Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Golf sau Octavia ???
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Dragos94606
Stimati Skodisti, framantarile mele interioare cu privire la ce marca sa fie viitoarea masina tre sa aiba un sfarsit, asa ca ma bazez pe sfaturi de la profesionisti. Situatia e in felul urmator: Am fost la showroom la Skoda, VW si Audi. Preturile stau cam asa:

1. Audi A3 (Sportline) - 26.630USD in care are incluse 2 airbaguri, ABS, ESP, EBD, EDL, inchidere centralizata, casetofon cu radio, jante de 17", senzori parcare spate, interior decent (Piele) arata foarte futurist, iti ia fata, nimic de zis. Motorizarea este exact la fel la toate 3 (varianta aleasa de mine: 2.0 FSI, 110Kw, 150 CP, Cuplu: 200 Nm, benzina, la pachet cu cutie automata in 6 trepte, tiptronic). Sa fiu sincer, nu m-a impresionat prea tare modelu respectiv (A3), tinanad cont ca la ce optiuni incluse avea, pretul nu prea se justifica. Daca cititi mai jos veti intelege.

2. VW Golf - 22.826USD

3. Octavia - 23.641USD

Asemanari intre Golf si Octavia:

- Acelasi motor
- Aceeasi suspensie (McPherson, noua generatie)
- Inchidere centralizata
- Geamuri electrice
- Oglinzi electrice si incalzite
- Scaune reglabile mecanic sus-jos, fata-spate, plus reglaj pentru zona lombara, reglaj electric vine numai cu pachetul piele pentru tapiterie.
- Ambele au sistemul "Venit Acasa" cu aprinderea luminilor din oglinzi (sub oglinda) pentru a vedea mai bine pe unde calci plus ca se mentin un anume timp aprinse farurile ca sa vezi pe unde mergi dupa ce parchezi masina.
- Ambele au ABS, EBV, MBA, MSR, ESBS.
- Ambele au cheie de contact cu imobilizator electric, Frâne față-spate cu disc ventilate, Lampi ceață spate, Prindere Isofix pentru 2 scaune copil pe bancheta din spate
- Ambele au posibilitatea de reglare a volanului sus-jos.
- Ambele au Climatizare bi-zonala
- Ambele au Cruise Control
- Ambele au afisaj in bord cu temperatura exterioara, km parcursi, ora si alte magarii
- Ambele au posibilitatea de control a AC-ului in spate (sus-jos, stanga -dreapta), plus incalzirea scaunelor din spate cu control direct de catre pasagerii din spate.
- Ambele au o mie si una de compartimente pentru pus diverse prostii (chilotii amantei, de ex) pe care ii poti si raci pentru ca sunt cuplate la aerul conditionat, cel putin compartimentul din bord (in fata pasagerului) si cel dintre scaunele din fata. Au sertarase pana si sub scaunele din fata. Diferenta ar fi ca la Skoda cel din bord e si luminat in varianta Standard, la Golf e doar ca optiune.
- Ambele au cotiera si intre scaunele din fata si intre cele din spate, cu spatiu de depozitare in amandoua.
- Skoda are in plafon si loc special pentru ochelari, nu sunt sigur daca l-am vazut si la Golf., parca da
- Ambele au lampi de ceata (halogen) in spoilerele din fata.
- Cred ca ambele au sistem de monitorizare a presiunii in pneuri, stiu ca s-a vorbit de asta insa nu stiu daca este inclusa optiunea in pret. La fel si cu sistemul de securitatea care porneste daca masina este inclinata la mai mult de 30 de grade (daca o urca careva pe o platforma fara sa-ti spuna).
- Ambele au volan de piele si schimbator inbracat in piele.
- Ambele au servo-directie electro-mecanica (care se adapteaza la viteza masinii, astfel incat volanul sa aiba aceeasi usurinta in manevrare la 200km/h sau cand parchezi.
- Ambele au service periodic la fiecare 15.000Km, garantie 3 ani la numar nelimitat de km.

Diferente intre ultimele doua, atatea cate imi amintesc:

- Golfu are 10 airbaguri, Skoda are numai 4
- Golfu are trapa, Skoda n-are.
- Golfu are ESP, Skoda are ASR
- Skoda are Xenon cu reglare dinamica a unghiului, Golfu n-are deloc
- Skoda are senzori parcare fata-spate, cu semnal sonor si afisaj pe ecranul sistemului audio, Golfu n-are decat senzori spate cu semnal sonor.
- Skoda are sistem audio compatibil mp3 (bagi discu cu mp3-uri) + intrare pentru IPod, Golfu are numai intrare pentru IPod.
- La portbagaj, Skoda bate orice record cu 560 litri (mai mare chiar decat al unui BMW clasa 5, Jaguar S-Type sau Volvo S80), despre Golf nu trebuie sa va descriu situatia.
- La Skoda se activeaza luminile de avarie in cazul activarii ABS, la Golf nu.
- La Skoda este sistemul ISOFIX si pentru scaunul pasagerului din fata, la Golf iti pui copiii numai in spate.
- Skoda are butoane de control ale sistemului audio pe volan, Golfu n-are, in schimba are afisajul sistemului audio un pic mai maricel.
- Skoda are parasolar sub luneta
- Cutia tiptronica in 6 trepte a Skodei are si optiunea "Sport" pe care nu am vazut-o la Golf (nu sunt 100% sigur)
- Golfu are jante de 16, Skoda de 15, ambele din otel.
- Skoda asigura in pretul ala si asigurarea CASCO pe primul an, plus inregistrarea masinii, ceea ce o face practic mai ieftina decat Golful, care nu asigura nimic.
- La Skoda, in cadrul sistemelor de siguranta sunt incluse caderea pedalei de acceleratie la podea in caz de accident, precum si directionarea motorului sub habitaclu, ca sa nu te trezesti ca-l tii in brate, nu de alta, dar s-ar putea sa fie fierbinte. smile.gif Asta in afara de 3 bare de ranforsare in portiere si schelet foarte solid al habitaclului. La Golf in brosura nu scrie nimic de toate astea.

Alte variante ar fi fost:

Octavia 2.0 TFSI (200 CP), insa nu o au in stoc (dureaza 2 luni), si mai mult decat atat nu vine decat cu cutie MANUALA in 6 trepte (iar la traficul din Dubai m-ar apuca dementza cu cutie manuala). Pret: 29.620USD
Cei de la VW cred ca au variante cu 200CP insa tot pe manuala, tre sa verific ca nu stiu sigur.

Mitsubishi Pajero (3 usi, motor de 3 litri SWB, M/L, in 6 cilindri, 24 valve, 180CP) are si asta o gramada de facilitati, nu asa de multe ca Octavia, insa problema mea principala e consumul, pentru ca la 3 litri, si masina grea, si 4x4, consuma de sparge, si din moment ce io vreau sa o aduc in Ro nu prea imi surade ideea de a plati un munte de bani pe benzina. Trebuie sa recunsoc ca ma fascineaza masina, imi place la nebunie, cel putin modelul in 3 usi. Pret: 22.800USD

Honda C-RV (model 2007), uluitor de faina in interior, automatic 4x4 (porneste numai cand derapezi), motor de 2.4 litri, 170CP, varianta cea mai meseriasa cu scaune de piele si trapa si celelalte era 26.086USD, insa problema e ca nu-ti asigura serviceul decat dupa 1000km si apoi dupa 58.000 km, gratuir, in rest platesti de spargi, ca serviceul tre sa-l faci din cauza asigurarii CASCO numai cu dealerul.

Daca v-am zapacit cu prea multe detalii, astept intrebari, voi incerca sa fiu mai concis la raspunsuri. blink.gif
ionut83652
o parere personala 4x4 pe benzina caonsuma de rupe cat despre golf si octavia golfu e pentru tineret si octavia mai de familie asa!aci e o probelma si de gust care iti place mai mult a3 mi se pare scump cat depre dotari nam avut tupeu sa citesc tot ce ai scris !
Dragos94606
Cred ca problema care ma preocupa cel mai mult este daca vorbim despre aceeasi calitate a produsului. Se ridica Skoda la aceeasi calitate, vis-a-vis de motor, transmisie (in cazul acesta automata), suspensie si sisteme de siguranta, sau discutam de tehnologii care intai se invechesc pe Audi si VW iar apoi sunt preluate de Skoda? :ban:
stefan44002
Vad ca esti pus numai pe benzinare biggrin.gif .Dintre toate variantele propuse de tine as merge pe Honda CRV - nu stiu car e treaba cu service-ul, dar in primul rand e 4x4.Spun asta fiindca te-ai gandit la masini 4x4, deci e clar ca te intereseaza. E o masina care sta foarte bine pe sosea, dar cu care te descurci si pe zapada, drumuri proaste &stuff.
Nu inteleg de ce nu te uiti la o Octavia Combi 4x4 - e o masina polivalenta si nu cred ca te costa asa mult - o sa-ti raspunda cei de aici ce preturi are.
O intrebare -ce ai pus preturile in USD? Esti in alta tara decat Romania? biggrin.gif
Dragos94606
QUOTE(stefan44002)
O intrebare -ce ai pus preturile in USD? Esti in alta tara decat Romania? biggrin.gif


Imi cer scuze, am uitat sa precizez, sunt in Dubai de vreo 4 ani, iar aici este aproape imposibil de gasit o masina care sa consume putin si sa dea randament (ex: 2.0 FSI, 150CP, consum 9l/100km, desi pe site-ul Skoda ei zic ceva de 4.9l/100km). Mi-ar fi foarte usor sa iau cu 70% din banii astia noua Chevrolet Lumina SS (motor de 5.7l, 328CP), insa intentionez sa iau respectiva masina cu mine in RO, iar pentru asta tre sa-mi deschid benzinarie.
stefan44002
Pai atunci Honda e raspunsul. Ah, ar mai fi Subaru Forester -exista acolo?
DORU
Dintre cele 3 variante VAG, Skoda e compromisul ideal calitate-pret.

Topicul se muta la VERSUS !
_Constantin_
Intamplator in fiecare saptamana imi fac versusul asta in cap... biggrin.gif. Inainte sa imi iau avensis am fost si la Skoda si am vazut un Elegance... atunci m-a impresionat profund, era mult peste vechiul meu Megane, dar de curand m-am urcat din nou in acelasi tip de masina, aceiasi echipare si nu mi s-a mai parut asa impresionant, cel putin materialele din care sunt facute butoanele mie personal nu imi plac deloc dar asta e ceva minor. In ceea ce priveste Audi... nu cred ca e o optiune notabila, nu sunt diferente fundamentale intre cele 3 iar ca spatiu e cea mai mica...

Ramane Golful si Octavia ( 4x4 le-am exclus din motive personale). Desi impart platforme comune, octavia se pare ( desi e fata vitrega) culege toti laurii, s-a situat in Top Gear Satisfaction Survey in 2005 in primele 10 masini, spre deosebire de Golf care ramane un steady seller dar fara foarte mari succese. In jurul pretului care il vrei tu banuiesc ca se afla si o versiune diesel, in special cea noua de 177 cp, fiind ceea pe care ti-as recomanda-o. Si daca drumurile infundate sunt o provocare atunci varianta Combi 4x4 este iar de notat. Vei avea la final o masina spatioasa, si acum si mai tarziu, puternica, cu un pret de achizitie mai mic, intretinere mai ieftina, aceiasi tehnologie, acelasi producator, are o imagine subestimata deci vecinii nu te vor invidia sau nu iti vor turna diluant pe masina, vei depasi cam orice golf in afara de GTI si in plus vei urca muntele plin de zapada pe langa golfurile inpotmolite. Pretul CIP al unei asemenea variante in Romania este 20.000 euro pt motorul 2.0 FSI 150 CP, manuala. E doar o parere, eu asta as alege daca as avea banii respectivi si conditiile specificate de tine.
Dragos94606
Chiar si la dealerul Skoda mi-a zis sa o las balta cu dieselul pentru ca ei nu aduc asa ceva in Dubai din simplul motiv ca benzina e in jur de 18.000 lei litrul, iar motorina e mult mai scumpa. In plus aici nici macar nu se produce Euro-Diesel cu care ar fi compatibile motoarele respective, asadar ........clar ca n-aveam decat optiunea 2.0 FSI din cauza optiunii cu Tiptronica pe 6 trepte. 2.0 TFSI nu vine decat cu manuala, insa ma gandesc sa tunez FSI-ul. Stie cineva cati cai as castiga prin repsectiva operatiune?[/i]
Paul46623
QUOTE(_Constantin_)
Desi impart platforme comune, octavia se pare ( desi e fata vitrega) culege toti laurii, s-a situat in Top Gear Satisfaction Survey in 2005 in primele 10 masini, spre deosebire de Golf care ramane un steady seller dar fara foarte mari succese.
Asta deoarece (in Marea Britanie, cel putin) Skoda ofera ~85% din ce ofera VW la ~75% din pret.

QUOTE(_Constantin_)
Pretul CIP al unei asemenea variante in Romania este 20.000 euro pt motorul 2.0 FSI 150 CP, manuala.
Erm, omul vrea automata.

Parerea mea (o abilitate la care romanii detin cupa mondiala de peste 15 ani) vine cam asa: nu-ti lua nici una din ele. Ia-ti un junghi fugarit la mana a 5-a (ex. o Altima) cu care sa-ti faci treaba si pune restul banilor deoparte (eventual mai completeaza-i periodic). Fa-i vant masinii aleia la plecare si ia-ti de banii stransi ce-ti place cand te intorci. In felul asta eviti si aiureala aia cu transportul si reinmatricularea.
HalbaSus
Golf GTI (aka: 2.0 TFSI 200 cp) cu DSG nu intra in buget ? Ar fi de departe cea mai buna optiune (din cate stiu octavia RS nu are DSG dar s-ar putea sa ma insel).
_Constantin_
Are si RS dsg... dar poate omul nu vrea atata sportivitate. In cazul in care avem de ales intre Octavia RS si Golf GTI... Golful clar, in rest aleg octavia.
Iulian HondaFan
de acord cu Halba, sau Jetta GLI 2.0TFSI DSG... nu ma asteptam sa fie benzina asa de scumpa in Dubai ( tinand cont ca sunt plini de petrol)... aici acuma litrul vine 60 centi - 15000 litrul.

ce zici insa de un Impreza WRX 230CP?.. ori un Mazdaspeed3 ( 2.3l turbo)?..
HalbaSus
Jetta e produsa in SUA, deci daca va dori sa o aduca in romania va trebui sa plateasca taxe vamale pe ea (bine, nici asa nu stiu exact cum va fi treaba cu importul masinii de acolo...).
Iulian HondaFan
e facuta in Mexic dar are designul oleaca mai reusit ( ca un Passat mai bine proportionat). daca planul e s-o aduca in tara atunci mai bine Golf/Octavia.
DORU
QUOTE(Dragos94606)
2.0 TFSI nu vine decat cu manuala, insa ma gandesc sa tunez FSI-ul. Stie cineva cati cai as castiga prin repsectiva operatiune?[/i]


Fiind benzinar aspirat, maxim 10% din puterea actuala. Pretul unei astfel de remapari in RO este de ~ 200-250 euro.
Dragos94606
QUOTE(DORU)
QUOTE(Dragos94606)
2.0 TFSI nu vine decat cu manuala, insa ma gandesc sa tunez FSI-ul. Stie cineva cati cai as castiga prin repsectiva operatiune?[/i]


Fiind benzinar aspirat, maxim 10% din puterea actuala. Pretul unei astfel de remapari in RO este de ~ 200-250 euro.



Scuzati-mi ignoranta, dar ce anume e DSG? Are vreo legatura cu motoarele diesel cu cutie automata sau bat campii?
Cat despre luatul unei gioarse ca sa ma tarai pana ma intorc acasa, am facut asta vreme de 4 ani, si s-ar parea ca astia vor sa bage o lege prin care sa interzica pe strada masinile mai vechi de 10 ani, iar a mea (GolfIII, 94) cam se incadreaza. In plus, can o sa ma mut inapoi in tara nu platesc nici o taxa pe ntru ca se aplica legea repatrierii (toate bunurile folosite pe o perioada mai mare de un an, cu acte doveditoare, sunt exceptate de la vamuire).
_Constantin_
DSG e cutie secventiala, in orice caz schimbi vitezele ca la o manuala doar ca nu ai ambreiaj, si ai si un mod automat. Te-ai gandit la ce o sa iei? Daca ai bani de GTI si eu subscriu la asta dar in afara de Gti nu prea are rost sa dai banii in plus pt VW. Parerea mea.
Iulian HondaFan
DSG este transmisie manuala automatizata... este sistemul folosit si pe masinile actuale de F1. combinatia 2.0TFSI cu DSG este extrem de reusita ( am avut un A3 cu acest tren motor si afara de spatiu nu m-am putut plange de nimic). daca ramai pe asta sfatul meu e sa stai pe A3 sau pe Golf GTI... RS-ul este mai putin agresiv tunat la capitolul suspensii.

daca stai pe Octavia alege 2.0FSI dar parerea mea ca de banii respectivi probabil poti lua un Legacy sau un Accord 2.0 care sunt mai reusite per total.

daca esti interesat de masini sport, nu ai copii si iti vei permite un 10-20% in plus la benzina in marja ta de pret intra alte cateva masini excelente: Impreza WRX, Mazdaspeed3, Civic Si/type R, Astra OPC, etc... nu vei da gres cu niciuna.
Dragos94606
QUOTE(Iulian HondaFan)
de acord cu Halba, sau Jetta GLI 2.0TFSI DSG... nu ma asteptam sa fie benzina asa de scumpa in Dubai ( tinand cont ca sunt plini de petrol)... aici acuma litrul vine 60 centi - 15000 litrul


Imi cer scuze, calculasem gresit, litrul ajunge la putin peste 12 mii.
Dragos94606
QUOTE(_Constantin_)
DSG e cutie secventiala, in orice caz schimbi vitezele ca la o manuala doar ca nu ai ambreiaj, si ai si un mod automat. Te-ai gandit la ce o sa iei? Daca ai bani de GTI si eu subscriu la asta dar in afara de Gti nu prea are rost sa dai banii in plus pt VW. Parerea mea.


Incerc sa aflu un pret de la dealerul de aici pentru Golf 2.0 TFSI DSG Gti. Stie cumva cineva cam cat ar ajunge in Ro? Si m-ar interesa si cat e in Ro pretul unei Octavia RS 2.0 TFSI DSG. In afara de spatiu (la Octavia), care e mai fiabila?
Dragos94606
QUOTE(DORU)
Dintre cele 3 variante VAG, Skoda e compromisul ideal calitate-pret.


Doru, cand spui asta ai in vedere ca piesel folosite la Octavia nu sunt de aceeasi "calitate" ca cele folosite de VW pentru Golf?
Dragos94606
QUOTE(DORU)


Doru, tie cum iti merge Octavia 4x4? Stii cumva cam care ar fi diferenta de pret intre 2.0 FSI normala si cea 4x4 cu acelasi motor?
Dragos94606
QUOTE(DORU)
Dintre cele 3 variante VAG, Skoda e compromisul ideal calitate-pret.

Reliability
The German automobile TV show Auto Motor und Sport compared the ©koda Octavia with its cousin, the Volkswagen Golf Mark 5 and concluded that the ©koda Octavia was a tad better than the Volkswagen Golf owing to a little more interior space and other specific ergonomics and a relatively cheaper price.

Along with other ©kodas, the Octavia has been a markedly reliable vehicle, more so than the Audi A3 and Volkswagen Golf with which it shares a platform. In 2006 Warranty Direct, a UK-based provider of mechanical warranties for used cars, rated ©koda the top manufacturer (above Mazda and Honda), while Audi came seventh from bottom. The Octavia specifically had a reliability index of 32.74 (lower being more reliable) while the Golf produced over the same period was 87.28 and the Audi A3 99.43.

A funny detail is that Warranty Direct said that a Lexus GS300 is like a Citroën 2CV compared to a ©koda Octavia.

E pe bune? Ma adresez celor care detin o Octavia .......
DORU
Dragos, Skoda este o marca aflata intr-o continua evolutie pe piata europeana. Dpdv al fiabilitatii, ocupa un loc merituos si in clasamentul J.D. Power.

Personal, aflandu-ma la a 6-a masina marca Skoda la rand si la a 3-a Octavia la rand, pot spune cu mana pe inima ca este o masina care, daca ii oferi o utilizare si o intretinere corecte, nu-ti face probleme. Vei spune ca astfel se comporta orice masina. Dar eu completez: pretul platit pe masina si ceea ce iti ofera ea in cazul Skoda (tehnologie Audi si VW la pret de Skoda) o recomanda. Desigur, calitatea la Audi este alta insa pretul platit in plus nu justifica 100% plusul de calitate.

Octavia 2.0TFSI este o reusita remarcabila. Ti-o recomand oricand in locul unui FSI. Sportiva si eleganta.

Plusul regasit la Octavia Combi 4x4 il reprezinta integrala. Eu unul as alege motorul de pe RS si integrala de pe combi... blush.gif

Informatii suplimentare despre Octavia TFSI si Octavia 4x4 gasesti pe acest topic (am testat ambele modele) - citeste topicul pana ajungi la modelele care te intereseaza:
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=10473

In privinta preturilor modelelor vizate de tine, acceseaza site-ul firmelor AVIA sau BRADYTRADE (pe Google gasesti usor adresele, aici este interzisa publicitatea asa ca te invit sa descoperi singur link-urile).
Multumesc pt intelegere. :angel:
_Constantin_
QUOTE(Dragos94606)
QUOTE(_Constantin_)
DSG e cutie secventiala, in orice caz schimbi vitezele ca la o manuala doar ca nu ai ambreiaj, si ai si un mod automat. Te-ai gandit la ce o sa iei? Daca ai bani de GTI si eu subscriu la asta dar in afara de Gti nu prea are rost sa dai banii in plus pt VW. Parerea mea.


Incerc sa aflu un pret de la dealerul de aici pentru Golf 2.0 TFSI DSG Gti. Stie cumva cineva cam cat ar ajunge in Ro? Si m-ar interesa si cat e in Ro pretul unei Octavia RS 2.0 TFSI DSG. In afara de spatiu (la Octavia), care e mai fiabila?


Pretul CIP al unui Golf GTI 2.0 cu cutie dsg este 20.900 si are urmatoarele dotari standard:
4 incinte acustice
4 jante aliaj usor "Denver" 7 1/2 J x 17
Actionare electrica buson rezervor
Aer conditionat "Climatic"
Airbag cap fata/spate, inclusiv
airbag-uri laterale fata
Airbag frontal sofer si pasager cu
posibilitatea dezactivarii airbag
pasager
Antena
Anvelope 225/45 R 17
Bancheta spate rabatabila asimetric, cu
cotiera si spatiu de depozitare
Bandouri laterale in culoarea caroseriei
Bare de protectie si bandouri laterale
in culoarea caroseriei
Buzunare pe spatarele scaunelor din fata
Centura de siguranta in trei puncte
bancheta spate
Centura de siguranta in trei puncte -
centru bancheta spate
Centuri de siguranta fata cu sistem de
avertizare optica / acustica
Centuri de siguranta in trei puncte
fata cu reglaj pe inaltime si sistem de
pretensionare
Cheie contact cu imobilizator electronic
Computer de bord
Covorase textile fata / spate
Decor din aluminiu pe plansa de bord
Element acoperire portbagaj cu plasa
Fara inscriptionare model pe hayon
Faruri de ceata
Filtru de praf / polen
Frane cu disc fata
Frane cu disc spate
Geamuri electrice fata / spate
Geamuri termoizolante in tenta verde
Geamuri termoizolante in tenta verde
Inchidere centralizata cu telecomanda
si functie confort de pornire "Press &
Drive" pe plansa de bord
Indicator presiune pneuri
Inscriptionare GTI
Lampa ceata spate
Levier schimbator de viteze imbracat in
piele, cu decor din aluminiu
Lumini "Coming Home", "Leaving Home"
Lumini la picioare (2) fata
Lumini pentru citit (2) fata cu
ornamente cromate si lumini pentru
citit (2) spate
Maneta frana de mana imbracata in piele
Oglinda make-up iluminata, integrata in
parasolarul soferului
Oglinda make-up iluminata, integrata in
parasolarul pasagerului
Oglinda retrovizoare interioara cu
sistem automat antiorbire
Pachet fumatori - scrumiera fata /
spate, bricheta fata
Pedale cu ornamente din aluminiu
Prindere Isofix pentru scaun copil (2)
in randul 2 de scaune
Priza 12 V
Priza 12V in portbagaj
Radio CD-player "RCD 300"
Roata de rezerva de uz temporar (18")
Scaune fata cu reglaj pe inaltime
Scaune sport fata
Senzor de ploaie
Servodirectie electro-mecanica,
reglabila in functie de viteza
Sistem electronic pentru mentinerea
stabilitatii masinii - ESP (inclusiv
sistem de antiblocare a rotilor-ABS,
sistem de 'blocare electronica' a
diferentialului-EDS, sistem de reglare
a fortei de tractiune-ASR) si asistent
de franare
Spatii depozitare in usi (fata
destinate depozitarii sticlelor de 1,5
l si a hartilor)
Spoiler spate GTI in culoarea caroseriei
Stergator luneta cu temporizare
Suport lombar scaune fata
Suruburi antifurt
Suspensii sport, garda la sol coborata
cu cca 15 mm
Tapiterie stofa
Tetiere active fata
Tetiere scaune fata cu reglaj pe
inaltime
Tetiere spate (3)
Torpedou cu sistem de racire
Triunghi de semnalizare
Trusa de scule si cric
Volan sport (3 spite) imbracat in
piele, decor din aluminiu

Asta fara nici o optionala adaugata si fara culoare metalizata( din cate am inteles eu de la ei).
_Constantin_
Octavia din ce vad eu pe siteul lor nu ma lasa sa aleg RS cu DSG.
Pretul unui RS 2.0 200cp cu manuala 6 trepte este 19.300. Dotari de serie:



Activare lumini de avarie la franarea de urgenta
Airbag sofer si airbag pasager
Airbag-uri laterale fata
A treia lampa de stop
Avertizor centura de siguranta pentru sofer
Bancheta spate rabatabila fractionat 1/3 : 2/3
Bandouri laterale de protectie vopsite in culoarea caroseriei
Capacitate rezervor marita
Capac rezervor cu deblocare electrica (prin inchidere centralizata)
Carlig plase in portbagaj
Centuri de siguranta in trei puncte pentru toate locurile, pretensionate si reglabile pe inaltime pentru sofer si pasager
Claxon bitonal
Comaprtiment depozitare sub volan
Compartiment de depozitare in partea superioara a bordului
Compartiment de depozitare sub scaun pasager
Computer de bord
Control usi deschise
Cotiera spate rabatabila cu posibilitatea de acces la portbagaj
Covorase material textil
Deblocare automata a usilor si activarea luminii de avarie in caz de accident
Discuri frana fata / spate
Doua lampi pentru iluminare portbagaj
Doua lumini fata pentru citit, plafoniera centrala spate
Doua parasolare cu oglinzi si buzunare
ESP (ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR - Driver Steering Recomendation)
Etieri fata / spate vopsiti
Filtru de polen
Geamuri colorate
Geamuri electrice fata / spate
Iluminare habitaclu cu contact pe fiecare usa
Imobilizator electronic
Inchidere centralizata
Indicarea seriei de sasiu la nivelul parbrizului
Inele de amarare in portbagaj
Inscriptionare cu laser a seriei de sasiu pe toate geamurile
Instalatie de aer conditionat cu reglaj electronic "Climatronic" in doua zone cu distributia aerului si catre ocupantii locurilor din spate
Intreruperea alimentarii cu carburant in caz de accident
Jante aliaj usor 17" Zenith (anvelope 225/45 R17)
Jumbo Box - cotiera fata cu compartiment depozitare climatizat
Lumina de siguranta in capitonajul usilor fata
Luneta cu degivrare electrica
Manere interioare usi cromate
Manere plafon (4), cele din spate cu carlige
Mufa input audio in cotiera fata
Oglinzi exterioare electrice si incalzite
Plafon cu profil longitudinal median
Plasa fixare bagaje in portbagaj
Praguri fata cu efect aluminiu si emblema RS
Pregatire fixare triunghi de avertizare si trusa medicala
Pregatire ISOFIX pe bancheta din spate
Priza 12 V in habitaclu - soclu bricheta
Proiectoare de ceata
Radio-CD si MP3-player Stream cu 8 difuzoare si antena de acoperis pliabila
Reglare manuala a distantei de iluminat
Roata de rezerva din otel, de dimensiuni reduse
Scaune sport, intr-o combinatie de piele (negru) si material textil (negru/argintiu)
Scaun sofer si pasager cu suport lombar si reglaj manual pe inaltime
Schimbator de viteze si maneta frana de mana imbracate in piele
Semnalizatoare laterale incorporate in oglizile exterioare
Semnal sonor pentru faruri aprinse
Servodirectie electomecanica
Siguranta copii pentru usile spate, indicator activare
Spatii depozitare in usile laterale fata / spate (in fata cu sport pentru sticla de 1l)
Spoiler, eleron si teava de esapament sport
Stergator parbriz tip aero, cu temporizator
Suport dublu pentru sticle in consola mediana
Suport ochelari
Suport stilou (clema)
Suport tichet parcare
Tablou instrumente de bord si pedalier design sport
Telecomanda tip briceag pentru inchidere centralizata
TMP Controlul presiunii in pneuri
Tonalitate sportiva a instalatiei de evacuare a gazelor
Torpedou iluminat si cu climatizare
Volan cu 3 spite, imbracat in piele
Vopsea metalizata standard (Albastru Race / Negru Magic / Argintiu Diamant / Rosu Corrida / Galben Sprint)
HalbaSus
QUOTE
In 2006 Warranty Direct, a UK-based provider of mechanical warranties for used cars, rated ©koda the top manufacturer (above Mazda and Honda), while Audi came seventh from bottom. The Octavia specifically had a reliability index of 32.74 (lower being more reliable) while the Golf produced over the same period was 87.28 and the Audi A3 99.43.


Cu cat un ansamblu (exemplu o masina) devine mai complex cu atat sansele sa se strice ceva sunt mai mari. Spre exemplu: la A3-ul sotiei dupa aproximativ 7 luni s-a stricat jaluzeaua de la trapa open sky, la un golf sau la o octavia sigur nu s-ar fi intamplat asta pentru ca ele nu au printre optionale trapa respectiva, de asemenea cei care isi comanda masini "mai scumpe" (in cazul nostru golf sau A3) tind sa isi puna mai multe optionale... optionale care la randul lor pot afecta fiabilitatea masinii. Mi-e greu sa cred ca A3-urile au avut mai multe probleme la motor, cutie, tren de rulare, decat octaviile, deoarece sunt bazate pe aceasi platforma.
Dragos94606
QUOTE(_Constantin_)
Octavia din ce vad eu pe siteul lor nu ma lasa sa aleg RS cu DSG.
Pretul unui RS 2.0 200cp cu manuala 6 trepte este 19.300.


Multumesc foarte mult pentru detalii, intr-adevar modelul este foarte atractiv chiar si numai cu optiunile standard, insa din pacate am o singura problema cu respectiva: nu vine decat cu cutie manuala, iar aici in Dubai seara de seara raman blocat in trafic cate 2 ore, chiar si pe portiunu mari de autostrada (7 benzi pe fiecare sens, seara arata mai mult a parcare), deci cutia automata este DE UN URIAS AJUTOR.
Tocmai m-am intors de la dealerul de aici, in afara de cotiera spate si motorul cu TFSI, am aceleasi optiuni pe cea aleasa de mine, plus xenon si cd cu mp3 (Stream). Pretul este de 17.930 EUR in care este inclusa si asigurarea CASCO pentru primul an plus inregistrarea masinii. Pareri?
Dragos94606
QUOTE(Dragos94606)
QUOTE(_Constantin_)
Octavia din ce vad eu pe siteul lor nu ma lasa sa aleg RS cu DSG.
Pretul unui RS 2.0 200cp cu manuala 6 trepte este 19.300.


Multumesc foarte mult pentru detalii, intr-adevar modelul este foarte atractiv chiar si numai cu optiunile standard, insa din pacate am o singura problema cu respectiva: nu vine decat cu cutie manuala, iar aici in Dubai seara de seara raman blocat in trafic cate 2 ore, chiar si pe portiunu mari de autostrada (7 benzi pe fiecare sens, seara arata mai mult a parcare), deci cutia automata este DE UN URIAS AJUTOR.
Tocmai m-am intors de la dealerul de aici, in afara de cotiera spate si motorul cu TFSI, am aceleasi optiuni pe cea aleasa de mine, plus xenon si cd cu mp3 (Stream). Pretul este de 17.930 EUR in care este inclusa si asigurarea CASCO pentru primul an plus inregistrarea masinii. Pareri?


de fapt nu chiar toate optiunile standard, jante numai de 16, fara tonalitate sportiva, fara piele, desi mi-as fi dorit insa numai pentru asta ar trebui sa mai astept 3 luni si pierd si oferta, in schimb am uitat sa mentionez la ea trapa electrica in doua pozitii.
Dragos94606
[quote="DORU"]Dragos, Skoda este o marca aflata intr-o continua evolutie pe piata europeana. Dpdv al fiabilitatii, ocupa un loc merituos si in clasamentul J.D. Power.

Personal, aflandu-ma la a 6-a masina marca Skoda la rand si la a 3-a Octavia la rand, pot spune cu mana pe inima ca este o masina care, daca ii oferi o utilizare si o intretinere corecte, nu-ti face probleme. Vei spune ca astfel se comporta orice masina. Dar eu completez: pretul platit pe masina si ceea ce iti ofera ea in cazul Skoda (tehnologie Audi si VW la pret de Skoda) o recomanda. Desigur, calitatea la Audi este alta insa pretul platit in plus nu justifica 100% plusul de calitate.
quote]

O intrebare legata de ASR. Am observat ca atunci cand plecat de pe loc (cu masina de testare), cel putin pana m-am obisnuit cu pedala de acceleratie (care e din podea, ca la autobuz), masina pleaca cu scartait de roti. Mentionez ca nu era asfalt ud (Cam greu in Dubai) iar cutia era automata (6 trepte). Nici avertizarea in bord a ASR-ului nu se activa. Ce sa inteleg din asta? Ca nu functioneaza corect ASR-ul sau n-ar trebui sa se activeze ASR in astfel de situatii.......
Iulian HondaFan
daca e manuala o poti scartzai... A3-ului cu DSG nu i-am putut da niciodata scart ca elibereaza ambreiajul gradual. ASR-ul trebuie sa intre oricum dar la o manuala il poti pacali ridicand brusc ambreiajul... scartzie putin apoi intra si nu te mai lasa ( toate sistemele de traction control baga ABS-ul dar taie si din injectie la motor deci iti scade si cuplul motor).
_Constantin_
Deci sa inteleg ca a ramas Skoda? Ce motor, ce cutie? Ce optionale?
HalbaSus
QUOTE(Dragos94606)
O intrebare legata de ASR. Am observat ca atunci cand plecat de pe loc (cu masina de testare), cel putin pana m-am obisnuit cu pedala de acceleratie (care e din podea, ca la autobuz), masina pleaca cu scartait de roti. Mentionez ca nu era asfalt ud (Cam greu in Dubai) iar cutia era automata (6 trepte). Nici avertizarea in bord a ASR-ului nu se activa. Ce sa inteleg din asta? Ca nu functioneaza corect ASR-ul sau n-ar trebui sa se activeze ASR in astfel de situatii.......


Mai e o posibilitate: cauciucurile erau varza... iar daca era masina de teste nu m-ar mira sa le aiba varza chiar in primii 6000 de km. Sau poate modelul de cauciuc nu era unul prea aderent...
DORU
QUOTE(Dragos94606)
O intrebare legata de ASR. Am observat ca atunci cand plecat de pe loc (cu masina de testare), cel putin pana m-am obisnuit cu pedala de acceleratie (care e din podea, ca la autobuz), masina pleaca cu scartait de roti. Mentionez ca nu era asfalt ud (Cam greu in Dubai) iar cutia era automata (6 trepte). Nici avertizarea in bord a ASR-ului nu se activa. Ce sa inteleg din asta? Ca nu functioneaza corect ASR-ul sau n-ar trebui sa se activeze ASR in astfel de situatii.......


Masina respectiva are o mica defectiune. Alta cauza nu gasesc...daca ce spui tu e adevarat. Halba are si el dreptate, insa anvelopele ar trebui sa fie perfect SLICK-uri sa se intample ceea ce descrii tu...
Dragos94606
QUOTE(_Constantin_)
Deci sa inteleg ca a ramas Skoda? Ce motor, ce cutie? Ce optionale?


Motor de 2.0 FSI, 150CP, 200Cuplu, cutie in 6 trepte Tiptronic, climatizare bi-zonala, sistem audio Stream (MP3) cu 8 difuzoare si control pe volan, cruise control, senzori parcare spate cu afisare pe ecran sitem audio, inchidere centralizata, geamuri elctrice, oglinzi electrice cu incalzire si senzor anti-orbire, Xenon cu senzori de corectie distanta, ABS, ASR, cotiera fata cu climatizare si input audio, torpedo cu climatizare si lumina, trapa electrica cu 2 pozitii, airbaguri fata sofer+pasager, airbaguri laterale sofer+pasager, tetiere active fata, acces la climatizare spate (numai directia, nu si temperatura), senzori ploaie, senzori luminozitate (faruri), suport pentru ochelari, pentru ticket parcare, pentru sticle de 1l in portiere fata si in spate. Din pacate fara pachet piele cu exceptia schimbatorului si a volanului (dureaza 3 luni pentru pachet full). Culoare: Island Green. Pretul l-am mentionat mai sus, poate scrie cineva daca e mult sau putin.
Cred ca am mentionat toate optiunile.....
James Kilowatt
@Doru
cred ca daca masina rupe aderenta cu ambele roti simultan, e posibil sa pacaleasca ASR-ul chiar daca nu are defecte. Insa nu bag mana in foc...
_Constantin_
Super masina, sa ne spui impresii cand va veni, sa ne pui poze, s-o stapanesti sanatos.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.