in felul urmator:

on topic: Este pus la vanzare 406-le si deja este un cumparator. Se cauta Duster 4x4 1.5 dci 110 cp cu aer conditionat sau Hyundai Tucson 4x4 2.0 TDI pana in maxim 11.000 euro. Eu am inceput deja cautarile dar daca cumva cineva vede o afacere buna rog sa posteze .

off-topic: Sunt sanse mari sa merg luna aceasta in Germania cu un prieten de familie care isi cumpara remorca la capul tractor. El cum de peste 20 de ani se ocupa cu cumparari si vanzari de masini stie unde sa mergem sa gasim un 4x4 de off-road serios cu maxim 1000 -1500 euro. O sa cumpar fara numere masina ( o urc in TIR )si o sa o inscriu pe comuna. Motorul sa fie pana in 3000 cmc diesel sau benzina, conteaza sa fie un motor fiabil. La ce sa ma uit? jeepurile mici gen vitara cad pentru ca tatal meu vrea ceva mare ca si grand cherokee. Acum eu habar n-am ce sa caut, pe langa reductor m-ar interesa sa aiba si minim un blocant ( daca ii sa merg in germania atunci sa iau ceva potent de off-road) La ce sa ma uit? Nissan Patrol? Grand Cherokee? Mitsu Pajero? Toyota land cruiser?
ce ziceti? thumbsup.gif
Titi1988
ca si prime rezultate http://www.autovit.ro/hyundai-tucson-C23127652.html

http://www.autovit.ro/hyundai-tucson-C19996592.html

dusterul nu prea gasesc nicaieri care sa satisfaca cerintele de mai sus
Titi1988
http://www.autovit.ro/kia-sportage-C20302017.html pareri? mai bun decat tucson?
DORU
Indraznesc sa spun ca da.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.