Gata si cu drive testul de corolla
Am testat:
- 1.6 transmisie MultiMode, versiunea SOL
- 1.6 transmisie manuala, versiunea Luna
Pareri comune pentru ambele modele:
+++ stabilitatea masinii este mult mai buna decat vechiul model, masina se aseaza mult mai bine pe drum, lucrul asta se simte imediat
+++ directia pare mai precisa si mai placuta, manevrarea volanului este mai usoara
+++ schimbatorul de viteze mai precis, cursele sunt mai scurte si usurinta in folosire mai mare
+++ antifonarea mai buna ca la vechiul model, motorul se aude in habitaclu doar la turatii mari, in rest ... liniste
++- suspensiile sunt mai rigide fata de vechiul model, un mare plus la stabilitate dar scade putin confortul ... desi sincer scaderea de confort nu prea se simte
--- accesul la datele computerului de bord privind consumul instantaneu, media si cat mai ai de mers este foarte prost, daca in timpul mersului vrei sa comuti de pe afisarea consumului mediu pe cel instantaneu sau vrei sa vezi cati km mai poti merge trebuie sa-ti strecori mana printre spitele volanului si capacul de deasupra ceasurilor, un loc foarte stramt, operatiunea in sinea ei fiind foarte incomoda si periculoasa
--- cadranele si indicatoarele de la bord sunt foarte ingramadite si mai greu lizibile, faptul ca la indicatoarele de viteza si turatie vezi doar varful sau un sfert din acul indicator cred eu creaza un disconfort vizual si necesita o concentrare mai mare, la fel si celelalte informatii ... sunt prea ingramadite, evident in timp te obisnuiesti cu ele dar eu cred ca la vechiul model ceasurile de bord sunt mult mai odihnitoare si mai placut de privit
--- indicator de schimbare a vitezelor ... total si accentuez ... total inutil
--- radioul sau casetofonul nu pot fi oprite folosind comenzile de pe volan (la vechiul model se putea)
--- revin la materiale, cum am mai spus cred cu tarie ca materialele sunt mai proaste ca la vechea versiune, zgarieturile se vad mult mai pronuntat si mai urat ... informatie de la dealer: "in ultima vreme toate plasticele folosite pentru interioare sunt din materiale reciclabile"
--- as mai spune din nou ... scaunele mai incomode fata de versiunea veche, trebuie reglat foarte sus, sezutul scaunelor este mai scurt ca la vechiul model ... sa zicem ca pana la urma te obisnuiesti dar puteau sa-l faca bine de la inceput. Inca o data mi s-a confirmat de catre dealer ca scaunele de la Auris sunt diferite fata de cele de pe corolla.
Despre transmisii:
-
1.6 MultiMode - pentru cei care doresc comoditate transmisia asta este chiar ok, pentru cei care doresc performante nici macar sa nu va ganditi, cu transmisia asta masina este foarte si repet foarte lenesa, uitati de ... depasiri in forta sau tasniri din coloana raspunsul de la motor vine foarte greu indiferent daca esti in modul automat sau manual.
Chiar in modul Manual performantele masinii sunt slabe iar in modul automat schimbarea vitezelor dureaza mult.
In modul manual daca inainte de a schimba viteza nu ridici piciorul de pe acceleratie ai parte de poticneli, iti ia ceva pana te obisnuiesti. In modul manual chiar turata foarte mult masina nu raspunde prompt, trebuie sa astepti destul pana se trezeste.
Repet, altfel tipul asta de transmisie este foarte comod, daca esti un tip(a) linistit si vrei sa te bucuri de privelistea drumului nu ai cum sa gresesti cu transmisia asta (in plus consuma si mai putin)
-
1.6 Manuala - desi noul motor are 124 CP si tehnologie DualVVTi va spun cu mana pe inima ca vechiul model 1.6 ii da clasa, nu stiu carui fapt i se datoreaza dar de la noul model nu poti sa obtii acel "zvac" acea tasnire care sa te impinga in scaun, acceleratia este mult mai lina iar pana in 3500 de ture nu prea simti nimic, pe la 4500-5000 incepe sa se simta ceva dar repet tot o senzatie de acceleratie lina, nici o zvacnire nici o tasnire ... nimic
.
Fiind in trafic in treapta a doua am dus motorul lin pana la 3500 de ture, l-am mentinut acolo sa zic 10 secunde dupa care am accelerat puternic ..... asteptare ... masina a inceput sa accelereze dar foarte lin, nu am simtit nici o zmucitura nimic .... daca faci aceiasi chestie pe vechiul model 1.6 vvti cum ai ciupit acceleratia de la 3000 in sus instant esti bagat in scaun si in general in orice treapta peste 3000 daca doar ciupesti acceleratia ai simtit imediat.
Nu spun ca modelul nou este prost dar la o liniuta nu cred ca sta in fata vechiului 1.6
Una peste alta, per ansamblu din punct de vedere tehnologic este un pas inainte, pentru cine isi ia pentru prima data o corolla zic eu face o afacere buna.