Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Chevrolet Spark 1.0
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Chevrolet
Alex93896
Doresc sa achizitionez un Spark modelu de baza cu motoru de 1 litru, vine cu destule dotari de baza, A/C, CD player, geamuri electrice, alea alea, cip la dealer este 6500 dupa calculele mele cu noile taxe ar trebui sa vina la 7200 euro, poate sa-mi confirme cineva si cei care ati condus sau aveti un Spark cu motoru de 1 litru puteti sa-mi spuneti cum merge cum trage, consumul e bun, v-a lasat vreo data in drum?
marius88521
Eu as mai pune ceva si mi-as lua un Aveo.... biggrin.gif
Alex93896
Un Aveo nou cu dotarile care le are Sparku se duce inspre 9000E iar eu n-am acei 2000E in plus sad.gif
RUE
"unii nu 'nteleg! " era un cantec.
Eugen60134
Uite ce am scris eu despre a mea http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=10800. Am inteles ca mai sunt si altele cu aceeasi problema.
Masina are 9000 km. Problema inca nu am rezolvat-o, am fost la revizia de un an si au comandat garnituri pentru supape, dar inca nu au venit. Revizia a costat in jur de 3oo RON in care au intrat si uleiurile și consumabilele.
La schimbarea treptelor de viteza are tendinta de a se supratura, ceea ce ma cam deranjeaza pentru ca ma forteaza sa fac schimbarea lent.
Consumul este in jur de 9L/100km in oras in conditiile unui mers linistit. Masina este lenesa pana in 2500 rpm si foarte sprintena dupa 3200 rpm, se simte cel mai bine se simte cu benzina de 98, 99+, 100, iar cea mai buna benzina ieftina pe care am pus-o este OMV 95. Motorului ii place sa mearga un pic mai turat si in general e bine sa schimbi vitezele dupa ce ajungi la 3000 rpm in oras si mai mult in afara, mai ales in a 3-a si a 4-a. Uneori mi se par cam scurte treptele de viteza.
Datorita consumului, acum imi pare rau ca nu am luat motorul de 0,8L, am inteles ca acela chiar consuma putin in oras, dar are un mers mai tremurat si e mai zgomotos (am facut drive test cu ambele).
Servodirectia este foarte fina, cutia de viteze si schimbatorul la fel, este silentioasa si agila in oras.
În afara localitatii consuma sub 5L/100 km daca nu depasesti 100km/h. Peste 120km/h incepe si consuma in jur de 7/100 si finetea servodirectiei devine un dezavantaj pe drumurile noastre. La viteza te cam ia vantul daca sufla din lateral.
Pe ansamblu, este o masina excelenta pentru oras, cu exceptia consumului. In afara orasului e bunuta daca nu ai pretenții prea mari si nu esti vitezoman.
marius88521
Daca sparku ia 9% in oras inseamna ca matizul e mai bun,am eu unu si nu trece de 7,5-8% in oras,cu AC pornit ajunge la 9%.Si are un pret mai bun decat sparku.
Marius30562
Depinde si de oras ...
Una e Craiova si alta Bucurestiul - si asta referindu-ne strict la conditiile de trafic.
theodor90896
Nu e adevarat. Si Matizul meu are acelasi consum in Bucuresti.
Totusi, pentru motorasul lui mi se pare ca e cam mult 8% pentru Micul Gigant. Logic ar fi: 8 L /100/800 cmc la 1800cmc=24l/100 ? bicycle.gif
_Theo_
18 L :angel: mda e cam maricel consumul
Eugen60134
QUOTE(theodor90896)
Logic ar fi: 8 L /100/800 cmc la 1800cmc=24l/100 ?


Calculul se face puțin altfel:
o mașină de 800kg -> 8L/100km =>
o mașină de 1200kg -> 12L/100km.
ngz103477
Nu inteleg mare lucru din ce spuneti. Ce criterii aveti in a estima consumurile de carburant ?
Eugen60134
Dacă vrei să muți din loc o mașină de o tonă, îți trebuie o anumită cantitate de energie, care se obține dintr-o anumită cantitate de combustibil. Dacă vrei să muți din loc o mașină de două tone îți trebuie de două ori mai multă energie, care se obține cu de două ori mai mult combustibil. Simplu.
Vorbesc despre mașini care au motoare cu tehnologii comparabile, nu compar Volga din 1940 cu un Megane diesel din 2007.

Diferențele mari de consum între Sparkul de 800 cc și cel de 1000 cc sunt date mai puțin de diferența de masă și mai mult de construcția nereușită motorului de 1L și poate și de stilul meu nereușit în a conduce o mașină cu motor mic (sau poate nu). Cineva de la service mi-a spus că e un motor de tehnologie f. veche pe care s-a implementat euro 4.
Marius99090
Enorm consumul raportat de voi pentru acest obiect numit spark... un motor de 1.6 pe o compacta consuma 10-11 in oras... nu vad de ce m-as da cu coaja de nuca cu un motor impotent care mai si consuma 9... si mai fac si banana mare unor americani nenorociti care nu au facut decat sa reinventeze matizul in 2007...
Eugen60134
QUOTE(Marius99090)
Enorm consumul raportat de voi pentru acest obiect numit spark... un motor de 1.6 pe o compacta consuma 10-11 in oras... nu vad de ce m-as da cu coaja de nuca cu un motor impotent care mai si consuma 9... si mai fac si banana mare unor americani nenorociti care nu au facut decat sa reinventeze matizul in 2007...


Sparkul meu ia spre 10 în mod constant. Singurul lucru care îmi place (de fapt soției) la el este că se manevrează f.f.. ușor.
Marius99090
Foarte ciudat, eu sincer banuiam ca acele masinute consuma undeva pe la 5-6 litri la suta... nu vad sensul pentru care ai sta in acea coaja ca sa consumi cat consuma si o masina normala... mi se pare o mare pacaleala daca e adevarat ce spuneti.
ngz103477
Am colegi de serviciu care au Spark 0,8 l si vorbesc despre un consum in oras in jur de 6%. In general sunt foarte multumiti de masinile lor.
dee
QUOTE(Marius99090 @ Jun 29 2007, 11:55 AM) *
Foarte ciudat, eu sincer banuiam ca acele masinute consuma undeva pe la 5-6 litri la suta... nu vad sensul pentru care ai sta in acea coaja ca sa consumi cat consuma si o masina normala... mi se pare o mare pacaleala daca e adevarat ce spuneti.



poti sa nu ii mai spui acelei maisni "coaja"? nu e o coaja, e o masina, o masina care se manevreaza ff usor, care merge foarte bine, care consuma putin si care te poate ajuta sa iti faci toate drumurile fara nicio problema. Sigur, stiu ca o sa ma comentezi si o sa imi dai un raspuns plictisitor pentru ca sunt o fata si ca indraznesc sa ma adresez unui barbat conducator de autovehicule smile.gif dar , crede-ma ca mesajul tau mi-a trezit un sentiment foarte aiurea pentru ca eu am un spark, de care imi e foarte drag, intradevar , nu e un BMW dar nici nu am pretentia. stiu cat poate, ma duce si ma aduce...singura problema pe care a avut-o e ca a facut pana...am avut un cui, dar asta a fost singura lui problema de un an de cand il am si crede-ma, a fost destul de alergat...Sper sa imi intelegi punctul de vedere si sa nu ma tratezi ca pe o "femeie la volan in loc sa stea la cratita"!
NGZ
Dee ai 100% dreptate . thumbsup.gif
puchianu105322
Subscriu si eu in placerea conducerii Sparkului e foarte O.K(am circulat 1 saptamana ,pana sa-mi vina masina .
legat de consum Eugen60134 .Ai incercat vreodata restart E.C.M?.eu zic sa incerci.
Dee,bine ai venit printre noi .Si cat mai multi km.
Zgâtia
Buna, am gasit intamplator forumul si discutiile despre spark si am intrat sa cer si eu parerea intr-o problema. Conduc si eu un Spark, masina de serviciu. Imi place, e mica, merge ok, la consum nu ma prea pricep, dar sunt multumita, pentru ca cu el am invatzat si am prins curaj sa conduc singura masina. Insa am o intrebare: de fapt povestea e ca m-a certat un coleg ca de ce nu las masina in viteza cand e oprita (cu toate ca eu trag frana de mana de fiecare data) si cum de nu apas ambreiajul cand pornesc masina, ea nefiind in viteza. Intrebarile mele sunt: 1. Chiar e necesar sa o las in viteza, cu frana de mana trasa, adica sunt sanse sa cedeze frana de mana? si 2. Poate sa fie afectata masina de faptul ca nu apas ambreiajul la pornire, cu masina scoasa din viteza? Daca sunteti soferi mai experimentati ca mine si puteti sa-mi raspundeti la intrebari, v-as ruga sa o faceti, pentru ca m-a cam pus pe ganduri colegul, dar, nu stiu de ce, mie nu mi se prea pare ca are dreptate in ceea ce zice. Multumesc

drive.gif
Mircea109037
QUOTE (Zgâtia @ Apr 22 2008, 06:27 PM) *
Buna, am gasit intamplator forumul si discutiile despre spark si am intrat sa cer si eu parerea intr-o problema. Conduc si eu un Spark, masina de serviciu. Imi place, e mica, merge ok, la consum nu ma prea pricep, dar sunt multumita, pentru ca cu el am invatzat si am prins curaj sa conduc singura masina. Insa am o intrebare: de fapt povestea e ca m-a certat un coleg ca de ce nu las masina in viteza cand e oprita (cu toate ca eu trag frana de mana de fiecare data) si cum de nu apas ambreiajul cand pornesc masina, ea nefiind in viteza. Intrebarile mele sunt: 1. Chiar e necesar sa o las in viteza, cu frana de mana trasa, adica sunt sanse sa cedeze frana de mana? si 2. Poate sa fie afectata masina de faptul ca nu apas ambreiajul la pornire, cu masina scoasa din viteza? Daca sunteti soferi mai experimentati ca mine si puteti sa-mi raspundeti la intrebari, v-as ruga sa o faceti, pentru ca m-a cam pus pe ganduri colegul, dar, nu stiu de ce, mie nu mi se prea pare ca are dreptate in ceea ce zice. Multumesc

drive.gif


Salutari!
Daca nu lasi masina parcata in panta/rampa, atunci chiar nu vad sensul sa o lasi in viteza. Frana de mana e suficienta, parerea mea...
Si daca tot nu lasi masina in viteza, nu e necesar nici sa calci ambreiajul cand pornesti masina... Cei care lasa masina in viteza cand e parcata si-au format deja reflexul sa calce ambreiajul la pornire...
La cat mai multi km fara probleme!
NGZ
Zgatia, este recomandat sa apesi ambreiajul la pornire. In acest mod electromotorul nu va fi nevoit ca, in momentul pornirii, sa invarta si rotile dintate din cutia de viteza. Mai cu seama iarna cand uleiul din cutia de viteze este mai vascos (din cauza temperaturilor scazute) este foarte important sa apesi pedala de ambreiaj la pornire.
In ceea ce priveste folosirea franei de mana eu procedez astfel:
- daca terenul este plan, ma rezum sa las masina bagata in viteza;
- daca terenul este inclinat, trag frana de mana, bag in viteza si las rotile ca si cum as dori sa virez;
Atentie, pe timp de iarna este posibil sa se blocheze cablul de la frana de mana din cauza inghetului si, in consecinta, rotile vor ramane franate.
puchianu105322
Subscriu si eu la cele zise de colegu >ngz<.Majoritatea soferilor lasa masina in viteza.Frina de mana se foloseste la plecari din rampa .stat la un semafor in panta etc .etc .Obisnuiestete sa calci ambreiajul la porniri.Daca lasi frana de mana trasa si nu ai bec semnalizare (s-au din graba),risti sa pleci cu masina cu frana trasa.Cea ce nu este bine.
euggen
QUOTE (puchianu105322 @ Mar 18 2008, 04:44 PM) *
legat de consum Eugen60134 .Ai incercat vreodata restart E.C.M?.eu zic sa incerci.


Scuze pt. întârzierea răspunsului, am făcut reset ECM și idle learn, dar degeaba. Am făcut și două resoftări la service. Toată iarna 2007-2008 a consumat 11,5L/100km și abia în primăvară - vară a scăzut iar la 10. În afară de consum, mașina este încă ok. Are aproape 3 ani și 22000km. Este mașina soției, doar pentru oraș.
danybr
Am 3 SPARK-uri la firma de 3 ani cu urmatori km: 60 000, 62 000, 180 000. Sunt toate luate in aceeasi zii cu aceleasi dotari, culori.... etc. Motorul: cel anemic (dar dupa parerea mea mai fiabil decat cel de 1.0) 800 cmc. Nici una n-a consumat nici o data mai mult de 6,5 l in oras (Braila si multe altele dar mai putin Bucuresti). Ca sa revenim la problema consumului in cartea tehnica scrie la capitolul 7.2 despre conditii severe de utilizare. Daca masina dvs. "serveste" 100% trafic de oras(viteza mica, opriri dese,acelerari dese.... vezi cap:7.2) atunci n-ar strica macar odata la 2 luni o iesire in afara orasului sa "vada" si ea un 3500....4000 rot/min sau un 100..110km/ora. Nu radeti ca poate si 155km/ora dar e cam riscant. Oricum comparatia cu Matizul este mult peste arhicunoscutul Daewoo . Macar 10 km/ 2luni are nevoie de asa ceva altfel cu atati km facuti cu 40 la ora sau statul minute in sir la ralanti obtureza o gramada de.................(n-o sa intru in amanunte). Probleme n-am avut cu nici una dar toate reviziile au fost facute la timp si la cea cu 180 000 km la 122 000 i-am schimbat kitul de ambreiaj. Daca mai aveti nelamuriri pot sa las si tel.

SFAT: ocoliti benzina marca Petrom. Cu ea se pot obtine consumuri record. Este cea mai ieftina dar o "bea ca pe apa".
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.