Toyota Corolla modelul nou 1.6 SOL |
This topic is about Toyota Corolla modelul nou 1.6 SOL, the author, adi102266, wrote about: As vrea sa stiu parerea celor care detin Corolla generatia noua cu motorul 1.6 de 124 cp.. Are viatza acest motor si la turatii mai mici 2000- 2500 rp ... To read more just scroll down
Toyota Corolla modelul nou 1.6 SOL |
Mar 22 2007, 01:18 PM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 22-March 07 From: Pitesti (Arges) Member No.: 102.259 |
Ce alte masini puteti recomanda la 17000 euro? |
|
|
Mar 22 2007, 03:47 PM
Post
#2
|
|
sofer Group: Membri Posts: 65 Joined: 6-June 03 From: Bucuresti Member No.: 13.154 |
ca alte oferte in aceiasi bani ar fii: opel astra, golf 5, skoda octavia, ford focus sau toyota auris
|
|
|
Mar 22 2007, 08:39 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
Adi, eu banuiesc (poate gresesc) ca nu ai mai condus inainte japoneze. Nu se compara regimul de turatie al unei japoneze cu cel al unei europene. La un Renault/Opel/Ford etc., benzina bineinteles, schimbi in mod normal la 2000-2500 rpm pentru un mers economic si nu foarte lent. La o Toyota/Honda, faptul ca, pentru aceleasi performante ca ale masinilor europene, trebuie sa schimbi la 3500-4000 rpm, nu inseamna ca vei consuma mai mult. Dimpotriva. La Yarisul meu, cu cat o turez mai tare (3500-4500 rpm, uneori chiar 5000 ), cu atat consuma mai putin. Asa sunt ele concepute.
Iar ca sa iti raspund la intrebare, la noua Corolla 1.6 pe care am testat-o si rastestat-o, 5000 rpm nu e deloc exagerat, e la fel ca la Opel Astra pe la 3000 rpm. -------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Mar 23 2007, 12:02 PM
Post
#4
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 22-March 07 From: Pitesti (Arges) Member No.: 102.259 |
eu nu inteleg cum sa consume mai putin la o turatie asa de mare.. , sper totusi sa nu treaca de 9l mediu la un mers linistit.. In general merg cu 150-160 pe autostrada si in oras nu sunt adeptul liniutelor... si schimb vitezele cam la 2500-2600 rpm. Ieri am fost la mai multe firme, si din toate ofertele pot concluziona astfel Corolla este cea mai scumpa la clasa ei , chiar mai scumpa decat Octavia 2 disel.. sper sa merite bani ca altfel e si prima si ultima masina japoneza pt mine.. Inca ceva .. oare se poate negocia cu cei de la Toyota? as vrea sa scot vopseaua metalizata gratis eventual si jante... |
|
|
Mar 23 2007, 12:12 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 600 Joined: 25-June 06 Member No.: 80.834 |
QUOTE(adi102266) eu nu inteleg cum sa consume mai putin la o turatie asa de mare.. Nici nu consuma mai putin. Daca vrei consum mic, schimba sub 3000, dar trebuie sa stii ca masina e mai vioaie mai turata.
QUOTE Inca ceva .. oare se poate negocia cu cei de la Toyota? as vrea sa scot vopseaua metalizata gratis eventual si jante... Poti sa incerci sa negociezi, dar nu cred sa obtii prea mult pentru ca masina e prea noua.
-------------------- GTI
|
|
|
Mar 23 2007, 11:02 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
QUOTE Nici nu consuma mai putin La pariu? Eu vorbeam de Yaris benzina. Acelasi lucru a mai fost relatat si de alti forumisti, parca de Madalina (daca nu e asa, o rog sa ma scuze).
-------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Mar 24 2007, 10:23 AM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 600 Joined: 25-June 06 Member No.: 80.834 |
QUOTE(Marian67562) Eu vorbeam de Yaris benzina.
Vorbeai de mai multe: QUOTE(Marian67562) La o Toyota/Honda, faptul ca, pentru aceleasi performante ca ale masinilor europene, trebuie sa schimbi la 3500-4000 rpm, nu inseamna ca vei consuma mai mult. Dimpotriva. ... Iar ca sa iti raspund la intrebare, la noua Corolla 1.6 pe care am testat-o si rastestat-o, 5000 rpm nu e deloc exagerat, e la fel ca la Opel Astra pe la 3000 rpm.
Oricum, nu esti primul care spune ca scade consumul la turatie mare. Eu, sincer, nu prea inteleg de ce se spune asa ceva. Am facut fel de fel de teste si consumul e mai mic sub 3000 rot/min. Poate am VW si nu mi-am dat seama -------------------- GTI
|
|
|
Mar 24 2007, 02:29 PM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 821 Joined: 27-July 05 From: Bucuresti Member No.: 52.134 |
Afirmatia despre consum trebuie nuantata, spre exemplu daca vrei sa fii macar egalul unui diesel cand pleci de la stop trebuie sa o turezi aproape de 5000 rpm (vorbesc de corolla 1.6 vvti) si sa schimbi aici orice treapta, in felul asta ai sanse sa ajungi si sa depasesti in 50 de m dieselul care evident a plecat ca din pusca de langa tine ... evident daca te uiti la consumul instantaneu in timp ce accelerezi catre cele 5000 rpm acesta tinde spre infinit (adica 30-50l/100km), cu alte cuvinte daca ai merge 100 de km si ai avea semafoare din 100 in 100m si de la fiecare ai pleca schimband la 5000 de rpm consumul mediu dupa cei 100 de km se va duce undeva la 40 l/100km.
De asta am inceput sa apreciez eu dieselul, la un consum super decent in oras iti ofera toata puterea si cuplu de care ai nevoie pe distante relativ mici, ca sa obtii acelasi lucru la benzina trebuie sa o turezi in draci, consum cat cuprinde, poate si uzura mai mare ... este adevarat ca motorul suna mai frumos la turatii mari Dar, lucru testat de nenumarate ori de mine, daca sa spunem esti in treapta III-a si accelerezi pana la 70 km/h, adica undeva la 3500 rpm, daca ramaii constant la turatia asta consumul va incepe sa scada si ramane constant undeva la 5%, conditia fiind sa ramaii la turatia asta constant ... si lucrul asta se intampla la fiecare treapta de viteza -------------------- Toyota Corolla 1.6 SOL, Skoda Octavia 1.4TSI DSG7
|
|
|
Mar 24 2007, 02:44 PM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 600 Joined: 25-June 06 Member No.: 80.834 |
Se reduce consumul daca mergi constant la 3500 rpm, cu asta sunt de acord, dar asta nu inseamna ca la 3500 rpm ai cel mai mic consum posibil... Daca ai merge constant cu 2500 rpm ar fi si mai mic.
-------------------- GTI
|
|
|
Mar 24 2007, 04:19 PM
Post
#10
|
|
specialist Group: Membri Posts: 821 Joined: 27-July 05 From: Bucuresti Member No.: 52.134 |
QUOTE(MotorHead) Se reduce consumul daca mergi constant la 3500 rpm, cu asta sunt de acord, dar asta nu inseamna ca la 3500 rpm ai cel mai mic consum posibil... Daca ai merge constant cu 2500 rpm ar fi si mai mic.
Da, ai dreptate, daca ai mentine turatia constanta la 2500 in aceiais treapta o sa ai un consum mai mic decat daca ai tine turatia constanta la 3500. Unii spun ca este recomandat sa ai o turatie mai mare pentru a avea o ungere mai buna a elementelor in miscare ... eu cred ca lucrul asta este discutabil. La benzina nu cred ca este nimic gresit daca schimbi la 2000-2500 rpm, eu asa fac in majoritatea timpului in oras, cu siguranta nu are ce sa se strice altfel ar fi specificat in cartea masinii ca trebuie sa schimbi musai peste 3000 ca sa nu ai probleme si in plus tehnologia VVTi pentru asta a fost gandita, sa raspunda bine si la turatii mici si la turatii mari. -------------------- Toyota Corolla 1.6 SOL, Skoda Octavia 1.4TSI DSG7
|
|
|
Mar 25 2007, 01:04 AM
Post
#11
|
|
ZEUS Group: Membri Posts: 5.581 Joined: 9-March 06 From: Bucuresti Member No.: 70.400 |
ca sa va dau un nou subiect de discutie hihiiii ca motorul si mashina sa mearga in parametrii optimi vitezele trebuiesc schimbate cel mai eficient la momentul de cuplu maxim....
inca o data la diesel ai cuplu f mare cu putere mica la demaraj, cuplul te face sa pleci repede. pana in 3000 de turatzii mashina consuma f putin , poti scoate si sub ce da fabrica , peste 3400 se schimba situatia. inca ceva tesat de mine , o persoana in plus in mahina creste consuml cu aproape 0,3-0,5 l% consumul ala ideal dat in specificatii este in circuit inchis si cu o sg persoana in mashina. in vechea broshura la corolla scria asta . daca merci cu 1-a la 5000 ture din semafor in semafor la maxim 50 000 faci motorul -------------------- daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
|
|
|
Mar 25 2007, 01:52 PM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 821 Joined: 27-July 05 From: Bucuresti Member No.: 52.134 |
QUOTE(vio70407) daca merci cu 1-a la 5000 ture din semafor in semafor la maxim 50 000 faci motorul
de ce sa-l faci? ... nu depasesti nici o limita , se spune sa nu ajungi la turatii in zona critica (pe rosu )dar de la 5000 pana la 7000 mai este cale lunga, asa ca eu zic si la 5000 motorul este in parametri normali si nu trebuie sa apara probleme -------------------- Toyota Corolla 1.6 SOL, Skoda Octavia 1.4TSI DSG7
|
|
|
Mar 25 2007, 02:29 PM
Post
#13
|
|
ZEUS Group: Membri Posts: 5.581 Joined: 9-March 06 From: Bucuresti Member No.: 70.400 |
ia incerca )) scrie undeva in carte . nu abuzati de turatii mari ceva de ganul asta , aceasta scurteaza mult viatza motorului .. chiar o sa caut tot paragraful
-------------------- daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
|
|
|
Mar 27 2007, 09:04 AM
Post
#14
|
|
novice Group: Membri Posts: 20 Joined: 24-October 06 From: Bucuresti Member No.: 90.668 |
De turatii nu stiu daca scrie, dar scrie ca se recomanda ca in viteza I sa nu depasesti x km/h, in a II-a, y km/h etc. si probabil ca limitarile astea te obliga sa nu ajungi la 6200 rotatii, desi inca nu ai ajuns pe zona rosie.
-------------------- Toyota Corolla sedan Terra, 1.4 VVT-i, light blue, iunie 2006.
|
|
|
Mar 27 2007, 09:41 AM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.008 Joined: 8-May 05 From: Pitesti (Arges) Member No.: 46.233 |
In manualul de Avensis scrie destul de clar: cu cat turatiile sunt mai mici, cu atat consumul este mai mic. De asemenea, nu e recomandat sa tii motorul la turatii prea mici (sa mergi cu 1200 spre exemplu). Eu schimb cam la 3000, poate si mai jos cateodata si masina trage bine. Daca schimb la 4-5000 te infige zdravan in scaun, dar pentru pasageri nu e la fel de relaxant.
-------------------- On my way for a Nissan
____________________________ |
|
|
Mar 27 2007, 04:17 PM
Post
#16
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.274 Joined: 9-February 06 From: Between VT & MA Member No.: 67.555 |
Eu as vrea sa nuantez putin. Probabil, cei care aveti motoare de cel putin 1.6 benzina la Corolla si 1.8 benzina la Avensis, automat veti merge mai putin turat, probabil pentru ca si cuplul e destul de mare. La mine, la Yaris 1.0, la cei 69 cp si cuplul de rahat, vreau sa scot cat mai multe de la masina si atunci simt nevoia sa o turez mai tare. Intr-adevar, cand conduc Corolla soacra-mii, nu o calc asa de tare.
P.S Maine aduc Corolla Sedan 1.6 de la Bucuresti si voi scrie impresii. -------------------- Toyota Prius
Subaru Legacy 2016 Subaru Outback 2015 |
|
|
Mar 27 2007, 05:15 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 600 Joined: 25-June 06 Member No.: 80.834 |
Marian, era vorba strict de consum... Eu tin Corolla mea de 1.6 aproape mereu la peste 3000 rpm, dar daca as fi maniac cu consumul ar trebui sa merg subturat.
Si in manualul Corollei scrie la fel ca la Avensis, pentru a economisi combustibil trebuie mers cu turatii mici. -------------------- GTI
|
|
|
Mar 27 2007, 07:22 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.008 Joined: 8-May 05 From: Pitesti (Arges) Member No.: 46.233 |
QUOTE(Marian67562) Probabil, cei care aveti motoare de cel putin 1.6 benzina la Corolla si 1.8 benzina la Avensis, automat veti merge mai putin turat, probabil pentru ca si cuplul e destul de mare. La mine, la Yaris 1.0, la cei 69 cp si cuplul de rahat, vreau sa scot cat mai multe de la masina si atunci simt nevoia sa o turez mai tare.
Corect. Iti urez un motor mai mare! Am avut si eu o Almera de 1.5 inainte de Avensis si o turam de o gaseau dracii in depasiri. Am fost extrem de placut surprins sa nu trebuiasca sa retrogradez niciodata in a patra pe A1. -------------------- On my way for a Nissan
____________________________ |
|
|
Mar 27 2007, 07:37 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Membri Posts: 600 Joined: 25-June 06 Member No.: 80.834 |
Nu inteleg, inainte de ce retrogradai la depasirile pe autostrada?
-------------------- GTI
|
|
|
Mar 27 2007, 07:42 PM
Post
#20
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.008 Joined: 8-May 05 From: Pitesti (Arges) Member No.: 46.233 |
QUOTE(MotorHead) Nu inteleg, inainte de ce retrogradai in depasiri pe autostrada?
Mda. Presupune urmatoarea situatie - trec pe langa un sir de tiruri care arunca nisip sau pietricele pentru ca asa sunt intretinute drumurile noastre. Tind sa le depasesc mai repede decat cu 120 la ora. Sau - sunt pe la mijlocul unei coloane care merge cu vreo 100 la ora si in spatele meu apare careva, care se grabeste si vrea sa treaca. Evident, accelerez, nu raman in ritmul de 120 la ora pentru ca nu ma doare talpa sa fac un gest pe care eu il consider civilizat. Mai sunt si alte situatii, daca stai sa te gandesti... Evident, treaba asta se intampla probabil de vreo 2-3 ori pe autostrada, nu foarte des. -------------------- On my way for a Nissan
____________________________ |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 17th May 2024 - 01:40 AM |