Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tehnologie auto: Europa mai avansata decat America?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
Ghita A.
http://www.stiriauto.ro/www/index.php/arti...e-din-2006.html

QUOTE
Cele mai noi tehnologii pentru modelele din 2006 - 20 Februarie 2006
In 1957, un arhitect elvetian a numit tehnologia:” talentul de a aranja lumea intr-un fel neexperimentat inca”. In cele ce urmeaza va vom prezenta o multitudine de elemente de inalta tehnologie. In Europa sistemul de navigare in timp real precum si alte elemente sunt disponibile de ceva vreme. Peste ocean, americanii de abia acum se bucura de aceste obiecte tehnologice.

Chiar daca unele aspecte tehnologice s-au invechit asa nu inseamna ca nu ne mai intereseaza. Transmisia twin-clutch pusa pe TT inca este incantatoare. Gadget-urile care, acum ceva timp se pozitionau in lumina reflectoarelor, acum ele au devenit optiuni standard.


1. Acura RL: sistem de navigare in timp real
Modelul RL este o masina dedicata celor inebuniti dupa tehnologia de ultima ora. Masina este dotata din plin cu elemente tehnologice, insa cel mai sofisticat gadget ramane sistemul de navigare. Acesta transmite informatii despre trafic si rute ocolitoare. Europa a reusit sa asambleze aceasta tehnologie inaintea Americii. Europenii au construit infrastructura necesara care a intrat in concordanta perfecta cu masinile.


2. BMW M5: Butonul „M”
Va amintiti de functia de memorizare a pozitiei scaunului? Butonul „M” al BMW M5 sedan se foloseste de aceasta tehnologie si o dezvolta. Printr-o simpla apasare a butonului „M”, masina va ajusta in mod instantaneu una dintre cele 279 de combinatii de pozitie. Puteti configura rapiditatea vitezei, confortul si sportivitatea suspensiilor, sensibilitatea functiei de stabilitate si numarul de CP folositi.






3. Ferrari FXX: Transmisie Formula 1
Ferrari FXX este versiunea modificata a Ferrari Enzo. Acest model are incorporat o tansmisie care poate schimba vitezele la fel de repede ca si Ferrari Formula 1. Ferrari FXX are un motor de 6.3 litri V12 si 800 CP.


4. Ferrari Superamerica: Acoperis electrocromat
Cand am auzit de Ferrari Superamerica decapotabila, un derivat al Ferrari 575M Maranello coupe, ne-am intrebat de ce comania constuieste o noua versiune a unei masini ce va fi scoasa din vanzare. Ferrari este dotat cu un acoperis din sticla electrocromat care are cinci nivele de iluminare, putand trece de la o culoare inchisa la una luminoasa.


5. Maybach 57 S: Birou mobil pentru directori
Noul Maybach 57S a fost construit pentru a fi un sedan sport ultra luxos. S57 ofera un pachet complet pentru oamenii de afaceri care include internet wireless si o imprimanta color prin tehnologia bluetooth. Scopul acestui pachet este sa transforme masina intr-un birou pe patru roti.


6. Mercedes-Benz clasa S: Masina care se conduce singura
Cel mai interesant aspect la aceast model este faptul ca masina se conduce singura chiar si in zonele aglomerate. Acest lucru se intampla datorita faptului ca modelul S are un sistem de navigare dotat cu un radar cu raza de actiune mica. Daca multe masini au un astfel de sistem de navigare care urmareste masina din fata, lipsa radarului face ca acest sistem sa se activeze doar in conditiile in care viteza este de 20 de mile pe ora.


7. Mercedes Benz clasa CLK: Airscarf
Airscarf cu care este dotat Mercedes Benz clasa CLK decapotabil arata ca multe aspecte tehnologice sunt concepute pentru a crea confort ocupantilor masinii. In timp ce multe masini ofera scaune incalzite, SLK ridica aspectul tehnologic prin Airscarf. Acesta este incorporat in scaun si emite aer cald . Scopul este sa extinda vanzarea decapotabilelor in sezonul racoros.


8. Porsche Cayman S: Contopirea doua motoare Porsche
Conceptul companiei Porsche a fost de a alatura cel mai bun motor Boxter de 3.2 litri, 6 cilindri cu cel mai bun motor 911 Carrera S. Ce au facut pana la urma cei de la Porsche? Au imprumutat parti din motorul Porsche 911 si le-au ajustat motorului Boxter


9. SSC Ultimate Aero: Cea mai rapida masina din lume
SSC Ultimate Aero este cea mai rapida masina din lume. La o viteza maxima de 418 km/h modelul in valoare de 655.000 de dolari trebuie sa foloseasca o tehnologie avansata. Abilitatea de a merge cu viteza tine de caii putere pe care ii are in dotare. Masina trebuie sa fie aerodinamica si usoara. De fapt masina cantareste cat un Dodge Neon. Masina are un motor de 6.3 litri V8.


10.Wolkswagen Passat: Filtru cu particule
Filtrul diesel arde particulele de combustibil si le degaja intr-un dioxid de carbon mult mai acceptabil din punct de vedere al poluarii. Acest filtru este disponibil in Europa de cativa ani. Tehnologia este noua in America.

Sursa: www.forbes.com



Se pare ca la tehnologia auto, cei de peste ocean sunt cam "ramasi in urma".
cosmin45741
who cares? marimea conteaza biggrin.gif blush.gif
f1anatic
Mai Ghitza...spune-mi si mie...cite Acura RL colcaie la tine pe strada ?

Sau oricare din masinile alea ?

Asa...si dupa ce raspunzi... sa imi spui si mie cine a inventat "GPS-ul" si unde a fost disponibil prima data...? Ce are Acura RL este disponibil si pe Cadillac STS iar aftermarket este oferit pe Pioneer AVIC N2 (acest model isi va face loc in Subaru meu imediat ce se incalzeste vremea).

Ferrari FXX nici nu este legal de vinzare. Enzo DA. FXX NU. Scoate-o de pe lista.

Maybach. Mda. Asta masina. internet wireless si o imprimanta color prin tehnologia bluetooth. Tu ai auzit de masina lui George Bush...Limuzina aia prezidentziala ? Oh...sa nu comparam ceva civil cu ceva militar. Afla te rog...ca incepind cu 1998 si noul model Ford Crown Victoria...masinile de politzie americane au inceput sa aibe instalate camere video pe toate din ele, transmitzind video in direct, primind info via wireless, cu imprimanta pentru amezi inauntru. Cite au la voi asa ceva ? Ia asculta...ca tot stam de vorba...cine a inventat "Internetul" in forma actuala ? Si firmele de produse "wireless" pentru computere...sint din ce tzara ? (PS: pentru un abonament lunar de 50 de dolari la TMobile si 80 de dolari pentru o imprimanta micutza...mi-am facut minivan-ul ditamai biroul. Uitasem sa spun...eu folosesc laptop plus GPS (cu tot cu re-routing, voice - *** optziunea cu traffic nu am vrut sa o platesc*** de 3 ani). Si nu sta laptop-ul in poala pasagerului ci pe un support frumos, ca in masinile de militzie, intre scaune.

Lexus ofera radar. Spre ex. Lexus IS 250 din multi-comparatzia AWD. Ah da...la un pretz similar BMW-ului care nici nu avea macar GPS/Navi.


Orice amarit cu masini sport Japoneze facute in ultimii 5 ani poate - sa faca acelasi lucru ca butonul M. Desigur...nu frumos si integrat in bord...dar frumos, inauntru, ferit de ploaie si de vint potzi schimba performantza masinii, caii putere, consumul. Da...nu vine din fabrica cu asa ceva...si platesti bani grei ca sa ai aceasta posibilitate...dar nu trebuie sa ai BMW M ca sa schimbi perfomantzele dinamice ale masinii. Recunosc...suspensia activa nu e inca ceva disponibil Nu te lasa inflacarat de numarul de 279 de combinatzii. Probabil sint 8 pozitzii la scaun...5 la motor...4 la suspensie...3 la transmisie si inmultzite toate 8 x 5 x 4 x 3 = 279 combinatzii.

Nu reusesc sa intzeleg ce este asa grozav prin imbinarea calitatzilor a doua motoare. Facute de aceeasi firma.


Diesel. Oh...iubesc aceste conversatzii (copyright Fishbone, 2006). Ai auzit de US EPA ?

Iar concluzia cu cea mai iute masina din lume care are nevoie de tehnologie pentru acei cai putere....m-a zapacit complet. Pur si simplu...daca am pune un motor de Viper (7 kile V10) pe un dodge neon am obtzine acelasi lucru.
Ghita A.
Bah, da ofticosi mai sunteti voi astia plecati in America. Stai linistit ca nu-ti raspund nici tie nici altcuiva legat de problema americanizarii. Sa fim noi toti sanatosi, si in America si in Europa.

Eu credeam ca asta e un forum pentru discutii legate de masini, nu de internet, chestii wireless si altele de genul asta.

PS Si ca sa nu ramenti ofticati recunosc in fata intregii tarii ca America e cea mai cea si e cea mai tare. Multumiti?
Impulse
Da' de ce sa lasi de la tine mai Ghita? Nu e America cea mai tare sezi bland. Leaganul culturii si al civilizatiei zace tot pe batranul continent nu prin America. Acolo unde se poarta sclavagismul mascat si unde 30% din populatie nu are asigurare medicala. Acolo unde cand abordezi un muritor de rand si deschide gura vezi ca nu are dinti. Primul lucru vizat la un job este daca am "medical& dental". Sunt asa de dezvoltati ca din 30 de state dezvoltate ei au sistemul medical pe locul 29!
Si btw bluetooth nu este inventat de americani.

Ia sa ii intrebam cine a inventat, motorul cu reactie, insulina, rachetele in trepte, aripile Delta, trenul de aterizare cu roti, motorul cu aburi, electroscopul, telefonia multipla, vaccinul antiholeric, automobilul fără diferențial cu motor în spate, aerodina lenticulară, avionul cu aripa joasa, sonicitatea, programele Apollo NASA si prima racheta care a dus primul om pe luna a avut la baza munca lui Oberth, etc. Si aici vorbesc doar de romani. Ce sa mai zic de restul inventiilor europene. Ia sa vezi ca nu stiu. Ei stiu doar ca americanii au inventat tot iar 20 de secole europenii au stat in intuneric. Ei ne-au adus lumina si tehnologia.
Ia se vezi ce emisiuni de spalari pe creier sunt pe aici si cum isi adjudeca ei nu stiu cate descoperiri de te apuca sila!

S-a mai facut pe aici misto de IDrive de la BMW dar putini stiu ca iDrive coordoneaza peste 700 de operatii si functii. Cine nu crede sa isi ia BMW si sa nu mai faca calcule de caterinca. Unde sa pui atatea butoane pentru atatea functii? De la selectia radioului a egalizatorului audio, CD, DVD, hands-free phone, vocal command, memorarea pozitiei scaunului, a volanului, a postului de radio, a luminii din habitaclu, a luminilor de bord, climate control functions,a incalzirii, a suspensiei, rezervari la hotel sau restaurant, setarea sistemului Confort Acces care recunoaste soferul si ajusteaza absolut totul dupa setarile soferului respectiv doar cand respectivul a pus mana pe manerul usii, si cate altele. Incercati iDrive o saptamana si veti vedea ca este chiar foarte bine gandit, extrem de practic si foarte ergonomic amplasat. Trebuie sa fii neindemanatic rau sa nu poti manevra acest sistem. Cand mai vorbiti documentati-va inainte.
Skywalker
Lasa mai Ghita & Impulse ca la F1anatic USa "iz za best, iurop iz naspa" :bash:
Am auzit ca americanii au inventat coada la pruna ac altfel crestea in pamant ca si patatoes in pamant. La cartofii (crumpii in Banat area) americanii ne-au fericit cu gongile lor Colorado le le-au imprastiat pe campiile lu' Hitler sa "moare" nemtii de foame, bai nene bai. drunk.gif
Iulian HondaFan
America este o extensie a civilizatiei europene. fiind o natiune de emigranti in majoritate din Europa, americanii au avut de la inceput nivelul tehnologic al europenilor. in plus au fost de multe ori un loc atractiv pentru emigrantii inventivi ai Europei ( Tesla a creat mai mult aici decat in Serbia; Werner von Braun si echipa sa germana - creatorul rachetelor V2 a devenit prin adoptia in USA parintele programului Apollo; este adevarat ca initial echipa a fost adusa de catre armata americana dar ulterior majoritea membrilor au ales sa ramana aici).

inca din 1620 cand primii emigranti englezi ( care la cea data era una dintre cele mai evoluate natiuni europene) au debarcat in Massachusets americanii au fost una din societatile cele mai dezvoltate tehnologic. Inca din 1650 a inceput sosirea germanilor in America. si ei au adus la randul lor tehnologie si spirit inventiv ( in prezent nationalitaea de origine cea mai numeroasa in USA este inca cea germana, urmata fireste de cea britanica).

inventii americane: masina de cusut, telegraful ( Morse a fost american), becul electric, retelele de curent alternativ, telefonul, bomba atomica, personal computer-ul etc.

o lista intreaga de inventatori americani aici:

http://inventors.about.com/library/bl_by_state_inventors.htm

in domeniul auto America a inceput in aceeasi perioada cu germanii, francezii si britanicii si incadin 1901 aici a inceput productia de serie mare ( henry Ford fiind cel acre a inventat si perfectionat acest mod de productie adoptat ulterior in tot restul lumii si nu numai in industria auto).

Impulse esti din nou rauvoitor si mincinos. :evil:
blush.gif

numarul americanilor fara asigurare medicala este de 46 mil ( populatia este de 298 milioane) deci proportia este la 15-16%. toata lumea peste 65 de ani are asigurare medicala de stat si toti copiii a caror parinti nu au asigurare si nu au nici venituri primesc asigurare de la stat sub Medicare. toti pacientii cu infectie HIV si insuficienta renala necesitand dializa se califica pentru asigurare gratuita.

USA este tara cu cea mai mare proportie din produsul intern brut cheltuita pentru sanatate si principala sursa de inovatie medicala in ultimii 10-20 de ani ( numarul metodelor diagnostice si a noilor tehnologii de tratament si medicamente care origineaza din USA este mult mai mare decat ce ea ce origineaza din UE sau Japonia). majoritatea gigantilor farmaceutici si ai tehnologiei medicale sunt americani ( peste 50% din piata mondiala pentru astfel de produse revine firmelor americane).

USA bate oricare alta tara din lume la numarul de organe transplantate si de operatii pe cord deschis ( desigur raportat la populatie).

este f. greu de comparat sistemele de sanatate in eficienta. la indicatorii de baza ( speranta de viata, mortalitate infantila, incidenta bolilor de saracie: TB, dizenterie, holera, boli parazitare, etc) USA sta destul de bine desi nu pe masura banilor cheltuiti

pentru cei interesati:

http://www.oecd.org/document/16/0,2340,en_...1_1_1_1,00.html


principala buba a sistemului medical american este modul inegal de distributie a serviciilor medicale catre diferitele categorii de populatie, de unde si mediile mai putin grozave. ( ex. numarul celor decedati ca urmare a drogurilor, alcoolului si violentei in ghetourile americane unde pana in 10% din populatie locuieste este suficient de mare sa altereze o speranta de viata medie a restului de 90% din populatie). depinde in ce parte a scarii sociale te situezi.

QUOTE
The U.S. does not have the best health care system in the world - it has the best emergency care system in the world. Advanced U.S. medical technology has not translated into better health statistics for its citizens; indeed, the U.S. ranks near the bottom in list after list of international comparisons. Part of the problem is that there is more profit in a pound of cure than an ounce of prevention. Another part of the problem is that America has the highest level of poverty and income inequality among all rich nations, and poverty affects one's health much more than the limited ministrations of a formal health care system.
Impulse
pai sa iti raspund cat de cat in ordine.
Prof. Herman Oberth, originar din Sibiu, el este considerat „părintele navigației spațiale”și, de asemenea, profesorul lui Werner von Braun, șeful programului rachetelor americane „Saturn”. In 1920 ing. Gheorghe Botezatu a calculat traiectoriile posibile Pământ Lună, folosite la pregătirea programelor „Apollo” (al căror părinte a fost sibianul Herman Oberth); el a fost și șeful echipei de matematicieni care a lucrat la proiectul rachetei „Apollo” care a dus primul om pe Lună (ca un fenomen de sincronicitate Apollo a fost unul dintre Gemenii Divini…) Hermann Oberth este omul din spatele programului Apollo si nu von Braun. Au lucrat amandoi dar Oberth este creierul.

In 2004 82 milioane de americani nu beneficiau de Health Insurance. Fa tu un calcul si vezi cat la suta din populatie era fara acoperire medicala. blink.gif Intr-un ziar recent am citit ca acum sunt mai multi. Sunt state in care aproape jumatate nu au insurance. Din cate am inteles acum este si mai rau, America suferind in urma politicii dezastruase Bush si a razboaielor purtate pentru furtul zacamintelor altora.
Iata link-ul:
http://www.webmd.com/content/article/88/100110.htm

Ziarul nu am de unde sa ti-l dau.

Eu am citit tot intr-un ziar cum se dadea Canada de ceasul mortii ca ei sunt pe locul 7 dintre 30 de state cele mai dezvoltate. America era pe locul 29 din 30!
Mai jos ai un link topul sistemului medical in lume.
In testul de care vorbesc eu erau scoase cateva state dintre cele existente aici dar inca o data, nu am acest ziar.
Dar am gasit ceva din 2000.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/778385.stm
http://www.mapsofworld.com/world-top-ten/w...ntries-map.html
James Kilowatt
@Impulse
Problema in Europa nu este inteligenta; probabil ca ea este raspandita uniform in lume, mai mult sau mai putin.
Problema e ca americanii i-au pus pe oamenii aia la munca si au ajuns pe Luna, si nu vre-o natiune europeana. Nu e vorba de inteligenta aici. Americanii incurajeaza excelenta, chestie care in Europa nu prea se intampla, se practica socialismul, toti suntem egali, vine statul si ne da de toate la toti etc.
Toti baietii aia destepti pe care i-ai citat ar fi frecat mangalul intr-o universitate, daca ramaneau in Europa, luptandu-se cu birocratia pentru niste bugete amarate in loc sa ajunga pe Luna.
Degeaba Europa are creiere daca America le atrage si le fura prin proiecte interesante si bani multi... Cercetarea europeana scartaie, iar cercetatorii sunt prea putini ca sa blocheze un drum national si sa se faca auziti, asa cum fac agricultorii, asa ca cei cu adevarat buni isi baga picioarele pleaca in State... Pana si china investeste dublu procent din PIB in cercetare fata de Europa.
Pe langa asta, in Europa cercetarea nu are nici o facilitate. O intreprindere high-tech privata e taxata ca orice fabrica de nasturi, in timp ce agricultorii pe langa subventii au si scutiri de taxe, si vor sa bage scaderea TVA-ului pentru restaurante, insa pentru cercetare nu se poate....
f1anatic
E greu sa discutzi cu oamenii astia. Ok...USA se pricepe sa fure inteligentza. Fine. Am reusit sa atragem virfurile academice din lumea intreaga...le-am dat bani, laboratoare, independentza academica necesara...le-am creeat toate conditziile...si ce au facut...de 50 de ani domina lumea la Premiile Nobel, inventzii tehnice, etc.

Da...nu inseamna ca si altzii nu sint desteptzi...si ca nu au bani. Dar daca in Germania Max Plank Institute este una dintre cele mai bine finantzate univ. ...In America ar fi probabil la coada clasamentului.

Pentru 2004

QUOTE
The University expects to receive $591.9 million for federal sponsored research in fiscal 2005, $23 million or 4.1 percent more than last year, according to the budget. Research project funding is restricted in how it can be used and accounts for about 17.5 percent of the total operating budget. The U. of I. 's Urbana-Champaign and Chicago campuses rank in the top 50 of federal research funding for universities, with Urbana-Champaign ranking 27 th and UIC 48 th , as faculty members continue to win highly competitive research projects from federal and private agencies
http://www.uillinois.edu/our/news/04-05%20...%20approved.htm
.


Deci Univ. of IL primeste aproape 600 de milioane in bani federali pentru cercetare. Diversele departamente, college, etc mai ales cele cu diferite patente, inevntzii etc...pot incheia contractele lor cu industria, alte univ. avind alte surse monetare decit banii universitatzii.

In comparatzie...
Max Plank Institute are un buget de 1325 milioane de Euro
QUOTE
http://www.britischebotschaft.de/en/embass...-fs004_MPG.html
The Max Planck Society's total budget was of Euro 1,325 million in 2004, a 3% increase over the previous year. Of this, close to 94% is met by public funding from the federal and state (Land) governments on a 50:50 basis. The Max Planck Institute for Plasma Physics (IPP), a member of the Helmholtz Association, is an exception. It is funded on a 90:10 basis by the German government and the states of Bavaria and Mecklenburg -Western Pomerania. Institutional funding for the MPG alone accounts for € 1,080 million, including the IPP's funding of € 85,5 million. A further € 173,5 million comes from the public sector in the form of project grants. The remaining 6% is being provided by own earnings, donations and contributions from members, and amounts to an estimated € 71,5 million in 2004. The MPG's research priorities in terms of expenditure, based on the estimated budget for 2004, are:

* biology (€ 426 million)
* physics (€ 379 million)
* astronomy and astrophysics (€ 105 million)
* history and social sciences (€ 98 million)
* chemistry (€ 96 million)
* earth sciences (€ 60 million)
* jurisprudence (€ 58 million)
* medicine (€ 52 million)
* mathematics, computer sciences and engineering (€ 47 million)
* business sciences (€ 6 million)


Care nu stiu cit inseamna in dolari. Ca sa fac o suma rotunda...probabil supra-estimata...1325 milioane de Euro vin 2000 de milioane de dolari. BUGET TOTAL...CERCETARE SI OPERARE .

Pentru cei ce nu stiu...Max Planck Institutes sint foarte multe centre impartzite pe Biuologie, Chimie, Fizica etc ...institutzii de cerectare federala.

Acum sa facem socoteala. O univ. de stat precum Univ. of IL cu 2 campusuri...Chicago si Urbana Champaign atrag cam o treime din banii federali investitzi in cercetare in germania. Si aceste campusuri sint pe locul 27 respectiv 48 in Statele Unite.

Lista o gasitzi aici cu primele 50.
http://www.irpa.vt.edu/research_ext_fy2001.htm
John Hopkins primeste 1 miliard de dolari de la guvern in 2001 (citeste jos: dollars in thousands). Primele 3 univ. pe lista aia primesc mai mult decit centrele de cercetare guvernamentale.
In statele unite avem insa
NIH National Institutes of Health
NIOSH National Institutes for Occupational Safety and hEALTH
CDC Centers for Disease Control

si multe altele...care sint echivalentul lui Max Planck - institute de cercetari guvernamentale. Va datzi seama citzi bani primesc astea ? Separat de ce se da la universitatzi private ? CDC 6500 milioane de dolari in 2004. NIH 28.78 miliarde. Sa mai continui ? (google search NIH budget 2004 etc)

Nu trebuie multa gindire. Banii pentru cercetare, autonomia in munca de cercetare atrag cercetatorii straini. Si inventziile atunci nu mai sint germane, elvetziene, rusesti, romanesti sau japoneze. Devin americane...pentru ca aici au depus activitatea..
Leone
Da, f1anatic, ai dreptate in multe chestii pe care le-ai afirmat, dar sa revenim la problema masinilor, mai exact a motoarelor lor: masinile americane sunt dezastruoase la acest capitol, multe dintre ele nu depasesc valoarea rusinoasa de 60 CP/l. :puke: Ca sa nu mai vorbim de motoare diesel... nici nu cred ca exista in acest domeniu vreun concurent serios pt motoarele europene...
guerilla
am mai zis asta si in trecut, dar se pare ca ati uitat:
VOI NU BETI BERE SUFICENT laugh.gif
pe bune, aveti o problema perpetua cu america vs europa, masinile americane vs europene vs japoneze, eu vs tu, muschiul meu vs dintii tai.
chiar tre sa fac un tur pe la casele tuturor sa va scot la o bere/cico/rom sa va calmati?
sau e suficenta putina decenta si un pic mai putina inversunare?
f1anatic
QUOTE(Popescu68283)
Da, f1anatic, ai dreptate in multe chestii pe care le-ai afirmat, dar sa revenim la problema masinilor, mai exact a motoarelor lor: masinile americane sunt dezastruoase la acest capitol, multe dintre ele nu depasesc valoarea rusinoasa de 60 CP/l. :puke: Ca sa nu mai vorbim de motoare diesel... nici nu cred ca exista in acest domeniu vreun concurent serios pt motoarele europene...


Niciodata nu am sustzinut contrariul despre masinile americane. Nu le-as numi nici dezastruoase...dar cu sigurantza nu impresioneaza. Sufera la fiabilitate, optziuni, rafinament...la oricare categorie...unele sint mai bune...dar nu stralucesc.

In priviintza motoarelor MICI diesel...la noi nu se fac. Daca vorbim de motoare diesel pentru camionete, pick-up trucks, masini de teren...permite-mi sa te contrazic. (Ps. Nici japonezii nu prea fac masini diesel).

Dar sa revenim la masinile din mesajul initzial. La voi sa intzeleg ca...colcaie Ferrari FXX (masina de curse, nu legala de vindut), Maybach-urile (ca are Gigi Becali sau mai stiu eu cine...) Cred ca din exemplele acelea....foarte putzine sint alese "fericit".

EDIT: Itzi place Cadillac CTS-V ? (personal DA) Dar Dodge Charger , Chrysler 300 M ? (personal NU) Pontiac GTO (asa si asa). Uite pe mine ma dezamageste moda asta retro. Da e sint masini frumoase...dar sint mari si grase. Americanii inca nu stiu sa faca masini...chiar daca le indoapa cu tehnologie. Este si o rubrica dedicata unuia din saloanele auto din state. Si la noi sint super-masini (de import) dar si produse local: Ford GT, noul Chevrolet Camaro prototype...
LINK

Daca vrei sa vorbim despre masini americane o putem face. Dar fara comparatzii impinse la extrem... ?
guerilla
nu stiu de cine apartine site-ul care tot publica aceste topuri cu care intoxica romania de o bucata de vreme, dar sunt pe deplin stupide si neavenite.
cine e interesat de piata americana se poate delecta singur pe internet cu toate statisticile posibile. dar cand acei redactori le prezinta ca si cum ar fi de interes pentru publicul roman, mi se face lehamite de profesionalismul lor.
iar cei de la hotnews care le tot publica in draci aceste stiri ar trebui sa se mai documenteze inainte de a le mentiona pe site-ul lor.
parca in america era o vorba misto "lame"
si nu se refera la gumele orbit.
Iulian HondaFan
@Impulse:

QUOTE
Nearly 82 million nonelderly Americans -- a third of those under the age of 65 -- went without health insurance for some period of time in 2002 or 2003, according to a report released by the consumer health group Families USA.

An estimated 44 million Americans lacked any type of health coverage for the entire year in 2003, according to U.S. Census Bureau figures. This represents a 15% increase over 2001.


textul tau e probabil exact ( sunt familiar cu site-ul webmd blush.gif ) dar se refera la faptul ca o treime dintre americanii de varsta activa nu au avut asigurare in 2003 dar numarul include si cei care au ramas fara asigurare temporar. asta se intampla pentru ca dupa ce ai parasit un loc de munca nu ai vrut sau putut sa platesti pentru asigurarea medicala ( compania de asigurari este obligata sa te acopere la acelasi nivel). insa persoana respectiva trebuie sa plateasca si partea pe care angajatorul sau precedent o platea in numele lui si care poate fi pana la cateva sute de $ pe luna. la noul loc de munca dureaza de regula 2-3 luni pana asigurarea noua intra in efect. ( for that matter si eu am schimbat locul de munca si am avut 3 luni fara acoperire in acelasi an). asta inseamna insa ca multi oameni si-au schimbat slujbele sau planurile de asigurare.

textul precizeaza mai jos care este numarul celor fara acoperire de-a lungul intregului an: 44 mil. in 2005 au fost 46 milioane.

motivul cresterii celor fara asigurare este ca marile companii au inceput sa isi reduca acoperirea medicala pentru angajati, masura dictata de concurenta economica iscata de globalizare. in ultimii 5 ani numarul celor care traiesc cu venituri din care nu isi pot permite ( sau nu vor sa cheltuiasca banii respectivi) pe sanatate a crescut. este intr-adevar consecinta politicii republicane care sunt in mare impotriva medicinei socializate.

statul asigura medical numai 40% dintre locuitori in USA. probabil alti 40-45% sunt asigurati de angajatorii lor sau se asigura individual. proportia reala acelor fara asigurare este de 10-15%...

ex. asta e unul din motivele pentru care producatorii americani auto sunt mai putin performanti financiar decat cei japonezi care nu au lucratori sindicalizati si ofera beneficii de sanatate mai limitate.

desigur pentru o tara cu standardul economic al Americii este rusinos, dar daca ne uitam la restul aspectelor sistemului medical american se poate vedea ca se compenseaza.

intr-adevar saracii aici primesc de regula ca singura optiune extractiile dentare si apoi proteze complete. insa acestia sunt o minoritate. asertiunea ta initiala este exagerata.
Iulian HondaFan
QUOTE(Impulse)
Prof. Herman Oberth, originar din Sibiu, el este considerat „părintele navigației spațiale”și, de asemenea, profesorul lui Werner von Braun, șeful programului rachetelor americane „Saturn”. In 1920 ing. Gheorghe Botezatu a calculat traiectoriile posibile Pământ Lună, folosite la pregătirea programelor „Apollo” (al căror părinte a fost sibianul Herman Oberth); el a fost și șeful echipei de matematicieni care a lucrat la proiectul rachetei „Apollo” care a dus primul om pe Lună (ca un fenomen de sincronicitate Apollo a fost unul dintre Gemenii Divini…) Hermann Oberth este omul din spatele programului Apollo si nu von Braun. Au lucrat amandoi dar Oberth este creierul.


Oberth a fost intr-adevar profesorul lui Wehrner von Braun dar in timpul razboiului a fost angajat de von Braun. Oberth nu a venit in America ( cu von Braun) refugiindu-se imediat dupa razboi in Elvetia, apoi a lucrat in Italia si doar intre 1955 si 1958 a fost invitat din nou de von Braun in Alabama. In 1958 s-a intors in Germania.

http://www.britannica.com/eb/article-9056641

nu trebuie uitat ca in aceeasi perioada interbelica un american Robert Goddard a realizat o racheta cu combustibil lichid in 1926. este ironic ca armata USA a refuzat chiar in 1939 sa finanteze proiectele lui Goddard, inventatorul lucrand in timpul ww2 la motoare de avioane blush.gif . abia in 1945 cand primele rachete V2 au cazut peste Londra au realizat si sefii militari americani importanta rachetelor.

el a fost chiar in corespondenta in anii '30 cu von Braun si cei doi au facut schimb de informatii. se spune ca atunci cand a afost arestat de americani unul dintre oamenii lui von Braun a raspuns anchetatorilor sai " de ce nu-l intrebati pe Goddard. el stie mai mult ( despre rachete) decat unii dintre noi. din nefericire Goddard a murit chiar la sfarsitul lui 1945.

http://www.time.com/time/time100/scientist...le/goddard.html

si inca un link interesant:

http://www.thespacesite.com/space/history/spacerace.php

bazele teoretice ale zborului de la pamant la luna s-au discutat inca de la sfarsitul sec 19. Jules Verne chiar a aproximat destul de aproape de ceea ce avea sa fie Apollo marimea obiectului spatial si velocitatea... a anticipat pana si ca americanii vor fi primii care sa reuseasca biggrin.gif .

adevarul este ca americanii s-au lansat in aventura spatiala doar pentru ca nu au vrut sa fie depasiti de rusi. desi au luat startul mai tarziu s-au impus in cele din urma.
Iulian HondaFan
QUOTE(Popescu68283)
Da, f1anatic, ai dreptate in multe chestii pe care le-ai afirmat, dar sa revenim la problema masinilor, mai exact a motoarelor lor: masinile americane sunt dezastruoase la acest capitol, multe dintre ele nu depasesc valoarea rusinoasa de 60 CP/l. :puke: Ca sa nu mai vorbim de motoare diesel... nici nu cred ca exista in acest domeniu vreun concurent serios pt motoarele europene...


americanii nu au avut niciodata interes in elementul numit putere litrica. ei au avut interes in elementul putere si au fost fideli principiului " there is no substitute for cubic inches". pe aceasta linie sunt cateva motoare remarcabile daca ne uitam la ceea ce conteaza: eficienta termica. ex. V8-ul de 6.0l si 400CP de pe Corvette nu este mai putin reusit decat un motor german de aceeasi putere.

industria auto americana a dominat categoric lumea pana in anii '80. lor li se datoreaza multe inventii in domeniu.

Germanii i-au depasit in rafinament in perioada interbelica si apoi au revenit in anii '60. Japonezii au devent relevanti in domeniu abia in anii '70-'80.

astazi, cu putine exceptii, masinile firmelor americane sunt o idee sub cele japoneze si germane. asta este probabil blestemul faptului ca producatorii americani au fost intotdeauna in aceasta afacere pentru profit in timp ce germanii au pus accentul si pe calitate si excelenta. japonezii au venit cu obsesia lor pentru perfectionare.

sa nu uitam insa ca 2 din primele 5 firme europene ca volum sunt subsidiari ai GM si Ford. desi Opel si Ford Europe au pierdut pozitia dominanta pe care au avut-o in anii '50 si '60 pe piata europeana, continua sa fie competitivi.

sper ca ( si Fiat dealtfel in Europa) Ford si GM isi vor reveni din pumni si vor mai aduce elemente noi.
HalbaSus
Chiar ca aveti o serioasa lipsa de bere in organism beer.gif biggrin.gif

Ce legatura are sistemul medical cu masinile ? Era vorba ca masinile americane nu prea aduc inovatii... Europenii si japonezii pun pe fiecare masina cate ceva nou (eventual acel "ceva" nou este un pic supra-apreciat de departamentul marketing) dar americanii (si aici ma refer la firmele americane get-beget, nu companii europene/japoneze care produc in state) nici macar nu se chinuie sa bage chestii noi. Si cand ma refer la chestii noi nu ma refer la o noua culoare a tapiteriei. Dau cateva exemple:

- DSG-ul (si alte sisteme asemanatoare, nu stiu nici o masina americana care sa aibe asa ceva, desi e tara in care schimbatorul automat e mai popular decat cel manual)
- Suspensii active... ce-i drept exista doar la masinile "premium" dar exista, masinile americane nu stiu sa aiba asa ceva (desi low-riderele mexicanilor aveau de mult asa ceva biggrin.gif)
- IDS-ul de pe opel...
- S-class: night-vision integrat in bord, radar pt evitarea busiturilor,
- Four wheel steering... chestia asta am vazut-o la un Prelude, de atunci n-am mai vazut-o la nici o alta masina.
- Puterea litrica... si diferitele inovatii necesare pentru a obtine o putere cat mai mare dintr-o cilindree cat mai mica, europenii si japonezii au ajuns la valori ridicol de mari (100cp/litru din motoare atmosferice)... ok, poate americanii n-au nevoie de asa ceva pt ca n-au impozite bazate pe cmc iar benzina e ieftina.
- Motoarele diesel... ok, sa zicem ca americanii nu au fost interesati de dezvoltarea lor, dar europenii au ajuns sa faca niste motoare diesel remarcabile (535D-ul, sau 1.9CDTI-ul de 212 cp, etc...)

Concluzia e ca desi europenii si japonezii au mai putine masini, si circula mai putin cu ele, sunt mai interesati de tehnologia incorporata in ele.
Skywalker
Nu te contrazic dar eu cred ca daca ar costa si la voi benzina 3.5$/Galon veti afla si cum se fac masinile cu litraj mic. Ambele tipuri te transporta de la A la B. Numa' ca "americanus delirius" stie doar de la 3l spre cat incape sub capota, pai au motociclete cu motoare de 1l - 2.4l las-o dracului io aveam motor de 1.8l pe masina si prindeam 210Kmh iar ala cu motocicleta de 2.4l atinge 180kmh?!
La masini Europa conduce: Audi, BMW, Mercedes, VW, Peugeot, Renault, Citroen, Fiat; dupa care Japonia: Toyota, Subaru, Mitsubishi, Honda; si la final USa cu aberatiile ei in domeniu auto mai putin la masinile sport restul nu le inteleg, ce dracu' sa faci cu un Dodge Ram? sau SUV-uri cu Off Road-ere cand 90% din tugulanu american se plimba cu ele prin oras io nu le ved rostu.
Sa nu mai zic de sofat unde americanii sunt sub orice critica de prosti (cunoastem cazuri!!) pai la astia le trebe Tico nu Dodge Ram, sa dea intr-un Amtrak cu Tico si sa vezi cum se schimba tembelu si ii dispar avioanele din birou, aaaa din cap am vrut sa spun blink.gif
James Kilowatt
Chestia cu SUV-urile a inceput din pacate sa prinda si la tugulanii (si mai ales tugulancele) europene, desi merg pe asfalt 99% din timp, sau chiar 100%, .
Deh, tugulanul e tugulan indiferent de continent...

In rest, halba are dreptate.... desi nu imi dau seama de cauzele fenomenului. Probabil tine de faptul ca pentru american masina e ca si frigiderul sau masina de spalat, il intereseaza sa-si faca treaba si atat. Din motivul asta la ei fiabilitatea e mult mai importanta decat in Europa, unde cu greu dai de un clasament transparent si clar...
Pe europeni inca ii mai extaziaza gadgeturile si listele interminabil de optiuni smile.gif Iar marketingul asta le da... pe langa lucrurile serioase, vezi trecute la "optiuni" chestii de genul "iluminat portbagaj" sau "inscriptionare marca si model", care nici macar la Moskwichul din '80 nu mai era optiune, ci venea din serie biggrin.gif

Figura cu puterea litrica se trage de la taxe. In majoritatea tarilor europene cu cat motorul e mai mare cu atat taxele, primele de asigurare etc cresc, asa ca baietii sunt obligati sa scoata puteri mari din motoare mici ca sa fie si iuti si ieftine.
Watcher
QUOTE(MR28673)
pe langa lucrurile serioase, vezi trecute la "optiuni" [...] "inscriptionare marca si model", care nici macar la Moskwichul din '80 nu mai era optiune, ci venea din serie biggrin.gif.

MR, e invers, la optiuni gasesti neiscriptionare marca wink.gif, si e gratis biggrin.gif:D
QUOTE(HalbaSus)
S-class: night-vision integrat in bord, radar pt evitarea busiturilor,

Din cate stiu eu, masinile americane au optiunea cu Xrays de ceva vreme (din pacet nu am o sursa, ci doar memoria smile.gif )

Treaba cu radarul de pe Sklasse ca siguranta activa mie unul nu mi se pare o chestie de bun augur, cum nu e nici aia cu BMWul care se parcheaza singur (sigur ati vazut filmuletul).

Am mai avut discutia cu 'cata electronica inseamna pera mult' si mi se apre ca astea se incadreaza acolo smile.gif
f1anatic
QUOTE(Skywalker)
restul nu le inteleg, ce dracu' sa faci cu un Dodge Ram? sau SUV-uri cu Off Road-ere cand 90% din tugulanu american se plimba cu ele prin oras io nu le ved rostu.

Sa nu mai zic de sofat unde americanii sunt sub orice critica de prosti (cunoastem cazuri!!)


Industria de Constructzii este extrem de dezvoltata. Si nu vorbesc de companii cu sute-mii de angajatzi care se ocupa de zgirie nori. Vorbesc de business-owner-ul mic si mijlociu..., "contractori" care itzi vor repara casa, re-aranja parchetul, schimbat boilerul, aerul conditzionat, reparat acoperisul...etc. Cu ce ai vrea sa se duca sa cumpere materiale...cu Tico ?

Iar apoi daca locuiesti in mediu rural...ai casa, ai ferma, itzi este necesara. Sa nu exageram si sa generalizam treaba cu Dodge RAM si pick-up truck. Da sint FOARTE MULTZI tembeli care isi cumpara asa pentru ca sint complexatzi si vor sa priveasca lumea de sus...Asta NU inseamna ca nu sint utile si indispensabile la FOARTE MULTZI oameni pentru care bunastarea financiara a familiei depinde de pick-up truck.

Stii ce...abtzine-te te rog de la afirmatzii cu "soferi sub orice critica". Ce vezi in filme, la TV, citesti in ziare nu e reprezentativ pentru intreaga natziune. Ca nu sintem obisnuitzi sa ne apara oaia sau vaca in fatza cind conduce pe drum la tzara...sau cite o bicicleta sau carutza pe autostrada...sau nu ne ferim de gropi asa de des cum o facetzi voi, ca nu avem strazi intortocheate...e o treaba...care intr-adevar duce la un anumit tip de experientza la volan. De la asta si pina la enormitatea declaratziei tale...este mult prea mult de spus. Si apoi...asa prosti cum sint, sa stii ca nu sint sinucigasi ca Romanii sau alte popoare est-europene care au excesse de teribilism la volan, mania vitezei pe drumuri prea putzin adecvate. Despre acest lucru putem discuta in topicul BRAVURA sau REALITATE daca doresti.
Skywalker
Nu incerca sa ma convingi ca americanii sunt soferi ca nu te cred, tu, da esti sofer ca nu esti american biggrin.gif dar USa pipal nu-s soferi si gata.
Si cu SUV sau Pick-Up Truck las-o mai moale ca doar nu sunt 200 mill din 300 populatie tarani (oameni care stau la tara) sau afaceristi. O fi america mare da nici chiar toti nu-s tarani si nu cred ca Chicago este 10.000kmp.
In Europa cei care detin o mica afacere isi cumpara de obicei microbuse de marfa nicidecum SUV sau Pick-Up Truck.
Am facut afaceri cu americanii si imi place ca sunt parolisti dar la masini mai au de invata de la europeni.
De ce americanu' care are ceva bani isi cumpara BMW, Mercedes sau Audi??
Iulian HondaFan
QUOTE(HalbaSus)
DSG-ul (si alte sisteme asemanatoare, nu stiu nici o masina americana care sa aibe asa ceva, desi e tara in care schimbatorul automat e mai popular decat cel manual)
- Suspensii active... ce-i drept exista doar la masinile "premium" dar exista, masinile americane nu stiu sa aiba asa ceva (desi low-riderele mexicanilor aveau de mult asa ceva biggrin.gif)
- IDS-ul de pe opel...
- S-class: night-vision integrat in bord, radar pt evitarea busiturilor,
- Four wheel steering... chestia asta am vazut-o la un Prelude, de atunci n-am mai vazut-o la nici o alta masina.
- Puterea litrica... si diferitele inovatii necesare pentru a obtine o putere cat mai mare dintr-o cilindree cat mai mica, europenii si japonezii au ajuns la valori ridicol de mari (100cp/litru din motoare atmosferice)... ok, poate americanii n-au nevoie de asa ceva pt ca n-au impozite bazate pe cmc iar benzina e ieftina.
- Motoarele diesel... ok, sa zicem ca americanii nu au fost interesati de dezvoltarea lor, dar europenii au ajuns sa faca niste motoare diesel remarcabile (535D-ul, sau 1.9CDTI-ul de 212 cp, etc...)

Concluzia e ca desi europenii si japonezii au mai putine masini, si circula mai putin cu ele, sunt mai interesati de tehnologia incorporata in ele.


diesel si putere litrica mare nu sunt relevante la pretul relativ al carburantilor aici. la capitolul putere media la masinile noi vandute aici era prin 2004 170-175CP ( in UE era pe la 110-120). cum am spus mai sus comparativ cu motoare japoneze sau europene pe benzina de aceeasi putere V6-le si V8-le americane nu consuma mult mai mult, deci nu e chiar asa e mare hanicapul tehnologic, este doar accent pe altceva. ford si GM au scos o groaza de motoare noi competitive cu restul producatorilor.

ceva similar DSG-ului are si Opel. de ce GM nu le pune si aici. pt. ca hidramatele sunt destul de bune si mai ieftine si problema economiei la carburant nu se pune.

despre IDS, pt. ca GM sunt batuti in cap...

4 wheel steering este o optiune pe pick-up trucks. varainata GM se cheama Quadrasteer. si ford are ceva similar.

suspensii adaptive/ hidraulice/aer sunt prezente pe Cadillac ca si night-vision ( de fapt Cadillac au fost primii care au introdus asta inca din 2002 - din cate stiu asta a devenit disponibil pe s klasse doar de 1-2 ani).
Iulian HondaFan
QUOTE(Skywalker)
Nu incerca sa ma convingi ca americanii sunt soferi ca nu te cred, tu, da esti sofer ca nu esti american biggrin.gif dar USa pipal nu-s soferi si gata.
Si cu SUV sau Pick-Up Truck las-o mai moale ca doar nu sunt 200 mill din 300 populatie tarani (oameni care stau la tara) sau afaceristi. O fi america mare da nici chiar toti nu-s tarani si nu cred ca Chicago este 10.000kmp.
In Europa cei care detin o mica afacere isi cumpara de obicei microbuse de marfa nicidecum SUV sau Pick-Up Truck.
Am facut afaceri cu americanii si imi place ca sunt parolisti dar la masini mai au de invata de la europeni.
De ce americanu' care are ceva bani isi cumpara BMW, Mercedes sau Audi??


pick-up truck-urile sunt o traditie la americani. asa cum omul gospodar la tara inainte avea car cu 2 boi, asa si la americani in zonele rurale pick-up-ul este un semn de om gospodar biggrin.gif . pick-up -urile au aparut inca din 1910 or so ( Ford T a venit la cativa ani de la lansare si cu o versiune cu bena) si inca de atunci au reprezentat 30-40% din piata auto americana.

cel putin 30-40% sunt justificate: agricultori, lucratori in constructii, mici afaceri, oameni cu barca, cai ( nu poti tracta un padoc de cai cu un turism biggrin.gif ). ex. in Indiana sunt mai multi cai acum decat in 1900, foarte multi oameni cresc cai pentru agrement.

sa nu-mi spui ca instalatorul european nu ar prefera un pick-up in dauna unei dube subcompact ( cum se cheama chestia aia oribila ca un cozonac de la Daewoo? biggrin.gif ). problema este ca acolo un pick-up ar fi foarte scump ( aici cele mai ieftine vin la 15000$ ).

exista si excese desigur ( eu le vad mai mult de partea SUV-urilor dar sunt si de partea pick-up-urilor).
Skywalker
QUOTE(Iulian HondaFan)
sa nu-mi spui ca instalatorul european nu ar prefera un pick-up in dauna unei dube subcompact cum se cheama chestia aia oribila ca un cozonac de la Daewoo?


Aia e chiar oribila, o insulta la adresa celorlalti constructori de masini
HalbaSus
QUOTE
despre IDS, pt. ca GM sunt batuti in cap...

Nu cred ca e vorba de GM, e vorba de clientela, si asta incercam sa spun si cu lipsa de gadgeturi pe masinile americane... nu ar trebui sa aiba nici macar un cercetator... ar fi suficient sa ia ce fac europenii si japonezii si sa le puna pe masinile lor (cred ca ar avea suficienti bani sa cumpere niste licente)... dar pesemne nu au clientela pentru asa ceva, pt ca intr-o tara unde legile pietei functioneaza nu cred ca daca ar exista cerere pentru cadilac-uri cu IDS si DSG, cadilacul nu le-ar pune la dispozitie asa ceva... si diesel daca ar trebui biggrin.gif


QUOTE
sa nu-mi spui ca instalatorul european nu ar prefera un pick-up in dauna unei dube subcompact ( cum se cheama chestia aia oribila ca un cozonac de la Daewoo? biggrin ). problema este ca acolo un pick-up ar fi foarte scump ( aici cele mai ieftine vin la 15000$ ).


Chestia aia oribila se numeste daewoo damas... si e intradevar hidoasa. Problema cu pick-up truckurile e ca nu stiu in ce masura exista atatia fermieri si instalatori... de asemenea e o enigma de ce au ei nevoaie de motoare de 6 litri ca sa se deplaseze de la un client la altul sau roti de 22" cromate... ma rog... eu am o problema mai veche cu pick-upurile folosite pe post de masini personale... dar ma abtin.. nu le inteleg, dar pe de alta parte nu intelegi nici barbatii care poarta camasi roz bonbon biggrin.gif
Iulian HondaFan
cumparatorii aleg masini japoneze care au tot ce le trebuie. cum am spus DSG-ul nu e nevoie pentru ca daca ai un V6 de 200CP oricum scoti suta in 8-9sec, iar benzina e ieftina.

diesel, DSG sunt mai utile in Europa unde 2-3l% in minus conteaza si iti poti amortiza cheltuiala suplimentara din economia de carburant. am mai spus aici este mai ieftin si mai fun sa umbli cu o Corolla 1.8 130CP decat cu un Golf/Jetta TDI 90-100CP.

nu se vand f. bine nici luminile cu xenon. nu sunt oferite decat pe masinile premium.

in schimb ABS-ul, ESP-ul ( si similarele), n airbaguri sunt la mare cautare.

daca insa comparam masini din acelasi nivel de pret rezulta insa ca americanul sub-mediu in loc sa isi ia subcompact isi ia un compact, cel mediu in loc sa-si ia compact isi ia o masina medie, cel putin peste medie isi ia un SUV.

cei 25-30% care isi iau pick-up truck sunt alt fel de populatie si au de ales de la Ford Ranger de 15000$ la Cadillac Escalade de 55000$. cum am spus probabil numai 10-20% au nevoie de pick-up truck ( in agricultura lucreaza cam 2% din populatie, constructii si servicii la domiciliu prob. alti 5-10% si prob ca 5-10% au barca, cai, rulote grele pe care le folosesc relativ des si au nevoie de 250-300CP si o platforma solida pentru tractiune.
Ghita A.
Off Topic: Stiti ce ma distreaza cel mai tare? Anume faptul ca articolul initial care i-a deranjat pe baietii stramutati in US of A, si i-a facut sa sara de fund in sus, articolul respectiv e la sursa american - ultima data cand m-am informat revista Forbes era de-a lu' americani. Deci americani care sunt platiti pentru asa ceva habar nu au ce desteapta ii natia lor, si ca ei au inventat internetu si alea alea... Ma distrez copios pe chestia asta. Bravo baieti asa trebe. Nu va lasati.

On topic : mai am un clasament - de la aceeasi sursa, preluat de Prosport, si care se refera de data asta la cele mai scumpe masini din lume- ati ghicit - alea care nu prea colcaie pe strada mea (copyright f1anatic, 2006), dar care majoritatea lor e de natie.....
Uite articolul:

QUOTE
Revista americană Forbes a realizat un top al celor mai scumpe zece automobile vândute în 2005.

Marian BURLACU
Florin MARIAN
Saleen, Pagani, Spyker. Cu siguranță aceste nume de automobile nu vă spun nimic. Conform revistei americane Forbes, respectivele mărci au vândut cele mai scumpe mașini din lume pe anul 2005.
Forbes a alcătuit în acest sens un top, din care nu lipsește Maybach 62, și nici Mercedes SLR McLaren. În schimb, în clasamentul americanilor nu întâlnim mărci precum Bentley, Ferrari și Lamborghini. Autorul articolului se întreabă dacă nu cumva în ziua de azi un milion de dolari mai poate fi considerat o sumă care se cheltuiește greu. Păi dacă deții acești bani și vrei să îți cumperi un automobil de lux, cu alură sportivă și care să sucească efectiv gâtul femeilor, atunci cea mai bună alegere este Saleen S7 Twin Turbo. În Europa o astfel de mașină costă “doar” 670.000 de dolari. În acest caz, restul de până la un milion de dolari nu îți va ajunge decât probabil pentru ceva benzină și plătirea poliței anuale de asigurare.
ProSport vă prezintă în continuare clasamentul celor mai bine vândute zece mașini pe anul 2005. De recomandat să vă uitați mai atent la poze, și nu la prețul “bijuteriilor”, altfel aveți șanse mari de a vi se face rău.

1. Saleen S7 Twin Turbo (foto mare)
Țara de origine: SUA;
Preț: 670.000 $ (în Europa);
Caracteristici: Motor V-8 de 750 CP, accelerează de la 0-100 km/h în mai puțin de 3 secunde!
Viteza maximă: 330 km/h


Click pe foto pentru detalii
2. Pagani Zonda C12S 7.3
Țara de origine: Italia
Preț: 600.000 $ (global)
Caracteristici: Motor Mercedes de 555 CP, atinge 100 km/h în doar 3,6 secunde!
Vit. maximă: 330 km/h


3. Koenigsegg CCR
Țara: Suedia
Preț: 560.000 $ (global)
Caracteristici: Motorul dezvoltă 806 CP
Vit. maximă: 395 km/h



4. Koenigsegg CC8S
Țara: Suedia
Preț: 520.000 $ (global)
Caracteristici: Motor de 665 CP
Vit. maximă: 390 km/h



5. Porsche Carrera GT
Țara: Germania
PreȚ: 480.000 $
(în Europa)
Caracteristici: Motor V10, 605 CP, atinge 100 km/h în 3,9 secunde!
Vit. maximă: 330 km/h

6. Maybach 62
Țara: Germania
Preț: 450.000 $ (în Europa)
Caracteristici: atinge 100 km/h în 5,4 secunde
Vit. maximă: 300 km/h



7. Mercedes Benz SLR McLaren
Țara: Germania
Preț: 440.000 $ (global)
Caracteristici: 617 CP, atinge 100 km/h în 3,8 secunde
Vit. maximă: 330 km/h



8. Maybach 57
Țara: Germania
Preț: 390.000 $ (în Europa)
Caracteristici: Dispune de un motor V 12, 500 CP
Vit. maximă: 300 km/h



9. Rolls-Royce Phantom
Țara: Marea Britanie
Preț: 320.000 $ (global)
Caracteristici: Un motor de 617 CP, atinge 100 km/h în 3,8 secunde
Vit. maximă: 240 km/h


10. Spyker C8 Double 12S
Țara: Olanda
Preț: 310.000 $ (global);
Caracteristici: 400 CP Audi
Vit. maximă: 240 km/h
Iulian HondaFan
d-l Ghitza, nu m-am referit la articolul respectiv ci am raspuns la afirmatii voit inexacte ale lui Impulse. nu te grabi sa tragi concluzii despre saritul de nu stiu ce in sus...
Watcher
QUOTE
Saleen, Pagani, Spyker. Cu siguranță aceste nume de automobile nu vă spun nimic.

Mie personal mi se pare ca majoritatea covarsitoare (99,9%) articolelor despre autoturisme DIN ALTE PUBLICTII DECAT CELE AUTO (topgear, ams, quattrorute, orice cu specific) sunt scrise pentru femei.
Este innacpetabil sa citesti in PLayboy sau FHM comentarii despre masini in genul 'cu o herghelie de CP mai mult decat suficienta, curbele sale impresioneaza orice gagica' - fara sa spuna cati cai, etc... Daca ear in Cosmo un articol ca sata intelegeam.

Astfel, comentariul ziaristului este de kko:
eu unul CU SIGURANTA am auzit si pot spune multe despre toate modelele din lista, mai putin despre modelele exacte de la Koenigsegg. Stiu cine este Koenigsegg si cu ce se ocup/mananca adr cele doua modele nu imi ring a bell despre caractersitici (asta e in memoria mea personala)
Radu69537
o mica greseala: morse intr-adevar este inventatorul telegrafului, dar ideea este furata de la un francez (va las pe voi sa ghiciti care); ceea ce ii apartine cu adevarat este CODUL MORSE...
Iulian HondaFan
n-ar fi rau sa iti sustii afirmatia cu mai multe date si sa nu faci pe dom' profesor care da teme elevilor. blush.gif biggrin.gif
robert
Iar va certati...iar e un razboi "noi contra voi".Care "noi" si care "voi"?Voi romanii plecati acolo de ceva ani si noi romanii ramasi aici?Urat...
Iulian HondaFan
unde vezi ca ne certam? blink.gif am cerut doar detalii. chill out, man. biggrin.gif
Mihai63349
Progresul este generat de necesitati.
Daca, din vechime, oamenii au trait in zone reci, necesitatea le-a impus sa munceasca mai mult, pentru a se imbraca, pentru a-si construi case calduroase. Cei din zone mai calde, au avut o singura problema: sa caute solutii pt. a conserva mancarea.
Asta e motivul pt. care , in Europa, Nordul este mai dezvoltat, iar cele mai bune mezeluri se gasesc in sud biggrin.gif
La fel si la masini: daca americanii n-au fost constransi sa creeze motoare cu putere specifica mare, pt. a economisi carburant, n-au facut-o. Daca problema lor era: vreau 50 cai in plus, solutia: mai bagam 2 cilindri. In schimb, ei s-au axat pe confortul interior; acolo s-au dus banii lor de cercetare. Pt. ca astea erau necesitatile stabilite de piata.
Acum, in schimb, platesc pt. asta.
Radu69537
stiu ca e offtopic,dar trebuie sa raspund omului...am gresit cand am spus ca "a furat ideea"...de fapt ceea ce am vrut sa zic este ca teoria pe care s-a bazat nu ii apartinea...raspunsul este André Marie Ampère, iar sursa este introducerea intr-un curs de CAD (Comunicatii Analogice si Digitale), Facultatea de Electronica si Telecomunicatii, UPB...btw, stiati ca Morse a fost pictor?...
Iulian HondaFan
orice inventie se bazeaza pe un principiu fizic sau chimic de multe ori descoperit de altcineva. si orice inventie este apoi preluata si rafinata de alti inventatori.

da, Morse era pictor si se si purta a la Leonardo da Vinci biggrin.gif In epoca admiratorii il numeau "the American Leonardo". blush.gif
James Kilowatt
Aproape nici o descoperire nu vine pe teren virgin.
De exemplu Einstein a formulat teoria relativitatii restranse plecand de la niste rezultate obtinute de Lorentz (contractia Einstein-Lorents) care le-a obtinut Lorentz testand "teoria eterului" folosint interferometrul Michaleson care a fost initial conceput pentru a putea "reconstrui" metrul de referinta in caz ca se distruge in timpul razboiului provocat de un diliu numit hitler blablabla....
fishbone
Se fac greseli aici. Intr-adevar, pe piata americana nu sunt implementate tehnologiile din Japonia sau Europa. In schimb, masinile sunt mult mai ieftine. Asta nu inseamna ca americanii nu au sau nu pot sa implementeze aceste tehnologii. Voi aici dati dovada de etnocentrism. Judecati o societate prin ochii societatii in care traiti voi.

Vreti sa discutam de tehnologii? Japonezii sunt fruntasi cand vine vorba de implementare. Nu europenii, nu americanii. Si aici nu discutam de masini, discutam de toate. Nu poti izola masinile de celelalte cazuri.

f1anatic a ridicat niste intrebari cat se poate de pertinente, dar va faceti ca nu vedeti sau preferati sa spuneti ca vin din partea unui roman "americanizat" numai ca sa-l discreditati. Daca n-aveti chef de discutii sau nu sunteti pregatiti sa acceptati pareri contradictorii, atunci nu mai deschideti topicuri.

Impulse, tu locuiesti in Canada. Dupa ce vi "pe la noi" si locuiesti cativa ani, sa faci bani aici si sa vezi unde pleaca si cum si, mai ales sa vizitezi niste state, atunci te asteptam cu mare drag sa ne impartasesti parerile. Pana una alta, fi fericit in America Junior. Tot ce critici de SUA poti ridica la puterea 2 pentru Canada. Deci grija cum te ratacesti prin ce topicuri, ca totusi exista o granita intre noi.

Wow, romanii au multe inventii la activ. Pai asta e rusine, nu e fala, pentru ca au stiut altii sa le valorifice! Pe acele vremuri, ca si acum, li s-au pus bete in roate acestor pionieri si oameni care au iesit din mediocritate. Iar cand au avut cate o reusita recunoscuta pe plan mondial, bai frate, asta e roman de'a nostru!.
Stiti ce fac acesti romani in ziua de azi? Pleaca

Skywalker, intr-adevar conducatorii auto de aici sunt niste natafleti prin comparatie cu europenii. Dar habar n-ai de ce.

Ghita, ai dat un clasament fara sa intelegi de fapt substratul acestuia. El scoate in evidenta ca:
-europenii sunt excentrici
-europenii sunt snobi in unele cazuri
-europenii pun accentul pe rafinament dus pana la cer
Deci, exemplu de etnocentrism.

Ai mai uitat sa mentionezi faptul ca Mercedes-Benz apartine de concernul american Daimler Chrysler si ca Aston Martin apartine de Ford. Ma tem insa ca nu-ti dai seama cat de multe spune aceasta propozitie.
Impulse
Fishbone a scris:
QUOTE
Impulse, tu locuiesti in Canada. Dupa ce vii "pe la noi" si locuiesti cativa ani, sa faci bani aici si sa vezi unde pleaca si cum si, mai ales sa vizitezi niste state, atunci te asteptam cu mare drag sa ne impartasesti parerile. Pana una alta, fii fericit in America Junior. Tot ce critici de SUA poti ridica la puterea 2 pentru Canada. Deci grija cum te ratacesti prin ce topicuri, ca totusi exista o granita intre noi.


1. Invata sa scrii corect romaneste. Nu este prima data cand scrii incorect. (vezi cu rosu)
2. Am fost "pe la voi" la sclavagism, am vizitat mai multe state, am rude care locuiesc si lucreaza acolo si am vazut mizeria voastra. Decat America prefer Budila. Si asta fara nici o rautate.
3. Canada nu este "America Junior" si asta ii poti intreba pe americanii mutati cu gramada in Canada mai ales dupa ce a iesit "inteligentul" de Bush la putere.
4. Canada are un sistem social si medical NET SUPERIOR SUA (Canada locul 11 in lume , SUA 23) deci nu stiu ce anume ar trebui sa ridic la puterea a doua. Probabil ca pot ridica la puterea a doua bunul simt al canadienilor in comparatie cu americanii. Nici la canadieni nu exceleaza asa ca se intelege ce este in SUA!
5. Si in Canada se fac bani si asa doar spre informarea dumitale sunt sectoare in Canada in care se castiga enorm! Si aici ma refer la meserii medii nu la doctoranti.
6. Este intr-adevar o mare granita intre cele doua state si se stie cat de diferite sunt cele doua sisteme. Daca doresti sa afli macar o mica diferenta intre ele iti dau un mic exemplu dintr-o lucrare de drept prin care comparam si studiam diferentele legislative intre Canada si USA.
•employment law: Employment at will is not a concept recognized by Canadian courts or federal or provincial legislation in Canada, unlike the situation in the United States. In USA angajatotul taie si spanzura dupa propria dorinta fara ca ceilalti sa poate beneficia de o protectie adecvata. Traiasca sclavagismul mascat!

Recent intr-un stat USA a fost interzis avortul (!). Si asta nu este suficient ca sa ne dovedeasca democratia vine si cireasa de pe tort: avortul este interzis sub orice forma chiar daca fatul este rezultatul unui viol sau al unui incest! Cu alte cuvinte dupa o experienta psihica "excelenta" prapadita aia trebuie sa pastreze "produsul" unui handicapat, al unui betiv (se stie influenta alcoolului asupra conceptiei), al unui criminal sau al unui looser ale carui calitati genetice lasa de dorit. Si asta nu este tot. Viitoarea mama va trebui (normal) sa suporte drepturile de paternitate ale violatorului! Adica, ulterior violului amarata aia trebui sa ii accepte nenorocitului si prezenta din cand in cand.blink.gif BRAVO SUA!
Ia de-aici si te documenteaza:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4780522.stm
http://www.theage.com.au/news/world/states...1701509789.html

7. Nu imi mai purta tu grija prin ce topicuri ma ratacesc eu! Vezi-ti de tine si chiar te rog tine minte ca intre noi doi chiar ca exista o granita si nu ne tragem de sirete!

Acesta este un stat democratic? blink.gif
Acolo unde legea permite angajarea si concedierea "at will" fara sa aiba omul nici o protectie? Deci unde sclavagismul este in floare?
Acolo unde avortul este interzis si guvernul ma obliga se tin un copil daca nu il vreau sau nu imi permit sa il tin? Acolo unde trebuie sa cresti "cu dragoste si responsabilitate" copilul unui oligofren care ti-a prins nevasta la colt? :puke:
Eu am vazut cu ochii mei ce legislatie de kkt exista acolo si cata discriminare ordinara si de ultima speta se poarta in curtile de judecata. Daca nu stii taci din gura si abtine-te. Doamne fereste sa ai parte de justitia americana ca o sa plangi singur.
Dealtfel nici nu trebuie sa dau exemple. Tot globul stie cum un obez primeste bani de la McDonalds ca acesta ar fi de vina ca animalul a mancat toata viata burgeri si cum Marlboro a platit despagubiri fumatorilor cu cancer de parca le-ar fi bagat firma tigarile in gura! Tara unde omul nu stie sa aiba responsabilitate si unde nu exista notiunea "discernamant".
Halal!
Eu am mai zis o data : FaK ceva pe USA!

Si nu mai impune tu acestor forumisti sa nu deschida topicuri pentru ca nu esti tu in masura sa impui altora ce anume sa faca! Nu iti place nu citesti! Ura si la gara!

QUOTE
Ai mai uitat sa mentionezi faptul ca Mercedes-Benz apartine de concernul american Daimler Chrysler si ca Aston Martin apartine de Ford. Ma tem insa ca nu-ti dai seama cat de multe spune aceasta propozitie.


Daca taceai filozof ramaneai!
Cand o avea Chrysler bani sa ia Mercedes Benz sa imi spui si mie! Fuziune nu inseamna "apartine". He, he, se pare ca inocularea si dezinformarea functioneaza! Doar cate minciuni sunt puse in eter de americani! Nu degeaba a disparut si placa cu numele lui Tesla de la hidrocentrala Niagara si au lasat-o doar pe cea cu Edison! Rusine!
Pana una alta sa zica multumesc frumos Chrysler ca are masini ca Crossfire a caror platforma este de origine Mercedes. Si cauta toate modelele lansate dupa fuzionare si vezi marea majoritate ce platforma tehnica au. Anyway, Mercedes si-a dat cu stangu in dreptul fuzionand cu mediocrii astia de la Chrysler!
fishbone
Trec de porcaria off-topic scrisa despre i-uri lipsa [grammar nazi, scrii se scrie tot cu un i], avorturi interzise, banii multi care-i faceti voi in Canada si bunul simtz existent acolo si nu aici, ma bag direct in on-topicul off-topicului tau. Mercedes-Benz era pe linia rosie de 5 ani de zile. Au avut si ei si Chrysler vanzari proaste. Merger sau aquisition, ce-am scris mai sus ramane valabil. Iar daca Crossfire e un rebadged Benz roadster, poate imi explici diferenta de pretz.

Cand canadienii or sa fie mai civilizati ca americanii o sa fie soare si cald la poluri. Parerea mea este ca tu te-ai plimbat in statele alea mai marsave din SUA, acolo unde se stabilesc 90% din romani. Ai scris numai prostii mai sus, ai scos din context multe lucruri. Nu ma obosesc sa incerc sa le explic pentru ca in primul rand am fi off-topic, in al doilea rand nu am chef si sunt mult prea plictisit si nu meriti efortul si, in al treilea rand si cel mai important, oricum nu bagi la cap.

Esti dulce. Pe de oparte imi spui sa nu impun nimic, pe de alta imi spui sa ma abtin, sa tac, sa ma duc la gara sa iau trenul, etc. Eu n-am impus nimic, dar poate-mi explici rostul unui topic in care nu numai ca se asteapta, dar se impun pareri si replici identice. Comunismul vechi se pare ca nu-l putem baga in pamant oricat am incerca. Cu alte cuvinte romanu' nu poate accepta alta parere decat aia a lui. Dovada esti si tu.

Esti extrem de ostil in toate reply-urile tale, de unde nu pot trage concluzie decat ca traiesti frustrat.
Impulse
Baietas, eu sunt atat de scarbit de aceasta societate incat mi-am spus ca cu prima ocazie in care lucrurile vor merge cum doresc am sa plec. Si uite ca din aprilie m-am carat si din rahatul de Canada si ma duc pe Batranul Continent unde zace civilizatie, bunul simt, cultura! :wave: :wave:

...Plec scarbit, fara sa ma uit inapoi si cu un gust cat se poate de amar fata de non-cultura si spiritul avar de aici. Subcultura e la rang de cinste aici si straturile societatii sunt nivelate pana la platitudine astfel incat muncitorul de pe drum se trage de izmene cu profesorul si invers. Masele sunt tinute in imbecilitate si este descurajat orice fenomen de socializare. Este ceva impotriva naturii noastre ca oameni. Nu a existat o singura data in acesti ani sa nu fiu scarbit de-a binelea pana la paroxism de orice banala plimbare cu metroul sau prin oras. Oricata mizerie ar fi in Romania si oricata subcultura, oricum e copilarie fata de ce e in Canada si SUA.
Inainte sa plec nu eram patriot, nu eram decat un tanar care visa sa se realizeze singur intr-o societate in care valoarea conteaza. Ce dezamagire! Exista acele stereotipuri pe care non-cultura americana a avut grija sa le ridice la rang de adevar suprem si vis american. M-am schimbat si m-am maturizat si fata de altii de varsta mea care sunt multumiti de un harb de masina si care murdaresc Romania, eu am continuat sa fiu roman, am continuat sa citesc si sa imi ridic nivelul de cultura, m-am ridicat singur si imi voi vedea scopul atins, acela de a trai in Romania si de a fi om, respectat si mandru in serviciul oamenilor si tarii mele.
Nu vreau sa imi cresc copilul intr-o atare societate....Dupa asemenea experienta NU sfatuiesc pe nimeni sa isi aduca odraslele aici, descurajez orice idee nebuneasca si inconstienta ce sustine ca a veni cu copiii in Canada/USA inseamna a le da un viitor si o educatie stralucita: FALS, FALS si iarasi FALS. Ceea ce reusiti este a-i transforma in niste forme fara fond, in niste piese ale sistemului, fara simt critic si analitic, fara cultura generala, fara individualitate, fara nimic. In Romania educatia este gratuita, este de calitate iar copilul invata ceea ce este respect si cum sa respecti pe cei invarsta nu sa ii numesti "shithead" la 5 ani!

Frustrare? Ha, ha!
Iti doresc frustrarea mea. biggrin.gif Acum de exemplu astept cu frustrare transportatorul sa imi ia toate bunurile si cele doua masini noi pe care le iau in Europa. Si de-abia astept sa ma mut in casa visurilor mele, unde nu ma va tulbura nici un "animal" chinuit si el de primarie ca trebuie sa isi tunda iarba si unde nu ma va reclama nimeni ca nu ii place iarba inalta din curtea mea interioara! :bash:
Mi-am facut plinul si ma duc sa contribui la inaltarea unei societati cu adevarat civilizate unde civilizatie inseamna respect nu ranjete perfide!
Sa nu confundam civilizatia cu bunastarea financiara! Civilizatie nu rezulta din faptul ca ai banii de a curata strazile de doua ori pe noapte!
Una peste alta a trai printre straini e un minus major orice ar spune un om venit in CA la varsta maturitatii, indiferent cate titluri de director (minciuni in general ca aici se minte neexistand cartea de munca se poate abera) si-ar pune in resumeu respectiv cate case, lexus-uri si infiniti-uri si-ar cumpara.

Si invata sa diferentiezi "nu mai scrie " de " nu iti place, nu citi". In cea de a doua exista acel element numit "alegere". Daca citesti bine vei constata ca textul meu nu impune nimic spre deosebire de al tau.

Ostilitatea mesajelor mele vis-a-vis de aceasta societate este rezultatul unei experiente reale traite de mine pe aceste taramuri. Si voi avea grija sa fac cunoscut tuturor celor cu care voi avea contact, ce anume zace pe aceste taramuri si unde duce "brainwash-ul" american. Dovezile sunt omniprezente. biggrin.gif
Dar am vazut ca tu esti un copil, eu zic sa incheiem discutia, mai bine iti mai faci cateva fotografii in plus cu limba scoasa si le afisezi pe site-ul propriu. Te va ajuta sa iti recastigi increderea in tine!

Da-mi te rog voie sa ma retrag din discutiile cu tine, nu esti matur si nici nu se pot atinge anumite nivele de discutie.

Noi sa fim sanatosi!
Iulian HondaFan
chestia cu Chrysler si DaimlerBenz a fost data legal ca si fuziune ( asta ca sa treaca de hopurile legale in USA) dar in fapt a fost preluare Chrysler de catre Daimler. Chrysler erau falimentari si au ramas in pierdere pana in anul financiar 2005 pe care il vor incheia cu profit, tocmai la timp pentru divizia Mercedes care a inceput sa aiba probleme financiare.

Daimler au investit zeci de miliarde $ in reabilitarea Chrysler si a trimis managerii cei mai de succes pe care i-au avut: Dieter Zetsche ( actualul CEO al DaimlerBenz) a fost si este inca si seful diviziei Chrysler iar responsabil cu restructurarea a fost Wolfgang Bernhard, care din 2005 a demisionat de la Daimler-Chrysler (DCX) si actualmente este seful diviziei VW in cadrul VAG.

fuzionarea Daimler cu Chrysler este studiata actualmente in multe facultati de economie din lume ca un model de esec. actualmente valoarea de piata a concernului DCX este mai mica decat era in 1997 ( anul dinainte de fuziune) numai valoarea de piata a DaimlerBenz. Dar sunt motive sa credem ca DCX este pe o panta ascendenta.

ideea strategica a lui Juergen Schrempp in 1998 a fost ca DaimlerBenz avea nevoie de un partener implicat in productia de automobile populare, segment ce lipsea din portofoliul companiei la acea vreme. din pacate lucrurile nu au iesit asa cum s-a dorit si primii 5 ani de dupa fuziune au fost durerosi. Daimler concentrandu-si resursele pe Chrysler a neglijat divizia Mercedes. Un alt esec a lui Schrempp a fost in Europa si marca Smart un alt proiect care merge pe rosu financiar de ani buni.

un alt esec al lui Schrempp a fost alianta cu Mitsubishi in care au detinut pentru cativa ani statutul de actionar principal ( aprox. 20% din actiuni). si aceasta afacere a picat rusinos si DCX s-a retras cand Mitsubishi a intrat in bucluc. Totusi cateva joint-ventures au ramas: unul este uzina Nedcar din Olanda care produce Colt si Smart Forfour si alta este uzina din Normal, Ilinois din USA care produce Eclipse, Galant si Endeavour si a produs Chrysler Sebring convertible. Ambele uzine sunt insa cu probleme si au vanzari in declin semnificativ.

DCX are si un acord de parteneriat cu grupul Hyundai. Acestia au dezvoltat noile motoare pe benzina care vor fi folosite in comun de cele 2 companii si de Mitsubishi in urmatorii ani, un proiect care pare sa fie de succes atat financiar cat si tehnologic.

In acesti ani Mercedes a pierdut dominatia in segmentul de lux fiind depasit de BMW, companie care a flirtat si ea cu fuzionarea cu un producator de masini populare - in speta Rover, dar a carui management a fost suficient de inspirat si sa renunte inainte ca pierderile sa se acumuleze. BMW au vandut rapid Range Rover catre Ford si s-au retras din relatia cu Rover. Rover au declarat faliment anul trecut si activele lor sunt pe cale sa fie cumparate de Shanghai Automotive Industry Corp (SAIC). singura marca pe care BMW au pastrat-o si pe care au reabilitat-o cu succes a fost Mini.

Pentru toate aceste esecuri Schrempp a fost silit sa demisioneze anul trecut.

dintre putinele plusuri ale crearii DCX sunt:

1) divizia de camioane care actualmente este cel mai mare producator de camioane grele din lume si care a fost si este f. profitabila ( atat in USA cat si in Europa si care a patruns bine si in Asia.

2) marca Jeep, singura care a ramas cel putin minim profitabila in toti acesti ani.

3) Chrysler si-a mentinut dominatia in segmentul minivan in America de Nord ( desi a pierdut ceva cota de piata catre Honda si Toyota) si de curand VAG i-au curtat pentru dezvoltarea unui minivan penrtru piata americana si posibil si pentru cea europeana.
Iulian HondaFan
trebuie sa raspund enunturilor usor puerile si mult subiective ale lui Impulse. blush.gif biggrin.gif

QUOTE
2. Am fost "pe la voi" la sclavagism, am vizitat mai multe state, am rude care locuiesc si lucreaza acolo si am vazut mizeria voastra. Decat America prefer Budila. Si asta fara nici o rautate.
3. Canada nu este "America Junior" si asta ii poti intreba pe americanii mutati cu gramada in Canada mai ales dupa ce a iesit "inteligentul" de Bush la putere.
4. Canada are un sistem social si medical NET SUPERIOR SUA (Canada locul 7 in lume , SUA 29) deci nu stiu ce anume ar trebui sa ridic la puterea a doua. Probabil ca pot ridica la puterea a doua bunul simt al canadienilor in comparatie cu americanii. Nici la canadieni nu exceleaza asa ca se intelege ce este in SUA!


relatiile de munca in USA sunt mai flexibile. asta e unul din motivele pentru care economia americana este mai eficienta decat cea europeana. am pus pe topicul valuta un studiu economic despre productivitatea muncii, unde USA este pe locul 6 si binisor peste ansamblul Euro-zone. exista si aici destule reglementari sindicale paguboase economic, exemplul cel mai bun fiind chiar industria auto. GM, Ford si Chrysler sunt in situatia disperata in care se afla si pentru ca sindicalismul ii mananca.

"sclavagismul" american inseamna salarii semnificativ mai mari decat din Europa dar si responsabilitatea individului de a-si pune bani deoparte pentru educatia copiilor, pentru pensie si pentru sanatate. e nevoie de reforme, exista probleme sociale, dar pe ansamblu se traieste mai bine decat in Europa.

despre sistemul de sanatate am mai discutat. nivelul mediu sub cel al multor tari europene si al Japoniei se datoreaza inegalitatilor de acces si a lipsei accentului catre prevenire. In USA sistemul sanitar este o afacere si consumerismul este incurajat. dar pentru 80% din americani accesul la servicii sanatate este net superior Canadei si oricarei alte tari din lume.

grosul studiilor medicale de marca ( clinical trials), majoritatea noilor medicamente si a noilor tehnologii medicale origineaza in USA. fara a exagera catusi de putin America leads the way in medical science and inovation.

e nevoie insa de reforma sistemului de asigurari medicale si cel ridicol al malpractice-ului medical. avocatii scot din sistem sute de miliarde de $ anual direct ( prin onorariile platite celor impligati in litigatii medicale) cat si indirect = presiunea avocateasca face atat pe medici cat si pe spitale dar si pe companiile farmaceutice si cele de aparatura medicala sa practice defensiv - adica se fac teste care nu sunt neaparat necesare dar care sa acopere legal medicul in caz de proces - sau sa puna deoparte miliarde de $ pentru litigatii. e drept ca presiunea legala face neglijenta medicala rara.



Canada se defineste prin antiteza cu USA, si nici nu ar fi altfel posibil pentru a-si mentine identitatea. desi exista diferente intre cele 2 tari, asemanarile sunt mult mai multe. Canada este economic dependenta de USA si relatia cu vecinul de la sud este vitala pentru ei. 70% din exporturile canadiene si 30% din importuri vin din USA. Importurile USA din Canada reprezinta numai 12% din cele totale iar exporturile americane catre Canada undeva la 4-5% din total.

QUOTE
The United States has 300m people and a GDP of $12 trillion; Canada has 32m people and a GDP of $1 trillion. California alone is richer and more populous than Canada. As a sovereign country, however, Canada insists on being treated as America's equal. Such a relationship is bound to be fraught.

Counter-intuitively, relations have become harder to handle the more intimate they have become. Since NAFTA, the volume of cross-border trade has trebled. Nearly $700 billion-worth of goods and services cross the border every year, making it the world's largest bilateral trading relationship.


desi alegerile din 2004 au fost o dezamagire pentru multi dintre americani cei care s-au mutat in Canada sunt cel mult de ordinul miilor. insa sunt mai multi canadieni care se muta in USA pentru salarii mai mari si nivel de taxatie mai redus. este inexact ca americanii vor sa se mute peste noapte in Canada de rau ce le e aici.

for that matter, daca ne uitam si la datele migratiei intre USA si UE dinaintea aderarii ultimului val, numarul vest-europenilor care emigrau in USA este mult mai mare decat al americanilor care migrau in Europa.

in fapt USA este tara care primeste inca cel mai mare numar de emigranti din lume. majoritatea acestora isi realizeaza aici visul american. eu si zeci de mii de medici, ingineri, softisti romani suntem un exemplu ca se poate si ca pentru cei care sunt capabili si muncitori USA ofera oportunitati pe care e greu sa le gasesti in alta parte.

in final disfunctionalitatile sistemului de educatie de aici sunt un avantaj pentru imigrantii calificati. imigratia a fost si continua sa fie unul din motoarele economiei americane. iar dinamismul economiei americane este un magnet pentru oameni din toata lumea.

12% dintre americani ( 35 milioane) sunt imigranti la prima generatie in America... asta e egal cu intreaga populatie a Canadei sau a Poloniei. daca ar fi asa de dezastruos aici asistam oare la un masochism in proportie de masa? blink.gif biggrin.gif

Impulse, emotional si impulsiv ca intotdeauna biggrin.gif , se foloseste de elemente disparate prezente la nivelul unei minoritati americane pe care apoi le rasfrange asupra intregului. America este o tara uriasa, variata si complexa. este inca liderul mondial in majoritatea domeniilor economice, stiintifice si chiar culturale... si este liderul politic si militar.

antiamericanismul ( la randul lui un fenomen contradictoriu) este cel putin partial si expresia unui complex de inferioritate si a invidiei fata de ceea ce America are cu adevarat grandios.
fishbone
QUOTE(Impulse)
Dar am vazut ca tu esti un copil, eu zic sa incheiem discutia, mai bine ii mai faci cateva fotografii cu limba scoasa si le afisezi pe site-ul propriu. Te va ajuta sa iti recastigi increderea in tine!

Da-mi te rog voie sa ma retrag din discutiile cu tine, nu esti matur si nici nu se pot atinge anumite nivele de discutie.

Noi sa fim sanatosi!

Vezi, chestiile astea se trateaza cu ban prin alte locuri. In fiecare topic in care te-ai bagat in contradictie a iesit fix un pix, ti-ai batut joc de discutie si ai insultat ceilalti care nu sunt de-o parere cu tine. Moderatorii ar trebui sa vada de ceva masuri, zic eu.

Nu te-a rugat nimeni sa te bagi in seama cu cineva si, daca tot am trecut la aprecieri personale, da-mi voie sa-ti spun ca din reply-urile anterioare, desi imi dau seama ca ai intr-adevar o varsta mai avansata decat a mea, imi dau seama ca ai orizonturi groaznic de limitate, inadaptabil si pe deasupra un mincinos. Adicatele sa-mi explice mie cineva ce ar cauta un avocat cu 60 de mii de dolari pe luna care-si face vacantele anual in Bahamas pe un forum ca acesta, daca nu sa se dea important la pustani asa ca mine. Pe langa asta dai dovada si de o nesimtire fara margini cand te-apuci sa ma judeci din doua discutii in care ne-am intalnit. Ma umfla rasul cand vad ce aprecieri faci intre societati, ce critici ii aduci uneia si laude alteia. Probabil ca te si gandesti cu nostalgie la anii comunismului. Si ca sa nu mori prost iti spun ca prin prezentarea acelui exemplu din ilustra ta lucrade de drept tu nu faci altceva decat sa scoti in evidenta o exceptie si sa spui asta e societatea americana. Halal. Sa zic ceva de lebede mancate prin germania?

Iti dau voie sa-ti faci bagajele si sa pleci linistit. Drum bun!
Iulian HondaFan
QUOTE
Recent intr-un stat USA a fost interzis avortul (!). Si asta nu este suficient ca sa ne dovedeasca democratia vine si cireasa de pe tort: avortul este interzis sub orice forma chiar daca fatul este rezultatul unui viol sau al unui incest! Cu alte cuvinte dupa o experienta psihica "excelenta" prapadita aia trebuie sa pastreze "produsul" unui handicapat, al unui betiv (se stie influenta alcoolului asupra conceptiei), al unui criminal sau al unui looser ale carui calitati genetice lasa de dorit. Si asta nu este tot. Viitoarea mama va trebui (normal) sa suporte drepturile de paternitate ale violatorului! Adica, ulterior violului amarata aia trebui sa ii accepte nenorocitului si prezenta din cand in cand.


asta este o decizie singulara si nu este nici macar aplicabila contravenind unei decizii anterioare a Curtii Supreme a USA. Impulse loveste din nou sub centura si dovedeste ca si cunostintele sale legale sunt superficiale...

sau e doar minciuna si reavointa... alegerea ii apartine.
Iulian HondaFan
QUOTE
Dealtfel nici nu trebuie sa dau exemple. Tot globul stie cum un obez primeste bani de la McDonalds ca acesta ar fi de vina ca animalul a mancat toata viata burgeri si cum Marlboro a platit despagubiri fumatorilor cu cancer de parca le-ar fi bagat firma tigarile in gura! Tara unde omul nu stie sa aiba responsabilitate si unde nu exista notiunea "discernamant".


o alta interpretare fortata si patimasa...

procesul intenta McDonalds a fost de fapt pirdut de reclamant>

http://money.cnn.com/2003/01/22/news/companies/mcdonalds/

companiile de tutun au pierdut procese intentate de fumatori pentru ca multa vreme au sustinut oficial ca fumatul nu este daunator sanatatii. masurile antitabac nu sunt numai americane ci si in Europa de Vest guvernele au luat masuri similare. sunt de acord ca exista o tendinta de a diminua responsabilitatea consumatorului dar in acelasi timp exista si o contrabalansare creata de imbunatatirea protectiei consumatorului de acest tip de masuri. ca si in cazul proceselor intentate medicilor exista o exagerare, dar sistemul functioneaza in dublu sens.

pe ansamblu sistemul juridic american este echilibrat si eficient, lucru evident si in comparatie cu sistemele legale similare din UK, Canada si Australia... daca lucrezi in acest domeniu cred ca iti dai seama si singur...

mi-e teama ca frazele tale sunt expresia unei frustrari legate de plecarea ta de la firma respectiva.
Iulian HondaFan
QUOTE
Nu vreau sa imi cresc copilul intr-o atare societate....Dupa asemenea experienta NU sfatuiesc pe nimeni sa isi aduca odraslele aici, descurajez orice idee nebuneasca si inconstienta ce sustine ca a veni cu copiii in Canada/USA inseamna a le da un viitor si o educatie stralucita: FALS, FALS si iarasi FALS. Ceea ce reusiti este a-i transforma in niste forme fara fond, in niste piese ale sistemului, fara simt critic si analitic, fara cultura generala, fara individualitate, fara nimic. In Romania educatia este gratuita, este de calitate iar copilul invata ceea ce este respect si cum sa respecti pe cei invarsta nu sa ii numesti "shithead" la 5 ani!


este desigur optiunea ta sa iti cresti copilul unde doresti. pentru cine e interesat asta este parerea mea:

in ciuda unei alte revarsari ultra-generoase de resurse, sistemul de invatamant american are carente serioase. dar aceasta se intampla doar la nivelul educatiei primare si secundare (= liceu/scoli de meserii). multi copii americani raman de izbeliste in acest sistem, si asta e ce trage cel mai mult America in jos in statistica HDI. da, asta e o mare rusine pentru America.

totusi 33% din tinerii americani de 18-25 ani sunt studenti, iar o treime din ei vor merge mai departe sa obtine masterate sau doctorate. astea sunt unele dintre cele mai bune rate din lume.

invatamantul superior ( beneficiarul a unei alocari de fonduri de 21000$ anual pe cap de student; comparativ Danemarca, fruntasa in domeniu a Europei aloca "doar" 11000$ anual fiecarui student) este insa cel mai bun din lume.

70% din laureatii in viata ai premiului Nobel sunt angajati ai universitatilor americane, si 44% la suta din articolele stiintifice cele mai citate in toate domeniile stiintei provin din lumea universitara americana. gigantul economic este si principalul motor stiintific al lumii.

dupa o statistica facuta de Universitatea Jiao Tong din Shanghai ( care se uita la nr. de articole stiitifice publicate in revistele stiintifice de varf, numarul de laureati ai premiilor Nobel, s.a.) din primele 50 de universitati ale lumii 35 sunt americane. Intre primele 10 din afara USA sunt numai Oxford si Cambridge.

mai multe aici:

http://www.economist.com/displaystory.cfm?story_id=4339960

http://ed.sjtu.edu.cn/rank/2005/ARWU2005Methodology.htm

scoala romaneasca a fost ( nu stiu cat mai este dupa zbuciumul ultimilor 16 ani) fara indoiala f. buna mai ales pana la nivel preuniversitar...

eu am lucrat cu studenti la medicina de la Columbia University (cotata pe locul 7 mondial in statistica de mai sus), sotia mea lucreaza cu studenti la Purdue University ( nr. 75 din lume). Nivelul lor la absolvirea liceului nu este peste cel al nostru... nivelul lor la absolvirea facultatilor este insa f. bun. amandoi am facut studii post-universitare si in Ro si aici... nivelul pregatirii/cercetarii, accesului la informatii/conferinte de specialitate e incomparabil...

ca parinte in America trebuie sa tii ochii deschisi si sa iti dai copilul la o scoala buna ( sunt destule si din acestea). stiu copii de romani si copiii colegilor mei de serviciu care o duc foarte bine. faptul ca un copil de redneck ii spune bunicului sau "shithead" este intristator asa cum este intristator ca multi copii din mediul rural in Romania nu se mai duc deloc la scoala. dar sistemul educational american nu este egal cu aceasta...
cosmin45741
antiamericanismul, ca expresie a
QUOTE
unui complex de inferioritate si a invidiei fata de ceea ce America are cu adevarat grandios.
este o formulare un pic cam exagerata. se manifesta din ce in ce mai mult si in Europa (sub forme pasnice bineinteles blush.gif ) si nu cred ca ilustreaza neaparat rabufnirile unor oameni frustrati. mai mult, cred ca releva in fapt dezamagirea unei intregi lumi civilizate fata de tot ceea ce inseamna si mai ales a insemnat marketing-ul american ("american way of life" sau pamantul-fagaduintei sau cum vreti voi), fata de un trend. istoric vorbind, daca Europa a reusit sa "modeleze" intreg mapamondul dpdv cultural, SUA nu a reusit sa o faca decat din punct de vedere economic si deseori, cei implicati s-au trezit cu un gust amar...

apoi expresia "antiamericanism" este un pic cam extremista. Francezii si alti europeni nu au "viziunea" Bin Laden. iar faptul ca americanii nu suporta criticile si le traduc imediat in antiamericanism denota pana la urma si o oarecare lipsa de civilizatie, deoarece in orice discutie se pun pe ei pe o treapta superioara fata de ceilalti...Atitudinea asta nu este deloc constructiva, dimpotriva, impiedica capacitatea de a recunoaste propriile greseli pe langa faptul ca trezeste uneori sentimentul persecutiei...
SUA este cea mai mare putere economica, militara si politica, dar nu si culturala, iar conturile in banci si nr. de arme nu semnifica pana la urma cultura, civilizatie si superioritate. Vorbeai de premii Nobel. Sunt importante, fara doar si poate, dar tin sa-ti reamintesc ca exista multe alte premii mult mai insemnate, mai ales la capitolul cultura...
Nicaieri nu exista deocamdata o societate perfecta, nici in SUA, nici macar in tarile nordice sau Marea Britanie (in care, din punctul meu de vedere, societatea in general e mai "asezata"). Dar nimeni nu se bate cu pumnul in piept mai tare si nimeni nu se crede mai alfa si omega decat americanii. Si de aici probabil si numeroasele paradoxuri, pt ca, in cecitatea lor, nu-si mai observa defectele. Au cea mai mare putere economica si cea mai dezvoltata tehnologie, dar nu reusesc sa faca automobile mai bune decat europenii sau japonezii si de aici si problemele aferente...Au cel mai bun invatamant universitar, dar la capitolul preuniversitar sunt dezastruosi...Au, zici tu, cel mai dezvoltat sistem sanitar, dar milioane de oameni nu au acces iar preventia nu prea exista pt. ca totul e judecat din punct de vedere economic. Stii, din unele privinte, un pic de socialism moderat nu-i rau sa existe in fiecare domeniu de activitate, adica mai trebuie sa se faca anumite lucruri si pt. ca-i bine sau pt. ca sunt necesare, nu neaparat pt. ca sa fie si foarte profitabile...

si atunci poate ca @impulse are dreptate cand se simte inghitit de o asemenea societate si ca nu vrea sa-si creasca acolo copilul, poate ca mai e nevoie si de altceva in afara de munca sau bani ca sa te simti implinit ca individ, iar o societate in care criteriul economic e determinant intr-o proportie covarsitoare nu mi se potriveste nici mie. Sunt perfect de acord cu el :wave:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.