Freonul pentru masina este R134A. Cantitatea de
freon auto ce trebuie introdusa este scrisa pe compresorul de AC sau pe o eticheta sub capota.
Vacuumarea are rolul de a verifica daca exista fisuri in instalatia de AC. Se urmareste pe manometrul vacuumetru, pentru o perioada de ~ 15-20 min daca acul acestuia scade spre 0, atunci sigur este o pierdere.
Verificarea cu azot se face la presiune mare pentru a se verifica eventualele fisuri in instalatia aerului conditionat. Se introduce o presiune de ~ 20 bar pentru a se vedea unde este pierderea. O alta metoda de verificare este cea cu detector electronic de fisuri, acestuia i se seteaza nivelul de sensibilitate si se urmareste traseul frigorific pentru a se localiza exact fisaura. Aceasta metoda este cam nesigura deoarece s-ar putea sa dea esec din cauza gazelor care diminueaza sensibilitatea aparatului. O alta metoda de detectie a fisurilor este cea cu substanta de contrast. Se introduce o mica cantitate de substanta de contrast impreuna cu freonul sau uleiul pentru compresor, se porneste apoi AC-ul si dupa o perioada de timp ~ 24 ore se verifica cu o lanterna cu UV si ochelari speciali unde apar aceste pete de substanta de contrast pe traseul frigorific, localizind perfect fisurile.
Stiu ca pentru a verifica cantitatea introdusa de freon se folosesc manometre pentru freon sau cintar. In general cea mai buna metoda este incarcarea cu ajutorul cintarului deoarece vei introduce in instalatie exact cantitatea de freon prescrisa de producator. Manometrele sint folosite mai mult pentru diagnoza.
Prietenul meu a investit anul trecut in sculele pentru incarcare si diagnoza AC auto si nu l-au costat prea mult. Isi facuse un calcul si in 2 luni si-a amortizat investitia. Daca te intereseaza el si-a cumparat sculele necesare de la Kubitech Iasi, dar cred ca ma sint si alte magazine.