Interesant subiectul asta. D.p.d.v. fizico-chimic, lucrurile sunt foarte clare, cu cat creste temperatura unei substante, cu atat ea se dilata, adica creste agitatia electonilor si odata cu ea este mai usor de rupt legatura dintre atomi, electronii tind sa migreze mai usor. Asta e valabil si pentru arderea amestecului carburant din camera de arderea, adica oxidarea carburantului. Sigur ca daca temperatura e prea mare - in cazul benzinei, pentru modele prezentate pe forum, exista pericolul de evaporare al benzinei. La diesel, se recomanda montarea incalzitorului pe retur. In general, sorbul rezervorului de motorina e in apropierea returului si asta inseamna ca motorina de pe retur va incalzi local motorina trasa de sorb. Asta ajuta curgerea motorinei prin conductele sistemului de alimentare si filtru de motorina si previne formarea dopurilor de gheata, iarna, atat pe conducta de admisie cat si pe cea de evacuare. Tot sisteme care sa asigure o ardere omogena a amestecului carburant la diesel si la benzina sunt economizoarele cu magneti, care orienteaza moleculele de hidrocarbura dupa o singura directie. Astfel, arderea in cilindrii se va face mai omogen fata de cazul in care nu avem un astfel de economizor cu magneti. O ardere omogena, presupune randamente mai bune de ardere si socuri mecanice mai mici. Ca o comparatie grosiera, e ca diferenta intre a sparge in bucati un geam normal (cu structura amorfa) si un geam securizat (structura cristalina)
Sper ca nu ma va injura nimeni, fiindca mi-am spus parerea aici