Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Toyota Corolla modelul nou 1.6 SOL
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Toyota
adi102266
As vrea sa stiu parerea celor care detin Corolla generatia noua cu motorul 1.6 de 124 cp.. Are viatza acest motor si la turatii mai mici 2000- 2500 rpm, deoarece cuplul maxim este dat la 5200 unde eu nu ajung decat f rar. Ma intereseaza si consumul ,, despre calitatea fabricatie nu am dubii..

Ce alte masini puteti recomanda la 17000 euro?
alexandru-179
ca alte oferte in aceiasi bani ar fii: opel astra, golf 5, skoda octavia, ford focus sau toyota auris
M A R I A N
Adi, eu banuiesc (poate gresesc) ca nu ai mai condus inainte japoneze. Nu se compara regimul de turatie al unei japoneze cu cel al unei europene. La un Renault/Opel/Ford etc., benzina bineinteles, schimbi in mod normal la 2000-2500 rpm pentru un mers economic si nu foarte lent. La o Toyota/Honda, faptul ca, pentru aceleasi performante ca ale masinilor europene, trebuie sa schimbi la 3500-4000 rpm, nu inseamna ca vei consuma mai mult. Dimpotriva. La Yarisul meu, cu cat o turez mai tare (3500-4500 rpm, uneori chiar 5000 ), cu atat consuma mai putin. Asa sunt ele concepute.
Iar ca sa iti raspund la intrebare, la noua Corolla 1.6 pe care am testat-o si rastestat-o, 5000 rpm nu e deloc exagerat, e la fel ca la Opel Astra pe la 3000 rpm.
adi102266
Ai dreptate , nu am condus masini japoneze dar 5000 rpm sunt cam multe,
eu nu inteleg cum sa consume mai putin la o turatie asa de mare.. , sper totusi sa nu treaca de 9l mediu la un mers linistit.. In general merg cu 150-160 pe autostrada si in oras nu sunt adeptul liniutelor... si schimb vitezele cam la 2500-2600 rpm.
Ieri am fost la mai multe firme, si din toate ofertele pot concluziona astfel
Corolla este cea mai scumpa la clasa ei , chiar mai scumpa decat Octavia 2 disel.. sper sa merite bani ca altfel e si prima si ultima masina japoneza pt mine..
Inca ceva .. oare se poate negocia cu cei de la Toyota? as vrea sa scot vopseaua metalizata gratis eventual si jante...
MotorHead
QUOTE(adi102266)
eu nu inteleg cum sa consume mai putin la o turatie asa de mare..
Nici nu consuma mai putin. Daca vrei consum mic, schimba sub 3000, dar trebuie sa stii ca masina e mai vioaie mai turata.
QUOTE
Inca ceva .. oare se poate negocia cu cei de la Toyota? as vrea sa scot vopseaua metalizata gratis eventual si jante...
Poti sa incerci sa negociezi, dar nu cred sa obtii prea mult pentru ca masina e prea noua.
M A R I A N
QUOTE
Nici nu consuma mai putin
La pariu? Eu vorbeam de Yaris benzina. Acelasi lucru a mai fost relatat si de alti forumisti, parca de Madalina (daca nu e asa, o rog sa ma scuze).
MotorHead
QUOTE(Marian67562)
Eu vorbeam de Yaris benzina.

Vorbeai de mai multe:
QUOTE(Marian67562)
La o Toyota/Honda, faptul ca, pentru aceleasi performante ca ale masinilor europene, trebuie sa schimbi la 3500-4000 rpm, nu inseamna ca vei consuma mai mult. Dimpotriva. ... Iar ca sa iti raspund la intrebare, la noua Corolla 1.6 pe care am testat-o si rastestat-o, 5000 rpm nu e deloc exagerat, e la fel ca la Opel Astra pe la 3000 rpm.

Oricum, nu esti primul care spune ca scade consumul la turatie mare. Eu, sincer, nu prea inteleg de ce se spune asa ceva. Am facut fel de fel de teste si consumul e mai mic sub 3000 rot/min. Poate am VW si nu mi-am dat seama biggrin.gif
Dan52141
Afirmatia despre consum trebuie nuantata, spre exemplu daca vrei sa fii macar egalul unui diesel cand pleci de la stop trebuie sa o turezi aproape de 5000 rpm (vorbesc de corolla 1.6 vvti) si sa schimbi aici orice treapta, in felul asta ai sanse sa ajungi si sa depasesti in 50 de m dieselul care evident a plecat ca din pusca de langa tine ... evident daca te uiti la consumul instantaneu in timp ce accelerezi catre cele 5000 rpm acesta tinde spre infinit smile.gif (adica 30-50l/100km), cu alte cuvinte daca ai merge 100 de km si ai avea semafoare din 100 in 100m si de la fiecare ai pleca schimband la 5000 de rpm consumul mediu dupa cei 100 de km se va duce undeva la 40 l/100km.
De asta am inceput sa apreciez eu dieselul, la un consum super decent in oras iti ofera toata puterea si cuplu de care ai nevoie pe distante relativ mici, ca sa obtii acelasi lucru la benzina trebuie sa o turezi in draci, consum cat cuprinde, poate si uzura mai mare ... este adevarat ca motorul suna mai frumos la turatii mari smile.gif

Dar, lucru testat de nenumarate ori de mine, daca sa spunem esti in treapta III-a si accelerezi pana la 70 km/h, adica undeva la 3500 rpm, daca ramaii constant la turatia asta consumul va incepe sa scada si ramane constant undeva la 5%, conditia fiind sa ramaii la turatia asta constant ... si lucrul asta se intampla la fiecare treapta de viteza
MotorHead
Se reduce consumul daca mergi constant la 3500 rpm, cu asta sunt de acord, dar asta nu inseamna ca la 3500 rpm ai cel mai mic consum posibil... Daca ai merge constant cu 2500 rpm ar fi si mai mic.
Dan52141
QUOTE(MotorHead)
Se reduce consumul daca mergi constant la 3500 rpm, cu asta sunt de acord, dar asta nu inseamna ca la 3500 rpm ai cel mai mic consum posibil... Daca ai merge constant cu 2500 rpm ar fi si mai mic.


Da, ai dreptate, daca ai mentine turatia constanta la 2500 in aceiais treapta o sa ai un consum mai mic decat daca ai tine turatia constanta la 3500.
Unii spun ca este recomandat sa ai o turatie mai mare pentru a avea o ungere mai buna a elementelor in miscare ... eu cred ca lucrul asta este discutabil.
La benzina nu cred ca este nimic gresit daca schimbi la 2000-2500 rpm, eu asa fac in majoritatea timpului in oras, cu siguranta nu are ce sa se strice altfel ar fi specificat in cartea masinii ca trebuie sa schimbi musai peste 3000 ca sa nu ai probleme si in plus tehnologia VVTi pentru asta a fost gandita, sa raspunda bine si la turatii mici si la turatii mari.
vio
ca sa va dau un nou subiect de discutie biggrin.gif hihiiii ca motorul si mashina sa mearga in parametrii optimi vitezele trebuiesc schimbate cel mai eficient la momentul de cuplu maxim....

inca o data la diesel ai cuplu f mare cu putere mica la demaraj, cuplul te face sa pleci repede.

pana in 3000 de turatzii mashina consuma f putin , poti scoate si sub ce da fabrica , peste 3400 se schimba situatia. inca ceva tesat de mine , o persoana in plus in mahina creste consuml cu aproape 0,3-0,5 l%

consumul ala ideal dat in specificatii este in circuit inchis si cu o sg persoana in mashina. in vechea broshura la corolla scria asta .


daca merci cu 1-a la 5000 ture din semafor in semafor la maxim 50 000 faci motorul
Dan52141
QUOTE(vio70407)
daca merci cu 1-a la 5000 ture din semafor in semafor la maxim 50 000 faci motorul


de ce sa-l faci? ... nu depasesti nici o limita , se spune sa nu ajungi la turatii in zona critica (pe rosu smile.gif )dar de la 5000 pana la 7000 mai este cale lunga, asa ca eu zic si la 5000 motorul este in parametri normali si nu trebuie sa apara probleme
vio
ia incerca wink.gif)) scrie undeva in carte . nu abuzati de turatii mari ceva de ganul asta , aceasta scurteaza mult viatza motorului .. chiar o sa caut tot paragraful
Liviu90675
De turatii nu stiu daca scrie, dar scrie ca se recomanda ca in viteza I sa nu depasesti x km/h, in a II-a, y km/h etc. si probabil ca limitarile astea te obliga sa nu ajungi la 6200 rotatii, desi inca nu ai ajuns pe zona rosie.
Xalanx
In manualul de Avensis scrie destul de clar: cu cat turatiile sunt mai mici, cu atat consumul este mai mic. De asemenea, nu e recomandat sa tii motorul la turatii prea mici (sa mergi cu 1200 spre exemplu). Eu schimb cam la 3000, poate si mai jos cateodata si masina trage bine. Daca schimb la 4-5000 te infige zdravan in scaun, dar pentru pasageri nu e la fel de relaxant.
M A R I A N
Eu as vrea sa nuantez putin. Probabil, cei care aveti motoare de cel putin 1.6 benzina la Corolla si 1.8 benzina la Avensis, automat veti merge mai putin turat, probabil pentru ca si cuplul e destul de mare. La mine, la Yaris 1.0, la cei 69 cp si cuplul de rahat, vreau sa scot cat mai multe de la masina si atunci simt nevoia sa o turez mai tare. Intr-adevar, cand conduc Corolla soacra-mii, nu o calc asa de tare.
P.S Maine aduc Corolla Sedan 1.6 de la Bucuresti si voi scrie impresii.
MotorHead
Marian, era vorba strict de consum... Eu tin Corolla mea de 1.6 aproape mereu la peste 3000 rpm, dar daca as fi maniac cu consumul ar trebui sa merg subturat.

Si in manualul Corollei scrie la fel ca la Avensis, pentru a economisi combustibil trebuie mers cu turatii mici.
Xalanx
QUOTE(Marian67562)
Probabil, cei care aveti motoare de cel putin 1.6 benzina la Corolla si 1.8 benzina la Avensis, automat veti merge mai putin turat, probabil pentru ca si cuplul e destul de mare. La mine, la Yaris 1.0, la cei 69 cp si cuplul de rahat, vreau sa scot cat mai multe de la masina si atunci simt nevoia sa o turez mai tare.


Corect. Iti urez un motor mai mare! beer.gif

Am avut si eu o Almera de 1.5 inainte de Avensis si o turam de o gaseau dracii in depasiri. Am fost extrem de placut surprins sa nu trebuiasca sa retrogradez niciodata in a patra pe A1.
MotorHead
Nu inteleg, inainte de ce retrogradai la depasirile pe autostrada?
Xalanx
QUOTE(MotorHead)
Nu inteleg, inainte de ce retrogradai in depasiri pe autostrada?


Mda. Presupune urmatoarea situatie - trec pe langa un sir de tiruri care arunca nisip sau pietricele pentru ca asa sunt intretinute drumurile noastre. Tind sa le depasesc mai repede decat cu 120 la ora.
Sau - sunt pe la mijlocul unei coloane care merge cu vreo 100 la ora si in spatele meu apare careva, care se grabeste si vrea sa treaca. Evident, accelerez, nu raman in ritmul de 120 la ora pentru ca nu ma doare talpa sa fac un gest pe care eu il consider civilizat.
Mai sunt si alte situatii, daca stai sa te gandesti...

Evident, treaba asta se intampla probabil de vreo 2-3 ori pe autostrada, nu foarte des.
MotorHead
Mda.
Serios, eu chiar nu ma gandeam la situatii d-astea cu grabiti care-ti dau flash-uri sau tir-uri care arunca pietre. Drept sa spun, nu tin minte sa fi primit flash pe autostrada smile.gif
Xalanx
QUOTE(MotorHead)
Drept sa spun, nu tin minte sa fi primit flash pe autostrada smile.gif


Probabil mergi mai sportiv. Mie imi place cruising smile.gif
Sau daca ma apropii de unul pe care ar trebui sa-l depasesc si vad ca vine altul sau mai multi din spate si apreciez ca am timp sa trec de cel din fata si sa revin pe banda 1, cu Avensis o calc in a 5-a si trec lejer. Cu Almera, exact in aceeasi situatie trebuia ori sa astept ori sa retrogradez, sa trec si sa revin la lenea mea.
Xalanx
On topic: eu nu recomand Auris. Dintr-un motiv care s-ar putea sa-mi atraga oprobriul public. Schimbatorul este pus pe un fel de consola inalta, mare. Estetic vorbind e ok. Dar accesul eventualei domnisoare din dreapta in zona soferului este imposibil, in afara cazului cand pasagera are probabil 2.5 m inaltime. Daca esti tanar si... plin de viata, vei nota faptul ca in acest fel o straveche metoda contraceptiva este anihilata intr-un Auris.
MotorHead
QUOTE(Xalanx)
Mie imi place cruising smile.gif

Pai d-asta iti place cruising, pentru ca mergi cu domnisoara in dreapta wink.gif
M A R I A N
Azi am ridicat Corolla din semnatura si am adus-o acasa. Pe Autostrada Soarelui am mers cu pilotul automat-este incredibil cat de odihnitor este pentru piciorul drept.
N-am turat-o mai mult de 3500 rpm si nu am mers peste 120 km/h. Eu zic ca, fata de Corolla hatchback 1.4, este muuult mai rapida. Iar cand o sa o pot tura si pe la 4000-5000 rpm va fi demential.
Radio-CD-ul este cu MP3 si WMA.
N-am reusit sa o inclin deloc in curbe-este foarte stabila-si cred ca e nevoie de un condus nebunesc ca sa ajunga sa intre VSC-ul. Franele sunt "de piatra", nu se compara cu cele de pe vechea Corolla. Partea nasoala e ca cu mai pot pleca rapid de pe loc pentru ca intra invariabil TRC-ul si imi franeaza orice avant.
Pozitia la volan este foarte buna pentru mine (1.82 m) si scaunul este odihnitor la drum lung (aproape la fel de bine ca la vechea Corolla)
Sa mai spun o parere sincera...daca n-as fi luat Sedanul ca masina exclusiv pentru afara orasului si daca n-a fi avut Yaris, as fi ales clar Auris-ul pentru ca e mai scurt si mai usor de condus in oras.
Alte pareri, cand mai ies din oras. biggrin.gif
vio
QUOTE(Marian67562)
Azi am ridicat Corolla din semnatura si am adus-o acasa. Pe Autostrada Soarelui am mers cu pilotul automat-este incredibil cat de odihnitor este pentru piciorul drept.
N-am turat-o mai mult de 3500 rpm si nu am mers peste 120 km/h. Eu zic ca, fata de Corolla hatchback 1.4, este muuult mai rapida. Iar cand o sa o pot tura si pe la 4000-5000 rpm va fi demential.

N-am reusit sa o inclin deloc in curbe-este foarte stabila-si cred ca e nevoie de un condus nebunesc ca sa ajunga sa intre VSC-ul. Franele sunt "de piatra", nu se compara cu cele de pe vechea Corolla. Partea nasoala e ca cu mai pot pleca rapid de pe loc pentru ca intra invariabil biggrin.gif


sa o stapaneasti snatos smile.gif

pai daca e de 1,4 te cred si io ca e mai rapida smile.gif) franele dupa vreo 5000 de km iti poti face o impresie pt ca se vor lasa asa este o mashina noua si parca TRC se poate dezactiva , sau nu ai optiunea asta ?
M A R I A N
QUOTE
pai daca e de 1,4 te cred si io ca e mai rapida...parca TRC se poate dezactiva , sau nu ai optiunea asta ?

Mersi, Vio! O sa pun si o poza saptamana asta. biggrin.gif
TRC-ul se poate dezactiva, separat de VSC, de la un buton de pe bord. L-am descoperit ulterior, era ascuns dupa volan. biggrin.gif Eu chiar nu inteleg utilitatea acestei optiuni, ce daca derapeaza putin rotile cand pleci mai puternic de pe loc? Daca ar fi fost un AWD, era alta treaba dar asa, numai cu tractiune fata... Oricum, senzatia cu acest TRC e de tot rahatul, altceva am simtit cand am facut primul drive-test cu masina dealerului si am reusit sa fac sa intre VSC-ul-chiar ma simteam in siguranta cand sistemul frana si reducea turatia motorului de unul singur.
Xalanx
TRC-ul n-a fost gandit sa impiedice patinarea la plecarea de pe loc la semafor. Utilitatea lui o gasesti sa zicem cand urci o panta alunecoasa si iti pierzi aderenta pe drum. Atunci rotile sunt incetinite pana la limita ruperii aderentei, sa-ti permita sa continui drumul. In pedala se simte efectiv la fel ca ABS-ul, tacaniturile acelea. Butonul pentru dezactivarea lui este util atunci cand te-ai oprit cu masina in zapada sau noroi si e greu sa pleci pur si simplu de pe loc. Eu am fost nevoit iarna asta sa dezactivez TRC-ul la tara, tocmai pentru ca plecam din zapada si trebuia sa urc. Cu TRC-ul activat nu reuseam sa prind suficient demaraj sa trec de panta cu pricina.
VSC-ul nu l-am simtit pana acum, dar asa cum s-a mai spus, unora le place cruising-ul... blush.gif
Xalanx
Si evident, felicitari pentru alegere! S-o stapanesti sanatos si sa n-ai incidente. Ca probleme.. e mai greu sa ai, fiind o Toyota :punk:
off-topic - am un coleg care e un vehement fan Skoda. Ca sa-l agit un pic, ii zic "Vrei sa stii obiectiv care e diferenta intre Skoda si Toyota?" - "Ia spune", zice el. "TOYOTA, clar!".
Dan52141
Gata si cu drive testul de corolla smile.gif
Am testat:
- 1.6 transmisie MultiMode, versiunea SOL
- 1.6 transmisie manuala, versiunea Luna

Pareri comune pentru ambele modele:
+++ stabilitatea masinii este mult mai buna decat vechiul model, masina se aseaza mult mai bine pe drum, lucrul asta se simte imediat
+++ directia pare mai precisa si mai placuta, manevrarea volanului este mai usoara
+++ schimbatorul de viteze mai precis, cursele sunt mai scurte si usurinta in folosire mai mare
+++ antifonarea mai buna ca la vechiul model, motorul se aude in habitaclu doar la turatii mari, in rest ... liniste
++- suspensiile sunt mai rigide fata de vechiul model, un mare plus la stabilitate dar scade putin confortul ... desi sincer scaderea de confort nu prea se simte

--- accesul la datele computerului de bord privind consumul instantaneu, media si cat mai ai de mers este foarte prost, daca in timpul mersului vrei sa comuti de pe afisarea consumului mediu pe cel instantaneu sau vrei sa vezi cati km mai poti merge trebuie sa-ti strecori mana printre spitele volanului si capacul de deasupra ceasurilor, un loc foarte stramt, operatiunea in sinea ei fiind foarte incomoda si periculoasa

--- cadranele si indicatoarele de la bord sunt foarte ingramadite si mai greu lizibile, faptul ca la indicatoarele de viteza si turatie vezi doar varful sau un sfert din acul indicator cred eu creaza un disconfort vizual si necesita o concentrare mai mare, la fel si celelalte informatii ... sunt prea ingramadite, evident in timp te obisnuiesti cu ele dar eu cred ca la vechiul model ceasurile de bord sunt mult mai odihnitoare si mai placut de privit

--- indicator de schimbare a vitezelor ... total si accentuez ... total inutil smile.gif

--- radioul sau casetofonul nu pot fi oprite folosind comenzile de pe volan (la vechiul model se putea)

--- revin la materiale, cum am mai spus cred cu tarie ca materialele sunt mai proaste ca la vechea versiune, zgarieturile se vad mult mai pronuntat si mai urat ... informatie de la dealer: "in ultima vreme toate plasticele folosite pentru interioare sunt din materiale reciclabile"

--- as mai spune din nou ... scaunele mai incomode fata de versiunea veche, trebuie reglat foarte sus, sezutul scaunelor este mai scurt ca la vechiul model ... sa zicem ca pana la urma te obisnuiesti dar puteau sa-l faca bine de la inceput. Inca o data mi s-a confirmat de catre dealer ca scaunele de la Auris sunt diferite fata de cele de pe corolla.

Despre transmisii:
- 1.6 MultiMode - pentru cei care doresc comoditate transmisia asta este chiar ok, pentru cei care doresc performante nici macar sa nu va ganditi, cu transmisia asta masina este foarte si repet foarte lenesa, uitati de ... depasiri in forta sau tasniri din coloana raspunsul de la motor vine foarte greu indiferent daca esti in modul automat sau manual.
Chiar in modul Manual performantele masinii sunt slabe iar in modul automat schimbarea vitezelor dureaza mult.
In modul manual daca inainte de a schimba viteza nu ridici piciorul de pe acceleratie ai parte de poticneli, iti ia ceva pana te obisnuiesti. In modul manual chiar turata foarte mult masina nu raspunde prompt, trebuie sa astepti destul pana se trezeste.
Repet, altfel tipul asta de transmisie este foarte comod, daca esti un tip(a) linistit si vrei sa te bucuri de privelistea drumului nu ai cum sa gresesti cu transmisia asta (in plus consuma si mai putin)

- 1.6 Manuala - desi noul motor are 124 CP si tehnologie DualVVTi va spun cu mana pe inima ca vechiul model 1.6 ii da clasa, nu stiu carui fapt i se datoreaza dar de la noul model nu poti sa obtii acel "zvac" acea tasnire care sa te impinga in scaun, acceleratia este mult mai lina iar pana in 3500 de ture nu prea simti nimic, pe la 4500-5000 incepe sa se simta ceva dar repet tot o senzatie de acceleratie lina, nici o zvacnire nici o tasnire ... nimic sad.gif.
Fiind in trafic in treapta a doua am dus motorul lin pana la 3500 de ture, l-am mentinut acolo sa zic 10 secunde dupa care am accelerat puternic ..... asteptare ... masina a inceput sa accelereze dar foarte lin, nu am simtit nici o zmucitura nimic .... daca faci aceiasi chestie pe vechiul model 1.6 vvti cum ai ciupit acceleratia de la 3000 in sus instant esti bagat in scaun si in general in orice treapta peste 3000 daca doar ciupesti acceleratia ai simtit imediat.

Nu spun ca modelul nou este prost dar la o liniuta nu cred ca sta in fata vechiului 1.6 smile.gif

Una peste alta, per ansamblu din punct de vedere tehnologic este un pas inainte, pentru cine isi ia pentru prima data o corolla zic eu face o afacere buna.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.