Hai mai baieti, fiti mai destinsi si nu luati nimic la nivel personal, ca va face rau la ficati!
FAR EASTERN cred ca a inteles din al doilea meu post ca nu i-am luat ca un afront personal afirmatiile (dovada emoticonul), cum sper ca nici el nu mi le-a luat. Eu urmaresc in posturile pe care le scriu sa ma depersonalizez, astfel incat sa nu se simta nimeni jignit. Trebuie sa intelegeti si voi ca este mai greu cateodata sa te exprimi in scris fata de vorbit, unde mai poti folosi si gestica pentru a te face inteles mai bine, mai ales in unele cazuri in care tu cunosti foarte bine unele aspecte si trebuie sa le faci intelese si altora care provin din alte domenii/cultura informationala.
Nu imi place sa ma dau mare si sa imi arat nivelul de cunostinte, dar cand va spun unele aspecte legate de piese va rog sa intelegeti ca stiu despre ce vorbesc si daca fac anumite recomandari nu vorbesc "aiurea in tramvai". La fel si eu respect pe ceilalti si cand am nevoie de o informatie intr-un domeniu o cer de la cel care lucreaza zilnic cu ea si nu de la altul care "a auzit vorbindu-se despre ea".
@drabisan,
Repet, filtrul de habitaclu a fost conceput pentru protectia celor care erau alergici la polen. Daca nu stiati, cei din vest au foarte multe cazuri de persoane alergice - ce sa-i faci? avansul tehnologic le-a cauzat si neplaceri. In curand o sa avem si noi persoane alergice la tot felul de chestii, probleme aparute in special de la excesul de aer conditionat.
Pentru ca ai pomenit de Bucuresti, problema noastra spre deosebire de occident este cantitatea imensa de praf. De aceea eu as numi acest filtru "anti-praf" si nu "anti-polen".
Faptul ca tu resimti diferente de calitate a aerului intre cele doua masini se poate explica foarte simplu: ventilatorul iti baga aer fortat in habitaclu, iar in functie de zona prin care treci, acest aer va fi mai curat sau mai murdar. La deplasarea ta pe bicicleta sau pe jos vei fi pozitionat in permanenta intr-un spatiu cu mase mari de aer in schimbare, ceea ce este mult benefica organismului, chiar daca nu ai o calitate a aerului ca cea de la munte. In schimb cand esti in masina cu geamurile inchise, tu bagi o masa de aer noua (adica oxigen nou), dar masa veche de aer nu a plecat nicaieri. In final tu vei avea in masina oxigenul necesar respiratiei, dar si o cantitate imensa de CO2, NOX, metale grele si tot felul de particule microscopice, spori, ciuperci, ... carcalaci si varcolaci, toate astea depozitate si de-a lungul conductelor de aer. La masina cu filtru de habitaclu vei fi mult mai putin expus acestor probleme.
Ca sa revin la problema initiala: diferentele de calitate intre producatorii de filtre de habitaclu sunt insignifiante (de altfel sunt si foarte putini care fac asa ceva). Dar intre filtrele pentru motor (aer, ulei, carburant) veti gasi diferente sesizabile si cu ochiul liber intre un producator respectabil (care furnizeaza pt OEM) si unul oarecare.
In final, pentru ca afara e foarte cald si pe weekend o sa se faca si mai clad, ofer bere rece din partea casei la toata lumea