Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vanzari si service auto Europa de Vest versus Romania
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
sorin200693010
Din cate am observat, la noi in tara ,marcile straine de autoturisme, noi, nu sunt vandute direct de producatori ci de diverse firme romanesti, intermediare, care asigura si service-ul pentru marcile in cauza.Oare asa este si in vestul Europei?Adica de exemplu un autoturism vw nu este vandut de grupul VAG, ci de o alta firma, care asigura si service-ul pt autoturismele vandute?
ozz86651
VAG nu e firma de comert. In toata lumea asta masinile sint vindute de dealeri (nu neapart ai unui singur producator, pot fi micsti) care a o relatie speciala cu producatorul si care POT asigura si servuceul. In toate cazurile pe care le stiu eu preturile la dealer pe ora de manopera sint mult mai mari decit la un service normal, chiar unul specializat pe marca respectiva.
Aiureala in Romania, care e ilegala la altii, e ca esti obligat sa-ti faci reviziile si reparatiile la dealer ceea ce insemna monopol si lipsa de libertate a pietei... nu stiu in vestul europei dar in USA nu am auzit de asa ceva. Garantia e onorata indiferent unde iti faci reviziile, cel putin la masinile pe care le-am avut eu. Pe de alta parte in garatie masina e ieftin de intretinut si revizile sint ieftine oricum asa ca nu merita bataia de cap sa te duci la altul.
HalbaSus
O alta treaba pe care am auzit-o de curand intr-un service din ungaria este ca ei (adica dealerii) sunt obligati sa iti repare pe garantie masina chiar daca NU ai facut reviziile la timp (sau nu le-ai facut deloc) daca defectul nu are legatura cu lipsa de intretinere (ex: ti se strica casetofonul - nu are nici o legatura cu schimbul de ulei). In romania nu cred ca functioneaza treaba asta.
20krpm
nu stiu prea mult despre europa de vest, dar aici exista de exemplu keyes toyota, keyes mitsubishi, keyes honda, keyes nissan samd. o singura firma - keyes - care cumpara masini de la producatori, si le vinde la poporul muncitor american. asa sint multe - cu producatorul n-ai deloc de-a face (si nici nu cred c-ai vrea, daca n-ai avea intentia sa cumperi de mai putin de $5M).

dpdv al service-ului, evident ca un dealer prefera sa aiba vreo citiva mecanici pe-acolo si sa se dea mare ca face service specializat. sint buni? sint rai? cine stie. te-ai duce sa cumperi o masina de la un vinzator care are doar o taraba pe marginea trotuarului, cu "vind toyota si hummer, pret redus"? probabil ca nu. cind ti se strica masina noua, unde te gindesti prima oara s-o duci la reparat, nu la ala ce ti-o vindut-o? (sa-i dai cu ea in cap?) probabil ca da.

cind intri pe usa unui dealer, flacaul ala care vine la tine si-ncepe sa se libidinosheasca nu vede in tine doar un client care cumpara o masina. cind se uita la tine ii sticlesc ochii in acelasi timp si pentru ca vede un client pentru creditul acordat de banca, si pentru ca vede un client pentru service-u lor piperat, si pentru ca poate-poate te mai fraiereste de vreun auto club, sau de vreo garantie extinsa pentru anul al 4-lea si-al 5-lea cu vreo firma care pina atunci dispare ca pamintu. habar n-aveai tu ca esti un personaj asa de complex pentru ei, este? smile.gif

apropo, nu uita ca atunci cind negociezi un pret, ei de fapt isi muta profitul intre astea 3-4 surse de venit. le ceri 5% discount? cum sa nu... vin inapoi cu zimbatul mare pe fata si cu un discount de 5% la pret, compensat de o rata la credit cu 5% mai mare **pe an** smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2018 Invision Power Services, Inc.