daca se poate muta la topicul cu SUV vs. monovolum.
foarte interesant.
mersi Ozz.
datele cam infirma parerea unora dintre noi ca mega SUV-urile sunt nesigure... unii ( chiar daca nu toti) dintre mastodonti ( Expedition, Toyota Sequoia, Chevy Trail Blazer) chiar sunt mult sub medie dpdv al mortalitatii pentru utilizatori si mai bine decat multe sedane medii sau minivanuri considerate traditional cele mai sigure. chiar mortalitatea in accidente cu mai multe vehicule este aproape zero... si chiar daca decesurile prin rasturnari sunt mai mari per total masa compenseaza lipsa sigurantei dinamice.
in final perceptia americana ca o masina mai mare e mai sigura e cumva confirmata ( desi mi-ar fi placut sa fie altfel).
de remarcat ca la compacte si medii masinile VAG stau foarte bine ( si tot cam pe acolo cateva japoneze - inclusiv Honda). cam naspa diferenta intre Golf 4 usi si 2 usi... probabil imprastierea mare e data de numarul mai mic de vehicule x an in studiu si ca per total Golf si Jetta nu sunt mai sigure decat Civic, Sentra si chiar Saturn Ion ( varul Astrei H) - intervalele de confidenta 95% se suprapun mult.
Honda chiar sat bine daca luam in considerare ca are printre cele mai usoare masini pe fiecare clasa.
chiar daca e implicat si soferul in final posesorii de compacte 4 usi au cam acelasi profil... si autorii spun ca au corectat datele si dupa numarul de femei 25-60 de ani care sunt cei mai precauti soferi.
multe dintre sedanele mari si medii ale Chrysler si GM sunt printre cele mai nesigure. majoritatea sunt cele construite pe platforme neschimbate de la inceputul anilor '90... si se vede.
ah, si e posibil sa fie unele vehicule si mai sigure pentru ca nu au fost incluse modele cu mai putin de 20 de decese. ex. :angel: Acura TL si TSX se vind de 2-3 ori mai bine decat A4 dar nu apar ( trebuie ca avut mai multe vehicule registrate X ani dar nu a avut decesele
)... tot acolo ar trebui sa intre si BMW serie 5 si probabil si A6 ( asta nu stiu daca intruneste baremul de vehicule inregistrate x ani)...