Motor subturat |
This topic is about Motor subturat, the author, Horea78950, wrote about: Salutare tuturor.Am si eu inca o intrebare pentru voi!Dimineatza, (si nu numai) ,cand ii rece motorul am inteles ca ar fi bine sa schimb vitezele cam ... To read more just scroll down
Motor subturat |
Aug 31 2006, 08:59 AM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 36 Joined: 7-June 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 78.943 |
Cand masina sta mai mult timp nepornita, cam cat timp trebuie sa o las sa mearga la relanti pana sa pot pleca cu ea.Ii bine sa o las sa mearga putzin in gol si dupa aceea sa plec sau pot sa plec direct cum o pornesc!Va multumesc mult! Am uitat sa va spun ca am un Opel Astra 1.7CDTI 2004, 80cp (49500km). |
|
|
Aug 31 2006, 10:17 AM
Post
#2
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 1 Joined: 29-August 06 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 85.819 |
Dupa ce ai pornit motorul nu ai voie sa stai cu masina pe loc mai ales atunci cand ai motor diesel, care, isi face ungerea la turatii maricele. Motorul se incalzeste in mers! Ai o masina buna! Eu am un Opel Corsa 1,5 diesel, o sa-l vand si este posibil sa-mi iau un Ford fiesta 1,25i benzina - despre care, ce parere aveti, va rog?
|
|
|
Aug 31 2006, 11:56 AM
Post
#3
|
|
novice Group: Membri Posts: 46 Joined: 5-October 05 From: Bucuresti Member No.: 57.681 |
Despre Fiesta eu am o parere buna. Este destul de spatioasa si se comporta bine la drum. Despre varianta 1.25 l eu zic ca are un motor destul de mic. Ajunge la viteza mare (eu am mers cu 150km/h) dar in timp mai mare decat ar fi necesar. Nu te poti baza pe ea intr-o depasire stransa. In oras consumul este de 8-10% iar in afara intre 5 si 6.5%. Eu as zice sa optezi pentru un motor mai mare.
|
|
|
Aug 31 2006, 02:03 PM
Post
#4
|
|
sofer Group: Membri Posts: 56 Joined: 29-September 05 From: Constanta (Constanta) Member No.: 56.934 |
daca pleci cu e aimediat de pe loc rece este bine sa nu o turezi ca intra ulei rece pe turbina si nu este bine Mult noroc. iar cu schimbatul vitezelor schimba cam la 2500 se simte si masina bine asa ...si tu |
|
|
Aug 31 2006, 02:53 PM
Post
#5
|
|
novice Group: Membri Posts: 36 Joined: 7-June 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 78.943 |
Cu lasatul motorului sa mearga putzin in gol, de acceea vreau sa va intreb pe voi pt ca eu am auzit mai multe variante.Unii ziceau ca ii bine sa o lasi putzin masina sa mearga in gol cam 2-3 minute (dupa ce a stat mai mult timp nepornita) iar altii ziceau ca nu ii bine sa lasi masina sa mearga in gol mai mult de 15 secunde, mai ales motoarele diesel, pt ca nu si-ar face bine ungerea si nu mai stiu ce!Ce sa mai cred???Voi ce parere avetzi?.Va multumesc! (Opel Astra Clasic II 1.7CDTI 80cp, an2004, km: 49500) |
|
|
Aug 31 2006, 05:21 PM
Post
#6
|
|
sofer Group: Membri Posts: 56 Joined: 29-September 05 From: Constanta (Constanta) Member No.: 56.934 |
PAi sa pornesti masina dimineata la rece si sa astepti sa scada turmotertrul la 750 rpm (cred k asta e sub 1000) si vei sesiza si un alt sunet al motorului . eu asta stiu si ca nu trebuie luata tare cand e motorul rece..pana se ridica apa la 80-90 grade...acum fiecare cum stie...
|
|
|
Aug 31 2006, 05:38 PM
Post
#7
|
|
sofer Group: Membri Posts: 75 Joined: 23-June 06 From: Slatina Member No.: 80.655 |
Eu cred ca este bine sa stai un pic 1-2 min cu ea la relanti.
Vara poate nu este nevoie.Dar toamna si iarna eu cred ca este bine. Am observat toamna si iarna trecuta (de atunci am masina ) ca daca nu o lasi un pic la relanti si pleci cu ea si o mai si turezi in 3000 se aude motorul de parca ar tipa si basca ca tacane mai tare atunci cand este rece. Deci trebuie lasat un pic la relanti si schimbate vitezele la 1500-2000 rot/min.Dupa ce se incalzeste si ajunge apa la aproape 90 grade talpa cum vrea muschiul tau. -------------------- OPEL ASTRA CARAVAN 2.0 DTI 101 CP
|
|
|
Aug 31 2006, 07:44 PM
Post
#8
|
|
pilot Group: Membri Posts: 264 Joined: 17-April 06 From: Bucuresti Member No.: 73.912 |
LOL Toti sunteti pe afara
Deci sa o luam pe rand pornesti motorul si pleci de pe loc imediat , motorul nu se incalzeste la relanti nici macar vara si nici ungerea nu e buna, mergi cu ea si schimi pana in 2500 de ture dupa ce se incalzeste schimbi la 3000 mers normal sau cat ai nevoie daca iti cere situatia -------------------- Astra Caravan, 2000 DTI, 16V, 101 CP suficienti pentru 200 Km/h :D
|
|
|
Aug 31 2006, 08:21 PM
Post
#9
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 202 Joined: 5-July 05 From: Oradea (Bihor) Member No.: 50.567 |
QUOTE(Geroge73919) LOL Toti sunteti pe afara
Geroge nu cred ca este nevoie de o atitudine de suprematie. Motorul este bine sa il lasi intre 30secunde-2 minute in relanti dar nu mai mult, deoarece ungerea nu este suficient de buna in turatii joase. Se schimba in general inspre 2000rpm pana motorul atinge ~80grade C. Dupa aceea se schimba normal 3000rpm si e recomandat la motoarele cu turbina sa ii dai minim o forja zilnic, ca sa se curete catalizatorul si injectoarele. |
|
|
Aug 31 2006, 08:36 PM
Post
#10
|
|
pilot Group: Membri Posts: 264 Joined: 17-April 06 From: Bucuresti Member No.: 73.912 |
Lol Vezi ca te contrazici in ce scrii: ba sa stea la relanti dupa ceas 2 minute si jumatate(cum ai calculat de ce nu 3 minute ) ba sa merga pana la 2000 de ture ca sa aiba ungere ? deci care e varianta corecta?daca tot nu are ungere de ce sa stea pe loc ? La mine morotul mai ajunge constant la 90 de grade deci se pare ca al meu are "ceva " de nu vrea sa stea la 80 ca la tine ? :ban: :minigun: si inca ceva daca schimb la 2000 ajunge la 1000 si tragi deea ca de un caine mort, + ca daca mergi pana in 2500 ai si ungere mai buna si retrogradarea turatiei te duce la o zona mai buna de cuplu si masina ajunge la temperatura optima de 90 (80 la tine :ban: ) mult mai repede
PS Nu a intrebat nimeni aici de "italian tune up " -------------------- Astra Caravan, 2000 DTI, 16V, 101 CP suficienti pentru 200 Km/h :D
|
|
|
Aug 31 2006, 10:58 PM
Post
#11
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 202 Joined: 5-July 05 From: Oradea (Bihor) Member No.: 50.567 |
Cred ca ai o problema de atitudine. In fine nu o sa intru in polemica cu tine ca nu are nici un rost.
Te rog sa recitesti ce am scris. |
|
|
Sep 1 2006, 08:04 AM
Post
#12
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 133 Joined: 3-November 05 From: Bucuresti Member No.: 59.954 |
aici ar trebui sa discutam nu sa ne dam "rotunzi"
acuma sa trecem la subiect: masina pe benzina - e bine sa stam 30 sec un minut pe loc. apoi sa plecem de pe loc. masina diesel: se pleaca imediat de pe loc( asta inseamna ca pana iti pui centura trec 10 sec..) si se merge moderat pana se atinge temperatura de functionare.apoi se merge normal. mers moderat inseamna sa nu treci de 2500 ture. asa recomanda si producatorii. acuma fiecare face cum vrea ca doar e masina lui. -------------------- Y20DTH
|
|
|
Sep 1 2006, 08:53 AM
Post
#13
|
|
pilot Group: Membri Posts: 264 Joined: 17-April 06 From: Bucuresti Member No.: 73.912 |
QUOTE(TDiFan) Cred ca ai o problema de atitudine. In fine nu o sa intru in polemica cu tine ca nu are nici un rost.
Te rog sa recitesti ce am scris. Lol mai omule dar tu nu intelegi ca e fals tot ce ai scris mai putin cu tune up'ul :ban: am recitit ce ai scris si tot nu ai editat nu de alta dar ne stricam masinile daca facem ca tine, tare sunt curios macar la cat am scrissa imi zici si mie cum ai calculat ca trebuie sa stam 2 minute la relanti :ban: -------------------- Astra Caravan, 2000 DTI, 16V, 101 CP suficienti pentru 200 Km/h :D
|
|
|
Sep 1 2006, 10:25 AM
Post
#14
|
|
Shape-shifting Master of Darkness Group: Membri Posts: 1.210 Joined: 23-September 05 From: Chisinau. Bd. Chisinau. Member No.: 56.543 |
Eu procedez cum a spus TDiFan, dar, pana la urma, fiecare merge cum vrea cu masina lui. Oricum, omu' a pus o intrebare simpla, dar se pare ca nu a primit un raspuns multumitor :argue:
|
|
|
Sep 1 2006, 10:53 PM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 881 Joined: 31-July 06 From: Bacau (Bacau) Member No.: 83.645 |
QUOTE(beiu56941) Eu am un astra carav 2.0 DTI..iar din cate stiu eu este bine sa il lasi dimineata sau dupa ce a stat mai mult nepornita. sa scada acul turometrului la urmatoarea liniutza sub 1000
daca pleci cu e aimediat de pe loc rece este bine sa nu o turezi ca intra ulei rece pe turbina si nu este bine Mult noroc. iar cu schimbatul vitezelor schimba cam la 2500 se simte si masina bine asa ...si tu ala e socul care la msina ta e electronic nu are nici o treba cu asta o data ce sa stins becul la ulei dat talpa fara nici o grija |
|
|
Sep 1 2006, 11:00 PM
Post
#16
|
|
specialist Group: Membri Posts: 881 Joined: 31-July 06 From: Bacau (Bacau) Member No.: 83.645 |
QUOTE(dumitrescu80662) Eu cred ca este bine sa stai un pic 1-2 min cu ea la relanti.
Vara poate nu este nevoie.Dar toamna si iarna eu cred ca este bine. Am observat toamna si iarna trecuta (de atunci am masina ) ca daca nu o lasi un pic la relanti si pleci cu ea si o mai si turezi in 3000 se aude motorul de parca ar tipa si basca ca tacane mai tare atunci cand este rece. Deci trebuie lasat un pic la relanti si schimbate vitezele la 1500-2000 rot/min.Dupa ce se incalzeste si ajunge apa la aproape 90 grade talpa cum vrea muschiul tau. tacane mai tare injectoarele nu motoru e rece motorina si daca ai avea un sistem de preincalzire nu ai mai simpti deferenta oricum astia cand au facut motoarele s-au gandit cred si la dilema asta si cred ca pompa de ulei e in stare sa faca o ungere fff buna din prima secunda de functionare a motorului daca nu ar fi asa ai segmenta motorul in fiecare iarna lol |
|
|
Sep 1 2006, 11:45 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 600 Joined: 25-June 06 Member No.: 80.834 |
QUOTE(tommy59961) aici ar trebui sa discutam nu sa ne dam "rotunzi"
Producatorii? Uite aici un citat din manualul Toyota Corolla : acuma sa trecem la subiect: masina pe benzina - e bine sa stam 30 sec un minut pe loc. apoi sa plecem de pe loc. ... asa recomanda si producatorii. acuma fiecare face cum vrea ca doar e masina lui. QUOTE Evitati incalzirea prelungita a motorului in regim de ralanti. Dupa porinirea motorului, puneti autovehiculul incet in miscare.
-------------------- GTI
|
|
|
Sep 6 2006, 01:48 PM
Post
#18
|
|
novice Group: Membri Posts: 36 Joined: 7-June 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 78.943 |
M-am lamurit pana la urma!Am intrebat pe cineva de la reprezentanta Opel din cj si mi-a spus ca ii bine cand motorul ii rece (masina nu a fost pornita demult) sa o las cam 2 min sa mearga la relanti si numai dupa aceea sa plec cu ea!Si dupa ce vin de la un drum mai lung inainte sa o parchez sa o las cateva secunde sa mearga la relanti si numai dupa aceea sa opresc motorul!Cred ca ei, adica cei de la opel or sti cum ii mai bine!Va multumesc
|
|
|
Sep 6 2006, 02:23 PM
Post
#19
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 133 Joined: 3-November 05 From: Bucuresti Member No.: 59.954 |
QUOTE(MotorHead) QUOTE(tommy59961) aici ar trebui sa discutam nu . Producatorii? Uite aici un citat din manualul Toyota Corolla : QUOTE Evitati incalzirea prelungita a motorului in regim de ralanti. Dupa porinirea motorului, puneti autovehiculul incet in miscare. "incalzirea prelungita" =? cand am vreme iti fac un copy la manualul de astra. ps: nu cred ca 30 sec e echivalent cu incalzire prelungita. -------------------- Y20DTH
|
|
|
Sep 6 2006, 04:21 PM
Post
#20
|
|
specialist Group: Membri Posts: 600 Joined: 25-June 06 Member No.: 80.834 |
QUOTE(tommy59961) QUOTE(MotorHead) QUOTE(tommy59961) aici ar trebui sa discutam nu . Producatorii? Uite aici un citat din manualul Toyota Corolla : QUOTE Evitati incalzirea prelungita a motorului in regim de ralanti. Dupa porinirea motorului, puneti autovehiculul incet in miscare. "incalzirea prelungita" =? cand am vreme iti fac un copy la manualul de astra. ps: nu cred ca 30 sec e echivalent cu incalzire prelungita. -------------------- GTI
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 01:50 AM |