Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cand ati calatorit ultima data cu trenul...
Masini.ro Forum > Discutii generale > Off Topic > Vacante si calatorii
Pages: 1, 2
James Kilowatt
@Ozz
In Ro sunt mai dese si mai ieftine microbuzele si autocarele, probabil de asta se duce naibii transportul feroviar. Adica chiar si cei care nu-si permit sa aiba masina tot nu merg prea des cu trenul.

Eu am plecat din Romania cu trenul, in anul de gratie 2001. Un belet de avion costa dublu, nu se inventase inca Blue Air. Ruta a fost Galati-Nisa. Cu doua schimbari: una la Bucuresti, unde am luat un tren cu vagon de dormit si urmatoarea la venetia, si am facut aprox 48h. Insa la vagon de dormit e relativ confortabil. Am mai mers la vagon de dormit si in Fr pe ruta Nisa-Strasbourg, la francezi se cheama "corail" trenul asta. Ideea e ca mergi/dormi o noapte in tren, ajungi dimineata la destinatie, te plimbi pana iti intra picioarele in fund, stai o noapte la hotel, te mai plimbi o zi si noaptea urmatoare inapoi. Cand ai buget si timp limitat chestia asta e o optiune interesanta.

@Solmar
cu nevasta (personala) se pune?
solmar
Cu prietena, iubita, nevasta... Preferabil cu o femeie!
former_ozz
Cu o pasagera necunoscuta ar fi mai inteersant smile.gif.

QUOTE
In Ro sunt mai dese si mai ieftine microbuzele si autocarele,


Sint, dar trenul are niste avantaje.
Poate ar trebuie sa reformulez: la 6 lei benzina si multitudinea de optiuni de transport public ieftim eu nu inteleg de ce sint asa multe masini pe strada.
Pe distante lungi trenurile sint o aiureala. Ma uitam la reclamele rulind pe un ecran in tren: sute de euro pina in europa, nu numai mult mai lung dar si binisor mai scump ca avionul. Oare cine e client pentru asa ceva?
DRAGOS
@ozz, ce spui tu e frumos, dar e vorba de 2 experiente pozitive, norocoase, iti garantez.

Ultima oara am mers cu trenul fortat de imprejurari, intre Buzau si Ploiesti, pt ca nu m-am potrivit la program cu unul dintre parteneri, iar eu mi-am lasat masina la Ploiesti, mergand cu a lui pana la Buzau. Trebuia sa ajung mai devreme in Bucuresti, asa ca am luat trenul. Vara, 38 de grade afara, AC care functiona in felul urmator: o adiere, 1 minut o data la 10-15 minute. Eu imbracat la costum.
Cel mai intersant a fost ca am facut 2h30! Sunt 70km intre Buzau si Ploiesti.
Evident ca a trebuit sa ma opresc la ai mei sa fac un dus, sa ma schimb(norocul meu ca "escala" a fost la Ploiesti si nu in orice alt oras...). Am ajuns la Bucuresti 20 minute dupa colegul meu, care plecase 3h mai tarziu din Buzau.

A fost prima experienta dupa vreo 6-7 ani....si probabil sa fie si ultima pentru cateva zeci.

Unde mai pui ca in masina ai confort, curatenie, AC si caldura dupa bunul plac, libertatea de a te opri cand si cum ai chef, ca masina e mai ieftina(eu extraurban merg cam cu 8.5 cu masina mea, ca sa nu mai spun ca daca merg 2 persoane deja masina e mult mai ieftina). In plus de asta pe mine nu prea ma oboseste condusul, n-am probleme in a face Bucuresti-Sibiu si retur in aceeasi zi, cu tot cu treaba pe care o am pe acolo.

Vorbesc de Romania aici, inafara e altceva.

solmar
QUOTE (former_ozz @ Mar 13 2013, 03:14 AM) *
Cu o pasagera necunoscuta ar fi mai inteersant smile.gif.


Astea nu prea vor... Sunt tentate sa strige viol prima data. Nu stiu de ce. Probabil ca te inraieste mersul cu trenul...
James Kilowatt
In Europa la distante pana in 4-500km mi se pare mai interesant trenul decat avionul, chiar si la acelasi pret. Nu mai tre' sa ajungi la aeroport cu o ora inainte, sa te caute aia si-n c.r sa nu ascunzi o bazooka, sa astepti bagajele, sa te inghesui in autobuze cu bagaje dupa tine sau sa te fure aia pe fata la taxi (in multe orase europene taxiurile "de aeroport" sunt hotie pe fata) etc. Pleci din centru, ajungi in centru, nu te freaca nimeni, multe trenuri incep sa dea internet, poti vb la telefon...

In Ro vitezele in general sunt cam sinistre, cu mici exceptii. Infrastructura e vai de mama ei si nu prea o upgradeaza nimeni. Au mai bagat cateva "sageti albastre" cu climatizare insa putine, saui cateva rame automotoare care merg ceva mai repede decat vechile trenuri pe aceleasi linii proaste (datorita faptului ca nu au o locomotiva f grea ci o greutate distribuita mai uniform) insa in general sunt mai rapide autobuzele sau microbuzele, si sunt si mai dese. Daca intre orase trenurile ar merge macar cu 120 si nicaieri nu ar scadea sub 60 decat in gari ar bate la fund vitezele pe care le poti scoate cu masinile. Insa cand aproape se opresc la fiecare podet de 2m, scot niste viteze vai de mama lor..
iHondafan
ultima oara am mers acum vreo 3 ani. nevasta-mea era plecata la o conferinta prin Washington, era soacra-mea la mine dar ea nu a condus vreodata. in perioada aia faceam naveta saptamanal sau pe acolo la Indianapolis. de regula ma ducea si ma aducea nevasta la/de la aeroport. cum parcarea era vreo 10$ pe zi si biletul de tren vreo 20$ am zis ca sa incerc treaba cu trenul... am chemat taxi vreo 30$ pana la gara ( 9-10km), suit in tren, ajuns in gara centrala in Phila la timp ( cam 40min). am pierdut avionul din cauza ca m-am urcat in alt tren ( ma luasem cu cititul). am luat trenul inapoi, dar am ajuns tarziu. am prins un ultim autobuz ( nu era nici urma de taxi si la noi la tzara dupa ora 9-10pm toti au inchis mustaria) care m-a lasat la vreo 5-6km de casa... am luat-o voiniceste pe jos, m-a vazut cineva de le vreo casa si au chemat politzia. care au venit, m-au legitimat, verificat in data-base si dus acasa gratis cu Expedition-ul biggrin.gif . platit inca vreo 100$ sa schimb biletul de avion pe a doua zi ( atunci era cam 150-200$ un dus intors). asa tentativa mea de utilizare a transportului in comun a esuat lamentabil. si daca ar fi mers perfect de mers de la mine la aeroport ia cam 80-90min. cu masina 50-60min ( inclusiv parcat si luat autobuzul de la parcare la terminal);

mah, io pana la 30 de ani nu am avut masina... ca si Solma am mers cu trenul probabil zeci de mii de km... mai mult in Ro. prin USA am mers pe liniile suburbane in zona NYC si Phila si SF l-am facut odata cu trenul de la aeroport in centru. trenul la americani e la fel ca la noi. as fi convins in anumite conditii dar parerea mea e ca nu se renteaza... probleme:

1) foarte rar se intampla sa mergi de la zona de langa gara intre 2 localitati. de regula trebuie sa ajungi la gara, sa stai, sa cari de bagaje dupa tine... e mai simplu sa pleci din fata blocului si sa te dai jos in fata blocului...

2) Ro fiind Ro ai tot felul de peripetii si persoane nesavuroase pe care nu le poti evita. se fumeaza in draci oriunde ( am fumat si eu dar nu imi placea sa stau in fum, dupa ce s-a nascut fii-mea, de fapt inca inainte, nu am mai fumat in casa); lumea se opune deshisului geamurilor pe motive de "curent";

3) esti dependent de programul trenurilor; desigur ca si cu masina e bine sa planifici sa eviti traficul dar e mai usor... ultimele 3 dati cand am fost in Ro am inchiriat masina. cu trenul am mers acolo ultima oara prin 2001 - la acel moment nu era mult diferit de ante 1999.

4) e scump; pe distante mari daca e vorba de familie e mai ieftin clar cu masina; si e mai comfortabil. merg cand vreau, ma pot misca si din oras la tzara, poti merge si la cumparaturi, te poti opri la un popas ( si e plin acum de popasuri civilizate). desigur am folosit si taxiul dar nu extraurban si mai ales in Bucuresti (unde traficul e mai mult o problema). per total si in Ro mi se pare ca e clar mai ieftin si mai comfortabil decat sa conduci. in consecinta si anul asta voi inchiria masina in Ro...
solmar
Un calcul simplu spune asa: 6 ani (5 + 1 pentru aprofundare) x 12 luni (mergeam cel putin o data pe luna acasa) x 2 (ma si intorceam) x 280 km (Constanta Ploiesti via Bucuresti) = 40320 km. La care se adauga: un drum la Timisoara, cateva drumuri la Buzau, un drum la Onesti, cateva drumuri la Sinaia, un drum la Craiova, unul la Tg Jiu, un drum la Slobozia, unul la Calarasi, cateva la Bucuresti ... Nu mai pun la socoteala drumurile din armata (Constanta - Craiova). Adun kilometri mult peste Ecuator intr-o perioada cand nu era caldura iarna si nici racoare vara. Au mai fost cateva drumuri Ploiesti Constanta via Buzau (via Cilibia smile.gif ) dar le asimilez cu cele din formula.
Nasuleala cea mai mare era frigul... apoi intarzierile. La caldura nu comentam prea mult. Ieseam la tigara. Nasul nu era un incovenient... traiasca nasul! Desi in anii terminali IV si V am cam rarit-o cu nasul. Preferam sa cumpar bilet si sa stau linistit.

In zilele noastre mai urc in tren cand imi conduc sotia la fara. E o mare diferenta fata de acum 20-25 de ani. Aer conditionat, muzica, internet, usi glisante, confort. Dar am impresia ca pe vremuri trenurile mergeau mai repede. Si slava domnului am circulat cu toate: accelerat, rapid, personal, tren de navetisti, intercity...
former_ozz

@Solmar: pai de aia te-au tinut la aprofundare ca te duceai asa des acasa smile.gif

In america e clar, trenul nu e o optiune (si cine stie daca va fi in timpul vietii mele). Locul trenului e luat de avion care e mai ieftin decit condussul singur in masina chiar pe distante mici (de exemplu SF-LA: 400 de mile numai benzina la 25mpg este 16 galoane dus intors 32 la 4$ galonul ajunge 120$, avionul variaza de la 100 la 200, chiar si la 200 merita cu virf si indesat ca mai e si uzura masinii si oboseala la 5-6h de condus, si mai rentabil spre Las Vegas unde e distanta mai mare) numai ca mai apare o complicatie la inchiriat masina la sosire care ma adauga niste bani (de multe ori destul de putini, o masina fara figuri e 10-15$ pe zi de inchiriat).
La distante mai mari deja optiunea e clara in afara de cazul in care te duci cu masina in plimbare, sa vizitezi, sa te opresti etc.

QUOTE
In Europa la distante pana in 4-500km mi se pare mai interesant trenul decat avionul, chiar si la acelasi pret.



Timpul si banii(=timp smile.gif) conteaza, nu distanta.. avionul are un overhead fix, trebuie sa fii cu niste timp inainte in aeroport (era o vreme cind ma prezentam cu 30 de minute inainte dar mi se pare riscant) trebuie sa ajungi cumva la si de la aeroport (poate fi un cost semnificativ cind il aduni la bilet, eu am lasat masina la parcare cind am tras o fuga in Romania si m-a costat 15% din costul biletului San Francisco - Otopeni, alte variante ar fi costat chiar mai mult sau tot acolo, la un bilet mai low cost se simte mult mai tare, prin europa dai lejer 20E de cap ca sa ajungi cu transportul in comun in oras, taxiul evident mai mult).

In total as spune ca la timpul calatoriei cu avionul se adauga lejer 3h si 100E in costuri. Poate ceva mai putin, dar poate fi semnificativ mai mult.
Orice calatorie cu trenul de pina in 4h e mai rentabila in cazul asta chiar daca costa ceva mai mult. De la 4 la 6h e discutabil. Peste 6h probabil prefer avionul.
CFR-ul insa facea reclama la trasee de genul Bucuresti Munchen cu 200E. Pai distanta asta ia zeci de ore fata de 1-2h de zbor.

QUOTE
Daca intre orase trenurile ar merge macar cu 120 si nicaieri nu ar scadea sub 60 decat in gari ar bate la fund vitezele pe care le poti scoate cu masinile.


Asta o sa se intimple cind o sa ai autostrazi in toata tara smile.gif.

QUOTE
@ozz, ce spui tu e frumos, dar e vorba de 2 experiente pozitive, norocoase, iti garantez.


Stai ca eu am mers mult cu trenul in Romania si merg anual vreo 500-1000km, astea doua drumuri au fost in ultima saptamina.


Ca sa ne intelegem, eu nu discut oamenii care au nevoie cu adevarat de masina si pentru care costul merita timpul. Deja cind ai spus ca erai in costum e o treaba diferita.
Dar cred ca sint icel ptin 30-50% din masini pe drumurile din Romania care n-ar trebui sa fie intr-o abordare rationala. Si chiar numai 5% diferenta in trafic e enorm.. 100 de masini pot sa mearga perfect si 105 pot sa transforme autostrada/drumul etc intr-o parcare.


former_ozz
QUOTE
2) Ro fiind Ro ai tot felul de peripetii si persoane nesavuroase pe care nu le poti evita. se fumeaza in draci oriunde ( am fumat si eu dar nu imi placea sa stau in fum, dupa ce s-a nascut fii-mea, de fapt inca inainte, nu am mai fumat in casa); lumea se opune deshisului geamurilor pe motive de "curent";


Din fericire nu mai e chiar asa... La trenurile noi n-ai voie sa fumezi inauntru (evident se fumeaza in statii la scara) si e aer conditionat, priza de laptop (n-au internet din pacate, inca). Intercity e si rezonabil de curat. Iti da carti gratis de citit smile.gif.
Persoanele nesavuroase in Romania sint ok,.... de fapt dupa ce am trait atitia ani in USA totul in Romania mi se pare o gluma in materie de pericol si siguranta (evident e o impresie a mea care sint sigur ca e destul de falsa). Pe de o parte e treaba culturala (in sensul ca stiu cum sa manevrez verbal in orice situatie) pe de alta parte e faptul ca ma pot apara fizic de un individ sau poate 2 in timp ce in fata armelor nu pot face nimic.
iHondafan
io zic ca in America, asa cum e 90% din ea, masina + avion e si cel mai economic, mai practic si mai comod ( mai ales la calatoritul in grup de 2-3 persoane). de ce unii viseaza la tren cand ai un sistem mai bun/adecvat nu prea pot sa pricep. afara de coridorul de nord-est ( Washington - Boston desi Washington Boston iese sigur mai rapid si mai comod cu avionul dar orice intre ar fi mai bine cu trenul daca ar pune Acela aia la punct; am mers odata NYC-Phila cam 2 ore daca aveai de mers intre suburbii clar tot cu masina renteaza mai mult chiar si daca esti singur) si de trenurile suburbane pentru marile metro in rest nu face sens. e si mai scump si mai incomod. mai degraba faci masinile mai eficiente si repari drumurile si aeropoartele decat sa faci trenuri. America nu are densitatea si nici structura urbana care sa permita retea de trenuri de pasageri eficienta.

In Indiana era o briza. aeroportul cel nou din indianapolis e printre cele mai eficiente din tzara, parcarea e ieftina, totul merge la minut. traficul e in mare parte relaxat. din momentul in care am iesit de la poarta pana la 80 de mile unde lucram/stateam imi lua nu mai mult de 90 de minute. la intors idem; tinteam sa ajung la aeroport cu 45min inainte si imi iesea +/- 5 min in 90% din cazuri. aveam timp la fix sa rad o bere si sa ma sui in avion. Phila e mult mai congestionata desi inca un pas in urma NYC - LaGuardia e de cele mai multe ori un cosmar, JFK e oleaca mai bine. Foarte lejere si bine puse la punct sunt si aeroporturile din Tampa si Orlando ( tot asa am zburat de 7-8 ori deja acolo);
James Kilowatt
La Bruxelles parcarea e cam 40€/zi. E facut in asa fel incat sa fie mai interesant sa iei taxiul. Taxi care evident ca e furt pe fata, tariful se schimba din 5 in 5 m, ca se schimba tara (din Flandra in Regiunea Bruxelles si viceversa)
HalbaSus
ozz... cum adica de ce mergem cu masina in loc sa luam trenul ?
1. Top Gear a demonstrat ca masina este mereu mai rapida decat mijloacele de transport in comun.... si Top Gear nu a facut teste in Romania.
2. Oradea-Bucuresti cu trenul dureaza undeva pe la 12 ore... Bucuresti-Oradea dureaza undeva intre 12 si 16 pentru ca trenul pleaca de la constanta si ruta constanta-bucuresti e in renovari din cuaternal, acelasi drum cu masina dureaza sub 10 ore chiar daca mergi extrem de legal si cu pauze la fiecare 2 ore. In general orice distanta vrei sa parcurgi trenul e mai lent, semnificativ mai lent.
3. Presupunand ca trenul nu ar fi mai lent decat masina, trenul are un orar, care poate se potriveste cu al tau... sau poate nu... eu ma duc des in judete apropiate la procese, trebuie sa ajung acolo intre 8:30 si 9:00, pornesc la ~6, bag destinatia tribunaului in gps, si in general mai am timp si de o cafea. Cu trenul fie trebuie sa pornesc cu o zi inainte (deci maresc costurile cu o camera de hotel), fie ajung acolo in toiul noptii, fie am noroc chior sa nimeresc un tren care sa se potriveasca orarului meu pe DUS INCOLO... de terminat nu stiu exact cand termin, din nou sunt lasat la mila trenurilor... poate prind o zi cu martori la tribunal si termin la ora 13, si tocmai a plecat un tren la 12... sau poate am noroc si la 9:30 am terminat... lipsa de flexibilitate e totusi criminala in domeniul asta.
4. "dar coaie, cum ramane cu drumurile mai lungi, cand oricum trebuie sa innoptezi, gen bucuresti-oradea"... aici exista un singur avantaj al trenului: vagonul de dormit. Adica daca ai merge cu masina atunci fie ai pierde o zi pe drum (conduncand), fie ai merge noaptea si ai ajunge dimineata ca un zombie si probabil nu ai fi in stare sa legi 2 vorbe. Cu trenul, in teorie te urci seara, te culci, si te trezesti la destinatie... nu pierzi nimic... asta daca poti dormi in vagon de dormit... eu am incercat de vreo 4-5 ori. E oribil! Adorm greu, dorm prost, si ma trezesc transpirat si slinos (intr-un mod neobisnuit, zici ca nu m-am spalat de un an) fara posiblitatea sa fac dus... Unele persoane nu au problemele mele, acele persoane ar trebui sa foloseasca trenul cu vagon de dormit pt astfel de calatorii, eu prefer orice alta varianta.

Deci ca sa folosesti trenul in romania fie trebuie sa ai foarte mult timp de pierdut, fie sa nu ai probleme cu dormitoul in tren, fie sa fii nebun.
P.S: Exista oameni carora trenul li se potriveste, spre exemplu navetistii, care stiu la ce ora incep si la ce ora termina, si dupa o vreme isi mai adapteaza si CFR-ul orarul dupa ei.. insa e vorba de nise pe care le poate acoperi transportul feroviar in mod eficient, pt restul lumii e un chin.
P.S.2: Ahhh.. sau dati-mi un tren care face de la oradea 6 ore pana la bucuresti, chiar daca timpul asta il poti scoate si cu masina (daca mergi pe principiul "drive it like you stole it" si ai o masina peste medie) e mult mai comod sa o faci intr-un tren... dar 12+ ore si sa ma bazez pe orarul CFR ? bitch please... prefer masina.
James Kilowatt
Da, da' exista si altfel de trenuri. De exemplu Bruxelles-Paris sunt 300km, si trenul face 1h20. Si ai net si o masa chiar decenta incluse in pret (la cl1, e drept). Ai doua trenuri pe ora, si nu e nicio problema sa schimbi gratis biletul, deci indiferent la cat termini treaba, sau vizita la frantuzoaice sau ce mai faci pe acolo, te duci frumos la gara si ai un tren in mai putin de 30 minute. E drept ca preturile pot fi marisoare, insa daca ai treaba planuita din timp poti iesi destul de ieftin.

Daca pleci "la orele de birou" in 1h20 nici nu iesi de pe centura bruxelles-ului cu masina, darmite sa ajungi la Paris. Sau, daca ajungi la orele alea, stai 2h blocat pe "peripherique" la ailalti.

Eu am fost o data cu masina la salonul aeronautic de la paris (care de fapt e la bourget, la periferie). Mi-am ales niste ore tampite ca sa evit nebuneala cu traficul, si am ajuns intr-un timp rezonabil. Insa cum am vrut sa vad si ultimul surub si looping din salonul ala, am stat pana la sfarsit. Proasta idee... ar fi trebuit sa plec cu 20 minute mai devreme. A durat 2h30 sa ies din parcare, si inca 2h30 ca sa fac cei ~300km pana acasa...
iHondafan
teoretic daca ai pune trenurile la punct si daca tot se taraganeaza cu autostrazile trenul ar fi ceva mai viabil in Ro. desigur nu pt toata lumea, dar ar fi o alternativa.

daca inca se fac cele 4-5000km de autostrada care trebuiau terminati acum 5-10 ani trenul pierde big time.

oricum masina e mai flexibila, desi are si ea dezavantaje.

QUOTE (James Kilowatt @ Mar 13 2013, 08:50 PM) *
La Bruxelles parcarea e cam 40€/zi. E facut in asa fel incat sa fie mai interesant sa iei taxiul. Taxi care evident ca e furt pe fata, tariful se schimba din 5 in 5 m, ca se schimba tara (din Flandra in Regiunea Bruxelles si viceversa)


si aici taxiul e piperat rau. afara de cele 5-6 orase dense unde merita banii ca sa eviti aglomeratia in rest iesi mai ieftin sa inchiriezi o masina pt o zi decat sa iei taxiul mai mult de 15-20km.
former_ozz
Da ma Halba, TU, dar nu ma refeream la tine. Nici la Iulian in vacanta si nici la altii asemenea.

Ma refeream la intersectia intre oamenii care nu au absolut nevoie de o masina si nici nu au cine stie ce venituri. Nu-mi spune ca nu exista. Asa cum amsterdamul e plin de buiciclete si parisul de smarturi si scutere sint sigur ca nici toti romanii nu au nevoie sa fie cu masina pe strada in acelasi timp, mai ales cind au aceeasta alternativa foarte buna: TRENUL! Trenul nu satisface nevoile tuturor (nici macar pe ale mele care vin in Romania citeva saptamini pe an) dar e suficient pentru foarte multi.

Pe linga asta cum am mai zis, exisa pina si taxiuri intre orase. Pentru un om normal 80% din nevoile de calatorit sint satsifacute cu costuri mult mai mici decit masina de tren + maxi taxi si ocazional un taxi d-asta interurban. Si nici mai incomod nu e.

QUOTE
Deci ca sa folosesti trenul in romania fie trebuie sa ai foarte mult timp de pierdut, fie sa nu ai probleme cu dormitoul in tren, fie sa fii nebun.


Sau sa ai de mers pe orare nu foarte stricte si nu foarte des intre rute decent acoperite ca numar de trenuri si viteza medie.

QUOTE
daca inca se fac cele 4-5000km de autostrada care trebuiau terminati acum 5-10 ani trenul pierde big time.


Cred ca ai pus in 0 in plus smile.gif.
Cind Romania o sa aiba mii de km de autostrada o sa aiba si mii de km de tren d-ala chinezesc de 500kmh.

QUOTE
de ce unii viseaza la tren cand ai un sistem mai bun/adecvat nu prea pot sa pricep.


Pai sint niste motive de visat la tren:
1. naveta de zi cu zi. 100-200 de km nu poti sa zbori si sint foarte scumpi si neplacuti de condus.
2. traficul!!! Vitezele cu masina sint doar teoretice, pot sa fie 0. Viteza cu trenul e pe bune.
3. Orice distanta care ia sub 3-4h cu trenul (la 500km/h poate sa fie si 2000km smile.gif) pentru ca aeroportul are problemele lui cu controale, parcari, taxiuri, dependenta de vreme, intizieri, furtuni, viscole etc.
4. Fluctuatiile de pret ale biletelor la avioane sint foarte enervante. Biletul la avion e ieftin cind nu-mi trebuie si foarte scump cind imi trebuie. Ma rog, nimeni nu spune ca pretul la biletele de tren nu poate fi stabilit in acelasi fel, dar la tren e mult mai usor sa adaugi capacitate.
5. Nu in ultimul rind, mortalitatea. Sansele sa fii ori mort ori ramas cu sechele dupa un milion de km de condus cred ca sint destul de importante.

Evident intre a visa si a putea e distanta mare... sint citeva motive foarte clare si imposibil de trecut cu vederea de ce trenul nu e fezabil.




HalbaSus
QUOTE
Sau sa ai de mers pe orare nu foarte stricte si nu foarte des intre rute decent acoperite ca numar de trenuri si viteza medie.


Deci faci parte dintr-o nisa subtire.

QUOTE
Da, da' exista si altfel de trenuri. De exemplu Bruxelles-Paris

Pai in tari cu apa calda exista multe, autostrazi, trenuri rapide, etc... noi nu avem nici autostrazi nici trenuri rapide.

Cu maxi-taxi as avea mari indoieli sa merg, in general sunt conduse de dubari... in spirit de dubar... si numarul accidentelor cu maxi-taxi-uri confirma acest lucru.
pmhoria
On topic smile.gif
anul trecut am fost in toamna cu trenul pe aici: http://www.oravita-anina.home.ro/
F faine locuri si peisaje. Trenul avea 2 vagoane antice, primul cu o soba in care se bagau lemne pt caldura si al2lea vagon era pt pozat wink.gif Se putea deschide usa din spate si chiar ai ce poza pe acolo.
solmar
QUOTE (pmhoria @ Mar 14 2013, 01:53 PM) *
On topic smile.gif
.. Trenul avea 2 vagoane antice, primul cu o soba in care se bagau lemne pt caldura si al2lea vagon era pt pozat wink.gif Se putea deschide usa din spate si chiar ai ce poza pe acolo.

Daca mai ramane CFR la stat multa vreme asa vor ajunge toate trenurile! Acum 100 de ani pe ruta Bucuresti-Ploiesti-Sinaia se mergea mai repede ca acum. Cred ca am mai povestit odata niste drumuri antologice. Cel mai ticalos moment de mers cu trenul era 1 Mai. Incredibil cum putea sa se inghesuie lumea catre si inapoi de la mare. Apoi tin minte ca am prins niste vagoane care aveau gresie (sau ceva ceramica) pe jos in closete. Un model "in patratele" alb-negru pe care il mai vazusem in niste vile vechi, interbelice. Tot de 1 Mai erau scoase de la naftalina vagoane vechi. Am mers odata cu unele decupate din schitele lui Caragiale - banchete de lemn, aerisite, spatioase, un miros placut in ele, cam inconfortabile dar cu un aer retro placut.
Mariustom
CITAT(pmhoria @ Mar 14 2013, 02:53 PM) *
On topic smile.gif
anul trecut am fost in toamna cu trenul pe aici: http://www.oravita-anina.home.ro/...

Mi-am adus aminte de o întâmplare de acum ... ~ 15 ani.
Am avut de lucru în stația Gârliște și, pt că trenul de la Oravița la Anina întârzia, l-am întrebat pe impegatul de mișcare despre motiv, spunându-mi că sunt unele restricții de viteză, parcă de 30 km/h. La care, eu, surprins, îl întreb "păi merge și cu 30 la oră ???" la care IDM-istul îmi zice aproape cu titlu de glorie "Daaaaa, merge și cu 40 la oră".

Adevărul este că acea secție este una cu un rang special în transportul feroviar, în primul rând datorită declivității, decăzând enorm în urma închiderii minei din Anina.
Nu pot spune prea multe ...
Restul e can-can ...
ninja.gif
James Kilowatt
Anul trecut, de Craciun am mers si cu mocanita asta smile.gif La unul din capete e Sucevita, la capatul alalat un sat unde te asteapta unii cu oala de sarmale pe foc de lemne si friptura de mistet, in aer liber thumbsup.gif

Iar asta e trenul rusesc de care spuneam, care leaga moscova de aeroportul Domododevo. Mai e unul la fel care merge la Sherementievo, insa ala era albastru ultima oara.
AlexTM
QUOTE (Mariustom @ Mar 15 2013, 04:38 PM) *
trenul de la Oravița la Anina


Mai merge trenul ala?
Mariustom
După cum văd aici:
http://www.mersul-trenurilor.iturism.ro/bi...20Jos%20hc.html
și în poza atașată, DA
ninja.gif
carsdeal
Pffff, nici nu imi mai aduc aminte cand a fost ultima oara, dar oricum a fost prin generala sau liceu, ceva de genul si erau niste conditii nu prea bune in orice caz, acum nu stiu daca as mai merge cu trenul, depinde si in ce zona m-as duce si cu cine si depinde si pretul si multe altele..smile.gif
James Kilowatt
In ultimile trei zile am mers cu trenul de 3 ori, fiecare exotic in felul lui.

Primul e cel de la fratii de la rasarit de care v-am povestit data trecuta. Acum am reusit sa fac o poza mai buna si cu interirorul.

Cu celelalte doua, poze si povesti mai incolo...
James Kilowatt
Apoi a urmat un nou episod din serialul "Eu nici in tren nu ma dau jos din masina", intitulat "Traversarea Canalului cu gume de iarna". Capitolul asta se va incheia azi.

Si pe insula, am mers cu un tren... miniatura. Cum s-ar spune, de jucarie. Insa chiar si de jucarie fiind, e al naibii de functional, nu se jeneaza sa atinga 35-40km/h cu vreo 70-80 de pasageri la bord. Asta e deci in stare sa faca Galati-Barlad mai repede decat trenul "adevarat" al CFR-ului, care acum am inteles ca nu mai e al CFR-ului ci al unui privat.
Totul de un realism surprinzator, nu doar trenul in sine, ci si garile, depourile, semnalele, macazele... au si trenuri de marfa sau tehnice.... tare de tot!
autobm
n-am mai urcat intr-un tren de cand am fost mic smile.gif
former_ozz
E pacat sa traiesti intr-o tara cu trenuri si sa nu le folosesti.
Eu am fost in iunie cu trenul. Mi-a placut, am inceput si o carte din alea legate cu lant, pe care a trebuit sa o cumpar de pe amazon ca sa o termin dupa aia.
Daca am de ales intre tren si altceva in conditii similare (timp mai ales, pretul e relevat numai in europa de vest) prefer oricind trenul. Din pacate CFR-ul a decazut, ce dura inainte 3.5 ore acum e 4.5.
RUE
am fost acum o saptamana si ceva intr o zi in Essen si una in Duisburg sa le vizitez cu trenul. Merg cu RE ul (regional cred) si senzatia e excelenta din cauza silentiozitatii la rulaj, curateniei si faptului ca pe zone scurte e pe baza abonamentului lunar in weekend si seara dupa 7.
Vreau in Ro sa iau copiii sa ma duc cu ei pana la Arad poate si sa ne intoarcem de dragul trenului.
Skywalker
Ai vrea tu!
Ultima data cu trenu... 2008 Sept. TM-BUC-TM
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.