Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Motor subturat
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
Horea78950
Salutare tuturor.Am si eu inca o intrebare pentru voi!Dimineatza, (si nu numai) ,cand ii rece motorul am inteles ca ar fi bine sa schimb vitezele cam la 2000rpm.Schimbandu-le la 2000 de rpm acesta devine in viteza superioara sub 1500rpm.Ii bine acest lucru?Nu ii subturat motorul?Nu ii dauneaza motorului chestia asta?
Cand masina sta mai mult timp nepornita, cam cat timp trebuie sa o las sa mearga la relanti pana sa pot pleca cu ea.Ii bine sa o las sa mearga putzin in gol si dupa aceea sa plec sau pot sa plec direct cum o pornesc!Va multumesc mult!
Am uitat sa va spun ca am un Opel Astra 1.7CDTI 2004, 80cp (49500km).
doru85826
Dupa ce ai pornit motorul nu ai voie sa stai cu masina pe loc mai ales atunci cand ai motor diesel, care, isi face ungerea la turatii maricele. Motorul se incalzeste in mers! Ai o masina buna! Eu am un Opel Corsa 1,5 diesel, o sa-l vand si este posibil sa-mi iau un Ford fiesta 1,25i benzina - despre care, ce parere aveti, va rog?
Cristian57688
Despre Fiesta eu am o parere buna. Este destul de spatioasa si se comporta bine la drum. Despre varianta 1.25 l eu zic ca are un motor destul de mic. Ajunge la viteza mare (eu am mers cu 150km/h) dar in timp mai mare decat ar fi necesar. Nu te poti baza pe ea intr-o depasire stransa. In oras consumul este de 8-10% iar in afara intre 5 si 6.5%. Eu as zice sa optezi pentru un motor mai mare.
beiu56941
Eu am un astra carav 2.0 DTI..iar din cate stiu eu este bine sa il lasi dimineata sau dupa ce a stat mai mult nepornita. sa scada acul turometrului la urmatoarea liniutza sub 1000
daca pleci cu e aimediat de pe loc rece este bine sa nu o turezi ca intra ulei rece pe turbina si nu este bine
Mult noroc.
iar cu schimbatul vitezelor schimba cam la 2500 se simte si masina bine asa ...si tu biggrin.gif
Horea78950
Pai cand motorul ii cald (temperatura apei ii aproape de 90 de grade) atunci vitezele le schimb intre 2800 si 3000 rpm.Dar cand ii rece am inteles ca nu ii bine sa o turez asha de tare (adica sa nu trec de 2000rpm).Ii adevarat?Ii bine ca ii subturat motorul, atunci cand ii rece?
Cu lasatul motorului sa mearga putzin in gol, de acceea vreau sa va intreb pe voi pt ca eu am auzit mai multe variante.Unii ziceau ca ii bine sa o lasi putzin masina sa mearga in gol cam 2-3 minute (dupa ce a stat mai mult timp nepornita) iar altii ziceau ca nu ii bine sa lasi masina sa mearga in gol mai mult de 15 secunde, mai ales motoarele diesel, pt ca nu si-ar face bine ungerea si nu mai stiu ce!Ce sa mai cred???Voi ce parere avetzi?.Va multumesc!
(Opel Astra Clasic II 1.7CDTI 80cp, an2004, km: 49500)
beiu56941
PAi sa pornesti masina dimineata la rece si sa astepti sa scada turmotertrul la 750 rpm (cred k asta e sub 1000) si vei sesiza si un alt sunet al motorului . eu asta stiu si ca nu trebuie luata tare cand e motorul rece..pana se ridica apa la 80-90 grade...acum fiecare cum stie...
M A R K
Eu cred ca este bine sa stai un pic 1-2 min cu ea la relanti.
Vara poate nu este nevoie.Dar toamna si iarna eu cred ca este bine.
Am observat toamna si iarna trecuta (de atunci am masina ) ca daca nu o lasi un pic la relanti si pleci cu ea si o mai si turezi in 3000 se aude motorul de parca ar tipa si basca ca tacane mai tare atunci cand este rece.
Deci trebuie lasat un pic la relanti si schimbate vitezele la 1500-2000 rot/min.Dupa ce se incalzeste si ajunge apa la aproape 90 grade talpa cum vrea muschiul tau.
Geroge73919
LOL Toti sunteti pe afara

Deci sa o luam pe rand pornesti motorul si pleci de pe loc imediat , motorul nu se incalzeste la relanti nici macar vara si nici ungerea nu e buna, mergi cu ea si schimi pana in 2500 de ture dupa ce se incalzeste schimbi la 3000 mers normal sau cat ai nevoie daca iti cere situatia
TDiFan
QUOTE(Geroge73919)
LOL Toti sunteti pe afara


Geroge nu cred ca este nevoie de o atitudine de suprematie.

Motorul este bine sa il lasi intre 30secunde-2 minute in relanti dar nu mai mult, deoarece ungerea nu este suficient de buna in turatii joase. Se schimba in general inspre 2000rpm pana motorul atinge ~80grade C. Dupa aceea se schimba normal 3000rpm si e recomandat la motoarele cu turbina sa ii dai minim o forja zilnic, ca sa se curete catalizatorul si injectoarele.
Geroge73919
Lol Vezi ca te contrazici in ce scrii: ba sa stea la relanti dupa ceas 2 minute si jumatate(cum ai calculat blink.gif de ce nu 3 minute blink.gif ) ba sa merga pana la 2000 de ture ca sa aiba ungere ? deci care e varianta corecta?daca tot nu are ungere de ce sa stea pe loc ? blink.gif La mine morotul mai ajunge constant la 90 de grade deci se pare ca al meu are "ceva " de nu vrea sa stea la 80 ca la tine ? biggrin.gif :ban: :minigun: si inca ceva daca schimb la 2000 ajunge la 1000 si tragi deea ca de un caine mort, + ca daca mergi pana in 2500 ai si ungere mai buna si retrogradarea turatiei te duce la o zona mai buna de cuplu si masina ajunge la temperatura optima de 90 (80 la tine blink.gif :ban: ) mult mai repede

PS Nu a intrebat nimeni aici de "italian tune up "
TDiFan
Cred ca ai o problema de atitudine. In fine nu o sa intru in polemica cu tine ca nu are nici un rost.

Te rog sa recitesti ce am scris.
tommy59961
aici ar trebui sa discutam nu sa ne dam "rotunzi"


acuma sa trecem la subiect:
masina pe benzina - e bine sa stam 30 sec un minut pe loc. apoi sa plecem de pe loc.
masina diesel: se pleaca imediat de pe loc( asta inseamna ca pana iti pui centura trec 10 sec..) si se merge moderat pana se atinge temperatura de functionare.apoi se merge normal. mers moderat inseamna sa nu treci de 2500 ture.
asa recomanda si producatorii.
acuma fiecare face cum vrea ca doar e masina lui.
Geroge73919
QUOTE(TDiFan)
Cred ca ai o problema de atitudine. In fine nu o sa intru in polemica cu tine ca nu are nici un rost.

Te rog sa recitesti ce am scris.


Lol mai omule dar tu nu intelegi ca e fals tot ce ai scris mai putin cu tune up'ul :ban: am recitit ce ai scris si tot nu ai editat nu de alta dar ne stricam masinile daca facem ca tine, tare sunt curios macar la cat am scrissa imi zici si mie cum ai calculat ca trebuie sa stam 2 minute la relanti :ban:
A K U
Eu procedez cum a spus TDiFan, dar, pana la urma, fiecare merge cum vrea cu masina lui. Oricum, omu' a pus o intrebare simpla, dar se pare ca nu a primit un raspuns multumitor :argue:
ionut83652
QUOTE(beiu56941)
Eu am un astra carav 2.0 DTI..iar din cate stiu eu este bine sa il lasi dimineata sau dupa ce a stat mai mult nepornita. sa scada acul turometrului la urmatoarea liniutza sub 1000
daca pleci cu e aimediat de pe loc rece este bine sa nu o turezi ca intra ulei rece pe turbina si nu este bine
Mult noroc.
iar cu schimbatul vitezelor schimba cam la 2500 se simte si masina bine asa ...si tu biggrin.gif


ala e socul care la msina ta e electronic nu are nici o treba cu asta o data ce sa stins becul la ulei dat talpa fara nici o grija
ionut83652
QUOTE(dumitrescu80662)
Eu cred ca este bine sa stai un pic 1-2 min cu ea la relanti.
Vara poate nu este nevoie.Dar toamna si iarna eu cred ca este bine.
Am observat toamna si iarna trecuta (de atunci am masina ) ca daca nu o lasi un pic la relanti si pleci cu ea si o mai si turezi in 3000 se aude motorul de parca ar tipa si basca ca tacane mai tare atunci cand este rece.
Deci trebuie lasat un pic la relanti si schimbate vitezele la 1500-2000 rot/min.Dupa ce se incalzeste si ajunge apa la aproape 90 grade talpa cum vrea muschiul tau.


tacane mai tare injectoarele nu motoru e rece motorina si daca ai avea un sistem de preincalzire nu ai mai simpti deferenta oricum astia cand au facut motoarele s-au gandit cred si la dilema asta si cred ca pompa de ulei e in stare sa faca o ungere fff buna din prima secunda de functionare a motorului daca nu ar fi asa ai segmenta motorul in fiecare iarna lol
MotorHead
QUOTE(tommy59961)
aici ar trebui sa discutam nu sa ne dam "rotunzi"


acuma sa trecem la subiect:
masina pe benzina - e bine sa stam 30 sec un minut pe loc. apoi sa plecem de pe loc.
...
asa recomanda si producatorii.
acuma fiecare face cum vrea ca doar e masina lui.
Producatorii? Uite aici un citat din manualul Toyota Corolla :
QUOTE
Evitati incalzirea prelungita a motorului in regim de ralanti. Dupa porinirea motorului, puneti autovehiculul incet in miscare.
Horea78950
M-am lamurit pana la urma!Am intrebat pe cineva de la reprezentanta Opel din cj si mi-a spus ca ii bine cand motorul ii rece (masina nu a fost pornita demult) sa o las cam 2 min sa mearga la relanti si numai dupa aceea sa plec cu ea!Si dupa ce vin de la un drum mai lung inainte sa o parchez sa o las cateva secunde sa mearga la relanti si numai dupa aceea sa opresc motorul!Cred ca ei, adica cei de la opel or sti cum ii mai bine!Va multumesc
tommy59961
QUOTE(MotorHead)
QUOTE(tommy59961)
aici ar trebui sa discutam nu .
Producatorii? Uite aici un citat din manualul Toyota Corolla :
QUOTE
Evitati incalzirea prelungita a motorului in regim de ralanti. Dupa porinirea motorului, puneti autovehiculul incet in miscare.


"incalzirea prelungita" =? cand am vreme iti fac un copy la manualul de astra.
ps: nu cred ca 30 sec e echivalent cu incalzire prelungita.
MotorHead
QUOTE(tommy59961)
QUOTE(MotorHead)
QUOTE(tommy59961)
aici ar trebui sa discutam nu .
Producatorii? Uite aici un citat din manualul Toyota Corolla :
QUOTE
Evitati incalzirea prelungita a motorului in regim de ralanti. Dupa porinirea motorului, puneti autovehiculul incet in miscare.


"incalzirea prelungita" =? cand am vreme iti fac un copy la manualul de astra.
ps: nu cred ca 30 sec e echivalent cu incalzire prelungita.
n-o fi prelungita, dar la toyota manualul zice ca nu trebuie sa astept nicio secunda biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.