Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Consum Subaru-Combustibil: de unde?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
G e o r g e
deci ma enervati... asta nu e subaru sa consume sub 10% ... va rog sa va bateti in consumuri maxime dry.gif ca' ma ia cu rau pe aici .
hdi
QUOTE (G e o r g e @ May 22 2009, 03:25 PM) *
deci ma enervati... asta nu e subaru sa consume sub 10% ... va rog sa va bateti in consumuri maxime dry.gif ca' ma ia cu rau pe aici .


laugh.gif lasa mey, tu ti-ai luat racheta; noi ne-am luat consum! laugh.gif
Chiar asa: consum max: 10.6% pe Brasov-Ploiesti via Cheia mers ca tampchitu'.
gont
Mai fratilor George are dreptate,

Subaru nu a facut niciodata masini frumoase (cu ex Legacy whistling.gif ) sau care sa consume putin. Ideea de consum redus nu a facut parte niciodata din filozofia SUBARU. La facut masini ochioase si care consuma putin se pricep altii. Ideea este ca atunci cand vad cum va laudati cu consumuri de astea am impresia ca citesc un alt forum monomarca unde toti numai cu asta se lauda.

La un moment dat era o gluma: Un SUBARU consuma mai putin de 7% numai pe rampa rolleyes.gif

Asa ca lasati consumurile si bucurativa de masini thumbsup.gif

OT:
Oras: 12.6%.
Extra: 9%.
andrei5130
Consumul minim il atingi o data in viata, pe cel maxim de cele mai multe ori ca doara nu stai sa treaca viata pe langa tine !



"...atunci cand vad cum va laudati cu consumuri de astea am impresia ca citesc un alt forum monomarca unde toti numai cu asta se lauda..."


...in mod sigur e vorba tot de o ajoponeza...


Parca YARISUL se lauda intr-un timp cu 2,8 consum in afara...
hdi
QUOTE (gont @ May 22 2009, 03:46 PM) *
Asa ca lasati consumurile si bucurativa de masini thumbsup.gif

OT:
Oras: 12.6%.
Extra: 9%.


Nici tu prea o chinui.
La diesel ideea e ca si atunci cand faci excese consuma un pic mai mult dar .... tot putin rolleyes.gif

LE: nu stiu daca Legacy e frumoasa insa are ceva aparte.
hdi
O plimbarica de week-end: 300km- 7.4 l/100km. Asta e consumul la care ma simt bine. Cam mult dar asta e.
Am curatat si DPF-ul->vezi poza-tr. a 3-a (cat era vit max pt tr. a 3-a?)
La plecare iar a scos norisorul alb. Nu cred ca e nicio problema; probabil ca masina mea a aflat ceva mai tarziu de alegerea noului papa teehee.gif
T u d o r
Tu mergi cu proiectoarele aprinse? dry.gif

D-aia nu vroiai sa vii la unguri, stiai ca acolo pentru luminile de ceata aprinse pe timp frumos iei amenda... confused.gif
hdi
QUOTE ( T u d o r @ Jun 8 2009, 09:07 PM) *
Tu mergi cu proiectoarele aprinse? dry.gif


Doar atunci cand e vizibilitate scazuta. Te sfatuiesc si pe tine sa faci la fel, ca e mai sigur pt. tine si pt. ceilalti confused.gif .
andrei5130
astazi intors acasa am dat o chieie lui Scuby si surpriza: un mare norisor alb si la el (cred ca a uitat de Papa), nu cred ca trebuie sa ma ingrijorez...
T u d o r
@ hdi: Citeste topicul asta si sunt convins ca vei intelege ce parere au ceilalti despre folosirea proiectoarelor de ceata in alte conditii decat cele "de ceata". biggrin.gif Am incredere ca vei renunta. smile.gif
hdi
QUOTE ( T u d o r @ Jun 8 2009, 09:30 PM) *
@ hdi: Citeste topicul asta si sunt convins ca vei intelege ce parere au ceilalti despre folosirea proiectoarelor de ceata in alte conditii decat cele "de ceata". biggrin.gif Am incredere ca vei renunta. smile.gif


Il citesc daca insisti....insa te rog sa-ti aprinzi proiectoarele atunci cand vizibilitatea e scazuta. Pentru asta au fost facute. Cei care vin din fata iti vor fi recunoscatori confused.gif

PS: stiu ca te vei scandaliza insa eu aprind proiectoarele si cand trec prin zone cu fum si pe ploaie torentiala. Asta e...N-am inteles la ce sa renunt dar te rog sa nu incerci sa ma lamuresti pentru ca aici se discuta despre cu totul altceva altceva. Merci thumbsup.gif
Diesel
Ordinea fireasca ar fi: pozitii -> faza scurta -> proiectoare
tu ai sarit peste faza scurta
pista
De unde stii ca a sarit peste faza scurta ? rolleyes.gif
Sper ca nu e o incercare de a transforma si acest topic...
T u d o r
Nu, nu e. smile.gif

Parerea mea despre proiectoare e clar scrisa in topicul ala. Haideti sa continuam acolo va rog daca avem ceva de discutat despre utilitatea proiectoarelor. Hdi, astept raspunsul tau pe topicul cu pricina dupa ce il citesti. smile.gif
GLC120
Pana cititi voi din nou topicul cu proiectoare vs BMW, recunosc ca si eu sar deseori peste faza scurta. Ca sa vii vazut in timpul ZILEI (ceata, ploaie, ninsoare, chiar si zi senina) proiectoarele mai ales cele "mici" de la outback sunt LA FEL de bune ca faza scurta. Cine e deranjat de proiectoarele care bat in jos la 5m, sa fie sanatos si sa mai umple 10 topic-uri.

Noaptea sunt de acord, este aberant sa mergi (si) cu proiectoarele.

Totusi ziua exista un risc sa iei amenda. Acesta e singurul motiv real contra proiectoarelor pe timpul zilei, o regula tampita. Scuze de off-topic, dar nu am de gand nici sa citesc nici sa scriu pe acel topic.
Mircea104901
Eu vad rostul proiectoarelor numai si numai:
1. pe camp/off-road (sunt mai bune decat faza scurta pentru foarte aproape)
2. ceata.

Inconveniente in rest:
1. consum de carburant inutil si nejustificat
2. poluarea planetei ninja.gif (cu becuri arse fara rost)
3. amenzi (cat mai multe daca se poate)
4. orbirea participantilor la trafic (cele spate la toate, si o parte din cele fata (mai ales cele reglate defectuos, sau la masinile vechi))
...

Sa nu zic de soferii care au masini ce au becul de ceata spate cuplat cu proiectoarele si merg cu ele aprinse oricand (Probabil arata bine cat mai multe becuri aprinse in bord, ca alt efect nu obtii de la proiectoare in conditii normale de sosea). Noaptea stau cu lunga in spatele lor.
Marius30562
Sunt perfect de acord cu Mircea.
Mi se pare inutil si chiar periculos sa circuli doar cu pozitiile si proiectoarele aprinse, atat ziua cat mai ales noaptea.
O masina care circula doar cu proiectoarele aprinse, este muuult mai putin vizibila din fata decat una ?normala? si ca atare mult mai periculoasa.
Sa nu mai vorbim de cate n-am patit noaptea, pe Valea Oltului, Oituz, Meses, sau aiurea (zone cu multe curbe, serpentine, vizibilitate proasta, etc) si pe cati ?cetzari? nu era sa ma urc in cate-o curba luata mai larg ...

Sunt utile in situatiile precizate de Mircea, plus, as spune eu:
1. Noaptea, pe drumuri fara marcaje rutiere (mai ales daca-i si o noapte fara luna...). Ofera o mai buna vizibilitate laterala.
2. Noaptea, pe ploaie si pe drumuri necunoscute / cu o stare precara - ai o vizibilitate muult mai buna ?la botul masinii?.

Sa nu-mi aduc aminte de cei care merg cu stopul de ceata aprins, zi sau noapte, mai ales daca se merge in coloana ... wallbash.gif

Daca se merge cu proiectoarele aprinse avand in acelasi timp aprinse si farurile (faza scurta) nu am nici o treaba. Nu ma deranjeaza absolut deloc.
Masina arata mai smechera !

Dar sa mergi doar cu proiectoarele .... sa-mi fie cu iertare !

Asta a fost OFF TOPIC !!!!!!
Mare de tot. Ca si ultimele vre-o 6-7 posturi.

Sa revenim la carburanti:
EU, acelasi OMV Sprint Diesel. Merge OK, nu sughite, nu face nazuri.

Ultima data am alimentat cu OMV Premium Diesel (sau cum o fi chemand-o).
Nu am simtit mare diferenta (in fapt, nu am simtit vre-o diferenta ...)
hdi
Cine mai are de comentat pe tema parazita a proiectoarelor este rugat sa o faca aici http://masini.ro/forum/content/Off-Topic/7742/Cetarii/
Multumim pentru deturnarea discutiei; sper ca vom reusi sa nu mai dam curs unor astfel de initiative (eu am fost primul care a cazut in plasa).

In privinta motorinelor OMV, nici eu nu am simtit vreo diferenta. Diferenta este data doar de procentul de impuritati (S,P) care in Premium(Alpin) sunt mai scazute decat in Sprint. Parca am mai scris asta asa ca nu voi insista.
Marius30562
Yessss !

Ce ne tot *** cu consumuri minuscule la Subaru BD.

Azi am reusit sa daram acest mit.

- Milcoiu (Valcea) - Dealu Negru - Pitesti Bucuresti - consum mediu conform CB = 9 l/100 km !!!

Da careva mai mult ???
GLC120
Ne-ai umilit cu 9 asta. Tu ai si avantajul inaltimii SUV-ului. Nu e corect!

Incercam si noi cu biciclete si/sau portbagaj mare deasupra sau cu frana de mana trasa si revenim in forta.
bakero
frate...14l/100km un 2 litrii aspirat?fara menajamente si cu ac pornit de la ora 10 jumate,11 incolo.
faptul ca rotile sunt acum ceva mai mici,poate fi cauza celor 2 litrii de benzina in plus?nu ma zgarcesc,dar daca mai pun 2 litrii ajung in consumul lu' turbo si io n-am bre decat 160 cai...o fi venit caldura si-s mai setosi?cine stie... whistling.gif
da,da...stiu ce-o sa ziceti,dar nu se poate.niciodata subaru diesel la mine in garaj.deci,excludeti varianta asta rolleyes.gif
Mircea104901
Daca ai pus cauciucuri mai mici ca si diametru, consumul ar trebui sa "scada" - cel putin din cauza diferentei de km indicati fata de cei reali.(masina va arata mai multi km parcursi fata de realitate).
Si nu ai spus: 14% in localitate sau afara?
bakero
mai multi km parcursi?pai nu e bine...adica,daca merg 100 km,eu o sa fac de fapt cat?auzisem ca-i diferenta la viteza,dar nu la km...pai,si daca pun mai mari?fac km mai putini?care-i treaba.ca sa te lamuresc,aveam 215/60R16 si am pus 225/45R17...14 l/100km in oras,si putin prin imprejurimi.mentionez ca am un condus,in mare parte sportiv.
andrei5130
QUOTE (bakero @ Jun 12 2009, 10:03 PM) *
mai multi km parcursi?pai nu e bine...adica,daca merg 100 km,eu o sa fac de fapt cat?auzisem ca-i diferenta la viteza,dar nu la km...pai,si daca pun mai mari?fac km mai putini?care-i treaba.ca sa te lamuresc,aveam 215/60R16 si am pus 225/45R17...14 l/100km in oras,si putin prin imprejurimi.mentionez ca am un condus,in mare parte sportiv.

O roata mai mare in diametru are si perimetrul mai mare in concluzie la o singura rotatie parcurge o distanta mai mare fata de cea mai mica in diametru cu un perimetru mai mic, aceiasi rotatie distante diferite, kilometri aratati de indicatorii de bord sunt dati de numarul de rotatii si nu de distanta parcursa in realitate...

Zetics
Mai exact, cum am mai spus si mai demult, in cazul tau circumferinta rotii este acum cu 4.5% mai mica decat la roata originala, in consecinta, cand odometrul iti va spune ca ai parcurs 100km, tu in realitate ai mers 95.5km!

Calculator de dimensiuni anvelope
Mircea104901
http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html

Difference in circumference: -94.56 mm or -4.53 %
So when your speedo reads 70mph, you're actually travelling at 66.83 mph.

La 1000 de km aratati pe bord, parcurgi, de fapt, 954,7km.
bakero
Am inteles....totusi,mi se pare mult 14L pentru un motor de 2 litrii aspirat.turbo consuma cam 17,deci ce mi-e 3 litrii in plus.dar totusi,sunt inca 72 cp in plus...deci nu se compara,si dif nu e mare...asa ca 2.5 rulz thumbsup.gif
GLC120
Tentativa de a face 1000 km cu un plin s-a incheiat cu un abandon.

Am plecat la un drum mai lung dis de dimineata si am vrut sa am plinul facut. Rezultat final 915 km cu 52.16L.

CB-ul arata 5.2 si autonomie 150 km. Consumul calculat 5.7L/100 la pompa.
pista
La 150km e prematur pentru abandon. rolleyes.gif
Mai demult cu Ford Mondeo 2.0DI am reusit sa trec de 1000km cu un plin, rezervor de 61 l. E adevarat numai o singura data.

Cu OBK 2,5i daca trec de 700km sunt multumit. smile.gif
pista
Consum OBK 2.5i dupa CB:
Odorhei - Budapesta (fara autostrada) 620km 7,6l/100km 8h40min
Budapesta - Odorhei (210km autostrada) 650km 8,0l/100km 7h20min
andrei5130
Bucuresti - Sinaia - Moroieni - Lacul Bolboci - Babele - Releu Costila(aproape) - Babele -Cabana Varful cu Dor - Predeal - Bran Capul Lung - PItesti - Bucuresti

Nu mai stiu exact cati km am facut dar undeva in jur de 500 - 550 din care cam 120 pe autostrada(150 -170) in rest am mers cu maxim 100 pe asfalt in offroad nu cred ca am mers mai mult de 60-70 km ( 9,30 - 16,15) cu maxim 30 km.

Aceiasi cea mai ieftina motorina de la Petrom (Euro Disel), consum mediu indicat de domnul CB 6.4, cantitatea de motorina consumata estimativ este de 35l (3 liniute si 1/2 din indicatorul de rezervor) cand am alimentat la Pitesti imi arata ca mai pot sa fac 1600 si ceva de km ...


inca o data ma declar super multumit ...
bakero
Consum:Constanta-Sinaia
Constanta-Bucuresti A2-mers 170-180 km/h-asta numai a2,in rest max 160
Bucuresti-Sinaia DN1-max 140 km/h
Alimentat Petrom Constanta.Full.Dupa 350km,mai aveam un sfert de rezervor cam 15L.Asta inseamna consum in jur la 45L.Adica 12.86L/100km.
Mentionez ca am mers cu AC pornit.
Concluzia:cum mergeti voi cu un plin 700km?Tineti in max 120km/h...sau cum?cel mai putin am reusit sa scot 8L/100km asta vara si mergeam si cu 100km/h pe A2...
Mircea104901
QUOTE (bakero @ Jun 17 2009, 04:27 PM) *
Consum:Constanta-Sinaia
Constanta-Bucuresti A2-mers 170-180 km/h-asta numai a2,in rest max 160
Bucuresti-Sinaia DN1-max 140 km/h
Alimentat Petrom Constanta.Full.Dupa 350km,mai aveam un sfert de rezervor cam 15L.Asta inseamna consum in jur la 45L.Adica 12.86L/100km.
Mentionez ca am mers cu AC pornit.
Concluzia:cum mergeti voi cu un plin 700km?Tineti in max 120km/h...sau cum?cel mai putin am reusit sa scot 8L/100km asta vara si mergeam si cu 100km/h pe A2...

smile.gif
700km nu am reusit cu un plin pana acum. biggrin.gif
Si mie imi ia tot cam asa. Dar vezi ca acolo unde liniuta arata 3/4 din rezervor, inseamna cam 38-40l, deci un consum de cca. 11,5% (mai aproape de realitate). Conform ultimelor verificari, becul rosu se aprinde cam pe la 53l consumati. Si asta se traduce in km(mixt oras-afara) cam 450(mers mai rapid) - 500km(normal) - 580 (economic).
andrei5130
nu ai sa poti cu un benzinar daca nu ii maresti rezervorul sau mergi super economi, asta e avantajul motorului pe care nu vrei sa il primesti in garaj la tine(disel) la 180 aveam un consum de 8-9 dupa ce am atins viteza de croaziera...
bakero
o mica intrebare....
acum am pe masina 225/45R17.bun,rezerva este 215/60R16,deci e diferenta.
are ceva ,daca merg cu o roata mai mare.evident,pana la prima vulcanizare,numai ca mi-e sa nu fie pe autostrada ceva sa ma trezesc ac tre sa merg nu stiu cat pana la o vulcanizare.
eu stiu ca se poate sttrica diferentialul.....stiu bine sau nu?si cam ce tre sa fac.sa pun anvelopa de 50 pe rezerva...imi arata dif cea mai mica pe calculator...
Mircea104901
QUOTE (bakero @ Jun 22 2009, 05:16 PM) *
o mica intrebare....
acum am pe masina 225/45R17.bun,rezerva este 215/60R16,deci e diferenta.
are ceva ,daca merg cu o roata mai mare.evident,pana la prima vulcanizare,numai ca mi-e sa nu fie pe autostrada ceva sa ma trezesc ac tre sa merg nu stiu cat pana la o vulcanizare.
eu stiu ca se poate sttrica diferentialul.....stiu bine sau nu?si cam ce tre sa fac.sa pun anvelopa de 50 pe rezerva...imi arata dif cea mai mica pe calculator...


nu se strica daca mergi pana la prima vulcanizare smile.gif si aia poate fi si la cateva sute de km.
ideea e sa nu mergi tot timpul cu cauciucuri diferite din cauza bias-ului lsd-urilor, prestabilit din fabrica la 50-50. eu cred ca ar fi indicat ca toate 4 sa fie la fel. La masinile part-time 4wd, nu cred ca e o problema majora cauciucuri diferite fata-spate (dar identice pe aceeasi punte).
GLC120
A doua tentativa de 1000 km, s-a incheiat cu un nou esec.

974 km cu 60 L. CB-ul arata 5.8 iar autonomia de la 40km..... s-a stins si nu mai arata decat niste liniute - - - - Mi-am adus aminte de Kramer din Seinfeld si am decis sa opresc la Petrom. Era noapte, ploaie, prima benzinarie/localitate era la peste 20 km.....

Cred ca am nevoie de o masina de asistenta (ca in Turul Frantei) la urmatoarea incercare! unsure.gif

Consum real 6.15L/100 asta la drum lung condus normal inclusiv autostrada si ceva arogantze, A/C in cea mai mare parte.

Stie cineva cat are rezervorul in total, cat ati alimentat maxim la Outback?
andrei5130
eu am bagat 62 cel mai mult, asta prima data cand am luat msina de atunci am mai bagat de cateva ori 60 si ceva, in bucuresti dupa 40km se stinge si am mai mers cam 25 de km mai mult nu am avut curaj... daca as sti ca pompa se amorseaza singura m-as risca sa sec rezervorul, golegi de forum au zis ca nu e indicat asa ca am renuntat la idee
thor
Va salut.Posesor de Lancer 2008 DID,dar ma gandesc sa "dezertez" la Subaru.Anume Subaru Legacy 2.0,cutie manuala,2007.
Considerentele pentru care vreau sa fac asta tin de neputinta mea in a ma obisnui cu motorul diesel dupa 12 ani de BMW-uri in 6 cilindri si oricum nici inainte nu am avut masini pe motorina.Am scris pe topicul asta pentru ca sunt un pic nedumerit cu privire la consumul acestui motor.Poate cineva sa imi dea niste referinte despre asta?
Consum pentru infernul din Bucuresti.Intreb pentru ca proprietarul imi zice un consum de 12% urban.
GLC120
Thor, daca citesti acest topic vei vedea ca exista doua categorii de useri: cei care se lauda cu consumul mic de la Boxer Diesel si cei care se lauda cu cei 16-18-20L/100 de benzina. unsure.gif

Cu atentie sporita se poate si 10 sau 11, dar sa nu te miri daca mergi zilnic cate 10 km prin oras cu un consum de 14-15. Si nu din cauza masinii ci din cauza traficului.
thor
Am citit topicul.Tocmai ca aia cu 16-18 ma ingrijoreaza.Nu pot eu cu dieselul dar cand cazi de la un cosum de 8-9 la unu de 16-18,treaba asta te pune pe ganduri.
GLC120
Cei cu 16-18 se distreaza iar daca reusesc 20... fac performanta. Nu cred ca prin oras 2.0 de la Subaru consuma mai mult decat alte motoare similare. Personal am auzit si de 2.5 care consuma 12-13 prin oras.

Mergi la un test si cu boxer Diesel poate incep sa iti placa numerele scrise cu o singura cifra... Daca nici asta nici Diesel-ul de 2L de la BMW nu se califica, ramane sa incerci sa iei o benzinarie in fransiza. unsure.gif
bakero
A little secret.
Ultimul consum realizat cu forester 2.0l benzina,"transpirat" a fost in jur la 14l/100 km...
A/C cam 90% din durata "mersului".asta in Constanta.Nu e crima,ca la voi la capitala,dar oricum,se circula binisor.plus ca eu conduc destul de sportiv,schimb destul de sus!
plus ca,subaru are AWD....deci,consuma si asta...in rest fara A/C la mersul meu paduraru nu vrea mai mult de 12 litri...chair daca il alerg.deci intr-un final,concluzionez cu ati zice ca 2 litrii in plus la consum nu-i o tragedie,avand in vedere ce ofera masina....
thor
Mda...probabil ca dracu nu e asa de negru.
Inseamna ca maine ma pricopsesc cu un Legacy?Ma mai gandesc la noapte...
Multumesc.
Zetics
Vin si eu cam din aceeasi directie ca si Bakero: Forester 2.0 benzina, in mod obisnuit cam 14-14.5% in Bucuresti. Am scos si 12.5%, dar ca si el nu prea merg cuminte, la mine treapta a doua se schimba de la 3500 in sus, daca e loc si a treia la fel, a/c cand e nevoie etc.

Oricum, nu prea se compara consumul cu cel de la diesel, asta e clar. Iar daca faci drumuri mai lungi prin Bucuresti ai sanse sa reduci consumul.
bakero
sincer nici nu cred ca ia cum sa schimbi sub 3500...adica,treptele sunt luuuuuunnggiii.....d-asta au pus doar 5.bine,cred ca mergea si a 6-a pentru economie de gaz la drum lung.
si motorul chiar fie el si de doar 2 litrii,nu poti sa nu-i dai! drive.gif
pista
Colegul nostru de forum @gont are Legacy 2.0R. El stie mai precis raspunsul.

@thor
La OBK 2.5i din semnatura ultimul consum pe ruta Odorhei-Thassos cca.1100km a fost de 7,6l/100km. Cu 2+2 persoane si bagaje pentru concediu.
In oras consuma intre 12 - 14 l/100km. In Bucuresti probabil ceva mai mult.
E foarte probabil ca vei simti puternic lipsa de cuplu fata de 6L diesel BMW. Daca poti accepta te vei bucura sigur de noua masina.

P.S. eu schimb treptele de viteza sub 3.500rpm, in general la 3.000rpm. Daca e vorba de o depasire rapida ajung si la 6.000rpm daca e nevoie. La turatii peste 4.000rpm incepe o alta viata a masinii dar si un alt consum.
thor
Trebuie sa fac o precizare pentru ca observ ca nu am fost eu prea clar.
Masina pe care o am in momentul de fata este un Lancer 2.0 diesel,2008.Chestia cu BMW-ul a aparut in discutie in contextul in care spuneam ca pana la acest Lancer am avut numai benzinare,in cea mai mare parte a timpului(12ani)numai BMW-uri.
bakero
Ai 3 variante.e simplu.
1.daca vrei performanta si un consum pe masura incerca motoarele de 2.5 turbo
2.daca vrei performante medii si un consum destul de decent,incearca varianta 2.0 litrii...
3.daca vrei un consum de vw , si performante bunicele,incerca 2.0 litrii diesel....

asta-i toata marea scofala.ce model si alte detalii,te hotarasti singur.
la subaru in afara de justy,toate sunte boxer,integrale...japan shit thumbsup.gif
thor
Da stiu.Ideea e ca am gasit sa schimb Lancerul meu pe un Legacy 2.0,cutie manuala si nu stiu ce sa fac.
Deci nu am nimic de ales ori asta ori raman la Lancer. O sa continui discutia asta pe un alt topic pentru ca vreau sa va intreb ceva ce nu tine de subiectul de aici.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.