Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Modificare 90-110 cai
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Ford
Stefanitaene
Am si eu un focus 2 1.6 tdci 90 cai si vreau sa-l fac sa aiba 110 cai pt ca din cate am vazut eu e acelasi motor. A mai facut cineva asa ceva? Ce ma sfatuiti sa modific din calculator sau mai bine ma lipsesc?Multumesc mult si astept sugestii.
ToRnada
din cate am mai cititi pe alte forumuri modificarea de cai se poate dar castigi doar 3-5 % din putere, ...adica nu se merita thumbsup.gif
Mai caut si daca gasesc ceva mai exact te anunt
mike.omega
Vorbim de chiptuning pe un motor diesel(cu turbina deci) si nu de unul pe un motor pe benzina aspirat normal.
Daca initiezi un search cu google dupa chiptuning(asa se numeste operatiunea) vei observa ca exista diverse firme pe la noi care ofera acest serviciu contra 300-400 de euro, daca tin eu bine minte biggrin.gif

Cata putere va dezvolta motorul tau tot de la ei poti afla, singura mea problema fiind la capitolul fiabilitate in timp si daca merita sa renunti la garantie whistling.gif
aLLuTTus
la un new mondeo1.8tdci 125cp:
am scapat de fumul gros si negru foarte suparator
am catigat forta pe depasire trage turbina si dupa 3500 ture
am catigat 30 km/h la vit maxima
senzatia de 400 Nm e super desi masina e grea aprox 1600kg
consumula a scazut cu 1l/100km adica 7.2 mediu in conditii in care dupa stilul meu de mers consumam cam 8.2 -8.5
masina avea 25000km acum are 54000 si nu vad decat parti pozitive
si ma pierdut 350E
va las pe voi sa decideti daca merita:)

acum are in jur de 160 cp
si 400Nm
danmatyas
nu am auzit pe nimeni sa aiba probleme dupa remapare. Am auzit doar lucruri bune despre treaba asta. e posibil sa scurtezi viata ambreiajului si a turbinei, dar daca nu ii dai tot timpu in gura, nu cred sa fie probleme.
T u d o r
E cineva capabil sa-mi explice si mie de ce naiba nu fac producatorii masinilor remaparile astea si sa le dea motoarelor posibilitatile cu pricina chiar din fabrica?
DRAGOS
e chestie de marketing.

Vand aceeasi masina la un pret mai mic. Astfel pot da motorului cu putere mai mare un pret mai mare. smile.gif

E o metoda de satisfacere a pietei si de a nu pierde nici clienti si nici bani.
Practic: daca ar vinde o singura masina, cu motorul de 110 cai in cazul nostru, la 17 mii de euro sa zicem, ar avea de pierdut intre clientii care au doar 15 mii. Daca ar vinde masina cu motorul de 110 cai la 15 mii ar pierde 2 mii euroi/masina.

Cam greu sa ma fac inteles la orele astea, avand in vedere ca maine am teza si visez numa' alchene, alchine si alte balarii de ne invata astia la chimie, dar cred ca ai inteles ideea biggrin.gif
Marius*
QUOTE (aLLuTTus @ May 2 2008, 07:38 AM) *
am catigat forta pe depasire trage turbina si dupa 3500 ture
am catigat 30 km/h la vit maxima
senzatia de 400 Nm e super desi masina e grea aprox 1600kg
consumula a scazut cu 1l/100km

Nu inteleg cum scade consumul si creste puterea ? Normal ar fi sa creasca si consumul concomitent cu puterea motorului.
mike.omega
Depinde de stilul de condus smile.gif
Daca ai mai multa putere (decat initial) si trebuie sa misti aceeasi masa, ar trebui sa consumi mai putin, numai daca stilul de condus ramane si el cel initial! Daca faci chiptuning si mergi mai tare decat inainte e clar ca sansele sa-ti scada consumul sunt extrem de mici biggrin.gif
T u d o r
Dau exemplu motoarele diesel turbo din generatiile precedente, sa zicem 1.7 dti de la Opel, sau 1.9 tdi de 90 cai de la VW. Sunt printre cele mai raspandite la noi, iar ca si numar de chiptuninguri sunt cu siguranta lideri. Reiau intrebarea... De ce nu ar fi dus VW tdi-ul asta de 90 la 120 doar din setari ale softului? mellow.gif
aLLuTTus
QUOTE (last @ May 5 2008, 05:56 AM) *
QUOTE (aLLuTTus @ May 2 2008, 07:38 AM) *
am catigat forta pe depasire trage turbina si dupa 3500 ture
am catigat 30 km/h la vit maxima
senzatia de 400 Nm e super desi masina e grea aprox 1600kg
consumula a scazut cu 1l/100km

Nu inteleg cum scade consumul si creste puterea ? Normal ar fi sa creasca si consumul concomitent cu puterea motorului.



ecuatia e simpla
se optimizeaza toti parametrii.
adica un personaj care are : timp, cunostinte, pasiune ... isi alege un motor copiaza softul si apoi incepe si gadila fiecare parametru.
scoate masina pe dyno. testeaza noxe, putere, consum apoi scoate masina in teste.
de obicei sunt 3 variante eco, normal ,race,
eco: nu scoate fum, consuma putin si se adauga cam 10-15 cai
normal(cazul meu ) fum mai putin, turbina se simte de la 1.800pana la 4.300, cai aprox 30-40, +60 Nm si consum cam cu 5 10 % mai mic
race: scoate mult fum castigi pana la 60 - 100 cai trebuiesc si mici adaptari presine turbina marita sau turbina mai mare intercoler marit +++ si consum mai mare (in urmatorii 30000- 50000km ambreiaj turbina ......schimbate)
mike.omega
QUOTE ( T u d o r @ May 5 2008, 09:46 AM) *
Dau exemplu motoarele diesel turbo din generatiile precedente, sa zicem 1.7 dti de la Opel, sau 1.9 tdi de 90 cai de la VW. Sunt printre cele mai raspandite la noi, iar ca si numar de chiptuninguri sunt cu siguranta lideri. Reiau intrebarea... De ce nu ar fi dus VW tdi-ul asta de 90 la 120 doar din setari ale softului? mellow.gif

Din cate stiu eu VW la 1.9TDI a schimbat injectoare si turbina pentru a obtine puteri mai mari. Ca sa fiu mai explicit, difera(cel putin) injectoarele si turbina intre 1.9 TDI 90CP si 1.9TDI 131CP spre exemplu smile.gif
T u d o r
Exact... Daca era asa usor sa cresti performanta (si sa optimizezi consumul... teehee.gif ), de ce s-ar mai fi scremut financiar sa schimbe una sau alta? Ce simplu era sa rescrie un soft...
aLLuTTus
QUOTE (mike.omega @ May 5 2008, 02:42 PM) *
QUOTE ( T u d o r @ May 5 2008, 09:46 AM) *
Dau exemplu motoarele diesel turbo din generatiile precedente, sa zicem 1.7 dti de la Opel, sau 1.9 tdi de 90 cai de la VW. Sunt printre cele mai raspandite la noi, iar ca si numar de chiptuninguri sunt cu siguranta lideri. Reiau intrebarea... De ce nu ar fi dus VW tdi-ul asta de 90 la 120 doar din setari ale softului? mellow.gif

Din cate stiu eu VW la 1.9TDI a schimbat injectoare si turbina pentru a obtine puteri mai mari. Ca sa fiu mai explicit, difera(cel putin) injectoarele si turbina intre 1.9 TDI 90CP si 1.9TDI 131CP spre exemplu smile.gif


e corect dar au schimbat turbina injectoare pomba de motorina... ca sa poti duce de la 130 la aprox 170 drive.gif
aLLuTTus
am avut ocazia sa vad pe dyno o skoda de 90 dusa la 200 (turbinea marita,....) ca si pronostic am dat o saptamana m-am inselat si masina ruleaza in conditii de "cursa" de 8 luni si nu da prea multe semne de oboseala.
acum vw audi ... au trecut la motorul tdi de 170 cp au luat tehnologia de la ford nu au putut sa cresca in putere decet cu common rail si se spera cu pasul asta sa scape si de consumul de ulei de la 2.0 tdi 140cp care e de 1.6-1.8 l la 15000km
T u d o r
Intrebarea mea e de ce nu a prezentat VW masinile cu motoarele cu specificatiile pe care le obtin dupa cipuire? Nu cred ca le era greu sa le rezolve din fabrica. Stiu ca a existat o versiune de 150 cai oficiala a lui 1.9 tdi, dar rara.
Stefanitaene
Mersi mult pentru informatii. M-am interesat si eu mai mult si am vazut ca masina mea poate sa ajunga pana la 117 cai si 280 NM fara sa aiba probleme de fiabilitate, cel putin asa e teoretic. Acum ramane de vazut daca ma hotarasc sa si fac pasu' asta. M-am mai uitat si pe alte forumuri cu cei care au facut remapare si toata lumea e multumita. Ma refer la cei care nu au depasit tolerantele din fabrica si nu au crescut foarte mult puterea motorului. thumbsup.gif A propos de unde ai luat jantele alea de pe mondeo si cat ai dat pe ele, aLLuTTus?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.