Numarul de morti pe model |
This topic is about Numarul de morti pe model, the author, ozz86651, wrote about: A aparut noua statistica IIHS referitoare la numarul de morti pe tip de masina. http://www.iihs.org/sr/pdfs/sr4204.pdf Pe primul loc ca de obicei Chev ... To read more just scroll down
Numarul de morti pe model |
Apr 25 2007, 03:03 AM
Post
#1
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
http://www.iihs.org/sr/pdfs/sr4204.pdf Pe primul loc ca de obicei Chevy Blazer, totusi mult mai bine ca in trecut (de la >400 la 200 si ceva). Un Mini e de 3-4 ori mai sigur. Ironic. Doua Kia. Interesant, Acura RSX e pe platforma de Civic, dar diferenta intre ele e enorma (3X). Studiul se refera numai la soferi. La cele mai "sigure", Chevy Astro (van), seria 7, G35. Atentie studiul nu se refera la siguranta, caracterul soferilor facind diferenta (seria 7 si van au un anumit tip de conducatori, totusi pozitia lui G35, o masina puternica pentru tineret mai instarit e surprinzatoare). Oricum se pare ca in seria 7 nu se moare nici sa vrei:). -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
May 3 2007, 03:24 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
daca se poate muta la topicul cu SUV vs. monovolum.
foarte interesant. mersi Ozz. datele cam infirma parerea unora dintre noi ca mega SUV-urile sunt nesigure... unii ( chiar daca nu toti) dintre mastodonti ( Expedition, Toyota Sequoia, Chevy Trail Blazer) chiar sunt mult sub medie dpdv al mortalitatii pentru utilizatori si mai bine decat multe sedane medii sau minivanuri considerate traditional cele mai sigure. chiar mortalitatea in accidente cu mai multe vehicule este aproape zero... si chiar daca decesurile prin rasturnari sunt mai mari per total masa compenseaza lipsa sigurantei dinamice. in final perceptia americana ca o masina mai mare e mai sigura e cumva confirmata ( desi mi-ar fi placut sa fie altfel). de remarcat ca la compacte si medii masinile VAG stau foarte bine ( si tot cam pe acolo cateva japoneze - inclusiv Honda). cam naspa diferenta intre Golf 4 usi si 2 usi... probabil imprastierea mare e data de numarul mai mic de vehicule x an in studiu si ca per total Golf si Jetta nu sunt mai sigure decat Civic, Sentra si chiar Saturn Ion ( varul Astrei H) - intervalele de confidenta 95% se suprapun mult. Honda chiar sat bine daca luam in considerare ca are printre cele mai usoare masini pe fiecare clasa. chiar daca e implicat si soferul in final posesorii de compacte 4 usi au cam acelasi profil... si autorii spun ca au corectat datele si dupa numarul de femei 25-60 de ani care sunt cei mai precauti soferi. multe dintre sedanele mari si medii ale Chrysler si GM sunt printre cele mai nesigure. majoritatea sunt cele construite pe platforme neschimbate de la inceputul anilor '90... si se vede. ah, si e posibil sa fie unele vehicule si mai sigure pentru ca nu au fost incluse modele cu mai putin de 20 de decese. ex. :angel: Acura TL si TSX se vind de 2-3 ori mai bine decat A4 dar nu apar ( trebuie ca avut mai multe vehicule registrate X ani dar nu a avut decesele )... tot acolo ar trebui sa intre si BMW serie 5 si probabil si A6 ( asta nu stiu daca intruneste baremul de vehicule inregistrate x ani)... -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
May 3 2007, 07:54 AM
Post
#3
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Dupa cum zicea si ozz cred ca tine mai degraba de sofer, e mult mai probabil ca un cap de familie responsabil sa-si cumpere SUV deoarece are nevoie de spatiu, in mod sigur nu isi va cumpara un 350Z decat daca e in "midle age chrisis"... in timp ce un tanar in care clocoteste testosteronul va fi mult mai tentat de un coupe decat de un SUV.
De asemenea e interesant de observat procentul mare de accidente prin rasturnare (rollover) de la SUV-uri (in special de la Chevy Blazer dar si celelalte). Deci testele de stabilitate efectuate pe SUV-uri sunt confirmate de realitate... SUV-urile se rastoarna mai usor si poti sa mori. O alta concluzie interesanta: bogatii mor mai greu Nu stiu daca asta se datoreaza maturitatii pe care au dobandit-o (deobicei soferii masinilor scumpe au trecut de prima tinerete) sau masinilor mai sigure dar cert e ca cei cu masini de lux/scumpe: E-class, 7-er, G35, X5, A4, ML mor mai greu decat cei din forduri, toyote, kia, chevrolet, etc.. Ar fi mult mai interesant de vazut o statistica de genul "accidente la peste 50 km/h -> morti/modelul de masina". Adica e destul de irelevant pentru siguranta unui model daca din 100.000 de vehicule au facut accidente serioase (peste 50 km/h) doar 3, dar din aia 3 au murit 2... in timp ce din alt model au facut 10 accidente serioase din care au murit 4... -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
May 3 2007, 02:03 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
-------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 17th May 2024 - 03:53 PM |