Salut Mircea, nu stiu daca mai tii minte, dar eu aveam la Madaras deja instalat GPL. Am peste 30.000 de km facuti deja. M-am documentat foarte mult si am auzit tot felul de basme si legende despre impactul negativ al GPL-ului asupra motorului, dar inginerii de la montaj si de la service mi-au inlaturat toate dubiile. Masina se comporta exemplar si pe gaz si pe benzina si sincer, nu simt nicio diferenta in mersul masinii cand comuta (automat sau manual) cu exceptia momentului cand accelerez mai brutal si gazul e pe terminate in rezervor si atunci comuta automat pe benzina si se simte un mic zvic, dar nu e derenajant pt ca deja masina are turatia peste 3000, deci am cuplu de plecare si pe benzina.
Sunt foarte multe firme care monteaza, eu am preferat sa merg la Bucuresti direct la un importator, cu planificare, si au lucrat de dimineatra pana la pranz: montaj, iesire in proba cam 20 km, calibrat, testat si gata. Cost total 3000 lei. Intalatie Tomasseto cu stag 200, rezervor toroidal 52 l parca, se alimenteaza cu 42 l. Revizia se face la 1500 km (eu le-am potrivit asa incat sa le fac pe ambele cam in acceasi saptamana sau luna).
Ratiunea: autonomia crescuta si economia la drumuri lungi in strainatate tinand cont ca pretul la LPG este la jumatate fata de benzina ~ o medie de 0,6 euro/l. Am avut un drum pana la Milano si retur si am alimentat doar cu LPG, avand doar maxim 25,30 l benzina. Nu mai tin minte daca am facut calculul corect, dar cam in 25.000-30.000 km se amortizeaza investitia.
Apare o problema la stilul de condus. La mers relaxat, max.3000-3500 ture si 100 km/h am avut consum de ~9l, dar peste 120km/h incepe sa cresca simtitor, pe autostrada max. 160-180 km/h si 11-12 l.
Ca o medie in tara, cu un plin merg maxim 400 km, ca nu poti sa mergi doar cu 100km/h, deci cam 10,5 l.
Mai conteaza si calitatea gazului, nu trebuie alimentat de la orice statie, mai ales astea no name.
Am avut doar o singura problema care a aparut in primii 2000 km, s-au aprins martorii in bord de cruise si engine, am pus-o la service pe calculator, concluzia - amestec carburant saracit; resetata eroarea si evitata statia respectiva. Asta a fost singura problema in cei peste 30000 km.
Nu stiu daca am oferit informatii relevante, dar daca ai intebari mai concrete, poate te pot ajuta, chiar si cu poze.
QUOTE (pista @ Aug 31 2009, 09:11 PM)
Tomasetto Stag 300+ porneste cu benzina dupa care cupleaza automat pe GPL(cand toroidul nu e gol) ? Sau trebuie sa schimbi tu manual ?
Masina totdeauna porneste pe benzina si cand calculatorul de la GPL constata ca temperatura lichidului de racire atinge 35 de grade comuta automat pe gaz. Cand rezervorul este gol ai un led pe mini panoul de comanda din cabina care clipeste intermitent, situatie in care nu va mai comuta pentru ca nu are de ce. Practic trebuie urmarit doar un singur lucru - sa ai permanent macar 10 l benzina in rezervor. Cand se termina gazul (are 4 leduri care se sting progresiv) se aude un semnal sonor dupa care trece automat pe benzina.
Nu am reusit sa modific postul anterior.