Help - Search - Members - Calendar
Full Version: DETECTOARE RADAR sau STATII RADIO
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
DRAGOS
QUOTE (HalbaSus @ Apr 10 2010, 12:29 PM) *
Ca tot suntem pe topicul asta, statie nu te tenteaza mai degraba ? E mai "fun" si ai o siguranta mai mare decat cu detectorul (adica stii cu 10 km inainte de radar, nu cu cateva sute de metri inainte).


Aseara de exemplu nu cred ca ma ajuta deloc statia. era aproape 2 noaptea, in oras, iar ei erau ascunsi dupa o pancarta publicitara. Nu prea vad cine m-ar fi putut atentiona, era gol drumul, probabil doar taximetristii. Oricum, eram 3 masini care mergeam usurel, iar eu find cap de coloana m-au oprit, cu viteza stelara de 64 km/h.

Statia o sa vina si ea, pt drumurile infara, momentan nu e must have.
drabisan
Halba, eu acum 3 ani jumate, cind m-am hotarit sa imi iau detector si am pus mina pe telefon sa vorbesc cu baietii informati, nu tin minte sa fi rostit vreunul V1. Am aflat de V1 abea dupa vreun an, cind a si fost detronat RX65-ul de pe locul 1. Acuma e posibil sa nu fi fost eu perfect informat, dar nu imi pare rau deloc!

Dragos, de ce vrei second-hand? Nu e totusi chiar atit de scump nou! Gasesti usor cu factura si garantie RX65 la 900ron sau V1 la 1500 de ron. Plus ca sint baieti prin Bucuresti de unde poti sa mai scazi 50-100ron la pret, tot sigilate, dar fara factura - eu de la ei am luat 2 RX65-uri si un V1 si toate 3 merg foarte bine si azi smile.gif
Mircea104901
Primit pe mail, dau mai departe smile.gif

DETECTOARELE DE RADAR
APRILIE 2010

Click to view attachment

Scurt sumar
1. Detectoarele de radar FUNCTIONEAZA IN CONTINUARE
a. atata timp cat aparatul radar functioneaza, acesta este detectat de TOATE
detectoarele existente pe piata – Cobra, Whistler, Beltronics
b. frecventa de functionare a aparatelor radar A RAMAS ACEEASI – banda K

2. Acum sunt 770 de aparate radar in Romania,
a. De 3 ori mai multe radare – 770 masini cu radar:
i. 250 modelul vechi Python II si
ii. 520 modelul nou Autovision BEE III


3. Noile radare, Autovision BEE III, pot fi activate si pot detecta instantaneu.
a. Acest tip de functionare era realizat pe vechile radare prin asezarea clipbordului (pe care se scriau procesele verbale) in fata antenei radarului.
b. Vehiculul aflat in zona supravegheata va avea sanse reduse de a micsora viteza de rulare in timp util.
c. Celelalte autovehicule vor fi avertizate de catre detectoarele de radar si vor avea suficient timp pentru reducerea vitezei in scopul evitarii oricarei amenzi.


4. Concluzie!:
a. Cumparati‐va un detector de radar
b. Nu mergeti in capul coloanei de masini!

Detaliile studiului Tehnic

Ce echipamente radar are Politia in dotare?

Radare model vechi – model Python II
‐ Functioneaza in banda K
‐ Zoom optic al camerei video 18x
‐ Mediu de inregistrare: caseta VHS
‐ Sensuri de functionare : ambele sensuri, selectabile manual
‐ Moduri de functionare:
- sunt folosite in modul automat
␣ emisie continua
␣ complet detectabile
␣ riscuri minime de amenzi

- sunt folosite in modul automat + obturarea antenei radar cu un material metalic pentru a simula modul standby al detectoarelor BEE III

Radare model nou – model AutoVision BEE III
‐ Functioneaza in banda K
‐ Zoom optic al camerei video 26x
‐ Mediu de inregistrare: digital, HDD
‐ Pozitionare GPS
‐ Sensuri de functionare : ambele sensuri de circulatie
‐ Mod de functionare:
- Moduri de lucru
␣ Radar in mod automat – emisie continua ‐ complet detectabil – riscuri minime de amenzi:
• Aparatul radar permanent pornit – antena radarului emite continuu semnal in banda K – PERMITE DETECTIA LUI CU ORICE DETECTOR DE RADAR (Cobra, Whistler, Beltronics)
• camera video focalizeaza o zona (de ex. 250m fata de pozitia radarului). Viteza de deplasare va fi masurata doar pentru masinile din zona supravegheata, pentru restul nu se vor face masuratori
• la identificarea unui vehicul care ruleaza viteza peste limita maxima stabilitata, aparatul radar va inregistra automat informatia video pe HDD
• acest mod de functionare este identic cu cel al radarelor vechi, detectabil de orice radar existent in piata (Cobra, Whistler, Beltronics).

- Radar in mod manual/stand by – detectabil, riscuri minime de amenzi, daca autovehiculul NU este cap de coloana:
• camera video focalizeaza o zona (de ex. 250m fata de pozitia radarului). Viteza de deplasare va fi masurata doar pentru masinile din zona supravegheata, pentru restul nu se vor face masuratori
• declansarea aparatului radar se face de catre operator pentru a inregistra vehiculul care PARE a circula cu viteza ridicata.
- Aparatul radar va inregistra automat imaginile
- Prima masina din coloana va avea cel mai mare risc de a nu putea reduce viteza in timp util pentru
evitarea unei amenzi.
- Masinile care nu se afla in capul coloanei vor fi avertizate si vor avea timp pentru incetinire.
• Acest mod de functionare seamana cu practica obturarii antenei radarului vechi, Python II.

Nebuloase si auzite pe internet si ziare

Intrebari/afirmatii frecvente
1. Detectoarele de radar nu mai functioneaza
a. FALS! Detectoarele de radar FUNCTIONEAZA, iar radarele din Romania sunt
detectate in banda K

2. Ce sa fac ca sa nu iau radare?
a. Sa ai un detector de radar
b. Sa NU fi singur pe sosea

3. Radarele noi au modul POP?
a. Radarele din Romania NU au modul POP!
b. Vezi la glosar ce inseamna modul POP

4. Daca detectorul meu are modul POP, ce sa fac? Sa‐l activez sau sa‐l dezactivez?
a. Modul POP nu este folosit!
b. Modul POP este inutil detectorului tau!
c. Modul POP scade sensibilitatea si viteza de reactie a detectorului tau!
d. Modul POP trebuie dezactivat din detectorul tau!

5. Radarele noi au modul PULSE?
a. Noile radare NU au modul PULSE!
b. Vezi la glosar ce inseamna si ce face modul PULSE

6. Daca detectorul meu are modul PULSE, ce sa fac? Sa‐l activez sau sa‐l dezactivez?
a. Modul PULSE nu este folosit!
b. Modul PULSE creste sensibilitatea si viteza de reactie a detectorului tau!
c. Modul PULSE trebuie activat in detectorul tau!

Care este tehnologia de functionare a unui radar al Politie?

Radarele emit microunde electromagnetice și folosesc reflexia acestora pentru a determina viteza vehiculelor față de antena. – mai multe detalii pe ‐ http://ro.wikipedia.org/wiki/RADAR
Radarele sunt puse, in mod normal, in zonele periculoase pentru traficul rutier.

Cum functioneaza un detector de radar?

Detectoarele de radar receptioneaza undele electromagnetice emise de catre radare si avertizeaza soferul de existenta acestora. Soferul primeste avertizarea inaintea ajungerii in punctul in care radarul politiei este focalizat si poate regla viteza conform reglementarilor rutiere.

Cum sa­mi aleg un detector de radar bun?
Discutati cu un reprezentant de vanzari pentru a va explica si exemplifica fiecare beneficiu al produsului.
Calitatea produsului este de cele mai multe ori oglindita in pretul produsului.

Functii importante pentru un detector

1. Sensibilitate: Distanta de la care vede un radar al Politiei
2. Selectivitate: Analizarea si eliminarea alarmelor false
3. Dezactivarea benzilor: Capacitatea de a inhiba detectia unor benzi nefolosite de catre
Politie in aparatele radar si filtrarea alarmelor false.
ex: inhibarea benzilor KA, X, Ku, Laser
4. Timpul de raspuns: intervalul de timp scurs de la detectarea semnalului radar pana la
avertizarea soferului

Recomandari in folosirea unui detector

1. Citirea manualului de utilizare
2. Folosirea detectorului atat in oras cat si in afara acestuia timp de cateva zile pentru
acomodarea cu semnalele detectorului de radar
3. Evitarea, pe cat de mult posibil, de a circula in fruntea unei coloane. In cazul intalnirii unui
radar cu functia „Instant ON”, masina din capul coloanei este cea mai expusa.

GLOSAR
1. Modul POP
a. Un mod imprecis de stabilire a vitezei unui vehicul in trafic care foloseste pulsuri de scurta durata. Folosind puteri scazute ale antenei radarului se determina o viteza aproximativa a vehiculului. Daca viteza masurata in acest mod este mai mare decat limita legala, operatorul poate declansa manual aparatul radar, la putere maxima, pentru o masurare exacta a vitezei autovehiculului.
b. Radarele din Romania NU au modul POP!

2. Modul PULSE
a. Un mod caracterizat de emisia in pulsuri de foarte scurta durata si de intensitate mare, folosit de radarele din generatiile mai noi. Poate masura cu precizie viteza.
b. Radarele din Romania NU au modul PULSE!

3. Modul „Instant ON”
a. Capacitatea aparatului radar de a porni antena si a detecta instantaneu viteza unui vehicul in trafic.
b. Necesita activarea manuala de catre un operator de radar si aproximarea vizuala a vitezei unui autovehicul vizat

4. Focalizare
a. Stabilirea unei zone, la o anumita distanta fata de aparatul radar, in care se va
masura viteza autovehiculelor.

Click to view attachment
pmhoria
Din experienta proprie cu noile radare:
- mergeam cu Golful din dotare spre Szeged pe drumul Tm-Cenad.
- am Beltronics 965 dar nu stiam cu face la noile radare, deci urma sa fie o experienta inedita
- in San Nicolau Mare, ma blitzuie un sofer ..clar radar. smile.gif
- ies din ultimul sens giratoriu si acolo urmeaza o linie dreapta lunga de cativa km, vre-o 2 estimez eu. Masina politiei in capatul liniei drepte pe dreapta, MCV de asta nou.
- pun tempomatul la 55km/h si astept sa vad ce se intampla.
- eram cap de coloana si in spate nu m-am uitat ce se intampla pt ca eram focusat numai pe comportamentul detectorului.
- la vre-o 1,5 km departare de masina politiei vine prima raza... Beltronicsu s-a facut tot rosu si tipa K band in disperare. Apoi liniste.
- dupa inca vre-o 3 sec .. alte impulsuri, multe multe.
- Ma apropii de masina Politiei si sunt tras pe dreapta de un cap de creta.
- mi se comunica ca mergeam cu 75km/h si sa dau permisul/actele
- ii spun ca nu aveam cum sa merg cu atata (ca am fost flashuit/tempomat/detector radar) si ca vreau sa vad inregistrarea.
- mi se raspunde pe un ton f agresiv ca nu am voie din masina.
- ok atunci .. nu pot nici sa ma usurez in camp daca vreau? Raspunsul categoric: NU. Foarte enervant om .. era de-a dreptul agresiv.
- In fine pleca cu actele mele la masina de politie. Si dupa 1 minut, il vad pe colegul lui ca se da jos din masina si vine la mine si-mi intinde actele, cerandu-si scuze ca nu am fost eu.
Au reluat inregistrarea si era alt Golf in spatele meu.. pe care evident ca nu l-au oprit biggrin.gif

Am plecat razand de acolo si am tras niste concluzii:
- detectorul de radar functioneaza numai ca de la prima citire a vitezei mele..pana la inregistrarea
exacta (atunci cand au dat cu mai multe impulsuri) au fost 2,3 secunde. Deci nu prea e timp de franare
daca nu esti pe faza.
- politistii/militienii inca nu stiu sa le folosesca. Dar cand le invata, o sa fie nashpa pt soferi.
Diesel
Concluzie paralela, toate Golfurile arata la fel laugh.gif

La cei 1.5km era vizibila masina de politie?
pmhoria
Da da ..toate golfurile is la fel..aceeasi culoare, etc 36182451.gif
Si da, de la 2 km se vedeau ca erau parcati pe dreapta .. e spatiu deschis acolo si stiam de ei.. deci i-am detectat vizual din prima biggrin.gif
AMP
Deci , Horica tzucu-te-as....sa inteleg ca il pot folosi si p-al meu? Functioneste??? Ca nu l-am mai pus in geam , ca si asa nu avea rost....Ia , la prima mea ieseala , sa ii trag o proba...nu?/??? unsure.gif
pmhoria
Pai foloseste-l si incearca sa nu fii cap de coloana in sate. Si sa nu depasesti o limita de bun simt..adica mergi mergi..dar sa ai timp sa incetinesti incaz de politie.
Oricum, eu am Beltronics 965 ... nu mai tiu minte ce model aveti voi. Is altele care sunt si mai bune wink.gif
AMP
QUOTE (pmhoria @ May 11 2010, 12:02 PM) *
Pai foloseste-l si incearca sa nu fii cap de coloana in sate. Si sa nu depasesti o limita de bun simt..adica mergi mergi..dar sa ai timp sa incetinesti incaz de politie.
Oricum, eu am Beltronics 965 ... nu mai tiu minte ce model aveti voi. Is altele care sunt si mai bune wink.gif


'Nteles!
L-am tot pus in functiune la drum, insa ori nu am dat noi peste radar , ori nu functioneaza si "nu vede" radarul....
Mircea104901
QUOTE (AMP @ May 12 2010, 01:47 AM) *
'Nteles!
L-am tot pus in functiune la drum, insa ori nu am dat noi peste radar , ori nu functioneaza si "nu vede" radarul....


"Il vede"100%. Doar ca, pana acum, din cate am intalnit, doar aproximativ 5% au radarul pornit pe "Continuous". Restul le folosesc pentru camera video - filmeaza ilegalitatile comise in trafic si dau amenzi, si o parte stau la panda pentru "instant on". Astea-s periculoase smile.gif De-aia e bine sa nu ai prea mult, sa mai poti salva din situatie teehee.gif
Primele - cele care au radarul pornit continuu - nu reprezinta nici o problema pentru detectoare; le sesizeaza de la distanta mare si suficienta pentru a reduce.
vio
bre nu va mai agitati atat .... nici un detector nu vede BEE III asta nou, ce prindeti voi este doar cand emite el in rest nu prindeti nimic , a aparut unu abia acu care il vede normal si cand e in stand by si cand emite puls pop catre mashina indiferent de viteza de deplasare
Mircea104901
Vio, em am spus ce vede RX-65-ul meu. Si crede-ma ca am trecut cu "oops" cu ~80 ,"pe unde nu era voie cu mai mult" (l-am vazut tarziu), pe langa Loganul nou cu radar pe el, si asta pt ca detectorul meu nu a "urlat". Si nici nu a "sarit" nimeni sa ma opreasca. Deci nu erau pusi pe "radar", ci erau la "continua". Alta data, am depasit "regulamentar" un Logan cu radar nou, desi nimeni nu se incumeta sa o faca deoarece mergea cu ~80-90. M-am bagat tocmai pt ca nu urla detectorul, deci baietii nu erau pusi pe "radar". Toti ceilalti stateau cuminti. Am scris "regulamentar" pt ca era linie discontinua, si dat fiind ca"baietii" mergeau cu ~80-90, am sarit de 100km/h in depasire, deci puteau sa ma "inhate", ceea ce nu au facut.
Si cand "urla" RX-ul pe banda K si sunt mai mult de 4 "liniute" de semnal, sigur e radar. De-aia am si scris ca ~5% din cele pe care le-am vazut pe strada aveau radarul pornit pe mod continuu (am prins si in mers, si stationare).
Daca coroborez practica cu ce am primit pe mail, as da crezare la ce spun respectivii, adica:
1- nu le folosesc pe POP! (poate ca nu au)
2- sunt in banda K, si sunt detectabile 100% in momentul in care emit de toate detectoarele de pe piata care au banda K.
3- atentie la "instant-on" care nu mai e contestabil in justitie, deoarece echipamentul actual permite acest mod de functionare.
4- marea majoritate nu le folosesc pentru radar (e complicat sa stai si sa scrii PV-uri deoarece nu mai merge cu "spaga" pt ca nu pot "fenta" filmarea care se face digital cu timecode - probabil inca nu au gasit "spilul" smile.gif ), ci la linie continua, etc.
JohnSA
QUOTE (vio @ May 12 2010, 11:12 AM) *
bre nu va mai agitati atat .... nici un detector nu vede BEE III asta nou, ce prindeti voi este doar cand emite el in rest nu prindeti nimic , a aparut unu abia acu care il vede normal si cand e in stand by si cand emite puls pop catre mashina indiferent de viteza de deplasare



Eu am o panarama de Maruhama si-l vede in K. Nu am idee ce zice , caci chitaie una in japoneza. Nu e nici o diferenta intre detectorul vechi si asta nou din punct de vedere al frecventelor pe care lucreaza. Doar ingustarea fascicolului si o putere mai mica in emisie. A, inca nu poate fi transformat in veioza, de aia nu stau pe el. Pe stand-by nu emite, e decuplata dioda gunn din varf.
Pe instant on se poate face doar aprecierea vitezei pentru a limita expunerea la radiatie a operatorului si este spre binele si sanatatea lor (adica nu mai stau desteptii in cuptorul cu microunde).

Bafta
Lucian107416
QUOTE (Mircea104901 @ May 12 2010, 02:58 PM) *
3- atentie la "instant-on" care nu mai e contestabil in justitie, deoarece echipamentul actual permite acest mod de functionare.

Daca te anunta ca tocmai ai fost amendat nu-ti foloseste la nimic. Dar parca ai totusi un interval de reactie de 5 secunde, daca nu am retinut gresit. Eu oricum nu am folosit niciodata detector, dar acum creste riscul pentru ca sunt prea multe. Nivelul lor tehnologic pentru mine nu conteaza, pentru ca oricum nu pot folosi asa ceva din cauza galagiei pe care o fac in masina.
pmhoria
@Lucian
Exista buton de mute pe multe dintre ele .. thumbsup.gif numai ca tre sa fii atent la display mai mult smile.gif
Lucian107416
multumesc pmhoria
Nici asta nu prea vreau sa fac pentru ca mi-ar distrage atentia. In plus, ar trebui sa il folosesc in modul "Mute" de fiecare data
bobita
Apropo de ce statii si ce antena, ca multi se intreaba....
Am un amic ce a vazut la mine statia si ditamai antena pe masina, intr-o prima faza s-a uitat oarecum neinteresat...
Peste citeva saptamini ne intilnim la o sedinta, super incintat de treaba asta cu colegu, avea o statie portabila, zicea ca e super ok, nu are nevoie de mai mult.Eu ii zic ca ar trebui si o antena....La urmatoarea sedinta vine si zice ca si-a luat antena, ca nu facea mare brinza cu portabila...Eu ii zic bravo, dar sa ai grija cum o pui pe masina.El zice ca doar nu o sa-si gaureasca masina(un seria 5 nout),Bine bre.
Ieri ma suna si ma intreaba cu ce am izolat eu gaura unde am pus antena sa nu rugineasca, ca tocmai a pierdut antena la 180 la ora si nu-i mai trebe cu magnet....Si nici macar nu era sus, pe cupol, era pe portbagaj....
So, aveti grija ce statie va luati si ce antena folositi, sa nu faceti vreo paguba celui din spate...

PS Si daca tot va luati statie, folositi-o, nu stati cu ea doar pe receptie..... angry.gif
Mircea104901
S-a inventat un nou detector: cel de alcool - Alkolaser , care va intra in dotarea politiei teehee.gif Cine credeti ca au avut geniala idee? Rusii ! rolleyes.gif

"
Poliția din Rusia lansează radarul care detectează șoferii beți de la distanță. Ce spune Poliția Română despre NOUL TIP DE RADAR

Ministrul adjunct de Interne de la Moscova, Serghei Gherasimov, a anunțat luni că Poliția Rutieră din Rusia va începe să folosească un aparat radar care poate detecta de la distanță emanațiile de alcool ale șoferilor, conform agenției Interfax. Poliția din România consideră că ideea e interesantă, utilă și demnă de implementat și pe șoselele noastre.
"Pe parcursul anului, alkolaserula trecut toate testele necesare și ne așteptăm să fie aprobat pentru utilizare până la sfârșitul anului 2011", a spus oficialul rus. El a anunțat că radarul va fi instalat doar pe rutele periculoase, cu multe accidente, pentru că "dispozitivul nu este ieftin și ar putea fi folosit cu greu pe scară largă".
Tehnologia, denumită Alkolaser, a fost lansată în urmă cu un an de o companie rusească, Laser Systems din Sankt Petersburg, și a fost testată de poliție. Aparatul, care poate fi staționar sau mobil, funcționează ca un radar normal, bazându-se pe lansarea unei raze laser către vehiculul inspectat.
"Echipamentul va ajuta la determinarea online a existenței de vapori de alcool înăuntrul unui vehicul aflat în mișcare", a explicat, în 2010, Vladimir Cernov, directorul adjunct al Institutului de Cercetare Științifică pentru Tehnici Speciale al Ministerului de Interne de la Moscova, citat de The Voice of Russia.
Folosind spectroscopia (știința care studiază interacțiunea dintre materie și diverse forme de energie), aparatul analizează modul în care raza laser se reflectă în molecule specifice, detectând astfel prezența unei substanțe, respectiv vaporii de alcool etilic, în habitaclul mașinii.
Producătorul aparatului susține că radarul poate detecta cantități de alcool emanate pornind de la consumul a 100 de mililitri de votcă sau 300 de mililitri de bere. O alcoolemie de 0,1 în sânge provoacă emanarea unei cantități de vapori de alcool care ajunge la 3 părți la un milion după 30 de minute, în habitaclul unei mașini, susține firma producătoare.
Există însă câteva condiții pentru ca aparatul să poată funcționa corect: geamurile mașinii ar trebui să fie închise, de asemenea și ventilația, distanța până la vehicul să fie de maximum 20 de metri, iar viteza mașinii să nu depășească 120 km/h.
"

sursa
James Kilowatt
Foarte interesant mesajul, deci dupa ce luati 2-3 la bord, talpa, minim 130, si ventilatia la maxim si eventual geamurile deschise!
solmar
Si ai nostri ce parere au? Nu vor sa le importe ca vor bipai masinile de politie...
getodac
Si ce se intampla daca eu transport o damingeana de tuica care sa varsat in masina sau daca pasagerul din dreapta miroase a distilerie dupa o bauta crunta? Cine va fi amendat... soferul?!
mike.omega
Revenim biggrin.gif
Astia de la munca m-au transformat in izmene pe calator si trebuie sa ajung la dracu-n praznic prin judet. Daca drumurile la Mangalia sau Cernavoda sunt cunoscute si am invatat deja si unde stau radarele, as fi vrut o metoda de evitare a lor si in restul timpului. Asadar si prin urmare: statie sau detector? smile.gif

Azi spre exemplu trebuie sa ajung la Baneasa, deci am 200km dus-intors de drumuri judetene, as vrea sa pot merge prin localitati cu 70-80 si in afara cu 100-110, mai mult n-are rost.

Daca imi aduc bine aminte, aveam prin garaj un detector naspa si ieftin, am sa-l iau azi sa vad ce poate sa faca, oricum astept sfaturi si sugetii.

PS: n-as vrea sa dau mai mult de 300-400 ron pe dispozitiv si mi-as dori sa fie cat de cat portabil sau sa poata fi mutat dintr-o masina in alta fara prea mari batai de cap wink.gif
Diesel
pe la inceputul anului am fost si eu izmene pe calator prin judet si singurii politisti intalniti au fost aia de frontiera. Pe DN3 (ca pana la Baneasa din jud CT e drum national, nu judetean) dincolo de Cobadin abia intalnesti alte masini.

mergi mai incet ca n-ai suv si masina ta nu e stabila la viteze mari wink.gif
solmar
QUOTE (Diesel @ Nov 29 2011, 09:55 AM) *
mergi mai incet ca n-ai suv si masina ta nu e stabila la viteze mari wink.gif

Rufele murdare se spala in familie!
T u d o r
Daca drumurile sunt circulate de camioane sau dube atunci statie ftw. Daca nu ia-ti detector dar mergi oricum cu grija, instant on te pandeste de dupa colt. biggrin.gif

Eu mi-am luat de ceva vreme o statie portabila de la midland si de atunci stiu mai bine decat dispeceratul de politie unde sunt amplasate radarele. biggrin.gif
mike.omega
National sau judetean, sa-l ia naibii de drum ca 85% e valurit si zici ca-ti iei zboru biggrin.gif Detectoru de care am povestit, e un cobra cu model greu de identificat, cert e ca emite alarme false la toate usile automate si din cate am observat eu la unde radio. Probabil spun tampenii dar a bipait in timp ce treceam pe langa un tir in camp liber...

@Tudor: statie mobila de care zici tu n-am gasit sub 600 ron cu tot cu antena, mi se pare ideal dar prea scump ptr ce pot eu acum si ptr ce imi trebuie smile.gif
T u d o r
Detectorul "naspa si ieftin" nu te ajuta mai deloc, asta e problema. Eu intelesesem ca vrei sa-ti iei ori o statie ori un detector si de aia iti recomandam Midlandul. Care e desigur vreo 600 lei, mai ieftin binisor decat un detector bun. O amenda maricica cat e? biggrin.gif
mike.omega
Singura amenda luata e ce 60ron platiti in 48h, deci aia cea mai mica biggrin.gif
Marele avantaj ramane insa portabilitatea statiei in opinia mea smile.gif
HalbaSus
Statie FTW.
Dar nici detectorul nu e degeaba...

O sa incerc sa fac un mic rezumat al avantajaleor si dezavantajelor celor 2 sisteme:

DETECTOR:
Avantaje:
+ Penibil de usor de instalat/mutat in alta masina. Lipesti ventuza de parbriz, bagi incarcatorul in bricheta si aia e.
+ Siguranta destul de mare la detectarea radarelor care nu folosesc laser sau instant-on (din experienta mea majoritatea MCV-urilor nu folosesc instant-on, pe de alta parte am intalnit si suficient care il foloseau)
+ La drum lung da relativ putine alarme false, nu face mare zgomot in habitaclu.
+ Functioneaza (legal) si in bulgaria (si parca si in grecia) si in ungaria (desi in ungaria o ard pe laser, deci ai nevoie de oaresce noroc ca sa nu te prinda deloc, dar oricum poti reduce putin viteza inainte sa te inregistreze)... si desigur in mod ilegal functioneaza in toate tarile... doar ca risti amenzi mai mari decat cele de viteza... statiile functioneaza si ele, dar nu stiu in ce limba te intelegi cu soferii, si daca sunt la fel de comunicativi ca ai nostri.

Dezavantaje:
- Detecteaza doar radarele, nu si alte "pande" (spre exemplu cele la linia continua)
- Nu detecteaza laserele si instant-on-urile.
- Au alarme false la toate usile cu deschidere automata.

Statie:
Avantaje:
++ Stii tot ce e pe drum in timp real si cu acuratete foarte mare tot ce e pe drum: politie (radar, panda la linie continua, etc), accidente, etc... (am pus 2 plusuri intentionat)
+ entertainment gratuit daca te plictisesti singur in masina.

Dezavantaje:
- Functioneaza doar pe drumuri frecventate de tiristi/dubari, daca esti singur pe drum nu are cine sa te informeze.
- Nu stiu cum functioneaza in strainantate, dar nu cred ca e la fel de bine.
- Uneori face galagie (baraieli) in plus anumite conversatii ale tiristilor nu sunt neaparat interesante.

Bottom line:
- Eu am deja un Beltronics RX65 si fac relativ putine drumuri extraurbane in tara, deci o statie cred ca s-ar amortiza si nu ma tenteaza chiar asa de tare (desi am folosit de cateva ori si mi s-a parut demential faptul ca puteam ignora liniile continue trasate de politisti in zone cu vizibilitate maxima). In plus mi se pare oarecum deranjant sa caraie/baraie aparatul cand nu am semnal suficient de bun, cand merg singur e OK, dar in rest e enervant.
- Daca nu as avea detector, si/sau daca as face multe drumuri extraurbane (pe rute circulate de tiristi/dubari evident) atunci as lua clar statie si nu detector.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.