Help - Search - Members - Calendar
Full Version: All things off-road
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Off road zone
Pages: 1, 2
laurentiu
Cine imi spune si mie care e treaba cu unghiurile unuei masini de teren? Care sunt ele si ce inseamna fiecare? Eu stiu ceva dar nu mai stiu sigur daca stiu bine. In urma cu cateva zile ma gandeam intamplator la asta. Stiu ca sunt de atac, de degajare (de fuga), de rampa si de inclinatie laterala. Mai este vreunul? Multumesc! smile.gif
mike.omega
Unghiul de fuga e la directie parca si nu cred ca influenteaza cu ceva smile.gif

Pentru restul vezi aici
M A R I A N
Stie cineva care e mai "sanatos" in caz de (Doamne fereste) o busitura frontala, un bullbar de inox sau unul din poliuretan?
Watcher
Depinde ce vrei sa lovesti si ce vrei sa se intample cu masina dupa aia smile.gif
Daca vrei sa lovesti alte masini sau pomi, la viteze la care s-ar cam stramba propria ta masina, atunci iti faci unul de fier (nu inox), dar cel mai important este modul de prindere.
Cele care se prind undeva sub masina si contureaza grila de admisie, sunt doar niste calorifere inutile, care in caz de impact se deformeaza din prindere si stramba si mai tare masina proprie smile.gif
Ca sa fie solid trebuie sa inlocuiasca bara fata a masinii, sa se prinda pe lonjeroane, sa aiba ranforsari, etc.
Cel de poliuretan imi imaginez ca serveste ca sa amortizeze socurile in acelasi fel in care amortizeaza anvelopele nu am vreo parere smile.gif
M A R I A N
Mersi mult Watcher, ideea este ca nu fac CASCO la tractor si la un impact frontal sa fiu cat de cat protejat.
Nu stiam ca astea de inox pot produce mai mult rau masinii de care sunt atasate, eu ma gandeam invers, ca il fac muci pe cel pe care-l lovesc daca am bullbar.
S-ar putea sa ai dreptate cu cel de poliuretan, in sensul sa ma protejeze si pe mine dar si pe cel pe care-l lovesc.
Am vazut bara din aia de otel de care zici tu dar lungeste foarte mult botul masinii si nu mai incape in garaj.
Din acelasi motiv am optat pentru un carlig de remorcare detasabil.
M A R I A N
Update: Am comandat pana la urma un carlig de remorcare fix (nu se fabrica carlig detasabil pentru camionete) cu capacitate de 2800 kg, pret 750 RON cu TVA. Se pare ca nu iese decat foarte putin in afara barei spate asa ca am sperante ca va intra OK in garajul meu minuscul.

Cat despre bullbar-uri, m-am lamurit ca prinderile alea superficiale de lonjeroanele masinii sunt de tot rasul. Daca sa zicem ca derapez pe gheata la 10 km/h si intru in masina din fata, garantat ca (inainte de a produce pagube masinii pe care o lovesc) bullbar-ul se va rupe din prinderi si imi va buli si mie partea din fata..

Ideal pentru protectia masinii ar fi un bullbar adevarat din otel care inlocuieste complet bara din fata dar care exista doar in variante obscen de scumpe:
-de la ARB pe la 1100-1200 euro fara TVA
-de la maxliner pe la 800 euro cu TVA

O varianta pentru protectia cat de cat firava a partii din fata a masinii ar fi un bullbar din poliuretan Carryboy care protejeaza si farurile si e airbag friendly si costa cam 2400 RON cu TVA

Singura sansa ar fi un atelier unde sa se copieze un bullbar din asta de otel care inlocuieste bara din fata. Daca stie cineva, il rog sa-mi spuna si mie.
Watcher
Tzuparu : 0722599385
Luigi : 0724647726
Maurizio : 0731322591
Traco : 072222350

smile.gif
M A R I A N
Promt ca de obicei. arigato.gif
vio
daca vrei am io nistze tzevi din bratz de macara Takraf biggrin.gif ...dar cred ca o sa stea mashina ca una sport smile.gif)
M A R I A N
Unde erai, Vio, cand am avut nevoie de niste tevi pentru gardul de la tara?
Stai linistit ca asa am si eu niste calorifere vechi din fonta si daca ma enervez sudez unul in fata masinii de o sa rup tirurile in 2 36182451.gif

Ideal e o bara din asta din fier, facuta cat de cat pe forma spoilerului masinii, pe care sa o vopsesc in culoarea masinii si sa atraga cat mai putin privirile RAR-ului. Cu asta nici nu mai am nevoie de bullbar.
Cam asa...
Watcher
Suna domne pe oamenii aia de ti-am zis eu de ei, ca exact asta fac...
Watcher
Sau poate nu wink.gif
solmar
Deasemenea "foarte bun" in desert.
Watcher
In desert totul e altfel, adica offroadul inseamna altceva. Foarte usor te scufunzi, nu mai ai nevoie de anvelope agresive, ba chiar sunt mai bune HTurile decat simexurile smile.gif

Acolo marea smecherie sunt sand tracks-urile.

Si steguletele wink.gif
M A R I A N
Mi-am comandat exhaust jack-ul si 2 sand tracks de la Bushranger. Sunt curios daca sunt atat de revolutionare pe cat se spune.
Pe de alta parte, in finalul finalului o sa-mi montez un winch bar cu bullbar de la ARB. Apropos de ARB, sufa semielastica e super, nu se mai simt atat de dur socurile in sasiu.
Watcher
Da, si eu m-am tot gandit la exhaust jack.
Da cu sandtracksuri ce faci? Mergi atat de des pe plaja?
M A R I A N
http://www.bushranger.com.au/x_trax_ii.php

"Sand, mud, snow.." smile.gif

Sunt bune amandoua, indiferent daca sunt cu Subi sau cu Mazda.
Watcher
Sand si Snow da, Mud nu smile.gif . Pe nisip daca iei avant dupa aia mergi inainte , iar pe zapada la fel daca ai anvelope (bine, si daca nu are 1 metru adancime si afanata smile.gif ) . In schimb, la cum este noroiul la noi, ai nevoie neaparat de anvelope ca sa te misti in el.
Ceea ce vreau sa spun este sa nu te aventurrezi prea departe / prea tare cu tracksurile la noroi wink.gif

Inca o chestie legat de ele: ideal e sa le legi cu ceva de masina astfel incat, dupa ce reusesti sa te scoti cu ele, sa te duci mai departe cu masina, pana cand gasesti un loc bun de oprire, fara sa trebuiasca sa te intorci la picior 1 kilometru wink.gif ca sa le recuperezi smile.gif
M A R I A N
QUOTE (Watcher @ Dec 19 2010, 04:52 AM) *
Inca o chestie legat de ele: ideal e sa le legi cu ceva de masina astfel incat, dupa ce reusesti sa te scoti cu ele, sa te duci mai departe cu masina, pana cand gasesti un loc bun de oprire, fara sa trebuiasca sa te intorci la picior 1 kilometru wink.gif ca sa le recuperezi smile.gif


Pai mai bine invelesc cumva anvelopele cu ele si asa obtin niste superlanturi de noroi... laugh.gif
Oricum, mi le trimite cineva din State iar daca nu gaseste, a zis ca imi trimite 2 Maxtrax.

In alta ordine de idei, cineva mi-a zis sa nu mai leg sufa ARB de carligul cu bila de remorcare atunci cand vreau sa scot alta masina impotmolita pentru ca e pericol sa sara bila de la locul ei...cica sa leg sufa de carligul din fabrica al masinii numai ca Mazda are asa ceva doar in fata.
Din ce am vazut (si apare si in poze), in dreapta carligului de remorcare exista un inel mai mic dar nu stiu daca poate fi folosit la tractare.
Daca nu merge nici o varianta, ma gandesc sa adaptez un inel (ca la Patrol) pe care sa-l prind de cele 2 gauri de sub carlig.
Daca aveti alte idei, va rog...
Watcher
Poti sa agati de punte, de sasiu daca ajungi la vreo traversa, etc.
Totusi, daca este facut cu bun simt carligul de remorcare (si este prins de sasiu) trebuie sa reziste fara probleme.
Eu am vazut in practica multe tractari facute cu sufa cinetica agatata de carligul de remorca si fara nici un damage.
M A R I A N
Astia de la ARB zic sa pui preventiv o patura pe sufa... laugh.gif Eu am pus odata scaunul copilului... laugh.gif
Oricum, ciudat la o camioneta sa nu pui din fabrica un inel sau ceva de remorcare in spate...Nu stiu cum e la Hilux sau L200.
Watcher
Dragut, cred ca ai facut o premiera mondiala smile.gif)

Asta e motivul pentru care se recomanda patura sau saculetii speciali:


M A R I A N
Mai este careva dintre "mocirlosi" pe fir sa ma consilieze in privinta unui kit de ambreiaj off road?
Watcher
Safari / Centerforce / orice gasesti pe la bricolatori (Traco / GTC, etc)
Mergi pe varianta intermediara / medium / etc gen +30 / +40 %
M A R I A N
QUOTE (Watcher @ Oct 12 2011, 06:20 AM) *
Safari / Centerforce / orice gasesti pe la bricolatori (Traco / GTC, etc)
Mergi pe varianta intermediara / medium / etc gen +30 / +40 %

Mersi mult pentru info.
Gasisem clutch kit + single mass flywheel (desi eu am dual mass flywheel) la extreme outback dar pretul m-a dat pe spate: 1400 €
Mircea104901
Viitorul off-roadului teehee.gif thumbsup.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.