Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Limbajul semnelor intre soferi
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
Dragos1
Eu nu stiu sa existe.

De obicei, si asta functioneaza, dau semnal ca il depasesc si ii dau un flash scurt eventual 2.

Asta 1 ca sa-l fac atent, si doi, ca sa vad daca pe stanga nu e cumva o carutza sau un pieton ceva (Mi-a fost de mare folos o data cu o caruta)

In principiu experientza te invatza si e bine sa invatzam si din experientza altora...


Dragos
Blizzzard
Aici prin Vest oameni sunt astfel decat prin est sau mai in colo , majoritatea timisorenilor au un minim de bun simt atunci cand vine vorba de semne intre soferi (cu mici exceptii ca doar suntem romani :evil: ), dar in mare te atentioneaza chiar in coloana ca este radar sau ca te depaseste sau altele! Idea e ca ar trebui sa citeasca mai multi forum-ul sau alte surse , sa mai invete cat de cat reguli de atentionare ca doar o fac pentru siguranta lor cat si a celorlati . Ideea cu faza lunga la depasire este cu parti bune si rele dar este recomandata cand sunt putine masini pe sosea ca doar nu ii orbesti pe toti (parerea mea) cel mai bine este sa incetinesti putin (frana de motor sau de mana:) tongue.gif
stefan_ieu
Asta cu faza lunga cand esti depasit e cam ciudata. Nu stiam de ea si incerc sa ma gandesc logic cum as face daca unul ma depaseste :
- am pe cineva in fata => nu pot sa aprind faza lunga ca il orbesc
- nu am pe nimeni in fata => oricum mergeam cu faza lunga pana ajungea in fata mea cel care ma depaseste.
Asa ca nu prea inteleg "regula" asta.
Andrei Suzuki
stefan_ieu oricum prima varianta pica pt ca daca ai avea pe cineva in fata nu ar fi nevoie sa dai faza lunga pt ca lumineaza si cel din fata ta,iar daca ar veni cineva din fata...cel din spatele tau nu te-ar mai depasi.
La a doua varianta sunt de acord cu tine,dar cine stie..poate umbli pe o straduta din Buc care e mai prost iluminata si tu nu mergi cu faza lunga dar te gadesti sa o aprinzi sa ii faci un bine celui din spate.Oricum eu sincer nu am mai auzit de cineva care sa faca asta,indiferent de drumu pe care circula.
stefan_ieu
Pai asta spuneam si eu. In teorie suna bine si cand am citit prima oara despre chestia asta am spus : ce chestie interesanta, tine de educatia rutiera, ia sa o invat si eu. Dar cand m-am gandit mai mult mi-am dat seama ca nu prea ai cand sa o pui in practica...
gutu31083
:!: Salutare natiune de piloti innascuti! Este prima mea zi pe acest forum si daca acceptati un proaspat inscris la scoala de soferi imi voi face simtita prezenta in continuare.
Un semn cu care probabil ca sunteti obisnuiti este ridicatul usor al mainii in semn de multumire pentru cineva care te atentioneaza ca este radar,insa venind ieri dinspre mare am observat ca daca persoana careia i se atragea atentia era femeie,nu schita nici un gest- parerea mea e ca erau prea stresate sa ridice mana de pe volan la 120 km/h pe autostrada-
N-am nimic cu fetele - pentru Mada - drept dovada interlocutorul cu care eram in masina si pe care o si conducea era de sex feminin...
Tavy31112
Intii ii voi raspunde lui Mihai la citeva elemente legate de semnalizarea luminoasa. Din pacate amanuntele sunt explicate din prisma unui sofer de TIR, sau un "idiot" asa cum suntem denumiti de multi soferi.

Flash din spate : -intra pe o banda inferioara, sau -ai grija, cel care te depaseste are gabarit mare, va fi o manevra care necesita atentie.
1 Flash din fata: - lasa faza lunga jos
2 Flashuri din fata - radar, politie in drumul tau
Flashuri repetate (3,4) - un pericol mai mare, un eventual accident in calea ta, un filtru rutier mai sever, dar pentru alta gama de soferi mai inseamna si controlul actelor (economicul), eventual cintarul.
Flashuri repetate cind camionul din fata ta e in depasire inseamna "incetineste! sint in depasire, sint mare, nu ma mai pot incadra!" sunt situatii neplacute, va spun sincer, dar se intimpla in cazurile cind un camion sau TIR cum i se zice in mod normal "are tupeul" sa vrea sa depaseasca o masina mica, de regula sport, cu un proaspat sofer care are linga el citeva colege blonde, si le intreaba pe sub ochelarii de soare:"idiotu asta vrea sa ma depasesca? las sa vezi ce-l ard". Si apoi daca se intimpla ceva sau se vede "strins" la marginea soselei de "jigodia aia mare" se enerveaza foc. "Stringerea" spre interior este singura solutie pentru evitarea impactului frontal, mai ales cu un camion.
Cit despre "multumire".....e normal ca un sofer cu bun simt care tocmai a depasit in conditii grele si riscante un camion, iar acesta a frinat taman 40 de tone pentru ai face loc omului sa se incadreze, dupa ce trece sa faca un gest de "mersi ma nene". Asta se face printr-o simpla apasare a avariilor, avind ca rezultat doar un flash al avariilor.
In schimb, 3-4 flasuri cu avariile pe timp de noapte inseamna clar "fa ceva cu faza lunga, ma deranjeaza" Daca asa cum zici "multi nu pricep", urmeaza 3-4 apasari scurte ale stopurilor ceata sau frina concomitent cu avariile. Daca nici asa......depinde ce masina are. Aici glumeam.

Este pacat ca exista tot timpul astfel de disensiuni datorate gabaritului, dar de fapt nu exista sofer de Solenza sau sofer de TIR. Suntem toti soferi, doar daca ne dam jos din masini nimeni nu ne poate deosebi. Exceptie fac "baietii de baieti" pe care se vede clar banul lui tata exprimat prin BMWul care il au si prin tonele de fier ca care le au la git, miini, urechi....
Cit despre soferi de TIR "idioti", ar fi bine sa observati provenienta lor. Daca acestia sunt turci (TR), polonezi (PL) si mai ales unguri (H), atunci intradevar se aplica regula cu "idiotia". Si noi suntem de aceeasi parere. Opinia "sint mare, pot sa-l fac praf" nu e buna. Dar ei o aplica. Probabil vi se pare stressant un drum in care trebuie sa depasiti TIRuri conduse de idioti, dar macar cu masina mica o puteti efectua mai usor. De asta se intimpla cite o depasire TIR-TIR care dureaza 2 minute si necesita uneori flashuri disperate, claxoane, si conform traditiei, opriri ulterioare pentru un duel cu "betigasul din usa".
Dar totusi sa nu asociem termenul de sofer de TIR cu idiot in toate cazurile, si sa intelegem ca asa cum padure fara uscaciuni nu e, asa nici sosea fara turc nu e! Un sofer de camion care merge aprope continuu 2-3 zile (cu saiba de la taho smenuita) e normal ca e mai satul si mai "fara chef de glume" decit cel care merge juma de ora pe zi cu un Mercedes.

Oricum, poate ati observat, TIRurile nu fac semne luminoase niciodata degeaba. Invers se intimpla in mod curent.
Pytycu XPert
Mda... chiar interesant.... biggrin.gif
Ceea ce stiam si yo au fost deja postate... Daca o aflu noutati o sa va tin la curent :clapping:




Sa traiasca 1000 d ani cel care a deschis subiect!!! blush.gif Sunt f folositoare aceste sfaturi!! wink.gif
Zetics40545
Intr-adevar, foarte util topicul, am mai invata si eu cite ceva.

Cu un singur subiect nu sint de acord in totalitate: flashuri multiple pt a anunta de radare. Pe linga riscul de a ma agata eventul un politai care sta sa pindeasc tocmai asta, mi se pare ca nu fac altceva decit sa ajut un vitezoman sa scape basma curata, dupa care eventual sa-l spulbere pe vreunul de pe margine ca a incercat sa evite un c๎ine cind avea 120/h in localitate.

In general, cam 70-80% din soferi mi se pare ca circula in limite legale in localitati, si consider foarte bun acest lucru.

Ce spuneti insa de E85, Bucuresti - Urziceni si mai incolo?

Acela este un drum cu o singura banda pe send, si cu o banda de urgenta sau cum s-o numi ea. Ziua mai merg pe acea banda, ca sa las berbecii sa se duca draqului, dar noaptea mi se pare sinucidere , tot timpul tre sa fie o caruta sau un biciclist pe acolo (chiar daca nu au voie....doh!)

Astfel incit de multe ori circul pe banda 1 (deci nu pe cea de urgente, care oricum e ingusta rau) si vine cite o vita in spate si face cu flashurile innebunit sa ma dau din fata lui desi din sens opus nu vine nimic. Animalul nu vede ca are linie discontinua (!) si are voie sa ma depaseasca prin stinga!!! Le fac semne sa ma depaseasc prin stinga si unii se prind la un moment dat, dar nu toti!
madalina
Zetics, un prieten al meu a luat amenda pentru ca mergea cu 61 de km la ora in localitate (intre Bucuresti si Brasov). Nu e deloc vitezoman, merge batraneste dupa parerea me, dar a luat amenda. Conditiile de trafic ii permiteau sa mearga cu 61 de km'h.

Daca nu-mi facea cineva semn eu o pateam rau cu radarul: intr-un sat se terminasera casele, aveam camp in dreapta, camp in stanga, dar mai avem de mers vreo 200 de m pana sa ajung la semnul de iesire din localitate. Normal ca acceleram cand s-au terminat casele, dar exact in acesi 200 de m era politia cu radarul. Asta nu e pus pentru prevenire, ci pentru luat bani, asa cum sunt 99% din aparatele radar de la noi.


Alta faza: intre Giurgiu si Bucuresti s-a lucrat. Cei de la drumuri au uitat semnele cu reducerea vitezei la 30 km/h, desi sunt in afara localitatilor, pe un drum perfect. Excat acolo stau astia cu radarul. Depasesti 40 km/h? Primesti amenda!
CRG
Asa este cu radarele. Mergeti afara (Austria, de exemplu) si o sa vedeti ca radarele sunt numai in locuri critice, cum ar fi lucrari pe autostrada. Totodata, in localitati, exista si limite de 80 km/h, in acele zone interzise pietonilor, etc. Cand m-am intors in Romania, m-am scarbit si mai mult de sistemul local de "prevenire" a accidentelor in trafic. In concluzie, nu-i invinovatzesc pe cei care au detectoare de radar (taica-miu, de exemplu), si oricum avertizez cat de mult pe pot daca vad ceva suspect.
mioara40618
mai facut curioasa cu o chestie.Legislatia tarilor prin care treci venind din Italia este diferita cu mult de a noastra?N-am sofat niciodata in afara si ma intereseaza modul de conducere mai ales ca "strazile" la ei sunt mult mari.Este necesat sa citesc legislatia fiecarei tari in parte?
Zetics40545
Madalina, faptul ca cineva a luat amenda pt 61km/h este o chestie ofticanta. Dar daca persoana putea merge cu 61, daca era putin mai atenta putea merge si cu 57 si scapa.

Sa nu imi spui ca se grabea. Pentru ca sint momente cind si eu ma grabesc, si imi evaluez riscurile. Daca nu am rabdare sa merg cu 50 sau ma grabesc, merg cu 68, cit sa nu imi ia carnetul, ci doar sa imi dea amenda.

Iar faza cu restrictii de 30km/h pe un drum ca-n palma mi se pare absurde, chiar vi s-au intimplat voua asa ceva? oricum in astfel de situatie faceam scandal si chiar daca nu scapam de amenda tot faceam suficiente valuri ca sa le treaca cheful.
Este adevarat ca multi politisti stau la luat banii si atit, dar pe masura ce se raspindeste masura cu radarul cu poze, si iti vine poza acasa, devine cam inutil sa mai stea baietii la pinda. Oricum, si unuia d-asta i-as face scandal.

Alta chestie importanta: lumea inca nu a scapat de complexul politistilor. Daca vad o masina de politie mergind cu 30 la ora, 95% din soferi fac coada in spatele lor! Eu i-am strigat acu doua saptamini unui politist care freca menta intr-o intersectie cu semaforul functionind perfect sa nu mai stea acolo, in timp ce la 100m mai in spate nu mergea semaforul la alta intersectie si se omorau oamenii intre ei care sa treaca. Culmea ca s-a conformat...
CRG
QUOTE(mioara40618)
mai facut curioasa cu o chestie.Legislatia tarilor prin care treci venind din Italia este diferita cu mult de a noastra?N-am sofat niciodata in afara si ma intereseaza modul de conducere mai ales ca "strazile" la ei sunt mult mari.Este necesat sa citesc legislatia fiecarei tari in parte?


Pe scurt: nivel mai mare de civilizatie intre soferi, semnele internationale sunt aceleasi, mai sunt unele in plus, dar usor de inteles sau intuit ce reprezinta. In general, regulile se respecta: daca ai reducere de viteza, toata lumea reduce, pentru ca nu este o alarma falsa, ci chiar exista un risc. La noi, tre' sa reduci la 60 km/h pe A1, doar pentru ca beietzii de la AND n-au mai trecut pe acolo in ultimul an.
Legat de strazi (banuiesc ca ai vrut sa incluzi si drumurile aici, in romana exista o dif intre strazi-urban si drumuri-interurban), este mai crescut numarul de benzi sau lungimea autostrazilor.
Ca sa-ti raspund si la ultima intrebare, nu e necesar sa citesti nimic in plus, atata timp cat stii semnele din legislatia romana.
mioara40618
Indiferent daca este drum autostrada sau orice altceva la noi nu sunt suficiente benzi pe sens.Un prieten de-al meu a condus pe o autobanda(stiu ca o comparatie cu o autobanda este prea mare) in Japonia sa desi este un sofer iscusit a cam ramas uimit.
Daca permisul romanesc este valabil si inafara ce este cu cel international sau parca asa se numea
James Kilowatt
In general e adevarat ce ai spus, totusi italienii sunt un caz particular. Nu sunt nici foarte disciplinati si nici foarte amabili. Sunt mai "rai" decat francezii, mai vitezomani, cu austriecii de exemplu nici nu se compara.
Iar strazile in Italia nu sunt neaparat mai mari...
Ungurii iar mi se par un caz putin particular. Mi s-a parut moda la ei sa intre in depasire, iar cel care vine pe contrasens sa incetineasca sa le faca loc. Atentie la astia..... Slovenii sunt eleganti, pe croati nu i-am intalnit decat putin, nemtii sunt ok, austriecii respecta regulile la aproape habotnic.. francezii sunt in general ok.
Atentie in Austria la radare. In Italia, in general nu sunt puse radare decat unde chiar e periculos, sunt ceva mai flexibili.
Nazareno Gabrielli
QUOTE(Zetics40545)
Iar faza cu restrictii de 30km/h pe un drum ca-n palma mi se pare absurde, chiar vi s-au intimplat voua asa ceva? oricum in astfel de situatie faceam scandal si chiar daca nu scapam de amenda tot faceam suficiente valuri ca sa le treaca cheful.
.


Mie nu mi se pare aburd. Restructiile astea se pun acolo unde sunt multe treceri de pietoni sau e vreo scoala.
Intr-un astfel de loc am vazut un accident mortal, pentru ca nu s-a respectat restrictia de viteza, pe timp de noapte.

Stiu ca e greu sa mergi cu 30, dar probabil ca este viteza de la care poti sa opresti fara sa omori pe cineva.
Zetics40545
Madalina facea referire la restrictii de 30km/h in afara localitatilor, unde s-a lucrat, s-a terminat lucrarea dar nu s-a ostenit nimeni sa mai ia semnele de acolo. Si vin baietii veseli cu radarul. Cel putin asta e contextul pe care l-am inteles eu.
mioara40618
Orice nereguli nu se pot anunta la o sectie de politie?
CRG
[quote="Mircea KDT"][quote=Zetics40545]


Stiu ca e greu sa mergi cu 30, dar probabil ca este viteza de la care poti sa opresti fara sa omori pe cineva.[/quote]

Problema la noi e ca semnele puse aiurea te fac se le ignori pe cele puse unde trebuie.....
Nazareno Gabrielli
atunci mea culpa. dar ce-am scris ramen valabil pentru localitati
madalina
Mioara ai grija ca in Italia trebuie sa ia vesta reflectorizanta in masina. Ai grija cu taxele de drum (in italia se plateste la intrarea pe autostrada, dar in Austria trebuie sa o cumperi din vama -ma rog o benzinarie cat mai apropiata de vama).

In Ungaria sunt obligarii luminile aprinse ziua, etc etc
In fiecare tara se gasesc mici reguli diferite. Nu trebuie sa citesti toata legislatia, dar trebuie sa discuti cu cineva ce a condus in tarile unde vrei si tu sa conduci!

Mircea de acord cu tine in localitati, in apropierea scolilor, gradinitelor, dar cand mergi pe o sosea perfecta, de 4 bbenzi, turnata in urma cu o luna, in afara localitatilor, camp liber stanga -dreapta, fara copaci, fara curbe, fara diferente de nivel si cei de la drumuri au uitat restrictie de 30 km/h cu semnul de lucrari acolo si politia cu radarul exact acolo, iti vine sa dai cu ei de pamant oricat de corect si de calm ai fi....

Peroblema este ca nu politistii personal stau acum la panda , ca amenda oricum primesc - desi daca esti "amabil" poti scapa numai cu avertisment, daca opresc ei masinile. Insa marea problema este ca ordinele interne prevad o anumita suma minima pe luna pentru amenzi. Asa ca daca le spune seful: astazi dati 1000 de amenzi, ei stau la panada pentru a indeplini radarul. Din pacate aceste informatii nu sunt folclor.

Le-am aflat de la seful politiei rutiere dintr-un judet....
CZY
Si eu multumesc/primesc multumiri scurt din avarii. De asemenea -si bucurestenii ma vor intelege- cand am drum prin oras si parchez pentru perioade foarte scurte de tip intru/las banii/iau marfa/ies si plec las avariile aprinse (mai ales pe inserat cand se intoarce lumea de la servici) Rostul lor este (sper) un mesaj simplu: sunt aici, vin repede. Pentru nataraii care te blocheaza sau paranoicii care isi adjudeca locuri in parcari neplatite si te zgarie/lovesc pentru ca ai indraznit "sa le ocupi locul" :bandit:
Folosesc destul de des claxonul: scurt semnifica avertizare/semnalizare gen hai, treci, lung are semnificatie injurioasa (logic) Prefer sa nu iau mainile de pe volan (mai ales in contextul vitezei/ depasirii). Se ridica mana pentru a multumi, se scoate mana pe geam etc.
Am mai vazut mana scoasa pe geam "macanind" din degete: in functie de context mi s-a spus ca semnifica "aprindeti luminile" sau "ciocu mic ca n-ai dreptate"
De multe ori promit solemn sa rog un amic electronist sa-mi execute din leduri un text dinamic (macar un cuvant, doua) cu scurte mesaje relevante in context sa-l aprind in luneta biggrin.gif
CZY
Acum daca stau sa ma gandesc bine, la cum conduc majoritatea in Bucuresti, eu propun urmatorul semn: ambele maini ridicate de pe volan :notworthy: cu semnificatia "ma predau maestre" biggrin.gif
Eventual varianta: :pray:
stefan_ieu
@CZY: Lasa ca sunt unii care isi lasa avariile cand se duc in magazin cu marfa si stau acolo pana ma plictisesc sa ii astept. Inteleg ca nu au unde sa prcheze, dar nici sa ii astept 30 de minute si sa ma lase bateria de cat claxonez fara ca ei sa auda. Mie mi se pare normal daca lasa masina si ii incurca pe altii macar sa o lase undeva unde aud un claxon si ies imediat daca e nevoie.
madalina
Daca ai "noroc" si claxonezi sa vina vreunul ce te-a blocat, iar politia este in zona, mai primesti si amenda- pentru tulvburarea linistii publice - daca sunt de la ordine publica sau pentru ca in localitate claxonatul este interzis. Era sa o patesc eu...Si cica sunt in slujba cetateanului.
Watcher
CZY, eu as zice ca 'macanitul' din degete inseamna "semnalizeaza ba!" biggrin.gif sau "tu n-ai semnal?"
sorin40963
re : semnal luminos cu farurile cu semnificatia "da-te de pe banda"

TOTAL NEPOLITICOS !!!

nota : de folosit intr-un singur caz, atunci cand masina merge cu o viteza nejustificat de mica pe banda a 2-a de mult timp.

dar,

cazurile in care se foloseste cel mai des sunt :

- atunci cand coloana nu se deplaseaza cu o viteza de natura sa-l multumeasca pe sofer
- atunci cand masina din fata a redus viteza la o trecere de pietoni, statie de autobuz, etc, iar masina din spate vine lansata - inertie, deh...
- atunci cand masina din fata tocmai a depasit o alta masina, sau tocmai s-a angajat pe acea banda (bineinteles, fara sa-i taie calea masinii din spate) - va reamintesc protocolul nescris pe autostrada in europa - "daca a semnalizat ca depaseste il lasi sa depaseasca"

in alta ordine de idei, in cazul unei cozi de masini ar trebui lasate libere spatiile din dreptul strazilor laterale....
CZY
Pai eu nu blochez la parcare, le las aprinse ca sa nu fiu blocat* (cu intentie sau din neglijenta). Poate e ghinionul meu dar intalnesc des atitudinea "e locul meu" de cele mai multe ori nejustificata...


*daca parchezi mai ferit, intri cu ea mai "adanc" in parcare, te trezesti cu cate unul care considera ca esti ca el: ai venit de la slujba, te bagi in carpe si mai pleci dimineata, masina e la pastrare. Si tu de fapt esti la magazinul de la parter... :bash: sa nu mai vorbim de nemernicul care te saboteaza pur si simplu pentru ca ai indraznit sa parchezi pe ceea ce el considera "locul lui".
mioara40618
imi poti spune ce siteuri sa accesez sa obtin informatii despre constructia cutiei de viteze azi si cam acum?
Watcher
http://auto.howstuffworks.com/transmission.htm
ar fi un raspuns. Asta daca nu cumva cauti un manual care sa te invete sa iti construiesti singura cutia de viteze.

In alta ordine de idei: 1)ce treaba are mesajul tau cu threadul asta? si 2)cui exact te adresai?
mioara40618
pe siteul recomandat n-am gasit mai nimic pentru proiectul meu si n-ar strica sa stiu cateva titluri de manualuri sau alte adrese utile. blink.gif
eddie
Cea mai tampita amenda a primit-o un coleg, care fiind semnalizat din sens contar de altii despre existenta unui radar, acesta a incetinit pana pe la 20-25 km/h, i-a zambit impreuna cu cel din dreapta politistului ce statea pe spate in masina cu radarul si putin mai incolo a fost oprit de echipaj si AMENDAT, pentru ce credeti? Pentru mers cu viteza mica nejustificata! Daca exista in lege asta, ce sa-i faci? Chiar postase amenda pe internet pentru curiosi acum cativa ani.
eddie
Sa revenim la semnele ce se pot face in trafic. In State, in Florida, unde am fost de cateva ori, daca soferul scoate mana stanga pe geam, va fi lasat de cei de pe banda din stanga sa intre pe banda acestuia fara probleme. Ce m-a surprins este respectul fata de ceilalti in trafic, spre exemplu, cand 2 benzi se ingusteaza si ramane una singura, fara nici un semn, intra cate o masina de pe fiecare banda, una din stanga,una din dreapta, indiferent ca dispare banda intaia sau a doua. Exemplele sunt valabile pentru viteze mici. La viteze mari, semnalul de schimbare a benzi te va ajuta sa schimbi benzile pe autostrazile alea de 5-6 benzi, cei ce vin din spate te vor lasa, chiar daca pentru asta vor lua putin piciorul de pe acceleratie. Iar ultima chestie de bun simt de care imi aduc aminte, este ca masinile ce ies din parcari cu spatele, au prioritate fata de celelalte masini aflate in mers. Daca esti pieton prin parcare, vei fi lasat sa traversezi de catre masinile aflate in mers prin parcare,chiar daca nu e trecere de pietoni, iar locurile de handicapati nu se ocupa de smecheri ca la noi, ca exista bun simt si amenzi usturatoare pentru asta.
James Kilowatt
Chestiile astea sunt valabile si in europa... in general francezii le respecta, chiar daca nu chiar toti. Mai putin chestia cu iesitul cu spate din parcare... e de bun simt sa franezi cand vezi pe cineva ca face asta, nu neaparat ca sa-i lasi prioritate ci mai ales ca sa nu faci accident, pentru ca el nu prea are cum sa te vada. Totusi daca se ajunge la asta nu stiu cine are de platit oalele sparte.

Pe autostrada, daca esti pe ultima banda, cea din stanga, si ai semnalizarea stanga in functiune inseamna ca te grabesti iar baietii finuti te lasa sa treci, inainte sa ajungi la un metru in spatele lor sau sa faci semn cu farurile. Mi se pare o chestie foarte eleganta, chiar daca nu toata lumea o respecta...
Din pacate inca mai sunt unii si pe strada si pe autostrada care daca merg cu cat e limita de viteza considera ca nu mai trebuie sa-ti faca loc sa mergi mai repede daca asa iti tuna...
bogdan41974
sa multumesti cu avarii se foloseste si in japonia am multumit si mi sa multumit cu avariile si asta si in oras si la drum lung arigato.gif
eddie
Pana una alta,legea te obliga sa mergi pe banda intaia,asa e si in strainatate(cu exceptia depasirilor).De ce sa dau faruri ca sa depasesc pe banda a doua,daca merge mai incet,sa mearga pe banda intai,aceea este pentru trafic mai lent.Pot sa va spun ca la bulgari si la turci NU se circula pe banda a doua nejustificat,doar pentru depasiri.Inchipuiti-va masini alergand cu viteze mari ,dar numai pe banda intaia.Banda a doua ramane numai pentru depasiri,dupa aceea,masinile revin pe banda intaia.Bineinteles ca si soselele si traficul isi aduc aportul la chestia asta.Sunt sosele cu 2-3 benzi,traficul inafara oraselor nu este foarte aglomerat si nu exista carute cu cai pe prima banda(la bulgari sunt trase de magarusi si la turci si-au luat toti taranii tractorase)! bicycle.gif
sorin40963
situatie ipotetica : daca banda 1 este ocupata (masini, autobuze, etc) si cineva depaseste coloana cu 80 kmh, iar altcineva vine din spate cu 120 kmh.

in 96 de cazuri din 100 se "dau faruri".

ceea ce in mod normal nu se face.

cand o sa se inteleaga treaba asta ? cand nu o sa se mai speculeze cel mai mic spatiu pt. a face slalom printre masini, cu semnalizare sau fara, cu "dat faruri" sau fara ? cand nu o sa mai mearga toate masinile puternice la 50 cm in spatele masinii din fata ? cand nu o sa se mai depaseasca coloana pe o banda dedicata (de ex. obligatoriu stanga), pt. ca apoi sa se ia fata coloanei ?

o chestie interesanta este aceea ca se pot vedea soferi romani in europa conformandu-se intocmai codului de politete de acolo, iar odata reintorsi in romania aceiasi soferi redevin brusc balcanici...
Andrei Suzuki
Hai lasa ca mai sunt unii care mor pe banda a 2-a si prima banda e libera.Alora ce sa le faci? Stai in spatele lor,si nu le faci cu farurile sau nu claxonezi ca nu e frumos,nu?
sorin40963
da, bineinteles ca in cazul in care o masina lenta ocupa banda i se face semn cu farurile.

eu ma refeream la cu totul alta situatie.
eddie
QUOTE(sorin40963)
situatie ipotetica : daca banda 1 este ocupata (masini, autobuze, etc) si cineva depaseste coloana cu 80 kmh, iar altcineva vine din spate cu 120 kmh.

in 96 de cazuri din 100 se "dau faruri".

ceea ce in mod normal nu se face.

Cazul tau e prea aparte,tu tii cu URSU'! Numai in oras gasesti conditia spusa mai sus,nu cred ca in oras daca depasesti cu 80 km/h, iti da unul faruri unul ca are el 120km/h,poate merge pe linia de tramvai sau pe contrasens daca are alte dorinte....sa zboare spre exemplu?!(trebuia sa-si ia omu' avion sau macar un elicopter)daca vrea sa mearga el altfel decat traficul. In USA daca nu mergi odata cu traficul esti PA! Nici mai incet,nici mai repede,iti pot confirma cei care stau acolo si ne mai onoreaza cu prezenta lor pe aici ! beer.gif
VECTOR
cazul expus de sorin nu e chiar aparte.am patit si eu asa si nu doar in oras ci chiar si pe autostrada soarelui cand prima banda era ocupata cu 3-4 tiruri ce rulau cu peste 90km/hplus 1-2 dacii rablagite.si in timp ce le depaseam un idiot din spate dintr-un volvo xc90 imi tot dadea flashuri sa ii fac loc. si am mai avut parte de intamplari de-astea si cu alte ocazii pe dn1.
eddie
QUOTE(VECTOR)
cazul expus de sorin nu e chiar aparte.am patit si eu asa si nu doar in oras ci chiar si pe autostrada soarelui cand prima banda era ocupata cu 3-4 tiruri ce rulau cu peste 90km/hplus 1-2 dacii rablagite.si in timp ce le depaseam un idiot din spate dintr-un volvo xc90 imi tot dadea flashuri sa ii fac loc. si am mai avut parte de intamplari de-astea si cu alte ocazii pe dn1.

Probabil ca e asa cum spuneam mai sus,omul cumparase elicopter si l-au fraierit aia si i-au dat numai o masina ! biggrin.gif
sorin40963
si totusi chiar asa se intampla. mie cel putin, pe dn 1. acolo nu este recomandabil sa mergi cu mai mult de 80-90 kmh din cauza radarelor. de regula merg be banda 1, linistit. dar uneori mai si depasesc. si atunci ...

reversul medaliei s-a intamlat chiar ieri, pe autostrada. mergeam pe banda 2, cu o viteza f. mare. nu ma mai uitasem demult in spate, eram convins ca nu ma va depasi nici o masina la viteza asta. surprise !!! aveam un bmw seria 7 care statea cuminte si la o distanta regulamentara. m-am dat la o parte si omul m-a depasit. nu faruri, nu claxoane, nu nimic. numar de romania.
VECTOR
povestea lui sorin trebuie inclusa in seria "am intalnit si romani politicosi"
poate ar trebui sa deschidem un topic si pe tema asta.
Andrei Suzuki
Nu prea cred ca ar avea succes topicu. biggrin.gif Cel putin nu ar avea referitor la participantii la trafic. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.