Help - Search - Members - Calendar
Full Version: optiuni vs optiuni
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
20krpm
care sint optiunile pentru care in mod categoric ati plati ca sa le aveti la o masina noua? si cam cit ati plati pe fiecare. sau in contrast - care sint optiunile care va lasa indiferenti, si nu le-ati dori pe masina, ca sa nu va incarce pretul.
air_wolf
eu as plati AC-ul. e singura optiune care merita cu adevarat. restul sint fite in opinia mea.
ok, poate si un sistem audio - dar facut custom, la un atelier de tuning audio, unde sa-mi calculeze acustica&stuff, ca sa aud muzica, nu hiirrr hiirrrr in niste boxe panascanic biggrin.gif
James Kilowatt
Eu AC si niste faruri serioase.... xenoane si sa se miste in directia in care invarti volanul. In rest ma cam lasa rece, dotarile standart imi sunt suficiente.
Skywalker
Eu vreau:
full airbag
ABS & EBD
AC
oglinzi electrice si incalzite
geamuri electrice fata/spate
discuri ventilate fata/spate
luneta cu stergator
turometru
deschidere centralizata din telecomanda
radio CD
Jante de aluminiu
senzor presiune pneuri
Daca unele sunt in standard foarte bine, dar eu astea le consider necesare sa le am pe masina, restul nu ma intereseaza.
HalbaSus
Dotari fara de care m-as descurca greu:
- turometru (mai sunt masini care vin fara)
- AC (preferabil automat, dar as putea trai si cu unul manual)
- deschidere centralizata din telecomanda
- geamuri electrice
- radio/cd - ceva care sa faca muzica si sa acopere greierasii biggrin.gif, nu cred ca as da ~800 de euro pe sistem BOSE.

Dotari fara de care m-as putea descurca usor dar imi plac mult si mi-ar placea sa le am:
- Jante de aluminiu (cat mai mari) - total inutile dar imi plac la nebunie blush.gif
- Orice face sa arate interiorul mai bine (I'm an interior design freak! blush.gif ) asta insemnand piele, ecran color, ornamente de aluminiu... total inutile dar ma fac pe mine sa ma simt mai bine la bord.
- oglinzi electrice
- senzor de parcare
- scaune incalzite (daca am si piele)
- xenoane
- sistem audio performant
- navigatie (mai greu pentru romania)
- handsfree bluetooth incorporat in masina
- senzor presiune pneuri

Dotari de care nu am nevoie:
- trapa
- cotiera (cu exceptia masinilor cu schimbator automat... la restul ma deranjeaza)
- scrumiera pentru locurile din spate.
- ecrane in tetiere
- carlig
- bare pentru portbagaj pe acoperis.
- ornamente de lemn
- pachet de drumuri grele (daca inalta si suspensia - scutul e OK)
- bullbar si alte porcarii SUV-iste.
Tarabostes
ce regret eu ca nu am
- climatronic ( nu prea reusesc sa potrivesc AC/caldura la intensitatea potrivita cu reglajele manuale)
- ridicare automata a geamurilor cand opresc motorul ( cred ca majoritatea masinilor au dar a mea nu)
- oglinzi care sa se plieze automat ( la cum se parcheaza in B ar trebui sa fie standard)
- senzor de parcare pt nevasta-mea ( dar asta se poate pune rapid oricand)
- parbriz cu dezghetare automata ( din fericire nu am prea vazut zapada si inghet anul acesta dar mi se pare foarte util)
- mufa de intrare la CD player ( am o lene sa caut si sa schimb cd-uri)
RUE
AC ul automat e util. AIRBAG sofer.
din cate am citit (nu am testat niciodata) poate ca mi ar place un ESP.
ABS ul am platit pt el.
la fel pt senzori de parcare 150 ron plus 100 montajul. ma ajuta si pe mine si sper ca si nevasta tine cont de ei. de cand ii am parcarile au iesit mai sigure si usoare pe lateral.
muzica sa fie, dar am folosit 2 ani o dacie fara..

nu foarte necesare:
- geamuri electrice
cotiera
piele
jenti aliaj
doua zone la clima (atrag probleme)
GPS (dar o sa mi iau poate un asus)


consider ca turometru doar la matiz si tico nu mai este sau la solenzele europa in rest il consider normal prezent.
f1anatic
Bai fratele meu vitreg...ce pret pun unii pe siguranta.

De ce sa nu ma laud ? Conduc cea mai sigura masina din America 2005-2007 bazat pe crash test ratings - si nu voi mai conduce nimic mai slab de atit

In ordinea importantei
1) crash test rating 5 stars
2) airbags - fata, spate, laterale - cit mai multe
cu tetierele astea care automat se misca in fata sa iti priponeasca gitul

3.3) All Wheel Drive
3.5) Stability Control
3.7) Traction Control

4) A/C automat si dual zone
5) oglinzi, luneta, stergatoare de parbriz incalzite
6) scaune incalzite/ventilate
7) navigatie (l-am trecut mai la coada pt. ca eu mi-am pus aftermarket - ceea ce se poate pune cam la orice masina - nu as conduce o masina FARA navigatie dar nu as da neaparat bani pe el din fabrica)
8) xenoane (l-am trecut aici pt ca Legacy are deja niste faruri excelente si nu le simt nevoia - avind constructia farului tip "projector")

Din tot ce am spus pina acum, imi lipseste xenoanele, TC si SC. Dar acum sint oferite pe modelele 2007. Momentan, imi conduc masina ideala.
20krpm
unele dotari (abs, airbags, a/c, turometru) sint deja standard, si nici nu m-as tirgui ca sa scap de ele. (de fapt, hm... turometru?... nu stiu daca m-am uitat vreodata la el, urechile imi servesc mai bine. da ma rog.) asa ca
(1) ce n-am si mi-ar fi util (nu neaparat in ordine):
- daca tot e sa fie electrice, atunci vreau memorie pentru scaune si oglinzi. conducem alternativ amindoua masinile, si as da vreo 2-3 dolari pe luna in plus pentru asta. daca nu - scaunele cu reglaj manual sint foarte ok, se regleaza mai repede ca alea electrice.
- am vazut odata la un mercedes decapotabil, mi se pare la slk, o suflanta pentru aerul cald chiar sub tetierele scaunelor. aia da.
- am primit cadou un ipod, si de drag de el i-am cumparat un adaptor de curent si un emitator de radio. se-aude ca naiba. inca nu s-a inventat adaptorul bluetooth stereo pentru ipod?... daca nu, un xm radio. in oras sint ok cu vreo 3-4-5 posturi de FM, dar la condus afara cealalta optiune sint cd-urile, si tot timpu uit sa le schimb.
- cel mai puternic motor disponibil pe masina respectiva arigato.gif

(2) ce am si as renunta
- dual zone climate control. nu am simtit nici o diferenta.
- incalzirea inteligenta in general. un buton "mai tare - mai incet" mi-e suficient.
- incalzirea in scaune. drept e ca nevasta-mea nu e de aceeasi parere, dar io nu i-am dat drumul decit de curiozitate.
- faruri cu xenon. iarasi, n-am simtit nici o diferenta fata de cele normale, dar ce-i drept nici n-am avut nevoie de ele decit de vreo 3 ori.
- six-disc cd changer. uit sa le schimb oricum.
- scrumiera. e optiune smile.gif

(3) ce n-am si nici nu-mi doresc
- sisteme de navigatie. norocul meu e ca m-am nascut cu un bun simt de orientare si nu m-am ratacit niciodata. desi ala de la acura, la care-i ceri un restaurant cubanez si incepe sa-ti povesteasca ce-o gasit si cum sa ajungi acolo... jos palaria
- ecrane pentru dvd-uri peste tot. un notebook e mai mare si mai bun.
- senzori de parcare. ne descurcam si fara. a, un senzor care sa-mi arate unde e loc liber de parcare? ala da. smile.gif
- jenti de nu stiu care. da, vreau roti mari si late, dar nu am pasiunea jentilor "luxoase".
- premium audio la-la-la de mii de dolari. daca e sa ai ceva mai cu motz, e bine sa-l ai montat de cei care au facut masina decit after-market, cred eu, dar noi nu sintem asa de sofisticati oricum.
- cutie de viteze manuala - desi nu sint cu totul impotriva. dar in conditiile noastre de trafic o automata categoric are sens.

(4) ce am si n-as renunta
- control manual la cutia de viteze automata. foarte util la coborirea pantelor, simt mai mult control decit la o automata in III sau II.
- tractiunea integrala - si destul de desteapta.
- roti si cauciucuri late.
- comfort pentru pasagerii din spate.

in rest, siguranta unei masini, comfortul, stabilitatea si toate chestiile astea sint criterii de alegere, nu optiuni. sigur ca sint de dorit wink.gif
Tarabostes
QUOTE(f1anatic)
Bai fratele meu vitreg...ce pret pun unii pe siguranta.


pai in multe cazuri la siguranta nu prea ai optionale, la mine in standard erau 4 airbags, tetiere active, ABS, EBD, break assist, centuri pretensionate fata/spate iar in plus ca echipare putea fi ESP, altceva nimic deci ce draq sa alegi
tine foarte mult de marca, iar unele nu sunt ca optionale ci tin de un nivel superior de echipare, adica tre sa iei tot pachetul ( mai ales la japoneze)
_Constantin_
As plati fara nici o retinere:

-xenon si chair bi-xenon adaptive
-cruise control
-scaune ventilate
-jante aluminiu
-trapa panoramica
-tapiterie din piele cum a introdus acum bmw de nu se incalzeste la soare.
-Duze incalzite si in general orice optiune care incalzeste ceva fara sa fiu nevoit eu sa dezghet.
-piele pe unde se poate, si pe plafon daca ar pune nu m-ar deranja.


Nu as plati in plus pentru:

-clima dual zone... e degeaba, uneori mai slaaba decat AC simplu
-a treia lampa stop
-carlige de ancorare si alte prostii de practicalitate
-scaune electrice... come on... le reglezi o data si gata
-ornamente de crom sau in culoarea caroseriei
-orice sistem de sunet... au facut aia de 5th gear un test si au ajuns la concl ca doar A8 si un Volvo ofera ceva bunicel si asta la 5000 euro extra.
-ESP nu i-am simtit niciodata nevoia.
-head-up display
-navigatie
-geamuri electrice spate ... vad utilitatea la sofer care are nevoie sa coboare geamul fara sa fie atent la asta dar restul pasagerilor... pot s-o faca fara probleme si manual.
-oglinzi rabatabile
-geamuri care se inchid automat cand inchizi masina
Cso96419
esentiale pt mine: nu cumpar SH fara ele, daramite masina noua.
aibaguri, cat mai multe. baterie completa daca se poate, maxim disponibil pe acest model.
-A/C neaparat, daca se poate automat
-inchidere centralizata din telecomanda
-cotiera centrala fata
-faruri de ceata

Chestii inutile pe care nu asi da bani.(cel putin nu prea multi)
-trapa, dupa ce daca ai A/C?
-tempomat. in Ro chiar nu ai unde sa-l folosesti mia mult de 10 min.
-calculator de bord. te stresezi de geaba vazand consumul instantaneu si stai cu ochii pe el sa vezi oare cat iti consuma, tot timpul.
-geamuri electrice in plus. daca ai 2 is suficiente. cand deschiz un geam? poate sa cumperi un ziar la stop. en nu le folosesc.
-sistem de sunet sofisticat. dai de 2x/3x/nx ori mai mult, si tot nu are o acustica de calitate.
-reglaje electrice la multe chestii. de ce? daca conduci doar tu le reglezi odata si gata.
-jante de aliaj. cumperi originale SH la juma' de pret, sau altele mai bune pt aceiasi bani
-chestii marunte care costa o avere.
-ar mai fi dar nu-mi amintesc.
T u d o r
Aceleasi optiuni ca si Cso, cu deosebirea ca in loc de proiectoare (inutile, am avut la toate masinile si nu mi-au trebuit niciodata biggrin.gif) as vrea faruri xenon si in plus sistem audio cat mai bun calitativ, care sa se auda excelent in interior si cat mai putin in exterior. wink.gif
_Constantin_
Vreau sa-mi explic putin optiunea cu trapa... biggrin.gif nu vorbesc aici de o mizerie din aia mica ci de un plafon de sticla panoramic care sa se poata acoperi la nevoie.

Cso am o mica precizare... jante SH? blink.gif Eu nu prea cred ca sunt recomandabile. E doar o parere. Apreciez o janta frumoasa pe masina dar am ajuns la concluzia ca in Ro ai mari sanse sa iti zgarii frumoasele jante la tot pasul.
air_wolf
mp3 player anti-manele biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

am uitat de troliu. asta ar trebuie sa fie obligatoriu la 4x4.
Radu97668
as plati pentru urmatoarele:
ABS+EBD
aer conditionat (automata, daca se poate)
geamuri electrice fata
vopsea metalizata
jante din aliaj
sistem audio de calitate
scut metalic
faruri ceata
inchidere centralizata
xenon
oglinzi electrice (ale mele sunt chiar si incalzite insa nu am avut de multe ori ocazia sa folosesc aceasta functie, mai ales ca anul asta nu am vazut zapada)
cotiera (este foarte comod sa iti sprijini mana dreapta pe ea, mai ales cand astepti in trafic si, daca e pozitionata corect, poti schimba vitezele fara sa iti ridici cotul de pe ea)
luneta stergator (eu am si o folosesc ori de cate ori ploua)
GPS, dar ceva PDA cu GPS de la ASUS montat mai tarziu
Cred ca as da banii si pe senzori de parcare, insa nu as fi dispus sa investesc foarte mult in asa ceva (eu am asa ceva pe actuala masina si trebuie sa ercunosc ca sunt foarte utili, insa m-as descurca si fara ei)
Sistem de franare cu discuri ventilate fata-spate (sunt foarte utile, mai ales la un stil agresiv de condus)
Cred ca mi-ar placea sa am si ESP, insa nu pot spune cu exactitate pentru ca nu am condus pana acum nicio masina care sa il aiba.
Nu as plati pentru tapiterie din piele desi este foarte utila pentru ca se curata foarte usor si este si foarte cool in acelasi timp. As prefera sa dau banii pe altceva. Nici descuierea si incuierea usilor din telecomanda nu as plati-o daca ar costa in plus, deoarece oricum nu am de gand sa tin vreo masina fara alarma, ceea ce transforma telecomanda masinii intr-un accesoriu inutil.
James Kilowatt
detector de radar, doar ca aici e interzis... comunistii astia monarhisti biggrin.gif
Cso96419
sa va explic cu jantele SH. isi ia omul pe masina de noua niste aliaje de 16" sa zicem. peste vreo 2-3 ani se gandeste ca ar arata bine niste croame de 17-18". si ce credeti ca face cu cele de 16"?, le vinde normal, ca pt iarna sunt bune si cele de 15" ca diferenta de pret e mare, aproape dubla. asha zic io ca merita jantele SH, desigur sa fie intacte, ca le faci tu varza mai incolo.

-cu proiectoarele am vazut pe pielea mea care e situatia. sunt extraordinare noaptea la ora 2-3 noaptea in viscol si in ceata de nu vezi la 10m, cand toti morcovarii stau dupa tine si nu vrea nici unul sa te schimbe si mergi asha 30 de km. sunt super folositoare. daca nu ai perte de ceata sunt fara sens, corect.

-sistem audiu performant in buget rezonabil nu gasesti. de ce sa dai vreo 500 de euro pe 2 seturi de componente in usile fata si spate si un HU cu MP3. de banii aceie cumperi un HU mai mult de cat decent, cu multe functii si polivalenta mult mai mare. faza nasoala cu HU din farrica e: nu are iesire de SUB, nu are filtre de joase/inalte. au doar 1 iesire RCA. toate astea duc la o limitare a extinderii ulterioare. deci daca tot vrei sa faci ceva in masina sa sune bine, arunci cei din fabrica. si atunci de ce sa arunci ceva scump, cand poti arunca ceva ieftin????.niste difuzoare bune pe spate, dar nu sub luneta ovale,ci in usi la locul lor. deobicei difuzoarele sunt destul de bune calitativ din fabrica. cel putin cele din usi, asha am constatat eu.
si cu 250 euro pai iei si un amplificator si un woofer, si clar se aude muzica si in masina si afara.
dezavantajul e ca nu se integreaza armonios in bord, dar asta e..........

asha asi face eu.
voi faceti cum vreti
Radu97668
jante sh nu as lua pt nimic in lume, deoarece nu am de unde sa stiu prin ce au trecut. in privinta sistemului audio, eu sunt multumit de al meu care a facut parte din optiunile masinii. are si filtre pentru inalte deoarece dispune de tweetere si se aude bine chiar si la nivele inalte de auditie.
Cso96419
QUOTE(Radu97668)
jante sh nu as lua pt nimic in lume, deoarece nu am de unde sa stiu prin ce au trecut. in privinta sistemului audio, eu sunt multumit de al meu care a facut parte din optiunile masinii. are si filtre pentru inalte deoarece dispune de tweetere si se aude bine chiar si la nivele inalte de auditie.


sincer mai bine o garnitura de jenti+gume la 300 de euro, de cat niste turcisme cumparate din centre comerciale sau magazine de gen cash&carry, la discaunt, care sunt frumoase si lucioase.

cat despre sistemul audio, daca e echivalentul a beta, gama de la VW ceea ce ai tu in Octavia, atunci sigur nu ai filtru de innalte in casetofon.
filtru este montat in bord undeva. bass & treble sunt potentiometre care "dau" sau mai "taie" din joase si inalte.

eu vorbeam de filtre active care pot ca de exemplu sa taie la 200 de Hz difuzoarele din usile spate, care de obicei sunt mai mici si nu pot reproduce sunete de frecventa joasa. daca exista un asemea filtru se menajeaza difuzoarele pe o parte, iar pe cealalta se elimina posibilele sunete distorsionate care ar putea proveni din acele incnte.

si eu pe golf am un cass original GAMMA, varful de gama in materie de sunet. scrie 4x20W. sincer suna neasteptat de bine. mult mai bine de cat unele sisteme home-made cu cd-playere de marca si boxe de renume. conteaza mult si incintele, care la golf sunt destul de bune in usile la golf.
cu un HU schimbat, de calitate diferentele sunt si mai mari, chiar si cu boxele de fabrica. nici nu se compara sunetul.
problema la mine e urmatoarea. este un simplu radiocasetofon. si trebuie sa cumpar casete in era MP3.
dar nu mai schimb nimic. nu vreau sa desfac masina, ca nu o mai tin mult.
urmatioarea sigur vede un sistem de toata frumusetea.
M A R I A N
Masina ideala-Subaru Legacy spec B 2007-detalii pe forumul subarumotors.
Daca vorbim de la clasa compacta in plus si de soselele romanesti, n-as lua o masina a caror suspensii sunt certate cu gropile. In plus, nu as cumpara o masina, indiferent ca se numeste Subaru sau Dacia, fara Abs, Ebd, Ba/Eba/Afu (asistenta la franarea de urgenta), Esp/Vsc/Vsa (controlul stabilitatii), Tc (controlul tractiunii)+Aer (climatronic sau nu), nu mai putin de 2 airbaguri, servodirectie. Si fiindca toate acestea le am pe noua Corolla Sedan, ei bine, nu as mai lua o viitoare masina decat cu AWD (orice Subaru sau Lexus)
Geamuri, oglinzi electrice, sistem audio etc. pot lipsi.
20krpm
pina una-alta, la o numaratoare subiectiva, cele mai importante optiuni par a fi aerul conditionat, urmat la de faruri fancy si airbags (cam la egalitate). cele mai impartite pareri sint despre sistemul audio - unii ar plati, dar cam tot atitia ridica din umeri. pareri pro si contra si despre jante (jenti?... sp) si cotiere. jentile/antele sint chestie de gust, cotirele cred ca-s mai mult chestie de obisnuinta - ai avut odata si te-ai obisnuit, ala esti. nu prea multa lume a vorbit de piele vs pinza, relativ multi au pus pret pe senzorii de parcare. (acum citeva zile am auzit un beep de la senzorul de parcare in masina unui prieten si-am facut misto de el. se pare ca trebuie sa-mi revizuiesc atitudinea smile.gif )

subiectul e inca deschis. masina noastra aia mica tre schimbata peste 2 luni, si zau daca-s decis. e si perioada proasta, si nici n-o sa avem vreme sa umblam pe la toate magazinele.

uitasem de pe lista mea. draga dealerule. daca vrei sa-ti cumpar masina, sa nu care cumva sa mi-o prezinti pe aia cu ceva de lemn pe bord sau pe usi. daca vrei sa te apreciez, nici nu-mi spune cu mindrie ca asta ar fi o optiune. cind o sa te plictisesti de mine in magazin, doar indeamna-ma sa imi plimb mina pe un bord de lemn de la orice masina, si in clipa aia am iesit pe usa afara - promit. multumesc. smile.gif
HalbaSus
20krpm, vad ca esti nelamurit cu privire la jante/jenti, asa cum eram si eu intr-o vreme. Corect se zice JANTA/JANTE... desi recunosc ca mai am tentatia de a folosi pluralul "jenti".

"JÁNTĂ, jante, s.f. Partea exterioară periferică a unei roți de autovehicul, de bicicletă etc., construită astfel încât să permită montarea pe roată a unui pneu. ♢ Expr. A rămâne (sau a fi) pe jantă = a) a avea cauciucul dezumflat; cool.gif (fam.) a rămâne fără bani, a fi lefter. [Var.: geántă s.f.] – Din fr. jante."
Radu97668
CSO, nu ma refeream la turcisme cand am zis de jante. Despre cele SH era un topic in aria Skoda si cred ca este explicat acolo destul de clar de ce nu sunt recomandate jantele SH. Sincer, setul ala la 300 de euro poate sa fi trecut prin cine stie ce accident. Asta este motivul pentru care prefer sa fie noi. In ceea ce priveste sistemul audio, la mine nu este un beta, gamma etc. Este un Sony insotit de 8 difuzoare (dintre care 4 tweetere). Acele tweetere ar parai ca dracu si s-ar distruge daca nu ar exista filtre care sa inlature joasele si mediile. Parerea mea este ca se aude suficient de bine si, sincer, nu l-as schimba decat pentru ceva cu intrare USB.
Cotiera este chestie de obisnuinta, insa din moment ce te-ai obisnuit cu ea chiar ca nu te mai poti lipsi de ea. De exemplu, eu nu mai poti circula cu ea ridicata deoarece m-am obisnuit sa conduc cu cotul pe ea. La inceput si mie mi s-a parut o prostie si o ridicam de fiecare data cand ma urcam la volan, insa dupa cat am vazut cat e de utila m-am bucurat ca o am.
Cso96419
ok, voi cauta la Skoda ce s-a scris despre jantele SH, ms de info.

revin la sistemul de sunet. daca ai un Sony acela nu are 8 iesiri, ci doar 4. acelea trec, fiecare in parte, prin niste filtre pasive care separa frecventele. medii si joase de cela inalte.asha din 4 vor fi 8 iesiri. aceste filtre sunt in usi sau in bord, si nu in HU.
acel sony sigur stie mult mai multe de cat un cd player original de fabrica.
acest lucru dezbateam.

daca tu esti multumit e foarte bine. nu avem ce sa comentam.
air_wolf
jante sh - forget! e suficient sa fi fost crapata, lipita si lacuita si te-ai scos. dupa aia dai pe una ca sa completezi setul cit ai dat pe tot setul. mai bine un set nou la 500-600EUR - eu nu-mi doresc sa plece janta cind am 130kph.

iar la sunet e simplu: o instalatie "profi" te costa. citeva mii pe putin. n-o sa-ti scoti banii pe ea in veci.
20krpm
QUOTE(HalbaSus)
20krpm, vad ca esti nelamurit cu privire la jante/jenti [...]
♢ Expr. A rămâne (sau a fi) pe jantă = [...] cool.gif (fam.) a rămâne fără bani, a fi lefter.


multumesc. a doua explicatie de dictionar mi-era ceva mai familiara smile.gif
Henry90720
Dotarile pe care le consider absolut necesare:
- climatizare automata bi-zona;
- ABS + EBD;
- controlul tractiunii si al stabilitatii (ESP, VSA, sau cum s-o mai numi);
- servodirectie hidraulica (nu electrica);
- geamuri electrice (minimum fata);
- oglinzi electrice si incalzite;
- cotiera fata;
- suport pahare fata;
- pachet fumatori fata (scrumiere, bricheta);
- scaune cu suport lombar;
- sistem audio bun;
- inchidere centralizata din telecomanda/alarma;
- turometru;
- airbag-uri (2x frontale, 2X laterale + cortina);
- cutie de viteze manuala;

Utile, dar nu strict necesare:
- oglinzi antiorbire, oglinzi pliabile electric;
- scaune incalzite;
- senzori de ploaie si lumina;
- senzori de parcare;
- navigatie;
- xenon (eventual bi-xenon);
- proiectoare ceata;
- cotiera spate;
- suport pahare spate;
- scrumiera spate;
- scaune reglabile electric;
- computer de bord;
- tractiune integrala;

Mofturi:
- senzori presiune roti;
- cruise control (in Romania);
- jante aluminiu (e adevarat, dau alt aspect masinii);
- trapa;
- duze stropitoare incalzite.
sandman
Pai optiuni cu care nu mi-as lua masina noua ar fi:
AC(climatizare)
servo-directie(city servo)
turometru
4 geamuri electrice
inchidere centralizata din telecomanda cu alarma
computer de bord

Optiuni pe care le-as lua daca as avea mai multi bani de aruncat:
culoare metalizata
jante aluminiu
volan si schimbator piele
radio CD
oglinzi electrice(desi la cate se fura la noi...)
proiectoare

Daca masina ar veni cu ABS, as scoate siguranta, ca sa nu fie actionat. ESP la fel. Airbaguri nu vreau. daca mori, mori si cu ele(acuma toti or sa sara si o sa spuna ca siguranta e pe primul loc, si eu le zic PAS!!). scaune incalzite si cu piele e un moft ff mare dupa parerea mea. senzori de ploaie si lumina(alte motive sa te duci la service ca ti sa stricat ceva la masina) nu vreau. trapa, daca ai AC nu iti trebuie. cotiera fata, depinde de masina, daca e comfortabila, da.
f1anatic
QUOTE(sandman)
Pai optiuni cu care nu mi-as lua masina noua ar fi:
AC(climatizare)
servo-directie(city servo)

4 geamuri electrice
inchidere centralizata din telecomanda cu alarma




Daca masina ar veni cu ABS, as scoate siguranta, ca sa nu fie actionat. ESP la fel. Airbaguri nu vreau. daca mori, mori si cu ele(acuma toti or sa sara si o sa spuna ca siguranta e pe primul loc, si eu le zic PAS!!).


Ba...tu ai citit regulamentul forumului ? Este interzisa publicarea de mesaje pe forum in stare de ebrietate si/sau intoxicat cu substante de abuz !

Te rog frumos...de data asta iti spun ca prieten...nu mai scrie pe forum cind ai ceva la bord... blush.gif Vezi mai sus, la ce am citat.
T u d o r
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif buna....

Ce-ai tovarase cu gusturile omului? Daca lui nu-i plac airbagurile, AC, geamurile electrice, ABS, ESP sau alte "minuni" ale tehnicii moderne, ce te bagi? tongue.gif

Sandman, cred ca ai vrut sa spui ca preferi o Dacia 1300 cu ceva imbunatatiri, sau ma insel eu? blink.gif
ozz86651
Mesajul luio 20krpm reflecta in mare parte ce as face si eu. Cu marea diferenta ca eu urasca automatele si nu cred sa imi cumpar vreodata asa ceva. Si ca fara turometru nu pot sa conduc, al meu e mare si pus in mijloc, de cind am facut scoala de soferi acu muuulti ani am fost invatat sa ma uit la turometru. Nu ma prea intereseaza vitezometrul decit daca trec pe linga politie, dar aia e altceva ca vine standard:).
De asemenea nu m-as arunca la cel mai mare motor din gama ci unul care imi place si la care de preferinta imi place si consumul. Poate ceva intre 150 si 200CP e cam suficient depinzind de masina.
Scaune electrice am si le urasc. Nu mi-as lua asa ceva decit daca vin cu memorie. Piele NU. Am, nu-mi place. GPS am, il folosesc de 2 ori pe an dar nu il urmez deloc. Ma ratacesc, si ce daca? parca mor. Calatoria e mai importanta ca destinatia. Clima automata am si nu-mi place. Manuala rulz. Trape am la amindoua masinile. Mai imi aduc aminte de trapa vara, o deschid, fac insolatie ca ma bate soareel in cap, in 2 minute o inchid la loc. Complet inutila. Incalzirea in scaune e destul de utila la scaune de piele in zone unde e frig tare iarna. Ar fi si mai utila daca s-ar incalzi mai repede ca in primele 5 minute tot pe piele inghetata stai. In rest fara ecrane de nici un fel im masina mea va rog, si fara scule care vorbesc.

Toti banii mei vreau sa se duca in primul rind in performante dinamice + calitatea mecanica a masinii si siguranta (ABS, airbaguri, tetiere active etc). N-am inteles niciodata aiureala asta europeana in care ei o masina vai de ea cu motor gifiit si te apuci si arunci pe ea o groza de senzori si piele si timpenii. Pina la geamuri electrice as mai pune 5CP in motor. Pina la senzor de ploaie sau intuneric (astea chiar sint peste intelegerea mea) mi-as pune niste jante mai mari (nu mai mari de 17) sau suspensii mai tari. Sau inca 5CP biggrin.gif.

PS: numai cineva care nu conduce deloc (n-are carnet) sau conduce ca pensionarii poate spune ca ABS-ul e inutil. blink.gif As vrea totusi sa am un buton de dezactivare ABS pentru iarna cind mai mult strica.
air_wolf
QUOTE(ozz86651)
PS: numai cineva care nu conduce deloc (n-are carnet) sau conduce ca pensionarii poate spune ca ABS-ul e inutil. blink.gif As vrea totusi sa am un buton de dezactivare ABS pentru iarna cind mai mult strica.


blink.gif blink.gif iarna ABS-ul e inutil????!?!??! blink.gif blink.gif hai c-am auzit-o si pe asta. da, e bine sa pui frina iarna si in loc sa opresti in 50m sa razi masinile de pe stinga sau pe drapta pe 20-25m sau sa patinezi fara sa poti controla directia pentru ca ai rotile blocate. e beton!!!
eu spun ca ABS-ul e inutil. multi o iau in spate din cauza abs-ului. ABS-ul n-a facut decit sa ajute pe cei care chiar nu au idee cind si cum sa apese pedala de frina, pentru fraierii care iau curba cu viteza mai mare si se apuca sa frineze in viraj. pentru istericii care iarna pun pedala in podea si patineza 20m prin 2-3 masini.

ca optiuni am vazut trecuta servo... nu e standard? mai sint masini fara servo? blink.gif
controlul presiuni in pneuri, da, optiune misto, mi-ar place. de fapt mi-ar place sistemul de pe hummer, cu umflatul si dezumflatul. pentru toyo ar fi beton. hmmmm... biggrin.gif
si oglinzle electrice sint bune, ma ales cind se imparte aceeasi masina la 2 persoane biggrin.gif
T u d o r
Cred ca din greseala a scris ABS in loc de ESP (care vine cu ASR la pachet). In acest caz, ASR-ul intr-adevar mai mult te incurca iarna decat te ajuta.
air_wolf
QUOTE(> T u d o r <)
Cred ca din greseala a scris ABS in loc de ESP (care vine cu ASR la pachet). In acest caz, ASR-ul intr-adevar mai mult te incurca iarna decat te ajuta.


nu cred, ca a scris de doua ori. iar daca le confunda e si mai grav, ca tot de 2 ori le-a confundat biggrin.gif
ozz86651
ABSul iarna iti mareste distantele de frinare (la naiba scrie in toate cartile tehnice de la masinile cu abs). Pentru acelasi motiv in teren, nisip, pietrsi se dezactiveaza. Pe motocicletele cu abs de enduro- touring e un buton p[e bord cind iesi din sosea sa-l tai ca iti rupi gitul urgent cu el.
Imi aduca aminte cind mi-am luat si eu prima masina cu ABS (Mazda). Dupa o saptamina a nins si am scos-=o la plimbare pe zapada (imi place sa conduc pe zapada si am si consus mult asa). Un chin. Cauciucurile late cu motorul de 220CP si cu traction control e o combinatie superba sa nu poti pl;eca de p[e loc. O data ce am plecat, se face un semafor rosu (sa fi avut 70-80, era 2am). Era departe, distanta cacalau, asa ca ma apuc sa ma las pe pedala usurel. Nu e nevoie sa mai spun ca am trecut pe rosu, nefiind in satare sa opresc masina. Fara ABS o opream in juma de distanta, fara sa "pierd controlul". Pe probate, scoatem siguranta si masuram.
Alea cu "absul e pentru fraieri" sint curajisme si vitejisme de doi lei. Asa am crezut si eu multa vreme pina mi-au mai iesit fumurile. Multe chestii interesante se intimpla pe strada. BTW daca frinezi in curba cu ABS sau fara e cam tot aia. ABSul nu te salveaza de derapaje laterale ale rotii.
Baby Blues
Nu mi-a intrat ABS-ul in situatii foarte multe si foarte grave asa ca nu pot sa-mi dau cu parerea. biggrin.gif . Marea majoritate a situatiilor le prevad si daca nu pot, fac orice ca sa nu folosesc frana in mod abuziv.
Oricum ABS-ul mi se pare foarte necesar si nu atat in oras cat in afara lui si MAI ALES iarna. Una e sa franezi inainte de curba fara ABS si alta e sa franezi cu ABS. Pe aici e multa zapada pe strazi si asa ca va spun ca e chiar necesar ABS-ul biggrin.gif . Adevarat ca in oras e cam nasol, chiar si iarna.
Dotari necesare:
Abs; airbaguri ( am vazut ceva accidente la viata mea); aer conditionat; jante aluminiu; oglinzi incalzite; geamuri fata electrice.
air_wolf
QUOTE(ozz86651)
Alea cu "absul e pentru fraieri" sint curajisme si vitejisme de doi lei. Asa am crezut si eu multa vreme pina mi-au mai iesit fumurile. Multe chestii interesante se intimpla pe strada. BTW daca frinezi in curba cu ABS sau fara e cam tot aia. ABSul nu te salveaza de derapaje laterale ale rotii.


greseala e a ta ca n-ai incercat sa vezi cum si ce cu ABS-ul pe gheata. tocmai ca te avertizeaza. asta ai patit tu. dar multe tamponari usore au ca motiv abs-ul. pentru ca lumea crede ca abs-ul te ajuta la frinare si nu stie de fapt cu ce se maninca. abs-ul creste distanta de frinare in orice conditii. vara opresti lejer cu frina+frina de mina in caz de urgenta mult mai scurt decit cu abs-ul.
evident ca abs-ul nu e pentru fraieri ci doar pentru cei care sint suficient de intelepti incit sa stie ce face si cum sa-l foloseasca in avantajul lor.
nu te salveaza de derapaj dar nu-ti blocheaza rotile si-ti permite sa frinezi. fara abs, daca frinezi intr-o curba pe care ai luat-o tare, faci un drift de toata frumuseatea. cu abs esi de pe traiectorie dar nu faci driftul.
ozz86651
ABS-ul nu creste domle distanta de frinare pe uscat. Vezi ca-s o multiume de teste comparative cu profesionisti. Pe vremuri erau unele care o cresteau da nu mai e cazul. ABS creste distanta de frinare numai in conditii speciale (zapada, nisip, pietris, pamint). Am folosit ABS pe gheata, dar acolo cu sau fara abs tot aia e, nu opresti si gata. Pe zapada e alta treaba. Daca blochezi roata putin se stringe zapada in fata ei plus ca scurma in zapda si te ajuta la oprit. Evident cu grija sa nu se invirta masina aiurea. In rest, in orice alte conditii (soare ploaie) abs bate omul. Distanta de frinare aproximativ aceeasi cu profesioniustii din teste, dar fara riscuri.
Iar asta cu friuna de mina e de tot risul biggrin.gif. Frina de mina nu te ajuta cu absolut nimic decit ca cel mult ai sansa sa pierzi spatele si arati bine prietenului din dreapta care te crede pilot de raliu.
Ca sa intri in tainele astea da-te cu motocileta si o sa afliu motivul de ce uneori la curse nici nu se ating oamenii de frina spate. E inutila.
Eu-s gata sa pariez cu tine ca pe aceeasi masina tu nu poti sa scoti distante mai scurte de frinare decit absul (o masina cu abs decent, nu una foarte ieftina sau veche).
air_wolf
in situatii de urgenta derapajul te ajuta sa opresti masina mult mai repede sau sa ocolesti obstacolul. inaine nu e intotdeana o solutie.
evident, n-ai de unde sa stii asta. tu nu mergi nici pe clisa, nu ocolesti nici copacii prin padure cind sint frunze ude pe jos si nici pe iarba uda n-ai incercat sa vezi ce face masina. ai declarat ca nu-ti place off-roadul.
uite ca eu am incercat si am vazut o multime de chestii care te pot ajuta si pe asfalt. mai nenorocita ca gheata e iarba uda.
despre motoare nu ma pot pronunta, nu ma pricep, dar presupun ca se conduce altfel. singurul lucru pe care il stiu e ca daca vrei sa opresti rapid un motor il culci. mi-a expliat asta un prieten care a scapat asa, dar a pierdut motorul. si presupun ca tehnica de pilotaj de pe stada difera radical de cea de pe circuit, asa cum e si la masini.

eu nu consider abs-ul ca fiind necesar. poate generatiile noi de soferi, care n-au frinat fara abs, sa-l considere o necesitae. pentru mine intra la categoria "daca e, e, daca nu, nu cerem".
f1anatic
Bai OZZIE, vezi ca tu ai scris niste chestii despre ABS care se bat cap in cap. Ba ca nu l-ai vrea...ba ca l-ai vrea. Ia decide-te; ca sa stim si noi cu ce te luam la misto.

ABS-ul este necesar. Oricine crede contrar, sau l-ar vrea anulat; mai mult ca sigur are dorinta de duca la 2m subteran.

ESP este necesar dar vrei sa il poti dezactiva dupa cum vrei sa poti dezactiva si TC (si asta necesar) (tot pt. conditii speciale, nisip, impotmoliri, etc).

ABS-ul nu iti creste nici o distanta de frinare. Creste doar pt. ca oamenii e prosti si cind aud niste troznituri si ca pulseaza pedala...ii dau drumul ca...cred ca caca s-a intimplat si li s-a stricat frina. Si cind colo ar trebui sa tina apasat cit pot de tare. Cred ca nici unul dintre voi nu ar vrea sa i se blocheze o roata si sa pivoteze in jurul ei cind incearca sa evite un obstacol, in timp ce pune frina.

Iar treaba cu trasul frinei de mina ca sa pui frina de urgenta...hai sa o lasam jos. Voi ati vazut prea multe filme.
Skywalker
QUOTE(ozz86651)
...Era departe, distanta cacalau, asa ca ma apuc sa ma las pe pedala usurel. Nu e nevoie sa mai spun ca am trecut pe rosu, nefiind in satare sa opresc masina. Fara ABS o opream in juma de distanta, fara sa "pierd controlul". Pe probate, scoatem siguranta si masuram...BTW daca frinezi in curba cu ABS sau fara e cam tot aia. ABSul nu te salveaza de derapaje laterale ale rotii.

si daca apasai mai cu putere :bash: se oprea mai repede numa ca nu la toti le place sa le trepideze pedala de frana. :minigun:
Hai fa tu un test si dupa aia spune-ne cum a iesit... bicycle.gif
HalbaSus
Teste de franare cu si fara ABS pe zapada am facut eu acum cativa ani cand am trecut de pe Dacia SuperNova (fara ABS) pe Opel Vectra (cu ABS) pe o straduta destul de parasita (si bineinteles nedezapezita) acceleram pana pe la 50 km/h si apoi franam... de oprit ma opream cu ambele masini cam in aceasi distanta... diferenta e ca opelul se oprea drept iar supernova se oprea cum avea chef... deobicei cu lateralul.
20krpm
din cite il simt eu, abs-ul ar trebui (teoretic) sa iti scurteze distanta de frinare, iar diferenta ar trebui sa fie invers proportionala cu aderenta. zic teoretic, pentru ca circuitele alea electronice sint capabile sa reactioneze mai repede la feedback decit reflexele umane... nu? cu toate astea nu consider abs-ul bun pentru a reduce distanta de frinare, nu cred ca o reduce semnificativ, in schimb e bun pentru ca te lasa in controlul masinii. oricum - poveste - acu vreo doua luni conduceam un rental (va zic si ce daca vreti, da am zis sa nu fac reclama defavorabila). ala din fata mea a facut o manevra ciudata, am observat tirziu, asa ca m-am infipt mai sanatos in frina, si... minune. masina a inceput sa alunece inainte. am ramas tablou, de multa vreme nu mai simtisem asa ceva pe nepregatite. asa ca - presupun - fara abs e ok atita vreme cit nu te-ai obisnuit cu el. pot spune insa ca la stilul meu de condus simt abs-ul extrem de rar intrind in actiune, dar ca de vreo 2-3 ori mi-a prins bine in chestii limita.

despre traction control... ala e o gluma. trebuia sa ies cu un mustang dintr-o parcare, pe un drum principal, gheata pe jos, pe drumul principal trafic destul de dens, si care se misca incet (deh... gheata pe jos). la un moment dat vad o oportunitate sa fac si io dreapta repejor, ma pregatesc atent de manevra mea preferata pe gheata si cu tractiune spate (accelerezi cu rotile bracate, masina se roteste de spate, in momentul in care a ajuns pe directie frinezi scurt si indrepti volanul, apoi accelerezi iar). zis si facut, pindesc momentul, accelerez sanatos si... motorul fzzz, incepe sa ma poarte frumos, cu 2-3mph, pina in mijlocul drumului, perpendicular pe directia pe care vroiam sa merg. nici macar n-am avut curajul sa ma uit in stinga, da-mi inchipui ce-or fi zis aia care s-au trezit ca tre sa frineze cum or sti ei ca sa-l evite pe imbecilu care s-o asezat perpendicular pe directia lor de mers si sta acolo.
Radu97668
Controlul tractiunii poate fi dezactivat atunci cand nu il doresti. In cartea masinii mele chiar este recomandat sa il dezactivezi in anumite situatii.
Andrei Suzuki
Am si eu o intrebare.De ce e asa importanta pt unii clima bi-zonala? Chiar o folositi in asa fel incat sa isi merite numele? In absolut toate masinile in care m-am urcat si aveau asa ceva,in ambele parti erau aceleasi temperaturi. Si,nestiind pt ca nu am,va intreb eu:chiar se simte diferenta? Daca la sofer de ex dai la 17grade si la pasager dai la 25,nu se...amesteca temperaturile? Eu sunt de parere ca multi iau pe masini (pe care nu este standard clima "bizonica) doar pt ca...suna bine "am clima bi-zonala"
f1anatic
QUOTE(Andrei Suzuki)
Am si eu o intrebare.De ce e asa importanta pt unii clima bi-zonala? Chiar o folositi in asa fel incat sa isi merite numele? In absolut toate masinile in care m-am urcat si aveau asa ceva,in ambele parti erau aceleasi temperaturi. Si,nestiind pt ca nu am,va intreb eu:chiar se simte diferenta? Daca la sofer de ex dai la 17grade si la pasager dai la 25,nu se...amesteca temperaturile? Eu sunt de parere ca multi iau pe masini (pe care nu este standard clima "bizonica) doar pt ca...suna bine "am clima bi-zonala"


No...amu Subaru mieu are o bascalie de auto climate control. Motivul pt. care e bascalie este pt. ca unul din senzorii de temperatura este plasat intr-o zona in care sta acoperit de genunchiul drept de la sofer. Sint persoane care
1) Au largit ductul
2) Au mutat senzorul
3) Au folosit effectul Venturi spre folosul lor, conducind mai bine "aerul" la sezor

Treaba cu bascalia de auto climate control este ca cu greu il reglezi optim...ba prea cald ba prea rece. Dar are si mod manual.

Dar chiar asa deficitar cum este, avantajele sint clare. Spre exemplu, in modul auto;
1) nu imi va sufla niciodata aer pina cind nu se incalzeste mototul
2) redirectioneaza automat aerul la geamuri, la podea, direct in fata etc...incit intr-adevar racirea / incalzirea este optima
3) diferentele de temperatura sint reale. Poate nu 25 -17 dar teoretic pot pune 85 pe dreapta si 65 pe stinga. (Fahrentheit)...dar de ce sa omor masina
4) daca am geamurile deschise si clima auto pusa, masina NU va incerca sa compenseze - suflind aer mai puternic. Cumva, stie ca am geamurile deschise.
5) eu pot controla aerul incit sa nu se abureasca geamurile...dar job mai bun decit clima auto nu am reusit niciodata.
6) controlul umiditatii inauntru. Sa presupun ca il pun pe 75 F (24C) acum cind este frig...Va incepe fara sa sufle...apoi cind se incalzeste motoul sufla usor spre geamuri...apoi mai mult apoi geamuri - picioare...apoi picioare...apoi picioare - habitaclu...dupa care revine la picioare numai (si iese si pe laterale numai). In tot timpul asta viteza ventilatorului va scadea pe masura ce se incalzeste. La un moment dat va intra AC in functiune. (asta pt. ca imi afiseaza) dar in mod practic...nu imi transpira miinile pe volan - chiar daca altfel temp. din masina este comfortabila. Daca anulez AC (eu, manual) imi vor transpira miinile pe volan; poate se si abureste inauntru.

__________
Clima auto este o chestie...daca nu o ai zici ca nu iti trebuie. Iar daca o ai si iti merge brici, nu poti trai fara ea. Daca O ai si nu merge cum trebuie o urasti si zici ca nu ai nevoie de ea. Sau...esti ca mine...nu merge brici...dar in multe cazuri e suficient de desteapta incit sa o las pe ea sa isi faca damblaua pina cind consider ca pot prelua controlul eu.

Per proprie responsabilitate si in concluzie personala, nu as muri fara ea ... dar o prefer si as da banii pe ea.
Andrei Suzuki
Eu aici nu vorbeam de clima automata. Recunosc ca mi-ar placea sa am pe masina.Sa reglez pe o anumita temperatura si dupa aia sa faca ea toata treaba. Eu vorbeam despre clima bi-zonala..
air_wolf
QUOTE(Andrei Suzuki)
Eu aici nu vorbeam de clima automata. Recunosc ca mi-ar placea sa am pe masina.Sa reglez pe o anumita temperatura si dupa aia sa faca ea toata treaba. Eu vorbeam despre clima bi-zonala..


e utila soferilor de pe masinile de lux. iti da seama cum ar fi sa aibe doar seful ac in spate? biggrin.gif
dar si toyo de 21 de ani are clima pe doua zone: ront/rear pe care le poti controla separat. wink.gif presupun ca e buna in calatorii si in masinile de familie, unde vrei 18 grade la tine dar 21 la copii.
HalbaSus
Pe Sharan este clima bi-zonala fata/spate... e relativ utila pentru ca poti controla atat intensitatea cat si temperatura pe ambele zone, dar are limitari: daca pasagerii din spate sunt caldurosi si vor mai mult AC iar cei din fata sunt mai frigurosi atunci totul e OK, fiecare e ventilat dupa cum ii place. Daca in schimb situatie e invers (cei caldurosi stau in fata) atunci vor ingheta de frig aia din spate, pentru ca aerul nu se opreste imediat dupa spatarul primelor 2 scaune ci raceste in continuare... e drept ca nu e chiar acelasi lucru dar mare diferenta nu e (cam diferenta dintre scaunele fata si scaunele spate ale unei masini care are duze de ventilatie doar in fata).
Pe A3 am clima bizonica stanga-dreapta... nu am folosit-o niciodata, si oricum nu pot controla decat temperatura diferita pe cele 2 zone, intensitatea cu care sufla e aceasi. Am o cunostinta care daca s-ar putea ar sta tot timpul cu un aparat de aer conditionat industrial lipit de corp si imi spunea ca "bizonica" de pe golf e utila in sensul ca el si-o tine tot timpul la minim iar ceilalti pasageri la 22-23 de grade... si nici unul din ei nu sufera asa crunt. Oricum nu as da bani in plus fata de o climatizare automata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.