Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sunteti de acord sa vi se monitorizeze stilul de condus
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
James Kilowatt
Sa presupunem ca asigurarile costa cam la fel ca in vest, adica 1500-2000€/an. Iar pentru incepatori, chiar mai rau.

In cazul asta, ati fi de acord sa va fie instalata pe o masina o dracovenie electronica care sa va monitorizeze stilul de condus, in schimbul unei posibile reduceri a asigurarii?

Dracia NU va urmareste pe unde mergeti, ci inregistreaza doar cu ce viteza mergeti, cat de tare accelerati, cat de tare franati, cat consumati, etc. Din cate am inteles are si un receptor GPS care vede daca sunteti in oras sau afara, insa NU inregistreaza pozitia, ci doar compara viteza legala cu cea efectiva.
Periodic, datele sunt downloadate, si DACA ati fost "cuminti" puteti primi un discount la asigurari, sa zicem 30%, aka sa presupunem 500€/an.

Sa spunem si ca sunteti la limita cu punctele de carnet, iar daca acceptati montarea draciei si sunteti cuminti primiti puncte inapoi periodic.

Ati fi de acord sa vi se instaleze pe masina dracovenia respectiva?

Nu e SF, deja sunt mai multi care au instalat asta, mai ales pe masini de flota, si se discuta din ce in ce mai tare sa devina standard, deocamdata pentru voluntari.

In plus, sa presupunem ca datele respective sunt protejate de secretul duhovnicesc biggrin.gif

Intrebarea 2, oarecum legata: Aveti cont pe Facebook? Da sau nu, fara vrajeala biggrin.gif

Baby Blues
Daca as fi afara si-as avea salariu de 3000 de euro pe luna , nu m-as bucura la cei 500 pe tot anul. Daca as fi Romania si mi-ar monta respectivul dispozitiv as avea pe an reducere de maxim 100 lei la 600 de lei cat m-a costat asigurarea. Asa ca pentru 100 de lei cred ca nu m-as chinui.
DRAGOS
Nu, n-as fi de acord cu montarea chestiunii aleia, nu-mi plac lucrurile astea din principiu. In plus, nu poate nimeni sa garanteze cum sunt folosite datele.

Da, am cont de facebook, dar nu vad legatura smile.gif
James Kilowatt
Legatura e urmatoarea: Pe feisbuc iti garanteaza cineva cum sunt folosite datele?

Dracia asta nu inregistreaza UNDE mergi, ci doar CUM mergi.

@baby blues.
In francia de exemplu jumatate din populatie castiga sub 1400€ (incluzand someri, pensionari, studenti). Daca ai avea 1400, te-ar tenta 500€/an?.
La studenti e chiar mai aspru, astia au venituri mici, si prime de asigurare exorbitante.
DRAGOS
pe facebook oricum dau doar ce date vreau eu. nu ma pune nimeni sa scriu lucruri care m-ar putea afecta.

Am inteles ce face jucaria. Nimeni nu poate garanta insa ca dispozitivul nu poate fi modificat/aranjat in asa fel incat sa ofere si altfel de date, e un receiver gps pana la urma smile.gif Stiu..suna a paranoia...defapt asta si este biggrin.gif
Diesel
1. NU, pentru ca e o problema de principiu. Cine n-are incredere in mine, sa-i fie de bine.
2. Tocmai azi mi-am facut cont... mi se pare o vrajeala ieftina. Ca tot vorbim de privacy, am stat vreo 10min sa (de)bifez toate setarile de securitate necesare.
klm
Nu as fi de acord.
De ce?
Pentru ca si masinile Google s-au folosit la cartografiat si inca nu se stie ce date au adunat.
Nu sunt paranoic si Zeitgeistist insa simplul fapt ca nu am avut niciun accident o perioada de timp trebuie sa fie dovada suficienta sa mi se scada asigurarea sau sa mi se prescrie punctele.
Am Facebook, am 5 sau 6 prieteni smile.gif, intru o data la tzanshpe zile, nu-mi pasa de datele de acolo.
Am si haifaiv, i l-am dat unui ghiaur din blocul meu ca sa se uite la gagici pentru ca, cica, pe el nu-l baga in seama si m-am trezit cu cateva sute de "prietene", e bine si asa pentru ca pe ala n-am mai intrat de vreun an (apropo ia sa ma uit la niste gagici biggrin.gif).
Rebel
1. NU si nici nu as accepta vreodata, personal o vad ca o forma de control.
2. NU si nici nu voi avea vreodata pe vreun site de asa-zisa socializare. Pe langa faptul ca iti distrugi sau reduci sansele de socializarea reala, mai poti "beneficia" si de tot felul de lucruri neplacute. Plus, nu vad nici un beneficiu, aboslut niciunul ci o groaza de lucruri negative pe care unii useri nici nu le vad. Idem pentru twitter, Hi5, Hai fa-n fan si altele.
getodac
QUOTE (James Kilowatt @ Jul 1 2010, 04:34 PM) *
Periodic, datele sunt downloadate, si DACA ati fost "cuminti" puteti primi un discount la asigurari, sa zicem 30%, aka sa presupunem 500€/an.


In perioada asta de criza cand fiecare ban ce iti ramane in buzunar cantareste enorm, o reducere de 30% (mai ales daca sti ca esti cuminte in trafic) poate fi un motiv bun sa spui DA. ninja.gif
solmar
1. Da, de curiozitate si cu conditia sa primesc o copie a inregistrarii sa vad gradul de pericol pe care-l reprezint in trafic. Nu conduc agresiv dar nu sunt nici fata mare. Dar asta e parerea mea. Poate aparatul spune altceva. Si oricum tot platesti asigurarea...
2. Am. Nu sunt adeptul preteniilor nelimitate asa ca nu am prea multi prieteni. Se dovedeste o metoda utila de legatura cu prietenii/partenerii dinafara tarii. Cu unii dintre ei, nu e o regula generala.
alias
am votat Nu si Nu.

1. Nu principial, Nu pentru ca petrec destul de mult timp in masina si n-am chef de alti intrusi in "intimitatea" mea din traficul bucurestean, Nu, pentru ca nu ma intereseaza nici un fel de beneficii din punctul asta de vedere. Mai mult de atat, o am pe nevasta-mea teehee.gif teehee.gif

2. Nu, caci nu vad rostul. Chiar daca sunt in sfera IT din 1990, socializarea, daca de asta vorbim nu se face asa.
Am destui de multi prieteni carora prefer sa le vad mutrele si sa le aud hohotele de ras live, si nu emoticonizat.
James Kilowatt
@Dragos
Eu cred ca e mai usor sa controlezi ce face un receiver GPS decat ce face windowsul de pe calculatorul tau... si ala are acces la informatii mult mai sensibile decat pe unde umbli.
E mai usor sa desfaci o cutie d-asta neagra decat sa "desfaci" Windosul biggrin.gif
In alta ordine de idei, cine iti garanteaza de exemplu ca nu ti se inregistreaza automat toate conversatiile telefonice? Sau toate conversatiile pe net? Ce, yahoo messenger l-a "desfacut" cineva sa vada tot ce face?

Daca intram pe panta asta a teoriei conspiratiei, fugim si ne ascundem in padure. smile.gif Intr-o era in care aproape toata comunicarea se face digital, e foarte usor sa faci "urmariri" in masa, e treaba de boti smile.gif
G e o r g e
1. depinde - pentru ca as fi de acord sa ma monitorizeze cand am puncte multe sau mi s-a suspendat permisul, dar nu as fi de acord sa fiu monitorizat TOT timpul . in schimb le-as face obligatorii pentru taximetristi si flote ahhh si dacii papuc biggrin.gif
2. da - pentru ca din cand in cand dau de vreun prieten cu care am pierdut legatura si pot sa tin usor legatura cu alti prieteni care sunt la distanta.


DRAGOS
Absolut corect. D-aia de obicei cam orice discutie importanta prefer s-o port live. Din fericire nu am atatea subiecte mega-importante de discutat ( biggrin.gif ), deci nu ma afecteaza asa tare smile.gif

Treaba cu GPS-ul e corecta, dar paranoia e mai mare decat oricand daca vine de a fi urmarit, etc. Deci raspunsul e in continuare nu.
krondet
1.DA - sunt de acord cu Solmar. Ah....unde semnez?!? whistling.gif
2.DA - din inertie, sa vad si eu despre ce este vorba in acest concept...mai arunc o privire luni, una vineri.
HalbaSus
Eu conduc perfect legal... doar ca am o perceptie oarecum alterata despre limitele de viteza biggrin.gif

1. Deci nu, nu as vrea sa am dracovenie d-asta instalata in masina pentru ca daca ar downloada datele de pe ea mi-ar suspenda instant permisul si mi-ar face asigurarea mai scumpa decat masina.
2. Da, am... dar nu inteleg la ce foloseste si care-i toata faza.

James Kilowatt
Si gagicile au acces la date sensibile, si sunt nefiabile si ... au backdoors ... renuntam si la ele? 36182451.gif
klm
CITAT(James Kilowatt @ Jul 2 2010, 08:26 AM) *
au backdoors ... renuntam si la ele? 36182451.gif

Tocmai datorita backdoors-urilor nu renuntam in veci la ele biggrin.gif!
vio
intrebarea este , de unde stie dracovenia "tahograf" ca mergi in localitate au ba ? ca de ex poti merge prin orash ca in afara cu 80 de ex... io cred ca totushi implica si un tracker de gps sa isi dea seama babuinu ala de il citeste pe unde ai mers, asa te poate parli doar daca depasesti viteza maxima legala ... din cate stiu io un asemenea dispozitiv este montat pe camioane si locomotive , si este luat in considerare doar cu urmarirea rutei pe unde a mers acesta , in rest fix cucu, doar impreuna cu urmarirea rutei i se poate imputa shoferului/mecanicului de Locomotiva ca a depsit sau nu viteza... e o mega tzeapa un fel de little big brother care incearca sa fie implementat .
James Kilowatt
Pai din cate am inteles au GPS, insa nu inregistreaza pe unde umbli ci doar viteza ta si cea legala. Pozitia nu este salvata in log. In log se inregistreaza viteza (eventual vs cea legala), accelerarile, franarile, poate turatia, consumul, cativa parametri din astia care definesc agresivitatea in condus.
Asta unele din ele, nu stiu daca toate.

Cum spuneam, dracia nu e doar in stadiu de proiect. In Belgia deja au pus-o pe unele masini de serviciu. Aici cam toata lumea are masina de serviciu si bon de benzina (in afara de mine), ca e interesanta fiscal. Soferii care sunt cuminti (si deci care consuma mai putina benzina si mai putine intretineri) primesc o prima de la patron. De exemplu ING spuneau ca au inceput sa propuna asta aganjatilor cu masini de serviciu (nu e (inca) obligatoriu)

In Elvetia am inteles ca vor s-o propuna asiguratorii.
klm
CITAT(James Kilowatt @ Jul 2 2010, 12:14 PM) *
Pozitia nu este salvata in log. In log se inregistreaza viteza (eventual vs cea legala), accelerarile, franarile, poate turatia, consumul

Orice dispozitiv care se respecta isi face cache pentru a mari viteza de operare.
Apoi pe asiguratori ce-i f* grija consumului de combustibil, vitezei, acceleratiei atat timp cat eu nu produc daune?!
Apoi cred ca la noi ar functiona exact invers: "bah, gica a consumat 0,1% deci iti tai diferenta din salariu, 'te-n gat de risipitor!"
vio
sau sa zicem ca mergi super bine tot anul si o data ai o graba mare si tre sa alergi sa rezolvi , pai atat asteapta astia ... cred ca o sa iti mareasca politza nu o sa o scada... e ceva urat parerea mea ...si se reduce doar la o forma de urmarire a individului nu a ce face el , vb lu klm ce il int pe ala cata benzina ard io , sau daca dau 5 burn out uri pe zi ... asa mai bine sa se faca mashini limitate care sa prinda max 130 cat e limita in majoritatea tzarilor pe autostrada , sau sa faca un device care sa tilimiteze viteza in functie de tipul de drum pe care rulezi ... tot aia e ... ce idei
James Kilowatt
Asta cu limitarea masinilor e alta discutie separata. Ideea e si mai veche si e inca la moda. Eu unul sunt strict impotriva. Pai ai o masina limitata la 90 pe drum public.... si intri in depasirea unuia care merge cu 87...sau si mai rau, o falfaie intre 70 si 90... iar tu depasesti, depasesti, depasesti...

@Klm
Ala poate sa faca ce vrea cu cache-ul, ideea e ca datele legate de pozitie nu sunt inregistrate si nu sunt accesibile pentru analiza.

De exemplu, exista masini care in caz de accident suna singure la urgente si comunica pozitia. Si ala poate fi folosit la urma urmei ca metoda de urmarire.

Noi vorbim aici de o scula certificata, omologata, etc. Adica, daca zice ca nu inregistreaza pozitia, noi sa presupunem ca n-o inregistreaza si gata. Chiar daca ar putea s-o faca, e ca in bancul ala cu paznicul de pescuit si cu violul.

Si sa presupunem ca scula e folosita doar pentru a acorda bonusuri, nu malusuri. Cel putin, DEOCAMDATA asa se foloseste.
pmhoria
Am votat asa:
1. Nu
2. Nu

klm
CITAT(James Kilowatt @ Jul 2 2010, 12:08 PM) *
@Klm
Ala poate sa faca ce vrea cu cache-ul, ideea e ca datele legate de pozitie nu sunt inregistrate si nu sunt accesibile pentru analiza.
[...]
Noi vorbim aici de o scula certificata, omologata, etc. Adica, daca zice ca nu inregistreaza pozitia, noi sa presupunem ca n-o inregistreaza si gata.

E ca un cache de browser: pastreaza imagini, fisiere, date care maresc viteza de incarcare a site-urilor vizitate anterior; GPS pastreaza date despre topografie pentru... ceva, date care se pot accesa in orice moment (nu zic ca se face insa se poate).
Am inteles, vorbim de buna credinta, de un sistem omologat de institutii/oameni de buna credinta; dadusem exemplul Google care este in posesia a sute de mii de conturi, parole, probabil informatii de internet banking si altele obtinute dintr-o activitate de foarte buna credinta: inregistrarea in Google Maps a pozitiiltor hot-spot-urilor gratuite.
James Kilowatt
Pai la serviciile google ai renunta, mai ales ca e recidivist? Poate pastreaza pe undeva intr-o arhiva ce pornache preferi... ninja.gif
klm
Google e un exemplu perfect despre cum astfel de activitati pot incalca drepturile si intimitatea persoanei.
Rebel
QUOTE (James Kilowatt @ Jul 2 2010, 02:08 PM) *
De exemplu, exista masini care in caz de accident suna singure la urgente si comunica pozitia. Si ala poate fi folosit la urma urmei ca metoda de urmarire.


Alea sunt declansate in momentul in care unul dintre airbaguri explodeaza. Si trebuie sa ai un telefon conectat via bluetooth cu unitatea respectiva. Plus, poate fi dezactivat inca de la setarea initiala a telefonului (On/Off) sau in momentul in care se declanseaza.

QUOTE (G e o r g e @ Jul 2 2010, 12:20 AM) *
2. da - pentru ca din cand in cand dau de vreun prieten cu care am pierdut legatura si pot sa tin usor legatura cu alti prieteni care sunt la distanta.


serviciile postale, telefon, email, messenger ajuta la fel de bine la distanta si au caracter personla si nicidecum public...
HalbaSus
QUOTE (James Kilowatt @ Jul 2 2010, 03:32 PM) *
Pai la serviciile google ai renunta, mai ales ca e recidivist? Poate pastreaza pe undeva intr-o arhiva ce pornache preferi... ninja.gif

Pe mine spre exemplu nu m-ar deranja tahograful respectiv prin faptul ca mi-ar viola intimitatea... pe aia poate s-o si sodomizeze... ci m-ar deranja prin faptul ca nu mi-ar aduce nici un beneficiu (nu cred ca se dau premii pentru soferi rapizi) ci doar eventuale neplaceri (amenzi/suspendarea permisului/marirea asigurarii/etc). Ca se uita ei unde ma duc ? ma doare fix la basca... cat de greu trebuie sa fie urmaresti o masina ? Poate deja mi-au montat un dispozitiv de urmarire si eu nici nu stiu... nu ma intereseaza oricum. De aceea comparatia cu google/facebook e oarecum incorecta... aia poate iti fura datele personale, dar nu iti dau amenda si nu iti maresc asigurarea...
Baby Blues
QUOTE (James Kilowatt @ Jul 1 2010, 05:56 PM) *
Legatura e urmatoarea: Pe feisbuc iti garanteaza cineva cum sunt folosite datele?

Dracia asta nu inregistreaza UNDE mergi, ci doar CUM mergi.

@baby blues.
In francia de exemplu jumatate din populatie castiga sub 1400? (incluzand someri, pensionari, studenti). Daca ai avea 1400, te-ar tenta 500?/an?.
La studenti e chiar mai aspru, astia au venituri mici, si prime de asigurare exorbitante.

Nu sunt student biggrin.gif iar daca as castiga in Francia 1400 de euroi si-as fi cetaten francez ar inseamna ca n-am absolvit mai mult de 4 clase, n-am idee decat sa imping un carucior prrin Carrefour si sa asez produse pe rafturi. thumbsup.gif biggrin.gif Daca totusi as fi un eminent absolvent a unui numarr de 4 clase in Franta si-as castiaga din salariu doar 1400 de euro pe luna as mai poduce inca 50 pe langa si nu mi-as monta dracovenii pe masina. biggrin.gif
James Kilowatt
Crezi ca statistic jumatate din francezi nu au mai mult de 4 clase?
Printre cei cu venit sub 1400€ figureaza si somerii (10% din forta activa) si studenti, si pensionari, etc. Oameni care nu sunt in apogeul carierei lor, insa care totusi au si ei nevoie de o masina.

Din cei care lucreaza aproape jumatate lucreaza cu salariul minim pe economie (care e sub 1000€). Pare enorm, insa cel mai mare "aganjator" francez este sectorul "horeca" aka restaurante + hoteluri unde salarium minim pe economie e standard.

In 2001, aveam o bursa de 9000 FF care era mai mare decat salariul lor median. Salariul standard la incepul al cuiva cu un doctorat e in jur de 36k€/ani BRUT. Iar pentru un inginer simplu incepator, undeva pe la 24k€, din nou BRUT.
Daca tu crezi ca francezu' mediu ia 3000€/luna in mana, ai o viziune romantica despre Franta si despre efectele socialismului in economie smile.gif
Alex-F1
Hmmm.....hai ca e cam cusuta cu ata alba.....suna a "population control" biggrin.gif , dar uatever, am votat "depinde" fiindca pe mine unu nu m-ar coafa in mod miraculos asa o treaba pt. reducerea asigurarii, in schimb ar fi buna la altceva: ban-uri din circulatie, pt. o luna, 3 luni, 6 luni, 1 an (in functie de gravitatea situatiei) pt. soferii "rai", ca io in final asta urmaresc, sa mai rarim masinile de pe drumuri, sa dispara in proportie cat mai mare bizonii si sa ramana soferii civilizati, dar is constient ca treaba asta nu se vrea, fiindca in felul asta o gramada de institutii (cum ar fi politia, ambulanta etc) ar ramane fara o mare parte din obiectul muncii! Dar ca sa si functioneze ideea mea, acel dispozitiv ar trebui montat pe masina fara stiinta proprietarului, din motive lesne de inteles whistling.gif Asa ca, daca as stii ca s-ar observa clar o reducere a traficului (macar in orase) cu 10-20%, pot veni baietii chiar in noaptea asta, sa-mi puna dispozitivul ala unde vor ei pe masina! ninja.gif Si NU, nu am cont pe feisbuc! banned.gif
Baby Blues
James, stiu situatia din Franta cat de cat doarece am prieteni, cunoscuti care lucreaza pe acolo. Eu ma refeream la faptul ca daca n-as fi fost in stare sa castig mai mult eram un mormoloc impreuna cu alti mormoloci (1/2 din populatie).
Si "on topic" - nu cred ca viteza ucide in toate situatiile ci dobitocul care apasa acceleratia, asa ca... depinde de dobitoc la dobitoc. biggrin.gif
James Kilowatt
@Alex
Din cate stiu inca nu a propus nimeni folosirea draciei ca sa pedepseasca, ci doar ca sa recompenseze.

@Baby blues
Astea sunt minunile statisticii... in orice adunatura, exista intotdeauna 1/2 din mormoloci care o duc mai bine decat ceilalti 1/2. Chiar si in top 100 din Forbes biggrin.gif

La fel si cu viteza, niste contembeli au facut niste statistici si au tras ei concluzia ca viteza ucide. La lectia in care li se zice ca statistica nu se poate aplica in cazuri individuale au chiulit, sau e un concept prea abstract pentru ganglionii lor nervosi de meduze.

Cu mormolocii sub linia mediana franceza, si aici exista categorii: Adica exista mormolocii normali (pensionarii, somerii temporari, cei la inceput de cariera, studentii, chiar si o parte a functionarilor) la care inca nu le poti reprosa situatia. Dimpotriva, uneori situatia e nedreapta, de ex pensionarii care au construit centralele nucleare au pensii relativ modeste, in timp ce angajatii actuali de la EDF care le exploateaza sunt mari smecheri si-si permit piscine sau alei incalzite iarna ca sa nu dea la lopata zapada.

Si exista mormolocii "intentionati", cei care dintotdeauna au visat sa dea cu aspiratorul in hotel, somerii "vesnici", in general cei care asteapta "sa li se dea" si sunt nemultumiti ca Sarko si cu curva aia venetica de nevasta-sa nu vin sa imparta cu ei miliardele de euroi pe care le invart.

Intreaba de curiozitate pe amicii tai din Franta care e salariul unui prof de liceu debutant, sau cu 10 ani de experienta smile.gif
DORU
1. DA
2. NU
Rebel
QUOTE (James Kilowatt @ Jul 3 2010, 12:21 AM) *
Crezi ca statistic jumatate din francezi nu au mai mult de 4 clase?


Eu am o oarecare dificultate in a crede asa ceva. Un link ceva?
T u d o r
Cont pe feisbuc am avut vreo 2-3 saptamani, mai mult de curiozitate. Am vazut ce e cu el si l-am dezactivat. Nu ma pasioneaza expunerea de nici un fel.

In privinta dispozitivului n-as avea nimic impotriva daca as fi sigur ca datele din el nu pot fi folosite impotriva mea vreodata. Adica sa ma trezesc cu politistul pe cap odata cu agentul de asigurari, cu un brat de procese verbale. biggrin.gif
James Kilowatt
@Rebel
insee.fr, e institutul lor national de statistica.

Acum ca am cautat, tocmai am vazut ca au publicat cifrele pe 2009:

Salariu median 1528€/luna
Salariu mediu 1904€/luna

ei spun NET, insa net in franta inseamna luat in mana inainte de impozit. Adica la ei se opreste la sursa cotizatia sociala, iar impozitul se plateste la sf de an (la 1500€/luna inseamna aprox 1500€/an). Deci NET pe bune asa cum intelegem noi e mai scazut de atat.

Si e vorba de SALARIU, nu VENIT! Venitul median e si mai jos: 2260€/luna de FAMILIE

http://www.lefigaro.fr/patrimoine/2009/05/...s-par-mois-.php

E infim de putin. E a naibii de departe de cei 3000€ mediu despre care isi imagineaza romanii ca se castiga in €U..


Eu am ajuns in Fr in 2001 si aveam o bursa ceva sub 1400€. Si nu intelegeam de ce eram considerat un burghez... apoi a venit fosta prietena (actuala nevasta biggrin.gif ) care a inceput sa lucreze la gri si avea 8-900€. Impreuna aveam 2200-2300€... in 2002. Acum inteleg de ce ne considerau aia bogati, daca in 2009 au 2260€/familie. Si or mai avea si copii, si alte alea...

Din motivul asta, cel putin cei tineri la inceput de cariera nu prea se arunca la masini puternice. E inca plin la ei de masinute cu motoare de 60CP, care sunt ieftin de asigurat. Aia tineri nici nu castiga foarte mult, si in plus fiind incepatori au asigurari la preturi criminale. Pana aduni procente de reducere mergi cu un cazan de twingo sau 106D, la care faci asigurarea minima, si abia dupa iti iei ceva mai acatarii la care sa platesti o asigurare full, insa cand nu mai esti considerat incepator.
In plus, in mentalitatea franceza trebuie sa te cari repede de acasa, nu locuiesti cu parintii pana la 30 ani (cum e in Spania sau chiar in Germania).
Asta explica si succesul Daciei la ei...

In mediul in care ma invarteam eu (aka tineri, cu 1400€/luna) rablele astea mici se tranzactionau de mama focului. Stiu un fiat uno care a schimbat 3 proprietari, avea spre 300.000km si tot nu se indurau sa-l caseze biggrin.gif. Mergea foarte bine, insa ieseau arcurile din scaune... Marea lui calitate era faptul ca prima de asigurare era foarte scazuta.
Eu mi-am luat o Ibiza de 71CP care era in categoria fiscala 6 si deja eram considerat un bogatan excentric biggrin.gif Lumea cauta masini din categoria 4 (aka twingo, uno, 205 cu motorul cel mai mic, sau clio 1.1).
Alex-F1
QUOTE (James Kilowatt @ Jul 3 2010, 03:24 AM) *
Din cate stiu inca nu a propus nimeni folosirea draciei ca sa pedepseasca, ci doar ca sa recompenseze


Pai trebuie sa propuna cineva primul, nu? Iaca, am propus io! biggrin.gif Romanul in primul rand trebuie disciplinat (ca sa nu zic pedepsit) si pe urma recompensat! verymad.gif
klm
CITAT(James Kilowatt @ Jul 4 2010, 07:38 PM) *
E inca plin la ei de masinute cu motoare de 60CP, care sunt ieftin de asigurat.

Probabil ca de aia Paris sau Roma sunt pline de dracii de astea mici (adevarul e ca mai degraba scapi neamendat daca te plimbi in pielea goala printr-un muzeu decat sa gasesti un loc de parcare pentru o berlina).
CITAT(Alex-F1 @ Jul 4 2010, 08:34 PM) *
Romanul in primul rand trebuie disciplinat (ca sa nu zic pedepsit) si pe urma recompensat! verymad.gif

Nu sunt de acord cu tine, orice om trebuie sa poata alege: mergi corect (haotic dar corect) - platesti corect, esti un pericol - platesti de iti iese pe nas smecheria; spun asta deoarece vedem cum se implementeaza in Romania masurile de "egalitate de sanse" ori celor corecti nu le mai convine.
Baby Blues
QUOTE (James Kilowatt @ Jul 3 2010, 09:24 AM) *
Si exista mormolocii "intentionati", cei care dintotdeauna au visat sa dea cu aspiratorul in hotel, somerii "vesnici", in general cei care asteapta "sa li se dea" si sunt nemultumiti ca Sarko si cu curva aia venetica de nevasta-sa nu vin sa imparta cu ei miliardele de euroi pe care le invart.


Cam la astia ma refeream ! Din pacate si la noi exista o groaza din astia.
Oricum masura nu prea este aplicabila la noi deoarece la pretul unei asigurari , m-as mira ca "recompensa" per an pentru un mers echilibrat sa fie in asa fel de consistent incat sa-i determine pe multi sa-si puna dracovenia aia. Poate va merge la pensionari.
f1anatic
QUOTE (James Kilowatt @ Jul 1 2010, 10:34 AM) *
Sa presupunem ca asigurarile costa cam la fel ca in vest, adica 1500-2000?/an. Iar pentru incepatori, chiar mai rau.

In cazul asta, ati fi de acord sa va fie instalata pe o masina o dracovenie electronica care sa va monitorizeze stilul de condus, in schimbul unei posibile reduceri a asigurarii?

Dracia NU va urmareste pe unde mergeti, ci inregistreaza doar cu ce viteza mergeti, cat de tare accelerati, cat de tare franati, cat consumati, etc. Din cate am inteles are si un receptor GPS care vede daca sunteti in oras sau afara, insa NU inregistreaza pozitia, ci doar compara viteza legala cu cea efectiva.
Periodic, datele sunt downloadate, si DACA ati fost "cuminti" puteti primi un discount la asigurari, sa zicem 30%, aka sa presupunem 500?/an.

Sa spunem si ca sunteti la limita cu punctele de carnet, iar daca acceptati montarea draciei si sunteti cuminti primiti puncte inapoi periodic.

Ati fi de acord sa vi se instaleze pe masina dracovenia respectiva?

Nu e SF, deja sunt mai multi care au instalat asta, mai ales pe masini de flota, si se discuta din ce in ce mai tare sa devina standard, deocamdata pentru voluntari.

In plus, sa presupunem ca datele respective sunt protejate de secretul duhovnicesc biggrin.gif

Intrebarea 2, oarecum legata: Aveti cont pe Facebook? Da sau nu, fara vrajeala biggrin.gif



Esti glumetzzZzz RAU !Ultimul lucru pe care vrei sa il faci este sa bagi asigurarile SI MAI MULT in viata ta. Nu este suficient ca asigurarile medicale refuza sa plateasca daca ai cine stie ce PRE-dispozitie sau conditie medicala cind subscrii la serviciile lor. Acum vrei sa deschizi posibilitatea de a ti se refuza plata unei daune la masina (indiferent ca e sau nu vina ta) deoarece ai o istorie de accelerare de la 0 la 100 kph in excess de valoarea calculata pentru conditiile de drum/trafic. Pentru ca bean counters au decis ca nu poti depasi o accelerate de (2N+1) * DELTA unde N = nr. de pasageri in vehicul si DELTA = [log(cilindrea vehiculului in c.c. / nr. de cilindri)]/virsta soferului

Adica pt Subaru meu:
singur in masina --> N=1
(2N+1) = 3
DELTA = [log(cilindrea vehiculului in c.c. / nr. de cilindri)] / virsta soferului = [log(2500/4) / 31] = 0.09
Adica 3 * 0.09 = 0.27 m/s2

Pai ce pana mea este asta. Ca sa nu mai spun ca daca invoc aceasta regula si cumva depasesc normele stipulate in tabelul de poluare care asociaza acceleratia cu poluarea vehicolului, imi trimite acasa amenda.

NU DRAGA JAMES. Control mai aspru asupra bancilor si a companiilor de asigurare este solutia. 2000 de euro pe an ? Noi platim aici cca 1100 dolari pe an, FULL COVERAGE, pentru cele doua Subaru. Nu instalarea de controale auxiliare si invasion of privacy. Control asupra practicilor si regulilor ascunse puse de institutiile care imprumuta bani sau care asigura persoane, si/sau valori.

Singurul caruia i-as permite in mod constant sa ma monitorizeze cum conduc ar fi Micahel Schumacher. Si la nevoie, as mai lasa citiva colegi de-ai lui si eventual citiva baieti din WRC. O companie de asigurare ? NICIODATA ! Voi renunta la condus !

Si nu James, nu am cont pe facebook. Recunosc cinstit ca am avut si l-am inchis. Aveam 16 prieteni, exclusiv colegii de munca. L-am inchis acum vreo 2 ani. Nu am avut niciodata nici pe myspace, nici pe twitter, nu ma pasioneaza nici blogoreala, nici prieteniile virtuale, nici datul de telefoane, nici e-mail-ul, nici SMS-urile. Daca este la o ora departare de mers (presupunind cu masina) - (distanta poate varia, timpul este cel care determina ce actiune iau), prefer sa ma intilnesc cu persoana, nu sa ii dau telefon. (bineinteles sint exceptii).
GLC120
QUOTE (klm @ Jul 2 2010, 11:27 AM) *
QUOTE (James Kilowatt @ Jul 2 2010, 12:14 PM) *
Pozitia nu este salvata in log. In log se inregistreaza viteza (eventual vs cea legala), accelerarile, franarile, poate turatia, consumul

Orice dispozitiv care se respecta isi face cache pentru a mari viteza de operare.
Apoi pe asiguratori ce-i f* grija consumului de combustibil, vitezei, acceleratiei atat timp cat eu nu produc daune?!
Apoi cred ca la noi ar functiona exact invers: "bah, gica a consumat 0,1% deci iti tai diferenta din salariu, 'te-n gat de risipitor!"


Monitorizarea stilului de condus nu are legatura cu daunele, ci cu stabilirea primei de asigurare. Chiar fara daune cu un stil de condus linistit, poti obtine o reducere substantiala. Daca la fiecare 100km opresti in regim de urgenta de 15 ori, sau mergi des cu peste 200 km/h, va fi greu sa explici ca te pricepi la F1 si nu ai facut nici un accident neam de neamul tau.

Referitor la consum si asta e foarte util. Voi chiar nu cunoasteti baieti, in special de la firme de distributie care conduc economic dar vand 5-10 litri la fiecare plin ?? Poate chiar mai mult uneori..... familie mare, remuneratie mica.

1100 USD full casco pentru doua Subaru ?? Pe bucata parca ar merge. Dar acolo nu exista SMT si preturile noastre minunate.
f1anatic
QUOTE (f1anatic @ Jul 5 2010, 10:11 AM) *
Noi platim aici cca 1100 dolari pe an, FULL COVERAGE, pentru cele doua Subaru.


Nu mi-e clar ce nu s-a inteles, cu toate ca ar fi trebuit sa fiu obisnuit, de atitia ani.
Pret Total per An, JDM Spaceship + Subaru Forester = cca 1100 USD.
Si da, mi-au platit totul (daunele masinii, geamul, manopera + piesele furate cind mi s-a spart masina anul trecut in Octombrie).
klm
CITAT(GLC120 @ Jul 6 2010, 11:48 AM) *
Monitorizarea stilului de condus nu are legatura cu daunele, ci cu stabilirea primei de asigurare. Chiar fara daune cu un stil de condus linistit, poti obtine o reducere substantiala. Daca la fiecare 100km opresti in regim de urgenta de 15 ori, sau mergi des cu peste 200 km/h, va fi greu sa explici ca te pricepi la F1 si nu ai facut nici un accident neam de neamul tau.

Cum adica sa explic de ce nu am facut accident mergand numai cu viteza aia sau oprind brusc?! N-am facut si gata, de-aia am frane si sisteme de securitate: pentru a fi folosite; felul meu de condus nu te costa nimic deci ia-mi banii si intreaba-ma de sanatate doar atunci cand cheltui ceva cu mine.
Singurul meu accident a fost facut la 20-30 kmh (iarna, ce-i drept) deci condusul domol nu asigura eliminarea daunelor.
James Kilowatt
Singurul meu accident a fost facut stand pe loc intr-un ambuteiaj (m-a luat din spate un camion si impins intr-un Jaguar).
Imediat dupa ce am fost busit a oprit un al doilea camion care a fost martor ca i-am taiat fata primului. Cine e fazanul fazei? Subsemnatul.

Jaguarul si camionul s-au reparat pe banii asigurarii, eu mi-am reparat taraboanta singur (fo' 500 euroi un hayon din dezmembrari la Nubira cu tot cu vopsit si montat. Noroc ca spatele la jaguar e mai moale decat botul la Nubira, acolo n-am avut pagube).
Si am pierdut si niste puncte, acum in baza de date nationala a asiguratorilor figurez ca un kamikaze care taie calea camioanelor.

Daca aveam rahatul ala poate puteam dovedi ca eram oprit si ca intre oprire si impact a trecut ceva timp.
GLC120
klm, daca am inteles bine nu te intreaba nimeni de ce mergi cu 200 km/h si de ce ajungi asa des in situatii critice, cat timp nu faci accidente. Doar ca tu NU vei putea cere sa iti reduca prima cu inca 20% (sa zicem) si sa sustii ca esti un sofer calm si mergi preventiv.

Oricum aici facem teorie pentru ca la noi este "mai e mult pana departe" adica e inca o jungla in ce priveste primele de asigurari si costurile cu reparatiile.

Insa ideea este buna, si evident ca nu va fi ceva obligatoriu. Sunt de acord cu argumentele lui james, sper ca si el va inceta sa taie fata camioanelor.
Baby Blues
QUOTE (James Kilowatt @ Jul 6 2010, 02:59 PM) *
Singurul meu accident a fost facut stand pe loc intr-un ambuteiaj (m-a luat din spate un camion si impins intr-un Jaguar).
Imediat dupa ce am fost busit a oprit un al doilea camion care a fost martor ca i-am taiat fata primului. Cine e fazanul fazei? Subsemnatul.

Jaguarul si camionul s-au reparat pe banii asigurarii, eu mi-am reparat taraboanta singur (fo' 500 euroi un hayon din dezmembrari la Nubira cu tot cu vopsit si montat. Noroc ca spatele la jaguar e mai moale decat botul la Nubira, acolo n-am avut pagube).
Si am pierdut si niste puncte, acum in baza de date nationala a asiguratorilor figurez ca un kamikaze care taie calea camioanelor.

Daca aveam rahatul ala poate puteam dovedi ca eram oprit si ca intre oprire si impact a trecut ceva timp.


Ce legatura avea dispozitivul respectiv cu accidentul mataluta? biggrin.gif unsure.gif Computerul de bord iti spune cand a fost accidentul ? Sau cum? Are senzori de impact "rahatul ala" ? biggrin.gif
James Kilowatt
Pai daca masina accelereaza brusc in timp ce tu esti oprit cu piciorul pe frana, sau macar ai piciorul ridicat de pe acceleratie inseamna ca te impinge unu' din spate whistling.gif
Baby Blues
QUOTE
Pai daca masina accelereaza brusc in timp ce tu esti oprit cu piciorul pe frana, sau macar ai piciorul ridicat de pe a cceleratie inseamna ca te impinge unu\' din spate whistling.gif

36182451.gif 36182451.gif36182451.gif36182451.gif36182451.gif36182451.gif36182451.gif36182451.gif36182451.gif36182451.gif36182451.gif36182451.gif36182451.gif
Tare faza! biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.