Stimati Skodisti, framantarile mele interioare cu privire la ce marca sa fie viitoarea masina tre sa aiba un sfarsit, asa ca ma bazez pe sfaturi de la profesionisti. Situatia e in felul urmator: Am fost la showroom la Skoda, VW si Audi. Preturile stau cam asa:
1. Audi A3 (Sportline) - 26.630USD in care are incluse 2 airbaguri, ABS, ESP, EBD, EDL, inchidere centralizata, casetofon cu radio, jante de 17", senzori parcare spate, interior decent (Piele) arata foarte futurist, iti ia fata, nimic de zis. Motorizarea este exact la fel la toate 3 (varianta aleasa de mine: 2.0 FSI, 110Kw, 150 CP, Cuplu: 200 Nm, benzina, la pachet cu cutie automata in 6 trepte, tiptronic). Sa fiu sincer, nu m-a impresionat prea tare modelu respectiv (A3), tinanad cont ca la ce optiuni incluse avea, pretul nu prea se justifica. Daca cititi mai jos veti intelege.
2. VW Golf - 22.826USD
3. Octavia - 23.641USD
Asemanari intre Golf si Octavia:
- Acelasi motor
- Aceeasi suspensie (McPherson, noua generatie)
- Inchidere centralizata
- Geamuri electrice
- Oglinzi electrice si incalzite
- Scaune reglabile mecanic sus-jos, fata-spate, plus reglaj pentru zona lombara, reglaj electric vine numai cu pachetul piele pentru tapiterie.
- Ambele au sistemul "Venit Acasa" cu aprinderea luminilor din oglinzi (sub oglinda) pentru a vedea mai bine pe unde calci plus ca se mentin un anume timp aprinse farurile ca sa vezi pe unde mergi dupa ce parchezi masina.
- Ambele au ABS, EBV, MBA, MSR, ESBS.
- Ambele au cheie de contact cu imobilizator electric, Frâne față-spate cu disc ventilate, Lampi ceață spate, Prindere Isofix pentru 2 scaune copil pe bancheta din spate
- Ambele au posibilitatea de reglare a volanului sus-jos.
- Ambele au Climatizare bi-zonala
- Ambele au Cruise Control
- Ambele au afisaj in bord cu temperatura exterioara, km parcursi, ora si alte magarii
- Ambele au posibilitatea de control a AC-ului in spate (sus-jos, stanga -dreapta), plus incalzirea scaunelor din spate cu control direct de catre pasagerii din spate.
- Ambele au o mie si una de compartimente pentru pus diverse prostii (chilotii amantei, de ex) pe care ii poti si raci pentru ca sunt cuplate la aerul conditionat, cel putin compartimentul din bord (in fata pasagerului) si cel dintre scaunele din fata. Au sertarase pana si sub scaunele din fata. Diferenta ar fi ca la Skoda cel din bord e si luminat in varianta Standard, la Golf e doar ca optiune.
- Ambele au cotiera si intre scaunele din fata si intre cele din spate, cu spatiu de depozitare in amandoua.
- Skoda are in plafon si loc special pentru ochelari, nu sunt sigur daca l-am vazut si la Golf., parca da
- Ambele au lampi de ceata (halogen) in spoilerele din fata.
- Cred ca ambele au sistem de monitorizare a presiunii in pneuri, stiu ca s-a vorbit de asta insa nu stiu daca este inclusa optiunea in pret. La fel si cu sistemul de securitatea care porneste daca masina este inclinata la mai mult de 30 de grade (daca o urca careva pe o platforma fara sa-ti spuna).
- Ambele au volan de piele si schimbator inbracat in piele.
- Ambele au servo-directie electro-mecanica (care se adapteaza la viteza masinii, astfel incat volanul sa aiba aceeasi usurinta in manevrare la 200km/h sau cand parchezi.
- Ambele au service periodic la fiecare 15.000Km, garantie 3 ani la numar nelimitat de km.
Diferente intre ultimele doua, atatea cate imi amintesc:
- Golfu are 10 airbaguri, Skoda are numai 4
- Golfu are trapa, Skoda n-are.
- Golfu are ESP, Skoda are ASR
- Skoda are Xenon cu reglare dinamica a unghiului, Golfu n-are deloc
- Skoda are senzori parcare fata-spate, cu semnal sonor si afisaj pe ecranul sistemului audio, Golfu n-are decat senzori spate cu semnal sonor.
- Skoda are sistem audio compatibil mp3 (bagi discu cu mp3-uri) + intrare pentru IPod, Golfu are numai intrare pentru IPod.
- La portbagaj, Skoda bate orice record cu 560 litri (mai mare chiar decat al unui BMW clasa 5, Jaguar S-Type sau Volvo S80), despre Golf nu trebuie sa va descriu situatia.
- La Skoda se activeaza luminile de avarie in cazul activarii ABS, la Golf nu.
- La Skoda este sistemul ISOFIX si pentru scaunul pasagerului din fata, la Golf iti pui copiii numai in spate.
- Skoda are butoane de control ale sistemului audio pe volan, Golfu n-are, in schimba are afisajul sistemului audio un pic mai maricel.
- Skoda are parasolar sub luneta
- Cutia tiptronica in 6 trepte a Skodei are si optiunea "Sport" pe care nu am vazut-o la Golf (nu sunt 100% sigur)
- Golfu are jante de 16, Skoda de 15, ambele din otel.
- Skoda asigura in pretul ala si asigurarea CASCO pe primul an, plus inregistrarea masinii, ceea ce o face practic mai ieftina decat Golful, care nu asigura nimic.
- La Skoda, in cadrul sistemelor de siguranta sunt incluse caderea pedalei de acceleratie la podea in caz de accident, precum si directionarea motorului sub habitaclu, ca sa nu te trezesti ca-l tii in brate, nu de alta, dar s-ar putea sa fie fierbinte. Asta in afara de 3 bare de ranforsare in portiere si schelet foarte solid al habitaclului. La Golf in brosura nu scrie nimic de toate astea.
Alte variante ar fi fost:
Octavia 2.0 TFSI (200 CP), insa nu o au in stoc (dureaza 2 luni), si mai mult decat atat nu vine decat cu cutie MANUALA in 6 trepte (iar la traficul din Dubai m-ar apuca dementza cu cutie manuala). Pret: 29.620USD
Cei de la VW cred ca au variante cu 200CP insa tot pe manuala, tre sa verific ca nu stiu sigur.
Mitsubishi Pajero (3 usi, motor de 3 litri SWB, M/L, in 6 cilindri, 24 valve, 180CP) are si asta o gramada de facilitati, nu asa de multe ca Octavia, insa problema mea principala e consumul, pentru ca la 3 litri, si masina grea, si 4x4, consuma de sparge, si din moment ce io vreau sa o aduc in Ro nu prea imi surade ideea de a plati un munte de bani pe benzina. Trebuie sa recunsoc ca ma fascineaza masina, imi place la nebunie, cel putin modelul in 3 usi. Pret: 22.800USD
Honda C-RV (model 2007), uluitor de faina in interior, automatic 4x4 (porneste numai cand derapezi), motor de 2.4 litri, 170CP, varianta cea mai meseriasa cu scaune de piele si trapa si celelalte era 26.086USD, insa problema e ca nu-ti asigura serviceul decat dupa 1000km si apoi dupa 58.000 km, gratuir, in rest platesti de spargi, ca serviceul tre sa-l faci din cauza asigurarii CASCO numai cu dealerul.
Daca v-am zapacit cu prea multe detalii, astept intrebari, voi incerca sa fiu mai concis la raspunsuri.