IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

tragic-comic

This topic is about tragic-comic, the author, cioaba, wrote about: ca pe orice ''inginer'' din popor m-a prins iarna cu baterie proasta. dar fiindca masina pornea la sfert, nu am realizat adevarata dimensiune a proble ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> tragic-comic
cioaba
post Jan 23 2006, 09:31 PM
Post #1


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 321
Joined: 7-December 05
From: Bucuresti
Member No.: 62.942



ca pe orice ''inginer'' din popor m-a prins iarna cu baterie proasta. dar fiindca masina pornea la sfert, nu am realizat adevarata dimensiune a problemei. asta pana cand a venit gerul.........cand am zis:"nu-i nimic,se schimba". dar surpriza: capota nu se deschide. asta pentu ca in urma cu o saptamana am spalat masina si de atunci nu a fost vara.
am incercat cu spray degivrant, dar se pare ca nu nimeresc incuietoarea de sub capota. :bash:
sugestii?
dci-ul o porni tras?(bateria doar cupleaza bujiile, nu invarte)
sau doar sa astept primavara?

daca nu aveti sugestii sunt bune si incurajarile


--------------------
supernova
ex renault megane 1,9dci 75kw,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin55503
post Jan 23 2006, 09:48 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.462
Joined: 11-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.496



de pornit impinsa porneste sigur. dar nu trebuie sa faci asta de multe ori. exista riscul sa sara de la punct. o data de doua ori nu e problema. sa nu devina obisnuinta. cel mai bine e atunci cand o impngi sa ii dai la automat


--------------------
ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv

opel astra 1.7 cdti-101CP 2006

opelul si pejeul vandute
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Crriss
post Jan 24 2006, 10:27 AM
Post #3


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 133
Joined: 11-August 05
From: Shenzhen (China)
Member No.: 53.035



iti dau o idee.......
dar mare atentie.......
pui contactu, si incerci sa incarci bateria pe priza de la bricheta. sa nu depasesti 10 A altfel risti sa arzi siguranta. tre a lasi cam o noapte intreaga, sa se incare complet sau mai bine cateva ore peste zi supravegheata. desigur e o solutie extrema.....


--------------------
Mondeo 3 Tournier
Honda Fit strongtunned (mai nervoasa k seria 3)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jan 24 2006, 11:03 AM
Post #4


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Cu apa fierbinte nu poate fi deschisa capota?

La unele masini, bricheta nu trece prin contact. Daca e cazul si la tine, mai bine incerci sa o incarci fara contact, daca e posibil....daca ai tensiune la bricheta fara contact, incearca ce a sugerat cristi.
In plus, daca o lasi o noapte intreaga, poti sa o tii mult sub 10A... pe la 2-3.
Oricum, de multe ori o baterie moarta nu mai poate fi resuscitata... Daca e doar descarcata merge, insa daca a murit, la revedere...


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
florin55503
post Jan 24 2006, 12:16 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.462
Joined: 11-September 05
From: Bucuresti
Member No.: 55.496



pai daca tii contactul pus nu strici cumva bobina de induxtie?


--------------------
ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv

opel astra 1.7 cdti-101CP 2006

opelul si pejeul vandute
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Crriss
post Jan 24 2006, 12:22 PM
Post #6


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 133
Joined: 11-August 05
From: Shenzhen (China)
Member No.: 53.035



la modelele noi nu are treaba bobina de inductie, e comandata electronic. nu e suficient 2-3 A deoarece cu contactul pus ECU papa cativa amperi. la majoritatea masinilor tre sa fie pus contactu ca sa ai curent la bricheta. tre sa il alimentezi si pe ala si sa incarci bateria dar sa nu depasesti 10A ca risti sa arzi sig. de la bricheta care e de 10-15 A. toate luminile stinse, toti consumatorii opriti !!!!


--------------------
Mondeo 3 Tournier
Honda Fit strongtunned (mai nervoasa k seria 3)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jan 24 2006, 01:29 PM
Post #7


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



La seat, am curent la bricheta si fara contact. Pe firul ala mai e de exemplu si ceasul de la bord, insa e o masina veche si probabil nu e un exemplu bun.
La nubira, am curent cu cheia pusa pe "accesorii". Nu e nevoie sa fie pe contact, si deci nici bobina sau ECU nu sunt alimentati. Trebuie vazut, s-ar putea sa nu fie nevoie sa fie pus contactul la motor.

Oricum, daca bagi 10 amperi, mi se pare riscant sa o lasi toata noaptea, risti sa o fierbi. Las-o 3-4 ore si incearca sa o pornesti, poate o ia.

Solutia cu apa calda nu merge?


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Crriss
post Jan 24 2006, 02:55 PM
Post #8


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 133
Joined: 11-August 05
From: Shenzhen (China)
Member No.: 53.035



10 A ma refeream curentul maxim absorbit in momentul conectarii cand e descarcata, nu in timpul incarcarii. incarcarea se face cu 10 % din curentul nominal al bateriei, circa 5-6 A


--------------------
Mondeo 3 Tournier
Honda Fit strongtunned (mai nervoasa k seria 3)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CRG
post Jan 24 2006, 03:41 PM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 985
Joined: 11-February 05
From: Rumeinia
Member No.: 40.270



da-i cu apa fierbinte pe la grila de radiator. e cel mai simplu. celelalte chestii au riscul lor.

Am tras si eu la shufa un diesel cu distributie pe curea o iarna intreaga si n-a avut nimic. Riscul mai mare decat sa sara de la punct e sa se rupa cureaua si sa se secere supapele... eu n-am patit-o (era un Lancer).


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jan 24 2006, 04:01 PM
Post #10


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu cred ca asta cu ruptul dintilor la cureaua de distributie e goanga. Ce importanta are daca invarti motorul de la cheie sau de la roti?! Poate imi explica si mie cineva blush.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CRG
post Jan 24 2006, 04:30 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 985
Joined: 11-February 05
From: Rumeinia
Member No.: 40.270



pai veriga slaba ar fi chiar fuliile care transfera si preiau energia mecanica de la demaror la arborele cotit. Daca impingi masina, ele se chinuie sa se invarta din inertie, odata cu motorul (invartit de cutie).


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jan 24 2006, 05:14 PM
Post #12


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Tot n-am priceput... ce legatura are cu distributia si cu supapele??!


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
guerilla
post Jan 24 2006, 11:37 PM
Post #13


Warp Member
******

Group: Membri de onoare
Posts: 4.752
Joined: 9-May 03
From: Bucuresti
Member No.: 12.270



mah, voi sunteti ca americanii. vreti sa inventati un pix ca sa il folositi in spatiu cand mai bine ati cumpara un creion.
faceti ce faceti si o dati in chestii tehnice de omu tre sa faca un MBA ca sa va poata intelege. pe bune acum biggrin.gif
m, ia frumos un spray de dezghetat, da cu el din belsug pe langa capota. daca nu se dezgheata, incearca cu o galeata zdravana de apa calda.
dar inainte de a face operatiune asta - cumpara-ti o baterie. ca sa nu risti sa deschizi capota sa te duci sa-ti cumperi baterie si intre timp sa inghete la loc laugh.gif
hai ca sunteti simpatici.. incarcat bateria pe la bricheta... numai eu am un vecin ce trage cablu de la etajul 7 la masina din parcare sa-si incarce bateria laugh.gif
no ofense .. eu sint cam "dus" zilele astea


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Impulse
post Jan 25 2006, 02:29 AM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 587
Joined: 18-January 06
Member No.: 65.706



Dati-mi voie sa va contrazic. Apa calda sau fierbinte va avea un efect extrem de negativ asupra vopselei masinii. O deschizi dar daca pe la vara ti se ciobeste lacul si o sa vezi vopseaua crapata sa nu te intrebi de ce. :furios: Diferenta brusca de temperatura are si ea efectele ei.
Cea mai buna metoda este sa rogi un vecin daca esti la bloc sa cupleze un prelungitor la care sa conectezi un feon. Da-i cu feonul usurel ca o sa se dezghete. Du-te cursiv pe toata linia capotei si vei reusi fara prea mare efort. Deschide capota ia ceva curent de la careva si porneste-o, mergi la magazin si ia-ti alta. In plus apa aceea de care vorbiti voi mai ramane si prin alte locuri nedorite care pe gerul care este acum numai bine nu-i va face.

Treaba cu conectatul incarcatorului la bricheta nu este prea grozava nici ea. De ce? Pai firele de la bricheta sunt de dimensiunea necesara sa suporte curentul pentru o perioada destul de scurta de timp respectiv pana sare bricheta nu mai mult. Eu nu recomand nimanui asa ceva.
Ma rog colegul ti-a zis ca este o masura extrema dar eu sugerez sa nu incerci, mai ales sa o lasi peste noapte.

Ca sugestie va recomand tuturor ca spre sfarsitul toamnei sa va "tratati" chederele cu silicon sau lapte siliconic. Procesul dureaza o ora daca sunteti constiinciosi si ajuta la hranirea cauciucului si il face foarte maleabil. Toate chederela tratate astfel nu au absolut nici o problema iarna. Veti deschide portierele fara probleme. De asemenea exista un produs pe baza de glicerina de turnat in broastele usilor. Previne inghetul, nu se combina cu apa si totodata le unge. Nu mai stiu insa cum se numea produsul; cert este ca il cumparam de la spalatorie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jan 25 2006, 10:11 AM
Post #15


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Ideea cu incarcatul pe la bricheta nu e originala... pe aici se vand kit-uri speciale pentru asta. Daca au amperajul limitat n-ar trebui sa fie probleme, siguranta pentru bricheta e de 15 sau 20 amperi, ori in mod normal incarcarea se face cu vreo 5 amperi sau chiar mai putin.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CRG
post Jan 25 2006, 10:16 AM
Post #16


specialist
******

Group: Membri
Posts: 985
Joined: 11-February 05
From: Rumeinia
Member No.: 40.270



@MR28673: risca sa se rupa din cauza socurilor. Nu e goanga, a patit-o un cunoscut mie la un Espero. Una e sa bruschezi tot angrenajul atunci cand decuplezi ambreiajul si alta e sa se invarta de la electromotor.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jan 25 2006, 10:23 AM
Post #17


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Probabil era deja obosita, sau prea putin intinsa si cand motorul a balbait-o inainte sa porneasca a facut "burta" si apoi s-a intins brusc si a cedat... intr-adevar, s-ar putea ca socurile sa fie mai mari decat la pornirea normala. Espero are reglare automata a tensiunii din curea? Asta ar fi trebuit sa preia o parte a socului....
Prin manualele care le-am rasfoit scrie sa nu incerci sa o pornesti impinsa ca sa protejezi catalizatorul, insa de curea n-am vazut sa scrie vreunul... nici macar la seat, care n-are intindere automata a curelei... Probabil se bucura daca o rupi ca te rup si ei pe tine la service biggrin.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Felix60549
post Jan 25 2006, 04:50 PM
Post #18


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 358
Joined: 10-November 05
From: Piatra Neamt (Neamt)
Member No.: 60.542



@MR

La temperaturile de afara exista riscul sa rupi cureaua nemaiavand elasticitatea necesara, iar la faza cu supapele citeste ce am scris eu in topicul Daewoo.
Concluzia este ca le indoi deti vine rau la buzunar!

La acea capota, nu este numai broasca inghetata ci si o portine din cablul care o actioneaza, deci atentie, mai bine incearca sa cauti un loc(daca exista) unde sa o bagi la caldura pt. vreo ora. O hala incalzita ceva!
Nu era vorba sa o duci in casa, cum ar putea crede cineva!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post Jan 26 2006, 09:50 PM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



Variante :
Pornire "trasa": incarci bateria prin bricheta sau te bagi sub masina pe dedesupt si pui cablul pe alternator sau electromotor. Dupa o incarcarea care sa permita macar doua trei rotiri, otragi si inainte de a lua piciorul de pe ambreiaj dai la contact pentru a imprima motorului rotirea. asa nu vei rupe cureaua. incearca intr-a patra.
pornire cu bateria : te bagi pe dedesupt si pui cablurile de pornire pe masa (bloc motor unde poti) si plusul pe cablul electromotor. lasa intai bateria sa se incarce.
deschidere de capota: ia alta masina punei un tub pe toba si orienteaza-l
spre incuietoarea capotei. porneste-l si incalzeste cu gazele capota in zona.


--------------------
Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cioaba
post Jan 30 2006, 03:24 PM
Post #20


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 321
Joined: 7-December 05
From: Bucuresti
Member No.: 62.942



scuze de intarziere, rezolvarea a venit de la sine. dupa 2 zile s-a inmuiat gerul si am putut deschide capota. oricum, cateva din rezolvarile voastre par practice. multumesc pt sfaturi si imi pare rau ca nu am putut beneficia de ele la momentul potrivit, dar a trebuit sa plec si nu am avut cum sa le vad. oricum, incercati sa nu patiti ca mine.


--------------------
supernova
ex renault megane 1,9dci 75kw,
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 7th May 2024 - 08:03 AM