Da, sigur, ---mă scuzați, am uitat să precizez-- mă gândeam tocmai la situația celor care se plâng de faptul că Toyota Romania nu lasă mare lucru de configurat în materie de opționale...
Revenind la discuția despre prețuri, după ce am dat o tură a presei britanice la o zi de la lansarea Auris-ului in UK, tocmai am descoperit o informație intresantă pe un website german.
În Auto-presse.de, prețul de pornire pentru Auris pe piața germană e dat ca fiind 15.200 euro! Asta ar fi varianta cu trei uși (cea fabricată în Turcia). Varianta cu 5 uși va costa cu 700 euro mai mult, deci 15.900.
18.600 euro va costa Auris cu motor de 1,6 în versiunea Sol, ceea ce --notează autorul articolului-- "este doar cu 180 de euro mai mult față de Corolla", iar aceasta la o dotare mult mai bună.
Spre deosebire de unii reviewer-i britanici (care se plângeau de "plasticul tare, deși evident durabil"), neamțul se arată impresionat de "materialele valoroase" folosite în interiorul "stralucitor al Auris-ului", căruia îi prevede niște "timpuri de aur" (chiar așa, „goldene Zeiten”!).
(detalii la:
http://auto-presse.de/fahrberichte.php?act...mp;newsid=15450 )
Eu zic că e încurajator. Toată lumea vorbește de senzația de spațiu din Auris --unii spun că e senzația dintr-un monovolum. Cele 9 airbaguri la versiunea T2 (entry-level), portbagajul mai mare și cele 5 stele la EuronCap mi se par argumente solide în favoarea noului Auris.
Asta daca încercăm să ne eliberăm de reflexul condiționat de a reacționa emoțional la o estetica unei mașini înainte de a ne gândi la argumentele
raționale (costuri, fiabilitate...)...