IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Motor diesel sau nu?

This topic is about Motor diesel sau nu?, the author, Chelos, wrote about: Am studiat problema si am ajuns la concluzia urmatoare : Nu cred ca se merita sa ai masina cu motor diesel si mai ales TDI. Mi se par costurile de int ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Motor diesel sau nu?, help
Chelos
post Aug 9 2009, 08:59 PM
Post #1


novice
**

Group: Membri
Posts: 44
Joined: 29-July 09
From: Ploiesti
Member No.: 120.567



Am studiat problema si am ajuns la concluzia urmatoare : Nu cred ca se merita sa ai masina cu motor diesel si mai ales TDI. Mi se par costurile de intretinere si eventualele reparatii foarte scumpe. parerea mea. Voi ce credeti??? astept opinii
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 9 2009, 09:15 PM
Post #2


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Depinde ce vrei sa faci cu ea. Daca mergi 50.000km/an, de preferinta extraurban, atunci dieselul merita.

Daca insa faci 10.000 pe an si aia in oras, atunci dieselul nu mai merita. Mai ales dieselele moderne, cu filtru de particule care in oras cam au probleme. Lumea a cam inceput sa se prinda de asta...


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chelos
post Aug 9 2009, 09:24 PM
Post #3


novice
**

Group: Membri
Posts: 44
Joined: 29-July 09
From: Ploiesti
Member No.: 120.567



Cu alte cuvinte vrei sa zici ca este un motor viabil daca il exploatezi si consuma putin. Daca faci multi kilometrii pe an isi scoate banii?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Aug 9 2009, 09:51 PM
Post #4


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



Mai ales pentru ca tu te orientezi spre o masina sh cu mai mult de 100 000km, este recomandabil un motor pe benzina. Nu uita sa il exploatezi pana la turatiile maxime ca sa il folosesti din plin.


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chelos
post Aug 11 2009, 03:55 AM
Post #5


novice
**

Group: Membri
Posts: 44
Joined: 29-July 09
From: Ploiesti
Member No.: 120.567



unii spun ca pentru un motor cu multi kilometrii 200 000 > este recomandat diesel...ca ar avea durata de viata mai mare....nici nu stiu ce sa mai cred
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Aug 11 2009, 09:04 AM
Post #6


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Asta e o legenda urbana de pe vremea cand referinta la diesel era Aro 244 si cea pentru benzina Dacia 1310 "imbunatatita".
Turbodieselele actuale sunt chestii f sensibile la care o eventuala defectiune costa enorm.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chelos
post Aug 15 2009, 12:54 AM
Post #7


novice
**

Group: Membri
Posts: 44
Joined: 29-July 09
From: Ploiesti
Member No.: 120.567



Pai eu oricum sunt mai mult plecat asa ca as putea zice ca un benzinar ar fi ok...ca nu prea am timp sa alerg cu el asa in fiecare zi ca sa pot zice ca ma vait de consum....dar daca stau si ma gandesc ...poate plec la drum lung cand imi fac timp si un diesel consuma putin...dilema...
Poate un motor diesel este pentru cineva care il foloseste zi de zi nu ca mine din saptamana in saptamana cand ajung pe acasa de la servici. Ce parere aveti?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Aug 15 2009, 01:20 AM
Post #8


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



In regim extraurban diferenta de consum intre benzina si motorina e minima. Pentru ambele tipuri de motoare consumul depinde de cat de mult te grabesti si cat de constant mergi.


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cristi2
post Aug 15 2009, 08:58 AM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 522
Joined: 4-March 03
From: Bistrita (Bistrita)
Member No.: 9.856



in extraurban diferenta de consum e minima...probabil la mers incet.
smile.gif


--------------------
VW GOLF VI 1.6 102 CP TORNADO RED
SUPERB COMBI 2.0TDI 170cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniumfcv
post Feb 8 2010, 12:00 AM
Post #10


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 8-October 07
From: Craiova, RO
Member No.: 114.992



Parerea mea este ca un diesel bine intretinut te va tine mai mult ca un benzinar ! iar daca iei in considerare o perioada de exploatare de 5-6 ani .. chiar si cu 10 000 km pe an s-ar merita !

In 10 000 km pe an cat conduce un om cat se poate de potolit ! .. cam 8000 ii face in oras si 2000 in extraurban !

Cu o masina pe benzina ...
8000 km ~ 9.5 l% = 95 x 8 = 760 x6 ani = 4560 l x 4.1 Ron/l = 18 696 Ron
2000 km ~ 6 l% = 60 x2 =120 x6 ani = 720 l x 4.1 ron/l = 2 952 Ron
Total = 21 648

in ziua de azi cam 80 % din masinile pe benzina consuma cat atat .. si asta pentru ca lumea se duce spre 1.4l sau 1.6l .. mai rar vezi motoare pe benzina de 1.8 2 l ! care ar consuma si mai mult !


Cu o masina diesel ..
8000 km ~ 6% = 60 x 8 = 480 x 6 ani = 2880 l x 3.85 ron/l = 11 088
2000 km ~ 4% = 40 x 2 = 80 l x 6 ani = 480 l x 3.85 ron/l =1 848
Total = 12 936 Ron

Luam in considerare dieselurile de cilindree mica 1.5 dci , 1.6 tdci , 1.6 hdi, 1.7 cdti .. nu are rost sa comparam un diesel de 2 l cu un benzinar de 1.4


Diferenta 8 712 Ron / 6 ani = 1 452 ron / 12 luni = 121 Ron/luna economie !

Deci pentru un motor diesel fata de unul pe benzina ... in 6 ani de zile .. oricum o masina in ziua de azi nu cade in 6 ani daca ai grija de ea si ii faci reviziile ! Dieselul iti va returna 121 lei/luna inapoi ! E adevarat ca are si un pret de aproximativ 1000 euro mai mult ( la blocurile mici) ... deci din 8 700 ron .. ar mai ramane cam jumate ... tot iti returneaza 60 lei pe luna !!! ..


Eu parcurg intre 15 000 si 18 000 km pe an .. deci suma ar fi x1.5 .. dieselul mi-ar intoarce 180 Ron pe luna ! ...

Si asta daca am presupune ca avem banii astia si i-am baga intr-o banca ! undeva ! si cand avem nevoie sa scoatem din ei ca sa bagam benzina .. dar ca orice sofer de pe forumul asta toti am avut momente cand am ramas cu rezervorul gol si nu am avut bani de bagat benzina sau am inceput sa disperam .. ce facem ?! bagam benzina ?! platim facturile ?! dieselul te mai scoate din treaba asta !

Ca sa nu vorbim ca avand un cuplu mai mare .. si pe o plaja mai joasa este mai confortabil de condus in oras si in afara in depasiri ca nu trebuie turata !

@ Obs: dieselul meu de 2.0 - 140 cp , 8 L% vara, 12 L% iarna .. a fost o prostie !!! smile.gif)


--------------------
2008 Mitsubishi Lancer 2.0l DI-D 140 cp
ex 2006 Opel Astra G 1.4l Twinport 90 cp
Din 2006 .. pe drumurile Romaniei au murit 20 000 de persoane si alte 5 000 au fost foarte grav ranite.90 % din toate acestea s-au datorat vitezei excesive.Conduceti responsabil sau comandati-va crucea.Sursa este agentia MediaFax
First AID
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Feb 8 2010, 12:10 AM
Post #11


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



6% nu scoti in oras decat cu masini gen Fiesta TDCI. O compacta nu scade sub 7.5% in oras decat daca orasul are 3 intersectii si 5 treceri de pietoni biggrin.gif
Pe de alta parte n-am mai vazut motorina cu mult sub 4 ron, 3.99 adica tongue.gif 3.85 a fost candva, toata lumea spera sa revina rolleyes.gif

Intamplator, tata are o masina la firma unde lucreaza cu motor 2L benzina, 145CP, berlina medie. In oras consuma 13-14%. Vi se pare mult?!

Ai uitat sa adaugi in calcul pretul pentru un filtru de motorina(care e net superior celui pentru un filtru de benzina), restul consumabilelor fiind cam aceleasi. Cu mentiunea ca bujiile la diesel le schimbi mai rar dar costa iar distributia la unii e garantata 10 ani unsure.gif

Mai bine am compara 1.4/1.6 diesel cu 1.4/1.6 turbo benzina, oare cine consuma mai putin si cand?

This post has been edited by mike.omega: Feb 8 2010, 12:12 AM


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniumfcv
post Feb 8 2010, 12:37 AM
Post #12


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 8-October 07
From: Craiova, RO
Member No.: 114.992



Nu am luat in calcul consumabilele ! .. si nici reviziile !

Iar in craiova cam asa e motorina ! 3.85 - 3.89 la petrom .. iar la rompetrol este peste 3.9.. aproape de 4 cum zici tu .. aia aditivata pana la -20 C , cea de -30 C sare de 4 lei/l

O sa ma interesez maine clar .. o sa fac o comparatie intre un logan 1.4 mpi si 1.5 dci .. ma uit si de piese si de tot si voi edita mesajul asta !


Per total ... sa iti zic parerea mea !Cu un diesel de 2.0 l mi se pare ca se goleste mai greu rezervorul decat cu un benzinar de 1.4 l .. insa pe de alta parte a inceput sa imi placa cand ma urc la volan pornesc motorul si e liniste ! Nu tremura nimic ! Nu uruie nimic !

Am mers cu 1.4 Gls Kia, 1.4 Twinport Opel, 1.5 Dci Renault , 2.0 Tdi Mitsu si nu stiu ce as prefera... per total tot cam pe acolo ajungi ! doar ca avand un consum mai mic nu te obliga in mod repetat sa scoti bani din buzunar pe carburant ! ..


14-15 l % mi se pare mult !!! merg 18 000 pe an ! cati bani as da la un consum din asta smile.gif
Cam scoti consumul dat de producator in craiova cel putin ! Mie imi dau astia 8.3 ! Vara o tin 8-8.5 in trafic relativ aglomerat ! Spre seara daca ies cam 6% .. iar iarna intre 9-13 % ..sunt curios cat ar scadea cifrele astea cu un bloc mai mic !


--------------------
2008 Mitsubishi Lancer 2.0l DI-D 140 cp
ex 2006 Opel Astra G 1.4l Twinport 90 cp
Din 2006 .. pe drumurile Romaniei au murit 20 000 de persoane si alte 5 000 au fost foarte grav ranite.90 % din toate acestea s-au datorat vitezei excesive.Conduceti responsabil sau comandati-va crucea.Sursa este agentia MediaFax
First AID
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post Feb 8 2010, 12:43 AM
Post #13


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



Ideea era sa compari Lancer-ul tau cu un Golf/Passat/Octavia cu 2.0TFSI
Eu merg ~17000km pe an cu benzina dar n-am depasit 9.5% pe computerul de bord nici macar pe zapada. (circuitul nu se pune)

PS: planuiesc sa imi schimb nick-ul in "DieselisWrong" sau "DieselisBad" astept sugestii biggrin.gif


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Feb 8 2010, 01:09 AM
Post #14


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



TDI-ul de la VAG, montat pe Lancer nu e cel mai stralucit, plus ca fix la VAG s-au oprit cand s-au gandit sa imprumute un motor diesel. Noroc ca cel putin pt outlander au trecut la 2.2HDI de la PSA si Ford smile.gif
Revenind, un motor diesel de 2L pe o masina cum e Lancer(clasa compacta adica) e mare si inutil d.m.p.d.v
Sa explic si de ce: Ai 140CP pe care ii poti obtine de la un 1.6 cu chiptuning. Ai o greutate mare pe fata(mai mare decat la un 1.6). Platesti taxe si RCA mai mari si nu in ultimul rand consumul, mai ales in oras. In oras nu folosesti aia 140cp la capacitatea lor maxima, daca motorul si cutia sunt gandite pt oras iti ajung si 70. Evident nu esti street racer dar...

Alternativa?! Am luat recent la intrebari configuratorul VW(n-aveam ce face smile.gif ) si un Golf VI cu dotari modeste cu 1.4TSI de 122cp e 15500euro. De ce sa imi mai iau diesel?! De ce sa dau banii pe motorizari mari?!

Punctual vorbind despre Lancerul tau, eu nu l-as fi luat diesel nici batut. La halu in care tremura si face zgomote TDI-ul(cica la asta cu Common Rail si-au mai revenit biggrin.gif) m-as fi dus linistit spre un motor pe benzina. Plus ca pe hartie 2.0TDI de 140CP e la mica distanta(in fata) de 1.6HDI de 110CP. Asta sa nu mai zic ca exista pe piata 1.6 JTD-M(by Fiat) cu 120CP si cuplu cat 2.0TDI...

PS: nu compara Loganul 1.4 cu 1.5dCI. Compara 1.6(mpi) cu 1.5dCI, macar sa fie aproape ca performante. Oricum diesel-ul este silentios la marcile premium, pana acolo orice diesel in orice masina ar fi, se aude. Problema cu vibratiile e discutabila.

LE: daca faci drumuri scurte in oras si te plangi de consum mare la diesel e fix din cauza faptului ca motorul nu se incalzeste sau cand se incalzeste tu il opresti...

This post has been edited by mike.omega: Feb 8 2010, 01:12 AM


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniumfcv
post Feb 8 2010, 01:23 AM
Post #15


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 8-October 07
From: Craiova, RO
Member No.: 114.992



Poate ca ai dreptate ... oricum si eu am inceput sa regret motorul asta ! Singura data cand ma face sa zambesc este cand il scot in afara orasului !
Un bloc mediu de 1.5-1.6 l aspirat ! ca m-am saturat cum trage turbo in reprize .. parca il sacadeaza cineva .. ar fi chiar dragut! smile.gif


--------------------
2008 Mitsubishi Lancer 2.0l DI-D 140 cp
ex 2006 Opel Astra G 1.4l Twinport 90 cp
Din 2006 .. pe drumurile Romaniei au murit 20 000 de persoane si alte 5 000 au fost foarte grav ranite.90 % din toate acestea s-au datorat vitezei excesive.Conduceti responsabil sau comandati-va crucea.Sursa este agentia MediaFax
First AID
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mike.omega
post Feb 8 2010, 09:36 AM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 6.522
Joined: 12-May 04
From: Constanta
Member No.: 25.186



Turbo pe benzina trage pe toata plaja de turatii(sau aproape pe toata) nu ca diesel-ul numai intre 2000 si 4000rpm smile.gif


--------------------
Daewoo Nubira II 1.6 GPL

http://viatacudba.blogspot.com/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Daniumfcv
post Feb 8 2010, 10:42 AM
Post #17


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 268
Joined: 8-October 07
From: Craiova, RO
Member No.: 114.992



Mie imi place cum trage de la 1800 la 3000 ... dupa 3000 deja simt cum ii sare vlaga din ea !


This post has been edited by Daniumfcv: Feb 8 2010, 10:42 AM


--------------------
2008 Mitsubishi Lancer 2.0l DI-D 140 cp
ex 2006 Opel Astra G 1.4l Twinport 90 cp
Din 2006 .. pe drumurile Romaniei au murit 20 000 de persoane si alte 5 000 au fost foarte grav ranite.90 % din toate acestea s-au datorat vitezei excesive.Conduceti responsabil sau comandati-va crucea.Sursa este agentia MediaFax
First AID
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Feb 8 2010, 10:57 AM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



Am testat in doua zile consecutive Mito cu 1.4turbo benzina 155CP/230Nm si am fost foarte placut surprins.

Diesel-ul poate sa traga bine si dupa 3000rpm, depinde de constructor. La 2.0TDI probabil curba de cuplu scade rapid dupa punctul maxim.


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AZAZEL
post Feb 8 2010, 11:42 AM
Post #19


TeDeI-st cocalar
******

Group: Membri
Posts: 3.956
Joined: 30-May 05
From: Bucuresti (Romania)
Member No.: 48.029



doar s-a mentionat pe ici pe colo consumul.

1.5dci de la renault, pus pe megane consuma sub 6% pe un plin in orasul numit bucuresti.
trebuie doar sa te pricepi sa conduci anticipand ceea ce se intampla in fata ta si sa folosesti si frana de motor. 1.6tdci /hdi- 90cp merge cu 6.2% in bucuresti lejer.
motoarele de pana in doi litri diesel merg in bucuresti pana in 9%. de exemplu primitivul de 1.9cdti de 100 cp pus pe vectra care-i masina grea.
si nu se merge mosnegeste pt a obtine cifrele astea ci chiar f tare. trebuie doar sa stii cand sa apesi pe acceleratie si cat sa apesi.

This post has been edited by AZAZEL: Feb 8 2010, 11:43 AM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tiberiu61940
post Feb 8 2010, 11:56 AM
Post #20


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 432
Joined: 24-November 05
From: Wonderland
Member No.: 61.933



In oras:
10,5% la corolla 1,6 benzina
7,5% la yaris 1,4 diesel.
In afara:
7,5% corolla
4,7% yaris.
Asta e ce papa masinile mele. In Iasi. Nu facem liniute, da nici nu tinem masinile din spate in coloana dupa noi. Mers normal.


--------------------
ex Corolla 1,6 SOL - vanduta in anticiparea pretului de 9 lei/l la benzina
Yaris 1,4 D4D Luna
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 17th May 2024 - 04:43 PM