Outback 2006 transmisie manuala sau automatica |
This topic is about Outback 2006 transmisie manuala sau automatica, the author, Stefan69559, wrote about: Salut, Nu prea stiu la ce sa ma decid: automatic sau manual. Pret diferenta este in jur de 2000e intre manual si automatic. Se pare ca la modelul manu ... To read more just scroll down
Outback 2006 transmisie manuala sau automatica |
Mar 5 2006, 02:06 PM
Post
#1
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 18 Joined: 1-March 06 From: Galati (Galati) Member No.: 69.552 |
Nu prea stiu la ce sa ma decid: automatic sau manual. Pret diferenta este in jur de 2000e intre manual si automatic. Se pare ca la modelul manual exista posibilitatea de a adauga mai mult putere la rotile din spate, pe cand la modelul automatic asa ceva nu exista. Modelul automatic are in schimb traction control ? Este adevarat ? Are din cate am vazut eu loc mai bun pentru cafeaua de dimineata si posibilitatea de a schimba vitezele manual. Subaru pare sa fie mai 'curata' in ceea ce priveste asistantii: ESP (masinile germane) sau VSA(Toyota, Honda) din cate imi dau eu seama masina este destul de stabila si nu necesita aceste functiuni. Condusa cu atentie nu are nevoie de asemena functionalitati. Pareri in acest sens ? Una peste alta consumul la cele doua moduri de trasmisie pare sa fie egal. Ce zic alti amatori de Outback in aceasta privinta ? Cat de folositor este the additional manual LO gear box la modelul manual ? Stefan |
|
|
Mar 5 2006, 08:15 PM
Post
#2
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
eu as alege manual pentru un pic de sportivitate . daca as vrea DOAR confort as lua automata . de fapt asa am si ales 2.5 MT totusi daca erau 5 trepte pe automata aceasta ar fi avut performante mai bune si as fi ales automata
VDC ( vehicle dinamic control ) echivalentul ESP ului este disponibil doar cu cutie automata fiind incompatibil cu cea manuala eu iti spun ca am testat la greu subaru in conditii de iarna ( am 3 subaru in familie ) si nu a fost necesara interventia unui control electronic . totusi , nu trebuie exagerat cu conduita sportiva in conditii de aderenta precara pentru ca atunci nici mama esp ului nu te va scapa . consumul este la fel , depinde ce preferi sportivitate sau confort. LO doar pentru drumuri offroad , in rest nu ai nevoie de el . -------------------- |
|
|
Mar 6 2006, 12:07 AM
Post
#3
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 18 Joined: 1-March 06 From: Galati (Galati) Member No.: 69.552 |
QUOTE(G e o r g e) eu as alege manual pentru un pic de sportivitate . daca as vrea DOAR confort as lua automata . de fapt asa am si ales 2.5 MT totusi daca erau 5 trepte pe automata aceasta ar fi avut performante mai bune si as fi ales automata
VDC ( vehicle dinamic control ) echivalentul ESP ului este disponibil doar cu cutie automata fiind incompatibil cu cea manuala eu iti spun ca am testat la greu subaru in conditii de iarna ( am 3 subaru in familie ) si nu a fost necesara interventia unui control electronic . totusi , nu trebuie exagerat cu conduita sportiva in conditii de aderenta precara pentru ca atunci nici mama esp ului nu te va scapa . consumul este la fel , depinde ce preferi sportivitate sau confort. LO doar pentru drumuri offroad , in rest nu ai nevoie de el . multumesc mult pentru sfaturi. Si mie mi s-a parut lafel. In conditii nefavorabile trebuie avuta mare atentie. Asta imi aduce aminte de acum 2 ani in urma cand a avut cel mai mare accident de masini din Finlanda. Cam in jur de vreo 150 de masini au intrat unele in altele pe una din autostrazile care leaga Helsinki de Tampere (2 orase mari ca Bucuresti - Brasov). Cauza: mergeau prea repede. Peste 100km/h intr-un viscol mare cu putin polei. Mai mult, faza cea mai naspa care a fost semnalata mai tarziu dupa audieri si interviuri a fost: lumea credea ca ESP sau orice altfel de vrajitor electronic ii va salva de la un posibil impact :angel: ... adica mai pe scurt avand o masina cu 10 asistenti electronici ei s-au gandit ca nu mai conteaza sa aiba si grija cat de mult sa apese pe acceleratie ... Subaru mi s-a parut mai simpla si mai bine gandita avand doar cateva puncte cheie pentru stabilitate: - AWD - ABS (ABS merge mana in mana cu AWD controlat electronic, destul de ingenioasa faza asta...) Numai bine, Stefan |
|
|
Mar 6 2006, 08:23 AM
Post
#4
|
|
sofer Group: Membri Posts: 76 Joined: 10-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.557 |
Diferenta imensa o dau suspensiile si chiar si diferenta intre discurile de frana, care sunt mai mici la Outback. La Outback din cauza suspensiilor lungi si moi ai nevoie incredibil de mult de VDC ! Outback la peste 160 km/h din cauza garzii la sol marite incepe sa capete portanta si masina se comporta ff. diferit si destul de instabil. Daca sari la 130-160 cu Ouback peste un val al soselei zbori intr-un fel ff. neconfortabil si cam iesi de pe traiectorie (NOROC cu VCD). Mai mult, pe gheaza face ca toti dracii, in sensul ca fuge spatele ceva de necrezut, iar datorita greutatii masinii si faptului ca cauciucurile nu sunt chiar late, cand e pojghia slaba de ghiata pe jos opresti in niste distante infricosatoare. La cutia automata cand incerci sa demarezi mai agresiv (dar nu exagerat) da pana la 90% pe puntea spate, iar asa da un feeling grozav, insa daca in acesl moment pierzi aderenta pe spate... te invarti ca un titirez. Am patit-o acum o saptamana la Vatra Luminoasa (pe zapada) si imi tremura si acum genunchii cand ma gandesc. E o masina ff. puternica, dar care are nevoie de mecanismele de control automate. TC este, insa nu prea am mare baza in el. Personal nu am inteles daca VCD = ESP sau VCD ~ ESP, insa mi s-a parut ca ESP este mult mai responsiv. VCD intra in actiune doar cand deja ai vazut moartea dupa coltz... Daca pui frana relativ brusca peste 120 Km/h iti danseaza spatele ingrozitor.. (din cauza suspensiilor lungi si elastice + lipsei de greutate pe puntea spate), iar asta o vezi cand intri in depasire si trebuie sa pui brusc frana ca a iesit un prost de pe marginea drumului... Suspensiile sunt insa extraordinare pe drumurile noastre si la viteze de pana 140 KM/h. Recomand cutia automata. Modelul cu cutie automata este sensibil mai bine dotat, iar la cat e de puternic motorul.. dai pe SPORT si crede-ma ca va trebui sa ii stapanesti sportivitatea. ======= Outback e o masina super, DAR NU e o masina ieftina decat la prima vedere... Daca esti constient si faci calcule la sange te duce DDP 52 000 euro si cu leasing 43 000 euro. Reviziile sunt la 10 000 Km (service Radacini sux) si parerea mea e ca sunt prea scumpe... Piese nu gasesti decat la dealer cu adaos BABAN. 1 cauciuc ~ 11-12 milioane.. In plus intre 10 si 15 000 Km schimbi placutele de frana la automata, iar asta costa 7 milioane (sunt ecologice). Trapa scartaie de innebunesti si nu prea ai ce sa ii faci; o repari si scartaitul enervant apare in urmatoarele 2 luni... De consum nu mai vb pe automata... depinde IMENS de cel care o conduce. Eu scot 17-18% pe Bucuresti-Cta, iar sotia 11.5% In oras am variatii intre 19% vara si 24% toamna-iarna... |
|
|
Mar 6 2006, 09:19 AM
Post
#5
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
2.5 este controlabil si legacy break este mai sportiv decat outbackul . tocmai datorita centrului de greutate mai scazut . cauciucuri nu trebuie sa iei de la dealer faci cum am facut eu , te duci la importator -------------------- |
|
|
Mar 6 2006, 01:37 PM
Post
#6
|
|
sofer Group: Membri Posts: 76 Joined: 10-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.557 |
Hmm am cautat 215/55R17 si din pacate nu prea am gasit oferte.
Am luat 4 Michelin si am mai ramas cu 2 Yokohama pt cealalta masina. Din pacate atat Yokohama, cat si Michelin costa la fel... Oricum, la dimensiunile astea nu gasesti prea multi furnizori. In ceea c epriveste motoarele, intr-adevar e mare diferenta intre motoare atat ca putere, cat si ca concept. Unul e turbo, altul e aspirat natural (sper ca nu le incurc cu cele de la Forester) |
|
|
Mar 6 2006, 02:45 PM
Post
#7
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
legacy si outback sunt disponibile doar cu motorizari aspirate in europa.
2.5 - 165cp mai este disponibil doar pe outback, pe noul legacy a fost inlocuit de un 2.0 aspirat - 165cp. eu am renuntat la gumele originale pentru unele de iarna 225 / 45 / r17 . -------------------- |
|
|
Mar 6 2006, 03:36 PM
Post
#8
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 18 Joined: 1-March 06 From: Galati (Galati) Member No.: 69.552 |
QUOTE(xx46564) La Outback din cauza suspensiilor lungi si moi ai nevoie incredibil de mult de VDC !
Outback la peste 160 km/h din cauza garzii la sol marite incepe sa capete portanta si masina se comporta ff. diferit si destul de instabil. Daca sari la 130-160 cu Ouback peste un val al soselei zbori intr-un fel ff. neconfortabil si cam iesi de pe traiectorie (NOROC cu VCD). Mai mult, pe gheaza face ca toti dracii, in sensul ca fuge spatele ceva de necrezut, iar datorita greutatii masinii si faptului ca cauciucurile nu sunt chiar late, cand e pojghia slaba de ghiata pe jos opresti in niste distante infricosatoare. Personal nu am inteles daca VCD = ESP sau VCD ~ ESP, insa mi s-a parut ca ESP este mult mai responsiv. VCD intra in actiune doar cand deja ai vazut moartea dupa coltz... Daca pui frana relativ brusca peste 120 Km/h iti danseaza spatele ingrozitor.. (din cauza suspensiilor lungi si elastice + lipsei de greutate pe puntea spate), iar asta o vezi cand intri in depasire si trebuie sa pui brusc frana ca a iesit un prost de pe marginea drumului... Suspensiile sunt insa extraordinare pe drumurile noastre si la viteze de pana 140 KM/h. Recomand cutia automata. Modelul cu cutie automata este sensibil mai bine dotat, iar la cat e de puternic motorul.. dai pe SPORT si crede-ma ca va trebui sa ii stapanesti sportivitatea. ======= Outback e o masina super, DAR NU e o masina ieftina decat la prima vedere... Daca esti constient si faci calcule la sange te duce DDP 52 000 euro si cu leasing 43 000 euro. Reviziile sunt la 10 000 Km (service Radacini sux) si parerea mea e ca sunt prea scumpe... Piese nu gasesti decat la dealer cu adaos BABAN. 1 cauciuc ~ 11-12 milioane.. In plus intre 10 si 15 000 Km schimbi placutele de frana la automata, iar asta costa 7 milioane (sunt ecologice). Trapa scartaie de innebunesti si nu prea ai ce sa ii faci; o repari si scartaitul enervant apare in urmatoarele 2 luni... De consum nu mai vb pe automata... depinde IMENS de cel care o conduce. Eu scot 17-18% pe Bucuresti-Cta, iar sotia 11.5% In oras am variatii intre 19% vara si 24% toamna-iarna... Multumesc de lamuriri. 52.000 de euro pentru Outback este mult prea scump pentru Finlanda. Eu ma multumesc cu 2.5 care aici il ei la 40.000e. De fapt mai exact 39.100e. aici 4 cauciucuri pentru Subaru 1200e. Cam lefel. Te referi la trapa ca scartie ? Ce trapa ? Asta nu prea imi place... Ce scartie exact ? Cutia de trasnmisie automata si cea manuala nu au influenta asa de mare la consum. Asta am vazut si am ramas placut surprins comparativ cu Toyota sau Honda. De fapt consumul este lafel. Manual si automat. Referitor la VDC sau ESP... Well deja cand conduci peste 120KM trebuie sa fii f. atent cred. La viteze de 160km VDC probabil iti reduce automat viteza... asta cred ca poti sa-ti dai seama si singur. Cred ca poti sa mergi ok fara nici un stabilizator in opinia mea... asta pe orice masina avand o viteaza ok in functie de drum si meteo. Este mai mult de individ si tine sa fii destul de atent. Stefan |
|
|
Mar 6 2006, 03:37 PM
Post
#9
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 18 Joined: 1-March 06 From: Galati (Galati) Member No.: 69.552 |
QUOTE(xx46564) La Outback din cauza suspensiilor lungi si moi ai nevoie incredibil de mult de VDC !
Outback la peste 160 km/h din cauza garzii la sol marite incepe sa capete portanta si masina se comporta ff. diferit si destul de instabil. Daca sari la 130-160 cu Ouback peste un val al soselei zbori intr-un fel ff. neconfortabil si cam iesi de pe traiectorie (NOROC cu VCD). Mai mult, pe gheaza face ca toti dracii, in sensul ca fuge spatele ceva de necrezut, iar datorita greutatii masinii si faptului ca cauciucurile nu sunt chiar late, cand e pojghia slaba de ghiata pe jos opresti in niste distante infricosatoare. Personal nu am inteles daca VCD = ESP sau VCD ~ ESP, insa mi s-a parut ca ESP este mult mai responsiv. VCD intra in actiune doar cand deja ai vazut moartea dupa coltz... Daca pui frana relativ brusca peste 120 Km/h iti danseaza spatele ingrozitor.. (din cauza suspensiilor lungi si elastice + lipsei de greutate pe puntea spate), iar asta o vezi cand intri in depasire si trebuie sa pui brusc frana ca a iesit un prost de pe marginea drumului... Suspensiile sunt insa extraordinare pe drumurile noastre si la viteze de pana 140 KM/h. Recomand cutia automata. Modelul cu cutie automata este sensibil mai bine dotat, iar la cat e de puternic motorul.. dai pe SPORT si crede-ma ca va trebui sa ii stapanesti sportivitatea. ======= Outback e o masina super, DAR NU e o masina ieftina decat la prima vedere... Daca esti constient si faci calcule la sange te duce DDP 52 000 euro si cu leasing 43 000 euro. Reviziile sunt la 10 000 Km (service Radacini sux) si parerea mea e ca sunt prea scumpe... Piese nu gasesti decat la dealer cu adaos BABAN. 1 cauciuc ~ 11-12 milioane.. In plus intre 10 si 15 000 Km schimbi placutele de frana la automata, iar asta costa 7 milioane (sunt ecologice). Trapa scartaie de innebunesti si nu prea ai ce sa ii faci; o repari si scartaitul enervant apare in urmatoarele 2 luni... De consum nu mai vb pe automata... depinde IMENS de cel care o conduce. Eu scot 17-18% pe Bucuresti-Cta, iar sotia 11.5% In oras am variatii intre 19% vara si 24% toamna-iarna... Multumesc de lamuriri. 52.000 de euro pentru Outback este mult prea scump pentru Finlanda. Eu ma multumesc cu 2.5 care aici il ei la 40.000e. De fapt mai exact 39.100e. aici 4 cauciucuri pentru Subaru 1200e. Cam lefel. Te referi la trapa ca scartie ? Ce trapa ? Asta nu prea imi place... Ce scartie exact ? Cutia de trasnmisie automata si cea manuala nu au influenta asa de mare la consum. Asta am vazut si am ramas placut surprins comparativ cu Toyota sau Honda. De fapt consumul este lafel. Manual si automat. Referitor la VDC sau ESP... Well deja cand conduci peste 120KM trebuie sa fii f. atent cred. La viteze de 160km VDC probabil iti reduce automat viteza... asta cred ca poti sa-ti dai seama si singur. Cred ca poti sa mergi ok fara nici un stabilizator in opinia mea... asta pe orice masina avand o viteaza ok in functie de drum si meteo. Este mai mult de individ si tine sa fii destul de atent. Stefan |
|
|
Mar 6 2006, 05:46 PM
Post
#10
|
|
sofer Group: Membri Posts: 76 Joined: 10-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.557 |
Scartaie innebunitor capacul de la trapa panoramica.
Se freaca carpa pe metal (suprafata mare) si e o problema ce pare sa nu fie rezolvabila. Mie imi scartaie si scaunul soferului (materialul - piele ecologica) atinge ceva si la orice hop scartz... Asa cum ti-am spus si pe celalalt thread, m-as uita la Forester 2.5XT |
|
|
Mar 6 2006, 09:20 PM
Post
#11
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 18 Joined: 1-March 06 From: Galati (Galati) Member No.: 69.552 |
QUOTE(xx46564) Scartaie innebunitor capacul de la trapa panoramica.
Se freaca carpa pe metal (suprafata mare) si e o problema ce pare sa nu fie rezolvabila. Mie imi scartaie si scaunul soferului (materialul - piele ecologica) atinge ceva si la orice hop scartz... Asa cum ti-am spus si pe celalalt thread, m-as uita la Forester 2.5XT Nu prea ma pricep: ce este trapa panoramica ? Este intalnita si la modelul manual ? Este un lucru (scartaitul) care se intampla si la alti conducatori de Outback ? Si scaunele scartie, hehe asta nu suna prea bine. Da am vazut acum. Merci. Am sa ma uit si la Forester. 2.5XT este poate prea mult plus consuma si mai mult decat Outback. Poate 2.0. Garda la sol este 205 cam lafel ca la Outback. Imi place destul de mult cum arata Outback, probabil modelul manual am sa il iau. Sa vad. Oricum VDC nu este oferit decat la modelul Outback 3.0 deci mult mai mult decat imi permite buzunarul... Multumesc pentru sfaturi, Stefan |
|
|
Mar 6 2006, 09:28 PM
Post
#12
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
la forester nu scartaie trapa modelul 2.5XT costa cam mult si e cam gurmand .
o varianta buna este noul forester 2.0 - 158cp . full : 19400 CIP. -------------------- |
|
|
Mar 6 2006, 09:30 PM
Post
#13
|
|
sofer Group: Membri Posts: 76 Joined: 10-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.557 |
Am 2 Outback-uri 2005 si ambele au problemele cu trapa, iar pe forumurile dedicate am mai vazut discutii.
http://www.subaruoutback.org/forums/ Vezi si: http://www.cars101.com/subaru_terms.html |
|
|
Mar 6 2006, 10:09 PM
Post
#14
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 18 Joined: 1-March 06 From: Galati (Galati) Member No.: 69.552 |
QUOTE(xx46564) Am 2 Outback-uri 2005 si ambele au problemele cu trapa, iar pe forumurile dedicate am mai vazu discutii.
http://www.subaruoutback.org/forums/ Vezi si: http://www.cars101.com/subaru_terms.html forester 2.0 suna bine. am sa ma uit la el. Trapa Panoramica este sunroof ? Daca da, oricum nu intentionez sa-mi iau modelul acela... este putin soare in finlanda ! stefan |
|
|
Mar 7 2006, 09:09 AM
Post
#15
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
da , trapa panoramica = sunroof.
vine in dotarea standard pentru eciparea de mijloc si de top . -------------------- |
|
|
Mar 8 2006, 09:45 AM
Post
#16
|
|
pilot Group: Membri Posts: 476 Joined: 12-December 05 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 63.342 |
Sa-nteleg c-am dat degeaba 2000 CIP in plus pt. trapa si cutie automata?
-------------------- Subaru Outback black sportshift 165 CP
_______________________________________ "Prostul - daca nu-i fudul, parca nu e prost destul" |
|
|
Mar 8 2006, 07:09 PM
Post
#17
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
xx vorbeste de modelul de 3.0 are are prea multa putere . stai linistit
-------------------- |
|
|
Mar 9 2006, 09:15 AM
Post
#18
|
|
pilot Group: Membri Posts: 476 Joined: 12-December 05 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 63.342 |
@xx, la tine trapa nu scartaie oare (si) din cauza torsionarilor caroseriei?
Pt. ca am o mica banuiala ca ai "supus-o" oarecaror torsionari, daca zici ca ai avut nevoie de ESP si nu o data. Eu, unul, in toata istoria mea de sofer, n-am simtit nevoia unui ESP (si, din 8 masini pe care le-am avut, 5 au fost cu tractiune spate). -------------------- Subaru Outback black sportshift 165 CP
_______________________________________ "Prostul - daca nu-i fudul, parca nu e prost destul" |
|
|
Mar 12 2006, 06:07 PM
Post
#19
|
|
sofer Group: Membri Posts: 76 Joined: 10-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.557 |
Scartaie pt ca freaca materialul textil pe metal :@
Scartaie la fiecare pietricica/denivelari; nu am bruscat chiar deloc masina. De fapt nu sunt deloc un zmeu al soselei, sunt chiar pasnic, dar intr-un mod destul de rapid. Nu mi-am luat masini de 3l ca sa merg cu 60, insa nu sunt pasionat de alunecari in curbe, scartait de roti sau depasiri sinucigase. |
|
|
Mar 12 2006, 06:10 PM
Post
#20
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
acum chiar vreau sa merg cu tine
-------------------- |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 15th May 2024 - 01:51 AM |