Preluat din Totalauto.ro 16 Februarie 2007
Ca si cum promovarea “taxei speciale” nu ar fi fost suficienta, o parte din importatorii auto din Romania continua “vanatoarea de fraieri” in randul propriei clientele. Pur si simplu le strecoara sub capota masinilor noi motorizari Euro3, fapt care - conform noii legislatii fiscale - presupune o taxa speciala de prima inmatriculare uriasa 1800-3000 lei. La achizitionarea in leasing, aceasta capcana este descoperita foarte tarziu, dupa 3-7ani, cand taxa devine si mai mare din cauza varstei pe care masina o va avea la data inmatricularii definitive.
Cum a aparut acest subiect ?
Totul a inceput cu spotul Citroen. L-am vazut pe TV intr-un moment in care piata era inghetata, in plina criza a “taxei speciale”. M-am uitat in specificatiile tehnice - motorizarea 1,6i (benzina) aflata in promotie la TV este Euro 3. Oops ! 2200 lei taxa la prima inmatriculare…
Urmatorul semnal a fost un alt spot - Chevrolet. “De-acum cu 25% mai ieftin”. Lacetti, modelul promovat are absolut toate motorizarile Euro3… Un alt spot, o alta cautare in specificatiile tehnice, o alta surpriza neplacuta - si la Skoda si la VW exista motorizari Euro3…
Mi-am amintit si de sloganul Symbol - “diesel la pret de benzina”. Si la Renault exista Euro3 sub capota masinilor noi…
Plecand din aceste puncte, am lecturat specificatiile tuturor modelelor importante din piata auto romaneasca si am constatat ca exista un numar mare de motorizari “Euro3″ ce pot fi cumparate de clientii neavizati sub camuflajul unor “oferte speciale”. Pretul mai mic cu 300 euro, iar taxa mai mare cu 600. Adica tzeapa.
Atentie, cele scrise mai jos au doar caracter orientativ. Daca doriti precizari concrete despre anumite modele de masini, nu ezitati sa ne scrieti.
A) Marci auto fara probleme, care au absolut toate motorizarile Euro4, neavand nici o motorizare Euro3 ascunsa in vreo oferta din Romania - Alfa Romeo, Audi, Dodge, Honda, Opel, Porsche si Subaru.
Marci auto cu un numar redus de mortorizari Euro3:
- BMW - cateva motorizari seria 7, X3 si X5.
- Fiat - doar motorul de 1,2 litri benzina de pe vechiul Punto (Punto Clasic) este E3.
- Nissan - doar motorizarile modelului Patrol sunt E3.
- Mitsubishi - doar Pajero Sport este E3.
- Mercedes - Vaneo, toate versiunile E3 - plus anumite motorizari din clasele C, E, G.
- Peugeot - doar motorizarea 2,2HDi de pe 607 este E3.
- Saab (cateva versiuni sunt inca E3), Seat (toate dieselurile de pe Alhambra sunt E3), Suzuki (dieselurile de pe Ignis si Grand Vitara sunt E3).
C) Marci /modele auto populare care sunt Euro3 (si care tac malc…):
- Daewoo tot ce se produce la Craiova este E3
- Dacia 1,5 dCi, toate modelele sedan diesel sunt E3. Aici trebuie precizat ca directorul general Dacia, dl. Francois Furmont, a declarat public ca TOATE masinile produse la Pitesti sunt E4…
- Chevrolet Lacetti (spot TV ticalos…) E3 integral.
- Hummer - toate modelele sunt E3
- Kia Sportage integral si jumatate din motorizarile Cerato sunt E3.
- Lada integral E3
- Lancia Phedra integral E3
- Maserati - incredibil, absolut toate modelele sunt E3
- Mazda 6 (din nou incredibil…) toate versiunile sunt E3.
D) Marci care deruteaza clientela prin spoturi publicitare (voit sau nu…).
- Renault are un slogan perfid “Diesel la pret de benzina” fara a preciza ca se refera la diesel Euro3 si benzina Euro4. Motorul 1,5 dCi, cel care echipeaza si Logan, este depasit moral, fiind E3.
- Citroen care are in promotie motorizari E3 (1,6i benzina) asteptand fraierii sa muste momeala din spotul TV.
- Chevrolet Lacetti, model promovat la TV ca are preturi reduse cu 25% (datorita scaderii taxei vamale) este integral E3. De aceea, absolut toate versiunile Lacetti sunt aducatoare de taxe uriase.
Alte unghiuri:
- La Skoda si VW trebuie mentionata “moda” amestecarii motorizarilor E3 si E4. Aici, motorizarile invechite sunt - benzina 1,4 litri (cea de 75 CP) si 1,9 TDi. Insa atentie - grupul VW are si motorizari de 1,4 benzina si 1,9 TDi norma E4, astfel incat pentru un client fara pregatire tehnica este extrem de greu sa faca diferenta intre cele doua tipuri de motorizare.
- La Hyundai jumatate din motorizari sunt E3, inclusiv pe… modele nou introduse in piata.
- Atentie la SUV-uri. Si la acest tip de automobile puteti gasi amestecul E3-E4 in ofertele importatorilor, iar taxele vor fi pe masura clindreelor mari…
Deocamdata atat. Vom reveni pe masura ce vom avea noutati.