Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ce naiba se intampla?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
A K U
Salut,
Am o Vectra 2.2 DTI din 2001. Azi dimineata, vorbesc cu nevasta-mea (ea merge mai mult cu ea) si-mi zice ca a luat-o la a patra cheie (la -4 grade) :evil:, in conditiile in care la -16 grade a luat-o la sfert blink.gif . Bujiile sunt schimbate toate, nu se aprinde nici un martor la bord cum ca ar fi o problema...
Acum o saptamana, am calcat-o un pic (cam pe la 110-120km/h) intr-un pasaj si cand am oprit la semafor am zis ca am luat foc. Scotea un fum albastru de ziceai ca-i ultimul Trabant, dar i-a trecut imediat si nu a mai facut (de atunci am mai facut un drum in afara si am mers si cu 160 km/h). Am vorbit cu cineva la service autorizat Opel si mi-a zis ca poate fi din cauza ca masina nu a fost "forjata" timp de o saptamana si a facut nu stiu ce dop de gaze. E posibil asa ceva? Ce mama naibii se intampla? :bash:
florin55503
nu stiu care e povestea cu dopul; de gaze dar stiu ca un mecanic mi-a zis ca din cand in cand e bine sa bagi picioarul mai serios in ea. in ultimile perioada cu astra mea a mers mai mult prietena care nu depaseste 3000 de roatii decat in cazuri extreme. eu cu astra destulde rar . duminica seara am luat masina si pur si simplu mi se parea ca nu mai trage si ma enerva la culme chestia asta. dupa o ora de forja cu schimbat aproape de linia rosie masina a inceput sa mearga din nou pe placul meu.

se poate ca masina ta sa fi fost putin inecata. masina sa nu fi porniit din prima iar sotia ta sa fi apasat pe pedala de acceleratie cum se face la dacie.
A K U
Multumesc, Florin :wave:
Intr-adevar, sotia mea merge foarte "frumos" cu masina, e incepatoare, si nu cred ca de cand merge prin Bucuresti a depasit 2000-2500 rpm. Oricum, sunt destul de linistit, pentru ca nu sunt semne ca ar fi fost vreo problema; motorul merge rotund, se infige, nu s-a aprins nici un martor la bord.
Alte opinii sunt binevenite. Multam fain.
A, inca o chestie: folosesc ulei Opel 5W-30 si il cam consuma. La 3500 km dupa schimbul de ulei, am fost nevoit sa completez cam un litru. Stiu ca scrie si in carte ca motorul consuma ulei (0.075ml/100) dar totusi, mi se pare cam mult. Sa fie de vina uleiul, frigul sau...altceva? Urmatorul schimb o sa-l fac cu ceva super sintetic, Aral or something.
florin55503
tipul asta de motor mai arde si ulei. scrie si in cartea masini. dar daca alergi masina in mod constant consumul de ulei se mareste.

dar sa iti consume la 3500 de km 1 litru e mult. verifica compresia sau mai usor cu motorul incalzit vezi daca da fum albastru. depinde foarte mult de stilul de mers oricum

bafta
A K U
Am pus testerul pe ea la Erebus, compresia e OK. De alergat constant, nu se pune problema. Nevasta-mea merge cu ea in cursul saptamanii iar eu nu conduc decat o data la 2 weekend-uri cand iesim din Bucuresti si atunci o mai calc. Nu scoate fum albastru altfel iti dai seama ca ma duceam cu ea in service imediat. Dupa faza cu fumul albastru, am turat-o pe loc pana la 4000 rpm si nu a scos nici un pic de fum, nici macar negru. Cam ciudat, nu?
florin55503
nu pt da fum negru doar in sarcina sau cand intra turbo. in mom in care turbo si motorul s-au egalizat nu mai da fum. in rest o masina buna nu ar trebui sa dea fum. cele vechi mai dau

am mers ieri in spatele unui passat nou si in momentul in care schimba vitezele sau accelera putin mai puternic facea in spate o perdea de fum negru dar cu o tenta albastruie. masina avea inca numere rosii
A K U
Mda, am pornit-o eu azi dimineata, a luat-o la sfert, a mers 3 secunde si s-a oprit :minigun: N-a mai luat-o decat la a 4-a cheie, cu acceleratia "la blana" si cu fum la greu. Tipul de la service (am vorbit cu el intre timp) zice ca nu stiu ce furtune s-au uzat, ca asa se intampla la diesel-urile cu motoare mari, si trebuie schimbate. Sper ca asta e buba.
Avram-5
QUOTE(Adi56550)
Mda, am pornit-o eu azi dimineata, a luat-o la sfert, a mers 3 secunde si s-a oprit :minigun: N-a mai luat-o decat la a 4-a cheie, cu acceleratia "la blana" si cu fum la greu. Tipul de la service (am vorbit cu el intre timp) zice ca nu stiu ce furtune s-au uzat, ca asa se intampla la diesel-urile cu motoare mari, si trebuie schimbate. Sper ca asta e buba.

salut, apropo de ulei, e cam mult ptr.3500 km ceva nu e ok. Eu am un 2000 dti 16 v si in 9500 km aprox am pus cca 400 g ulei, si o cocsez zilnic la bunul simt.Apropo eu folosesc mobil ful sintetic 5w40
ar fi bine sa vezi si de carburant....e iarna si suntem in romania!
A K U
Salut,
Motorina nu am pus decat Alpin Diesel de la OMV care, cred eu, e buna. Am zis ca o sa o incerc si pe cea de la MOL iar cu uleiul, o sa-i bag unul super sintetic dupa ce trecem de iarna.
Nu stiu insa ce sa mai cred cu "figurile" astea la pornire. Un prieten are Zafira 2000 DTI si i s-a intamplat si lui. I-a pornit lejer, a mers cativa km, s-a oprit undeva si cand a vrut sa plece iar peste un sfert de ora, a dat la cheie de i-a venit rau.
Cristian54697
Mie imi suna a garnitura de chiulasa fisurata/arsa...sau ma rog . 1. fum albastru 2. pierde ulei. Desfa capacul de la vasul de expansiune si vezi daca are bule de aer sau ulei. Desfa capacul de la ulei si vezi daca are o "crema" de culoarea cafelei cu lapte.

Daca porneste greu, e posibil ca antigelul sa intre in capul pistonului si sa nu aiba aprindere.Asta se intampla mai des dimineata.In timp ce mergi cu ea, datorita incalzirii motorului ,blocul motor si chiulasa se dilata iar masina functioneaza in parametri normali. Ai dat cumva in masina(turatii) mari cand motorul nu a ajuns la temperatura optima ?
A K U
O sa verific la vasul de expansiune. Masina nu este turata mai spre zona rosie nici macar cand se incalzeste. Nevasta-mea sta in masina dimineata cam 5-10 min. desi i-am spus ca poate sa plece imediat, insa fara sa depaseasca 2500 rpm. Si pot sa-ti garantez ca nu "trage" de ea.
A propos, azi-dimineata a pornit fara nici un fel de problema, din prima...
A K U
O sa verific la vasul de expansiune. Masina nu este turata mai spre zona rosie nici macar cand se incalzeste. Nevasta-mea sta in masina dimineata cam 5-10 min. desi i-am spus ca poate sa plece imediat, insa fara sa depaseasca 2500 rpm. Si pot sa-ti garantez ca nu "trage" de ea.
A propos, azi-dimineata a pornit fara nici un fel de problema, din prima...
Avram-5
QUOTE(Adi56550)
O sa verific la vasul de expansiune. Masina nu este turata mai spre zona rosie nici macar cand se incalzeste. Nevasta-mea sta in masina dimineata cam 5-10 min. desi i-am spus ca poate sa plece imediat, insa fara sa depaseasca 2500 rpm. Si pot sa-ti garantez ca nu "trage" de ea.
A propos, azi-dimineata a pornit fara nici un fel de problema, din prima...

problema consumului de ulei tot ramane indiferent de pornire, e corecta ideea garniturii de chiulasa! dar.....trebuie verificata! Pana atunci..Salutari din Tg. Ms!
A K U
Multam frumos. O sa verific si garnitura de chiuloasa. O sa va tin la curent, poate ii va ajuta si pe altii. Pana atunci, drive safe! :wave:
viorel68017
QUOTE(Adi56550)
Multumesc, Florin :wave:
Intr-adevar, sotia mea merge foarte "frumos" cu masina, e incepatoare, si nu cred ca de cand merge prin Bucuresti a depasit 2000-2500 rpm. Oricum, sunt destul de linistit, pentru ca nu sunt semne ca ar fi fost vreo problema; motorul merge rotund, se infige, nu s-a aprins nici un martor la bord.
Alte opinii sunt binevenite. Multam fain.
A, inca o chestie: folosesc ulei Opel 5W-30 si il cam consuma. La 3500 km dupa schimbul de ulei, am fost nevoit sa completez cam un litru. Stiu ca scrie si in carte ca motorul consuma ulei (0.075ml/100) dar totusi, mi se pare cam mult. Sa fie de vina uleiul, frigul sau...altceva? Urmatorul schimb o sa-l fac cu ceva super sintetic, Aral or something.

Salut, sunt nou venit pe site, eu am o vectra c 20 dti si intr-adevar uleiul opel 5w30 ,,se cam mananca''. Am mers cu uleiul acesta de la nou pana la 55.000 km, dupa care am trecut pe Catrol 5w40 Dynatech 7, care este un ulei super.
A K U
Asta am inteles si eu, ca acest tip de ulei e mai subtire si intr-adevar, il cam "mananca". Oricum, la primavara, o sa-l schimb si eu cu unul mai "consistent" sa vad dupa aceea cum se comporta. Oferta de uleiuri e oricum foarte mare, eu ma gandeam sa folosesc Aral.
viorel68017
QUOTE(Adi56550)
Asta am inteles si eu, ca acest tip de ulei e mai subtire si intr-adevar, il cam "mananca". Oricum, la primavara, o sa-l schimb si eu cu unul mai "consistent" sa vad dupa aceea cum se comporta. Oferta de uleiuri e oricum foarte mare, eu ma gandeam sa folosesc Aral.

Trebuie avut grija sa fie tot un super sintetic longlife.Se spune ca uleiurile la bidon de 4 litri sunt imbuteliate in Romania. In Germania, cel putin la Opel, unitatile de masura pentru imbuteliere sunt: 1 L, 2L si 5L.
Silviu65841
In legatura cu uleiul opel in general, aveti idee cine il produce, pt ca din care stiu eu opel nu face ulei. Eu i-am pus la un 1.7 DTi 10W40 Opel, ala de 500mii 5l. Am facut 3000 cu el si ma bate gandu sa-l schimb sa vad cum a lucrat. E cam ieftin si asta ma pune pe ganduri. Voi ce parere aveti de uleiul asta. Vad ca unii fol uleo opel altii nu. By
A K U
Din cate stiu eu (poate ca ma insel blush.gif), uleiurile sintetice sunt mai subtiri si sunt indicate mai ales iarna, conditiile fiind mai vitrege. Vara se utilizeaza uleiuri cu vascozitate mai mare. Intr-adevar, Silviu, 500 de mii 5 litri e cam ieftin. Cel pe care-l folosesc eu, 5W30 e 300 de mii litrul.
Intrebarea mea este: daca am folosit acest ulei, e vreo problema daca la schimbul urmator ii bag unul mineral?
pretorian
QUOTE(viorel68017)
QUOTE(Adi56550)
.

Trebuie avut grija sa fie tot un super sintetic longlife.Se spune ca uleiurile la bidon de 4 litri sunt imbuteliate in Romania. In Germania, cel putin la Opel, unitatile de masura pentru imbuteliere sunt: 1 L, 2L si 5L.

Ce daca se imbuteliaza in Romania, uleiul vrac tot de afara e adus. In general e bine sa folosesti full sintetic incepand de la 5w40, nu conteaza daca-i iarna sau vara.
Eu folosesc 5w40 aral de 2 ani de cand am masina si nu am ce sa reprosez.
viorel68017
QUOTE(Silviu65841)
In legatura cu uleiul opel in general, aveti idee cine il produce, pt ca din care stiu eu opel nu face ulei. Eu i-am pus la un 1.7 DTi 10W40 Opel, ala de 500mii 5l. Am facut 3000 cu el si ma bate gandu sa-l schimb sa vad cum a lucrat. E cam ieftin si asta ma pune pe ganduri. Voi ce parere aveti de uleiul asta. Vad ca unii fol uleo opel altii nu. By

Despre provenienta uleiului Opel se cam pastreaza secretul. La un moment dat,cineva de la o reprezentanta mi-a spus ca ar fi facut la Elf, acum altcineva mi-a spus ca e facut la Aral. Nu stiu ce sa cred, dar pot sa spun ca sunt in posesia unor certficate de caliatate emise de Wolf Industries Belgia si parametrii uleiurilor Opel sunt foarte buni. Uleiul 10w40 poti sa-l folosesti linistit 10-12.000 km, cunosc multi care merg cu acest ulei fara probleme.
Sorin44597
Uleiul folosit de Opel este facut de Mobil 1.
Sorin44597
Si apropo de consumul 5W30. Subscriu: se consuma in draci. Am utilizat 30000Km 0W30 fara sa consum un gram de ulei. Dupa ce mi-au pus la Dibas 5W30 am consumat 1L/10000KM. Iar masina este noua...
A K U
Da, deci ideea e ca nu o sa mai folosesc ulei Opel 5W30, ci Opel cu alt grad de vascozitate sau alt ulei...
viorel68017
QUOTE(Adi56550)
Da, deci ideea e ca nu o sa mai folosesc ulei Opel 5W30, ci Opel cu alt grad de vascozitate sau alt ulei...

Ma tem ca nu ai prea multe optiuni la uleiurile Opel. Din cate stiu, la ora actuala sunt disponibile 15W40-mineral, 10W40-semisintetic si 5W30-supersintetic longlife. Uleiul 5W40 Opel nu se mai produce. Depinde de ce motor ai pe masina si ce interval de servizare, ca sa poti folosi alt ulei Opel.
A K U
Motorul e 2.2 DTI si nu prea ma intereseaza intervalul de servisare. Nu o sa ma duc in service pentru orice rahat, cum ar fi schimbul de ulei. Si-asa incerc sa dau pe-acolo cat mai rar, pentru ca marea majoritate sunt banditi si asta o stim toti :evil: .
Alec69426
asa stiam si eu ca uleiul opel era facut de mobil 1. Pana de curand (un an maxim 2) de cand in romania cel putin, uleiul opel este LUKOIL :bash: blink.gif
tudor69477
Am un prieten care comercializeaza uleiuri. Mi-a spus ca uleiurile Opel au la baza ulei Mol plus niste aditivi. Era destul de sceptic in privinta lor. Informatia asta are valoare de barfa, luati-o ca atare.
A K U
Daca vinde uleiuri auto, banuiesc ca stie despre ce vorbeste. Eu oricum nu ii mai bag ulei Opel, nu pentru ca nu ar fi bun, dar cred ca totusi Aral, Castrol, Mobil etc. au alta recunoastere in ceea ce priveste uleiurile auto. Problema mea e alta: de care sa-i bag, 10W40, 15W40, 0W30 etc.?
tipitip
QUOTE(Silviu65841)
In legatura cu uleiul opel in general, aveti idee cine il produce, pt ca din care stiu eu opel nu face ulei.


mobil 1
Radu50689
Am patit si eu chestia cu fumul alb si se manifesta astfel:
- lipsa de putere se taraia efectiv
- se oprea motorul daca nu-l tzineam turat
S-a rezolvat de la sine dar presupun urmatoarele chestii:
- motorina cu apa si a trecut fenomenul dupa ce am bagat alta
- am pus din cand in cand solutie pt curatat injectoare de diesel(10RON)
- cred ca e bine s-o calci din cand in cand pentru a fi utilizate mecanismele din pompa de injectie in toata plaja si pentru a nu se bloca
A K U
Probleme de lipsa de putere si oprit motor daca nu-l tin turat nu am avut. Singura chestie e asta cu pornitul greu (uneori) si chiar nu stiu ce sa fac pentru ca si daca ma duc in service si-mi zice ca nu stiu ce-a fost, nu pot sa-mi dau seama daca s-a rezolvat pentru ca poate face din nou aceeasi faza peste catva timp si ala din service sa-mi spuna ca el a reparat-o, da' face din nou.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.