QUOTE(Tengeu @ Dec 8 2007, 04:38 PM)
QUOTE(dass101 @ Dec 8 2007, 11:57 AM)
Acum am o alta dilema. Am vazut ca modelul de 1,3 vine cu o cutie cu 5 viteze semiautomata, iar cel de 1,5 cu o cutie de 4 viteze automata. Care este diferenta ca mod de utilizare intre acestea? Si nu prea inteleg de ce la un motor mai mare au pus o cutie cu mai putine viteze?
Sint in mari dubii, as fi vrut motorul 1,5, dar nu imi e clar deloc daca aceasta cutie e OK.
Cutia de 4 viteze e cu convertizor de cuplu si actionare hidraulica. La valorile de cuplu ale motorului de 1.5 nu se pot mai mult de 4 viteze cu aceasta cutie. Cutia e model vechi si are multe pierderi de putere in transmisie. E simpla, insa, performantele ei sunt modeste (fata de MTA). Cutia semi-automata de pe 1.3 e mult mai buna - schimba vitezele in doua moduri (modul sport e chiar fun!) si ofera pierderi mai mici de putere datotrita actionarii electronice a vitezelor (ok, electronic-hidraulic insa in loc de pompa ai un motor electric de presiune hidraulica, cu turatie controlata si electrovalve). Cred ca decat 1.5 cu cutia de 4 viteze e mai bun cel de 1.3 cu MTA. Ignora detaliile tehnice, daca faci drive-test cu ambele eu zic ca o sa-ti placa 1.3MTA mai mult.
Ma intreb daca au in Bucuresti disponibile pentru drive test ambele modele?
Sint putin descumpanit, deoarece mi-as dori mult motorul mai puternic, pe de alta parte nu vreau sa renunt la ideea de cutie automata (pur si simplu nu mai suport apasatul pe ambreiaj din 2 in 2 metri in Bucuresti:) )
Nu conduc foarte mult, dar poate tocmai de aceea as fi vrut ceva si putin sportiv si comod.
Care credeti ca ar fi totusi explicatia pentru care au pus o cutie mai avansata pe motorul mai mic, si pe cel de top una mai slaba?
Apropo, am vazut ca si Toyota Yaris are acelasi tip de cutie, cea semi automata cu 5 viteze.
Si inca ceva, pe site la B&S nu exista oferta pentru 1,3 GS MTA. Poate cineva sa imi spuna cit costa?
Multumesc,