Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Diferenta intre motoarele pe BENZINA si DIESEL
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Lucian
Poate cineva sa-mi explice motivele pentru care ar fi de preferat o masina cu un motor diesel fata de una pe benzina, la acelasi numar de CP. Este vorba numai despre consumul mai scazut de motorina (+pretul ei), sau mai sint si alte avantaje?
Teodor
Motorina se mai gaseste si in alte locuri decit la statii PECO.
constantin2
dif din motorina si benzina este : e mai ieftina motorina si daca masina e diesel consuma mai putin . daca masina e pe benzina ata ete consuma de te sparg timpanele
[addsig]
constantin2
dif dintre motorina si benzina e aia ca benzina o folosec aurolacii si motorina eu
DANIEL-IONUT
Diferenta consta astazi in pretul mai mic al motorinei , iar avantajul il reprezinta practic noile motoare commonrail ce prezinta un sistem de aprindere performant .
Nu cred ca raspunsul domnului C-tin poate releva vre-o diferenta sau un punct de vedere.
Dezavantaje - viteza de deplasare mai mica , nivel al mentinerii gradului de poluare -redus fata de motoarel pe benzina .
Adevaratul avantaj se observa la vehiculele industriale fiind pus in evidenta de turbinele cu geometrie variabila .
[addsig]
costea
motoarele pe motorina fac scandal mai mare si cind dau de panta o lasa mai moale
MARCEL1
Astazi aproape ca nu exsista diferente intre motoarele diesel si cele pe benzina .Dif de accelerare dela 0 la 100km/h este mai mica la cele diesel cu 3-4 sec. Isolatia fonica este de 90% nici nul auzi daca nu "ciulesti" urechea.La deal,azi nu mai simte deoarece s-a adaugat un demultiplicator la cutia de viteze,actionat electric cu un buton montat in capul tijei dela schimbatorul de viteze care o baga in toti draci cand o apesi pe coada!!! AVANTAJE:nu ai
probleme cu aprinderea (iarna sau pe umezeala),nu ai delco,fise,bujii,si porneste tot
deauna la "sfert"! Motorul are 3 vieti, cel putin,
fata de cel pe benzina. Cred ca toti cei ce vor sa afle diferenta intre diesel si benzina au inteles exsacat despre cei vorba . P.S. SI POLUAREA SA REZOLVAT prin cartusul catalizator montat intoba de esapament
Alin1
Pana aici nu am citit decat de bani, zgomot si viteza! FRAIERI!!!!



Unde puneti randamentul (ma refer la cuplu)?!

Unde puneti ca un DIESEL merge "rotund" ALWAYS pe cand la benzinar, cand apare o tara de calamina la bujii (etc. etc.) ADIO mers "rotund"?!
Am avut si io o benzina, dar de cand am un diesel, m-am indragostit de el.

N-AI DE UNDE STI PANA NU INCERCI!
Gabi
Nu vreu sa scriu acum o intreaga poveste despre aceste diferente, fiecare avand avantajele si dezavantajele sale, in schimb as vrea sa il intreb pe desteptul asta de Alin, chiar nu a vazut pana acum motor pe benzina cu injectie? (aprinderea nu este pe scanteie asa cum zice el ca se depune putina calamina pe o bujie, este un alt principiu pe care el probabil nu il cunoste prea bine).
Gabi
Nu vreu sa scriu acum o intreaga poveste despre aceste diferente, fiecare avand avantajele si dezavantajele sale, in schimb as vrea sa il intreb pe desteptul asta de Alin, chiar nu a vazut pana acum motor pe benzina cu injectie? (aprinderea nu este pe scanteie asa cum zice el ca se depune putina calamina pe o bujie, este un alt principiu pe care el probabil nu il cunoste prea bine).
Alin1

Auzi, mai Gabi, "sofer incepator"? Am vazut la viata mea si cateva motoare pe benzina, chiar si pe injectie, daca-ti poti imagina! Si, uite, iti recomand si tie sa treci pe la un service IATSA, unde probabil vei avea ocazia sa vezi laudatele motoare Otto cu injectie "Renault Clio" de pe Supernova, cum dau rateuri si cum baietii de acolo se chinuie sa le dea un "mers rotund".

Stai si observa, apoi sa-mi spui si mie ce crezi, k?
Alin1
P.S.

Marcel stie ce zice! Poate e singurul de aici...
Respecte, Marcele
catalin1
fara prea multe discutii,cine a mers cu o masina echipata cu motor turbodiesel buna(BMW)a putut observa cuplul motor care te trage la turatii mici,nu se mai intoarce pe benzina
catalin1
fara prea multe discutii,cine a mers cu o masina echipata cu motor turbodiesel buna(BMW)a putut observa cuplul motor care te trage la turatii mici,nu se mai intoarce pe benzina
Dan__
La aceeasi putere maxima cuplul maxim este intotdeauna mai mare la Diesel. Astfel intotdeauna un Diesel cu aceeasi putere maxima are acceleratia mai mare. Nu stiu exact daca la aceeasi putere maxima un Diesel consuma cu mult mai putin decat un Otto - dar o sa ma informez - cert este insa ca pretul masinii noi este sensibil mai mare. Sunt de aceea de parere ca, daca vrei neaparat sa faci economie - nu numai de combustibil - daca nu vrei sa folosesti masina mai mult de 2-3 ani si daca nu cumperi decat motorina de la statie, sa-ti cumperi un Otto. Nu stiu care a spus ca iarna Dieselul porneste foarte repede, dar stiu sigur ca, cel putin in Romania, s-ar putea ca uneori nici sa nu porneasca, din cauza calitatii motorinei.
Lucrez la un service de camioane si credeti-ma ca stiu ce spun.
Dar iubesc Dieselul si il prefer motorului Otto.
Alex2
Diferenata dintre motorul Diesel si cel pe Benzina este foarte clara. Nu are aproape nici o legatura cu ce s-a scris aici. Daca nu parcurgi peste 30 de mii de km pe an nu merita sa iti iei o masina pe motorina. Diferenata de pret la cumparare nu se justifica in timp si nici la durata de viata a masini. La noi sunt multi destepti care s-au suit in multe masini si in loc sa se informeze se dau "ROTUNZI".
Situatia reala intr-o tara normala (Germania) este alta. Nu iti permiti sa iti cumperi o masina diesel decat daca faci peste 50-60 de mii de km pe an. Si asta nu pentru ca neamtu nu are bani (ca are). Motivul este poluarea, pe care "NU AU REZOLVAT-O COMPLET (aviz d-lui Marcel, vezi norme EURO 2 si 3)". O masina poluanta inseamna un nivel al impozitarii foarte foarte mare(si nu impozit pe masina ci total). De aceea cel care are multi multi bani nu vrea sa dea din ei doar ca sa ii stea in garaj o masina diesel pe care abea o foloseste. Zgomotul, nu mai discut despre el deoarece intra tot la poluare (fonica).
Domnul Marcel se vede ca nu ati pornit o masina diesel dupa o noapte de iarna crunta. Motorina are punctul de inghet mai aproape de 0 grade C decat benzina.
Probleme sunt cu ambele motoare nu trebuie sa fi partasul unuia sau altuia. Avantajul clar a fost punctat aici de domnul Teodor. In Romania poti sa cumperi motorina cu 5000 de lei litul (furata RATB....).
La ambele motoare se strica diverse lucruri. Tot respectul pentru motorul diesel care la camioanele americane ajunge la 1,5 milioane de km pana sa intre la reparatii.
Domnul Alin, stiti de ce sunt pline atelierele Service cu masini Clio, Supernova si in general Renault care nu merg rotund??? Pentru ca sunt foarte sensibile la benzina proasta. Benzina la noi este mizerabila. Daca pui benzina de la MOL, OMV sau alte stati bune nu ai probleme.
Oricum ati trecut pe la fiecare ora de fizica si ati inteles perfect "egalitatea dintre cuplu si randament". Daca ar auzi asta Otto ar zice ca nu este posibil asa ceva. Oricum va las placerea de a ma critica in mesajele urmatoare dar daca gasiti si un pic de timp liber, va las ca tema de acasa subiectul:randament = sau <> cuplu.
In speranta ca nu am deranjat pe cei ce nu trebuiau sa se simta deranjati va multumesc pentru timpul acordat.
Si ca un punct de reper in cautarea dumneavoastra, puterea motorinei (38000 BTU)este mai mare decat cea a benzinei, ceea ce permite crearea unui piston mai lung decat cel al motorului pe benzina (32000 BTU). Piston mai lung....acum vezi si ce e cu cuplul ala nonorocit.
Alin1

Dane, nu stiu cum e la camioanele voastre, dar iti spun sigur ca un Opel Astra Turbo Diesel din '96, chiar si la -10 grade Celsius iti porneste si cu combustibil... Pe demonstrate!
O singura conditie: fara apa! (valabil de altfel si pentru benzina, nu?)

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2002-09-24 15:46 ]
iulian3
Constantin..! nu mai fi asa rau!!!!!!
iulian3
Alin baietel indradostit de tanti "diesel" Spunemi si mie de fapt la toti cum faceau acolo unde ai vazut tu la IATSA reglajele la motoarele pe benzina ... sa mearga motorul "rotund"?! Ce scule aveau...... ce aparate..?! E si normal sa se chinuie pt a face oeglaj la motorul pe benzina.. il faceau dupa ureche!? Asa fac toti si te miri de ce face motorul probleme. La injectie..monopunct si multipunct nu ai ce face fara aparatura Doar cu surubelnita.
Totul se regleaza la niste parametri... si tre sa ai cu ce.
Alin1
Asculta aici, Iuilane: a cam trecut ceva timp de cand am desfacut primul meu motor. Asa de mult timp, ca ma indoiesc ca tu erai atunci pe lume! Si daca ma pui la incercare, sa stii ca injectia o diagnosticaul cu o sonda lambda, iar motorul cu un laptop de la Reanult. Apoi au legat-o la un stroboscop, tot fara rezultat insa.
Eu stiu de la care capat se tine surubelnita. Tu stii?

iulian3
Aline draga..... nu ma intereseaza de motoarele ce leai desfacut sau leai facut.
Doru1
Parerea mea ca intradevar raportul avantaje/dezavantaje intre motoarele diesel si cele pe benzina tinde sa devina unitar...

Insa, ca proprietar de Diesel, sustin punctul de vedere enuntat de o persoana mai sus: exista acel "ceva" al motoarelor diesel care te face efectiv sa te "indragostesti" de ele...
si imi doresc ca urmatoarea masina pe care o voi avea tot diesel sa fie... De, asa-i cu "dragostea" asta )
Caragheorghiev
Am fost un fraier cand mi-am vandut Fordul Sierra diesel. Nu stiu daca voi mai gasi o masina la fel de putin pretentioasa. Cine are un diesel sa si-l pastreze!!!!
Augustyn
nu prea stiu multe despre motoare dar nu m-am putut abtine sa nu zic si eu ceva aici
acelasi tip de masina echipat o data cu motor disel si o data cu motor pe benzina cea care are plecare mai rapida (demaraj) va fi intodeauna cea pe benzina cu toate ca motorina este mai ieftima si unii o i-au din agricultura subventionata
Catalin7
Diferenta dintre motorul diesel si cel cu aprindere prin scinteie....destul de multe diferente.
In primul rind randamentul motorului cu aprindere prin scinteie = 28 %, cel diesel = 48 - 52%. Deci pentru acelasi consum puterea dezvoltata de motor este mai mare.
Motorul diesel este mai simplu. Vezi lipsa instalatiei de aprindere. Deci cu cit mai simplu cu atita mai fiabil, nu?
Pornirea pe timp rece? Am pornit opel astra diesel la minus 32 grade si nici nu a simtit gerul. Motivul? simplu: bujiile incandescente de pornire in stare buna.
Dar despre diferentele dintre diesel si cel cu aprindere prin scinteie se pot scrie carti intregi, nu?
Nici eu nu stiu prea multe despre motoare da' ma gindeam sa adaug ceva. Eu personal cind mi-am luat masina asta BMW 325 din 86 nu mi-am pus problema consumului. Am luat-o ca pe o jucarie adica sa fuga si sa arate bine. Acum cita benzina am bagat in ea... nu va spun Eu personal m-am ferit de dieseluri pe motiv ca is lenese. Lumea aici tot zice ca nu is. Deci sa ma lamureasca cineva: sunt sau nu sunt lenese? Daca vrei o masina sport de prin 92-95 te satisface un motor dielsel din vremea aia? Eu cind zic masina sport ma gindesc la BMW in primul rind pt ca asta e boala mea - sa ma ierte al de sus.
Mie mi se zice Ovidiu da' nu stiu de unde draq o aparut optul asta la nume
Alin1
Augustyne si altii care au luat aici partea benzinei, practica pare sa va contrazica: ia uitati-va la noile motoare de pe Polo. 60 CP la 1,4 benzina si (ATENTIE) 1,4 diesel. In privinta demarajului mai am o bomba: noile prototipuri de la Pugeot, masini supoer sport cu motoare (iar ATENTIE) doar DIESEL, demaraj 0-100 km/h 4,5 sec !!!!! Asta ca sa nu vorbim de celebrele Golfuri diesel, casigatoarele curse de 24 de ore de la Le Mans...

P.S>
Cataline, complimente! Credeam ca duc singur cruciada impotriva prostiei!

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-03-30 23:39 ]
Alin1
8-le sai Ovidiu,
Uita-te la VW care a reusit sa scoata din TDI 150 CP (cu chip tuning). In periada 91-92 nu exista asa ceva, dar un BMW 525 TDS cred ca te va satisface. Isi cere partea la consum ci intretinere, dar fuge. O singura obs: dieselurile nu sunt motoare de turatie (de obicei). Ele dezvolta performatele maxime la turatii joase (ex: cuplul max il au pe la 1800-2000 RPM, iar puterea max incepand de pe la 3500 RPM).
orha
este chestie de gust...sunt avantaje si dezavantaje...eu personal dupa ce m-am urcat intr-un diesel nu m-am mai coborat din el.
are cuplu frate dar acceleratia nu este mai buna decat la un motor otto...este ideal pentru oras...are uzura mica exploatat cum trebuie duce 400.000 km lejer!!!
plaja de la 60-100 in treapta 4 accelereaza mai bine ca un benzinar..deci este mult mai usor de condus la drum intins..este mai elastic motorul asta din cauza ca are cuplu mare la turatii relativ mici fata de benzina
un motor diesel iarna (ma refer la un motor intretinut)..porneste mai bine ca un benzinar.
intretinerea costa mai mult la diesel cu circa 20%.dupa parerea mea este singurul dezavantaj...dar ca raport este naucitor mai bun un diesel. Unde mai pui si pretul de revanzare care este mai bun ca la benzinar.
pot spune mai multe...dar mai bine las si pe altii
orha
asculta alex..eu zic ca faci pe desteptu' iti spun si de ce nu piston mai lung frate...cursa mai lunga la piston...si sunt diferente clare intre motoare...nu trebuie sa ne inveti tu astea...ca sunt carti destule...sti esti genul care crezi ca esti destept si ii tratezi pe altii de sus...dar sa nu uiti un lucru intotdeauna sunt altii si mai sus care te vad...si sa nu crezi ca ii incanti cu aberatiile tale. imi place cum ai inceput ...intr-adevar nu merita masina diesel daca nu faci minim 30.000 km/an, dar isi iau si nemti masini diesel sa sti! nemti au bani,frate,dar sunt zgarciti!!!!!!!!!!!!
taxele pentru motoare diesel sunt mult mai mari asta e singurul fapt pentru care nemtii o lasa moale cu motoarele diesel

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-06-04 10:32 ]
guerilla
avea dreptate alex cand spunea ca nemtii nu isi cumpara diesele pt. ca au niste taxe aberante.
o asig. pentru un diesel e de 2-3 ori mai mare decat pentru benzina. pt. un passat diesel te duce la aproape 2k euro pe an.
te gandesti de doua ori inainte sa iti iei un diesel.
pe de alta parte ma uit la dieselul de la vw de 1.9 si 130 de CP care fuge fain de tot. cel putin pe o octavia 1.9tdi motorul merge foarte bine, consumul undeva intre 5-6l, zgomot de motor sportiv. ce iti poti dori mai mult??
A Go Go
Ptr.Dan

Nu porneste din cauza apei din motorina proasta dar dac-i puneti un amestec de carusina (gaz ) de aia cu care freci podelele de lemn inainte de sarbatori porneste ceas.
Am intrebuintat formula asta: 50 la suta carusina si 50 la suta motorina intr-un Diesel V 8, Oldsmobil Cutlass Supreme acum vre-o 24 de ani cind traiam la granita cu Canada linga Montreal unde iernile sint ca la Polul Nord (la voi Miercurea Ciuc )si-mi pornea masina fara sa o bag in priza...( ca avea si priza pe al carui stecher si fir le bagai in priza din afara casei si-ti tinea radiatorul si baia calda toata noaptea.) .Nu numai atita dar se si transforma ca viteza intr-un Turbo Diesel smile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gif
Andrei5
Mai baieti, eu am un Renault 18 TD cu motor de 2068 cmc din 86. Am condus si masini pe benzina, dar cand o sa-mi schimb masina...un TDI vreau sa-mi iau. Nu poti sa descrii in cuvinte senzatia pe care o ai conducand o astfel de masina, decat daca ai avut sansa sa o incerci...si atunci...vrei un DIESEL!
Calibra
Am fost benzinar convins, dar de cand mi-am luat un diesel nu mai dau doi bani pe benzina, mai cu seama ca dieselu este mai puternic in unele cazuri decat benzina.Vezi mercedes s 420 benzina comparativ cu s 400 cdi. CDI-u are cu aprox. 30 de cai mai mult la o cilindree mai mica si prinde suta cu o secunda mai repede.Toate acestea bineinteles ca nu se intampla la toate casele, mercedesul revolutionand prin cdi motoarele diesel, care pana acum nu puteau depasii turatii mai mari de 4.500 -5.000 rot/min. , acum cu aceasta noua tehnologie care toti o vor la ei in ograda mercedesul a ajuns la 6.000-6.500 rot./min.
M i h a i
Nu am avut rabdare sa caut chiar peste tot sa vad daca s-a mai discutat despre asta (nici netul nu ma prea ajuta) si de aceea am deschis topic nou.
<BR> Am vazut cum unii membrii recomanda motorizari diesel. Personal sunt pentru motoare pe benzina intrucat sunt mai nervoase (exceptand masinile scumpe unde si dieselurile au performante dinamice f bune).
<BR>
<BR>Exceptand nervozitatea motorului, intrebarea mea este de ce si-ar lua cineva diesel in loc de benzina sau invers?. Care dintre motoare sunt mai durabile, mai ieftin de intretinut...etc
Anubis
In primul rand remarc cat de util poate fi un asemenea topic; felicitari pentru deschidere...

Asa, o sa incerc sa fac o mica comparatie referitoare la cele 2 tipuri de motorizari.

1. Motoare Otto (benzina) - motoare pe benzina

- sunt motoare mai putin fiabile dar mai ieftin de reparat decat cele Diesel
- au un consum mai ridicat de combustibil decat motoarele Diesel
- intretinerea lor este mai scumpa (raportat la un interval de 60,000 Km) decat cea a motoarelor diesel
- mai silentioase decat cele diesel
- durata de viata este cel mult 1/2 din cea a uni motor diesel (media este undeva pe la 30-35%.
- cu alte cuvinte ce faci cu o benzinara 100,000 Km faci cu un Diesel 300,000 Km.
- transformarea energiei combustibilului din energie chmica in energie mecanica se face prin intermediu exploziei controlate - asta fac bujiile care in decursul functionarii unui motor pe benzina lucreaza non-stop
- au performante dinamice (in special acceleratii) peste motoarele Diesel, binenteles asa cum spuneam cu un consum de combustibil mai ridicat.

Tendinte:

- distributia variabila (cunoscuta sub numele de motoare VVT-i / VVTL-i la Toyota, VTEC la Honda, Valvetronic la BMW) se pare ca va asigura din nou suprematia motoarelor pe benzina asupra celor Diesel, prin distribuirea uniforma a cuplului motor de-a lungul unei plaje largi de turatii si un consum mult mai scazut de combustibil. (Ex: Desi la Corolla se schimba vitezele la ~6,000 rpm totusi consumul ramane sub 11l/100 Km)

2. Motoare Diesel - motoare pe motorina

- asigura cuplu motor mult mai puternic decat cele pe benzina - datorita acestui lucru masinile ce tracteaza/transporta greutati mari au motorizari diesel - dar au acceleratii si viteze de top inferioare celor pe benzina
- consumul de combustibil este mult mai redus
- sunt motoare mult mai durabile (in primul rand datorita faptului ca prin natura sa, motorina unge motorul, in vreme ce benzina il spala)
- transformarea energiei combustibilului din energie chmica in energie mecanica se face prin intermediul compresiei - la motoarele diesel bujiile (bujii incandescente) servesc numai la pornirea motorului nu functioneaza tot timpul
- mai scumpe de achizitionat decat cele pe benzina

Tendinte:
- costul masinilor diesel va deveni egal cu cel al benzinarelor (vezi oferta BMW ca exemplu la Auto Bavaria)
- actuala generatie de motoare Diesel asigura performante dinamice care sunt 95-99% din cele ale benzinarelor
- BMW conduce in topul masinilor de serie detinand la ora actuala cel mai performant diesel la categoria sa (Modelul 530d)

Numai bine
Ion
Fata de prezentarea facuta de Anubis, pe care o gasesc corecta, vreau sa mai spun:

- motoarele Diesel au evoluat foarte mult in ultimi 7 ani - prin utilizarea electronicii la controlul injectiei, turbinelor cu geometrie variabila, injectiei la inalta presiune - cu cele 2 variante: PUMPE - DUSE si COMMON RAIL. Sistemul COMMON RAIL permite controlul injectiei, similar injectiei multipunct de la motoarele pe benzina si a constituit o revolutionare a motoarelor Diesel.

- in urma evolutiei motorului Diesel - a trecut sub "lupa" si motorul pe benzina si asta inseamna noi tehnologii, care sa permita consumuri mult reduse si la motoarele pe benzina, putere si cupluri mai mari si motoare mai putin poluante. Asta tine de umplerea cilindrilor cu amestec carburant - amestecuri omogene, resp. neomogene, in functie de regimul de sarcina al motorului. (injectie multistrat, etc)

Cu toate aceste "descoperiri" de ultima ora, eu cred ca pentru timpul PREZENT, motoarele pe hidrocarburi ar trebui sa fie de vreo 10 ani istorie, si sa fie deschisa cale spre noi tehnologii moderne - automobilul electric si motorul cu apa. Chiar daca ne e asa de drag, motorul fie Diesel fie pe benzina, trebuie sa faca loc, noilor veniti.

Precizare: personal am un Diesel 1,6 ltr., fabricatie '87 si nu cred ca mi-as mai lua o masina pe benzina. Referitor la cat de "lenes" e Diesel-ul, cred ca este o gluma, daca vorbim de masini noi.
G e o r g e
eu zic ca reviziile ma motoarele diesel sunt mai scumpe. motoarele actuale pe diesel sunt mai sensibile la motorina proasta, si dc ai ghinionul sa bagi o motorina de calitate indoielnica nu vvei fi ratat.
altceva f important: motoarele diesel sunt turbo (90% din ele). asta inseamna ca la un stil de condus sportiv nu vor tine mai mult ca un motor pe benzina.
asa ca eu optez astfel:
pt senzatii: pe benzina
pt economicitate: pe motorina
Rai
Nu stiu ce as pute adauga eu motoarele diesel nu mai sunt inferioare motoarelor pe benzina am vazut la un BMW 320d am alergat de nebun abia se tina un coleg dupa mine cu accelasi motor pe benzina.Motorina e mai ieftina exista si bio diesel si in curand va aparea si cel sintetic facut din gaz emisiunile sunt mult mai mari ca la benzina.Motoarele diesel sunt foarte bune la tractat mai ales la deal si sa nu uitam si consumul,intretinerea e mai mica dar multe firme cer bani mai multi nu in cazul unui BMW la X-3 motoarele au accelasi pret.Dar fiecare stie cati km face si cati bani are si poate sa aleaga.
Rai
Si sa nu uit eu folosesc motoare si in familie numai pe benzina. Calitate la motorina lasa de dorit mai ales iarna si pentru poluare.
marius17
In principiu, s-a spus cam totul in ceea ce priveste comparatia diesel/otto.
Cert e ca in ultimul timp motoarele diesel au facut progrese uluitoare, au acum puteri litrice mai mari decit cele ale majoritatii motoarelor pe benzina de acum 10 ani. Plus ca zgomotul nu mai e o problema.
Sa nu uitam ca de ceva timp modele sportive sint echipate cu motoare diesel (cel mai recent exemplu: skoda fabia rs).
La aceeasi putere a motoarelor eu aleg de departe motorul diesel, care e mult mai usor de condus, are reprize mai bune, durabilitate mai mare la un condus civilizat si costuri de intretinere aproximativ la fel sau mai mici (ce cistigi la consum de combustibil cheltuiesti la intretinere - ulei, filtru). Asta e din proprie experienta: vectra 90cp versus golf tdi 90 cp.
G e o r g e
pt cel mai remarcabil disel vizitati linkul urmator:
http://www.autobild.de/suche/artikel.php?artikel_id=5415
Ion
Marius, cred ca remarca ta privind poluarea e o gluma.

Nu cred ca ar spune nimeni: Nu imi iau Diesel fiindca polueaza mai mult decat motorul pe benzina. Cel putin nu la noi, unde impozitarea nu face inca distinctii, in functie de gradul de poluare al masinii. E adevarat ca va veni si asta in 1-2 ani.

Cel mult se poate spune, ca e motorina de la noi mai proasta si se strica mai repede pompa de injectie. Sau ca iarna porneste mai greu. Desi la tehnologia injectiei la inalta presiune, nu am mai auzit cazuri sa nu porneasca iarna (aici nu discutam de dopuri de gheata)

Sincer, ultimele dati am pus Super Euro Diesel, sau cum ii mai zice (cea mai scumpa), de la Petrom si am simtit ca merge altfel motorul. Demara, de parca aveam "turbo".
Mi-a spus insa un prieten, ca la Diesel-urile de generatie mai veche, cum e si al meu, motorina asta cu continut foarte redus de parafina uzeaza mai repede pompa de injectie, fiindca parafina asigura o "ungere".
Ramane de vazut.
Rai
Da e conceptia mea personala cu poluarea in Ro e o gluma am trait prea mult pe afara si incet incep sa gandesc altfel si mai ales ca construies masini imi da mult de gandit dar am vazut o masina interesanta Toyota Prius functionaza cu un motor hibrid.
M i h a i
george nu am inteles daca mototarele turbodiesel folosite sportiv nu tin mai mult decat cele pe benzina folosite tot sportiv sau normal
M i h a i
Apropos de poluare, eu nu pricep de ce nu poate lumea sa-si aduca o masina Euro 2 pe benzina care polueaza infinit mai putin ca orice Diesel Euro3. Am vazut Mercedes, VW si alte marci de renume(masini noi), lasand un nor de fum negru la plecarea de pe loc.
G e o r g e
masinile turbo diesel folosite sportiv tin mai putin ca cele pe benzina folosite tot sportiv.
Rai
Apropo de poluare si eu sunt de accelasi principiu nu sunt numai norii dar mai ales particolele din gaze dar asta e o masina diesel euro 3 platesti impozit f mare afara in comparatie cu euro 2 dar lege e lege si multe nu le inteleg nici eu.
Ion
Cine tine atata la mediul inconjurator, nu are decat sa isi ia un Peugeot 307 Diesel, cu "Russpartikelbrenner" si se termina si cu emisia de particule.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.