IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Ce naiba se intampla?

This topic is about Ce naiba se intampla?, the author, Dies Irae, wrote about: Salut, Am o Vectra 2.2 DTI din 2001. Azi dimineata, vorbesc cu nevasta-mea (ea merge mai mult cu ea) si-mi zice ca a luat-o la a patra cheie (la -4 gr ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Ce naiba se intampla?
A K U
post Jan 31 2006, 10:33 AM
Post #1


Shape-shifting Master of Darkness
******

Group: Membri
Posts: 1.210
Joined: 23-September 05
From: Chisinau. Bd. Chisinau.
Member No.: 56.543



Salut,
Am o Vectra 2.2 DTI din 2001. Azi dimineata, vorbesc cu nevasta-mea (ea merge mai mult cu ea) si-mi zice ca a luat-o la a patra cheie (la -4 grade) :evil:, in conditiile in care la -16 grade a luat-o la sfert blink.gif . Bujiile sunt schimbate toate, nu se aprinde nici un martor la bord cum ca ar fi o problema...
Acum o saptamana, am calcat-o un pic (cam pe la 110-120km/h) intr-un pasaj si cand am oprit la semafor am zis ca am luat foc. Scotea un fum albastru de ziceai ca-i ultimul Trabant, dar i-a trecut imediat si nu a mai facut (de atunci am mai facut un drum in afara si am mers si cu 160 km/h). Am vorbit cu cineva la service autorizat Opel si mi-a zis ca poate fi din cauza ca masina nu a fost "forjata" timp de o saptamana si a facut nu stiu ce dop de gaze. E posibil asa ceva? Ce mama naibii se intampla? :bash:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin55503
post Jan 31 2006, 11:59 AM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.462
Joined: 11-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.496



nu stiu care e povestea cu dopul; de gaze dar stiu ca un mecanic mi-a zis ca din cand in cand e bine sa bagi picioarul mai serios in ea. in ultimile perioada cu astra mea a mers mai mult prietena care nu depaseste 3000 de roatii decat in cazuri extreme. eu cu astra destulde rar . duminica seara am luat masina si pur si simplu mi se parea ca nu mai trage si ma enerva la culme chestia asta. dupa o ora de forja cu schimbat aproape de linia rosie masina a inceput sa mearga din nou pe placul meu.

se poate ca masina ta sa fi fost putin inecata. masina sa nu fi porniit din prima iar sotia ta sa fi apasat pe pedala de acceleratie cum se face la dacie.


--------------------
ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv

opel astra 1.7 cdti-101CP 2006

opelul si pejeul vandute
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A K U
post Jan 31 2006, 12:29 PM
Post #3


Shape-shifting Master of Darkness
******

Group: Membri
Posts: 1.210
Joined: 23-September 05
From: Chisinau. Bd. Chisinau.
Member No.: 56.543



Multumesc, Florin :wave:
Intr-adevar, sotia mea merge foarte "frumos" cu masina, e incepatoare, si nu cred ca de cand merge prin Bucuresti a depasit 2000-2500 rpm. Oricum, sunt destul de linistit, pentru ca nu sunt semne ca ar fi fost vreo problema; motorul merge rotund, se infige, nu s-a aprins nici un martor la bord.
Alte opinii sunt binevenite. Multam fain.
A, inca o chestie: folosesc ulei Opel 5W-30 si il cam consuma. La 3500 km dupa schimbul de ulei, am fost nevoit sa completez cam un litru. Stiu ca scrie si in carte ca motorul consuma ulei (0.075ml/100) dar totusi, mi se pare cam mult. Sa fie de vina uleiul, frigul sau...altceva? Urmatorul schimb o sa-l fac cu ceva super sintetic, Aral or something.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin55503
post Jan 31 2006, 02:26 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.462
Joined: 11-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.496



tipul asta de motor mai arde si ulei. scrie si in cartea masini. dar daca alergi masina in mod constant consumul de ulei se mareste.

dar sa iti consume la 3500 de km 1 litru e mult. verifica compresia sau mai usor cu motorul incalzit vezi daca da fum albastru. depinde foarte mult de stilul de mers oricum

bafta


--------------------
ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv

opel astra 1.7 cdti-101CP 2006

opelul si pejeul vandute
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A K U
post Jan 31 2006, 03:10 PM
Post #5


Shape-shifting Master of Darkness
******

Group: Membri
Posts: 1.210
Joined: 23-September 05
From: Chisinau. Bd. Chisinau.
Member No.: 56.543



Am pus testerul pe ea la Erebus, compresia e OK. De alergat constant, nu se pune problema. Nevasta-mea merge cu ea in cursul saptamanii iar eu nu conduc decat o data la 2 weekend-uri cand iesim din Bucuresti si atunci o mai calc. Nu scoate fum albastru altfel iti dai seama ca ma duceam cu ea in service imediat. Dupa faza cu fumul albastru, am turat-o pe loc pana la 4000 rpm si nu a scos nici un pic de fum, nici macar negru. Cam ciudat, nu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin55503
post Jan 31 2006, 04:34 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.462
Joined: 11-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.496



nu pt da fum negru doar in sarcina sau cand intra turbo. in mom in care turbo si motorul s-au egalizat nu mai da fum. in rest o masina buna nu ar trebui sa dea fum. cele vechi mai dau

am mers ieri in spatele unui passat nou si in momentul in care schimba vitezele sau accelera putin mai puternic facea in spate o perdea de fum negru dar cu o tenta albastruie. masina avea inca numere rosii


--------------------
ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv

opel astra 1.7 cdti-101CP 2006

opelul si pejeul vandute
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A K U
post Feb 1 2006, 10:47 AM
Post #7


Shape-shifting Master of Darkness
******

Group: Membri
Posts: 1.210
Joined: 23-September 05
From: Chisinau. Bd. Chisinau.
Member No.: 56.543



Mda, am pornit-o eu azi dimineata, a luat-o la sfert, a mers 3 secunde si s-a oprit :minigun: N-a mai luat-o decat la a 4-a cheie, cu acceleratia "la blana" si cu fum la greu. Tipul de la service (am vorbit cu el intre timp) zice ca nu stiu ce furtune s-au uzat, ca asa se intampla la diesel-urile cu motoare mari, si trebuie schimbate. Sper ca asta e buba.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Avram-5
post Feb 1 2006, 02:32 PM
Post #8


novice
**

Group: Membri
Posts: 28
Joined: 24-January 03
Member No.: 9.305



QUOTE(Adi56550)
Mda, am pornit-o eu azi dimineata, a luat-o la sfert, a mers 3 secunde si s-a oprit :minigun: N-a mai luat-o decat la a 4-a cheie, cu acceleratia "la blana" si cu fum la greu. Tipul de la service (am vorbit cu el intre timp) zice ca nu stiu ce furtune s-au uzat, ca asa se intampla la diesel-urile cu motoare mari, si trebuie schimbate. Sper ca asta e buba.

salut, apropo de ulei, e cam mult ptr.3500 km ceva nu e ok. Eu am un 2000 dti 16 v si in 9500 km aprox am pus cca 400 g ulei, si o cocsez zilnic la bunul simt.Apropo eu folosesc mobil ful sintetic 5w40
ar fi bine sa vezi si de carburant....e iarna si suntem in romania!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A K U
post Feb 1 2006, 03:52 PM
Post #9


Shape-shifting Master of Darkness
******

Group: Membri
Posts: 1.210
Joined: 23-September 05
From: Chisinau. Bd. Chisinau.
Member No.: 56.543



Salut,
Motorina nu am pus decat Alpin Diesel de la OMV care, cred eu, e buna. Am zis ca o sa o incerc si pe cea de la MOL iar cu uleiul, o sa-i bag unul super sintetic dupa ce trecem de iarna.
Nu stiu insa ce sa mai cred cu "figurile" astea la pornire. Un prieten are Zafira 2000 DTI si i s-a intamplat si lui. I-a pornit lejer, a mers cativa km, s-a oprit undeva si cand a vrut sa plece iar peste un sfert de ora, a dat la cheie de i-a venit rau.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cristian54697
post Feb 1 2006, 05:42 PM
Post #10


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 8
Joined: 1-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 54.690



Mie imi suna a garnitura de chiulasa fisurata/arsa...sau ma rog . 1. fum albastru 2. pierde ulei. Desfa capacul de la vasul de expansiune si vezi daca are bule de aer sau ulei. Desfa capacul de la ulei si vezi daca are o "crema" de culoarea cafelei cu lapte.

Daca porneste greu, e posibil ca antigelul sa intre in capul pistonului si sa nu aiba aprindere.Asta se intampla mai des dimineata.In timp ce mergi cu ea, datorita incalzirii motorului ,blocul motor si chiulasa se dilata iar masina functioneaza in parametri normali. Ai dat cumva in masina(turatii) mari cand motorul nu a ajuns la temperatura optima ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A K U
post Feb 2 2006, 10:38 AM
Post #11


Shape-shifting Master of Darkness
******

Group: Membri
Posts: 1.210
Joined: 23-September 05
From: Chisinau. Bd. Chisinau.
Member No.: 56.543



O sa verific la vasul de expansiune. Masina nu este turata mai spre zona rosie nici macar cand se incalzeste. Nevasta-mea sta in masina dimineata cam 5-10 min. desi i-am spus ca poate sa plece imediat, insa fara sa depaseasca 2500 rpm. Si pot sa-ti garantez ca nu "trage" de ea.
A propos, azi-dimineata a pornit fara nici un fel de problema, din prima...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A K U
post Feb 2 2006, 10:39 AM
Post #12


Shape-shifting Master of Darkness
******

Group: Membri
Posts: 1.210
Joined: 23-September 05
From: Chisinau. Bd. Chisinau.
Member No.: 56.543



O sa verific la vasul de expansiune. Masina nu este turata mai spre zona rosie nici macar cand se incalzeste. Nevasta-mea sta in masina dimineata cam 5-10 min. desi i-am spus ca poate sa plece imediat, insa fara sa depaseasca 2500 rpm. Si pot sa-ti garantez ca nu "trage" de ea.
A propos, azi-dimineata a pornit fara nici un fel de problema, din prima...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Avram-5
post Feb 2 2006, 03:03 PM
Post #13


novice
**

Group: Membri
Posts: 28
Joined: 24-January 03
Member No.: 9.305



QUOTE(Adi56550)
O sa verific la vasul de expansiune. Masina nu este turata mai spre zona rosie nici macar cand se incalzeste. Nevasta-mea sta in masina dimineata cam 5-10 min. desi i-am spus ca poate sa plece imediat, insa fara sa depaseasca 2500 rpm. Si pot sa-ti garantez ca nu "trage" de ea.
A propos, azi-dimineata a pornit fara nici un fel de problema, din prima...

problema consumului de ulei tot ramane indiferent de pornire, e corecta ideea garniturii de chiulasa! dar.....trebuie verificata! Pana atunci..Salutari din Tg. Ms!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A K U
post Feb 2 2006, 04:18 PM
Post #14


Shape-shifting Master of Darkness
******

Group: Membri
Posts: 1.210
Joined: 23-September 05
From: Chisinau. Bd. Chisinau.
Member No.: 56.543



Multam frumos. O sa verific si garnitura de chiuloasa. O sa va tin la curent, poate ii va ajuta si pe altii. Pana atunci, drive safe! :wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
viorel68017
post Feb 12 2006, 02:16 AM
Post #15


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 15
Joined: 12-February 06
From: Targu Jiu (Gorj)
Member No.: 68.010



QUOTE(Adi56550)
Multumesc, Florin :wave:
Intr-adevar, sotia mea merge foarte "frumos" cu masina, e incepatoare, si nu cred ca de cand merge prin Bucuresti a depasit 2000-2500 rpm. Oricum, sunt destul de linistit, pentru ca nu sunt semne ca ar fi fost vreo problema; motorul merge rotund, se infige, nu s-a aprins nici un martor la bord.
Alte opinii sunt binevenite. Multam fain.
A, inca o chestie: folosesc ulei Opel 5W-30 si il cam consuma. La 3500 km dupa schimbul de ulei, am fost nevoit sa completez cam un litru. Stiu ca scrie si in carte ca motorul consuma ulei (0.075ml/100) dar totusi, mi se pare cam mult. Sa fie de vina uleiul, frigul sau...altceva? Urmatorul schimb o sa-l fac cu ceva super sintetic, Aral or something.

Salut, sunt nou venit pe site, eu am o vectra c 20 dti si intr-adevar uleiul opel 5w30 ,,se cam mananca''. Am mers cu uleiul acesta de la nou pana la 55.000 km, dupa care am trecut pe Catrol 5w40 Dynatech 7, care este un ulei super.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A K U
post Feb 13 2006, 12:17 PM
Post #16


Shape-shifting Master of Darkness
******

Group: Membri
Posts: 1.210
Joined: 23-September 05
From: Chisinau. Bd. Chisinau.
Member No.: 56.543



Asta am inteles si eu, ca acest tip de ulei e mai subtire si intr-adevar, il cam "mananca". Oricum, la primavara, o sa-l schimb si eu cu unul mai "consistent" sa vad dupa aceea cum se comporta. Oferta de uleiuri e oricum foarte mare, eu ma gandeam sa folosesc Aral.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
viorel68017
post Feb 13 2006, 01:53 PM
Post #17


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 15
Joined: 12-February 06
From: Targu Jiu (Gorj)
Member No.: 68.010



QUOTE(Adi56550)
Asta am inteles si eu, ca acest tip de ulei e mai subtire si intr-adevar, il cam "mananca". Oricum, la primavara, o sa-l schimb si eu cu unul mai "consistent" sa vad dupa aceea cum se comporta. Oferta de uleiuri e oricum foarte mare, eu ma gandeam sa folosesc Aral.

Trebuie avut grija sa fie tot un super sintetic longlife.Se spune ca uleiurile la bidon de 4 litri sunt imbuteliate in Romania. In Germania, cel putin la Opel, unitatile de masura pentru imbuteliere sunt: 1 L, 2L si 5L.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Silviu65841
post Feb 13 2006, 11:09 PM
Post #18


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 6
Joined: 18-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 65.834



In legatura cu uleiul opel in general, aveti idee cine il produce, pt ca din care stiu eu opel nu face ulei. Eu i-am pus la un 1.7 DTi 10W40 Opel, ala de 500mii 5l. Am facut 3000 cu el si ma bate gandu sa-l schimb sa vad cum a lucrat. E cam ieftin si asta ma pune pe ganduri. Voi ce parere aveti de uleiul asta. Vad ca unii fol uleo opel altii nu. By
Go to the top of the page
 
+Quote Post
A K U
post Feb 14 2006, 10:11 AM
Post #19


Shape-shifting Master of Darkness
******

Group: Membri
Posts: 1.210
Joined: 23-September 05
From: Chisinau. Bd. Chisinau.
Member No.: 56.543



Din cate stiu eu (poate ca ma insel blush.gif), uleiurile sintetice sunt mai subtiri si sunt indicate mai ales iarna, conditiile fiind mai vitrege. Vara se utilizeaza uleiuri cu vascozitate mai mare. Intr-adevar, Silviu, 500 de mii 5 litri e cam ieftin. Cel pe care-l folosesc eu, 5W30 e 300 de mii litrul.
Intrebarea mea este: daca am folosit acest ulei, e vreo problema daca la schimbul urmator ii bag unul mineral?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pretorian
post Feb 14 2006, 04:48 PM
Post #20


specialist
******

Group: Membri
Posts: 706
Joined: 3-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 45.936



QUOTE(viorel68017)
QUOTE(Adi56550)
.

Trebuie avut grija sa fie tot un super sintetic longlife.Se spune ca uleiurile la bidon de 4 litri sunt imbuteliate in Romania. In Germania, cel putin la Opel, unitatile de masura pentru imbuteliere sunt: 1 L, 2L si 5L.

Ce daca se imbuteliaza in Romania, uleiul vrac tot de afara e adus. In general e bine sa folosesti full sintetic incepand de la 5w40, nu conteaza daca-i iarna sau vara.
Eu folosesc 5w40 aral de 2 ani de cand am masina si nu am ce sa reprosez.


--------------------
Suzuki Vestrom DL 650
Toyozaur Hilux Vigo
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 27th April 2024 - 07:10 PM