QUOTE(Dany_s)
sunt tare curios cum o sa evolueze pana la sfarsitul anului vanzarile Seriei 3, daca continua asa e posibil sa ajunga sa detroneze Lexus la vanzari totale de masini premium, si daca o sa aiba mai multe vanzari ca 300-ele (care anul trecut a fost vandut parca in jur de 150 000 exemplare) o sa fie un moment chiar istoric as zice eu pt marca si va arata ca piata americana se schimba destul de drastic. Sunt tare curios de asemenea sa vad vanzarile la sfarsitul anului al sub-compactelor, hibridelor si SUV-urilor medii si mari.
Cat despre detronare....nu stiu daca vA fi detronat, cel putin nu din punct de vedere al vanzarilor. Din alte puncte de vedere....cred ca masinile din clasa asta au ajuns destul de bune incat e deja sa fie o chestie de gust mai mult decat altceva. M-as mira la capitolul "drive feel" G37-ele sa fie superior 335-ului chiar daca nu ar fi exclus, insa cum ziceam, sunt destul de apropiate incat devine clar o alegere dupa gust si din pacate la design interior/exterior, eu personal prefer toate celelalte masini din clasa(IS, G35/37, noul CTS, etc) in fata seriei 3.
succesul comercial al serie 3 de anul acesta in America se datoreaza si reintoarcerii cumparatorilor americani catre masini mai mici si
mai economice ( ca serie 3 aici inseamna fie 328 motorul i6 de 3l la 230CP fie 335 care nu sunt chiar 320d
). totodata masinile care pot dovedi ca mic si economic nu inseamna neaparat "cheap" si incomfortabil au de castigat.
intr-adevar vanzarile de subcompacte sunt in crestere ( inca reprezinta o proportie foarte mica din piata - sub 2% dar e segmentul in cea mai rapida crestere). alt trend nou anul acesta este ca vanzarile in segmentul compactelor ( Corolla, Civic, Prius, Cobalt/Ion - echivalentele Astra -, Focus et al) au depasit pe cele din segmentul mediu si ambele se distanteaza de "large pickup" si "large SUV" care sunt in recul. deci unii au inceput sa renunte la Suburban pentru o masina mai mica. cum un Suburban "fully loaded" bate spre 40-43K alternativa serie 3 devine deodata mai atractiva. tot se vand de peste 2 ori mai multe Suburban/Tahoe/Yukon decat serie3 dar acum 3-4 ani raportul era 4-5 la 1...
bine tranzitia este probabil mai discreta si indirecta pentru ca o persoana care ar cumpara un Suburban ar fi dificil de convins sa cumpere o serie 3. dar unii in loc de Suburban aleg un SUV mai mic sau o Impala iar cei tentati de un SUV mai mic aleg un Camry, Accord sau Altima. unii dintre cumparatorii de sedan mediu downgrade-aza la un compact si unii dintre cei de compact la un Yaris, Accent sau Aveo.
si, ca tot veni vorba, vanzarile de Prius au explodat si mai mult. de la 60.000 anul trecut in primele 7 luni ( cam acolo era si serie 3 atunci) anul trecut la 110.000 anul acesta. a ajuns chiar sa ocupe locul 3 intre compacte dupa Corolla/Matrix si Civic.