Help - Search - Members - Calendar
Full Version: intrebari de incepator
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
Pages: 1, 2, 3
Daniel82595
ai grija, ca eu nu am folosit de mult timp ( cred ca nici o data) parghia de rece si cand am dat de ea a ramas clapeta deschisa si acum intra vaju biggrin.gif
Marius102861
pe unde vine aerul in habitaclu pe acolo pe unde comanda clapeta cu pricina.
cum as putea sa-mi dau seama daca clapeta si actionarea resp functioneaza bine?
Daniel82595
aerul intra prin gurile de ventilatie de pe bord, din centru, si pe jos in centru sub manetele pt ventilatie.
pai functioneaza bine dc at cand e in dreapta intra aer si at cand e in stanga nu intra biggrin.gif
Sula103604
Stiu ca unii sunt perfectionisti, eu nu prea sunt asa, am avut probleme la robinetul de caldura, m-am enervat, l-am scos, si l-am aruncat, chiar daca am incercat sa-l repar tot curgea, am facut legaturile directe de la motor la radiator si de la radiator (ala din interior de caldura), la regulatorul de gaz, vara scot legaturile de la radiatorul mic, si nu mai am caldura deloc, asa ca nu mai am nevoie nici de un fel de parghii si nimic, cu cat e mai simpla masina cu atat se poate repara mai usor, eu am ales varianta cea mai simpla biggrin.gif, pana nu ma enervez iar si imi fac un robinet, iarna il deschid, vara il inchid, pana atunci...i'm a syberian guy, imi place frigul, eu iarna sunt in tricou la volan, caldura e numai ptr dezaburire la mien tongue.gif
Ionut45405
Pe vremuri puneam robinete de la Skoda ca nu se gaseau de Lada. Parca trebuia ceva inginerie sa mearga de la comanda normala (nu potrivea la cablu), dar eu il lasasem "manual".
Georgian40398
Mie imi baga caldura nitel, desi am maneta de caldura trasa aproape de capat, o fi o chestie generala la lada ? smile.gif Tzo m-a sfatuit sa decuplez niste tevi si sa pun un furtun, dar chiar nu se poate inchide complet caldura fara a face chirurgie ? smile.gif
Mariustom
Georgian, când dai maneta de la căldură pe închis, ar trebui să-ți închidă robinetul de tot.
Uită-te prin dreapta consolei, unde e robinetul, și vezi poate cămașa sârmei oțelite ce manevrează robinetul nu mai e prins bine pe robinet. Dacă joacă cămașa, sârma nu-și va face cursa complet, a.î. robinetul nu se deschide/închide complet.
Verifică bine acea cămașă.
Marius102861
Ieri pt prima data am simtit cum masina fuge de sub mine la demaraj.
Bujiile cilindrilor 1 si 4 se tot ancransau, ma ce sa fie. Evrica! Scapa scarcina (electrica) intr-o parte pe la carcasa membranei avansului vacumatic de la delcou si in partea cealalta pe la un furtun de alimentare carb cu gaz (care are insertie metalica in interior).

Azi am adus-o la servici si un coleg care are (la "bord") aproape 1 milion de km (desigur pe mai multe masini printre care si Lada).

- "diagnosticand" masina mea colegul de servici mi-a spus ca rotirea delcolului pt reglare optima avans este blocata de blocul motor, s-ar putea scoate delcoul cu tot cu ax si sa-l decalez un dinte?

- de asemenea mi-a spus ca este prea mare zgomotul de la culbutori pare a fi jocul prea mare (desi eu l-am reglat la lera) sau sunt uzati culbutorii (desi atata cat se vede din lateral fara a demonta aparatoarea axului cu came nu am vazut sa fie vre-o uzura excesiva la culbutori);

- lista a continuat cu: usoarele pufaeli de la esapament la relanti indica probabile scapari pe la supape .... cum as putea sa verific daca intradevar este asa adica daca scapa pe la supape din compresie (ar fi fain fara sa scot motorul de pe masina)?;

Multumesc si astept parerile vostre.
tzo99516
1. poti scoate delco cu tot cu ax si sa-l decalez un dinte dar modifici avansul si dupa tre sa-l reglezi si nu cred ca faci mare smecherie!
2. se poate sa ai uzura pe techet si sa bata,de obicei se mai aude si de la ulei daca nu e bun ca nu face ungerea bine! verifica si lantul de la distributie
3. pufaitul la esapament este de obicei de la aer,adica e cam mare,daca scapa pe la supape nu sta la ralanti si zici ca merge in 2 bujii, eu zic sa ai grija cu aerul sa nu fie cam mare sau cam mic depinde ce alte simtome mai ai!

se poate verifica daca scapa pe la supape daca dai chiulasa jos(Asa stiu eu)nu chiar tot motorul,doar o parte!
Marius102861
chiulasa poate fi data jos fara sa dau motorul jos?
Sula103604
Marius, sa ne zici si noua cat te-a costat in final reparatiile ptr masina, asta dupa ce termini toata treaba.
merci..si spor
tzo99516
da poate fi data fara sa dai motorul,chiulasa e aia in care intra bujiile!
am aflat recent ca si de la reglajul tachetilor poate sa ma pufaie la esapament!

ai verificat treaba cu aerul?sunt tare curios!
Marius102861
Am carburator de Dacia. Am identificat unde se afla surubul de reglaj al aerului.
Te rog imi indici ce sa urmaresc "cu urechea" in timp ce fac reglajul la aer?
Daca ar fi de la tacheti inseamna ca au joc prea mic daca se comporta asa?
Eu i-am reglat folosind lera de 0,15. Acestia aveau joc de 2-3 ori mai mare inainte de a face reglajul.
Dupa ce am facut reglajul nu se mai auzeau asa de tare tacheti (adica culbutorii) dupa ce am schimbat uleiul cu unul 20W50 (mai gros) am inceput din nou sa aud culbutorii (aproximativ ca o masina de cusut).

La indicatia ta am vrut sa vad daca se face ungerea la culbutori. Pentru aceasta am desfacut capacul pe unde se pune ulei si am vazut stropi de ulei "plimbandu-se" sub capacul de culbutori este suficient aceasta verificare? Cu aceasta ocazie am consatat ca este o pulasie (vibratie) de aer in vecinatatea orificiului de completare ulei din capacul de culbutori. Este normal? Sau am si ceva probleme la supape resp: ghidaje (bucse) si etansarea lor?

Ieri mi-am deztepenit si clapetele de la aer si caldura de la bord (si mi-am julit si chelia de capacul de la "cutia" din bord smile.gif)

Multumesc mult.
tzo99516
reglazele la carburator se fac la cald! deci lasi masina sa se incalzeasca la temperatura normala de lucru(85 -90 de grade) si dupa umbli pe la carb.
daca zici ca pufaie inseamna ca tre swa mai strangi aerul putin(in sensul acelor de ceas) si daca el e mare atunci cand strangi trebuie sa se modifice mersul motorului(se accelereaza putin,lucru care se vede si pe bord,cam 100 de turatii) si dupa verifici si la toba daca mai pufaie!
daca e de la tacheti inseamna ca sunt pe cota exacta(adica 0,15) si daca folosesti formula de reglare 1 3 4 2 nu preia toate jocurile(ala din lant din pinioane di uzura tachetelui) si dasta pufaie,ca sa le nimeresti tre sa le lasi putin mai mare(adica un 0,16 pe admisie si un 0,21 pe evacuare)dar pana sa ajungi sa umbli tu la tacheti fa bine si umbla la aer din carb!

ungerea tachetilor se vede greu la lada pt ca nu iti da voie rampa care acopera axa cu came,daca ai avea probleme cu supapele(arse) nu iti mai porneste masina sau daca porneste nu sta mult pornita;(daca nu inchid bine) pierzi compresi si iar nu merge cum trebuie!

vibratia aia de aer sa nu fi fost chiar din orificiul de punere a uleiului in motor pt ca motorul face o presiune si daca ii dai capacul jos ii desfaci etansarea,sau poate ca ai vro garnitura ciupita pe la evacuare(dar daca era garnitura simveai miros de esapament)

daca imi mai aduc aminte de ceva(ca acu abia mam trezit) iti mai zic


uite idul meu de mess t_z_o_t_z_o_i_u
Marius102861
Iertati-ma, de abia acum am vazut solicitarea lui "Sula103604" priv costuri.
Iata o sinteza:
La Cluj (consumabile=garnituri, filtru de aer, capac delcou, saxofon) approx 140 RON;
Ploiesti magazin piese Lada approx 150 RON toba finala + mediana;
La Petrosani la service autorizat 370 RON pt inlocuirea vaporizatorului ( care era bun BUUUUUN despre aceasta am scris la sectiunea GPL impreuna cu experienta castigata ca sa nu mai treca si altcineva prin asta);
La Petrosani de la automoto ulei motor 20W50 Hexol+filtru Hexol (~50+10 RON)
De pe la un super market din Bucurresti (nu mai stiu care) tratament de motor Dura Lube....~150 RON.
Cam asta a papat Lada 1200.

Si acum o obs nostima: Am zis colegului cu milionul de km: "Visez ca sotia mea sa se poata folosi de ea" Raspuns="Pentru incepatori O MASINA CU O ASEMENEA PERSONALITATE nu este indicat" Sper insa.

Ma bucur si va multumesc (la toti) pentru ajutorul care mi-l dati.
Marius102861
Multumesc mult.

Da intr-adevar culbutorii sun reglati la "fix"0,15 mm.

Ok umblu intai la aer, apoi cand am timp dau capacu' de le culbutori sii reglez din nou la cotele indicate de tine. Am o problema insa nu stiu care este supapa de evacuare la fiecare cilindru. As putea insa sa-mi dau seama ca dupa detenta urmeaza evacuarea si ma uit sa vad care culb este apasat de cama este bine asa?

La orificiul de completare ulei din capacul culbutorilor am simtit doar miros de ulei nu si de gaze de esapament.

Mai inainte va scriam ca m-am folosit ca sa invart rborele invarrtind o roata din spate (dupa ce am ridicat-o) cu cutia cuplata pe viteza IV.

A mers. Am constata insa on joc relativ mare adica joc unghiular la roata daca o roteam inainte si inapoi pana antrena la moror arborele aveam aproape 1/4 tura. Este normal?
Ionut45405
E normal sa ai joc, greu sa-ti spun cat, dar se aduna diferential (normal), cruci cardan (n-ar trebui), cutie viteze (normal).
Supapele sunt asa: la capete ai cate o evacuare, apoi 2 admisii una dupa alta si 2 evacuari la mijloc. Din cate tin minte cu pistonul la punctul mort interior (superior) pe sfarsit de compresie reglezi evacuarea la acel cil si admisia la cel care a fost sus inainte (sau o fi invers? batranetea!). Lera trebuie sa intre cu frecare usoara, sa o poti misca inainte-inapoi fara sa se indoaie. Erau niste lere late pt Lada, pe toata latimea camelor.
La carburator surubul caruia toata lumea ii spune de aer e de fapt de amestec, cel de aer e cel care actioneaza pe clapeta (carb Dacia sau Lada vechi fara vacuum). Cel din talpa carbului de Dacia regleaza amestecul si treaba e cam asa: din cel care actioneaza clapeta reglezi turatia aprox corecta, apoi il sucesti pe celalalt ca sa obtii cea mai mare turatie, apoi o scazi din primul si tot asa. Cel de amestec cu cat e mai strans cu atat e amestec mai sarac si consum mai mic, deci cauti mersul rotund cu surubul ala cat mai strans. Si probezi sa nu se opreasca la revenirea din ture (accelerezi si lasi liber brusc). Nu stiu daca m-am facut pe deplin inteles...
Marius102861
Multumesc de raspuns.
Eu am carb de Dacia.
Am inteles ca reglajele trebuiesc facute din 2 (suruburi) unul este "de aer" cel de jos de tot (aproape de imbinarea cu galeria de admisie) si celalat nu stiu care mai este (doar cel de relanti) mai este si altul? ma ajuti sal localizez?.
Ce inseamna turatie corecta, te referi la mersul "rotund" sau exact la turatia care trebuie sa o aiba motorul la un anumit regim conf. carte tehnica. Daca este asa eu voi avea o problema ca nu am turometru la a mea.
Multam.
tzo99516
tu umbla la aer si lasa reglatu tachetilor! daca merge din aer ai facut bine tachetii!

cat ai dat pe uleiul de motor?

nu mai e niciun surub la reglaj inafara de cel de ralanti si de amestec(aer)

uite o metoda mai simpla de a afla cum e cu supapele(care e admisie si care e evacuare)

te uiti la galerie(aia alba care e situata sus e admisia si aia scorojuta de jos e evacuarea)daca te uti mai atent ai sa vezi ca ele sunt ca niste tevi lipite una de alta si uitandu-te la ele are sa-ti zica ele singure cum sunt puse supapele,chiar te rog sa te uti si fara sa dai capacul jos,asa din curiozitate pt tine wink.gif

si ionut are dreptate dar le-a zis cam incurcat si nustu daca ai inteles pe deplin!(nu de alta da pe mine m-a ametit putin)
Daniel82595
QUOTE(Marius102861)
Ploiesti magazin piese Lada approx 150 RON toba finala + mediana


Pt curiozitatea mea: unde in Ploiesti e magazin piese Lada biggrin.gif?
Marius102861
Uleiul l-am luat din Petro de la auto moto~47,5 RON+9 RON filtrul

In Ploiesti nu stiu sa va spun unde este exact maga pt ca nu stiu Ploiestiul venind dintr-o delegatie pe masina de serviciu dela Buzau la Pitesti dormeam (deci nu conduceam eu) si cand am deschis ochii am vazut scurt la un magazin pe colt "Piese Lada" asa ca am rugat soferul sa opreasca si m-am bagat si am iesit cu toba intermediala si cea finala de acolo (avea de 2 producatori diferiti dar la acelasi pret imi recomandase cele de tip aluminizat asa ca dea-le am luat si AVEA si DE LADA 1500) dar parca am acasa chitanta si adresa + nr telefon (parca fix) trebuie sa verific si daca o gasesc am sa v-o scriu.
Priv toba intermediara cand am vrut sa o pun pe mas mi s-a parut ca nu se aseaza asa bine ca cea veche care inca mai era bunicica asa ca am schimbat-o doar pe cea finala. Cred ca cea noua era un picut mai scurta.

Aseara am schimbat releul de semnalizare cu altul care "ticaie" mai tare si am umblat si la reglajul de amestec. Dar urechea mea in ca nu a sesizat vreo modificare la regimul de funct motor (doar l-am strans - poate trebuiea destrans un pic) la gura tobei finale continua sa pufaie (dar nu pusca in tobe).

Ok. nu umblu la culbutori. La culbutori pusesem 0,15 mm la rece.

In seara aceasta vreu sa strang patina pe lant (conf indicatiilor voastre).

Multam.
tzo99516
si cum se numeste uleiul pe care l-ai cumparat?(sfatul meu,daca vrei sa mearga mai bine masina si sa tii motorul mai mult une si tu un ulei ceva mai scump,cum ar fi un mobil sau castrol biggrin.gif nu de alta da uleiul tine in viata motorul)

daca stau sa caut bine prin cap, la dacie reglajul de amestec era de 4 ture deschis.Deci strangi surubul de tot si dupa il deschizi 4 ture si ai sa sesizezi si o modificare la motor
Marius102861
Multumesc de sfat.
Folosesc Hexol si cum am pus deja tratament de motor in el as vrfea sa-l mai tin o vreme.
Marius102861
Si acum promisiune apriv magazin piese Lada din Ploiesti:
S.C. Cathrine Impex S.R.L.
Str. Gh. Doja nr. 203 (langa fabrica Flacara), Ploiesti
Tel. 0244-527027

Ieri am incercat sa intind lantul de la distributie si surpriza: nu am reusit sa destrang surubul, acest este cu filet pe dreapta?
tzo99516
are filet normal surubul!
Marius102861
Am observat ca la functionarea motorului lampa de iluminat interior dintre usi respectiv turatia ventilatorului de incalzire din habitaclu fluctueaza periodic. Este normal?
Mariustom
Verifică încărcarea pe baterie. Ia un aparat de măsură și vezi ce tensiune ai la baterie atât la ralanti cât și cu mașina turată mediu.
Marius102861
Multumesc,
Sambata voi face masuratoarea.
Ionut45405
Daca ai releu de incarcare mecanic reglare tensiunii se face in trepte si sunt normale unele fluctuatii. Daca ai releu electronic sau fluctuatiie sunt mari si se simt si la faruri si alti consumatori verifica legatura de masa intre motor si caroserie si releul.
Marius102861
Salutare la toti,

Tensiunea fara faruri la accelerare medie oscileaza intre 14-15V
Cu faza scurta nu scade sub 14V.
Releul este electronic.

Dar sa va mai spun o patanie.
La un cunoscut la care mai merg (ca sa "fur" meserie) sa ma ajute dupa ce am aerisit franele mi-a sugerat sa franez astfel ca rotile sa se blochese (pe drum de pietris) sa vada care roata nu "prinde".
Dupa verificare roata din dreapta fata nu prindea (pt ca nu am reusit sa o areisim pt ca stutul era blocat).
Imi puteti da ceva sfaturi pt deblocarea stutului de la etrier?

In drum spre casa "tronc" si iar "tronc" ce o fi. Am mers la o rampa si am verificat:o bara lunga (cea de 615) care face legatura dintre puntea din spate si caroserie s-a rupt de langa bucsa dispre punte!!!.
Pe unde pot gasi una si la ce pret? Pana atunci nu mai vreau sa o clintesc sa nu mai fac si alta prostie.

Multumesc la toti
Daniel82595
eu am avut un "tronc" d-asta de la o placuta, se balanganea intre disc si pistonas
Marius102861
Ce parere aveti despre sudarea barei de care spuneam ca mi s-a rupt?
Horia49540
aia e bara Panhard care tine puntea la solicitari lateralesa nu mai mergi cu masina pana nu o repari/inlocuiesti
cum naiba s-a rupt?
in fine, mai bine una la mana a doua decat sudata
daca nu reusesti merge si sudata, dar cu grija si precizie...
am vazut la o lada o bara dintr-asta indoita la un soc puternic, a indreptat-o cineva si a mers omu' in continuare fara probleme...
succes :wave:
tzo99516
care bara s-a rupt? ca eu am pierdut firul evenimenteleor aici pe site
Marius102861
bara de 615 mm care face legatura dintre puntea din spate si caroserie, sunt 2 din acestea si mai sunt 2 scurte (de aprox 300mm) si mai este una diagonala (approx 1200mm).
Ionut45405
Aia diagonala e Panhard.
Horia49540
iar am citit repede :bash:
deci nu cea diagonala s-a rupt? ci cea longitudinala de jos...

pai atunci eu zic ca singura solutie este una de la dezmembrari, cu sudura nu faci mare lucru

interesant ca s-a rupt aia si nu a cedat prinderea in caroserie, la dacii e invers biggrin.gif :wave:
Marius102861
Pare-se ca un coleg care s-a deplasat intr-o delegatie pe la Ploiesti mi-a cumparat bara cu pricina. A fost cam piperata 45 RON.
Ce va sfatuiesc este sa nu cumva sa va scapati sa spuneti ca aveti mare nevoie (si aceasta la orice comerciant) de respectivul obiect inainte de a afla pretul ca poate instantaneu sa creasca pretul.
Am mai cumparat si un set de fise (zise "bune" de comerciant) la 30 RON.
Pare-se ca si vechi (altul nu cel rupt) care avea gaurit colierul bucsei in dreptul tevii de legatura si acolo se rodea bucsa de cauciuc.
Marius102861
Multumesc frumos de sfaturi.
La relanti (la esapament) o aud "tushind" neregulat si oshor de asemenea se aute tsacanind mereu la culbutori desi am reglat jocul si intins lantul de distributie de aceea ma gandesc ca este ceva cu distrbutia.

In rest masina porneste relativ usor si are putere.

Ieri am schimbat bara de (615mm) este ok.

Imi intra greu in a IIa la inceput cand merg cu ea dupa o pauza de 12 ore approx (asta cred ca de cand cu problemele cu hidraulica ambreajului).

Am vazut amortizorul din spate dreapta uns. Cred ca a curs din el lichidul. Se pot remedia amortizoarele?
Marius102861
Fratele meu, inainte de ami darui masina a pus pe ea la spate arcuri de fata aceasta influenteaza radical franarea?
La ITP verifica relatia frana fata spate? sau numai fata-fat si spate-spate?
Popescu91011
Amotizoarele se pot remedia,dar e destulă bătaie de cap cu demontarea lor. Cred că mai rentabilă e înlocuirea cu unele noi.
Marius102861
Imi intra greu in viteza a-IIa in special la pornirea proaspata apoi doar sporadic.

Am verificat actionarea ambreajului si merge.
Cand merg cu ea daca vreau sa schimb treapta de viteza imi intra doar in treapta vecina. In special daca sunt in a IIIa nu-mi intra in a IIa decat doar daca reduc f mult viteza.

Ieri am facut o proba de condus cu sotsioara: cam are probleme la marsharier cu directia dar mai ales cu bagau' in marsharier.
tzo99516
in general cutiile de viteze nu permit intrarea dintr-o tro treapa superioara in treabpa inferioara la viteze mari,ceea ce aitu poate sa fie o problema intradevar,nustu sa-ti zic exact de la ce e dar se poate sa nu fie neaaparat de la ambreaj poate sa fie de la furcile din cutie(nu e obligatoriu sa fie de oacolo,eu doar am zis)
Marius102861
Dupa ce am vorbit cu colegu cu milionul de kilometrii.
Mi-a spus ca am probleme cu sincronul de la treapta a IIa.
Este explicabil ca nici nu stiu cat am mers fara lichid la ambreiaj.
Se gaseste ca piesa de schimb sincronul de la cutie treapta a IIa? daca da la ce pret?
Dar o cutie de viteza de lada 1200 la mana a IIa cam cat costa?
Multumesc.
Popescu91011
Manevrarea cutiei de viteze e esentiala in mentinerea ei in buna stare cat mai mult timp. Durata de viata a sincronizatoarelor e direct influentata de modul de schimbare a vitezelor. O schimbare de viteza ideala presupune: eliberarea pedalei de acceleratie, apasarea ambreiajului (debreierea), punerea manetei in punct mort, mentinerea ei in acest punct 1-2 secunde (timp in care sincronizatoarele egalizeaza viteza dintilor pinioanelor din cutie, evitand socurile periculoase si zgomotoase), deplasarea manetei in pozitia corespunzatoare treptei urmatoare (inferioare sau superioare), eliberarea pedalei ambreiajului (ambreierea) simultan cu apasarea pedalei de acceleratie.
Este de evitat trecerea dintr-o viteza in alta cu sarirea unei trepte de viteza, acest lucru fiind permis doar in cazul cand e necesar o frana de motor puternica, altfel se duc naibii sincronizatoarele. de asemenea, e foarte importanta schimbarea uleiului din cutie la 60.000 de km sau mai devreme daca acest lucru este impus de comportamentul cutiei.
Ionut45405
Atata ca sincroanele nu egalizeaza viteza cand maneta e la punctul mort! Nici n-ar avea cum, mansonul care cupleaza treapta intra prima data in contact cu sincronul, acesta are o suprafata conica si asa se egalizeaza viteza pieselor, dupa care cupleaza pe dantura frontala a pinionului. La retrogradare se poate folosi dublu debreiaj (debraiat-scos din viteza-ambreiat-"sprit" din acceleratie-debraiat-introdus in inferioara-ambreiat). Sincroanele sunt piese supuse uzurii si un ambreiaj care nu decupleaza complet le da repejor gata!
Sula103604
Nu am gasit topicul cu ventilatorul care raceste radiatorul, si am sa postez aici, mergeam prin cluj azi si am observat la semafor ca acul de la indicatorul de apa imi indica cam 100 de grade, ceea ce la mine nu a fost niciodata, am mai scris undeva ca nu am atins pragul de 90 niciodata, am ajuns in fata caminului, deshid capota...nimic...ma uit daca e fisurat vreun furtun..nimic..si cand sa vad eu ce sa vad, ventilatorul mai avea doua palete din 4..damn...ma uit oare unde o fi bucatile..o paleta mi-e rupta de tot si una numai de la jumatate, deci asta era problema, intrebarea mea e cum s-a putu intampla asa ceva, tinand cont ca ventilatorul nu a lovit in nimic, sau cel putin nu am vazut nimic deteriorat imprejurul ventilatorul, sa fie oare anii biggrin.gif..acum tre sa-mi caut ventilator...super tare biggrin.gif..nu mai apuc eu 120, prietenii stiu de ce smile.gif)))
Marius102861
sorry,
vezi solutiile de ventilare fortata naturala deschis usor capota si lasata (fara sa fie incuiata) scos aparatoarea de iarna din fata radiatorului.... si chiar
poti sa deschizi geamul si sa deschizi robinetul de incalzire din habitaclu si ventilatia smile.gif asta numai cand creste temperatura la limita asta pana iti gasesti elice (am auzit ca cineva folosea solutia la vreme torida si la urcare)
probabil a imbatranit materialul plastic s-a fisurat si apoi...,
nu stiu daca inainte erau si de tabla ar fi fost o chestie.
Horia49540
mie acum 6 ani mi s-a spart elicea originala intr-un accident
ma duc la obor si iau elice neagra, cu 6 pale
merg un an de zile cu ea, prin tara etc.
si intr-o zi langa Herastrau la o accelerare usoara pe loc "poc" s-a spart neonorocita in bucatele mici, mi-a indoit si niste celule la radiator(care nu s-a spart, si in ziua de azi e asa si merge f bine!)
am mers pana acasa asa usurel, dar sunt doar 3-4 km si era si noapte, deci racoare
cand m-am dus la obor iar am aflat ca cele negre cu 6 pale sunt turcesti, cele galbene cu 4 pale rusesti
asa ca am luat galbena
a propos, cine vrea ii dau elice de lada niva ruseasca, am luat una si m-a pacalit nenorocitul de vanzator de la Pantelimon :bash:
:wave:
Sula103604
cred ca am descoperit buba biggrin.gif...mi-s duse telescoapele pe fata si pe semne ca am dat in niste gropi...si s-a atins elicele de colierul care tine furtunul la radiator acolo jos sad.gif((...colierul intreg biggrin.gif(rusesc), furunul la fel...elicea...asta este biggrin.gif..acum sunt in cautarea unei elice noi..dupa cum a zis Horia..din aia galbena...pana atunci nu fortez biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.