QUOTE
Nu vreau deloc sa-ti schimb prioritaile, Passatul chiar e varinata buna (desi eu tot cu Ocatvia votez, indiferent de putere), dar nu imi plac afirmatiile nefondate. Ba da, de vreo 15 incoace atit VAG cit si Merc au avut probleme MAJORE de calitate si in masura ceva mai mica, de vinzari. La nivel mondial.
Ok, din pacate nu sunt foarte la curent cu presa auto. A fost o impresie bazata pe faptul ca e un producator mare. Pe de alta parte e oarecum de inteles ca odata intrati ca si competitori asiaticii, americanii etc calitatea sa aiba un pic de suferit (presupun aici ca asiaticii, americanii etc au intrat cu modele mai ieftine pentru a castiga o bucata de piata). Anyway daca ma poti indruma spre site-uri unde pot citi istoria ti-as fi recunoscator. Mi-as mai aduce impresiile la realitate
QUOTE
Pe ce te bazezi?
Ma bazez pe experientele povestite ale forumistilor. Din cateva ore de "lectura" pot extrage cateva probleme "de serie" la fel ca la alte masini. Daca ar fi sa le numar nu cred ca as depasi numeric problemele altor masini. Ce-i drept e o "analiza" superficiala. Insa intrebarea ti-o pot intoarce
QUOTE
Evident... Pe locul 1 e raportul pret - calitate nu calitatea in valoare absoluta. La Logan cumperi multa masina pentru bani. Acum Passatul nu e chiar ieftin, de fapt asta e problema lui, dar ramine o marca foarte traditionala. In fond problema e lipsa competitiei serioase.
Ce inseamna calitate in valoare absoluta ? Ca masina nu se va strica niciodata ? Deja ne apropiem de filozofie
Daca in Ro sunt cumparate masinile mai ieftine asta se intampla din cauza nivelului nostru de trai. In tarile mai dezvoltate creste pretul, creste si calitatea. Sunt de acord ca exista o legatura directa intre pret si calitate (cel putin la majoritatea modelelor) insa afirmatiile de genul Loganul e o maisna prosta ptr ca are pretul X mi se pare eronata ptr ca porneste de la premisa ca o masina ieftina e proasta. Evident nu va avea calitatea celei mai scumpe insa va avea calitatea ceruta la pretul X.
Pe langa asta ce e bun pentru mine s-ar putea sa fie nesatisfacator pentru tine...
Nu cred ca inteleg ce vrei sa zici cu competitie serioasa. In 2 secunde imi vin in minte X modele (unde X e un numar maricel) care ii fac concurenta directa Passatului.
QUOTE
Unde e paradoxul? Europa a fost eliminata automat.
Cum adica Europa a fost eliminata automat ? Iarasi nu inteleg.
Paradoxul pe care il vad eu e legat de faptul ca VAG e unul din liderii din Europa, deci unul din cei mai mari competitori. Nu exista monopol VAG deci cumva s-a ajuns acolo. Si singura modalitate e printr-o calitate crescanda a produselor, corelata cu un marketing bun.
QUOTE
Hai sa o luam altfel: Passatul nu e rau, dar eu la banii astia as lua o masina mai ieftina. Octavia de exemplu, fei si cu acelasi motor. Pretentiile Passat sint pre-premium si e o masina care isi tine valoarea foarte bine, ceea ce insemna ca va trebui sa iei una mai uzata. Nu uita sa ai niste bani disponibili pentru o eventuala reparatie, valabil la toate SHurile.
Am mai spus asta: nu tin mortis sa fie Passatul asta (care e intr-adevar mai vechi, din 2001, asa cum estimezi). Mai degraba incerc sa imi dau seama alaturi de voi daca masina merita in sensul e cea mai ok din cele care sunt. Ok pentru mine inseama fiabil, sigur, consum decent, incapator.