Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 100,000 de kilometri fara sa schimbi uleiul in motor
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
f1anatic
http://forums.bimmerforums.com/forum/showt...d.php?t=1281659













Merita vizitate toate paginile pentru ca mai sint poze si nu le-am pus pe toate.

Si acum: care masina ar putea functiona cu 65,000 de km fara sa schimbi uleiul / filtrul ?
Ca va asigur ca masina poporului, Subaru, nu ar putea. Dar dupa cum se vede, BMW-ul poate. Tehnologic, m-a impresionat si o consider mai indreptatita la titlul de "Ultimate Driving Machine" pt ca ...dupa cum se vede, a biruit si "Ultimate Neglect".
Legionaru'
Eu cred ca f1anatic vrea sa-si ia BMW si nu stie cum sa ne spuna! teehee.gif
vio
eh .. nici chiar ... mai sunt mashini ...wink.gif daca nu curatza tot motoru pe dinauntru nu cred ca ii va mai merge oki. plus ca la cat namol are acolo , de unde mai avea ulei ??? din cata mizerie e nu cred ca mai avea ulei ...
f1anatic
QUOTE (Legionaru' @ Nov 30 2009, 02:34 PM) *
Eu cred ca f1anatic vrea sa-si ia BMW si nu stie cum sa ne spuna! teehee.gif


Sa nu fii surprins daca vei vedea vreodata in profilul meu - in urmatorii 2 ani - adaugata si o masina germana. Iar daca nu va fi o masina germana va fi un STI. Ti-o spun la modul cel mai serios. Si nu, nu inlocuiesc nici una dintre masinile actuale.
pmhoria
Rebel ??? whistling.gif thumbsup.gif

LE. motorul ala a mers cu vaselina.. incredibil
pista
CITAT(f1anatic @ Nov 30 2009, 08:05 PM) *
Si acum: care masina ar putea functiona cu 65,000 de km fara sa schimbi uleiul / filtrul ?
Ca va asigur ca masina poporului, Subaru, nu ar putea. Dar dupa cum se vede, BMW-ul poate. Tehnologic, m-a impresionat si o consider mai indreptatita la titlul de "Ultimate Driving Machine" pt ca ...dupa cum se vede, a biruit si "Ultimate Neglect".

Mai multe masini pot functiona 65.000km fara schimb de ulei. Camioanele merg chiar peste 100.000km.
De ex. la Fiat Ducato 2.3 120 Multijet intervalul de schimb al uleiului recomandat este la 45 000 km. La unele modele VAG este in intervalul 30.000 - 50.000km.
La BMW este recomandat la 30.000km. 120d din semnatura dupa schimbul de ulei a parcurs 12.000km(care a inclus 2 iesiri pe un circuit) si dupa CB mai poate parcurge 26.000km.
Asa ca nu vad nimic senzational daca cineva a riscat si a reusit sa mearga 65.000km fara schimb de ulei.
Otto73
Poate nu credeti dar am un coleg ce are o toyota tercel veche de prin anii 90-95 si are cu ea 195000 mile si nu a facut schimbul niciodata.
Ii consuma ulei si in fiecare saptamana ii adauga pana la semn si tot asa.
El este un iranian cam greu de cap si a zis ca cate masini a avut si are niciodata nu le schimba sau le-a schimbat uleiul. banned.gif
AZAZEL
cunosc pe cineva care a facut naveta 5 zile pe saptamana bucuresti -ploiesti timp de un an +alte drumuri cu un golf 4 1.9tdi 90cp
a bagat tipa undeva la aprox 35.000km fara sa-si faca un calcul in ce priveste km parcursi.

omul cu bmw-ul chiar este sarit de pe fix.
Mircea104901
QUOTE (f1anatic @ Nov 30 2009, 04:05 PM) *
Si acum: care masina ar putea functiona cu 65,000 de km fara sa schimbi uleiul / filtrul ?
Ca va asigur ca masina poporului, Subaru, nu ar putea. Dar dupa cum se vede, BMW-ul poate. Tehnologic, m-a impresionat si o consider mai indreptatita la titlul de "Ultimate Driving Machine" pt ca ...dupa cum se vede, a biruit si "Ultimate Neglect".


Daca mergi in regim de dieselache (pana in 3000rpm), cu uleiul stock, nu cred sa fie vreo problema ~45000km la Subaru benzen.
BTW: stiu pe cineva cu Accord 2.2ctdi (mai in varsta) s-a dus la reprezentanta prima data la 54000km. Aia s-au luat cu mainile de cap, pur si simplu au crezut ca a nenorocit masina. Ei bine, n-avea nimic. I-au schimbat uleiul normal, si totul a fost ok. Nici vorba de pacla aia din BMW-ul din pozele tale. Cred ca aia apare mai degraba dupa o perioada foaaarte lunga in care a facut acei km.
Si mai e o chestie: poate avea ceva aditivi gen DuraLube, etc. Stiu ca o sa ma contraziceti, dar substante care sa faca ce se spune in reclama de la DuraLube exista 100%, si nu e pacaleala. Acum daca si ce se vinde corespunde, nu stiu. Substantele astea, in functie de calitate, pot tine motorul in functiune (in parametri normali) fara gram de ulei o anumita perioada, fara ca motorul sa sufere stricaciuni (se foloseste in special la elicoptere de lupta, gen Apache).
Mariustom
Cred că unii colegi ce au postat nu înțeleg ce s-a întâmplat.
E vorba de parcurgerea unui număr cel puțin dublu de km față de cât se recomandă cu același ulei fără a completa (cred).

Deci, nu e vorba de distanța în sine parcursă cu completări de ulei [normal că nu mai are ce să schimbe dacă bagă (împrospătează) săptămânal] sau de distanța în km recomandată ce e depășită de alte modele sau tipuri de autovehicule, ci de distanța parcursă în plus față de cea recomandată.

Greșesc ?
f1anatic
QUOTE (Mariustom @ Dec 1 2009, 03:59 AM) *
Cred că unii colegi ce au postat nu înțeleg ce s-a întâmplat.
E vorba de parcurgerea unui număr cel puțin dublu de km față de cât se recomandă cu același ulei fără a completa (cred).

Deci, nu e vorba de distanța în sine parcursă cu completări de ulei [normal că nu mai are ce să schimbe dacă bagă (împrospătează) săptămânal] sau de distanța în km recomandată ce e depășită de alte modele sau tipuri de autovehicule, ci de distanța parcursă în plus față de cea recomandată.

Greșesc ?



Da gresesti Marius. Este exact cum ai interpretat tu, dar totusi gresesti. Paradoxal ? Unii colegi care au postat inteleg mult mai bine ca tine sau ca mine; nu invers cum ai afirmat tu. Si eu la rindul meu am gresit. Daca citesti mai atent, distanta pe care a parcurs-o nea Gigi cu BMW-ul a fost de fapt de 60,000 mile adica 100,000 km.

Chiar primul mesaj.
QUOTE
Umm..Need Advice...VANOS job in progress after 40k on an oil change
Okay...those of you following this saga...know the story....but the guy I am helping out (tps7c) waited 40k in between oil changes...so we decided to do his VANOS to see what the damage is.....The below is what we have, and I am speechless....I need help....I need my mommy.

Seriously though...I think we are going to remove as much as we can....do the VANOS job and let some Auto RX remove the sludge...hopefully.

My question is...at this point should we worry about trying to remove all of the visible sludge?

Oh yeah...actually 60k...I had to beat the truth outta him...lol


Looking for ideas and not smart ass comments...Toms a good guy...and is learning a valuable lesson....lol


Bineinteles sint utile sfaturile si comentariile din partea celor care nu au vazut niciodata un UOA (used oil analysis precum cel oferit de Blackstone Labs) si care isi pun increderea in senzorii de bord care ii anunta cind trebuie schimbat uleiul. Si mai ales comparatia cu tancuri; camioane/dube de marfa si elicoptere Apache si eventual U-BOAT Type VIIC este de bun augur. UOA este sportul preferat al unor baieti de pe LGT (cu multe modificari la motor), eu unul le studiez atent dar recunosc ca la un regim de schimbare de 3000 mile cu sintetic, nu imi fac foarte mari probleme. Iar un compression test recent, m-a facut si mai optimist. Si nici ulei nu pierd/consum si nici coolant in ulei nu am. Dar pe de alta parte confirm ca si doua zile de mers - si mers "dieselos" subturat sint suficiente pt a imi murdari uleiul. Si asa a fost de la inceput; de la primul schimb de ulei. teehee.gif teehee.gif Si pina sa imi sugereze careva sa pun un furtun de gradina si sa bag jetul prin motor sa il curat, mai bine sa mi se spuna daca sa folosesc cu nisip sau cu un pumn de sare/zahar ? banned.gif rolleyes.gif thumbsup.gif
pista
CITAT(f1anatic @ Dec 1 2009, 03:09 PM) *
Daca citesti mai atent, distanta pe care a parcurs-o nea Gigi cu BMW-ul a fost de fapt de 60,000 mile adica 100,000 km.

In primul rand trebuia sa citesti tu atent inainte sa scrii in titlul topicului 65.000km pe care ai corectat ulterior in 100.000km. Ciudat ca indrumi pe altii sa faca ce trebuia sa faci tu in primul rand .
Citeste te rog cu atentie ce scriu colegii ca interpretezi ce si cum iti convine. Daca am scris ce arata senzorul de bord pe 120d de unde tragi tu concluzia ca am(sau n-am) incredere in cel afisat ? De unde stii cum schimb eu uleiul la aceasta masina ?
Multe autoturisme din grupul VAG au intervalul de schimb al uleiului intre 30.000 - 50.000km. Daca tu nu ai auzit de ele pentru tine sunt egal cu autocamioane/dube de marfa/elicoptere.

Nu sunt dispus sa dau bani pe un UOA , nu detin o flota de masini. Documenteza-te un pic sa vezi cat costa in Romania si din banii respectivi cat ulei sintetic poti lua. Cand ai raspunsurile ne mai auzim. Te prezinti parca ai fi singurul care a auzit/ a vazut un UOA in viata lui.

Restul observatiilor tale au valoare 0(zero) in legatura cu acest topic initiat de tine.
Mariustom
CITAT(f1anatic @ Dec 1 2009, 04:09 PM) *
...
Da gresesti Marius. Este exact cum ai interpretat tu, dar totusi gresesti. Paradoxal ? Unii colegi care au postat inteleg mult mai bine ca tine sau ca mine; nu invers cum ai afirmat tu. Si eu la rindul meu am gresit. Daca citesti mai atent, distanta pe care a parcurs-o nea Gigi cu BMW-ul a fost de fapt de 60,000 mile adica 100,000 km.
...

F1anatic, dacă zic că nici n-am deschis link-ul pus de tine mă crezi ? De aceea am și zis că eu cred că a parcurs acea distanță fără a completa, că altfel nu avea nici un farmec smile.gif
Și de aceea mă refeream doar că e minune cum a rezistat acel motor (de care o fi) la o distanță de x,y ori mai mare decât cea recomandată.
Atât și nimic mai mult smile.gif
ninja.gif
f1anatic
Te simti vizat de afirmatiile mele ? De ce ?
Nu ma intereseaza costurile de acolo. Asta este exclusiv problema ta/voastra. Din partea mea poti sa iti schimbi uleiul cind vrei si cu ce vrei; nu ma intereseaza cum iti mentii tu masina. Poti sa pui si cerneala de pix in motor. Faci fix cit si ce vrei si cum iti permiti financiar.

QUOTE
Multe autoturisme din grupul VAG au intervalul de schimb al uleiului intre 30.000 - 50.000km. Daca tu nu ai auzit de ele pentru tine sunt egal cu autocamioane/dube de marfa/elicoptere.


VW-VAG schimbat uleiul la intervale de 30,000-50,000 de kilometri ? Doar la voi in Romania/Europa.

http://www.vwcorporatefleet.com/pdfs/VWCar...ramSchedule.pdf
10k-20k-30k MILES : change oil and filter
16000 km-32,000km-48,000 km - un pic mai des decit sugerezi tu. De fix 2-3 mai des decit sugerezi tu la masinile din 2010.
La masinile din 2005 depinde de motor la fiecare 8-16,000 km. Chiar incepe sa sune a 3-6 ori mai des decit sugerezi tu.
http://doc.vwclub.org.ua/service/gen/vw_20...ce_schedule.pdf

Dar dupa cum am spus. Fiecare sa isi intretina masina exact cum crede. Valabil si pentru mine si pentru tine si pentru toti ceilalti.
Iar in State BMW ofera intretinere gratuita la anumite intervale - cred ca pina la 50,000 de mile. Baiatul din discutie nu merita sa isi conduca decit destinele in nici un caz o masina. http://www.bmwusa.com/standard/Content/Own...ce/Default.aspx
pmhoria
Am coleg cu Golf 5 1.9 TDI luat din Germanica la aprox 20k km (masina luata in 2007) si pe cartea de service scrie clar in germana ca se pune ulei Long life in motor si schimbul e la 30kkm sau 1 an. In Ro nu se aplica aceste conditii din cauza conditiilor mizerabile in care circulam (praf, praf si iarasi praf pe toate drumurile)
Oricum chiar si de la 30kkm pana la 100k km e o vesnicie .. smile.gif
HalbaSus
QUOTE (f1anatic @ Dec 1 2009, 04:09 PM) *
UOA este sportul preferat al unor baieti de pe LGT (cu multe modificari la motor), eu unul le studiez atent dar recunosc ca la un regim de schimbare de 3000 mile cu sintetic, nu imi fac foarte mari probleme.


Iarta-mi curiozitatea... dar 3000 de mile la mine sunt vreo 5000 de km (4800 mai exact), acum pe bune... de ce schimbi la 4800 km uleiul ? Adica inteleg ca masina fiind modificata destul de puternic necesita o intretinere mai speciala... De aceea as recomanda si eu un schimb de ulei la 10.000 de km in loc de 15-20k de km cum probabil recomanda producatorul... hai fie 7500 daca mai faci o iesire pe circuit cu ea... dar... 4800 ???
Ma rog, dupa cum ai zis si tu fiecare isi intretine masina cum vrea cum stie si cum isi permite, intrebarea mea era daca exista vreo regula, sau argument obiectiv pentru a schimba atat de des sau pur si simplu vrei sa fii "on the (very) safe side".
Rebel
Eu recunosc ca nu am auzit de schimb de ulei la VW la 30.000 daramite la 50.000.
Am o masina care o scot exclusiv vara (fac cam 3.000-4.000 /vara / respectiv pe an) si desi uleiul este garantat 10.000 km eu il schimb in fiecare primavara pentru ca asa trebuie daca masina sta.

La restul, oricat mi-ar recomanda cineva eu tot il schimb la 5000 km. Castrol of course.

Buna treaba asta cu BMW-ul. Interesant cat de frumos arata totusi motorul. La motorul ala ii trebuie cate un schimb la fiecare 500 pana se curata frumos...

UOA urmareste si altceva nu doar analiza uleiului. Un teste bine facut iti da o multitudine de informatii, inclusiv balanta amestecului, daca sunt ceva probleme, daca uleiul este intr-adevar bun pentru motorul respectiv, s.a. iar asta e valabil si la transmisii sau chiar power steering.

Halba, depinde si cum folosesti masina si in ce mediu. In canada uleiul normal se schimba la 5000 km (noi suntem in metric fata de us care sunt in imperial).
Conditiile de frig cer ca uleiul sa fie schimbat la 5000. Eu bag cel mai scump Castrol (garantat la peste 15.000 km <parca>) dar tot la 5000 il schimb. Chicago este imediat sub Canada deci au si ei temperaturi joase. Nu conteaza ca ai doar 7 zile de -40. Totusi afecteaza motorul.
iar iuleiul este viata lui si cel care il ajuta sa porneasca bine si rapid. El contribuie la lubrifiere si tot el reduce frictiunea. daca tii la masina o faci ca la carte, daca nu, iti iei BMW-u ca ala merge biggrin.gif
HalbaSus
Rebel, si tu Brutus ???
Dar de ce la 5000... si eu la A3-ul nevestei schimb pe la 5-6k de km, pentru ca atatia km face ea intr-un an. Si chiar si la masinile mele schimb uleiul odata pe an, pentru ca nu apuc sa ajung la limita de 20.000 de km cat zice producatorul, uneori nici la 15.000 de km nu apuc sa fac intre schimburi.
Fac eu ceva rau ? sau pur si simplu sunteti voi foarte foarte prudenti ?
Rebel
Ti-am vazut postarea (am postat in acelasi timp) si ti-am raspuns tot in postarea de mai sus.
Eu personal si daca zice 15.000 tot la 5000 il schimb.
In afara faptului ca, climatul ne impune o oarecare regula, eu in general merg sportiv cu masinile si le duc la rosu destul de des.
Indiferent ca uleiul arata bine la o verificare, il schimb pentru ca nu ma scumpesc la tarate.

Pot declara deschis ca nu am avut in viata mea vreo problema cu vreuna dintre masini. Personal sunt foarte precaut. De exemplu nu am avut niciodata o pana, nu am ramas niciodata in strada indiferent de masina. Daca cauciucurile sunt la jumatate, le schimb imediat.
La fel in service, daca mi se spune ca ceva trebuie schimbat, schimb pe loc.

Am uitat: In Romania bagam Castrol GTX 3 Protec care era garantata 10.000 km si il schimbam la 6.000-6.500 km.
f1anatic
QUOTE (HalbaSus @ Dec 1 2009, 10:20 AM) *
QUOTE (f1anatic @ Dec 1 2009, 04:09 PM) *
UOA este sportul preferat al unor baieti de pe LGT (cu multe modificari la motor), eu unul le studiez atent dar recunosc ca la un regim de schimbare de 3000 mile cu sintetic, nu imi fac foarte mari probleme.


Iarta-mi curiozitatea... dar 3000 de mile la mine sunt vreo 5000 de km (4800 mai exact), acum pe bune... de ce schimbi la 4800 km uleiul ? Adica inteleg ca masina fiind modificata destul de puternic necesita o intretinere mai speciala... De aceea as recomanda si eu un schimb de ulei la 10.000 de km in loc de 15-20k de km cum probabil recomanda producatorul... hai fie 7500 daca mai faci o iesire pe circuit cu ea... dar... 4800 ???
Ma rog, dupa cum ai zis si tu fiecare isi intretine masina cum vrea cum stie si cum isi permite, intrebarea mea era daca exista vreo regula, sau argument obiectiv pentru a schimba atat de des sau pur si simplu vrei sa fii "on the (very) safe side".



Multumesc pt intrebare. Schimb uleiul la 3000 mile din mai multe motive. Lasind la o parte parerea tuturor cum ca as avea o placere perversa sa arat ce grija am de masina mea, atasez ca PDF programul de intretinere al masinii. Se poate observa ca in manual zice ca masinii ii trebuiesc schimbate uleiul si filtrul la fiecare 12,000 de km (or 7.5 mii de mile).

VEZI PDF ATASAT

Prin 2007 insa Subaru a recomandat brusc o intretinere si mai "agresiva" la fiecare 3750 mile - ADICA LA JUMATATE - deoarece o gramada de masini au venit inapoi cu probleme la turbo. Turbo pe Legacy (dar si alte modele turbo similare de pe Impreza WRX) este alimintat cu ulei si coolant din traiectul general. Exista un tubulet cu un filtru (banjo bolt filter / oil pick-up tube) care se infunda cu mizga din ulei si care nu permite o ungere buna a turbo. Bineinteles ca eu la vremea cind Subaru a facut aceasta schimbare in programul de intretinere, stiam deja de aceasta problema - raportata pe forum la LegacyGT inca de prin toamna lui 2005. Oricum de la bun inceput imi propusesem o schimbare de ulei la fiecare 3000 de mile...si uite ca dupa ceva vreme Subaru ei insasi au sugerat o intretinere mult mai agresiva. Poftim si link-ul.

http://www.drive.subaru.com/Fall07_policy.htm

Asa ca in ciuda impresiei generale ca eu si cu restul Subaristilor ne place sa ne futem reciproc si in discutiile despre schimbat uleiul, eu pur si simplu mi-l schimb mai repede decit necesar cu cca 1200 km si nu de 2-6 ori mai des decit se poarta pe la altii. Adica in loc de 3750 mile il schimb la 3000 mile. Si apoi cum ai zis si tu, este modificata, si eu conduc mai agresiv. Nu cred ca exagerez, schimbindu-l approximativ cu 25% mai devreme decit recomanda producatorul; tinind cont de modificari si de stilul de condus.

Dar dupa cum am mai spus, fiecare sa isi intretina masina asa cum crede de cuviinta.
HalbaSus
Merci de explicatii, deci este ceva specific modelului tau de motor (boxer - turbo - modificat) si nu sunt eu un proprietar denaturat daca schimb uleiul la ~15.000km (producatorul zice 20.000 km sau 1 an, dar eu la 1 an voi avea in jur de 15.000 km).
James Kilowatt
QUOTE (f1anatic @ Dec 1 2009, 12:48 PM) *
Prin 2007 insa Subaru a recomandat brusc o intretinere si mai "agresiva" la fiecare 3750 mile - ADICA LA JUMATATE - deoarece o gramada de masini au venit inapoi cu probleme la turbo. Turbo pe Legacy (dar si alte modele turbo similare de pe Impreza WRX) este alimintat cu ulei si coolant din traiectul general. Exista un tubulet cu un filtru (banjo bolt filter / oil pick-up tube) care se infunda cu mizga din ulei si care nu permite o ungere buna a turbo.




Asta nu este totusi cea mai inginereasca solutie. Nu este ceea ce se numeste "robust design", chestie patentata chiar de japonezi.
In mod normal, trebuia refacut designul la tubuletul ala incat sa nu se mai infunde, nu DOAR modificat intervalul de revizii. Ca sa fie siguri, puteau sa le faca pe amandoua - si modificarea intretinerii si a tubuletului - (in aeronautica de ex asa s-ar fi procedat whistling.gif, cel putin in prima faza pana se acumula experienta) , insa tubuletul trebuia modificat in mod obligatoriu. ....

Insa in auto marketingul decide... probabil neste baeti cu diploma in contabilitate au facut doua coloane excel, le-au comparat si au decis ca profitul cel mai mare se obtine modificand doar intervalul de intretinere. Inginerii le-au umplut frigiderul printre dinti, o parte au demisionat si au plecat la BMW (insa si asta a fost probabil luat in calcul de ba'etii cu excelu') si asta e, industria merge inainte.
f1anatic
Problema este mai complicata decit se vede la prima vedere si o discutie tehnica nu e de natura acestui thread.
Este o problema de design - si mai sint citeva spre exemplu in legatura cu pompa de ulei : care nu poate fi adresata decit printr-o reproiectare dupa cum a spus si James.
Spre exemplu treaba cu filtruletul respectiv:
SUBARU TECHNICAL SERVICE BULLETIN - pt toate masinile turbo: si Legacy si STI si WRX si Forester si Baja cu motorul de 2.5 L - atasata documentatia oficiala.
Acest filtrulet se afla pe traiectul de retur al uleiului spre filtrul principal de ulei. Adica gindindu-ne la un ciclu simplificat si la o excursie a unei molecule de ulei prin motor: molecula e curatata de filtrul principal pe care il schimbam cu totii, dupa care se plimba prin motor unde se murdareste, apoi ajunge la turbo under murdareste filtruletzul, unge dihania dupa care ajunge inapoi la filtrul principal.

James a gindit foarte bine cum s-a procedat: reproiectezi/inlocuiesti/ inlaturi filtrul la toate masinile turbo sau sugerezi alt interval de intretinere. S-a ales ce era mai simplu si mai economic. Si bineinteles ca Subaru nu putea recunoaste o imperfectiune in design. Asa ca a dat vina pe temperaturile ridicate pt popor (adica enuntul de pe website) iar pt dealership si mechanicii lor, a explicat cu sta problema.

Dar treaba cu motoarele de STI model 2008 care au fost schimbate gratuit din cauza programarii deficitare a ECU care a dus la distrugerea "piston rings" o stiati ? Ca asta a fost oricum explicatia oficiala si modul oficial de corectare a problemei. Se pare ca a fost o anumita serie de motoare, exclusiv pe STI care au avut componente sub-standard. Aia este oricum o poveste pt alta data si nu are legatura cu schimbatul uleiului.
pista
CITAT(f1anatic @ Dec 1 2009, 04:45 PM) *
CITAT
Multe autoturisme din grupul VAG au intervalul de schimb al uleiului intre 30.000 - 50.000km. Daca tu nu ai auzit de ele pentru tine sunt egal cu autocamioane/dube de marfa/elicoptere.


VW-VAG schimbat uleiul la intervale de 30,000-50,000 de kilometri ? Doar la voi in Romania/Europa.

http://www.vwcorporatefleet.com/pdfs/VWCar...ramSchedule.pdf
10k-20k-30k MILES : change oil and filter
16000 km-32,000km-48,000 km - un pic mai des decit sugerezi tu. De fix 2-3 mai des decit sugerezi tu la masinile din 2010.


Citez din pagina producatorului VW:
http://www.volkswagen.de/vwcms/master_publ...schstrasse.html
Ölwechselintervalle
* Seit Juli 1999 gelten für bestimmte Fahrzeuge von Volkswagen verlängerte Wartungsintervalle (WIV). Diese sind nur mit entsprechenden vollsynthetischen LongLife-Motorölen möglich. Je nach Motor- und Modellvariante sind Wartungs- und damit Ölwechselintervalle von bis zu 30.000 Kilometern oder maximal zwei Jahren bei Benzinmotoren und bis zu 50.000 Kilometern oder maximal zwei Jahren bei bestimmten Dieselmotoren möglich. Die PR-Nr. „QG1" im Fahrzeugdatenträger zeigt an, ob ein Fahrzeug für ein verlängertes Wartungsintervall zugelassen ist.
ozz86651
QUOTE
Iarta-mi curiozitatea... dar 3000 de mile la mine sunt vreo 5000 de km (4800 mai exact), acum pe bune... de ce schimbi la 4800 km uleiul ?


De mult ma intreb si n-am reusit niciodata sa-mi explic diferenta asta intre USA/Canada si Europa. O fi diferenta de benzina? sint motoarele diferite? cu toate astea sint multe motoare identice, usor detunate in cazul americii, pe masini germane dar si pe japoneze. Diferenta de trafic e in general in favoarea Americii (in sensul de distanate mai mari pe autostrazi, viteze mai mici). Praf? praf parca nu prea e nici pe aici. Uleiuri diferite? nu stiu. E marketing pur? nu cred, mie chiar mi se pare ca e o diferenta cind tin un ulei prea mult, ... si apoi sint multi care fac analize de ulei.

Standard in America de Nord toata lumea schimba uleiul la 3000 de mile. La mine la Civic am un indicator pe bord care imi spune cind sa schimb uleiul si se aprinde in jur de 4500-5000 de mile dar eu merg mult pe autostrada. In schimb la BMW schimbul se face la 10,000 de mile, cu ulei sintetic castrol dar rebrabduit BMW. Schimbul de ulei nu e o lovitira financiara, litrul de ulei sintetic de genul Mobil 1 sau Castrol e 4-5$, iar uleiul normal, nesintetic e ~1-2$. Uleiuri smechere costa spre 10$ (genul amsoil, redline etc). Un filtru de ulei e sub 10$. Un schimb de ulei normal e 20$, de sintetic dublu sau spre 50$ (evident depinde unde). Dealerul e mai scump, dublu uneori, dar aici nu exista nici o obligatie sa faci vreo operatie la dealer... garantia nu e legata de asa ceva.
Deci in final e un mister pentru mine.
vio
si benzina si specificatiile de ulei difera ... si cel mai mult clima. stiu sigur ca uleiurile din usa nu sunt oki pt europa , nu au aceleashi standarde. am lucrat vreo 3 ani in domeniu asta cu uleiuri si pese ...
Rebel
Ce zice VW acolo este o chestie generala, un fel de marketing ca masinile ANUMITE MODELE (nu stim inca care) POT merge la semenea distante dar omiti sa spui ca ei mentioneaza clar 30.000 km or maximum doi ani pentru motoarele pe benzina si 50.000 ori (din nou) maximum doia ani(!) pentru diesel ! Valabil numai pentru cazurile in care se foloeste full-sinthetic LongLife engine oil.

Insa mai jos chiar VW ne lamureste de ce se schimba uleiurile mai des si este exact explicatia pe care am primit-o si eu deseori:

Alle WIV-Motoren können auch mit herkömmlichen Ölen betrieben werden. Allerdings muss dann die Serviceanzeige umprogrammiert und das Öl nach maximal 15.000 Kilometern oder spätestens nach einem Jahr getauscht werden. Dasselbe kurze Intervall gilt, wenn der Fahrer aus Mangel an einem geeigneten Longlife-Schmierstoff mehr als einen halben Liter herkömmlichen Öls nachgefüllt hat.
Gerade bei langen Ölwechselintervallen und unter Berücksichtigung der Betriebsbedingungen (Stadtverkehr, Kurzstreckenbetrieb, Volllastfahrten) sollte ein hochwertiges Motoröl verwendet werden. Es empfiehlt sich darüber hinaus, das Öl bei erschwerten Betriebsbedingungen früher als vorgeschrieben zu wechseln. So z.B. nach langen Fahrten auf staubiger Strecke oder bei Kurzstreckenfahrten in der kalten Jahreszeit, wenn der Motor seine Betriebstemperatur selten oder nie erreicht.


Cu alte cuvinte, pot fi folosite uleiuri generale de pe piata dar schimbul se face la 15.000km si nu mai tarziu de un an. Deci exact ce mi s-a spus si mie, ca daca masina sta in general mai mult si nu se implinesc km atunci se schimba obligatoriu uleiul in primavara.

Se mentioneaza apoi ca schimbul de ulei este determinat si in functie de conditiile de trafic si modul in care este utilizat automobilul.
Tot VW spune aici ca este INDICAT sa se schimbe uleiul mai repede pentru motoarele care lucreaza in conditii grele si complicate, drumuri prafuite sau distante scurte la temperaturi joase cand motorul rareori ajunge la temperatura optima.

Deci in zonele mai reci uleiul se schimba la 5000km. Am vazut pe forumul BMW ca sunt baieti din Texas, schimba uleiul tot la 5000 conform indicatiilor. Probabil ca la ei este praful...

Deci VW nu este mai presus cu nimic, un maxim de 30.000 km este admis doar la motoarele pe benzina ale ANUMITOR MODELE si este limitat la o perioada de maxim doi ani. 50.000 km sau 2 ani pentru diesel. Nu in ultimul rand maxim nu inseamna Safe sau Corect ci inseamna punctul maxim de admisibilitate. Cati din voi stau cu uleiul pana la 30.000 sau doi ani ca vorba aia e maximum? Si asta in conditiile ideale intrucat mai jos VW spune clar ca daca conditiile de lucru sunt aspre (praf, frig) uleiul trebuie schimbat la max 15.000 km si doar ulei de calitate superioara conform specificatiilor sale va fi utilizat.

Deci nu este cu nimic diferit ci mai degraba un marketing bazat pe conditii ideale de lucru.

Ah! Si VW zice una pe site-ul asta, dar cand luati masina si nu schimbati uleiul conform indicatiilor cartii (specifice pentru zona masinii) ati pierdut garantia. Deci el merge... dar nu merge...

Ce nu inteleg eu la neglijentul asta cu BMW este de ce nu a facut schimbul, la BMW este gratis pentru o buna bucata de timp.
ozz86651
QUOTE
si benzina si specificatiile de ulei difera ... si cel mai mult clima.


Clima in USA e mai severa ca in Romania numai in citeva state. Intr-o majoritatea e mai blinda, si Romania nu e tara cu cea mai rea clima din europa, e pe la mijloc.
Ulierile americane n-or fi bune in europa dar invers cred ca e ok... adica unele marci se cheama la fel (mobil 1 de exemplu). Este alta formula pentru US? habar n-am... de ce sa le faca mai intentionat proaste la americani decit la europeni? ce e diferit in Europa?
De benzina nu stiu, ca cifra octanica nu spune totul.
Mircea104901
Asta e postul meu:
QUOTE (Mircea104901 @ Dec 1 2009, 03:42 AM) *
QUOTE (f1anatic @ Nov 30 2009, 04:05 PM) *
Si acum: care masina ar putea functiona cu 65,000 de km fara sa schimbi uleiul / filtrul ?
Ca va asigur ca masina poporului, Subaru, nu ar putea. Dar dupa cum se vede, BMW-ul poate. Tehnologic, m-a impresionat si o consider mai indreptatita la titlul de "Ultimate Driving Machine" pt ca ...dupa cum se vede, a biruit si "Ultimate Neglect".


Daca mergi in regim de dieselache (pana in 3000rpm), cu uleiul stock, nu cred sa fie vreo problema ~45000km la Subaru benzen.
BTW: stiu pe cineva cu Accord 2.2ctdi (mai in varsta) s-a dus la reprezentanta prima data la 54000km. Aia s-au luat cu mainile de cap, pur si simplu au crezut ca a nenorocit masina. Ei bine, n-avea nimic. I-au schimbat uleiul normal, si totul a fost ok. Nici vorba de pacla aia din BMW-ul din pozele tale. Cred ca aia apare mai degraba dupa o perioada foaaarte lunga in care a facut acei km.
Si mai e o chestie: poate avea ceva aditivi gen DuraLube, etc. Stiu ca o sa ma contraziceti, dar substante care sa faca ce se spune in reclama de la DuraLube exista 100%, si nu e pacaleala. Acum daca si ce se vinde corespunde, nu stiu. Substantele astea, in functie de calitate, pot tine motorul in functiune (in parametri normali) fara gram de ulei o anumita perioada, fara ca motorul sa sufere stricaciuni (se foloseste in special la elicoptere de lupta, gen Apache).


si:

QUOTE (f1anatic @ Dec 1 2009, 10:09 AM) *
Si mai ales comparatia cu tancuri; camioane/dube de marfa si elicoptere Apache si eventual U-BOAT Type VIIC este de bun augur. UOA este sportul preferat al unor baieti de pe LGT (cu multe modificari la motor),

Dar pe de alta parte confirm ca si doua zile de mers - si mers "dieselos" subturat sint suficiente pt a imi murdari uleiul. Si asa a fost de la inceput; de la primul schimb de ulei. teehee.gif teehee.gif Si pina sa imi sugereze careva sa pun un furtun de gradina si sa bag jetul prin motor sa il curat, mai bine sa mi se spuna daca sa folosesc cu nisip sau cu un pumn de sare/zahar ? banned.gif rolleyes.gif thumbsup.gif


Tendentios. Rautacios. Malign.
Ok, you win. Esti cel mai tare din parcare. Tine-o tot asa.
Am o intrebare: stii ce e ala un prieten? Dar nu din dex sau de prin nush ce tratat "american".

pista
CITAT(Rebel @ Dec 1 2009, 11:59 PM) *
Ce zice VW acolo este o chestie generala, un fel de marketing ca masinile ANUMITE MODELE (nu stim inca care) POT merge la semenea distante dar omiti sa spui ca ei mentioneaza clar 30.000 km or maximum doi ani pentru motoarele pe benzina si 50.000 ori (din nou) maximum doia ani(!) pentru diesel ! Valabil numai pentru cazurile in care se foloeste full-sinthetic LongLife engine oil.

E foarte clar ce zice acolo scris negru pe alb, nu am omis nimic. E asa de greu sa recunoasteti ca nu ati auzit pana acum ?
Iata si pagina VW Romania:
http://www.volkswagen.ro/service_volkswage...ectia_mediului/
Intervalele de inspectie service, in cazul autovehiculelor moderne marca Volkswagen, se extind in prezent pana la 50.000 km (in cazul intervalelor de inspectie service prelungite, in functie de modelul conditiile de utilizare ale autovehiculului).

E clar ca e vorba de respectarea anumitor conditii. Iar daca conditiile nu sunt indeplinite se schimba mai devreme. Lucru GENERAL valabil pentru toate motoarele si nu in PARTICULAR numai pentru aceste noi motoare cu intervale de inspectie service prelungite.
Dupa tine "VW nu este mai presus cu nimic,..." "...,nu este cu nimic diferit ci mai degraba un marketing...". E destul de grav sa confunzi marketingul cu progresul tehnic.

P.S. Tu pui ulei mineral in asa zisul "UDM" ?
f1anatic
Eu vreau sa stiu ce DIFERENTA PRACTICA este sa zice intre Mobil 1 10w40 High Mileage Full synthetic cumparat cu 20 de dolari/5 quarts (approx 4 dolari litrul) de la folosit de mine...si un ulei folosit in Europa
http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS...mileage_oil.pdf
uite si Mobil 1 15w50
http://www.mobil.com/Canada-English/Lubes/...sApprovalsTitle
http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS...sApprovalsTitle
http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS...sApprovalsTitle
respectiv:
AMSOIL European Car Formula 100% Synthetic 5W-40 Motor Oil (AFL)
http://www.amsoil.com/StoreFront/afl.aspx
care cica e aprobabt si functioneaza conform normelor VW Volkswagen 502.00, 505.00, 505.01
Alte uleiuri care so conforma acelorasi standarde VW:
MOTUL
http://www.p1-performance.com/products/mot...oils/505.01_new
http://www.motorspot.com/Specific505012007.pdf (specs)



Mobil 1 10w40 Syn; Mobil 1 15w50 Syn; AMSOIL; MOTUL

Viscosity, ASTM D 445
cSt @ 40º C__________________________________98.16____131.2_____79.7___84.9 (acelasi standard)
cSt @ 100º C_________________________________14.71____18.1______13.7___13.9 (acelasi standard)
Viscosity Index, ASTM D 2270____________________156_____154_______177___167 (acelasi standard)
Sulfated Ash, wt%, ASTM D 874__________________1.36_____1.21_______
HTHS Viscosity, mPa•s @ 150ºC ASTM D4683______4.06_____4.5________3.7___ (acelasi standard)
Pour Point, ºC, ASTM D 97______________________-39______-39_______-42____-36 (acelasi standard)
Flash Point, ºC, ASTM D 92______________________240_____235________230___215 (acelasi standard)
Density @15º C kg/l, ASTM D 4052________________0.867___0.87_______xxxx____0.848 (approx.)


Eu unul nu vad asa mare diferenta intre valori, cu exceptia la Viscosity Index. Ba daca stai si judeci, Mobil 1 10w40 este mai viscos cind este cald (la 100C) decit celelalte...si cred ca vrei sa ramina viscos la temperaturile de operare din motor si nu sa se faca "apa" si sa curga ca untul incalzit. Si apoi ramine problema filtrului de ulei. Ok presupunind ca diferentele sint totusi in mod practic atit de mari intre Motul si Mobil 1 incit VW cu Motul schimba uleiul la 30-50,000 km iar aici la cit o veni 10,000 km adica de vreo 3 ori mai des...ce ne facem cu filtrul de ulei. ala chiar nu se mai infunda cu particule date de uzura motorului ? Eu incerc sa inteleg ca Motul isi mentine mai bine proprietatile dar pina la coada motorul ala tot se uzeaza si fie ca rulezi un an, o luna sau doar o zi pe ulei nou noutz, o analiza de ulei tot va depista metale in ulei (presupunind acelasi motor).

Eu sincer vad in treaba cu uleiurile mai mult marketing hype decit realitate. Ah sure synthetic vs. regular si "mai gros" vara si"subtire" iarna etc etc. Dar sint anumite clase de uleiuri unde nu cred poti vedea diferente in performante ci doar la costurile de achizitie. Un bidon de 10w40 syntetic la Walmart 20 de dolari vs. Motul 46 de dolari cel putin pt. noi aici. Eu cred ca acolo in Europa voi sinteti trasi in piept cu costurile mari de schimbat uleiul care chipurile e mai special decit apa sfintita de Papa....iar noi sintem trasi in piept aici ca trebuie sa il schimbam atit de des. Problema este ca fiecare trebuie sa se supuna politei de garantie: voi daca il schimbati mai des, nu-i bai dar costa. noi daca il schimbam mai rar, pierdem garantia.
Cipp
Daca un motor consuma 0.5L de ulei la 15.000 de km, atunci, prin completarile de rigoare, ajungi sa nu schimbi uleiul pe toata durata de viata a motorului! Si, Slava Domnului, sunt destule exemple in ziua de azi cand motoare noi consuma din constructie 1L de ulei la 5-6000 de km!
ozz86651
Aiurea, motorul arde uleiul, nu particulele de metal din el, deci alea se tot string acolo, plus ca mai sint si alte chestii cu calitatea uleiului (motorul nu arde numai partea veche din ulei ci si partea noua)... deci nu, completatul uleiului nu e deloc la fel cu schimbatul lui.

@f1: Totusi cifrele alea nu spun nimic. Cind uleiul e nou, are niste parametri da poate e ceva aici care face sa nu stea in parametrii aia asa mult ca in Europa. Poate o fi ceva in benzina, in aer, in apa sau dracu stie. Interesant e ca n-am gasit nicaieri informatii credibile despre subiect. A, si masinile in europa nu tin mai putin ca alea din america, mai ales in conditiile respective de trafic. Pe de alta parte multe din ele sint diesel, ori aia deja e alta treaba.
pista
CITAT(f1anatic @ Dec 2 2009, 02:48 PM) *
Eu unul nu vad asa mare diferenta intre valori, cu exceptia la Viscosity Index. Ba daca stai si judeci, Mobil 1 10w40 este mai viscos cind este cald (la 100C) decit celelalte...si cred ca vrei sa ramina viscos la temperaturile de operare din motor si nu sa se faca "apa" si sa curga ca untul incalzit.

O explicatie de inalt nivel tehnic si stiintific. Felicitari !

Atentie forumisti: aveti grija ca uleiul folosit in motor se poate face "apa" si curge ca untul incalzit. Aviz celor care folosesc altceva decat Mobil 1 10w40 !

P.S. pentru Legacy GT 2004 un singur tip de ulei motor recomandat apare la MOTUL: 8100 Eco-nergy 5W-30 .
f1anatic
QUOTE (pista @ Dec 2 2009, 02:17 PM) *
O explicatie de inalt nivel tehnic si stiintific. Felicitari !

Atentie forumisti: aveti grija ca uleiul folosit in motor se poate face "apa" si curge ca untul incalzit. Aviz celor care folosesc altceva decat Mobil 1 10w40 !

P.S. pentru Legacy GT 2004 un singur tip de ulei motor recomandat apare la MOTUL: 8100 Eco-nergy 5W-30 .


Uite un sfat. Da-ti cu Motul 8100 Eco-nergy 5W30 pe discurile de frina. Cu siguranta este o investitie pentru "Long Life" si buna pentru cel putin 2 ani.
Rebel
QUOTE (pista @ Dec 2 2009, 07:37 AM) *
E foarte clar ce zice acolo scris negru pe alb, nu am omis nimic. E asa de greu sa recunoasteti ca nu ati auzit pana acum ?


Pista, ai omis frazele care urmau celei depuse de tine. Textul pus de mine ulterior este exact din linkul tau. Verifica linkul te rog.
Personal nu am auzit ca cineva sa recomande schimbul de ulei la 30.000 si nici web-site-ul furnizat de tine spune acelasi lucru.
Inca o data, este o gaselnita de marketing, o declaratie care nu este neadavarata dar care face valuri printre cei ca tine determinandu-i sa ajunga la dispute de acest gen sau sa creada ca VW este mai altfel decat restul.
In ziua de astazi orice motor va merge 30.000 km cu ulei special, in conditii ideale de aer, umiditate, temperatura si rulat pana la maxim doi ani.

Tu vezi numai ce iti place nu si celelalte puncte in care VW are un disclaimer.
In fapt, VW spune "motoarele noastre merg pana la 30.000 km cu un schimb de ulei (cu alte cuvinte wow ce tari suntem) DAR in conditii ideale. Daca e praf, prea cald sau prea frig, urmati instructiunile conforme buletinului de garantie" Pfuh!
Si ti-a inchis gura. Mie mi se pare rusinos sa faci chestia asta, este o reclama fara noima pe care ar putea-o face oricine.

Am uitat sa va spun: In Canada cand este prea frig masinile se baga in priza (au o rezistenta care tine uleiul din baie cald peste noapte) ca sa te ajute la pornire. Marea majoritate a parcarilor exterioare au prize si masinile au rezistenta.
Si de multe ori nu o bagi in priza, uiti, sau unde parchezi nu e priza. Nu stiu cat de des le porniti voi la temperaturi joase dar aici avem zile in care sunt minus 30, minus 40 (au fost inregistrate si temperaturi de minus 50).
http://www.ec.gc.ca/doc/smc-msc/2008/s5_eng.html

Drept este sunt doar cateva zile pe an si nu de putine ori avem temperaturi la + in decembrie cand voi aveti -15. Dar sunt, deci uleiul ala trece prin niste conditii extreme. Oare este vreunul care l-ar schimba la 30.000 in aceste conditii? Eu am 9 km pana la serviciu si masina nici nu apuca sa se incalzeasca ca o opresc. Asta este una dintre conditiile prevazute ca fiind extreme pentru uleiul din motor.

James Kilowatt
La Fiat Punto intervalul de revizii e 30.000km de vreo 6-7 ani, de cand au lansat primum multijet. Intre timp, si Reno de ex tot la 30k au bagat reviziile. 30k sau un an, parca.

Probabil e si asta tot un calcul. Intr-un an doar un procentaj f mic de masini fac atat de multi km. Probabil isi asuma riscul ca unele sa mai crape. Masini cu motorul dus sunt o raritate. Daca argumentul cu reviziile rare asta vinde, mai bine vand 10 masini in plus si-si asuma unele sa mai crape, insa probabil statistica spune ca vor fi putine. Naiba stie ce-i in capul lor.

Personal prefer sa fac schimburile mai repede, economia e oricum marginala. Ca ma costa 60 sau 120€/an uleiul, e frectie. Ma costa anual vreo 1000€ taxele si asigurarile, vreo 1200€ gazu', mai pun inca ceva devaloziraza masinii, ce sa zic, la cat ma costa masina anual mai conteaza inca un schimb de ulei...

Plus ca schimbul mai devreme nu e neaparat o cheltuiala. Adica, sa zicem dai 50€/an in plus pt un schimb de ulei in plus (doua in loc de unul). In 5 ani, asta te costa 250€. Cand vinzi o masina intretinuta bine, cu carnet de service la zi si facturi de intretinere mai des decat scrie in carte, o vinzi sigur cu 250€ mai scump decat ai vinde-o fara. Eu daca am de ales intre o masina sh de 6000€ intretinuta la 20.000km sau 6250€ intretinuta la 10.000km (acelasi an si nr de km) as merge direct pe a doua.
pista
CITAT(f1anatic @ Dec 2 2009, 08:20 PM) *
Uite un sfat. Da-ti cu Motul 8100 Eco-nergy 5W30 pe discurile de frina. Cu siguranta este o investitie pentru "Long Life" si buna pentru cel putin 2 ani.

Iti multumesc pentru sfatul util, verific daca a ramas suficient ulei 8100 Eco-nergy 5W30 de la ultimul schimb de ulei sa aplic din abundenta pe discurile de frana. Banuiam ca trebuie sa ai peste 4.610 postari pe un forum ca sa fii mai bun decat specialistii de la MOTUL.

Rebel, daca nu esti de acord scrie la VW. Daca n-ai inteles bine din germana citeste in romana de la VW.
Te contrazici celor afirmate de VW pe care l-am citat si nu mie. E mica/mare diferenta.
CITAT(Rebel @ Dec 2 2009, 08:30 PM) *
In ziua de astazi orice motor va merge 30.000 km cu ulei special, in conditii ideale de aer, umiditate, temperatura si rulat pana la maxim doi ani.

Gresit, fiindca la motoarele mai vechi e chiar nerecomandat acest tip de ulei. Documenteaza-te.
Rebel
Pista, textul depus de mine este cel luat din germana (linkul pus de tine) si l-am tradus pentru tine ca sa intelegi. Nu mai face trimitere catre cel romanesc caci cel in germana mi-a fost indeajuns ca sa vad cu ce se mananca. Dar nu ma mai repet ca vad ca nu vrei sa pricepi.

Nu inteleg ce vrei sa zici in a doua propozitie pentru ca te exprimi incoerent; dar ma las si aici pagubas. Ma trimiti catre site-ul german. Eu zic sa te duci tu si sa recitesti, eventual tradu cu ceva si vezi ce zice. Nu luam o bucata de text asa cum ne place, de dragul combatului si il postam aici fara sa mentionam importantele specificatii ulterioare. E jenant.

Referitor la motoare am spus "in ziua de azi" deci ma refer la tehnologia de astazi nu la cea de ieri, implicit motoarele vechi ies din discutie. Nu stiu la ce tip de ulei faci referire, eu am folosit expresia germana de ulei "special" unde ulei special reprezinta un ulei anume a carui destinatie este mai particulara. Cred ca ai probleme de intelegere si o tot invarti in galeata fara nici un scop...

Si inca ceva ca sa terminam cu balareala asta de 30-50.000:
Intrucat conditiile ideale nu prea exista si exista particularitati specifice fiecarei piete in functie de trafic, clima, etc. nu poti schimba uleiul la 30.000km decat daca esti totala delasator si indiferent cu o masina.
vio
ce aveti mai cu motul ? e un ulei fff bun ... si asta 8100 eco-nergy 5w-30 il folosesc io ... pai pe langa mobil1 e mir ... nu mai clantzane motoru merge mai rotund ce vreti voi ....fanatic da-ti cu valvolina pe discuri wink.gif) ca sa fac asa o arogantza pac pac ...wink.gif) sau cu niste vaselina roshie cu aluminiu in ea wink.gif)
ozz86651
Iote ce zice wikipedia, in masura in care poti pune incredere. Cica o combinatie de manipulare de la astia care schimbe uleiuri (cel mai probabil adevarat, dar atunci de ce si unii producatori de masini au aceleasi recomandari desi e impotriva intereselor lor?) si "traditie".
Asta nu schimba faptul ca VW in USA n-am auzit sa recomdande schimbarea uleiului la jdemii de mile.


http://en.wikipedia.org/wiki/3,000_mile_myth

History

In the 1970s, typical cars took 10W-40 oil which was used for a duration of 2,000 mi or less. In the 1980s, 5W-30 oils were introduced to improve gas mileage and engine performance which was then used for a duration of 3,000 miles. A modern typical application would use 5W-20 viscosity oil or synthetic oils which are used for durations greater than 7,500 miles.

From the early 1980s most oil change shops have been recommending an oil change every 3,000 miles. During the following decades engine technology and oil technology have advanced [2] requiring fewer oil changes and allowing cars to go longer without having their oil changed. Despite these advances the 3,000 mile oil change continues to persist.
[edit] Reasons

This myth has continued to propagate due to the complexity existing in today's car industry. The diverse array of cars and oil types available make it hard for an average person to reliably know what to do.

In response to this car manufacturers include a manual with recommendations for how often the oil should be changed.[3][4] Often including recommendations based on driving conditions. Some models now come with a monitoring system that alerts the driver when the oil needs changing. Depending on driving conditions, these can extend change intervals to 10,000 or 15,000 miles. In case of diesel engines and manufacturer recommended long-life oil, the indicated change interval can be as long as 19,000 miles (BMW) or 30,000 miles (VW).
pista
La reprezentanta BMW din zona au confirmat schimbul de ulei la 30.000km sau 2 ani. Seful de service a zis ca majoritatea clientilor schimba intre 22.000 - 30.000km.

P.S. Un bidon de 5L MOTUL 8100 Eco-nergy 5W-30 la noi costa de la 70$ in sus. Cat e acest ulei la voi Ozz ?
f1anatic
Nu exista nici o diferenta practica intre anumite produse pe piata oferite de la diversii producatori. Este parerea mea, si numai a mea si nu un adevar absolut. Fie ca folosesti Motul, Eneos, Shell, Elf, Mobil , Castrol 1 a insista la modul pervers ca uleiul cutare e mai bun ca alalat tine de domeniul unsului cu ulei a discurilor de frina. Este parerea mea, si numai a mea, nu un adevar absolut.

Sa il vad eu pe acel European cumparator de masina la un pretz de 20-40% mai mare decit...in State spre exemplu care s-ar bucura ca trebuie sa schimbe uleiul la fiecare 3 luni. El se va bucura ca trebuie schimnbat doar la 1-2 ani; va strimba din nas auzind ca trebuie facuta operatia doar la Dealership pt ca se face cu descit si ritual religios si se schimba cu ulei sfintit dar va fi bucuros ca da pe la service doar o data pe an.

Mie, daca Subaru of America sau oricare producator al carei masini as conduce, mi-ar da dispensa unica semnata si televizata si cu o haita de avocati prezenta cum ca folosind un anumit tip de ulei, pot sa nu dau pe la service un interval de 4 ori mai lung; NU as face-o. La bani, diferenta intre 4 schimburi inutile de ulei sintetic prost pt americani (80 de dolari) si un schimb de ulei sfintit european iese la vreo 10 de dolari. Asta daca consideram pretul afisat de cienva mai sus. Un bidon de Motul aici costa cca 2-3 ori mai scump decit ala sintetic prost de la Mobil. Nu stiu cit costa manopera la dealer acolo si un filtru; dar banuiesc ca peste cei 20 de dolari pe care i-as da eu pe 4 filtre de ulei, de la dealer. Iar eu consider ca pot acorda 2 ore pe an grija masinii sa imi schimb uleiul (30 min/schimb) ca nu e arta si nici inginerie avansata. Iar daca te duci la un mecanic, iti va lua in jur de 10 dolari in manopera (tu venind cu uleiul/filtrul tau). Consider - si este parerea mea, nu un adevar absolut - ca intre a avea 4 schimburi de ulei in 15,000 de mile (24,000 km) cit se face tipic pe an aici si a avea un singur schimb de ulei pe an - iesind la fel sau approx. la fel la bani - masina (mea) este mai bine intretinuta. Si daca nu sinteti de acord cu parerea mea, puteti sa va dati cu ulei Motul pe discurile de frina. Pentru ca este doar parerea mea, nu un adevar absolut, si actionez in consecinta. Si ca sa generalizez, consider ca masinile care au schimb de ulei mai des facut, cum se intimpla aici in State, sint mai bine intretinute and that is that.

Nu mai zic ca o metoda sigura de a iti neglija masina este sa stii ca trebuie sa mai schimbi uleiul de abia la anul; si nu mai verifici si tu nivelul; culoarea; daca miroase a ars etc. E mult mai convenabil sa faci appointment si sa o ridici dupa un ceas decit sa te implici; eventual sa te si murdaresti schimbindu-l. Nu ? Fiecare dintre noi este Domn si preferam sa il platim pe altul pt job-urile murdare. Uleiul in transmisie l-a schimbat careva ? A vazut careva cit metal este in ulei ? La 27,000 de mile umpleam un paharel de tuica cu mizga argintie din transmisie. Este suficient sa vezi o singura data cita mizerie (si metal) este in uleiul din transmisie, lipit de "dopul" magnetic sau de tavita (daca ai automatica) ca sa iti schimbi parerea despre intervalul de service. Oh stai...Health and Safety Regulations nu permit clientilor sa stea linga masina cind se lucreaza la ea dar again, depinde ori unde te duci ori daca faci singur :-). Sau cel mai corect, faci appointment la dealer dupa 4 ani de folosinta...si te plimbi prin showroom. La pariu ca or sa sara unii cu gura, nu dam nume, dar de cunostiintele lor tehnice m-am lamurit de multa vreme. Nu de ieri de azi, sau de saptamina trecuta ci circa un an.

Nu sugerez sa faceti ca mine si nici ce uleiuri sa folositi. Fiecare sa isi intretina masina cum vrea si cum crede de cuviinta si unde se crede mai bine servit si in conditiile impuse de modul de condus/trafiic/locul unde traieste/etc. Iar cind Trojan va inventa prezervative "Long Life" si "Extended Performance" sau "Eco-Nergy" care sa nu mai utilizeze vaste resurse de latex natural si care se pot refolosi de 3-4 ori, sint convins ca se va discuta meritele lubricarii si a uzurii si/sau a altor posibile probleme pe forumul cu Patratele Rosii. Nu rideti...lentilele de contact - alt produs foarte "personal" - sint de multe feluri...si disposable/daily si "extended"; la fel ca uleiurile de masina.

Mircea104901
eu recomand sa luati bucatzelele de pilitura, niste super glue si sa le lipiti strasnic de motor, la loc. asa o sa tina mai mult.
si cu sfatul incredibil al d-lui f1 de a da cu ulei pe discuri veti avea masinile pregatite de iarna. recomand si ungerea scaunului cu putin ulei (adica turnat pe sezut) sa-l frageziti. si pentru a proteja transmisia, ungerea cu vaselina a manetei schimbatorului de viteza. daca vreti sa aveti si directia protejata, dati un smac si pe volan.
James Kilowatt
Din pacate eu nu stiu nici un mecanic unde sa ma duc cu uleiul si filtrul meu, si sa-i dau 10€ (sau 20, nu m-ar deranja) si sa faca schimbul confused.gif Doar nu-s prosti sa munceasca pt 10 sau 20€. E mult mai usor sa-i castige din vanzarea produselor cu 100% adaos.
E posibil sa mai existe vre-un turc sau polonez pe undeva sa faca asta, insa sunt bine ascunsi, tre' sa ai pile sa ajungi la ei.
Rebel
Am BMW-uri de mult timp si am trecut prin multe "recomandari" service.
Cand BMW nu avea programul de intretinere gratuita pentru 4 yrears/80.000 Free Maintenance, uleiul trebuia schimbat LA 10.000-15.000KM. Eu il schimbam pe la 5000-max.7500km.
Dupa ce au venit la programul de intretinere moca, ti se sugereaza sa il schimbi la 25.000km (Canada).
In afara merketingului si promulgarii imaginii ("wow, la BMW se schimba mai rara decat la multi altii") banuiesc BMW nu va face foarte multi bani daca schimba uleiul prea des.

Dupa ce am luat ultimul BMW m-am dus la 5000 sa schimb uleiul. Tipul de la service m-a privit cu un zambet superior si mi-a spus ca nu trebuie sa il schimb. La insistentele mele a fost de acord sa mi-l schimbe dar contra cost intrucat este dorinta mea, intrucat manualul de intretinere si buletinele lor service stipuleaza cu totul alt interval. Si am platit. Nu este o avere iar asta este extrem de important cand tii la masina si ai planuri sa o tii; desi nu sunt genul sa fac vant masinii dupa 2 ani au fost cazuri cand am zis ca o tin si am vandut-o. Schimbul de ulei este vital pentru viata motorului iar eu nu ma scumpesc la tarate. La Jaguar de exemplu, comand special filtre din Germania desi ei au altele care sunt compatibile dar nu ma intereseaza pentru cativa dolari in plus.

In concluzie, am vorbit cu managerul de la BMW si l-am intrebat cum si de ce. Uleiul pus de BMW pentru un atare schimb este intr-adevar unul special, facut sa lucreze mai mult decat cele de pe piata ce au o durata de 10.000-15.000 km.
Uleiul ar merge pentru mai multi km dar schimbul este limitat la acest numar datorita conditiilor grele de lucru. Se schimba la maxim un an indiferent de numarul de km. Cat timp BMW-ul este in garantie si totul este platit de catre BMW, numai ulei special de origine BMW va fi folosit in masinile lor. Dupa spusele lui, daca masina o tii 3 ani si apoi ii faci vant nu mai conteaza. Daca vrei sa o pastrezi si vrei sa fie in conditii top-notch, ar fi indicat ca uleiul sa fie schimbat la max. 10.000km sau max. un an (whichever occurs first) mai ales daca masina lucreaza in conditii severe.

Sper ca urmatoarele concluzii sa lamureasca marea majoritate.

Se pare ca marile dispute pleaca de la o confuzie: ce inseamna conditii normale si ce inseamna conditii severe?

Conditiile ideale sau normale de condus sunt:
- calatorii mai lungi de 15 km
- temperaturi moderate
- mediu cu aer curat
- incarcatura masinii nu peste medie
- motorul a atins temperatura perfecta si ruleaza o buna bucata de timp la aceasta temperatura fara a fi oprit

Conditiile severe sunt:
- calatorii mai scurte de 15 km
- temperaturi ridicate sau temperaturi joase
- mediu imbacsit de praf sau alte noxe
- masina este incarcata peste medie sau la maxim
- condus in trafic cu opriri si plecarei repetate, ori bara la bara
- porniri si opriri dese ale motorului
- motorul nu este rulat indeajuns timp si la o anumita turatie care sa ii permita sa atinga temperatura optima si sa aiba cicluri perfecte de functionare.

Imaginati-va ce se intampla cand aveti un cumul din aceste conditii (ex. incarcata, plus frig, plus distanta scurta).
Ce se intampla?
Cand pornim motorul si parcurgem o mica distanta dupa care il oprim, motorul nu apuca sa atinga temperatura optima ceea ce rezulta in faptul ca, condensul rezultat din diferentele de temperatura nu este eliminat. fenomenul este mai accentuat la temperaturi joase, mai ales iarna. Acest condens format in interior se acumuleaza si formeaza un fel de pasta cleioasa care se depune in timp pe peretii canalelor pe unde uleiul circula, obstructionand in timp buna circulatie a acestuia.
Filtrul de aer, filtrul de carburant si bujiile au si ele o foarte mare influenta in contaminarea uleiului cu reziduuri de la praf la mici particule de metal, arsuri sau alte mizerii. In alte cuvinte poti schimba uleiul des dar daca nu schimbi si filtrul de aer atunci cand trebuie (indicatiile producatorului se refera la conditii normale de lucru respectiv drum cu aer curat nu praf si mizerii), sau nu schimbi filtrul de carburant cand este nevoie, tot nu ai realizat mare lucru.

Acum carburantul:
Unii pun benzina cea mai proasta, altii pun benzina de top. Unii folosesc "o data la" un flacon de curatire a rezervorului (aditiv care contribuie la eliminarea condesnului din rezervor), iar din pacate altii nu. Unii pun o benzina gen Shell V power care contribuie la mentinerea performantelor motorului, altii nu. Eu personal pun the best gasoline iarna (ma ajuta la pornire si mentine motorul la parametrii buni) pluns un flacon de aditiv la fiecare plin.
Atunci cand masina este incarcata sau afara este frig utilizam mai mult carburnat deci masina arde mai multa benzina. Cum influenteaza asta uleiul? Pai, acest exces de benzina poate rezulta in carburant nears ce reuseste sa treaca de inlelele pistoanelor ajungand un ulei. Cred ca este evident ce rezulta de aici.

De asemenea se sustine in mod gresit ca uleiul ar trebui schimbat cand atinge numarul respectiv de km.
O masina care functioneaza in regim de lucru "bara la bara" lucreaza in fapt mai rau decat una care parcurge aceeasi km la drum lung. Sta in trafic la ralenti, ventilatorul lucreaza de "n" ori mai mult decat o masina in miscare intrucat nu exista aer care sa intre in compartimentul motor si care sa contribuie la racire, aerul pe care il "respira" motorul este poluat de masina din fata si de cele din jur, regimul de lucru al pistoanelor si al tuturor elementelor nu este relativ constant lucrand invariabil.
Prin urmare subscriu punctelor de vedere care considera ca numarul de rotatii efectuate de catre motor ar fi o mai buna masura de determinare a calitatii uleiului.

Si atunci cum ne ferim de toate acestea?
Simplu: schimbi uleiul la 5000 maxim 10.000 km in functie de calitatea lui si de modul in care ai parcurs acesti km.
Uleiul este sistemul sanguin al masinii deci nu va scumpiti la tarate.

Si nu uitati sa "ii dati in gura" si sa duceti motoarele "la rosu" macar o data pe luna pentru acurata toata calamina si reziduurile depuse pentru a pastra motorul la parametrii cat mai optimi.
Legionaru'
QUOTE (Rebel @ Dec 3 2009, 08:05 PM) *
Cand BMW nu avea programul de intretinere gratuita pentru 4 yrears/80.000 Free Maintenance, uleiul trebuia schimbat LA 10.000-15.000KM. Eu il schimbam pe la 5000-max.7500km.
Dupa ce au venit la programul de intretinere moca, ti se sugereaza sa il schimbi la 25.000km (Canada).


Acelasi lucru s-a intamplat si la Toyota.
Au venit in Romania cu schimb de ulei la 7500km.
Au bag o promotie la Corolla cu intretinere gratuita si au marit intrevalul la 15000km.

Eu continui sa schimb uleiul la 7500km si nu regret ca dau in plus pe an 250 lei.
ozz86651
QUOTE
P.S. Un bidon de 5L MOTUL 8100 Eco-nergy 5W-30 la noi costa de la 70$ in sus. Cat e acest ulei la voi Ozz ?


Nu stiu ca nu am vazut Motul pe aici. Ce stiu e ca am cumparat un bidon de 5qt (care e aproape 5L) de Mobil 1 acu 3 sapatamini cu 18$ la un walmart oarecare (+10% ca-n California sint taxe mari). Aveau si Castrol (nu stiu care dar evident sintetic) pe la 20$. Mai erau si altele, Penzoil, Valvoline etc toate in banii astia, pina in 25$ pe bidon. Dac ale iei in bidoane mici e mai scump, se duce spre 30$, si unele specificatii nu le au decit in bidoane mici
Sint uleiuri si la 10$/l sau peste dar nu sint astea mainstream, ci alea de firme mai obscure genul Amsoil, Royal Purple... nu stiu preturile dar F1 stie astea mai bine cred. Eu folosesc Mobil 1, data viitoare cred ca schimb pe Castrol.

Mi-am verificat ieri cit mai am viata la ulei... am facut 3500 de mile si "senzorul" (de fapt e un caluculator) zice ca mai am 50% din viata uleiului, deci in conditii de multa autostrada cu viteza de 130km/h si drumuri lungi si fara prea mult mers in oras (si oricum oras nu ca in Romania), temperatura blinda, Honda zice sa schimb uleiul cam la 6-7000 de mile, adica 10,000km. Sint sigur ca Honda nu-i mina in mina cu producatorii de ulei, dar nici 3000 de mile nu e.

QUOTE
Din pacate eu nu stiu nici un mecanic unde sa ma duc cu uleiul si filtrul meu, si sa-i dau 10€ (sau 20, nu m-ar deranja) si sa faca schimbul confused.gif Doar nu-s prosti sa munceasca pt 10 sau 20€.


Aici e vreo 20$ schimbul cu tot cu materiale (in general), dar materiale de rahat evident. Daca le aduci pe ale tale probabil ca nu-ti face nici un discount, sau poate 1-2$. N-am incercat vreodata, dar asa as vrea sa fac data viitoare. Cunosc vag un grec care are o benzinarie din asta cu un service de operatiuni mai mici, nu cred sa se opuna.
ozz86651

Am un prieten care a schimbat la un BMW uleiul la fiecare 10,000 de mile cum spune BMW si l-a dat la 300,00km fara probleme de motor, probabil ca mai tine macar 100,000. Dar: 80% autostrada, si la sfirsit masina minca lejer un bidon de ulei (1L) intre schimburi.
In concluzie eu cred ca intervalul de 5000km e exagerat pentru masini normale (excludem turbo sau tuning) dar nici nu m-as risca peste 10,000km.
pmhoria
Ce nu imi e mie clar din discutia asta ... de unde vine diferenta asta mare de pret la ulei intre Eu si Us/Canada. Ne poate lamuri careva?
Adica si eu as vrea sa iau bidonul de 5 litrii de "oloi" cu 20 USD .. l-as schimba intr-o veselie. Dar la noi o revizie cu schimb de ulei +filtru ajunge la 100Euro intr-o reprezentanta. La unele e si mai mult.
Stiu ca pot merge si la un atelier de unde sa iau uleiul si ei sa-mi faca schimbul pt o suma mai mica (dar nu cred ca as ajunge mult sub 300 lei noi) dar pt moment masina noua..depind de ei .. sad.gif Cu toate astea de la 20 USD pana la sumele de la noi e o diferenta si nu pot intelege de unde vine.


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.