Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Motor diesel sau nu?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Chelos
Am studiat problema si am ajuns la concluzia urmatoare : Nu cred ca se merita sa ai masina cu motor diesel si mai ales TDI. Mi se par costurile de intretinere si eventualele reparatii foarte scumpe. parerea mea. Voi ce credeti??? astept opinii
James Kilowatt
Depinde ce vrei sa faci cu ea. Daca mergi 50.000km/an, de preferinta extraurban, atunci dieselul merita.

Daca insa faci 10.000 pe an si aia in oras, atunci dieselul nu mai merita. Mai ales dieselele moderne, cu filtru de particule care in oras cam au probleme. Lumea a cam inceput sa se prinda de asta...
Chelos
Cu alte cuvinte vrei sa zici ca este un motor viabil daca il exploatezi si consuma putin. Daca faci multi kilometrii pe an isi scoate banii?
Diesel
Mai ales pentru ca tu te orientezi spre o masina sh cu mai mult de 100 000km, este recomandabil un motor pe benzina. Nu uita sa il exploatezi pana la turatiile maxime ca sa il folosesti din plin.
Chelos
unii spun ca pentru un motor cu multi kilometrii 200 000 > este recomandat diesel...ca ar avea durata de viata mai mare....nici nu stiu ce sa mai cred
James Kilowatt
Asta e o legenda urbana de pe vremea cand referinta la diesel era Aro 244 si cea pentru benzina Dacia 1310 "imbunatatita".
Turbodieselele actuale sunt chestii f sensibile la care o eventuala defectiune costa enorm.
Chelos
Pai eu oricum sunt mai mult plecat asa ca as putea zice ca un benzinar ar fi ok...ca nu prea am timp sa alerg cu el asa in fiecare zi ca sa pot zice ca ma vait de consum....dar daca stau si ma gandesc ...poate plec la drum lung cand imi fac timp si un diesel consuma putin...dilema...
Poate un motor diesel este pentru cineva care il foloseste zi de zi nu ca mine din saptamana in saptamana cand ajung pe acasa de la servici. Ce parere aveti?
Diesel
In regim extraurban diferenta de consum intre benzina si motorina e minima. Pentru ambele tipuri de motoare consumul depinde de cat de mult te grabesti si cat de constant mergi.
Cristi2
in extraurban diferenta de consum e minima...probabil la mers incet.
smile.gif
Daniumfcv
Parerea mea este ca un diesel bine intretinut te va tine mai mult ca un benzinar ! iar daca iei in considerare o perioada de exploatare de 5-6 ani .. chiar si cu 10 000 km pe an s-ar merita !

In 10 000 km pe an cat conduce un om cat se poate de potolit ! .. cam 8000 ii face in oras si 2000 in extraurban !

Cu o masina pe benzina ...
8000 km ~ 9.5 l% = 95 x 8 = 760 x6 ani = 4560 l x 4.1 Ron/l = 18 696 Ron
2000 km ~ 6 l% = 60 x2 =120 x6 ani = 720 l x 4.1 ron/l = 2 952 Ron
Total = 21 648

in ziua de azi cam 80 % din masinile pe benzina consuma cat atat .. si asta pentru ca lumea se duce spre 1.4l sau 1.6l .. mai rar vezi motoare pe benzina de 1.8 2 l ! care ar consuma si mai mult !


Cu o masina diesel ..
8000 km ~ 6% = 60 x 8 = 480 x 6 ani = 2880 l x 3.85 ron/l = 11 088
2000 km ~ 4% = 40 x 2 = 80 l x 6 ani = 480 l x 3.85 ron/l =1 848
Total = 12 936 Ron

Luam in considerare dieselurile de cilindree mica 1.5 dci , 1.6 tdci , 1.6 hdi, 1.7 cdti .. nu are rost sa comparam un diesel de 2 l cu un benzinar de 1.4


Diferenta 8 712 Ron / 6 ani = 1 452 ron / 12 luni = 121 Ron/luna economie !

Deci pentru un motor diesel fata de unul pe benzina ... in 6 ani de zile .. oricum o masina in ziua de azi nu cade in 6 ani daca ai grija de ea si ii faci reviziile ! Dieselul iti va returna 121 lei/luna inapoi ! E adevarat ca are si un pret de aproximativ 1000 euro mai mult ( la blocurile mici) ... deci din 8 700 ron .. ar mai ramane cam jumate ... tot iti returneaza 60 lei pe luna !!! ..


Eu parcurg intre 15 000 si 18 000 km pe an .. deci suma ar fi x1.5 .. dieselul mi-ar intoarce 180 Ron pe luna ! ...

Si asta daca am presupune ca avem banii astia si i-am baga intr-o banca ! undeva ! si cand avem nevoie sa scoatem din ei ca sa bagam benzina .. dar ca orice sofer de pe forumul asta toti am avut momente cand am ramas cu rezervorul gol si nu am avut bani de bagat benzina sau am inceput sa disperam .. ce facem ?! bagam benzina ?! platim facturile ?! dieselul te mai scoate din treaba asta !

Ca sa nu vorbim ca avand un cuplu mai mare .. si pe o plaja mai joasa este mai confortabil de condus in oras si in afara in depasiri ca nu trebuie turata !

@ Obs: dieselul meu de 2.0 - 140 cp , 8 L% vara, 12 L% iarna .. a fost o prostie !!! smile.gif)
mike.omega
6% nu scoti in oras decat cu masini gen Fiesta TDCI. O compacta nu scade sub 7.5% in oras decat daca orasul are 3 intersectii si 5 treceri de pietoni biggrin.gif
Pe de alta parte n-am mai vazut motorina cu mult sub 4 ron, 3.99 adica tongue.gif 3.85 a fost candva, toata lumea spera sa revina rolleyes.gif

Intamplator, tata are o masina la firma unde lucreaza cu motor 2L benzina, 145CP, berlina medie. In oras consuma 13-14%. Vi se pare mult?!

Ai uitat sa adaugi in calcul pretul pentru un filtru de motorina(care e net superior celui pentru un filtru de benzina), restul consumabilelor fiind cam aceleasi. Cu mentiunea ca bujiile la diesel le schimbi mai rar dar costa iar distributia la unii e garantata 10 ani unsure.gif

Mai bine am compara 1.4/1.6 diesel cu 1.4/1.6 turbo benzina, oare cine consuma mai putin si cand?
Daniumfcv
Nu am luat in calcul consumabilele ! .. si nici reviziile !

Iar in craiova cam asa e motorina ! 3.85 - 3.89 la petrom .. iar la rompetrol este peste 3.9.. aproape de 4 cum zici tu .. aia aditivata pana la -20 C , cea de -30 C sare de 4 lei/l

O sa ma interesez maine clar .. o sa fac o comparatie intre un logan 1.4 mpi si 1.5 dci .. ma uit si de piese si de tot si voi edita mesajul asta !


Per total ... sa iti zic parerea mea !Cu un diesel de 2.0 l mi se pare ca se goleste mai greu rezervorul decat cu un benzinar de 1.4 l .. insa pe de alta parte a inceput sa imi placa cand ma urc la volan pornesc motorul si e liniste ! Nu tremura nimic ! Nu uruie nimic !

Am mers cu 1.4 Gls Kia, 1.4 Twinport Opel, 1.5 Dci Renault , 2.0 Tdi Mitsu si nu stiu ce as prefera... per total tot cam pe acolo ajungi ! doar ca avand un consum mai mic nu te obliga in mod repetat sa scoti bani din buzunar pe carburant ! ..


14-15 l % mi se pare mult !!! merg 18 000 pe an ! cati bani as da la un consum din asta smile.gif
Cam scoti consumul dat de producator in craiova cel putin ! Mie imi dau astia 8.3 ! Vara o tin 8-8.5 in trafic relativ aglomerat ! Spre seara daca ies cam 6% .. iar iarna intre 9-13 % ..sunt curios cat ar scadea cifrele astea cu un bloc mai mic !
Diesel
Ideea era sa compari Lancer-ul tau cu un Golf/Passat/Octavia cu 2.0TFSI
Eu merg ~17000km pe an cu benzina dar n-am depasit 9.5% pe computerul de bord nici macar pe zapada. (circuitul nu se pune)

PS: planuiesc sa imi schimb nick-ul in "DieselisWrong" sau "DieselisBad" astept sugestii biggrin.gif
mike.omega
TDI-ul de la VAG, montat pe Lancer nu e cel mai stralucit, plus ca fix la VAG s-au oprit cand s-au gandit sa imprumute un motor diesel. Noroc ca cel putin pt outlander au trecut la 2.2HDI de la PSA si Ford smile.gif
Revenind, un motor diesel de 2L pe o masina cum e Lancer(clasa compacta adica) e mare si inutil d.m.p.d.v
Sa explic si de ce: Ai 140CP pe care ii poti obtine de la un 1.6 cu chiptuning. Ai o greutate mare pe fata(mai mare decat la un 1.6). Platesti taxe si RCA mai mari si nu in ultimul rand consumul, mai ales in oras. In oras nu folosesti aia 140cp la capacitatea lor maxima, daca motorul si cutia sunt gandite pt oras iti ajung si 70. Evident nu esti street racer dar...

Alternativa?! Am luat recent la intrebari configuratorul VW(n-aveam ce face smile.gif ) si un Golf VI cu dotari modeste cu 1.4TSI de 122cp e 15500euro. De ce sa imi mai iau diesel?! De ce sa dau banii pe motorizari mari?!

Punctual vorbind despre Lancerul tau, eu nu l-as fi luat diesel nici batut. La halu in care tremura si face zgomote TDI-ul(cica la asta cu Common Rail si-au mai revenit biggrin.gif) m-as fi dus linistit spre un motor pe benzina. Plus ca pe hartie 2.0TDI de 140CP e la mica distanta(in fata) de 1.6HDI de 110CP. Asta sa nu mai zic ca exista pe piata 1.6 JTD-M(by Fiat) cu 120CP si cuplu cat 2.0TDI...

PS: nu compara Loganul 1.4 cu 1.5dCI. Compara 1.6(mpi) cu 1.5dCI, macar sa fie aproape ca performante. Oricum diesel-ul este silentios la marcile premium, pana acolo orice diesel in orice masina ar fi, se aude. Problema cu vibratiile e discutabila.

LE: daca faci drumuri scurte in oras si te plangi de consum mare la diesel e fix din cauza faptului ca motorul nu se incalzeste sau cand se incalzeste tu il opresti...
Daniumfcv
Poate ca ai dreptate ... oricum si eu am inceput sa regret motorul asta ! Singura data cand ma face sa zambesc este cand il scot in afara orasului !
Un bloc mediu de 1.5-1.6 l aspirat ! ca m-am saturat cum trage turbo in reprize .. parca il sacadeaza cineva .. ar fi chiar dragut! smile.gif
mike.omega
Turbo pe benzina trage pe toata plaja de turatii(sau aproape pe toata) nu ca diesel-ul numai intre 2000 si 4000rpm smile.gif
Daniumfcv
Mie imi place cum trage de la 1800 la 3000 ... dupa 3000 deja simt cum ii sare vlaga din ea !
pista
Am testat in doua zile consecutive Mito cu 1.4turbo benzina 155CP/230Nm si am fost foarte placut surprins.

Diesel-ul poate sa traga bine si dupa 3000rpm, depinde de constructor. La 2.0TDI probabil curba de cuplu scade rapid dupa punctul maxim.
AZAZEL
doar s-a mentionat pe ici pe colo consumul.

1.5dci de la renault, pus pe megane consuma sub 6% pe un plin in orasul numit bucuresti.
trebuie doar sa te pricepi sa conduci anticipand ceea ce se intampla in fata ta si sa folosesti si frana de motor. 1.6tdci /hdi- 90cp merge cu 6.2% in bucuresti lejer.
motoarele de pana in doi litri diesel merg in bucuresti pana in 9%. de exemplu primitivul de 1.9cdti de 100 cp pus pe vectra care-i masina grea.
si nu se merge mosnegeste pt a obtine cifrele astea ci chiar f tare. trebuie doar sa stii cand sa apesi pe acceleratie si cat sa apesi.
Tiberiu61940
In oras:
10,5% la corolla 1,6 benzina
7,5% la yaris 1,4 diesel.
In afara:
7,5% corolla
4,7% yaris.
Asta e ce papa masinile mele. In Iasi. Nu facem liniute, da nici nu tinem masinile din spate in coloana dupa noi. Mers normal.
pmhoria
Conteaza f mult daca motoarele se incalzesc sau nu pana la destinatie. Pe bune. Daca mergi cu 1.5 DCi-ul 3 km iarna in oras cu semafoare .. nu scoti cu el 6% Idem pt 1.6 HDI. De la 10km in sus, da vorbim.
La mine la 1.6 MPI distanta de max 3 km pana la servici (si inapoi), consumul sta pe la 11%max 12%. Vara cu clima, pe la 10%.
In afara scot in general in jur de 7%.
Nu mi-as lua diesel pt distantele astea nici batut. smile.gif
T u d o r
In conditii de mers rece (acasa-munca si retur) in Rm. Valcea am avut cu 307-le hdi consum mediu de 12% pe iarna. Cred ca am scris la vremea respectiva. Cu Loganul 1.6 pe acelasi traseu am "reusit" 16%. Cu Honda mi-e frica sa incerc. laugh.gif
vio
iti e frica ca ramai fara ulei 36182451.gif
AZAZEL
intr-adevar eu iau in calcul distante mari de 15-20 km.
totusi, cifrele voastre sunt enorme.
pista
Cu motorul rece cifrele nu sunt enorme. thumbsup.gif
HalbaSus
QUOTE (AZAZEL @ Feb 8 2010, 01:15 PM) *
intr-adevar eu iau in calcul distante mari de 15-20 km.
totusi, cifrele voastre sunt enorme.


Neah... nu-s enorme... Computerul de bord de la Touareg 3.6 benzinar dupa 70 de km facuti in regim urban (3.5 dus, 3.5 km intors... mers doar cu motorul rece) = 28.5% biggrin.gif Da, stiu ca masina e grasa si cu motor mare, dar totusi consumul mediu pe ultimele cateva mii de km (naiba stie cand a fost resetat) e de 18%.
In conditii similare eu scot cu C-ul un 16-17% respectabil... pe de alta parte eu am si rute mai lungi prin oras, si mai apuc sa merg (destul de rar) si cu motorul cald.
Azi a fost mai cald (in jur de zero grade) si am avut 2 drumuri mai lungi (am facut in total 30 de km si am scos un miraculos 13%... probabil 14% in realitate dar oricum e foarte bine)

Mircea104901
QUOTE (pmhoria @ Feb 8 2010, 07:07 AM) *
Conteaza f mult daca motoarele se incalzesc sau nu pana la destinatie. Pe bune. Daca mergi cu 1.5 DCi-ul 3 km iarna in oras cu semafoare .. nu scoti cu el 6% Idem pt 1.6 HDI. De la 10km in sus, da vorbim.
La mine la 1.6 MPI distanta de max 3 km pana la servici (si inapoi), consumul sta pe la 11%max 12%. Vara cu clima, pe la 10%.
In afara scot in general in jur de 7%.
Nu mi-as lua diesel pt distantele astea nici batut. smile.gif


1.5 DCi mers oras 1-3km (deci nu apuca sa se incalzeasca nici vara) - consum 9-9,5% iarna si 8-9% vara. Mai jos nici vorba. Stil de mers: normal (adica nu la consum, nu mers de melc, nu plecat de la semafoare cu >30kg carne/semafor smile.gif ). E drept, in afara nu am reusit mai mult de 6 indiferent de stil. Cel mai putin in jur de 4 (aia o singura data prin Moldova - linii drepte muulte si luuungi, nu ca-n Ardeal - dealuri si curbe). In rest 5,6-5,8 mers agresiv pentru motorasul respectiv (am crapat turbina in 30k km). Consum foarte bun.
James Kilowatt
Eu cu Getzul mers 3,5 km dus 3,5 km intors, deci rece, si iarna aka 0-5 grade (nu -20 ca la voi tongue.gif) am 8,5 masurat de la plin la plin, pe doua rezervoare consecutive. Mi se pare OK, avand in vedere ca viteza medie nu depastete 20km/h (cei 3,5 km ii fac cam in 20 minute, chiar 30 uneori.

Deci, merita dieselul? NU cred, in ritmul asta inseama 6-7000km/an... . Daca mai are si filtru de particule, nu merita sigur, la stilul asta de mers sigur treci pe la service si lasi de 10 ori mai mut decat ai economisit.
vio
cand fura gerurile cele mari in bucuresti ~34-45 de km maxim am mers seara dupa 10 consum mediu pe cb ~ 20.5% motor de 1.4 wink.gif) benzol
mike.omega
La tine nu se pune smile.gif
Statistic vorbind, am scos ieri tractorasul echipat de iarna prin zapada sa ma duc la examen. Am scos 8% mergand lejer biggrin.gif
pmhoria
QUOTE (vio @ Feb 8 2010, 09:05 PM) *
cand fura gerurile cele mari in bucuresti ~34-45 de km maxim am mers seara dupa 10 consum mediu pe cb ~ 20.5% motor de 1.4 wink.gif) benzol

Bah, tu ai mers cu spatele? Cum draq ai avut asa mare.. nici chiar sugativa mea nu are asa consum mare..
vio
la - 15 - 18 ... plus ca ammers turat peste 4000 deture sa bage caldura ..... ca daca mergeam la 2000 - 3000 nici nu se ridica acu la apa .....
bogcot76
In ultimele 2 saptamani am mers cu Outbackul Diesel 500 km in Bucuresti si a papat 43 litri. Cam 8,6%. Caldura baga relativ repede ca are incalzire auxiliara si te incingi bine si de la scaun rolleyes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.