Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Discutie & Pronosticuri - editia Monte Carlo 2010
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Formula 1 > History
Pages: 1, 2
James Kilowatt
@20krpm
Eu nu tin cu Schumacher, si nici nu am nimic impotriva lui Hamilton smile.gif Daca manevra lui Hamilton a fost regulamentara cu Petrov, nu trebuia sa ia nici avertisment, tot aiurea mi se pare. Da-o-n pana corbului, pai nici regulamentar nu mai ai voie sa faci ce vrei pe pista?

Iar Schumi a incalcat regulamentul, of course. Insa putea fi retrogradat la locul pe care fusese inainte de depasire, nu 20s penalizare pentru o situatie totusi in care greseala e scuzabila (steag verde). 20s penalizare sub safety car echivaleaza cu o eliminare, daca sunt mai mult de 10 masini pe pista.

Mie unuia mi s-a parut unfair penalizarea, chiar daca e justificata de regulament. Un pilot cand vede steagul verde trebuie sa incerce sa castige cursa, nu sa se intrebe daca nu exista vre-o regula obscura care sa-l oblige sa defileze doar ca ase se vada bannerele publicitare la TV.
Lucian107416
QUOTE (James Kilowatt @ May 18 2010, 03:49 PM) *
Iar Schumi a incalcat regulamentul, of course. Insa putea fi retrogradat la locul pe care fusese inainte de depasire, nu 20s penalizare pentru o situatie totusi in care greseala e scuzabila (steag verde). 20s penalizare sub safety car echivaleaza cu o eliminare, daca sunt mai mult de 10 masini pe pista.
Mie unuia mi s-a parut unfair penalizarea, chiar daca e justificata de regulament.

Am mai citit opinia asta si probabil asta ar fi fost decizia daca ar fi existat aceasta posibilitate. Dar regulamentul e foarte strict in materie de penalizaqri si nu a permis acest lucru. Daca ai un regulament prea flexibil exista riscul de incoerenta.
James Kilowatt
Ei, regulile mai pot fi si schimbate atunci cand se dovedesc tampite, contradictorii sau depasite. Asta cu conditia sa nu fii un dinozaur cu creierul fosilizat deja.

Sportul are pretentia ca promoveaza fair-play-ul. Asta se cere de la sportivi.. sa fie modele de fair-play. ar fi frumos ca si cei din fruntea ligilor (fia, fifa, etc) sa faca acelasi lucru. De exemplu, Franta s-a calificat la CM dupa un gol incris cu mana. Fotbalistii au fost fair-play si au propus rejucarea meciului. FIFA insa s-a opus... asemenea dinozauri tristi n-au ce cauta in fruntea unui sport care pretinde ca promoveaza fair-play-ul.
Lucian107416
Pai, daca tot s-ar vrea dreptate, ar putea incepe cu prima mare nedreptate care se numeste Safety Car. Ar fi ca si cum la tenis s-ar reincepe de la 0-0 daca aluneca si cade un jucator? E fair?
James Kilowatt
Pot intelege si accepta o chestie care e unfair, insa care e importanta pentru siguranta, asa cum e safety-car-ul.

Pot intelege si un arbitru la fotbal care ia o decizie gresita in focul actiunii (cum e ala care a validat golul francezilor dat cu mana) insa o decizie unfair luata "la rece" (gen refuzul de a rejuca meciul desi echipele au fost de acord) mi se pare complet nesportiva.

O decizie care e si unfair si fara nici o alta justificare decat aplicarea unei reguli stupide, chiar intr-o situatie in care vina e de fapt impartita intre pilot si stewarzi si eroarea pilotului e absolut scuzabila, e cu totul altceva.
Chestia ca trebuia aplicata litera regulamentului fara nici un fel de flexibilitate ca sa nu duca la incoerenta nu tine in ochii mei... deja regula asta si lumina verde e o incoerenta mult mai mare.

In plus, cand pe schumi l-au penalizat acum cativa ani tot acolo pentru ca s-a autoaccidentat intentionat au dat dovada de destula flexibilitate in aplicarea regulamentului. L-au penalizat pentru INTENTIE.... pentru intentie acum ar fi trebuit sa fie penalizati acum aproape toti pilotii intrucat toti au incercat sa depaseasca pe cei din fata cand au avut lumina verde.
Daca 20krpm are dreptate, aduci si avertismentul lui Hamilton cu Petrov tot interpretare flexibila a regulamentului inseamna, intrucat daca nu esti depasit nu te impiedica nici o regula sa mergi in zig-zag daca iti tuna tie...
Lucian107416
La MotoGp se intrerupea cursa cand incepea sa ploua, se pastrau distantele in timp si se dadea restart. MULT mai fair decat idiotenia de safety car. Sunt convins ca s-ar gasi ceva mult mai echitabil decat acum. De-asta nu port accepta ceva atat de unfair, mai ales ca problema e VECHE!!
20krpm
oana - da, an vazut si eu chestia aia, si-s surprins.

JK - in F1 nu numai ca nu exista pedeapsa pentru condus obstructioninst, nu exista pedeapsa nici macar pentru blocking. e probabil motivul pentru care hamilton n-a luat penalizare, ci numa mustrare scrisa, nu? nu a incalcat regualmentul, dar i s-a spus "bai, astimpara-te, nu mai conduce asa ca lovesti dracu pe cineva". in rest, sintem in sync - si eu cred ca lui michael ar fi trebuit sa i se retraga depasirea, si sa fie pus totul pe seama unei tehnicalitati de arbitraj. insa fia nu cred ca e pregatita sa-si piara prestanta recunoscindu-si greselile, asa ca mai bine si-o pierde aruncind mortu in gradina altuia.

lucian - pace car sucks, sint de acord cu tine, dar care e metoda pe care o propui ca sa existe posibilitatea eliminarii obstacolelor de pe pista?
cristsib
Cum, necum, Mercedes GP vad ca s-a impacat cu ideea..
Oana
pai de ce si-ar mai fi pierdut vremea cu procese, daca nu ar fi putut schimba nimic? doar pentru satisfactia lor? chiar de ar fi avut castig de cauza, incidentul oricum va fi retinut de genul "schumy a depasit neregulamentar si a fost penalizat" nu "un bou a fluturat un steag verde si din cauza lui schumy a depasit neregulamentar".

in final important e ca FIA va lua in considerare modificarea regulamentului si ma intreb daca s-ar fi intamplat acelasi lucru in conditiille in care in locul lui schumy ar fi fost alt pilot.
"The problems identified during the final lap of the Monaco Grand Prix, counting for the 2010 FIA Formula One World Championship, showed a lack of clarity in the application of the rule prohibiting overtaking behind the Safety Car.
Adjustments to the regulations are necessary to clarify the procedure that cars must meet when the last lap is controlled by the Safety Car whilst also ensuring that the signaling for teams and drivers is made more clear.
These adjustments will help to avoid the problem which occurred during the Monaco Grand Prix from happening in the future.
The Formula One Commission, upon a proposal of the F1 Sporting Working Group will submit an amendment to the Sporting Regulations to address this issue. These amendments will be considered by the World Motor Sport Council at its next meeting in Geneva on June 23."
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.