Help - Search - Members - Calendar
Full Version: La ce turatie schimbam in rodaj
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Bogdan67053
QUOTE(G e o r g e)
sa inteleg ca tu DAN ai rodat foarte multe masini dar toate au fost berline mai putin ultima . la berlina era problema sa nu treci de 2000 rpm ca nu era stransa chiulasa si dupa rodaj de duceai sa mai stranga mecanicii niste suruburi ...

pfff, pe astia care schimba jos am eu pica ... astia sunt aia care intra intr-o depasire si rapid ii dau urmatoarea .

sa va spun ceva, un motor sbturat consuma mai mult ca un motor turat , in plus viata lui scade mai repede daca mergi cu el subturat decat turat .

motoarele voastre sunt de turatie aingand puterea maxima la 6000+ rpm .


Purtati o polemica in urma careia probabil multi nu au ramas cu o informatie clara.
Sa va vand un pont: la orice masina turatia si viteza optima (cele recomandate a nu fi depasite in perioada de rodaj cat si cele la care se scot cele mai mici consumuri) sunt cele din dreptul orei 12 a ceasurilor de bord blush.gif
DAN
Si la Yaris cum facem? :bash: biggrin.gif
P A U L
Imparti in 2 ceea ce arata afisajul. Simplu. Ai 8000rpm, la 4000 e OK. Are 220km/h, la 110 e OK.
DAN
QUOTE(Paul51061)
Imparti in 2 ceea ce arata afisajul. Simplu. Ai 8000rpm, la 4000 e OK. Are 220km/h, la 110 e OK.


aI 7000rpm la yaris turatia maxima...si de pe la 6000 incepe linia rosie biggrin.gif
Bogdan67053
QUOTE("DAN68964")
Si la Yaris cum facem? :bash: biggrin.gif


Eu ti-am facut o sugestie. Dintre noi doi, tu esti "soferul profesionist". blink.gif Incearca sa-ti dai seama singur!
G e o r g e
treaba cu cele din dreptul orei 12 e folcor... la alfa ce faci ? la subaru ce faci ?

te rog, vino cu chestii tehnice ... eu pot sa-ti explic de ce nu e bine sa mergi subturat . explica-mi si tu de exemplu la urmatoarele masini de ce e bine sa mergi la turatia din dreptul orei 12 :
conform asta :
QUOTE
Sa va vand un pont: la orice masina turatia si viteza optima (cele recomandate a nu fi depasite in perioada de rodaj cat si cele la care se scot cele mai mici consumuri) sunt cele din dreptul orei 12 a ceasurilor de bord

sa te vad la masinile astea :

alfa :

adica sa mearga cu 5000 rpm sau

subaru legacy :


sa merg la 5500 rpm ...

ahaaaa
Bogdan67053
QUOTE(G e o r g e)
sa merg la 5500 rpm ...

ahaaaa



Din cate stiu eu, la motoarele de 2.0i si de 2.5i de la Subaru Legacy puterea maxima este la 5600 rpm iar cuplul maxim este la 4400 rpm asa ca nu vad nici o problema in a merge cu masina tinand-o in plaja asta de turatie.
Ce inseamna a merge cu o masina subturata?
Care e turatia optima? Cea de cuplu maxim sau de putere maxima?
Intreb si eu... Poate mai invat ceva... :angel:
G e o r g e
clar ... nici o problema laugh.gif

turatia optima este cea de cuplu maxim . la subaru meu 4400 rpm.

PS alea sunt vechile motoare , noul 2.0 are 165cp si puterea este atinsa la ... 6800 rpm...

motor boxer ce poti sa-l duci in red line la 7500 rpm ... yuuuummmiiiii

si un cuplu de 191 la 3200 wink.gif
P A U L
Pentru cei ce considera "folclor" chestia cu "cifra 12" nu este deloc asa. Nu conteaza designul bordului, luand exemplul alfei: la 240km/h, 120 este cifra 12 si la 7000rpm, 3500 din nou este cifra 12 indiferent de unde pleaca acul la 0. E atat de simplu si atat de clar incat uneori stau si ma intreb cum au reusit unii sa ajunga soferi profesionisti, piloti sau chiar moderatori???? Imi cer scuze dar nu vreau sa jignesc pe nimeni. :bash: bicycle.gif :bandit: :minigun: Explicatia este si ea una simpla, deductibila si "folclorica": 12 reprezinta 1/2 in general si la jumatate este clar ca nu-i nici subturat nici fortat (supraturat). Fiind exact la jumate ai suficienta putere in caz de nevoie si destul de usor sa reduci puterea in cad de urgenta. Incercati in practica cei ce nu cred acest "folclor" urmariti si consumul instantaneu cei ce au posibilitatea si veti avea convingerea ca cei ce o spun nu fac "muzica populara". arigato.gif
HalbaSus
Acum ori 1/2 ori ora 12... hotaraste-te... ca nu-i tot una in majoritatea cazurilor... o alta problema ar fi: 1/2 din turatia maxima sau din turatia pana la linia rosie ?
O a treia intrebare: 1/2 din turatia maxima e turatia la care "tinem" constant masina sau turatia la care schimbam in treapta superioara.... nu de alta dar sa mai invatam si noi din folclor smile.gif
Si la viteza e valabila regula asta ?
G e o r g e
si iti mai dau si eu una , daca jumatate din turatia maxima ( aici imi spui tu care , vezi intrebarile lui halbasus ) este cea ideala , atunci ce te faci cu un motor turbo ?

daca iti dau niste curbe de viteza / turatie si apoi iti demonstrez ca nu e ca tine , ce imi dai pentru lectie ? ca asa gratis ... hmmmm ... am tot explicat de ce , unde , si cum wink.gif
Andrei55037
Si unde mai pui ca sunt masini la care de ex. gradatia kilometrajului pana la 120 este diferita cu cea de dupa.
Cristi80483
are ceva daca am mers cu ea un pic mai subturat in timpul rodajului.Adica ceva in jurul a 2500 rpm la un fiat albea cu motorul de 1.4.??
E adevarat ca acum daca am invatat-o mai subturata nu va mai atinge performantele optime.
mike.omega
Sau si mai simplu, puteti citi in cartea tehnica a masinii la ce turatie trebuie schimbata viteza in timpul rodajului biggrin.gif
Marius43590
din literatura actuala despre masini, am tras concluzia:

* de obicei motorul nu are nevoie de rodaj, dar masina ca ansamblu nu este rodata
* cum problemele mecanice la o masina apar in prima mie de km, ar fi recomandat sa mergi usor si prudent la inceput (majoritatea dintre noi o vad mergand cu masina neturata).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.