Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Siguranta si prevenire
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2
iulian_1976
QUOTE (solmar @ Apr 8 2010, 03:33 PM) *
Eu pe Bucuresti Pitesti am cele mai contrare sentimente. Cum iesi din Bucuresti banda a 2-a e confiscata de toti soferii indiferent ca au sau nu cu ce. Mi s-a intamplat sa depasesc prin dreapta pe banda I. Sunt niste soferi teribili de simpatici cu niste masini mai vechi si mai obosite (nu stiu cum sa scriu sa nu-i jignesc) care te observa in retrovizoare dar tin privirea drept inainte si nu se dau la o parte... dar intorc capul si se uita prelung si cu ochii mari la tine cand ii depasesti pe banda I.

Cireasa de pe tort sunt cei care vor sa mearga cu 160+ si care fac flashuri desi e evident ca nu poti sa te duci pe banda I care e ocupata de un sir de camioane... De abia dupa vreo 30 de km se aeriseste putin "autostrada" si poti sa mergi constant, fara ruperi de ritm. Si dupa putin ajungi la Pitesti unde chiar te bucuri de varianta. Cine a traversat Pitestiul sau a stat la coada pana sa se faca pasajul stie ce vorbesc.

Am omis sa vorbesc despre gropi, pur si simplu am uitat.. desi am injurat cand am luat cate una.

Ce vrem noi e o utopie - sa poti circula fluent... asa ceva nu se poate. In schimb se poate educa politetea si calmul la volan. Ambele te ajuta sa iti petreci mai placut timpul cand conduci.


Circul de aproximativ 5 ani in Franta,Belgia,Germania pot sa ma raportez la ce exista in Romania.
In primul rand in momentul de fata nu exista o cultura auto dezvoltata in tara noastra asta din cauza lipsei catorva elemente de fluidizare a traficului.

1.Dau exemplu un E85 unde un Franta niciodata nu ar fi limitat la 50km/ora in localitati(ma refer acolo unde sunt 2 benzi pe sens) in cel mai rau caz ar fi 80 km/ora.
Aici nu poate fi vorba de fluidizare ci aceea de restrictie din anumite motive legate probabil de amenzile rutiere ce aduc fonduri la buget .
2.Inexistenta podurilor de trecere pentru pietoni,tot pe E85 vad treceri de pietoni mi se pare un risc sporit pentru pietoni.
3.Orasele nu au centuri ocolitoare unde sa mergi macar cu un 80 km/ora constant ,drumul de centura are doar o denumire
simbolica el fiind in majoritatea cazurior un drum intortochiat pentru masini de tonaj.
4.Intamplator sau nu chiar am asistat la un accident pe E85 acum ceva timp: un Cielo a vrut sa se inscrie pe autoruta
de pe partea de vizavi a strazii taind cele 2 benzi si inscriindu se pe banda a 2 ,nu a mai apucat sa lovit de un microbuz ce venea regulamentar cu viteza.
Deci lipsa de asemenea a trecerilor pe sub sosele si de asemenea intratri,iesiri largi pe DN uri si asa-zisele autorute.


Despre fluiditate nu poate fi vorba pe drumurile din Romania poate pe viitor vom avea si surprize placute. unsure.gif
Sper peste cativa ani sa discutam despre siguranta si preveire pe autorutele din Romania;ceea ce exista acum sunt o combinatie intre drumuri nationale si departamentale.









GLC120
Nu trebuie mers pana in Franta ca sa vezi diferenta. E suficient sa mergi de la Ruse la Varna. Drumurile sunt exact invers decat la noi. Ocolesc toate orasele. La noi nu ratezi nici unul. Apoi vin satele romanesti lungi si rectilinii. Acolo sunt rare, scurte fara obstacole. Ai impresia ca sunt 5 sate pana la Varna. In Romania nici peste 100 de ani nu vom avea sosele care sa ocoleasca satele.

Uite niste exemple de sosele foarte bune dar care merg mai mult prin localitati: Cluj-Dej si Bucuresti-Targoviste.
Stilul romanesc: punem limita de viteza 50 km/h si o respecta unul din zece, fiind si injurat ca incurca circulatia.
bogcot76
Mda. Vorbim vorbe. Suntem undeva spre sfarsitul Evului Mediu din punct de vedere al infrastructurii rutiere si nu numai. Eu de cateva zile sunt in Austria si mai stau pe acilea vreo 2 luni. Ma gandesc cu groaza cand ma voi intoarce. Nu e prima data cand vin intr-un spital din vest si vad cum arata si ce logistica au astia aici si ma apuca depresia gandindu-ma ca nici in 30 ani nu o sa-i ajungem - si pe langa problema banilor e si chestie de bibilica ingusta la noi. Sunt chestii care nu costa mult insa iti pot usura si infrumuseta munca. Asta ca o paranteza.

Ma rog, dar sa revenim la drumuri. Pai lasam la o parte autostrazile care e evident ca reduc la maxim incidentele. Insa drumurile nationale oriunde in vest trec printr-o laterala a satului pe distanta cea mai scurta pentru ca in interiorul satului exista asfalt ci nu uliti de pamant si praf ca la noi. Si atunci logic ca tot romanau a vrut casa la "sosea mai maica" si atunci dai si mergi ca Berila cate 4-5 km printr-un sat. Oricum, am facut drumul asta de la Bucuresti la Arad de nu mai stiu cate ori de 10 ani incoace si am mers si ca apucatu si linistit - oricum ai merge medie mai mare de 70 km/h nu scoti. Daca ar intelege toti asta nu ar mai fi atatea tampenii, pe drumul asta cel putin.
iulian_1976
Revin la autorute.
Singurul loc unde am vazut sistem de iluminare solar pe autostrada este Luxemburg ,asta apropo de siguranta si prevenire.
bogcot76
Bai bine mai Iulian, Luxemburgul ti-ai gasit si tu sa-l dai ca exemplu, care nu e mai mare ca Bucurestiul (tot statul) si care are un nivel de salarizare cam dublu fata de orice medie european vestica? Astia isi permit, dar ia gandeste-te ce-ar insemna sa iluminezi tot Autobahnul. teehee.gif
JohnSA
"
Frecții rutiere. Sfaturi de trecut strada (I)
14 Apr 2010 | Mihai Radu |

Trecerile de pietoni pot să ucidă. Pentru cei care nu au mare poftă de viață, trebuie spus că provoacă, instantaneu, și impotență. Trecerile de pietoni nu-i ajută în trafic nici pe pietoni, nici pe șoferi și mai arată și urât: niște dungi albe care, ca orice dungă verticală, dau senzația că șoseaua e mai subțire.

Iată, câteva sfaturi pentru cei care mai vor, totuși, să traverseze:

1. Așteaptă să se adune mai multă lume ca să treci în grup. În mijlocul mai multor oameni, lucru verificat, cresc șansele de supraviețuire în urma impactului. Sfat: evită pe cît posibil să fii la marginea grupului.

2.Ajută bătrînii și orbii să treacă strada. Sunt un scut perfect, mai ales dacă au și un baston în mână.

3. Nu te îmbrăca în culori vii sau fosforescente, nu ajută la nimic. Șoferii nu te calcă pentru că nu te văd. Nu vei face decât să atragi atenția asupra ta. Poartă griuri, culori terne și, bineînțeles, apărători la picioare și torace. Se găsesc în magazinele sportive.

4. Nu traversați strada o dată cu soția! Cineva trebuie să rămână să crească copilul.

5. Dacă vedeți două buldozere care par nemișcate, nu vă aventurați să treceți strada. Pot fi doi muncitori care vor să facă, în pauza de masă, o liniuță cu utilajele din dotare.
"
sursa : Catavencu.ro
GLC120
Sunt foarte tari sfaturile dar este si ceva adevarat. Linile albe chiar trebuie sa fie transversale, soseaua arata mai bine si pare mai lata deci ar creste motivatia soferilor sa ocoleasca macar grupurile de pietoni. Filmele cu Borat dovedesc clar acest lucru, nu am timp acum sa le caut.

La fel cum se procedeaza la antipozi unde podurile in loc sa fie curbate in sus si perpendiculare pe rau, pentru mai multa siguranta sunt curbate in jos si paralele cu raul.
iulian_1976
QUOTE (bogcot76 @ Apr 15 2010, 06:35 AM) *
Bai bine mai Iulian, Luxemburgul ti-ai gasit si tu sa-l dai ca exemplu, care nu e mai mare ca Bucurestiul (tot statul) si care are un nivel de salarizare cam dublu fata de orice medie european vestica? Astia isi permit, dar ia gandeste-te ce-ar insemna sa iluminezi tot Autobahnul. teehee.gif


Sunt 60 de km mai mult decat Comarnic-Brasov rolleyes.gif
Iluminarea este cu celule fotovoltaice deci nu costa decat intretinerea lor;in Germania si Franta exista pe anumite portiuni iluminare normala insa nu sunt puse in functiune din motive economice.
GLC120
Nu e bine sa generalizezi dar e mai sigur. Lipsa de educatie si de neuroni este flagranta. Am avut o noua dovada astazi.

Intersectie lata, mare frumoasa, 4 benzi pe sens. Se face rosu pentru mers inainte, si verde pentru viraj la stanga, unde ma aflam eu in plin elan muncitoresc.

Pietonii vad ca se opresc masinile de pe primele benzi si pleaca in card (ca gastele). Nici unul nu se uita. Am venit cu 50 de ora si farurile aprinse pana la 10 m de ei. Daca era Borat cu Hummer-ul batea recordul balcanic. Nici unul nu s-a uitat, oprit, incetinit..... cardul mergea pe rosu linistit.....
bogcot76
E celebra intersectia Stefan cel Mare cu Lizeanu cand face stga dinspre Circ. E aceeasi situatie descrisa de tine de ani de zile nu de ieri de azi. Eu am schimbat traseul din cauza asta. Dar stai linistit ca si in West Europa se trece pe rosu ca pieton (niciodata ca sofer insa) intr-o veselie. Si daca cumva e o masina in preajma opreste frumos si te lasa sa treci. Pietonul e suveran. confused.gif
GLC120
Evident ca exista idioti peste tot. dar sa treci pe rosu fara sa te asiguri absolut deloc mi se pare culmea prostiei. E drept ca aici aveau un alibi.... erau multi.

Si mi-e teama ca daca (Doamne-Fereste!) lovesti pe vreunul in aceasta situatie, ca simplu cetatean nu prea scapi usor, asa cum scapa baietii destepti care omoara, dupa ce nu au dat prioritate, sub influenta alcoolului, cu o masina neinmatriculata......
pista
CITAT(bogcot76 @ Apr 28 2010, 02:23 PM) *
... Dar stai linistit ca si in West Europa se trece pe rosu ca pieton (niciodata ca sofer insa) intr-o veselie. Si daca cumva e o masina in preajma opreste frumos si te lasa sa treci. Pietonul e suveran. confused.gif

E o diferenta intre tarile din WE. In Germania pietonii in general nu trec pe rosu dar in Italia trec in general si pe rosu...
raducuGR
In Grecia cateodata trec chiar si pe verde....
bogcot76
QUOTE (pista @ Apr 28 2010, 08:03 PM) *
QUOTE (bogcot76 @ Apr 28 2010, 02:23 PM) *
... Dar stai linistit ca si in West Europa se trece pe rosu ca pieton (niciodata ca sofer insa) intr-o veselie. Si daca cumva e o masina in preajma opreste frumos si te lasa sa treci. Pietonul e suveran. confused.gif

E o diferenta intre tarile din WE. In Germania pietonii in general nu trec pe rosu dar in Italia trec in general si pe rosu...

Stiu ca regula e mai mult in tarile Latino, dar aseara de exemplu am vazut o faza soc fiind cu un prieten bun de-al meu pe o terasa in centrul unui orasel cochet west german. Unu a trecut aiurea strada fara sa se uite macar si o tipa a indraznit sa-i dea un claxon scurt. Asta s-a intors si a inceput sa o injure si chiar i-a dat una cu palma in geamul lateral. Aia saraca s-a speriat si a plecat. NU parea drogat, beat si arata chiar bine imbracat. Prietenul meu mi-a spus ca in ultima vreme sunt tot mai frecvente fazele astea si pe aici si ca toti sunt gata sa sara la bataie in intersectii daca e ceva scandal (nu prea se intampla, ca vine politia). Acelasi lucru l-am vazut si in Austria saptamana trecuta. Eu cred ca scaderea nivelului de trai si problemele zilnice tot mai multe, cumva isi spun cuvantul si pe aici in anumite situatii rolleyes.gif Cine stie..........
mihai pop
Eu zic ca daca iese cu scandal cel mai bine e sa stai in masina, mai ales daca esti femeie si sa pleci in drumul tau, cine stie peste ce nebuni dai. Daca totusi te gandesti sa iesi din masina nu iesi sa faci scandal, ci sa i-o dai...nu mai pierzi vremea, eventual ii trantesti usa peste el sau dai cu un spray si dupa aia iti vezi de drum. starwars.gif
Lucian107416
parca a vorbit Mircea Badea biggrin.gif
GLC120
Cred ca s-a deviat putin, dar avem in pregatire un nou topic despre DMMA (Driving Mixed Martial Arts) sau in traducere libera "Cum sa procedezi daca te trezesti pe neasteptate fata in fata cu ........ "

Vor fi trei capitole distincte: cand merge cu masina in acelasi sens, cand vine din sens opus, cand traverseaza pe trecere, cand traverseaza aiurea, cand traversezi tu pe trecere si cand traversezi tu aiurea.

GLC120
Uitati-va putin cine ne apara pe strada. Cel mai tare m-am enervat la sfarsit cand am aflat ca "politistii nu au gresit cu nimic".

Daca nici Tanti Aglaia nu merita sa o scoti de acolo pe geam si sa ii pui catusele ........

http://www.youtube.com/watch?v=hNtz7TvrUCI...feature=related

Pacat ca nu au filmat si urmarirea. drive.gif
mihai pop
Rusine politia romana bunny.gif
Lucian107416
Nu e specific Subaru, dar topicul asta cred ca ar putea fi considerat general.
Noi pericole ale tehnologiei inalte
GLC120
Foarte tare! Acum inteleg ce s-a intamplat cu Prius-urile alea. 39110506.gif
GLC120
siguranta inseamna si parcarea corecta si evitarea situatiilor dificile, nu-i asa ?

Click to view attachment
GLC120
Un test foarte interesant despre SUV-uri, pneuri, franare, acceleratie laterala. Cu o Mazda 6 ca etalon si cu Landcruiserele 100 si 120 (Prado) ca outsideri. Ce oameni verymad.gif !

Lectura atenta nu este recomandata nici celor cu Forester si Yokohamele originale. 39110506.gif

"To avoid crashing, a vehicle must hang on hard in corners and change direction with minimal complaint, or swerving, and – equally importantly – recover without losing control. It must also stop in the shortest distance when prevailed upon. And it must do all of this as well in the wet as in the dry. We tested all of that – objectively. And we did it at real-world speeds, because we had to translate our track-based results for the roads real Australians drive on."

Click to view attachment
RUE
parcarile pe treceri de pietoni, inaintea lor... pe piste de biciclisti (ieri parca unul in fata mea), parcarile in toate felurile pe strazi mici unde ambulanta e impiedicata sa mai patrunda.
nu zic de masinile de pompieri care nu mai pot ajunge la interventii si trebuie sa faca furtun poate pe 100 pt un idiot care nu vede ca blocheaza strada doar pt a merge el cat mai putin.
masini de gunoi la 7.30 dimineata pe strazi unde are loc o singura masina si mai ales in zone centrale (C D Loga - Timisoara) unde e cate o artera care inghite un sfert din traficul diminetii.
bogcot76
Nici nu m-am intors bine in iubita noastra patrie si m-a trosnit unu in spate confused.gif Asteptam cuminte la semafor cu OBK-ul si cu copiii in masina cand deodata din spate un opel astra clasic pe care l-am vazut cum croseta masinile din spatele meu, nu l-au mai tinut franele si buf. Lovitura destul de zdravana. Nu am apucat decat sa scot masina din viteza si sa iau piciorul de pe frana. M-am dat jos dupa ce m-am uitat la astia mici care erau ok (paranteza - niciodata sa nu plecati nici 300 de metri fara a-i pune in scaunele lor cu centuri, e o mare prostie). De la volanul opelului de giurgiu s-a dat jos un urangutan tigan foarte probabil analfabet care a inceput sa se scarpine in cap si sa se auleasca in stilul caracteristic. Bref - masina mea nimic (chiar am stat sa ma intreb unde dracu m-a lovit asta) iar a lui - capota indoita, faruri fisurate (ambele), grila radiator indoita, bara sparta. Vazand asta i-am urat aven amentza romale si am plecat razand de mama focului. Un motiv in plus pentru care e bine totusi in Romania sa ai masina mai inalta orice ar zice unii sau altii.
solmar
Apropos de accidentul tau.

Imi povestea tatal meu de acu vreo 25 de ani, poate si mai bine. Facea naveta la unitatea de elicoptere de la Tuzla si pe drum era inca bariera la intrarea in Tuzla (s-a suparat ceausescu ca a asteptat o ora trenul si acum este un pasaj acolo) si intr-o zi opreste autobuzul lor frumos pe banda I-a. Pe banda a II-a erau 2 masini. Asteptau cuminti trenul. La un moment dat soferul autobuzului le face semn sa se uite pe stanga...
Masina de pe pozitia 2 se uita in retrovizoare si vede pe unu care vine in viteza.... semnalizeaza si face dreapta in fata buzului.... si ala de venea cu viteza se implanta in spatele masinii de pe banda a II-a. Se da soferul jos din masina si se duce la ala de s-a dat la o parte... Baaaaaaaaaa, ma doare picioru de cat am tinut pe frana sa nu ma duc la dracu-n tren... ce dracu te-ai dat la o parte! Apoi se duce si la asta de la busit sa-l intrebe de sanatate! Tu-i mama ei de frana!
GLC120
Daca esti un sofer responsabil, la semafor/bariera.... cand ajungi printre primii, trebuie sa te opresti intre benzi, astfel incat sa blochezi doua sau chiar trei benzi (e mai greu dar nu imposibil).

In acest mod poti salva viata ghinionistilor care raman brusc fara lichid de frana, impiedicandu-i sa patrunda intempestiv in mijlocul intersectiei sau in vagonul restaurant. Daca il vezi din timp, in nici un caz nu muti masina - se poate considera tentativa de omor - dar te poti da jos, daca nu ai airbaguri pregonflabile.

Legea e uneori ciudata, insa nu e gluma, am vorbit cu mai multi avocati la ultima prezentare comerciala de dealuri....
solmar
Nu mai tin minte toate amanuntele, o fi ramas fara frana, n-a fost pe faza... in schimb a fost ceva comic in toata istoria asta, cel putin cand o povestea tata. O sa-l intreb de curiozitate cand trec pe la el. Daca stai sa te gandesti omu a minimalizat pagubele, puteau fi trei masini lovite, asa au fost doar doua.

Cand veneam spre casa faceam o radiografie a posibilelor pericole inerente din trafic pe care trebuie sa le judeci intr-o portiune de 1-200 metri (oricare de pe strazile noastre):
- pe carosabil la 30 de metri masina parcata, soferul deschide portiera; zici mersi ca nu te-a depasit cel din stanga si ca te tin franele
- din fata cel de pe banda a 2-a a calcat linia continua; norocul tau inca n-ai trecut de masina parcata
- in urmatorii 50 de metri sunt doua gauri; eviti una si o iei pe cealalta sau le iei pe amandoua; e preferabil s-o iei pe prima; daca e aglomerat risti sa intri pe contrasens sau sa se propteasca ala din spate in tine
- pe stanga la trecere se pregatesc 2 puradei sa faca intrecere - mai bine incetinesc
- la capatul strazii e un damb langa trecere, ca pieton ai toate sansele sa te impiedici
- si cea mai nasoala chestie; in fata la distanta mica sunt 2 bucati beton dupa care trebuie sa intorci capul - bine ca ai incetinit
- in stanga te depaseste o blonda intr-o decapotabila; unde sa te uiti prima data si atent?
- iti suna telefonul si n-ai casca
- politia
Vedeti cate pericole!


Acum pe bune din parcare de la mine iesi de pe o straduta secundara si intri in strada principala unde sunt parcate masini pe ambele sensuri si daca se poate si pe colt... daca il mananca pe unu pedala si e in depasire venind din dreapta ta (nu are cum sa te observe iar tu nu-l vezi inca) poate sa-ti rada botul masinii daca nu te asiguri indeajuns cand intri pe strada principala. iar daca ai masini parcate de natura sa-ti obstructioneze vederea stanga/dreapta si trebuie sa iesi cat mai mult sa vezi tocmai esti putin victima.
Mircea104901
N-am inteles mai nimic(nu stiu germana), dar as vrea sa vad si la noi initiativele astea puse-n practica.

P.S.: soferul de la 4:15 rivalizeaza cu Tarzan al nostru smile.gifsmile.gif :
iulian_1976
Sa fac un rezumat al celor 2 clipuri.

In primul clip primul caz distanta in mers dintre autovehicole este prea mica (de obicei sunt filmati cativa km pentru proba video)comisarul chiar gesticuleaza '' Der Abstand zwischen......'' = Distanta dintre..... '' a luat 105 euro amenda apoi cateva alte exemple scurte.

In al doilea clip sunt pe autostrada A4 intre Aachen si Koln o vanatoare cu camere camuflate cu o dubita Mercedes.
In primul caz un tip cu telefonul mobil foarte bine filmat,nici macar nu vede semnalele luminoase soferul,scoate bagheta magica pe geam politaiul.
Soferul de pe tir foarte de treaba si degajat a exclamat ''Rahat...'' amenda anunatata de politai fost de 65 euro.
Politaiul spune ca la faza cand suna mobilul majoritatea soferilor au un comportament automatic si apuca telefonul thumbsup.gif
La al doilea caz nu avea centura pusa chiar daca o montezi in acel moment nu conteaza,el a spus mai tarziu tocmai ce pornise pe autoruta,probabil tocmai ce iesise dintr-un parking asta a costat 30 de euro platit cu cardul.
Apoi cativa care citeau ziarul,carti,unul completa rebusul din ziar.
...ultimul tot cu mobilul l-au prins.

Ce este interesant lumea nu prea crede ca au fost filmati si cer proba video rolleyes.gif
bogcot76
Trecerile astea de pietoni instalate in ultime vreme in Bucuresti (nu stiu daca si prin alte orase) cu leduri pe jos si cu indicator cu leduri ce se activeaza cand ajungi ca pieton in dreptul stalpului, mi se par o chestie excelenta. Mai ales noaptea, dar si ziua. Pe mine unu, ma face automat sa iau piciorul de pe acceleratie cand vad ledurile alea clipocind chiar daca nu vad pietonul in prima faza.
cezarm
QUOTE (bogcot76 @ Aug 29 2010, 09:39 PM) *
Trecerile astea de pietoni instalate in ultime vreme in Bucuresti (nu stiu daca si prin alte orase) cu leduri pe jos si cu indicator cu leduri ce se activeaza cand ajungi ca pieton in dreptul stalpului, mi se par o chestie excelenta. Mai ales noaptea, dar si ziua. Pe mine unu, ma face automat sa iau piciorul de pe acceleratie cand vad ledurile alea clipocind chiar daca nu vad pietonul in prima faza.

Corect! Si eu am patit-o. S-au aprins becurile, am ridicat piciorul de pe pedala de acceleratie si... tusti pietonul in fata. Nu stiu ce faceam daca nu erau ledurile alea. Eram undeva dincolo de ceasul de la Moghioros, loc unde iti cam vine sa-i dai "pedala"
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.