QUOTE (Watcher @ Oct 7 2011, 02:42 PM)
Tehnica e corecta: reductor si treapta 1.
In general se coboara in relanti si pastrezi acceleratia pentru situatia in care masina pierde aderenta si trebuie sa o redresezi.
Flansele sigur nu au dus la aparitia problemei.
Daca ai rotile umflate si stranse si nu s-a rupt nimic care sa le faca sa joace, atunci explicatia este ca fiind noroi te-a furat. Probabil ca in clipa de furat ai pus frana si s-a accentuat. Anvelopele sunt destul de agresive, deci nu ar trebui sa fie probleme cu ele.
Aditional intreaba-te daca, fiind ud pe jos nu ai avut tendinta sa tragi de volan in amonte, si vazand ca nu are efect ai tot tras de volan si s-a intamplat sa ajungi la o zona cu aderenta, cu rotile bracate si de aia ai luat-o spre deal....
Din pacate nu reusesc sa inteleg ce inseamna pante transversale
M-am exprimat eu gresit, poate.
Era o coborare lata doar cu ceva mai mult decat latimea masinii, marginita pe ambele parti cu taluz inalt de cca 1,00m (deci ca un fel de tunel) iar din loc in loc avea in plus si O INCLINARE LATERALA, fie in stanga, fie in dreapta. Cand mi s-a intamplat treaba nasoala, inclinarea laterala era spre stanga si poate a fugit brusc spatele masinii in partea aia iar cuplul motor fiind foarte mare in 4LLc si treapta I-a, masina s-a catarat efectiv cu ambele roti din dreapta pana sus pe buza taluzului de pamant inclinandu-se pana la limita rasturnarii (taluzul era aproape vertical).
Ce a fost ciudat este ca eu nu am realizat in primul moment faptul ca masina o ia in dreapta ci faptul ca se inclina brusc, fara motiv, si ca ne vom rasturna. Poate ca daca nu se proptea cu partea dreapta a mastii in brad isi continua drumul si ne rasturnam.
Lovitura a fost in dreptul farului, s-au rupt cele 2 prinderi de jos (din 4) si carcasa farului s-a dus spre interior iar acasa am constatat ca s-a crapat toata carcasa (farul este cu xenon pe faza scurta). Am muncit 3 zile si am reusit sa lipesc totul cu un adeziv special din doua componente, nici nu speram sa reusesc, dar a iesit bine. Cu ocazia asta am aflat ca un far nou ar fi costat 1100 euro! Bineanteles ca nu am casco!
Bara a ramas cam sifonata, ii lipseste o bucata din colt, am indreptat scheletul metalic de sub ea, dar nu mai conteaza pentru ca am comandat o bara ARB tip Sahara (varianta fara bulbar) special pentru Pajero V80 de la GTC, intr-o luna vine (deci in loc sa dau banii pe un far nou, am comandat o bara ARB!)