Help - Search - Members - Calendar
Full Version: sub 17k DDP
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Xalanx
Salutare fete si baieti si la multi ani! beer.gif beer.gif

Parerile voastre vor fi atent cantarite, va asigur. Se dau urmatoarele:

- preferabil sub 17.000 DDP
- clasa compacta sau medie (clasa mica DOAR in caz exceptional)
- preferabil diesel (vezi punctul anterior, clasa mica oarecum acceptata)
- confortabila (fara suspensii dure, tinuta de drum buna la regim de cruising)
- stabilitatea in curbe nu conteaza extrem de mult, va fi condusa foarte lejer. N-o sa ia nimeni curba cu 100 km/h cu masina asta
- portbagajul mare este un plus
- dotari acceptabile.

Cam multe chestiuni intre Toyota Yaris D4D si Nissan Primera in banii astia, dar.... dati-va si voi o parere. Sunt binevenite si parerile gen "ASTA, pentru ca mi-a picat cu tronc rau!" smile.gif
Dany_s
Renault Megane Sedan diesel intra sigur in bani (cel de 100 cred, nu cred sa intre cel de 120)

si are exact ce zici tu acolo: diesel, potbagaj mare, clasa compacta, confortabila (nu are suspensii tari) si va avea dotari f bune la 17mii.
F L O R i N
Skoda Octavia Tour - 1.9Tdi 101Cp care ajunge cam la 15 500 DDP. Este o opinie personala dar pe care o recomand cu incredere. biggrin.gif
Xalanx
Hai sa ajut un pic lucrurile cu 3 posibili candidati:

- Seat Leon Reference 1.9 TDI
- Toyota Corolla Xellence 1.4 D4D
- Focus Trend / Ghia 1.6 Duratorq 90

sunt in jur de 17k, poate putin de tot peste.

fara frantuzesti, am uitat sa spun.

Anyone else?
Henry90720
Cum de la 01.01.2007 taxele vamale pentru auto non-UE se reduc la 10%, optiunile se largesc.
In afara de Nissan Primera 1.6, care este, totusi, o masina din clasa medie la un pret destul de bun, ar mai fi de luat in calcul generatia actuala de Mitsubishi Lancer (10.765 CIP) sau, poate ... noua generatie ce urmeaza sa se lanseze la Detroit, in ianuarie.
De asemenea, actuala Corolla sau ... cea viitoare, deja lansata.
Dupa cum observi ... iti recomand japoneze ... asta poate si pentru ca soselele noastre sunt saturate de europene.
biggrin.gif
air_wolf
seatul.. :puke: toyota. cit mai bine echipata. motorul mai mic pentru aceeasi putere, deci posibil impozite mai mici. cuplul e mai mare la ford. toyota are 6 ani garantie.
Xalanx
Corolla de 1.4 diesel am condus de mai multe ori. E surprinzator cat de bine se infige motorasul ala! blink.gif
Cornel001
Daca zici ca se infige asa bine, atunci io zic Corolla. Fiabilitate buna si revizii ieftine din cate am inteles, si daca mai vine si cu garantia de 6 ani...
Daca este folosita mai mult pt cruising, un tempomat ceva in optionale ar fi binevenit, Ford are asa ceva dar la Corolla nu stiu. De asemenea de vazut comportamentul rutier la viteze mari , dar aici nu stiu cu ce viteze se va merge, banuiesc ca mai calm din cate ai descris.
Si pentru portbagaj mai mare -> Sedan (atentie insa suprafata de deschidere daca este suficienta pt tipul de bagaj, sedanele in general nu stau prea bine la cap asta).
As baga in lista si Astra, am avut ocazia sa merg cu gtc-ul nou (1.4 easytronic benzina)al lui sormea inclusiv la drum lung, si daca nu e necesar un comportament f sportiv, mi s-a parut placut de condus pt oameni mai calmi, care nu se iau la tranta cu curbele si nu merg mai repede de 100-130 km/h, dincolo nu mi s-a mai parut asa stabila ca Focusu. De fapt chiar te invita sa te relaxezi si sa mergi calm biggrin.gif chit ca te mai si invita sa o mai calci dar nu la viteze mari si fara sa o bruschezi (cel putin pe mine care cu Focusu mergeam ceva mai disperat, acu cred ca m-am mai linistit dupa ce iar l-am lovit, doar tinichigerie, e f. solid). Iar easytronicul (automata) e doar 500 euro ddp in plus si are si optiune manual-secventiala tot fara ambreiaj. La Astra insa o problema e: nu stiu insa daca 1.3 -ul diesel de 90 trage la fel de bine ca 1.4 de pe corolla, ma indoiesc, iar 1.7 de 100 cica e nitel cam tractor + cilindree (taxe) mai mare.
Xalanx
Mersi Cornel. A mai aparut o optiune in lista asta. Octavia 2, motor 1.9 TDI, e vreo 17 si un pic.
Ma bucur sa stiu ca Ford-ul e solid construit, il mai ridica oleaca in clasament. Despre 1.6 si 1.8 TDCI ce poti sa-mi spui? Trag bine, sunt silentioase cat de cat?
T u d o r
Iti spun eu de 1.6 HDI (TDCI)... smile.gif Consum mediu monitorizat pe 3000 km fix 6%, in conditii de mers destul de alert extraurban si aglomerat si rece urban. Extrem de silentios (asta depinde si de antifonarea masinii), cel putin la 307 e destul de greu sa-l auzi in mers. Focus este mai slab antifonat, dar nu e suparator nici la el zgomotul interior. Spre comparatie, in O2 TDI-ul se aude foarte pregnant, cu mult mai puternic decat dieselele PSA-Ford. Ca putere este destul de asemanator cu tdi-ul de 105 cai, doar ca evolutia in turatie este altfel. Seamana destul de mult cu un motor pe benzina, urca progresiv si duce mult in turatie. Nu prea se simte "forja" aia cunoscuta de pe o plaja limitata de turatii, dar duce mai mult in sus pana la plafonare.
Daca iti place 307 si este o optiune posibila pentru tine, cere-mi informatii si voi fi bucuros sa ti le dau. Eu personal sunt foarte multumit de alegerea pe care am facut-o. La 16000 si ceva DDP, cu dotari mai mult decat generoase.
Xalanx
Tudor, ma feresc de frantuzoaice ca de dracu'. O sa fac totusi un drive test, desi parca ma indrept cu pasi marunti catre o Primera la 16.600 DDP, oferta actuala. Singurul lucru care ma face sa nu fiu sigur e faptul ca e benzina. In rest numai diesel-uri.

Chiar, de ce nu ai luat 1.4 D4D de la Toyota? E un motor excelent dupa parerea mea. Iar Toyota - cea mai fiabila marca. Duce la vreo 17k.
T u d o r
La multi ani intai si numai bucurii si impliniri in noul an. smile.gif

De ce am ales 307-le in detrimentul Corollei? Pentru ca motorul HDI de 110 cai e net superior celui de 1.4 al Toyotei, apoi pentru ca 307 este mai frumos (subiectiv spun mult mai frumos), are un interior mai elegant si mai bun calitativ, este mai spatios (iar la gabaritul meu asta era un atu foarte important) si mai bine dotat la pret comparabil si mai silentios si pentru tinuta de drum mai ferma. Si nu in ultimul rand pentru ca in Rm. Valcea nu exista service Toyota, pe cand service-ul Peugeot e unul dintre cele mai bune. Corolla mi s-a parut searbada atat la interior cat si la exterior, fara sa vreau sa jignesc pe cineva aici. Desigur ca este opinia mea, deci incarcata de subiectivitate. smile.gif
Parerea mea e ca daca vrei Toyota, asteapta pana se va lansa pe piata Auris, pentru ca altfel in 2-3 luni vei avea deja "fostul" model de clasa compacta. Si apoi mai am ceva cu Toyota Ro, anume pretul exorbitant al unui model caruia deja i-a aparut pe piata succesorul. Fiabilitatea (recunoscuta de altfel) nu poate tine singura un pret la acest nivel pentru o masina mediocra in clasa ei, din toate punctele de vedere. Mediocra spun pentru ca este depasita de concurentele ei mai tinere, nu pentru vreo conceptie proasta.
Xalanx
La multi ani si tot ce va doriti in 2007!

Tudor, e corect ce zici tu, cu amendamentul subiectivismului, desigur. Pentru mine ar fi relativ importanta si fiabilitatea unei marci / model. Am gasit o sumedenie de belele despre 307, din pacate. In Pitesti nu stiu cum sa treaba cu service-ul, dar Nissan si Toyota sunt super. Cu cei de la Nissan chiar ma am foarte bine. Hm... am senzatia ca ar trebui sa ma apuc sa le fac odata si-odata si site-ul ala... :angel:

Si cu toate ca fiabilitatea e importanta, parca mi se pare interesanta oferta pentru Citroen C5 Elegance 1.6 HDi 16v 110 CP la 15.600 CIP. Stiu, depaseste suma, dar nu cu mult. Si suspensia aia hydra 3 e de vis...

Pareri despre C5? Dar pareri despre Primera? In afara de "motor mic masina mare" ca asta e irelevant.
T u d o r
Oferta la C5 e super ca pret. Masina e maaare, spatioasa, confortabila si chiar frumoasa dupa faceliftul extrem de reusit. E mai grea decat C4 sau 307, asa ca motorul nu o duce la fel de bine, dar e in regula. In privinta Primerei, am dubii ca va realiza vreun consum cat de cat rezonabil, tocmai din cauza problemei masina mare - motor mic. smile.gif In rest, daca nu te deranjeaza acest aspect, atat Primera cat si C5 sunt demne de a fi luate in consideratie. Eu am avut oferta Ford Mondeo la 17000 si ceva DDP pentru dieselul de 2.0 si 115 cai, un motor decent. Dar am ales o compacta pentru ca nu-mi trebuie o masina asa de mare si clasa compacta e tot ce am vrut. Adica spatiu interior decent, dimensiuni decente, portbagaj decent si motorizare decenta. O clasa medie era prea mult in aglomeratia urbana si nu ofera comportament mult mai bun la drum lung. Daca iti place Citroen, mai bine te uiti la C4, desi are suspensie clasica. Pentru Pitesti, cu aglomeratia voastra binecunoscuta (de mine, cel putin smile.gif ), e mai potrivit.
In ceea ce priveste fiabilitatea unei masini, ma gandesc la faptul ca nu vei astepta tu sa-ti pice tablele de pe ea. Daca luai un SH cu suta si ceva de mii la bord si ceva ani in spate, mai ziceam. Dar pentru 3-4 ani cat cred ca vei tine masina... merge si o frantuzeasca. smile.gif Acelasi rationament si pentru mine, de altfel. tongue.gif
Xalanx
Nope, not really. Nu e vorba sa-ti pice tablele si alte chestiuni de-astea. Dar exista la frantuzoaice probleme arhicunoscute legate de trenul de rulare, la unele legate de partea electrica, etc.
Pitestiul e ok pentru o clasa medie biggrin.gif ma descurc.
Cu Primera mda.. nu stiu cum o sa fie cu consumul. Am facut drive test cu ea zilele trecute, am dus-o prin tot orasul, si pe autostrada, printre blocuri, in locuri stramte, etc. Nu mi-a lasat nici o clipa impresia ca eram cu barca, chiar daca e atat de mare. Vizibilitate excelenta, manevrabilitate la fel.

Motorul de 1.6 benzina n-o sa faca masina sa zvacneasca, e clar. Dar daca imi trage un consum de 11-12 iarna prin oras, e grav.

A propos de frantuzesti - cunosc o domnitza care a lucrat pentru unul din producatorii de renume, la partea de calcule a sasiului, rezistenta, si asa mai departe. Mi-a spus niste lucruri care mi-au intarit convingerea.
T u d o r
Probabil ca daca cunosteai si o alta domnita care sa fi lucrat la aceleasi parti la vreun mare producator german, ar fi spus acelasi lucru. Nu stiu la japonezi cum e, dar tendinta mondiala inspre favorizarea consumului a facut ca masini cum a fost Cobra sa nu mai fie posibile in zilele noastre. smile.gif Sunt convins ca diferentele de fiabilitate intre marcile europene sunt destul de mici, de fapt am si citit in topul JDP asta. intre locul 5 si locul 25, spre exemplu, diferentele sunt asa de mici, incat se observa cu greu in viata de zi cu zi. Doar impresia pe care ti-o lasa in subconstient este pregnanta. Uite, toata lumea spune despre VW ca e o marca extrem de fiabila, dar topurile spun altfel. Si atunci? Dar in fine, astea sunt chestii rasdiscutate in alte topicuri, nu mai deschidem discutia aici. smile.gif

Daca Primera iti place, ia-o. Are un pret excelent, dar sa nu te astepti sa consume mai putin decat prevedeai tu. Oricum, cu banii ramasi de la achizitie vei putea sa platesti diferenta de consum cativa ani, asa ca nu e grav. smile.gif
Xalanx
Ok, anybody else? Alte idei, ceva? Cred ca o sa-mi fac un calcul sa vad cum ies cu benzina / motorina la vreo 25.000 parcursi 50/50 oras / interurban.

Cumnatul meu lucreaza la Seat / VW. Chiar si poseda un VW Touran. Si in general majoritatea masinilor in familie sunt VAG.
Baby Blues
M-as uita putin si la un HyundaiAccent(noul). Dotari foarte multe la un pret f.mic. La 17.000 cred ca iei cel mai dotat Hyundai accent, de la comp de bord pana la abs si mii de aibaguri cortina biggrin.gif
Parti proaste: Materialele din bord slabute(plastice,etc). Merita sa faci un test drive. Mie mi-a placut cum s-a comportat.
Xalanx
Pe site-ul lor, cel mai dotat accent e 14830, DDP.
O sa fie un drive test si cu asta, mai ales pentru ca am auzit numai vorbe bune despre dieselul de 1.5.
Baby Blues
Si vezi ca impreuna cu ei poti sa-i mai adaugi diferite dotari. Sa nu astepti la test drive daca te-ai inscris pe site ca ramai cu masina necondusa. Asa am patit si eu mi-am facut programare si degeaba.
ncristi
QUOTE
A propos de frantuzesti - cunosc o domnitza care a lucrat pentru unul din producatorii de renume, la partea de calcule a sasiului, rezistenta, si asa mai departe. Mi-a spus niste lucruri care mi-au intarit convingerea


Adica?...asta chiar este intresant de aflat smile.gif
Xalanx
Fara sa dau foarte multe detalii, e vorba de estimarile referitoare la ceva gen "durata de viata asteptata" la anumite parti ale masinii. Adica niste cifre din care ar reiesi ca schimbi 3-4 renault-uri pana schimbi un nissan. Tot ei fac calculele astea, intern. Espace ar fi cel mai catastrofal din punctul de vedere al fiabilitatii asteptate.
ncristi
Atinci de ce dau 4 ani garantie blink.gif ?
schumiallexx
daca vorbim de frantuzesti (desi ai zis nu), trage cu ochiul la un c4. intra o groaza de dotari la 17 000 (vezi daca mai e urban jungle), ca stil nu se compara cu nimic, probleme nu prea are cum am auzit de altele, intra si un diesel. dar cel mai misto e ca are prestanta si stil si mai ramai si cu bani!
Cornel001
QUOTE(Xalanx)
Mersi Cornel. A mai aparut o optiune in lista asta. Octavia 2, motor 1.9 TDI, e vreo 17 si un pic.
Ma bucur sa stiu ca Ford-ul e solid construit, il mai ridica oleaca in clasament. Despre 1.6 si 1.8 TDCI ce poti sa-mi spui? Trag bine, sunt silentioase cat de cat?


O tasta apasata gresit si am pierdut tot ce scrisesem :bash: mortii lor de calculatoare
Xalanx
@schumiallexx - C4 e cool, corect. Doar ca am gasit cam multicele probleme cu el, incepand de la numarul de inmatriculare care in fatza scade garda la sol in mod sensibil pana la mersul smucit din cauza de probleme de ambreiaj. Adica mai multi au avut probleme de-astea, din pacate. Masina e foarte frumoasa.
@Cornel001 - nu ti-a dat si vreun mesaj de genul "user not found"? biggrin.gif:D:D
Costanza86138
@Cornel, data viitoare ai EDIT/Undo arigato.gif
T u d o r
Am avut si eu C4 ca optiune, de fapt destul de avansata. smile.gif Problema e ca nu ma lasau sa pun alarma nici daca o montau ei. M-a enervat chestia asta. Cica sa o cumpar pe a lor (de fabrica) care era la un pret de-ti picau dintii, ceva pe la 18 mil daca nu ma insel. blink.gif In plus, masina este mai rigida decat Pejo, desi nu cu mult. Ca stil as zice sa e interesanta, dar in special varianta coupe. Si garda la sol e destul de mica, atentie la denivelari sau borduri.
Din configurare + negocieri imi iesea un pret destul de asemanator cu al 307-ului. Dar bordul cu afisaj electronic nu prea e pe gustul meu, ca de alarma pana la urma ma lipseam. smile.gif
Xalanx
Mda, pot spune ca oscilez destul de mult. Problema consta si in faptul ca nu e vorba de aceeasi masina, benzina versus diesel, ci de masini la acelasi pret, unele diesel dar din clasa compacta, altele benzina, dar din clasa medie. Mi se potrivesc si unele si altele, deci va trebui sa sacrific ceva pana la urma.
Ponderea atarna cel mai mult in favoarea Corollei la momentul asta. Pentru fiabilitate + diesel + suspensii confortabile + loc in spate bun. Dar inca n-am decis... mai am vreo 2 luni la dispozitie.
Baby Blues
Ai mers cu Hyundai?
Xalanx
QUOTE(stefan_adrian)
Ai mers cu Hyundai?


Nu, n-am avut cand. Dar abia astept sa incerc mult laudatul 1.5 crdi.
Baby Blues
E destul de sprinten . Mai ales ca are vreo 115 cp (parca) blush.gif
Mihai95804
Salutare, eu sunt tot din Pitesti si pot sa iti pun parerea mea despre Nissan Primera.Am primit-o cadou de Sf.Mihai , iar acuma are 5500km , majoritatea facuti in oras.Motorul este de 1,6 16v.Asa cum am mai spus in alt post , la inceput m-a deranjat destul de mult faptul ca avea un comportament sa zicem , pre linistit, insa si consumul era mic.Media pe care am avut-o a fost undeva la 5.7% , lucru mai mult decat rezonabil.Insa am modificat un pic pe aici , pe acolo si acuma are 126, pana in 130 CP insa si consumul a crescut.Daca inainte in oras consuma in jur de 9% acuma ajung linistit la 11%.Una peste alta masina este extraordinara pentru pretul ei , eu sunt foarte incantat de ea , am pachetul Acenta.Este adevarat ca in Pitesti se circula foarte prost , insa pana acuma nu am zgariat-o deloc.
Iti urez succes in alegere si daca mai ai intrebari iti raspund cu placere.
T u d o r
Mihai, daca ai media de consum la 5.7% si in oras iti lua 9%, inseamna ca afara nu-ti consuma deloc. biggrin.gif Poate ai vrut sa te referi la o medie pe un drum extraurban, desi si aia e cam mica. Dar in conditii de trafic relaxat si cu viteza mica de deplasare se poate realiza.
Pentru o comparatie, motorul masinii mele are un consum mediu mixt de 6%. Dar e diesel.
Mihai95804
Acuma sa spun lucrurilor pe nume , fiind primele mii de km nu am mers cu ea tare , un fel de rodaj , insa chiar atata imi arata computerul de bord , pe o medie de 500 km extraurban cu urban 5,7%.Si mie mi s-a parut super putin dar va rog sa tineti cont ca nu am trecut de 3.000 de ture , iar ca viteza medie computerul imi arata in jur de 60-65km/h.Acuma insa consuma ceva mai mult , insa surprinzator sunt multumit de consum.Adica undeva in jur de 6,5-7% in afara si cam 11% in oras.Merg tot timpul cu clima data drumul si nu am un stil de condus zbuciumat.
gabi4
nu am citit cerintele tale, dar eu as astepta noua corolla, auris si kia cee'd :angel:
Mihai95804
Nu prea imi vine sa compar corolla sau kia cu Primera , respectiv Nissan.
Xalanx
OK, multumesc mult pentru ajutor. Decizia a fost luata, va fi un Avensis (facelift) 1.8 benzina, varianta Luna.
Mihai95804
Felicitari pentru hotarare! :cheers: , fiind concitadini poate ne intalnim sa facem schimb de experienta , eu cu Primera Acenta tu cu Avensis.
Xalanx
Multumesc Mihai. A fost si Primera printre candidate, dar lipsa multor optiuni care sunt prezente pe Avensis plus inca vreo cateva dezavantaje si-au spus cuvantul. Ne putem intalni, desigur.
Mihai95804
He , nu vreau sa fiu malitios , dar Primera Acenta este chiar foarte dotata , cel mai bine discutam pe messenger , mihacom este Id-ul meu.
S O R I N
Desteapta hotarare wink.gif ...
Xalanx
QUOTE(S O R I N)
Desteapta hotarare wink.gif ...


Da, s-a incadrat in bani frumos. Bine, cu un mic efort in plus, dar merita fiecare cent.
radu96247
Noul ASTRA cred ca e o varianta super buna.Motorul de 1.7 tdi e meserias.Iti raman bani sa o si faci full option!!!!
Portbagaj-ul nu e cine stie ce,dar nici micut nu e.Consumul e bun,iar tinuta de drum e impekbila.Este una dintre cele mai confortabile masini pe kre le-am condus in viata mea,si ,fara lipsa de modestie,am condus ceva:Passat,Touareg,Golf,Peugeot 206,Bora,Omega,Vectra,Octavia,ML,etc.
Eu,daca as avea de investit si 25000 eur,Astra as alege.
Nu prea stiu din experienta mea personala daca este f fiabila,dar am auzit de la prieteni ca ar km fi.
Mihai95804
Nu zic ca nu este o alegere buna Astra , chiar foarte buna.Esti ce aceasi lungime de unda ca si prietena mea , intelegi ce vreau sa spun wink.gif
Marian58158
Octavia cu motorul 1.8T.
Are tot ce vrei si un mare plus la putere, 150CP. Nu conteaza ca nu faci pe viteazul cu ea, rezerva de putere e nemaipomenita cind te afli intr-o situatie potential periculoasa, asa cum din pacate intilnesti des in RO.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.