Help - Search - Members - Calendar
Full Version: sunt probleme iarna la diesel?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Pe82036
I. Acum 10 ani stiu multa lume care se plangea ca ar avea probleme iarna cu masinile diesel. Inclusiv filtre imbibate cu ceva cleios...
azi mai sunt probleme de astea?
multumesc celor care ....etc. etc.

II. Cand depasesti doua tiruri lungi, cu un diesel, ai timp sa te gandesti ce buna ar fi fost o (aceeasi) masina pe benzina?Asta chiar ca e bine de stiut...
Ce am eu in cap acum de cumparat este un Opel Astra Clasic II cu 4 usi sau Caravan. Are cineva vreun sfat. Acum Opel da o promotie de gratuitate pentru optiuni de 1030 euro. Si ar fi apropae diferenta intre diesel si benzina (900 euro)
HalbaSus
QUOTE
I. Acum 10 ani stiu multa lume care se plangea ca ar avea probleme iarna cu masinile diesel. Inclusiv filtre imbibate cu ceva cleios...
azi mai sunt probleme de astea?
multumesc celor care ....etc. etc.

Da si nu, eu nu am avut situatii in care sa nu pot porni iarna cu un diesel (si am avut in ultima vreme: opel vectra 2.0 DTL din 97, VW Sharan din 2002, A4 din 2000, A3 din 2005). La vectra am avut mici probleme in sensul ca trebuia sa astept ceva mai mult dimineata inainte de pornire pentru ca nu mai functiona o bujie incandescenta... dar de pornit pornea in cele din urma si la -25 de grade. Asta nu inseamna ca nu e mai lejera pornirea cu un benzinar... mai ales ca la diesel mai depinde si de calitatea motorinei.

QUOTE
II. Cand depasesti doua tiruri lungi, cu un diesel, ai timp sa te gandesti ce buna ar fi fost o (aceeasi) masina pe benzina?Asta chiar ca e bine de stiut...


Presupunand ca depasirea o faci in aceasi treapta de viteza si masinile au puteri similare dieselul va depasi mai repede camioanele.
Pe82036
HALBA_SUS. Nu are rost sa te mai intreb daca preferi diesel sau benzina.

Traiam cu impresia ca masina pe benzina se comporta mai bine in depasiri ca cele diesel....
HalbaSus
Intr-o lume ideala as prefera benzina, motorul e mai rafinat, puterea e livrata gradat, fara salturi bruste, sunetul e mai placut, etc... Dar la preturile "care este" la benzina prefer o masina care sa consume putin si sa mearga repede. O alta solutie interesanta ar fi GPL-ul... doar ca nu ma prea pot obisnui cu ideea de butelie in masina blush.gif
Pe82036
HALBA SUS. Ai de4ptate cu GPL. Este o solutie, dar si mie mi se pare aiurea. Ar mai trebui un sortz la volan, ca aragaz cu butelie este...

Dar la Diesel consumabilele sunt cu mult mai scumpe? Interb pentru ca nu as face mai mult de 25 000 km pe an si majoritate nu ar fi urban ci extra, unde dif de consum e mai mica, si teoretic ar trebui sa iau o masina pe benzina, dar ma mananca palmele sa iau diesel.
HalbaSus
Consumabilele sunt ceva mai scumpe la diesel, dar pe de alta parte dieselul isi pastreaza valoarea mai bine la revanzare... exista multe avantaje si dezavantaje... de asemena sunt si multe topicuri pe tema asta (benzina vs motorina)
James Kilowatt
Butelia de GPL trebuie sa treaca teste de securitate mult mai dure decat rezervorul de benzina sau motorina. LA imactul NCAP la 64km/h nu are voie nici macar sa se clinteasca de la locul ei, si e inclusiv antiglont....

In plus, gazul nu se aprinde decat intr-un amestec destul de ingust cu aerul. In caz de accident exista o valva de eliberare rapida (obligatorie dupa 2000) care goleste rezervorul fara sa aprinda gazul, eliminandu-l atat de repede incat concentratia e mai mare decat limita la care se aprinde. Chiar un rezervor in flacari in clipa in care se goleste datorita supapei de securitate, gazul nu se aprinde. Ceea ce nu se poate spune despre motorina sau benzina...

Din '98 sau '99 incoace nu exista nici macar un singur incident in care sa fie existat probleme in caz de accident cu GPL-ul.

Singurul dezavantaj real e ca ocupa spatiu, insa pentru o masina cu portbagaj cat de cat cinstit gen Logan nu mi se pare chiar asa o mare problema.
Leone
@Pe82036: cred ca trebuie sa citesti si topicurile benzina vs motorina de pe forumul asta...s-a discutat f mult despre avantajele/dezavantajele fiecarui tip de motor si nu concluzia a ramas ca....iti alegi fc de necesitati/posibilitati: dieselul e recomandabil mai ales celor care fac multi km, mai ales in oras, transportatorilor,etc ;

bineinteles, o alternativa e GPL...dc te poti obisnui cu ideea de a merge cu bomba in portbagaj! biggrin.gif
Pe82036
I. Cat costa filtrele la benzina si cat la diesel. de ex?

II. sa revin la intrebarea initiala.
Azi, la motorina de azi si la motoarele diesel de azi, mai sunt probleme iarna? Exista cazuri in care nu pornesc sau se opresc?
radu66490
am o omega 2.2dti care a pornit sfert de cheie la -20 toata iarna,cealalta masina punto 1.9 jtd a pornit cam la a treia cheie la - 20 dar dau vina pe motorina(tot orasul nu am gasit aditiv,looool),nu cred ca era de iarna si pina am consumat rezervorul sa incalzit afara
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.