De Kia pro_c'eed mă legă amintiri neplăcute. La primul eveniment Kia la care am fost, un drive test pe aeroport, mi-am scăpat pe pistă aparatul foto și l-am făcut zob. Mai mult decât atât a plouat tot timpul.
Când am luat mașina la drive test în weekend, două săptămâni mai târziu, iar a plouat torențial.
Cu toate astea, experiențele negative se opresc aici. Kia se laudă că varianta în 3 uși a C'eed e un pic mai lată și că are setări ușor modificate față de 5 uși.
La drive-test-ul de pe aeroport, prima dată când am condus mașina, m-a impresionat plăcut ținuta de drum și stabilitatea. Deși asfaltul era ud, sistemul ESP a lucrat foarte bine, însă am scos timp mai bun cu ESP decuplat. Pur și simplu comportamentul mașinii e previzibil și e foarte ușor de strunit.
Pe 3 și 4 mai am fost la mare cu pro_c'eed. Proastă alegere pentru că a plouat, după cum ziceam.
M-am întâlnit însă cu Mike, pentru prima dată, am băut suc și am povestit câte ceva. Am făcut poze și am uitat de ploaie în final.
Revenind la mașină, motorul de 1,6 litri crdi de 115 cai putere este fantastic. Consum 7,5% după 700 de kilometri parcurși în oraș și pe autostradă (tot timpul peste 130, nu spun cât ). Ideea e că eu nu sunt fan diesel, însă acest crdi trage ca un benzinar și habitaclul e foarte bine izolat. Deci un mare + pentru motorizare. Cutia de viteze este și ea peste medie, atât ca etajare cât și ca timonerie.
Până pe la 160 km/h accelerează excelent. După pragul ăsta trage în continuare, dar nu spectaculos.
Direcția mi-a plăcut și ea foarte mult pentru că e foarte moale la viteze mici și se întărește destul de mult la peste 100 km/h. La nicio viteză nu se simte vre-o denivelare în volan, iarăși un mare plus.
De dotările mașinii nu cred că mai are rost să mai vorbesc. Pe scurt, varianta testată costa un pic peste 16.000 de euro cu TVA inclusă și avea ABS, ESP, 6 airbaguri, radio CD cu mp3 player, port USB, oglinzi reglabile electric, încălzite și rabatabile tot electric, geamuri cu aționare electrică, oglinzi heliomate, vopsea metalizată, jante de aliaj și cauciucuri Michelin de 225...
Cum de fiecare dată există un neajuns vizibil la o mașină... ei bine, la pro_c'eed minusul cel mai mare mi se pare acela că scaunul șoferului nu coboară suficient de mult pe verticală și la primul contact cu mașina poziția de condus pare prea înaltă.
NU știu cât de "frecție" e treaba cu 7 ani de garanție, dar ultimul plan de revizii pe care l-am văzut pe forumul mărcii nu indica niște scoruri foarte mari. Oricum nu te obligă nimeni să ții mașina în garanție 7 ani...
Un lucru e cert, nu degeaba a câșigat titlul mașina anului la noi, nu degeaba toată presa auto o laudă... Kia chiar a dat lovitura cu modelul ăsta și îi doresc să o țină tot așa.
Ceva poze de la mine și îl invit de asemenea și pe Mike să posteze propriile-i capodopere.