IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Tehnologie auto: Europa mai avansata decat America?

This topic is about Tehnologie auto: Europa mai avansata decat America?, the author, Ghita A., wrote about: http://www.stiriauto.ro/www/index.php/arti...e-din-2006.html QUOTE Cele mai noi tehnologii pentru modelele din 2006 - 20 Februarie 2006 In 1957, un ar ... To read more just scroll down

5 Pages V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Tehnologie auto: Europa mai avansata decat America?
Ghita A.
post Feb 20 2006, 09:05 AM
Post #1


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 188
Joined: 9-July 05
From: Alba Iulia
Member No.: 50.831



http://www.stiriauto.ro/www/index.php/arti...e-din-2006.html

QUOTE
Cele mai noi tehnologii pentru modelele din 2006 - 20 Februarie 2006
In 1957, un arhitect elvetian a numit tehnologia:” talentul de a aranja lumea intr-un fel neexperimentat inca”. In cele ce urmeaza va vom prezenta o multitudine de elemente de inalta tehnologie. In Europa sistemul de navigare in timp real precum si alte elemente sunt disponibile de ceva vreme. Peste ocean, americanii de abia acum se bucura de aceste obiecte tehnologice.

Chiar daca unele aspecte tehnologice s-au invechit asa nu inseamna ca nu ne mai intereseaza. Transmisia twin-clutch pusa pe TT inca este incantatoare. Gadget-urile care, acum ceva timp se pozitionau in lumina reflectoarelor, acum ele au devenit optiuni standard.


1. Acura RL: sistem de navigare in timp real
Modelul RL este o masina dedicata celor inebuniti dupa tehnologia de ultima ora. Masina este dotata din plin cu elemente tehnologice, insa cel mai sofisticat gadget ramane sistemul de navigare. Acesta transmite informatii despre trafic si rute ocolitoare. Europa a reusit sa asambleze aceasta tehnologie inaintea Americii. Europenii au construit infrastructura necesara care a intrat in concordanta perfecta cu masinile.


2. BMW M5: Butonul „M”
Va amintiti de functia de memorizare a pozitiei scaunului? Butonul „M” al BMW M5 sedan se foloseste de aceasta tehnologie si o dezvolta. Printr-o simpla apasare a butonului „M”, masina va ajusta in mod instantaneu una dintre cele 279 de combinatii de pozitie. Puteti configura rapiditatea vitezei, confortul si sportivitatea suspensiilor, sensibilitatea functiei de stabilitate si numarul de CP folositi.






3. Ferrari FXX: Transmisie Formula 1
Ferrari FXX este versiunea modificata a Ferrari Enzo. Acest model are incorporat o tansmisie care poate schimba vitezele la fel de repede ca si Ferrari Formula 1. Ferrari FXX are un motor de 6.3 litri V12 si 800 CP.


4. Ferrari Superamerica: Acoperis electrocromat
Cand am auzit de Ferrari Superamerica decapotabila, un derivat al Ferrari 575M Maranello coupe, ne-am intrebat de ce comania constuieste o noua versiune a unei masini ce va fi scoasa din vanzare. Ferrari este dotat cu un acoperis din sticla electrocromat care are cinci nivele de iluminare, putand trece de la o culoare inchisa la una luminoasa.


5. Maybach 57 S: Birou mobil pentru directori
Noul Maybach 57S a fost construit pentru a fi un sedan sport ultra luxos. S57 ofera un pachet complet pentru oamenii de afaceri care include internet wireless si o imprimanta color prin tehnologia bluetooth. Scopul acestui pachet este sa transforme masina intr-un birou pe patru roti.


6. Mercedes-Benz clasa S: Masina care se conduce singura
Cel mai interesant aspect la aceast model este faptul ca masina se conduce singura chiar si in zonele aglomerate. Acest lucru se intampla datorita faptului ca modelul S are un sistem de navigare dotat cu un radar cu raza de actiune mica. Daca multe masini au un astfel de sistem de navigare care urmareste masina din fata, lipsa radarului face ca acest sistem sa se activeze doar in conditiile in care viteza este de 20 de mile pe ora.


7. Mercedes Benz clasa CLK: Airscarf
Airscarf cu care este dotat Mercedes Benz clasa CLK decapotabil arata ca multe aspecte tehnologice sunt concepute pentru a crea confort ocupantilor masinii. In timp ce multe masini ofera scaune incalzite, SLK ridica aspectul tehnologic prin Airscarf. Acesta este incorporat in scaun si emite aer cald . Scopul este sa extinda vanzarea decapotabilelor in sezonul racoros.


8. Porsche Cayman S: Contopirea doua motoare Porsche
Conceptul companiei Porsche a fost de a alatura cel mai bun motor Boxter de 3.2 litri, 6 cilindri cu cel mai bun motor 911 Carrera S. Ce au facut pana la urma cei de la Porsche? Au imprumutat parti din motorul Porsche 911 si le-au ajustat motorului Boxter


9. SSC Ultimate Aero: Cea mai rapida masina din lume
SSC Ultimate Aero este cea mai rapida masina din lume. La o viteza maxima de 418 km/h modelul in valoare de 655.000 de dolari trebuie sa foloseasca o tehnologie avansata. Abilitatea de a merge cu viteza tine de caii putere pe care ii are in dotare. Masina trebuie sa fie aerodinamica si usoara. De fapt masina cantareste cat un Dodge Neon. Masina are un motor de 6.3 litri V8.


10.Wolkswagen Passat: Filtru cu particule
Filtrul diesel arde particulele de combustibil si le degaja intr-un dioxid de carbon mult mai acceptabil din punct de vedere al poluarii. Acest filtru este disponibil in Europa de cativa ani. Tehnologia este noua in America.

Sursa: www.forbes.com



Se pare ca la tehnologia auto, cei de peste ocean sunt cam "ramasi in urma".


--------------------
Ford Mondeo Ghia Duratorq DI 115cp 2001
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cosmin45741
post Feb 20 2006, 10:35 AM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 992
Joined: 1-May 05
From: Bacau (Bacau)
Member No.: 45.734



who cares? marimea conteaza biggrin.gif blush.gif


--------------------
MAZDA 6 SPORT TOPLINE, 2.0d, 136 cp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Feb 20 2006, 04:50 PM
Post #3


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Mai Ghitza...spune-mi si mie...cite Acura RL colcaie la tine pe strada ?

Sau oricare din masinile alea ?

Asa...si dupa ce raspunzi... sa imi spui si mie cine a inventat "GPS-ul" si unde a fost disponibil prima data...? Ce are Acura RL este disponibil si pe Cadillac STS iar aftermarket este oferit pe Pioneer AVIC N2 (acest model isi va face loc in Subaru meu imediat ce se incalzeste vremea).

Ferrari FXX nici nu este legal de vinzare. Enzo DA. FXX NU. Scoate-o de pe lista.

Maybach. Mda. Asta masina. internet wireless si o imprimanta color prin tehnologia bluetooth. Tu ai auzit de masina lui George Bush...Limuzina aia prezidentziala ? Oh...sa nu comparam ceva civil cu ceva militar. Afla te rog...ca incepind cu 1998 si noul model Ford Crown Victoria...masinile de politzie americane au inceput sa aibe instalate camere video pe toate din ele, transmitzind video in direct, primind info via wireless, cu imprimanta pentru amezi inauntru. Cite au la voi asa ceva ? Ia asculta...ca tot stam de vorba...cine a inventat "Internetul" in forma actuala ? Si firmele de produse "wireless" pentru computere...sint din ce tzara ? (PS: pentru un abonament lunar de 50 de dolari la TMobile si 80 de dolari pentru o imprimanta micutza...mi-am facut minivan-ul ditamai biroul. Uitasem sa spun...eu folosesc laptop plus GPS (cu tot cu re-routing, voice - *** optziunea cu traffic nu am vrut sa o platesc*** de 3 ani). Si nu sta laptop-ul in poala pasagerului ci pe un support frumos, ca in masinile de militzie, intre scaune.

Lexus ofera radar. Spre ex. Lexus IS 250 din multi-comparatzia AWD. Ah da...la un pretz similar BMW-ului care nici nu avea macar GPS/Navi.


Orice amarit cu masini sport Japoneze facute in ultimii 5 ani poate - sa faca acelasi lucru ca butonul M. Desigur...nu frumos si integrat in bord...dar frumos, inauntru, ferit de ploaie si de vint potzi schimba performantza masinii, caii putere, consumul. Da...nu vine din fabrica cu asa ceva...si platesti bani grei ca sa ai aceasta posibilitate...dar nu trebuie sa ai BMW M ca sa schimbi perfomantzele dinamice ale masinii. Recunosc...suspensia activa nu e inca ceva disponibil Nu te lasa inflacarat de numarul de 279 de combinatzii. Probabil sint 8 pozitzii la scaun...5 la motor...4 la suspensie...3 la transmisie si inmultzite toate 8 x 5 x 4 x 3 = 279 combinatzii.

Nu reusesc sa intzeleg ce este asa grozav prin imbinarea calitatzilor a doua motoare. Facute de aceeasi firma.


Diesel. Oh...iubesc aceste conversatzii (copyright Fishbone, 2006). Ai auzit de US EPA ?

Iar concluzia cu cea mai iute masina din lume care are nevoie de tehnologie pentru acei cai putere....m-a zapacit complet. Pur si simplu...daca am pune un motor de Viper (7 kile V10) pe un dodge neon am obtzine acelasi lucru.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ghita A.
post Feb 20 2006, 05:56 PM
Post #4


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 188
Joined: 9-July 05
From: Alba Iulia
Member No.: 50.831



Bah, da ofticosi mai sunteti voi astia plecati in America. Stai linistit ca nu-ti raspund nici tie nici altcuiva legat de problema americanizarii. Sa fim noi toti sanatosi, si in America si in Europa.

Eu credeam ca asta e un forum pentru discutii legate de masini, nu de internet, chestii wireless si altele de genul asta.

PS Si ca sa nu ramenti ofticati recunosc in fata intregii tarii ca America e cea mai cea si e cea mai tare. Multumiti?


--------------------
Ford Mondeo Ghia Duratorq DI 115cp 2001
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Impulse
post Feb 20 2006, 06:33 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 587
Joined: 18-January 06
Member No.: 65.706



Da' de ce sa lasi de la tine mai Ghita? Nu e America cea mai tare sezi bland. Leaganul culturii si al civilizatiei zace tot pe batranul continent nu prin America. Acolo unde se poarta sclavagismul mascat si unde 30% din populatie nu are asigurare medicala. Acolo unde cand abordezi un muritor de rand si deschide gura vezi ca nu are dinti. Primul lucru vizat la un job este daca am "medical& dental". Sunt asa de dezvoltati ca din 30 de state dezvoltate ei au sistemul medical pe locul 29!
Si btw bluetooth nu este inventat de americani.

Ia sa ii intrebam cine a inventat, motorul cu reactie, insulina, rachetele in trepte, aripile Delta, trenul de aterizare cu roti, motorul cu aburi, electroscopul, telefonia multipla, vaccinul antiholeric, automobilul fără diferențial cu motor în spate, aerodina lenticulară, avionul cu aripa joasa, sonicitatea, programele Apollo NASA si prima racheta care a dus primul om pe luna a avut la baza munca lui Oberth, etc. Si aici vorbesc doar de romani. Ce sa mai zic de restul inventiilor europene. Ia sa vezi ca nu stiu. Ei stiu doar ca americanii au inventat tot iar 20 de secole europenii au stat in intuneric. Ei ne-au adus lumina si tehnologia.
Ia se vezi ce emisiuni de spalari pe creier sunt pe aici si cum isi adjudeca ei nu stiu cate descoperiri de te apuca sila!

S-a mai facut pe aici misto de IDrive de la BMW dar putini stiu ca iDrive coordoneaza peste 700 de operatii si functii. Cine nu crede sa isi ia BMW si sa nu mai faca calcule de caterinca. Unde sa pui atatea butoane pentru atatea functii? De la selectia radioului a egalizatorului audio, CD, DVD, hands-free phone, vocal command, memorarea pozitiei scaunului, a volanului, a postului de radio, a luminii din habitaclu, a luminilor de bord, climate control functions,a incalzirii, a suspensiei, rezervari la hotel sau restaurant, setarea sistemului Confort Acces care recunoaste soferul si ajusteaza absolut totul dupa setarile soferului respectiv doar cand respectivul a pus mana pe manerul usii, si cate altele. Incercati iDrive o saptamana si veti vedea ca este chiar foarte bine gandit, extrem de practic si foarte ergonomic amplasat. Trebuie sa fii neindemanatic rau sa nu poti manevra acest sistem. Cand mai vorbiti documentati-va inainte.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skywalker
post Feb 20 2006, 08:42 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.469
Joined: 2-September 05
From: Timisoara
Member No.: 54.800



Lasa mai Ghita & Impulse ca la F1anatic USa "iz za best, iurop iz naspa" :bash:
Am auzit ca americanii au inventat coada la pruna ac altfel crestea in pamant ca si patatoes in pamant. La cartofii (crumpii in Banat area) americanii ne-au fericit cu gongile lor Colorado le le-au imprastiat pe campiile lu' Hitler sa "moare" nemtii de foame, bai nene bai. drunk.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Feb 20 2006, 08:51 PM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



America este o extensie a civilizatiei europene. fiind o natiune de emigranti in majoritate din Europa, americanii au avut de la inceput nivelul tehnologic al europenilor. in plus au fost de multe ori un loc atractiv pentru emigrantii inventivi ai Europei ( Tesla a creat mai mult aici decat in Serbia; Werner von Braun si echipa sa germana - creatorul rachetelor V2 a devenit prin adoptia in USA parintele programului Apollo; este adevarat ca initial echipa a fost adusa de catre armata americana dar ulterior majoritea membrilor au ales sa ramana aici).

inca din 1620 cand primii emigranti englezi ( care la cea data era una dintre cele mai evoluate natiuni europene) au debarcat in Massachusets americanii au fost una din societatile cele mai dezvoltate tehnologic. Inca din 1650 a inceput sosirea germanilor in America. si ei au adus la randul lor tehnologie si spirit inventiv ( in prezent nationalitaea de origine cea mai numeroasa in USA este inca cea germana, urmata fireste de cea britanica).

inventii americane: masina de cusut, telegraful ( Morse a fost american), becul electric, retelele de curent alternativ, telefonul, bomba atomica, personal computer-ul etc.

o lista intreaga de inventatori americani aici:

http://inventors.about.com/library/bl_by_state_inventors.htm

in domeniul auto America a inceput in aceeasi perioada cu germanii, francezii si britanicii si incadin 1901 aici a inceput productia de serie mare ( henry Ford fiind cel acre a inventat si perfectionat acest mod de productie adoptat ulterior in tot restul lumii si nu numai in industria auto).

Impulse esti din nou rauvoitor si mincinos. :evil:
blush.gif

numarul americanilor fara asigurare medicala este de 46 mil ( populatia este de 298 milioane) deci proportia este la 15-16%. toata lumea peste 65 de ani are asigurare medicala de stat si toti copiii a caror parinti nu au asigurare si nu au nici venituri primesc asigurare de la stat sub Medicare. toti pacientii cu infectie HIV si insuficienta renala necesitand dializa se califica pentru asigurare gratuita.

USA este tara cu cea mai mare proportie din produsul intern brut cheltuita pentru sanatate si principala sursa de inovatie medicala in ultimii 10-20 de ani ( numarul metodelor diagnostice si a noilor tehnologii de tratament si medicamente care origineaza din USA este mult mai mare decat ce ea ce origineaza din UE sau Japonia). majoritatea gigantilor farmaceutici si ai tehnologiei medicale sunt americani ( peste 50% din piata mondiala pentru astfel de produse revine firmelor americane).

USA bate oricare alta tara din lume la numarul de organe transplantate si de operatii pe cord deschis ( desigur raportat la populatie).

este f. greu de comparat sistemele de sanatate in eficienta. la indicatorii de baza ( speranta de viata, mortalitate infantila, incidenta bolilor de saracie: TB, dizenterie, holera, boli parazitare, etc) USA sta destul de bine desi nu pe masura banilor cheltuiti

pentru cei interesati:

http://www.oecd.org/document/16/0,2340,en_...1_1_1_1,00.html


principala buba a sistemului medical american este modul inegal de distributie a serviciilor medicale catre diferitele categorii de populatie, de unde si mediile mai putin grozave. ( ex. numarul celor decedati ca urmare a drogurilor, alcoolului si violentei in ghetourile americane unde pana in 10% din populatie locuieste este suficient de mare sa altereze o speranta de viata medie a restului de 90% din populatie). depinde in ce parte a scarii sociale te situezi.

QUOTE
The U.S. does not have the best health care system in the world - it has the best emergency care system in the world. Advanced U.S. medical technology has not translated into better health statistics for its citizens; indeed, the U.S. ranks near the bottom in list after list of international comparisons. Part of the problem is that there is more profit in a pound of cure than an ounce of prevention. Another part of the problem is that America has the highest level of poverty and income inequality among all rich nations, and poverty affects one's health much more than the limited ministrations of a formal health care system.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Impulse
post Feb 20 2006, 09:16 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 587
Joined: 18-January 06
Member No.: 65.706



pai sa iti raspund cat de cat in ordine.
Prof. Herman Oberth, originar din Sibiu, el este considerat „părintele navigației spațiale”și, de asemenea, profesorul lui Werner von Braun, șeful programului rachetelor americane „Saturn”. In 1920 ing. Gheorghe Botezatu a calculat traiectoriile posibile Pământ Lună, folosite la pregătirea programelor „Apollo” (al căror părinte a fost sibianul Herman Oberth); el a fost și șeful echipei de matematicieni care a lucrat la proiectul rachetei „Apollo” care a dus primul om pe Lună (ca un fenomen de sincronicitate Apollo a fost unul dintre Gemenii Divini…) Hermann Oberth este omul din spatele programului Apollo si nu von Braun. Au lucrat amandoi dar Oberth este creierul.

In 2004 82 milioane de americani nu beneficiau de Health Insurance. Fa tu un calcul si vezi cat la suta din populatie era fara acoperire medicala. blink.gif Intr-un ziar recent am citit ca acum sunt mai multi. Sunt state in care aproape jumatate nu au insurance. Din cate am inteles acum este si mai rau, America suferind in urma politicii dezastruase Bush si a razboaielor purtate pentru furtul zacamintelor altora.
Iata link-ul:
http://www.webmd.com/content/article/88/100110.htm

Ziarul nu am de unde sa ti-l dau.

Eu am citit tot intr-un ziar cum se dadea Canada de ceasul mortii ca ei sunt pe locul 7 dintre 30 de state cele mai dezvoltate. America era pe locul 29 din 30!
Mai jos ai un link topul sistemului medical in lume.
In testul de care vorbesc eu erau scoase cateva state dintre cele existente aici dar inca o data, nu am acest ziar.
Dar am gasit ceva din 2000.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/778385.stm
http://www.mapsofworld.com/world-top-ten/w...ntries-map.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Feb 20 2006, 09:28 PM
Post #9


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@Impulse
Problema in Europa nu este inteligenta; probabil ca ea este raspandita uniform in lume, mai mult sau mai putin.
Problema e ca americanii i-au pus pe oamenii aia la munca si au ajuns pe Luna, si nu vre-o natiune europeana. Nu e vorba de inteligenta aici. Americanii incurajeaza excelenta, chestie care in Europa nu prea se intampla, se practica socialismul, toti suntem egali, vine statul si ne da de toate la toti etc.
Toti baietii aia destepti pe care i-ai citat ar fi frecat mangalul intr-o universitate, daca ramaneau in Europa, luptandu-se cu birocratia pentru niste bugete amarate in loc sa ajunga pe Luna.
Degeaba Europa are creiere daca America le atrage si le fura prin proiecte interesante si bani multi... Cercetarea europeana scartaie, iar cercetatorii sunt prea putini ca sa blocheze un drum national si sa se faca auziti, asa cum fac agricultorii, asa ca cei cu adevarat buni isi baga picioarele pleaca in State... Pana si china investeste dublu procent din PIB in cercetare fata de Europa.
Pe langa asta, in Europa cercetarea nu are nici o facilitate. O intreprindere high-tech privata e taxata ca orice fabrica de nasturi, in timp ce agricultorii pe langa subventii au si scutiri de taxe, si vor sa bage scaderea TVA-ului pentru restaurante, insa pentru cercetare nu se poate....


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Feb 20 2006, 10:27 PM
Post #10


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



E greu sa discutzi cu oamenii astia. Ok...USA se pricepe sa fure inteligentza. Fine. Am reusit sa atragem virfurile academice din lumea intreaga...le-am dat bani, laboratoare, independentza academica necesara...le-am creeat toate conditziile...si ce au facut...de 50 de ani domina lumea la Premiile Nobel, inventzii tehnice, etc.

Da...nu inseamna ca si altzii nu sint desteptzi...si ca nu au bani. Dar daca in Germania Max Plank Institute este una dintre cele mai bine finantzate univ. ...In America ar fi probabil la coada clasamentului.

Pentru 2004

QUOTE
The University expects to receive $591.9 million for federal sponsored research in fiscal 2005, $23 million or 4.1 percent more than last year, according to the budget. Research project funding is restricted in how it can be used and accounts for about 17.5 percent of the total operating budget. The U. of I. 's Urbana-Champaign and Chicago campuses rank in the top 50 of federal research funding for universities, with Urbana-Champaign ranking 27 th and UIC 48 th , as faculty members continue to win highly competitive research projects from federal and private agencies
http://www.uillinois.edu/our/news/04-05%20...%20approved.htm
.


Deci Univ. of IL primeste aproape 600 de milioane in bani federali pentru cercetare. Diversele departamente, college, etc mai ales cele cu diferite patente, inevntzii etc...pot incheia contractele lor cu industria, alte univ. avind alte surse monetare decit banii universitatzii.

In comparatzie...
Max Plank Institute are un buget de 1325 milioane de Euro
QUOTE
http://www.britischebotschaft.de/en/embass...-fs004_MPG.html
The Max Planck Society's total budget was of Euro 1,325 million in 2004, a 3% increase over the previous year. Of this, close to 94% is met by public funding from the federal and state (Land) governments on a 50:50 basis. The Max Planck Institute for Plasma Physics (IPP), a member of the Helmholtz Association, is an exception. It is funded on a 90:10 basis by the German government and the states of Bavaria and Mecklenburg -Western Pomerania. Institutional funding for the MPG alone accounts for € 1,080 million, including the IPP's funding of € 85,5 million. A further € 173,5 million comes from the public sector in the form of project grants. The remaining 6% is being provided by own earnings, donations and contributions from members, and amounts to an estimated € 71,5 million in 2004. The MPG's research priorities in terms of expenditure, based on the estimated budget for 2004, are:

* biology (€ 426 million)
* physics (€ 379 million)
* astronomy and astrophysics (€ 105 million)
* history and social sciences (€ 98 million)
* chemistry (€ 96 million)
* earth sciences (€ 60 million)
* jurisprudence (€ 58 million)
* medicine (€ 52 million)
* mathematics, computer sciences and engineering (€ 47 million)
* business sciences (€ 6 million)


Care nu stiu cit inseamna in dolari. Ca sa fac o suma rotunda...probabil supra-estimata...1325 milioane de Euro vin 2000 de milioane de dolari. BUGET TOTAL...CERCETARE SI OPERARE .

Pentru cei ce nu stiu...Max Planck Institutes sint foarte multe centre impartzite pe Biuologie, Chimie, Fizica etc ...institutzii de cerectare federala.

Acum sa facem socoteala. O univ. de stat precum Univ. of IL cu 2 campusuri...Chicago si Urbana Champaign atrag cam o treime din banii federali investitzi in cercetare in germania. Si aceste campusuri sint pe locul 27 respectiv 48 in Statele Unite.

Lista o gasitzi aici cu primele 50.
http://www.irpa.vt.edu/research_ext_fy2001.htm
John Hopkins primeste 1 miliard de dolari de la guvern in 2001 (citeste jos: dollars in thousands). Primele 3 univ. pe lista aia primesc mai mult decit centrele de cercetare guvernamentale.
In statele unite avem insa
NIH National Institutes of Health
NIOSH National Institutes for Occupational Safety and hEALTH
CDC Centers for Disease Control

si multe altele...care sint echivalentul lui Max Planck - institute de cercetari guvernamentale. Va datzi seama citzi bani primesc astea ? Separat de ce se da la universitatzi private ? CDC 6500 milioane de dolari in 2004. NIH 28.78 miliarde. Sa mai continui ? (google search NIH budget 2004 etc)

Nu trebuie multa gindire. Banii pentru cercetare, autonomia in munca de cercetare atrag cercetatorii straini. Si inventziile atunci nu mai sint germane, elvetziene, rusesti, romanesti sau japoneze. Devin americane...pentru ca aici au depus activitatea..


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leone
post Feb 20 2006, 10:41 PM
Post #11


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 353
Joined: 15-February 06
From: Bucuresti
Member No.: 68.276



Da, f1anatic, ai dreptate in multe chestii pe care le-ai afirmat, dar sa revenim la problema masinilor, mai exact a motoarelor lor: masinile americane sunt dezastruoase la acest capitol, multe dintre ele nu depasesc valoarea rusinoasa de 60 CP/l. :puke: Ca sa nu mai vorbim de motoare diesel... nici nu cred ca exista in acest domeniu vreun concurent serios pt motoarele europene...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Feb 20 2006, 10:53 PM
Post #12


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



am mai zis asta si in trecut, dar se pare ca ati uitat:
VOI NU BETI BERE SUFICENT laugh.gif
pe bune, aveti o problema perpetua cu america vs europa, masinile americane vs europene vs japoneze, eu vs tu, muschiul meu vs dintii tai.
chiar tre sa fac un tur pe la casele tuturor sa va scot la o bere/cico/rom sa va calmati?
sau e suficenta putina decenta si un pic mai putina inversunare?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Feb 20 2006, 10:58 PM
Post #13


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Popescu68283)
Da, f1anatic, ai dreptate in multe chestii pe care le-ai afirmat, dar sa revenim la problema masinilor, mai exact a motoarelor lor: masinile americane sunt dezastruoase la acest capitol, multe dintre ele nu depasesc valoarea rusinoasa de 60 CP/l. :puke: Ca sa nu mai vorbim de motoare diesel... nici nu cred ca exista in acest domeniu vreun concurent serios pt motoarele europene...


Niciodata nu am sustzinut contrariul despre masinile americane. Nu le-as numi nici dezastruoase...dar cu sigurantza nu impresioneaza. Sufera la fiabilitate, optziuni, rafinament...la oricare categorie...unele sint mai bune...dar nu stralucesc.

In priviintza motoarelor MICI diesel...la noi nu se fac. Daca vorbim de motoare diesel pentru camionete, pick-up trucks, masini de teren...permite-mi sa te contrazic. (Ps. Nici japonezii nu prea fac masini diesel).

Dar sa revenim la masinile din mesajul initzial. La voi sa intzeleg ca...colcaie Ferrari FXX (masina de curse, nu legala de vindut), Maybach-urile (ca are Gigi Becali sau mai stiu eu cine...) Cred ca din exemplele acelea....foarte putzine sint alese "fericit".

EDIT: Itzi place Cadillac CTS-V ? (personal DA) Dar Dodge Charger , Chrysler 300 M ? (personal NU) Pontiac GTO (asa si asa). Uite pe mine ma dezamageste moda asta retro. Da e sint masini frumoase...dar sint mari si grase. Americanii inca nu stiu sa faca masini...chiar daca le indoapa cu tehnologie. Este si o rubrica dedicata unuia din saloanele auto din state. Si la noi sint super-masini (de import) dar si produse local: Ford GT, noul Chevrolet Camaro prototype...
LINK

Daca vrei sa vorbim despre masini americane o putem face. Dar fara comparatzii impinse la extrem... ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Feb 20 2006, 11:10 PM
Post #14


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



nu stiu de cine apartine site-ul care tot publica aceste topuri cu care intoxica romania de o bucata de vreme, dar sunt pe deplin stupide si neavenite.
cine e interesat de piata americana se poate delecta singur pe internet cu toate statisticile posibile. dar cand acei redactori le prezinta ca si cum ar fi de interes pentru publicul roman, mi se face lehamite de profesionalismul lor.
iar cei de la hotnews care le tot publica in draci aceste stiri ar trebui sa se mai documenteze inainte de a le mentiona pe site-ul lor.
parca in america era o vorba misto "lame"
si nu se refera la gumele orbit.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Feb 21 2006, 02:43 AM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



@Impulse:

QUOTE
Nearly 82 million nonelderly Americans -- a third of those under the age of 65 -- went without health insurance for some period of time in 2002 or 2003, according to a report released by the consumer health group Families USA.

An estimated 44 million Americans lacked any type of health coverage for the entire year in 2003, according to U.S. Census Bureau figures. This represents a 15% increase over 2001.


textul tau e probabil exact ( sunt familiar cu site-ul webmd blush.gif ) dar se refera la faptul ca o treime dintre americanii de varsta activa nu au avut asigurare in 2003 dar numarul include si cei care au ramas fara asigurare temporar. asta se intampla pentru ca dupa ce ai parasit un loc de munca nu ai vrut sau putut sa platesti pentru asigurarea medicala ( compania de asigurari este obligata sa te acopere la acelasi nivel). insa persoana respectiva trebuie sa plateasca si partea pe care angajatorul sau precedent o platea in numele lui si care poate fi pana la cateva sute de $ pe luna. la noul loc de munca dureaza de regula 2-3 luni pana asigurarea noua intra in efect. ( for that matter si eu am schimbat locul de munca si am avut 3 luni fara acoperire in acelasi an). asta inseamna insa ca multi oameni si-au schimbat slujbele sau planurile de asigurare.

textul precizeaza mai jos care este numarul celor fara acoperire de-a lungul intregului an: 44 mil. in 2005 au fost 46 milioane.

motivul cresterii celor fara asigurare este ca marile companii au inceput sa isi reduca acoperirea medicala pentru angajati, masura dictata de concurenta economica iscata de globalizare. in ultimii 5 ani numarul celor care traiesc cu venituri din care nu isi pot permite ( sau nu vor sa cheltuiasca banii respectivi) pe sanatate a crescut. este intr-adevar consecinta politicii republicane care sunt in mare impotriva medicinei socializate.

statul asigura medical numai 40% dintre locuitori in USA. probabil alti 40-45% sunt asigurati de angajatorii lor sau se asigura individual. proportia reala acelor fara asigurare este de 10-15%...

ex. asta e unul din motivele pentru care producatorii americani auto sunt mai putin performanti financiar decat cei japonezi care nu au lucratori sindicalizati si ofera beneficii de sanatate mai limitate.

desigur pentru o tara cu standardul economic al Americii este rusinos, dar daca ne uitam la restul aspectelor sistemului medical american se poate vedea ca se compenseaza.

intr-adevar saracii aici primesc de regula ca singura optiune extractiile dentare si apoi proteze complete. insa acestia sunt o minoritate. asertiunea ta initiala este exagerata.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Feb 21 2006, 03:30 AM
Post #16


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(Impulse)
Prof. Herman Oberth, originar din Sibiu, el este considerat „părintele navigației spațiale”și, de asemenea, profesorul lui Werner von Braun, șeful programului rachetelor americane „Saturn”. In 1920 ing. Gheorghe Botezatu a calculat traiectoriile posibile Pământ Lună, folosite la pregătirea programelor „Apollo” (al căror părinte a fost sibianul Herman Oberth); el a fost și șeful echipei de matematicieni care a lucrat la proiectul rachetei „Apollo” care a dus primul om pe Lună (ca un fenomen de sincronicitate Apollo a fost unul dintre Gemenii Divini…) Hermann Oberth este omul din spatele programului Apollo si nu von Braun. Au lucrat amandoi dar Oberth este creierul.


Oberth a fost intr-adevar profesorul lui Wehrner von Braun dar in timpul razboiului a fost angajat de von Braun. Oberth nu a venit in America ( cu von Braun) refugiindu-se imediat dupa razboi in Elvetia, apoi a lucrat in Italia si doar intre 1955 si 1958 a fost invitat din nou de von Braun in Alabama. In 1958 s-a intors in Germania.

http://www.britannica.com/eb/article-9056641

nu trebuie uitat ca in aceeasi perioada interbelica un american Robert Goddard a realizat o racheta cu combustibil lichid in 1926. este ironic ca armata USA a refuzat chiar in 1939 sa finanteze proiectele lui Goddard, inventatorul lucrand in timpul ww2 la motoare de avioane blush.gif . abia in 1945 cand primele rachete V2 au cazut peste Londra au realizat si sefii militari americani importanta rachetelor.

el a fost chiar in corespondenta in anii '30 cu von Braun si cei doi au facut schimb de informatii. se spune ca atunci cand a afost arestat de americani unul dintre oamenii lui von Braun a raspuns anchetatorilor sai " de ce nu-l intrebati pe Goddard. el stie mai mult ( despre rachete) decat unii dintre noi. din nefericire Goddard a murit chiar la sfarsitul lui 1945.

http://www.time.com/time/time100/scientist...le/goddard.html

si inca un link interesant:

http://www.thespacesite.com/space/history/spacerace.php

bazele teoretice ale zborului de la pamant la luna s-au discutat inca de la sfarsitul sec 19. Jules Verne chiar a aproximat destul de aproape de ceea ce avea sa fie Apollo marimea obiectului spatial si velocitatea... a anticipat pana si ca americanii vor fi primii care sa reuseasca biggrin.gif .

adevarul este ca americanii s-au lansat in aventura spatiala doar pentru ca nu au vrut sa fie depasiti de rusi. desi au luat startul mai tarziu s-au impus in cele din urma.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Feb 21 2006, 03:41 AM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(Popescu68283)
Da, f1anatic, ai dreptate in multe chestii pe care le-ai afirmat, dar sa revenim la problema masinilor, mai exact a motoarelor lor: masinile americane sunt dezastruoase la acest capitol, multe dintre ele nu depasesc valoarea rusinoasa de 60 CP/l. :puke: Ca sa nu mai vorbim de motoare diesel... nici nu cred ca exista in acest domeniu vreun concurent serios pt motoarele europene...


americanii nu au avut niciodata interes in elementul numit putere litrica. ei au avut interes in elementul putere si au fost fideli principiului " there is no substitute for cubic inches". pe aceasta linie sunt cateva motoare remarcabile daca ne uitam la ceea ce conteaza: eficienta termica. ex. V8-ul de 6.0l si 400CP de pe Corvette nu este mai putin reusit decat un motor german de aceeasi putere.

industria auto americana a dominat categoric lumea pana in anii '80. lor li se datoreaza multe inventii in domeniu.

Germanii i-au depasit in rafinament in perioada interbelica si apoi au revenit in anii '60. Japonezii au devent relevanti in domeniu abia in anii '70-'80.

astazi, cu putine exceptii, masinile firmelor americane sunt o idee sub cele japoneze si germane. asta este probabil blestemul faptului ca producatorii americani au fost intotdeauna in aceasta afacere pentru profit in timp ce germanii au pus accentul si pe calitate si excelenta. japonezii au venit cu obsesia lor pentru perfectionare.

sa nu uitam insa ca 2 din primele 5 firme europene ca volum sunt subsidiari ai GM si Ford. desi Opel si Ford Europe au pierdut pozitia dominanta pe care au avut-o in anii '50 si '60 pe piata europeana, continua sa fie competitivi.

sper ca ( si Fiat dealtfel in Europa) Ford si GM isi vor reveni din pumni si vor mai aduce elemente noi.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Feb 21 2006, 09:41 AM
Post #18


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Chiar ca aveti o serioasa lipsa de bere in organism beer.gif biggrin.gif

Ce legatura are sistemul medical cu masinile ? Era vorba ca masinile americane nu prea aduc inovatii... Europenii si japonezii pun pe fiecare masina cate ceva nou (eventual acel "ceva" nou este un pic supra-apreciat de departamentul marketing) dar americanii (si aici ma refer la firmele americane get-beget, nu companii europene/japoneze care produc in state) nici macar nu se chinuie sa bage chestii noi. Si cand ma refer la chestii noi nu ma refer la o noua culoare a tapiteriei. Dau cateva exemple:

- DSG-ul (si alte sisteme asemanatoare, nu stiu nici o masina americana care sa aibe asa ceva, desi e tara in care schimbatorul automat e mai popular decat cel manual)
- Suspensii active... ce-i drept exista doar la masinile "premium" dar exista, masinile americane nu stiu sa aiba asa ceva (desi low-riderele mexicanilor aveau de mult asa ceva biggrin.gif)
- IDS-ul de pe opel...
- S-class: night-vision integrat in bord, radar pt evitarea busiturilor,
- Four wheel steering... chestia asta am vazut-o la un Prelude, de atunci n-am mai vazut-o la nici o alta masina.
- Puterea litrica... si diferitele inovatii necesare pentru a obtine o putere cat mai mare dintr-o cilindree cat mai mica, europenii si japonezii au ajuns la valori ridicol de mari (100cp/litru din motoare atmosferice)... ok, poate americanii n-au nevoie de asa ceva pt ca n-au impozite bazate pe cmc iar benzina e ieftina.
- Motoarele diesel... ok, sa zicem ca americanii nu au fost interesati de dezvoltarea lor, dar europenii au ajuns sa faca niste motoare diesel remarcabile (535D-ul, sau 1.9CDTI-ul de 212 cp, etc...)

Concluzia e ca desi europenii si japonezii au mai putine masini, si circula mai putin cu ele, sunt mai interesati de tehnologia incorporata in ele.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skywalker
post Feb 21 2006, 09:54 AM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.469
Joined: 2-September 05
From: Timisoara
Member No.: 54.800



Nu te contrazic dar eu cred ca daca ar costa si la voi benzina 3.5$/Galon veti afla si cum se fac masinile cu litraj mic. Ambele tipuri te transporta de la A la B. Numa' ca "americanus delirius" stie doar de la 3l spre cat incape sub capota, pai au motociclete cu motoare de 1l - 2.4l las-o dracului io aveam motor de 1.8l pe masina si prindeam 210Kmh iar ala cu motocicleta de 2.4l atinge 180kmh?!
La masini Europa conduce: Audi, BMW, Mercedes, VW, Peugeot, Renault, Citroen, Fiat; dupa care Japonia: Toyota, Subaru, Mitsubishi, Honda; si la final USa cu aberatiile ei in domeniu auto mai putin la masinile sport restul nu le inteleg, ce dracu' sa faci cu un Dodge Ram? sau SUV-uri cu Off Road-ere cand 90% din tugulanu american se plimba cu ele prin oras io nu le ved rostu.
Sa nu mai zic de sofat unde americanii sunt sub orice critica de prosti (cunoastem cazuri!!) pai la astia le trebe Tico nu Dodge Ram, sa dea intr-un Amtrak cu Tico si sa vezi cum se schimba tembelu si ii dispar avioanele din birou, aaaa din cap am vrut sa spun blink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Feb 21 2006, 10:06 AM
Post #20


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Chestia cu SUV-urile a inceput din pacate sa prinda si la tugulanii (si mai ales tugulancele) europene, desi merg pe asfalt 99% din timp, sau chiar 100%, .
Deh, tugulanul e tugulan indiferent de continent...

In rest, halba are dreptate.... desi nu imi dau seama de cauzele fenomenului. Probabil tine de faptul ca pentru american masina e ca si frigiderul sau masina de spalat, il intereseaza sa-si faca treaba si atat. Din motivul asta la ei fiabilitatea e mult mai importanta decat in Europa, unde cu greu dai de un clasament transparent si clar...
Pe europeni inca ii mai extaziaza gadgeturile si listele interminabil de optiuni smile.gif Iar marketingul asta le da... pe langa lucrurile serioase, vezi trecute la "optiuni" chestii de genul "iluminat portbagaj" sau "inscriptionare marca si model", care nici macar la Moskwichul din '80 nu mai era optiune, ci venea din serie biggrin.gif

Figura cu puterea litrica se trage de la taxe. In majoritatea tarilor europene cu cat motorul e mai mare cu atat taxele, primele de asigurare etc cresc, asa ca baietii sunt obligati sa scoata puteri mari din motoare mici ca sa fie si iuti si ieftine.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 4th May 2024 - 09:37 PM