Help - Search - Members - Calendar
Full Version: CONSUM DE COMBUSTIBIL BENZINA/MOTORINA
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
sandman
Seat Leon 1.4tsi, consum oras 7.8% fara aer cond, cu aer 9.5%.
Consum in afara:

la 120km/h 6.8% consum instant fara aer, 8.5 cu aer
la 140km/h 7.8% fara aer, 10% cu aer pornit (4 pers+bagaje)


cel mai mic consum a fost cand am facut turul moldovei, 5,7%, fara aer pornit, 2 persoane
masina are 8000km, si am auzit ca dupa 10.000km o sa consume si mai putin.
DORU
Distanta parcursa = 210 km
Traseu: Oradea - Beius - Stana de Vale (dus-intors)
Viteza medie pe BC: 55km/h
Consum mediu final pe BC:
- la ducere 7,4% la Beius si 8,4% sus la Stana
- la intoarcere 7,2% acasa (de la 8,4%).

2 pers, bagaj usor, ventilatie pe cald 22C, faza scurta, 3 opriri pe traseu la ducere si alte 3 la intoarcere.
RUE
acum 2 luni aproape la nasterea lui bebe care iar m a surprins plecat de acasa am facut de la otelu rosu pana in timisoara pe 125 km cu o graba exagerata si lovindu ma de semafoare de lucrari (la unele am oprit motorul dar nu la toate ca se incalzea in masina):
vit medie 87 km/h (nu am primit amenzi acasa inca) si ac permanent cu exceptia unor depasiri: 6,7%. am mers in multe demaraje si cu etape la 130-140.


acum de 250 km facuti in oras (de la nastere nu am mai iesit din oras decat odata la real), fara AC, vit medie 22 km/h, consum mediu 8.4% in regim de concediu, deci nu traseul clasic de munca.

de azi am inceput serviciul si nu am motiv sa ies din oras, asa ca o sa mentin testul teschis.
mohordbx
900 km parcursi cu 40 l motorina pe ruta Bucuresti - Pitesti - Tg Jiu - Petrosani - Hateg - Deva - Hunedoara - Sibiu - Valcea - Pitesti - Bucuresti thumbsup.gif
OCTAN_95
traseu:
Timisoara-Herculane-Baia de Arama-Tg. Jiu(ceva drumuri prin zona) - Petrosani-Hateg-Caransebes-Timisoara; 685 km ; consum 9,3%; viteza medie 84 km/h.
Eu spun ca este un consum normal pt un motor de 2l si cam greu ii inteleg pe cei ce sustin ca au consumuri de sub 7,5 % la motorizari similare.
22nst
Ai o viteza medie mare! (ma rog este normala pt o tara civilizata)
Si asta inseamna ca ai mers destul de tare
Vrei consum mic cu masina ta? Iti scot eu sunt 6 lejeeer!
OCTAN_95
Poate mai gasesc poza aia cu un consum mediu de 3.4% da cu Ave, nu cu Hondac-ul.
Cred ca am postat-o acum 3 ani, pe un al forum.
Drum facut pe transfagarasan !
T u d o r
Eu dupa 42000 km am o medie de 8,6%, in conditii de trafic foarte variat. In drumuri in alte tari (adica autostrada parcursa cu maximul admis+ orase civilizate) media se invarte pe la 7,5%, cu tot cu strabaterea Romanicii. De regula afara merg cat pot de tare si cu turatii inalte, in orase nu depasesc 60 km/h. AC on tot timpul.
RUE
QUOTE (OCTAN_95 @ Oct 27 2010, 08:05 PM) *
traseu:
Timisoara-Herculane-Baia de Arama-Tg. Jiu(ceva drumuri prin zona) - Petrosani-Hateg-Caransebes-Timisoara; 685 km ; consum 9,3%; viteza medie 84 km/h.
Eu spun ca este un consum normal pt un motor de 2l si cam greu ii inteleg pe cei ce sustin ca au consumuri de sub 7,5 % la motorizari similare.



La passat 2.0 fsi de la severin pana la tm cu familia si depasiri in forta dar si coloana de al recas am avut 7.3%. nu stiu vm.
T u d o r
Pai asa am avut si eu consum de 5 si ceva mediu, dar in conditii de trafic speciale. O viteza medie de 84 km/h inseamna foarte mult, a tras bine de masina pe tot parcursul. Ma indoiesc ca in aceleasi conditii de viteza ai fi realizat mai putin cu Passatul, care e o masina comparabila ca mase si motorizare.
mohordbx
Bucuresti - Brasov - Targu Secuiesc - Onesti - Slanic Moldova si retur ~750 km, vit medie 57km/h, consum 4.2%, (2 persoane, bagaje usoare, cauciucuri iarna)
omul vesel
Consumul real difera mult fata de consumul aratat de computerul de bord? De ex la computer arata 5.4 l/100 ,a O1 TDI, 1.9 101CP. Consumul real ar fi mai mic sau mai mare?
DORU
La Octavia 1, indiferent de motorizare, consumul real este cu maxim 0,2L mai mare decat cel indicat de computerul de bord !

omul vesel
CITAT(DORU @ Jan 11 2011, 05:12 PM) *
La Octavia 1, indiferent de motorizare, consumul real este cu maxim 0,2L mai mare decat cel indicat de computerul de bord !


Crezi asta din propria experienta sau din cauza faptului ca Skoda fiind preluata de VW (nemti), sunt mai precisi in munca? La O2 Renault , Ford nu e aceeasi diferenta?
James Kilowatt
La mondeo 1.8 dizal diferentele sunt mai mari, din ce am vazut, de peste juma' de litru.
DORU
QUOTE (omul vesel @ Jan 11 2011, 07:39 PM) *
Crezi asta din propria experienta sau din cauza faptului ca Skoda fiind preluata de VW (nemti), sunt mai precisi in munca? La O2 Renault , Ford nu e aceeasi diferenta?


Este specific grupului VAG aceasta eroare - evident, la masinile unde nu sunt probleme de natura mecanica sau electronica.
Din experienta doar la cele 7 Skoda trecute sau prezente inca in familie in ultimii 14 ani tongue.gif
Seri
Cluj-Oradea: 150 km in 2 ore, am avut un consum de 5.8%, calculat prin metoda plinului. Drumul a fost neobisnuit de liber, chiar si pentru ora 22.

Practic drumul m-a costat 46 de lei, pt 2 persoane. Acum cateva luni un bilet de tren pe ruta asta era 40 de lei.
getodac
Cat de mult influenteaza presiunea pneurilor consumul?
Mai exact o presiune scazuta fata de valorile date de fabricant cat de mult poate afecta consumul, dar o presiune mai mare? Dimensiunile mai mari ale jantelor decat cele trecute in talon au vreo influenta negativa asupra consumului?
Titi1988
am facut Turda-Brasov-Turda total 465 km viteza medie 80.1 km/h consum 6.9 thumbsup.gif
DORU
1.8T 4x4

Oradea - Hajduszoboszlo (dus-intors) ~160km
2 pers in masina, faruri ON, bagaj usor.

La ducere: viteza medie 60km/h, consum final 6,5% (fara AC, doar ventilatie)
La intoarcere: viteza medie 70km/h, consum final 6,9% (AC pornit tot drumul pe 23C).


1.9TDI-PD 4x4

Oradea - Hajduszoboszlo (dus-intors) ~155km
2 pers in masina, faruri ON, bagaj usor.

La ducere: viteza medie 60km/h, consum final 4,8% (fara AC, pe ventilatie)
La intoarcere: viteza medie 70km/h, consum final 5% (AC pornit tot drumul pe 23C).


Se observa faptul ca am mers identic dpdv al stilului de condus, in plus ma vad nevoit sa repet: se vede cu ochiul liber ce inseamna un trafic fluid, fara TIR-uri, fara depasiri la limita, ci doar mers perfect legal si fara excese !
HalbaSus
Nu am fost niciodata atent la viteza medie dus vs intors spre Hajduszoboszlo... dar diferenta aia de 10 km/h mi se pare maricica... Singura explicatie e ca dimineata (sau cand mergi) e traficul mai aglomerat.

Ca sa fiu in ton cu topicul:

C320 CDI 4-matic:
Bucuresti-Oradea: viteza medie: 75 km/h, consum mediu 8.3 l/100km (dar depinde de sector, spre exemplu Pitesti-Bucuresti l-am facut cu viteza medie 150 km/h si consum de 8.2 (a scazut la un moment dat la 8.1 - acesta fiind si cel mai mic consum indicat de masina pe tot traseul).
dinpoplaca
Daca vreti consum adevarat lasati TRIP A sau B neresetate pentru vreo 3000km - 4000km, faceti o poza si puneti consummul aici. whistling.gif
James Kilowatt
Eu am facut mai mult de atat: de cand facut primul plin dupa ce am trecut de 7500km (aka rodajul in viziunea mea) si pana la prima revizie (aprox 29.000km) am scris undeva cati l am bagat. Si anume, 1600l smile.gif In BC nu am incredere 100%. M-am convins ca la stilul meu de condus si de folosit masina consumul mediu e sub 8, aka mai bine de 1L sub estimarea pe care am facut-o cand mi-am facut calculele la cumparare.
De atunci am renuntat la contorizare, nu mai notez plinurile, si nici nu ma mai uit la BC la consum, il tin pe "autonomie" smile.gif Mai arunc cate un ochi la consum de amorul artei doar cand fac un drum atipic (de ex cu viteze foarte mari, sau cate un ecomarathon).
dinpoplaca
Wow, fain ca ai avut rabdare atata vreme. Da ala e consum adevarat. thumbsup.gif
DRAGOS
Am eu trip A neresetat de 7000 si ceva de km, consum mediu 8.7.

si unul din we asta, ploiesti-sibiu si retur, 510km, viteza medie 68 km/h, 7.8.
dinpoplaca
QUOTE (DRAGOS @ Aug 28 2011, 07:22 PM) *
Am eu trip A neresetat de 7000 si ceva de km, consum mediu 8.7.

Tinand cont ca James a facut majoritatea km la drum intins, honda s-ar putea sa consume mai putin.
James Kilowatt
In Romania consumul tine foarte mult si de sofer, nu doar de masina. Cred ca tine mai mult de stilul de condus decat de masina, iar daca vrei sa compari doua masini trebuie sa mearga impreuna.
Una e sa mergi frumos si fluid si sa depasesti doar cand e absolut necesar si fara prea mult efort, adica depasesti lejer si te duci, si alta e sa depasesti un camion cu turometrul la rosu ca sa franezi apoi ca inecatul in spatele urmatorului camion. Iar in Romania poti alege oricare dintre cele doua extreme ca stil de condus, si pana la urma diferenta de viteza medie sa fie minima... insa cea de consum foarte semnificativa.

Iarna asta am facut cam 1200-1300km in Romania din mai multe etape si nu am depasit niciodata 8l/100km, insa am reusit si un 5.6 atunci cand m-a prins ninsoarea si am mers fara acceleratie si fara frana biggrin.gif In general mi-a luat in Ro in jur de 7. Am dat detalii la totul despre masina mea. Mai mult, eram cu pneurile de iarna, care mie pe masurate pe autostrada imi cresc consumul cu 1l, am vazut si cand le-am pus, si cand le-am scos.

Bors-Galati (de fapt, Bruxelles-Galati) le-am facut in tandem cu o Kia Ceed 1.4, care in Romania a luat constant sub 6.5, cu 0.5-1l mai putin decat mine, asta desi pe autobahn era invers, a mea consuma mai putin cu 0.5-1L

PE 2 ianuarie, duminica, am facut Galati-Cluj cu 7.2l/100km si cu o medie de viteza foarte buna, undeva spre 75-80km/h ceea ce pt Ro e enorm. Nu era insa nici dracu' pe sosea...
DRAGOS
La mine aia 7000 km inseamna cam 50% bucuresti, 30% mers exatraurban dupa stilul descris de James(aka depasiri la rosu in tr 2-3) si 20% mers extraurban linistit.
James Kilowatt
Tu ai nevoie de o hibrida biggrin.gif

DRAGOS
nu m-ar deranja sa merg cu una zi de zi, cu 3 conditii:

1. sa arate bine, decent, ca o masina normala
2. sa aiba performante macar similare cu civicul
3. sa coste cat o masina din clasa din care face parte, cu motorizare/dotari similare

deci, hibrida aia pentru mine inca nu exista si probabil nu va exista vreodata laugh.gif
DORU
QUOTE (HalbaSus @ Aug 28 2011, 10:27 PM) *
Nu am fost niciodata atent la viteza medie dus vs intors spre Hajduszoboszlo... dar diferenta aia de 10 km/h mi se pare maricica... Singura explicatie e ca dimineata (sau cand mergi) e traficul mai aglomerat.


Explicatia e mai simpla decat intuiesti laugh.gif : la iesire in Bors am prins coada de masini (plecau "italienii" inapoi), in timp ce la intoarcere am trecut fluierand...


QUOTE (DRAGOS @ Aug 29 2011, 02:22 AM) *
Am eu trip A neresetat de 7000 si ceva de km, consum mediu 8.7.


La 1.8T 4x4 consum mediu 7,7% in ultimii vreo 1500km, la 1.9TDI 4x4 consum mediu 5,5% in ultimii 2500 km (cu ultima se fac drumuri extraurbane mai multe)
James Kilowatt
QUOTE (DORU @ Aug 29 2011, 10:21 AM) *
la 1.9TDI 4x4 consum mediu 5,5% in ultimii 2500 km


ulei sau motorina? teehee.gif
Hai ca-s rau, glumesc si eu...
DORU
Motorina, ma jur biggrin.gif Si sa vezi si sa nu crezi ! Nu manca ulei...nu scoate fum...mai rar asa ceva whistling.gif
omul vesel
Consumul de combustibil la 100 km/h cu AC pornit este mai mare sau egal decat la 120 km/h fara AC, indiferent de tipul de combustibil si sau masina?
James Kilowatt
Nope smile.gif
HalbaSus
QUOTE (omul vesel @ Sep 1 2011, 08:25 AM) *
Consumul de combustibil la 100 km/h cu AC pornit este mai mare sau egal decat la 120 km/h fara AC, indiferent de tipul de combustibil si sau masina?

De unde ai scos cifrele astea ?
In mod sigur nu ! Iata cateva motive:
1. Spre exemplu la un SUV, sau la o duba diferenta de consum de la 100 la 120 km/h va fi mult mai mare (procentual) decat la o berlina aerodinamica.
2. Aerul conditionat consuma o putere fixa, necesara racirii habitaclului. Nu un procent din puterea motorului. (ex: daca la o masina de 100 cp aerul conditionat are nevoie de 2 cp, la o masina de 500 de cp va avea nevoie tot de 2 cp, nu de 10 cp).
3. Aerul conditionat la masinile cu clima automata (adica majoritatea modelelor noi) nu consuma tot timpul la fel, consumul e mai mare la inceput cand racesc masina iar pe masura ce se apropie de temperatura setata consumul scade.
James Kilowatt
AC-ul consuma undeva intre 0.5 si 1l/h, insa mai aproape de 0.5 decat de 1. 100km ii faci intr-o ora cu 100km/h sau in 50min cu 120, deci dpdv al AC-ului economisesti 10 min de functionare, aka intre 0.1 si 0.2l. Insa motorul va consuma mai mult.

Daca reusesti sa mergi cu 100km/h constant pe distante lungi o sa scoti un super consum cu orice masina, probabil mai bun decat cel dat in carte.
getodac
Constanta - Ploiesti weekendul trecut, la dus mers cu pilotul automat in marea majoritate a timpului pus la 140, fara aer conditionat, doua persoane + bagaje, consum 8,8%. La intoarcere pe acelasi traseu 4 persoane + bagaje, pilotul pus la 100 cu aerul conditionat pornit consum 7,2%. Concluzia o tragi tu Omul Vesel thumbsup.gif
omul vesel


Sunt doar niste cifre orientative, puteau sa fie si 80 cu AC si 100 fara AC.
beerfan
BC neresetat pe trip A de cand am Accordul -2007 si 63 k km ( nu stiu de nu se reseteaza cumva singur la atingerea unui nr de km ). Consum mediu 9.3 viteza medie 48 kmh cam 50- 50 afara/oras. Exterior nu vad consumuri sub 9 mai nou decat rarisim.
vio
CITAT(HalbaSus @ Sep 1 2011, 08:44 AM) *
CITAT(omul vesel @ Sep 1 2011, 08:25 AM) *
Consumul de combustibil la 100 km/h cu AC pornit este mai mare sau egal decat la 120 km/h fara AC, indiferent de tipul de combustibil si sau masina?

De unde ai scos cifrele astea ?
In mod sigur nu ! Iata cateva motive:
1. Spre exemplu la un SUV, sau la o duba diferenta de consum de la 100 la 120 km/h va fi mult mai mare (procentual) decat la o berlina aerodinamica.

dar tu de unde ai scos asta ? 36182451.gif ...io iti zic ca la un SUV, Camioneta AC nu influentzeaza aproape deloc consumul. mai mult influentzeaa consumul combustibilii aditivati .. cu un com normal e consum de 7.5 / 8 cu unul adidivat 8.5/9 asta ca sa mai ziceti ca e buni comb aditivati....

si la 100 la ora si cu AC sau la 120 fara AC este mult mai mic ... io la 100 cu AC am scos 4.03% nu cred ca scoti cu benzina la 120 asa consum
HalbaSus
@beerfan, chiar ieri discutam cu un prieten comun grohaitor si am ajuns la concluzia ca daca tu ai fi un sofer responsabil care ar respecta (macar in limite aproximative) limitele de viteza atunci ai avea un consum sub 8%.

@vio, tine de fizica: cu cat viteza creste cu atat aerodinamica unei masini devine mai importanta, daca la 30 km/h nu are aproape nicio relevanta forma masinii deja la 120 conteaza destul de mult daca e berlina/hatchback/duba/suv/etc... conteaza coeficientul aerodinamic, suprafata frontala, chestii de genu' asta.
T u d o r
Dragos, beerfan... mi-e si rusine cu voi ma! Pai v-ati luat Honda sa faceti liniute?

2500 km aka Rm. Valcea - Umag (era sa zic Pula dar m-am rusinat si n-am mai zis) si retur, cu trecere prin Belgrad in ambele directii: 7.4%, doi adulti, un copil, portbagajul plin ochi si bineintele AC si farurile aprinse tot drumul. Asta in conditiile in care am ars-o prin Belgrad la greu in niste ambuteiaje demne de Bucuresti cand se lucreaza pe ambele sensuri (nu glumesc, asta faceau fratii nostri la fel de idioti ca si noi) si petrecut aproape 2 ore pe podul peste Dunare la dus, mergand la pas din cauza acelorasi frati ai nostri pe care ii apucase excesul de zel.
Autostrazile 130 (Croatia) si 120 (Serbia) parcurse cu GPS-ul la maxim admis + 9 km/h, restul cum s-a putut. In Serbia nu ne-a intrecut nimeni nici la dus nici la intors dar a fost liber si aproape am mers cu CC-ul pe drumurile nationale.

Spre comparatie prietenul cu care am fost in concediu a consumat cu peste 1 litru in plus. Masina: Opel Insignia 1.8 benzina, 140 CP si 6 trepte de viteza.
James Kilowatt
Galati-Bucuresti (orasul ala de langa aeroport biggrin.gif) si retur, aprox 500km, 6.7l/100km cu Kia Ceed 1.4 benzina. Mers cu 120 afara si 65 in oras (pe ceas), AC non-stop, dus masina goala, intors 3 pers + bagaje
Din motiv de stat degeaba in garaj, masina inca are pneuri de iarna biggrin.gif Probabil ca Michelin Energy-urile originale de vara ar fi fost ceva mai economice.
DORU
In vremurile triste din Bucuresti, asa ceva nu ar fi fost posibil:

Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment
DORU
Si cu siguranta asa ceva ar fi fost de domeniul SF-ului biggrin.gif

Drum cu 8 (OPT) opriri pe traseu (oras, centura si zona metropolitana - Sanmartin), singur in masina, ventilatie, faruri HID pornite.
Distanta totala = 50km
Viteza medie = 40km/h (pana am intrat in zona de case si in garaj a scazut la 38km/h)
Consum mediu = 7,4%

Acum sa dezvalui si un "adjuvant" al succesului: de o luna am crescut presiunea din anvelopele pe 17" de la 2,2 bari la 2,5 bari. Si cred ca si conteaza practic !


Click to view attachment Click to view attachment Click to view attachment
Mircea104901
QUOTE (DORU @ Sep 14 2011, 06:03 AM) *
Acum sa dezvalui si un "adjuvant" al succesului: ....


Eu cred ca ai pus plasturi fara sa ne spui whistling.gif thumbsup.gif teehee.gif
HalbaSus
Doru are plasturi integrati in masina, care radiaza pe o distanta de aproximativ 50-100 metri, de scade si consumul masinilor din jurul lui. Masina mea a vazut o singura data in viata ei consum sub 7%... si atunci am mers impreuna cu DORU, coincidenta ? nu prea cred !
Mircea104901
Unde a disparut Solmar?
Sa fi dat o tura pe la Timisoara? ... Cred ca o sa ne surprinda consumul la Forester in curand.... whistling.gif thumbsup.gif
solmar
QUOTE (Mircea104901 @ Sep 14 2011, 06:03 PM) *
Unde a disparut Solmar?
Sa fi dat o tura pe la Timisoara? ... Cred ca o sa ne surprinda consumul la Forester in curand.... whistling.gif thumbsup.gif

Am tot alergat zilele astea, n-am disparut! Chiar am mai dat cu bunghiu pe site-ul cu pricina sa vaz daca mai gasesc ceva material umoristic...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.