Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dictionar de asigurari
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
klm
Multi folosim asigurarile insa putini stim ce inseamna fransiza, carte verde, etc
Scopul meu este de a prezenta si explica astfel de termeni, oricine are cunostinte este incurajat sa imbogateasca acest topic pentru ca fiecare sa inteleaga cat mai bine de ce si in ce conditii sa cumpere asigurari.
Un mic punct de plecare ar fi http://www.1asig.ro/Dictionar-13,22.htm
FAR EASTERN
Topicul asta este sortit pieirii inca din start, din cauza link-ului catre 1asig.

Ce se poate face? Stiri din asigurari si eventual modificarea denumirii de catre admini/moderatori.

Mai intai, fiind de actualitate....

Accidentele ușoare, rezolvate fără vizite la secția de poliție

Avariile din parcare vor putea fi reparate fără vizite la Poliție începând din 2009. În plus, în viitorul apropiat ar putea intra în vigoare și constatul amiabil pentru accidentele ușoare. Ambele proceduri vor fi însă opționale.[/b]

Zgârieturile, barele îndoite sau alte stricăciuni aduse mașinilor cu polițe Casco vor putea fi reparate de la începutul anului viitor și fără clasica raportare la Poliție. Societățile de asigurări vor putea elibera autorizațiile pentru reparații, potrivit unui ordin al Comisei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).

O procedură simplificată va fi la dispoziția automobiliștilor și pentru rezolvarea tamponărilor ușoare, nesoldate cu victime: constatarea amiabilă. Pentru aceasta, așteaptă aprobarea de la CSA normele prin care va fi legiferat modelul de formular de constatare amiabilă. Acesta trebuie semnat de șoferii implicați în accidentele fără vătămări corporale. În Europa, modelul de formular este unic, astfel încât informațiile cerute în casuța a treia de pe coloana din dreapta sunt aceleași indiferent dacă acesta este tipărit în greacă sau în franceză. Modelul de formular este luat de la Comitetul European al Asigurărilor (CEA), organizație care deține și drepturile de copyright asupra acestui tip de document și care aprobă versiunile traduse în diferite state. Până în prezent, această organizație nu a aprobat încă formularul tradus în limba română, acesta fiind motivul care stă la baza nepublicării normelor de aplicare a constatării amiabile, modelul de formular pentru piața autohtonă fiind punctul esențial al actului normativ.

Aplicare posibilă peste două luni

?Noi, prin UNSAR (n.r. Uniunea Națională a Societăților de Asigurare din România), a trebuit să solicităm acordul lor scris. Acum, în sfârșit, se pare că sunt de acord cu formularea în limba română?, spune Albin Biro, membru în Consiliul CSA. El afirmă că, deoarece este necesară aprobarea CEA pe formular, autoritatea de supraveghere nu și-a propus un termen limită pentru începerea funcționării procedurii de constatare amiabilă, dar estimează că aceasta ar putea fi aplicată în două luni. ?Un lucru e sigur: după apariția în Monitorul Oficial sau chiar înainte, trebuie să lăsăm o perioadă de implementare?, adaugă Biro, precizând că societățile de asigurări au nevoie de timp pentru a tipări formularele, dar și pentru a pregăti aplicarea procedurii de constatare amiabilă.

Actualul proiect de norme nu va cuprinde și referiri la cazuri standard care să stea la baza deciziilor asigurătorilor când stabilesc cine a fost vinovat de producerea accidentului.

Variantă opțională

Spre deosebire de alte state europene, în România, constatarea amiabilă va fi opțională: cei care doresc sau care nu se înțeleg asupra detaliilor când încearcă să completeze formularul de constatare amiabilă se pot duce la poliție. În celelalte țări, șoferii pot chema reprezentanți ai Poliției, dar singurul rol al acestora este de a asista la completarea formularului, ei neputând decide și care dintre șoferi a cauzat accidentul.

În momentul cumpărării polițelor auto, proprietarii mașinilor vor primi un formular de constatare amiabilă. Formularul, format din două foi - a doua va fi autocopiativă - va avea și câteva instrucțiuni, pe verso, iar completarea acestuia nu echivalează cu recunoașterea vinovăției de către unul dintre șoferii implicați în tamponare. Completarea formularului va reprezenta o descriere a derulării accidentului. După completare, fiecare dintre șoferi rămâne cu un formular și îl înaintează firmei la care este asigurată mașina. Inspectorii de daune ai asigurătorilor urmează să stabilească care dintre șoferii implicați a fost vinovat de producerea accidentului.

http://www.capital.ro/zoom/111717/121-1801...inbiro_34_c.jpg?În celelalte țări se poate chema Poliția, dar Poliția nu poate să decidă vinovăția șoferilor, ci doar asistă la întocmirea formularului.?
Albin Biro, membru în Consiliul CSA

20.103 accidente ușoare au avut loc în primele șase luni din acest an pe drumurile naționale, potrivit datelor Direcției Poliției Rutiere
FAR EASTERN
RCA și CASCO se vor scumpi de la anul

Politele de asigurare pentru autoturisme - RCA si CASCO - vor fi de la anul mai scumpe. Concret, RCA se vor scumpi cu pana la 40%, iar CASCO va fi cu 10-20% mai scump.

Unul dintre motive este faptul ca asiguratorii au acuzat faptul ca afacerea numai este profitabila, deoarece plata daunelor este din ce in ce mai mare, iar platile celor care se ocupa de polite au crescut de la un an la altul. In plus, preturile de la noi sunt cele mai mici din Uniunea Europeana, unde polite tip RCA costa 250-300 euro. In regiune, de exemplu in Ungaria, costa 150-170 euro, iar la noi pretul variaza intre 80-100 euro. Dar, cand vine vorba de incasari mai mari, este sigur ca mai toti asiguratorii vor gasi si alte motive pentru a mai umfla preturile.

De altfel, de la anul va conta mult mai mult ce fel de sofer isi face asigurarea. In prezent doar cateva dintre companii aplica un sistem diferentiat in functie de sofer, iar dintre acestea o mare parte aplica un sistem rudimentar, cu foarte putine variabile. De la anul va conta daca soferul este femeie sau barbat, constatandu-se din statisticile politiei ca femeile sunt autoarele unui numar mai mici de accidente. In cazul oamenilor in varsta, pretul politei va scadea, pe principiul cu cat soferul este mai batran, este mai lipsit de teribilisme si conduce la o viteza mai mica si mai atent. Dincolo de sex sau varsta, persoanele cu permis de conducere de mai putin de cinci ani vor plati mai mult.

capital.ro
klm
Topicul a fost facut pentru a fi unul interactiv de genul:
"Gigel: vreau sa-mi fac o polita si ala imi spune ca... cum e mai bine.
Unul_care_se_pricepe: pai vezi ca aici e asa si aici e altfel."
ideea e sa previi si nu sa tratezi (cum a fost cazul celui care si-a subevaluat masina si a avut dauna totala sau al celui care are mai multe frasize pe o polita cesionata unei banci decat am eu fire de par pe picioare) pentru ca in acest mod este mai usor si pentru asigurati si pentru asiguratori.
Cat priveste constatul amiabil... acum e la 90% rata daunei pe sectorul auto, in 2009 va creste ca fat-frumos (iar in 2010 va fi la fel de sfioasa ca ileana cosanziana).
FAR EASTERN
Off topic.
N-am zis ca nu e util, e chiar foarte util. Numai ca nu se discuta pe el si are sanse sa se afunde in arhiva daca nu apare in "new posts". Hai sa-l tinem la suprafata. dry.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.