Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Combustibil cald!!! diesel &benzina
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Pages: 1, 2
iulian3
Are numai avantaje ...daca este cineva interesat voi publica totul indata.
Se preteaza pt toate masinile...inclusiv trabant! Astept ..
MARCEL1
Hi Iulian,

Este cunoscuta solutia in care combustibilul in drumul lui spre carborator trece printr-o spirala care este inrt-un mediu incalzit.
Ceiace tu propui are alt principiu?
Sunt curios pentru cultura gen.

Cunosti o solutie de a inobila motorina?
Si asta m-ar interesa .
iulian3
Da exact!!! combustibilul trece printrun mediu incalzit!Mai exact prin radiator!
FLORIN2
Chiar m-ar interesa sa aflu cum si de ce e bun cand e cald combustibilul pt ca aer cald stiu sigur ca nu e bun, dar combustibilul cine stie poate nu strica niste inventii minore la acest capitol sa facem la masinile noastre, NU??
iulian3
)))))
FLORIN2
adica cum:-? ?? de ce e funny...e subiectul tau, cum putem face un motor sa mearga cat mai curat, in bine? pt ca e o chiestie interesanta. Hai fii serios, cummm
iulian3
Avantajul principal este scaderea consumului care este urmarit de majoritatea automobilistilor.
Dezavantaj este ca va trebui o pompa de benzina buna de preferabil electrica sau daca nu si mecanica... este ok.Va trebui un filtru de combustibil (benzina,motorina) de f buna calitate.
FLORIN2

Mai dezvolta cumva capitolul asta Iulian sau spune-mi unde pot gasi mai multe informatii pe net, sau trimite-mi mai multe informatii pe mail florin_cars@yahoo.com pt ca nu-mi ajunge doar sa stiu atat. Mi-ai aruncat castana si ai fugit
Dupa cum stii galeriile pot face ravagii daca sunt prea aproape de tevile de alimentare , eventual poate ceva anticamera incalzita de galerii, nu stiu exact dar e buná gandirea aproximativ, NU??

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-03-20 02:25 ]
iulian3
Nu e de pe net nimik. Totul este inspiratie de la " FRANC"s garage" E un atelier auto specializat pe FORD si GM.Se ocupa cu repatati auto...s.a Motoarele si cutiile de viteze lucrate aici au garantie 12luni sau 100.000KM.
bine dar spuneai la inceput ca o sa dezvolti tema, atunci spune ceva mai concret, ce si cum avem nevoie.....cum lucram s.a........
iulian3
Este exact cum a spus un membru intr-un mesaj anterior..(vezi mai sus) .Mai exact conducta de tur a masini este trecuta printr-um mediu incalzit.La 99% din cazuri se trece prin radiator. avantajul e scaderea consumului (la caldura benzina "se dilata" ... e impropriu spus dar am spus asa sa inteleaga toata lumea). Ca dezavantaj este ... manopera...
Catalin7
Interesanta ideea! Cred ca ar fi bine sa-ti expui aici ideile....cit mai curind!!! Nu ne mai fierbe.
Asa ceva am vazut si eu pe aro. Un dispozitiv care incalzea motorina cu ajutorul agentului de racire (apa sau antigel) din circuitul de racire al motorului.
Nu stiu cum s-ar comporta benzina incalzita....nu cumva poate apare fenomenul de percolare???
iulian3
"percolare".....?!
Catalin7
Da, Iulica percolare. Apare vara cind sunt temperaturi ridicate afara si in compartimentul motor temperatura poate atinge temperaturi de pina la 80-90 grade. Fenomenul este mai des intilnit la Dacii. Datorita temperaturii ridicate benzina se vaporizeaza in camera de nivel constant si la repornirea motorului o sa obervi ca acesta porneste dupa citeva incercari. De fapt prin actionarea electromotorului se invirte si motorul si uite asa si pompa de benzina care reumple cu benzina camera de nivel constant si se realimenteaza carburatorul cu benzina pentru o functionare normala.
O.K. ?
iulian3
da!... Pt cei ce doresc sa vorbim ... ma gasiti pe Mirc #autostop
Catalin7
Pe MIRC...eu unul nu pot intra. Intru pe Net de la job si nu ma lasa firewall-ul....asta este!!!
Catalin7
Ehehe...dupa cum se vede Iulian ne-a lasat cu ochii in soare.....
iulian3
Nu vam lasat cu ochi in soare!!! nu as putea face asa ceva!?Ce nedumeriri aveti in legatura cu ceea ce am spus!?
Catalin7
Pai....ai spus la inceput: "Are numai avantaje ...daca este cineva interesat voi publica totul indata.
Se preteaza pt toate masinile...inclusiv trabant! Astept .."

Pe mine ma intereseaza chestia asta.
Augustyn
interesante ideile astea cu combustibilul incalzit
nu stiu prea multe despre asta dar va intreb si eu ceva cat e de periculos?
iulian3
Poate deveni periculos in cazul benzinei daca temperatura va creste f f mult.In cazul motorinei nu este nici o problema.Nu trebuie uitat ca combustibilul isi poate modifica starea.. isi poate mari volumul.
Catalin7
Ideea asta cu combustibilul incalzit ma roade si pe mine de ceva vreme.
Nu stiu daca ati vazut cum aratau primusurile rusesti. Era o chestie destul de interesanta acolo....gazul lampant era incalzit inainte de a fi ars. Incalzirea se efectua initial cu spirt pina cind incepea vaporizarea gazului lampant - vapori care erau eliberati printr-o duza de aragaz (sau la fel). Astfel flacara era albastra si arderea completa.
Ei....nu stiu cit ati inteles voi din ce am spus eu aici...o sa incerc sa fac o schema sa o pun aici....
Catalin7
benzina
1 - temperatura de inflamabilitate = - 24 grade celsius
2 - temperatura de autoaprindere 220 - 300 grade
3 - limita inferioara de expolozie (% in aer) = 0,70
4 - limita sup. explozie (% in aer) = 6 %
Motorina
1 - 60 - 120 grade
2 - 300 - 350 grade
FLORIN2
si totusi iuliane unde sunt pretioasele de informatii ce vrei de buna voie si nesilit de nimeni sa ni le impartasesti ca m-am saturat sa te tot trag de limba?? Sa vin pana la tine acasa sa-ti fur AMG?? sau n-are rost ca-i epava
iulian3
Da mai FLORINE!!!! vad ca esti tare "jmecher" te crezi prea destept.. cu replicile tale.Invata sa vbesti mai frumos...si veziti de lungul nasului sa nu ti-l reteze careva. Mai determinat prin ceea ce ai facut sa nu mai spun nimik referitor la acest subiect.. si la multe altele! Gata!!!!! PA!
Catalin7
Iulica, am impresia ca nu prea aveai deloc informatii clare despre acest subiect....asa ca ai gasit motivul...FLORIN
Catalin7
Apropo de combustibili, am vazut o emisiune la tv in care un meserias - un mosulica de la tara - inventase (modificase) un motor de aro pe motorina sa mearga cu un amestec de motorina - apa. Adicatelea, 3 litri de motorina si 7 de apa la 100%
iulian3
Catalin ... daca te uiti bine si citesti.... am fost imfluentat sa fac asta de catre cineva... si am mentionat cine!!!!!!! Ramineti cu el ci cu aroganta lui!!!!PA!!!!!
Dragos4
Hello. Am citit raspunsurile voastre si vad ca unii din voi sunt f curiosi sa afle. L-am intrebat pe taicameu ce se intampla la masina mea ca stiam ca a mea are ceva de genul asta din fabrica. Am un Peugeot 205 GRD din 1985 cu motor de 1900, 4 injectoare. Cica motorina, pleaca din rezervor, si dupa ce trece de filtru de motorina, trece prin niste conducte care sunt lipite, impletite cumva cu alte conducte de apa. Daca motorul este cald, implicit apa este calda, motorina trece pe acolo, se incalzeste, si intra calda in continuare, iar surplusul se intoarce in rezervor, astfel temperatura motorinei din rezervor creste, si se "dilata" cumva si creste randamentul, scade consumul, asta din cauza ca picatura de motorina intra in motor mai calda, adica mai aproape de starea ei de evaporare. Asta am inteles ca s-ar intampla la Peugeotul meu. Astept alte intrebari sau nelamuriri daca mai aveti.
iulian3
Bravo Dragos!!!!
Nu mai zic nimk... Ii las pe destepti astea ca...xxxx sa comenteze! Bafta!
FLORIN2
Care faze IULIAN, ce nu ti-a convenit ??? Te-am injurat?? nici pe departe ti-am spus pe nume, altii iti tot spun IULICA si vad ca nu te superi, iar in rest nu vad nimic care sa te lezeze chiar asa de tare. ORICINE citeste ce am scris mai sus poate vedea ca nu e nici o ofensa adusa tie... sau care e problema ?? ca ti-am facut AMG epava? dar chiar tu mi-ai spus ca asa e si ca nu o sa mai fie niciodata ca inainte ca e dus rau. Asta era picatura care a umplut paharul !?! ma surprinzi rau de tot dupa cate sfaturi dai la altii si cum discuti TU cu unii, te-ai fript la mesajul meu?!. Exact cum a spus cineva mai sus, poate n-aveai nimic de spus si asta E, te-ai descarcat pe mine si ai terminat treaba. Eu chiar sunt bolnav dupa masini si n-as fi facut nimic care sa supere pe cineva care putea sa imi ofere o informatie buna despre ceva ce ma putea ajuta in pasiunea mea la care tin mai mult decat orice dar deja o lungeai la infinit parca tu ai vrut sa afli sistemul asta de la noi, nu noi de la tine. Deci daca vrei sa iei mesajul acesta ca o scuza bine, daca nu asta eshti tu.

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-05-12 02:58 ]
Catalin7
Eiiii..hai sa lasam disputele astea fara rost! Mai bine hai sa vedem ce si cum este cu combustibilu' asta.
Eu am auzit aseara - de fapt am si vazut - o chestie care m-a pus pe ginduri. Eu unul nu sunt deloc de acord cu asta, da' cine stie poate omu' avea dreptate....
Am vazut o dacie cu GPL. Nimic anormal pina aici, nu?
Ei propitaru' respectiv a obturat intrarea in filtrul de aer cu un capac de la un receptor de telefon - din tipul vechi cu disc - astfel incit in motor patrunde aer numai prin orificiile respective - respectiv mai putin.
Deja devine anormal - parerea mea. Ei bine, respectivu' sustine sus si tare ca astfel a redus consumul de GPL, respectiv ca a parcurs 630 de Km cu 23 de litri.....
Binenteles, a spus ca a redus si debitul de gaz care intra in carburator.
Ce credeti?
iulian3
Fiecare face cum vrea si crede si de ltfel e liber sa spuna ce vrea indiferent de parere.
FLORIN2
mi se pare cam ciudat pt ca atunci unde e randamentul motorului ? Adica la fel putem face si la benzinare si atunci ce rezulta...masina abia se mai trage, motorul merge ca flamandu la munca desi ma mir ca mai merge......
Catalin7
Florine si eu tot la asta m-am gindit....de ce ar mai trebui atunci sa schimbam filtrele de aer imbicsite?
M-am tot gindit la ce draq a facut individu' ala acolo...a redus debitul de aer si debitul de gaz da' cilindreea a ramas aceeasi. Cum naiba ii merge masina...nu prea stiu. Da' il caut si il rog sa facem o tura cu ea. Sa vad si eu cum ii merge.
Marcel3
Alooo baietiiiiiiiiiii lasati polemica, Nu santem la volan ci la compiuter.
A incercat cineva ceva ? Sunt rezultate? sau
inca nu se stie cum? Astept si voi incerca eu
sa lamuresc problema.
iulian3
Pentru orice nelemurire ia legatura cu FLORIN
Nu mai pierd timpul cu explicati in zadar!
Din partea mea subiectul e inchis!
Bafta!
FLORIN2
parca iti bati joc de noi sau de cunostintele tale. Marcel preia conducerea !

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-05-18 07:40 ]
Marcel3
Buna seara tuturor,
Nu,nu,Marcel nu preia conducerea ci doreste sa termine aceasta polemica pe net iscata intre prieteni acestei pagini.Sunt nevoit sa scriu cateva mesaje la rand din cauza spatiului limitat.
Iata despre ce-i vorba de fapt: precum bine este stiut din tot deauna sa preconizat scaderea consumului de combustibil. Aceasta se "realizeaza" neapasand prea tare pe pedala de gaz. Motorul functio neaza cu trei
factori de baza,aer ,scanteie si benzina.
Continuare......
Marcel3
Problema aerului incalzit se realizeaza cu sisteme Turbo care nu se folosesc in cazul
carboratorului si necesita o baza din fabricatie.
Problema scanteii sa inbunatatit prin folosirea aprinderii electronice sau a fiselor de typ Super Spark care sunt de fapt niste transformatoatre de inalta tensiune bobinate pe ferite elastice astfel ca apar ca niste fire.
Sunt seturi de 4 + 1 centrala,de 6 +1 etc
Si sa stiti ca dau o canteie mama ,mama.
Continuare...........
Marcel3
Acum am ajuns la miezul problemei care este incalzirea benzinei care ar trebuii sa se aprinda mult mai usor. Aceasta se realizeaza
prin trei solutii de baza.
1-- Se procura o teava de cupru cu diametrul de 2" si lunga de 6-7 cm. Se comfectioneaza si capace la ambele capete. Se procura si o
teava de diametrul 4-6 mm exterior si se executa o spirala care sa intre in teava de 2".
De la spirala se scoate capetele prin peretele tevii de 2" se sudeaza astfel ca sa fie fixa ,centrata la mijloc. Apoi se sudeaza si capacele care in final se gauresc in mijloc cu
un diametru de 13mm se cauta apoi doua stuturi de Cu cu diametrul de 10-12 mm si se
sudeaza si ele. La baza carboratorului este
o piesa prin care trece apa din circuitul de incalzire al motorului .Se desface una din ele ,
turul sau iesirea de preferinta si se leaga la unul dintre stuturile de fi 10-12mm .Al doilea
se leaga cu un furtun la locul ramas liber din baza carboratorului. Apoi se desface furtunul ce aduce benzina la carburator si se leaga la unul din capetele spiralei si al doilea capat de leaga mai departe pana la intrarea in carborator.Asta este tot!!!!!!!!!!!!!!!
Continuare..........................
Marcel3
Acum apa calda va trece prin teava de 2" si va incalzii spirala prin care trece benzina.
Totul arata ca un distilator pentru tuica .
Bomba asta se fixseaza la caroserie pentru
a mai ceda ceva din caldura apei si sigur nu va apare efectul de perculare de care vorbea
unul din prietenii nostrii.
2-- A doua solutie este mai simpla . Pe partea superioara a radiatorului este de obicei un profil in forma de U din Al sau Cu . Acesta are
rol de consolidare si degajare de caldura. Se cauta o teava de Cu de fi 4-6mm si se monteaza in acest profil astfel ca sa se realizeze un contact intre cele doua materiale cat mai bunpe toata lungimea radiatorului. Apoi se deviaza calea benzinei spre carburator prin aceasta teava. Efectul va apare dupa 30Km parcursi sau in functie de ridicarea temperaturii apei in radiator.
Continuare........
Marcel3
3-- Se procura o teava de fi 4-6mm din inox.
Se confectioneaza din teava sau plci de acoperis din asbest 3-4 buc grisine 3x3mm.Sub flansa de legatura a tevii de esapamentla galeria de evacuare ,pe o portiune mai dreapta, se pun grisinele la distante egale de jur inprejurul tevii de esapament si se leaga cu sarma de cupru moale pentru a ramane fixate. Apoi se decaleste teava de inox si se bobineaza 6-8
spire peste aceste grisine(izolatoare termice).
Capetele bobinei se lasa lungi si se aduc in sus fixandu-se la caroserie cu bride si suruburi. Apoi se deturneaza calea benzinei spre carburator prin aceasta teava realizandu-se incalzirea ei.
Personal am folosit aceste solutii pe Dacia 1100, pe Renault 10 Major si pe un SABB cu
motor de Ford in V 4 cilindri fara perculari sau alte efecte.
Aceasta este "dizertatia " mea ramanand la dispozitia oricui cu noi lamuriri si raspunsuri.
Sper ca totul a fost scris pe larg si usor de inteles.
ASTEPT reactiile lui Iulian si ale lui Florin la cele scrise. Tuturor celor care se incumeta SUCCES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gheorghe
Marcel, am o nelamurire....in cazul in care temperatura apei din motor (folosita la incalzirea benzinei) creste la 120 grade (accidental) ce se intampla?...ma refer la presiunea si vaporii care se creeaza pe conductele de benzina si in general in tot sistemul de alimentare....te intreb asta pentru ca aceasta presiune din cate stiu eu, ca si in cazul GPL-ului, daca nu are cateva elemente de siguranta (supape de siguranta sau electrovalve) poate duce la pierderi de vapori (in cazul benzinei) sau presiuni excesive asupra sistemelor motorului si in final (Doamne fereste) la explozie....nu am pus aceste intrebari cu gandul sa ironizez pe cineva, scopul lor este aflarea tuturor necunoscutelor acestui sistem si evitarea unor accidente in cazul in care se defecteaza ceva la motor iar acest "ceva" creste temperatura apei la un nivel anormal...eu personal am patit asa ceva...sa stricat vascocuplajul de la elicea de racire a radiatorului si apa din motor ajungea la 120 grade...noroc cu ventilatorul de la clima care pornea automat la 120 grade si mai racea apa....am mers asa cu masina o luna, pana am scimbat vascocuplajul, fara sa am probleme dar ma gandeam acum ce s-ar fi intamplat daca aveam montat pe masina un "incalzitor" de benzina...
Marcel3
Buna Gheorghe, incalzirile accidentale peste conditiile optimale pun in pericol nu numai aceasta inbunatatire cu benzina dar si motorul tau care nu suporta asa temperaturi la care
uleiul "isi ridica mainile in sus". Cred ca in acest caz tu care iti cunosti masina si instalatiile ei ar trebuii sa suprimi inovatia .
De fapt ai de legat furtunul ce vine dela pompa de benzina inapoi la carborator cum a
fost original. Pentru ventilator iti propun sa nu
scimbi ambreiajul ci sa-l gauresti in trei locuri si sa pui suruburi astfel ca ventilatorul sa lucreze continuu.
horatiu3
am citit si eu aceasta conversatie si as dori daca nu deranjeaza sa va spun cateva lucruri despre chestia asta la diesel este buna dar numai si numai iarna si atunci daca circuli cu putina motorina in rezervor face CONDENS iar vara presiune in rezervor ceea ce va provoca aparitia bulelorde aersi implicit la intreruperea motoruluila benzina nu cred ca evaporarea care o provoaca influenteaza in bine
Eliptic
Sincer sa fiu , se pot gasi un milion de solutii pentru incalzirea benzinei ( m-a facut sa rid cea oferita de Nea' Marcel prin alaturarea tevii de benzina de galeria de evacuare ; bomba curata , mai ales daca e improvizata de vreun Minitehnicus ce repara prin parcari ).
Ce m-a deranjat insa, a fost faptul ca un agramat poate sa isi permita sa dea sfaturi tehnice , si care , culmea , mai sunt si luate in serios .
Cind spun agramat, nu ma refer la o greseala typo, ci la ""carbOrator"", etc, etc (carbUrator vine de la carbUrant , nu?).
Fratilor , in loc sa-l incurajati pe Nea' Marcel , si sa-l adulati pentru ineptiile scrise aici , mai bine i-ati recomanda sa mai faca odata scoala primara .
Apropos: cum a calculat Nea Marcel ""fi""- urile , si toate dimensiunile enumerate in postul lui? Ca termotehnica era un curs de 3 semestre pe care doar baietii destepti il promovau .De hidraulica nu mai discutam , ca ne apropiem de alt Nea' , care a facut Hydro in schimb.
G e o r g e
nea marcele facu'si de rusine forumu, "bre" ...
of....
cat despre "nea" iulian care arunca bomba si fugi .... of of ...mai.... mai ....

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-08-08 16:54 ]
mircea9
"domnilor" Miss pix ,ce aveti cu omul???
Latratul se pare ca este sport national
Ideile se pare ca ne cam lipsesc !
Nu si in cazul in care vrem sa criticam !
Ai facut un calcul STIINTIFIC termotehnic si ti-au rezultat alte diametre????
Miram-as ca ai fi in stare !
G e o r g e
nu, dar ii las pe specialisti ca dvs sa faca aceste lucruri ... tzeava de combustibil pe langa cea de esapament nu??? buna treaba .

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.