Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Subaru & GPL: compatibilitate, avantaje & dezavantaje
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3
Mircea104901
Data fiind autonomia redusa (~450-500km cu un plin) ma bate gandul sa montez o instalatie suplimentara de GPL.
Daca are cineva montata, as vrea sa stiu ce impact negativ are, dar si ce beneficii. Merita montata? Cum se comporta?
pista
Cu OBK am autonomie de ~500-650km cu un plin, in GPL eu vad modalitatea de a economisi.
Eu am dorit sa montez, cred ca mai am ofertele din Germania. Preturile cu montaj erau intre 2.200 - 2.700 Euro. Dupa calculele mele investitia se amortiza dupa 100.000km. In cazul tau Mircea probabil s-ar amortiza mai rapid.
Am un prieten cu un Forester pe GPL (sistemul Ecomatic) adus din Germania. El e foarte multumit cu costurile scazute de exploatare. Ce sa mai intreb de la el ?


Ultimele generatii de motoare 2.0 si 2.5 aspirate au fost proiectate si pentru functionare pe GPL. Cu gaz pierderea de putere e sub 3% fata de benzina, practic insesizabila.

Impact negativ:
- costul instalatiei
- un drum in strainatate daca nu ai curajul sa montezi la noi
- portbagaj micsorat (de ex.rezervorul toroidal intra in locul rotii de rezerva)
- la ITP verificare suplimentara a instalatiei de gaz

Beneficii:
- combustibil mai ieftin
- autonomie crescuta (dar in acest caz folosind si benzina nu mai economisesti atat )
- folosind GPL devii mai "verde" (protejezi mediul)
Mircea104901
QUOTE (pista @ Aug 31 2009, 07:56 AM) *
Cu OBK am autonomie de ~500-650km cu un plin) in GPL eu vad modalitatea de a economisi.
Eu am dorit sa montez, cred ca mai am cele trei oferte din Germania. Preturile cu montaj erau intre 2.200 - 2.700 Euro. Dupa calculele mele investitia se amortiza dupa 100.000km. In cazul tau Mircea probabil s-ar amortiza mai rapid.


Peste 2.000 Euro? Ce instalatie?
Eu am primit o oferta cu reducere de aprox 200eur pentru Tomasetto Stag 300+ (model nou, injectie secventiala, ceva update la modelul 300) la aprox. 2600 ron. Cunoaste cineva modelul?
Sunt asa mari diferentele constructive intre instalatii, ca de pret vad ca este confused.gif
pista
Numai manopera se ridica la vreo 700 Euro la un service Subaru in Germania. (dureaza cca. o zi montarea)
Instalatia originala Ecomatic cu care vin Subarurile echipate in Germania costa aproape 2.000Euro. In Germania multe benzinare se vand cu GPL montat unde statul preia costul instalatiei de gaz ! Mai multe informatii gasesti pe http://www.subaru.de/kundenservice/autogas.html
Eu am avut si o oferta cu o instalatie italiana mai ieftina...A fost acum vreo 2 ani. Daca doresti pot cauta.

P.S. cateva informatii si un calculator (e in germana)
http://www.subaru-ecomatic.de/index2.php
Mircea104901
Merci de informatii smile.gif
Vazand ce e prin Germania cu ecomaticul, nu mai stau pe ganduri.
O sa o montez si o sa va spun cum se comporta smile.gif Mai ales ca am gasit un toroid de 57l deci aproximativ 400km autonomie in plus smile.gif (se umple 80-85% for safety). Si se pare si cu cheltuiala mica, pt ca gazul am inteles ca e vreo 1,8 lei/l; deci sper sa o amortizez in cateva luni.
kroko
Sunt multe tari in Eu unde foarte multe masini ( inclusiv subaru ) merg cu GPL. Daca instalatia e buna si corect instalata, poate fi o super chestie thumbsup.gif
pista
Cu placere. smile.gif
Tomasetto Stag 300+ porneste cu benzina dupa care cupleaza automat pe GPL(cand toroidul nu e gol) ? Sau trebuie sa schimbi tu manual ?

P.S. inseamna ca mai pastrezi un timp masina ? rolleyes.gif
subidriver
Salut Mircea, nu stiu daca mai tii minte, dar eu aveam la Madaras deja instalat GPL. Am peste 30.000 de km facuti deja. M-am documentat foarte mult si am auzit tot felul de basme si legende despre impactul negativ al GPL-ului asupra motorului, dar inginerii de la montaj si de la service mi-au inlaturat toate dubiile. Masina se comporta exemplar si pe gaz si pe benzina si sincer, nu simt nicio diferenta in mersul masinii cand comuta (automat sau manual) cu exceptia momentului cand accelerez mai brutal si gazul e pe terminate in rezervor si atunci comuta automat pe benzina si se simte un mic zvic, dar nu e derenajant pt ca deja masina are turatia peste 3000, deci am cuplu de plecare si pe benzina.
Sunt foarte multe firme care monteaza, eu am preferat sa merg la Bucuresti direct la un importator, cu planificare, si au lucrat de dimineatra pana la pranz: montaj, iesire in proba cam 20 km, calibrat, testat si gata. Cost total 3000 lei. Intalatie Tomasseto cu stag 200, rezervor toroidal 52 l parca, se alimenteaza cu 42 l. Revizia se face la 1500 km (eu le-am potrivit asa incat sa le fac pe ambele cam in acceasi saptamana sau luna).
Ratiunea: autonomia crescuta si economia la drumuri lungi in strainatate tinand cont ca pretul la LPG este la jumatate fata de benzina ~ o medie de 0,6 euro/l. Am avut un drum pana la Milano si retur si am alimentat doar cu LPG, avand doar maxim 25,30 l benzina. Nu mai tin minte daca am facut calculul corect, dar cam in 25.000-30.000 km se amortizeaza investitia.
Apare o problema la stilul de condus. La mers relaxat, max.3000-3500 ture si 100 km/h am avut consum de ~9l, dar peste 120km/h incepe sa cresca simtitor, pe autostrada max. 160-180 km/h si 11-12 l.
Ca o medie in tara, cu un plin merg maxim 400 km, ca nu poti sa mergi doar cu 100km/h, deci cam 10,5 l.
Mai conteaza si calitatea gazului, nu trebuie alimentat de la orice statie, mai ales astea no name.
Am avut doar o singura problema care a aparut in primii 2000 km, s-au aprins martorii in bord de cruise si engine, am pus-o la service pe calculator, concluzia - amestec carburant saracit; resetata eroarea si evitata statia respectiva. Asta a fost singura problema in cei peste 30000 km.
Nu stiu daca am oferit informatii relevante, dar daca ai intebari mai concrete, poate te pot ajuta, chiar si cu poze.

QUOTE (pista @ Aug 31 2009, 09:11 PM) *
Tomasetto Stag 300+ porneste cu benzina dupa care cupleaza automat pe GPL(cand toroidul nu e gol) ? Sau trebuie sa schimbi tu manual ?

Masina totdeauna porneste pe benzina si cand calculatorul de la GPL constata ca temperatura lichidului de racire atinge 35 de grade comuta automat pe gaz. Cand rezervorul este gol ai un led pe mini panoul de comanda din cabina care clipeste intermitent, situatie in care nu va mai comuta pentru ca nu are de ce. Practic trebuie urmarit doar un singur lucru - sa ai permanent macar 10 l benzina in rezervor. Cand se termina gazul (are 4 leduri care se sting progresiv) se aude un semnal sonor dupa care trece automat pe benzina.

Nu am reusit sa modific postul anterior.
Mircea104901
Merci de informatii smile.gif
Mi-am facut programarea deja. drive.gif

QUOTE (pista @ Aug 31 2009, 05:11 PM) *
P.S. inseamna ca mai pastrezi un timp masina ? rolleyes.gif

rolleyes.gif
Da, o mai tin. Mai ales ca finantele au alta directie acum decat schimbatul masinii. Per ansamblu, cu bune (multe) si rele(foarte putine), sunt foarte multumit. Se incadreaza in ce vreau eu de la o masina, cel putin pana acum biggrin.gif. Daca se va comporta la fel (ma refer la fiabilitate) pana cand ma voi gandi sa o schimb, prima marca unde voi cauta va fi tot Subaru.

Ca si gen (suv,sedan,etc), cand vom avea multe autostrazi (sper sa nu fiu pensionar atunci teehee.gif ) voi trece la sedan. Pana atunci raman pe SUV.
pista
Ce se intampla cu garantia si conditiile CASCO ?
Va rog sa-mi trimiteti pe PM adresa de service unde ai facut/vei face montajul. Va multumesc. smile.gif
subidriver
Eu am facut montajul aici pentru ca inginerul avea 2 echipe cu care lucra simultan si a a facut lucrarea in cateva ore. Service-ul l-am facut in Brasov (unde se poate face si montaj de altfel, fiind un fel de dealer al celor din Bucuresti) inginerul e super priceput, dar lucreaza singur si montajul/configurarea/setarea dureaza cam 2 zile.
Service-ul in sine consta in verificarea parametrilor instalatiei pe laptop si curatarea sau schimbarea filtrelor de gaz. Ca si cost cam 50-100 lei.
Garantia la masina probabil ca e afectata, oricum au trecut cei 3 ani. Garantia instalatiei este de 2 ani parca cu conditia sa se faca reviziile la timp (la 15.000 sau o data pe an - exact ca si la masina in sine).
Eu inca am leasing, mi s-a spus sa faca o cerere ca sa pot pune instalatia, intr-o saptamana am primit acceptul si cartea de identitate a masinii in original, am facut montajul, apoi la RAR autentificare si adaugire in carte. Le-am zis si celor de la casco ca fac modificari la masina, dar nu au stiut sa-mi dea un raspuns clar, au spus ceva de genul ca ar trebui modificata polita pt a crescut valoarea masinii, dar pana la urma nu au mai facut nimic - cred ca nu stiau nici ei prea bine ce sa faca.
Pt. Pista - Adresa si numele firmei/inginerului de la BV nu le cunosc, dar atasez o harta unde am marcat zona - la intrarea in BV dinspre Sf.Gheorghe, la primul semafor faci stanga.

L.E. Nu montati la cei care nu au vazut un motor Subaru in viata lor.
pista
Iti multumesc pentru informatii. arigato.gif

P.S. astept oferta de pret de la ei pt. OBK
Mircea104901
QUOTE (pista @ Sep 1 2009, 05:36 PM) *
Iti multumesc pentru informatii. arigato.gif

P.S. astept oferta de pret de la ei pt. OBK


Eu am facut programarea la http://www.ecokraftbest.ro
Baietii au mai montat pe Subaru smile.gif
subidriver
Fiindca vad ca sunt deja cel putin 2 interesati thumbsup.gif postez tot aici.
Imi aduc aminte ca inginerul m-a intrebat ceva legat de conductele prin care sa treaca gpl-ul de la rezervor la filtre si apoi la rampele de injectie, adica ar fi unele cu diamentrul normal/uzual folosite la Logan si la cei care vor sa aiba un consum similar cu al benzinei, dar mi-a recomandat ca pentru Subaru (fiindca se duce bine in turatii mari) sa folosesc unele cu diametrul un pic mai mare - ajuta motorul sa-si traga gpl cat ii trebuie fara sa dea impresie ca merge gatuit si cica ar fi bine si pt iernile mai geroase. Am optat pt cele mai mari un pic, tocmai pt a nu avea probleme mai tarziu, sa nu fie mai lenesa sau sa nu faca fata la frigul din Harghita.
Rezultatele s-au vazut: iarna daca bruscam pedala nu comuta automat pe benzina (cu exceptia momentului cand motorul nu era suficient de cald), iar la revizie am setat ca admisia de gpl sa se faca pana la 7000 ture (la montaj au setat la 6000).
Mircea104901
In vest se face propaganda pt. GPL de multi ani: Click to view attachment

Am fost si am montat instalatia. Computerul este un STAG 300 plus. Rezervorul un toroid de 57l in care intra cam 50l gaz. Inca n-am apucat sa calculez consumul, dar:
-trecerea benzina/gpl si invers este instantanee (nu se simte nimic). Totul este gestionat electronic si automat;
-diferente intre mersul pe benzina si gpl: relanti+mers normal -> nici una; mers sportiv -> parca e ceva mai vioaie pe benzina (mi se pare ca urca mai usor in ture), dar diferenta e infima; singura diferenta notabila cand mergi sportiv se simte cand iei piciorul brusc de pe acceleratie cand e turata: pe gpl zvacneste(frana de motor mai violenta) pe cand pe benzina turatiile se reduc mai lin. Cam atat.

Despre atelier: profesionisti. Au lucrat curat, rapid si fara sa stea pe ganduri (- aia oare cum vine, asta e asa sau asa?). Se vedea ca au experienta. Montajul a durat cam 7h. Eu ii recomand pentru cine intereseaza. Prima revizie la instalatie se face dupa 1 luna, urmand ca celelalte revizii sa le fac din 6 in 6 luni.
Mircea104901
Am fost si am bagat gaz smile.gif 25l la 190km parcursi. Deci cam 13% in conditii de mers in care pe benzina ar fi consumat cam 12% (teste, deh, trebuia sa vad cum se tureaza teehee.gif )

Din cate am mai citit, conteaza si calitatea gpl-ului. Prima alimentare am facut-o de la BuromGas. Partea proasta e ca nu prea stiu statii gpl prin Ardeal. In Cluj am gasit una la un partener Rompetrol (varianta Zorilor-Manastur, de la care am bagat) si una Lukoil (la iesire din Cluj spre Turda). Daca mai stiti statii cu gpl bun, v-as ruga sa mi le spuneti thumbsup.gif
subidriver
Sigur ai la intrare in Cluj dinspre Turda un OMV - de calitate. Poti sa arunci un ochi si aici, dar sigur nu este actualizat si nu ma refer la preturi ci la locatii.
Din experienta de pana acuma cel mai bun a fost de la Lukoil, Rompetrol, Omv si Butan GAz. Stiu ca are si Petrom, dar nu am apucat sa pun nici odata.
Conteaza ce scrie pe tankul din benzinarie, nu a cui este benzinaria, pt ca ai sa vezi particulari care au tank de la Rompetrol sau ButanGaz, iar cand alimentezi sa te uiti la manometrul de presiune a gazului ce intra in masina, sa fie intre 8 si 10.
bakero
Mda...eu sunt putin sceptic cu privire la GPL...e o varianta interesanta de a economisii dar nu cred ca as monta asa ceva pe subaru.Nu-mi inspira incredere ,daca mai imi ia si din portbagajul si asa destul de mic ma darama.
Iar de poluare sincer,nu-mi pasa,si detest trend-ul eco,si trebuie sa recunoasteti ca nici voua nu va pasa asa tare de poluare biggrin.gif dar eco=trendy....
hai ca am deviat.deci,in concluzie,vreau sa vad si eu cam cum arata portbajul unui forester 2.0 cu GPL montat.am si eu o curiozitate.daca se poate,un foto mic wink.gif
kroko
Si nu "pute" in masina ca in taxiurile care merg cu GPL ? Ca doar butelia e linga tine....
Mircea104901
O sa pun maine niste poze. Rezervorul intra exact in locul rotii de rezerva, asa ca portbagajul e exact ca si fara GPL, minus roata de rezerva (oricum sunt masini in fabrica cu kit de reparatie, fara roata de rezerva). Si de mirosit nu miroase, pt ca aia ar insemna instalatie cu scurgeri, ceea ce nu mi-as permite. Oricum o sa pun maine niste poze sa vedeti ca nu are cum sa intre miros la cum e facuta (are un capac cu garnitura peste conexiunile dintre rezervor si conducte).
Pana acum doar aspecte pozitive, motorul raspunde ceva mai bine decat pe benzina la turatii joase (si nu are sughiturile pe care le are cand e benzina mai slaba -mi se pare mai constant in functionare). Nu am apucat sa schimb bujiile smile.gif .
Mircea104901
smile.gif n-am apucat sa fac poze, dar vad ca le-au pus cei de la atelier:
http://www.ecokraftbest.ro/index.php?s=11&...step=1&pg=7

Link-ul nu ramane complet si duce pe prima pagina, asa ca am salvat pozele:
Click to view attachment

Click to view attachment

Click to view attachment

Click to view attachment
subidriver
Ce-o fi asa periculos si rusinos sa ai Subaru pe gpl?! Faptul ca de vreo 3,4 ani incoace dealerii din Anglia, Italia, Germania si poate or mai fi si altii vand masinile de noi cu instalatie lpg (bifuel, ecomatic), iar modelele 2,5 turbo au cam disparut, cu exceptia lui wrx si sti, nu ar trebui sa ne ofere niste raspunsuri? Ba mai mult, chiar si cei care au motoare turbo au facut conversia - e plin pe la italieni si nemti. Conteaza foarte mult in vestul Europei sa poti face economie la banii din buzunar si sa fii mai putin poluant, aspect care se vede si la taxele aplicate (Londra si, daca nu ma insel, Milano si chiar Atena).
In Romania si SE Europei Forester XT se vinde lejer in continuare, este o masina exceptionala, dar ... exista si alte variante, pentru toate mofturile si buzunarele.
Puteti arunca un ochi si in germania, italia, anglia.
hdi
In Italia cred ca mai mult de jumatate din masinile Subaru pe benzina (Legacy/OBK, Forester) se vand bi-fuel: benzina/GPL. Nu e nimic rusinos sa-ti cheltui mai cu atentie banii din buzunar si doar la noi poti sa vezi parcate la scara blocului de garsoniere supermasini turbo cu 300cp sub capota. Au si ei asa ceva insa in general le parcheza in garajul de langa vila.
Si de aici poti intelege gradul de civilizatie al unei natiuni. Nemtii cumpara Logan in draci iar noi mai-mai ca vomitam de scarba cand auzim de el.

LE: apropos de poze: nu inteleg eu ce e acolo insa se vede ca este lucrat ingrijit.
Mircea104901
Sa explic pozele:
- In prima, se vede mufa de alimentare GPL. Am preferat sa o puna langa cea de benzina, sa nu gauresc spoilerul sau aripa, si sa fie un pic protejata.
- In a doua este rezervorul de GPL in locul rotii de rezerva. Pe centrul rezervorului este capacul cu garnitura (despre care spuneam mai sus), astfel incat arata uniform, fara tevaraie si fire pe afara, si, DACA (scriu asa pentru ca nu as accepta asa ceva) ar exista scapari de gaze, nu ar intra in masina, ca ar iesi pe sub ea, pe langa tevile de alimentare GPL.
- In a treia se vede comutatorul b/g (benzina/gaz) care are si indicatorul cu led-uri al rezervorului. Foloseste la comutarea manuala intre benzina si GPL (cand ai chef) sau daca vrei sa lasi masina pe benzina (sa opresti instalatia GPL). In mod normal, totul se face automat de catre computerul GPL. Mentionez ca locul de montaj a fost ales de mine (se poate pune oriunde vrei)

Click to view attachment
- Injectoarele GPL s-au pus acolo pentru ca lungimea conductelor care merg de la rampa de injectie GPL in galerie langa injectoarele de benzina sa fie aproximativ aceeasi. Celelalte repere nu sunt vizibile (cativa senzori pe care nu stiu sa-i descriu)

LE: a, computerul GPL e pus cu "fundul" in sus smile.gif pt ca initial pusesera altul cand au confectionat suportul de prindere, si ala avea mufa invers. Asta ar fi singurul "complain" teehee.gif
Mircea104901
Adevarul e ca economia facuta se va resimti abia dupa ce se va amortiza instalatia, si se pare ca se va amortiza destul de repede (in sensul ca merg mult mai multi km acum decat atunci cand am luat masina). Si va fi un beneficiu pe care l-am luat in calcul cand m-am decis sa o montez. Sper ca acest beneficiu sa ramana in buzunar si sa nu se duca pe alte repere (defecte cauzate tocmai de instalatie).
Oricum, acum sunt sigur ca pot sa merg macar 700-800 km (minim garantat indiferent de conditii) pana la urmatoarea alimentare teehee.gif
pista
Mircea, merci pentru informatii si poze. Tine-ne la curent cu impresiile tale GPL-iste. smile.gif
In curand trebuie sa apara si pe la noi modelul 2010 iar daca e la fel de urata ca in poze atunci voi pastra masina actuala inca un timp si voi monta instalatia de GPL. thumbsup.gif
GLC120
QUOTE (pista @ Sep 11 2009, 04:16 PM) *
In curand trebuie sa apara si pe la noi modelul 2010 iar daca e la fel de urata ca in poze atunci voi pastra masina actuala inca un timp si voi monta instalatia de GPL. thumbsup.gif


Modelul care va veni la noi, are cateva modificari de design by SMT. Va fi chiar frumoasa masina. banana.gif
Deci pregateste-te pentru un Diesel impunator cu 6 viteze.
Mircea104901
Noul Subaru Outback 2010
Mircea104901
In primii 2000 km pe GPL:
- impresii negative: deocamdata niciuna;
- consum: intre 12 si 15,6%. In general se incadreaza la: consum benzina + 15-20% (diferenta mai mari cand se merge "tare"), deci computerul de la STAG300+ isi face treaba bine, pentru ca aprox.20% este diferenta energetica intre GPL si benzina.

Ca sprint, in turatii mari este ceva mai vioaie si mai responsiva pe benzina, dar asta se simte doar in "blana"; in rest, la turatii mici, e mai sprintena pe GPL. Andrei poate confirma (a stat in spatele meu prin Budapesta, si chiar el a remarcat treaba asta).
Ca si costuri de carburant: cam la 55% din costul pe benzina.
bakero
QUOTE (Mircea104901 @ Sep 11 2009, 06:27 PM) *


Frate subarist,nu*ti face griji,este facuta pentru America.D-aia arata asa de rau.
Pentru europa o sa arate mult mai bine!Speram sa se "bage" si varianta Outback STi teehee.gif
A?Sau e o utopie....
Mircea104901
Azi am fost la RAR pentru mentionat instalatie GPL in CIV. Cost total: 160 ron. Timp: 2,5h. Fara probleme.

Ce am observat la masuratorile de la gazele de esapament:
Pe GPL, intr-adevar, poluarea cu CO2 este mai mica cu 10-15%, emisiile de CO sunt 0,00%, iar CH-ul(CH4 sau C3H8) a iesit de aproximativ 3 ori (~210ppm fata de ~70ppm) mai mare decat la benzina (normal, doar arde gaz biggrin.gif) . La benzina apare si CO, in cantitate mica (0,01-0,02%), e drept, dar sunt si alti compusi care se elibereaza in atmosfera.
pista
Unde gasesc o lista actualizata cu statii GPL pentru Romania ? rolleyes.gif
Pentru Germania(Europa?) am gasit urmatorea pagina:
http://www.gas-tankstellen.de/menu.php
mike.omega
Aici smile.gif
Recomandabil ar fi sa alimentezi cu gaz de la benzinarii (Lukoil/Mol/OMV) sau retele de statii GPL cunoscute(Crimbo/Butan). Restul de distribuitori au tendinta de a vinde si aer pe langa gaz. Sapt asta mi-am luat o mica teapa la capitolul asta. Am alimentat de o la statie noua, no-name, care imi e in drum spre casa si gazul e foarte foarte prost!
Zetics
Nu inteleg de ce isi fura astia caciula singuri! Ok, tie ti-au dat tzeapa odata, a doua ora nu te mai prind, mai fraieresc 100-200 de insi, dupa care m-astept sa bata vantu'! Oare ce au ei in cap???
pista
Mike, merci pentru informatii. smile.gif
Dupa drive testul cu OBD 2010 am ajuns la concluzia ca modelul precedent imi place mai mult. Voi pastra inca un timp masina actuala si saptamana viitoare va urma instalarea sistemului GPL.
Doresc sa ma documentez din timp si despre statiile GPL care vand gaz de calitate.

CITAT(Zetics @ Nov 22 2009, 09:38 AM) *
Nu inteleg de ce isi fura astia caciula singuri! Ok, tie ti-au dat tzeapa odata, a doua ora nu te mai prind, mai fraieresc 100-200 de insi, dupa care m-astept sa bata vantu'! Oare ce au ei in cap???

"Aer pe langa gaz" cum a observat si Mike. teehee.gif
subidriver
QUOTE (pista @ Nov 22 2009, 08:06 AM) *
Unde gasesc o lista actualizata cu statii GPL pentru Romania ? rolleyes.gif
Pentru Germania(Europa?) am gasit urmatorea pagina:
http://www.gas-tankstellen.de/menu.php

Pt Romania nu-ti trebuie, vei vedea ca te impiedici de ele. La cel putin 50-100 km ai cate o statie de renume (Lukoil/Mol/OMV/Butan).
Europa - http://new.eurogasauto.egm.it/en/egmsearch/findbusiness - nu stiu cat este de actualizata
Europa - http://www.gps-data-team.com/poi/country/ - alegi Country, apoi petrol, apoi lpg , e interesant ca de regula arata si o harta a zonei unde este statia
UK - http://www.drivelpg.co.uk/map/index.php - e plin
IT - http://www.prezzibenzina.it/ - e plin
FR - http://stations.gpl.online.fr/appli/index.php
Austria - cam saraca, ~11 statii, dar suficiente pt a trece in Italia sau Germania
Elvetia - nu am vazut nici una, dar pb e ca in vest nu mai vezi tankurile alea mari ca la noi, e pur si simplu pompa similara cu benzina si diesel.
Ideea e ca poti face lejer cam toata Europa pe GPL. Pt HU, A, IT pistonul de alimentare se potriveste cu "mufa" montata la noi, am inteles ca pt Germania, Olanda, Belgia, UK arata altfel, dar e posibil sa le aiba personalul statiei.
Pt HU stiu sigur ca sunt la Szolnok, Gyor, Tatabanya chiar langa autostrada.
Mircea104901
Din cate am testat, cel mai ok a fost de la doua firme: Rompetrol si Bulrom. Rompetrol include si statiile Crimbo. Din ce am vazut pana acum au gaz foarte bun. De la ceilalti nu mi-a placut. A mai fost ok de la Mol , dar nu am gasit decat in Ungaria, la cele de la noi (cel putin in Ardeal) nu au GPL.
Pista, vezi ca au aparut rezervoare toroidale de 61 l parca (mai mari decat am eu). Iti recomand sa pui cat mai mare smile.gif

Nu prea exista o harta corecta cu statii GPL. Cel mai greu e la inceput sa le "ochesti" pe cele care-ti plac, dupa care nu mai sunt probleme.
mike.omega
QUOTE (Zetics @ Nov 22 2009, 11:38 AM) *
Nu inteleg de ce isi fura astia caciula singuri! Ok, tie ti-au dat tzeapa odata, a doua ora nu te mai prind, mai fraieresc 100-200 de insi, dupa care m-astept sa bata vantu'! Oare ce au ei in cap???

Asa fac unii afaceri! Statia de la care am alimentat si ma plang e deschisa de maxim 1 luna, deci macar la inceput puteau sa fie si ei corecti. Nu am stat sa ma documentez cum e in alte orase dar cel putin la noi in CT 90% din taximetristii cu motoare pe benzina au si instalatii GPL, deci piata de desfacere exista smile.gif

@Mircea: ai un mol la intrare in BV(vizavi de Mc'Donalds) spre exemplu si am mai vazut unul cu GPL la intrare in Gheorgheni dinspre Praid wink.gif

@Pista: partea amuzanta e ca asta vara cand am plecat la munte mi-am facut lista cu benzinarii care au GPL sau statii GPL, pe rute, distante, bla bla bla. Si in mod evident am uitat foaia acasa 36182451.gif Dar m-am descurcat si am gasit la discretie pe oriunde m-am dus.

Cum mi-am dat eu seama ca gazul e prost: Eram in afara orasului 3500rpm, acceleram si brusc motorul a avut lag. Mai ceva ca la unul cu turbina! Cam 1 sec motorul n-a avut viata, apoi si-a dat drumul si a mers normal.
f1anatic
Mie nu imi este clar: acest GPL nu scade consumul de benzina ? Corect ? Este doar o alternativa de combustibil mai ieftina dar mai cancerigena ?
mike.omega
Nu, nu scade consumul pentru ca are cifra octanica mai mica. Consumul creste dar prea putin in comparatie cu diferenta de pret. GPL-ul e cam la 60% din pretul benzinei smile.gif

Cat despre ideea ta de a fi cancerigen iti raspund in doua moduri:

1.
QUOTE
Its advantage is that it is non-toxic, non-corrosive and free of tetra-ethyl lead or any additives, and has a high octane rating (108 RON). It burns more cleanly than petrol or diesel and is especially free of the particulates from the latter.


SURSA

2. Testul suprem. Am bagat masina in garaj, am inchis garajul si dupa 10 min inca mai existam pe langa masina cu motorul pornit. Am incercat acelasi lucru si cu motorul mergand pe benzina, am deschis repede usa, mai ales ca eu am Euro 2 tongue.gif
pista
Cristi si Mircea, va multumesc pentru informatii, sugestii.

F1anatic, GPL = Gazul Petrolier Lichefiat este un amestec de propan (C3H8) si butan (C4H10), care la presiune atmosferică se găseste în stare gazoasă, dar se poate lichefia foarte usor, în acest fel într-un volum mic se poate transporta si stoca o cantitate mare de energie.
Este o alternativa de combustibil mai ieftina pentru motoarele pe benzina. GPL e mai ecologic si uzeaza mai putin motorul (daca e instalat corect).

Mike, GPL nu are cifra octanica mai mica, vezi in pct.1 citat de tine. Consumul mai ridicat fata de benzina se datoreaza puterii calorice mai mici.
mike.omega
Am interpretat eu gresit smile.gif

@Pista: ce tip de instalatie vei monta? Tomasetto Stag300?! Eu am Stag 200 numai ca am inteles ca si cele Stag200 in carcase metalice( cum am eu) ar fi Stag 300 dar prea putin ma intereseaza biggrin.gif
Ideea era alta, iti recomand ca pe timp de iarna sa setezi temperatura de trecere pe gaz la 50 de grade, am observat ca motorul functioneza optim pe gaz abia pe la temperatura asta wink.gif
pista
Banuiam ca ai interpretat gresit, dar nu am rezistat tentatiei. wink.gif

Cred ca va fi Tomasetto Stag-300 plus.
Temperatura am inteles ca se seteaza la vreo 40 de grade, voi intreba daca nu ar fi mai bine la 50. Eu folosesc masina cel mai mult extraurban iar temperatura lichidului de racire atinge in scurt timp temperatura de 90 de grade. Astfel nu as pierde mult de partea de consum.
E posibil totusi ca noua instalatia secventiala sa functioneze bine si sub 50 de grade. Trebuie sa intreb acest aspect de la Mircea si Cristi.
Diesel
QUOTE (mike.omega @ Nov 22 2009, 04:36 PM) *
Am bagat masina in garaj

Minti, masina ta nu incape in garaj 36182451.gif

Altfel, confirm si aici ca vaporu lu Mike trage la fel cu orice tip de pacura si nu miroase funny cand te plimbi pe langa utilaj.
subidriver
QUOTE (pista @ Nov 22 2009, 04:21 PM) *
E posibil totusi ca noua instalatia secventiala sa functioneze bine si sub 50 de grade. Trebuie sa intreb acest aspect de la Mircea si Cristi.

A mea este setata la 30 de grade si nu am absolut nici o problema. Am simtit totusi prin Harghita, in primele 2 luni de la instalare cand temperatra era sub -15, ca nu mergea cum trebuie, probabil ca cele 30 de grade ale lichidului de racire nu erau suficiente, ori gpl-ul nu era calitativ, adica la o accelerare mai brusca comuta pe benzina si mergea asa pana se incalzea mai bine, apoi revenea pe gaz. Dar de atunci nu s-a mai intamplat.
Sunt de parere ca poti lasa la 30-40 si daca vei vedea ca nu-i prieste, mergi din nou la inginer sau la BV la Zoli si ti-o modifica din laptop.
Pana la ce turatie lasi instalatia? whistling.gif
pista
Esti intrebat in legatura cu turatia ?
Limitarea la 2.5i e putin peste 6000rpm. La depasiri mai stranse folosesc plaja 4000-6000rpm, e adevarat nu foarte frecvent dar o folosesc.
mike.omega
Turatia in mod normal se autoregleaza dupa turatia maxima a motorului, pe benzina. Daca tu vrei altceva am impresia ca se poate dar nu cred ca e necesar smile.gif
pista
Citez din postul #14:
CITAT(subidriver @ Sep 3 2009, 06:51 PM) *
..........................................................................
Rezultatele s-au vazut: iarna daca bruscam pedala nu comuta automat pe benzina (cu exceptia momentului cand motorul nu era suficient de cald), iar la revizie am setat ca admisia de gpl sa se faca pana la 7000 ture (la montaj au setat la 6000).

f1anatic
QUOTE (mike.omega @ Nov 22 2009, 09:36 AM) *
Nu, nu scade consumul pentru ca are cifra octanica mai mica. Consumul creste dar prea putin in comparatie cu diferenta de pret. GPL-ul e cam la 60% din pretul benzinei smile.gif

Cat despre ideea ta de a fi cancerigen iti raspund in doua moduri:

1.
QUOTE
Its advantage is that it is non-toxic, non-corrosive and free of tetra-ethyl lead or any additives, and has a high octane rating (108 RON). It burns more cleanly than petrol or diesel and is especially free of the particulates from the latter.


SURSA

2. Testul suprem. Am bagat masina in garaj, am inchis garajul si dupa 10 min inca mai existam pe langa masina cu motorul pornit. Am incercat acelasi lucru si cu motorul mergand pe benzina, am deschis repede usa, mai ales ca eu am Euro 2 tongue.gif



QUOTE (pista @ Nov 22 2009, 10:30 AM) *
Cristi si Mircea, va multumesc pentru informatii, sugestii.

F1anatic, GPL = Gazul Petrolier Lichefiat este un amestec de propan (C3H8) si butan (C4H10), care la presiune atmosferică se găseste în stare gazoasă, dar se poate lichefia foarte usor, în acest fel într-un volum mic se poate transporta si stoca o cantitate mare de energie.
Este o alternativa de combustibil mai ieftina pentru motoarele pe benzina. GPL e mai ecologic si uzeaza mai putin motorul (daca e instalat corect).

Mike, GPL nu are cifra octanica mai mica, vezi in pct.1 citat de tine. Consumul mai ridicat fata de benzina se datoreaza puterii calorice mai mici.


Si eu va multumesc pt raspunsuri. Cu doua mentiuni:

Din articolul Wikipedia citat de Mike Omega. Wikipedia nu este intotdeauna sursa cea mai potrivita.
HC = hydrocarbons (hidrocarburile) sint compusi carcinogenici (cancerigeni); in special Polycyclic Aromatic Hydrocarbons. Si nu stii ce iese pe teava, ca sa nu mai zic de aia halogenati.

IARC - International Agency for Research on Cancer
http://monographs.iarc.fr/ENG/Meetings/92-pahs.pdf

NIOSH/CDC
- LPG http://www.cdc.gov/niosh/npg/npgd0372.html
Target Organs: respiratory system, central nervous system (si asta FARA sa il "arzi")

TReaba cu testul suprem: thumbsup.gif


mike.omega
Pe teava nu ies chestii mai toxice(ca si miros cel putin) decat la benzina, asta e clar biggrin.gif
Am avut ocazia sa stau pe langa o Leganza cu esapamentul modificat(facut din inox) fara catalizator. Aia putea groaznic!

Desi nu am timp sa citesc acum toate studiile prezentate de tine, in cel din PDF spune clar ca sursa principala de Polycyclic Aromatic Hydrocarbons d'aia e tutunul urmat de diverse procese tehnologice ale carbunelui.

Si da, si wiki dar si alte site-uri afirma ca GPL-ul are mai multe Hidrocarburi decat benzina(sper sa fi inteles eu bine) insa nimeni nu spune cu cat cum si in ce fel.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.